Projektas Nr. XIVP-473(2)

 

LIETUVOS RESPUBLIKOS

SMULKIOJO IR VIDUTINIO VERSLO PLĖTROS ĮSTATYMO NR. VIII-935

2, 3, 4 IR 9 STRAIPSNIŲ PAKEITIMO

ĮSTATYMAS

 

2023 m.          d. Nr.     

 

Vilnius

 

 

1 straipsnis. 2 straipsnio pakeitimas

1. Pakeisti 2 straipsnio 1 dalį ir ją išdėstyti taip:

1. Administracinės paslaugos smulkiajam ir vidutiniam verslui – informavimo, konsultavimo smulkiojo ir vidutinio verslo pradžios, plėtros, tarptautiškumo ir kitais verslui aktualiais klausimais paslaugų teikimas, verslo aplinkos ir užsienio rinkų analizė, tyrimai bei ekonomikos ir inovacijų ministro patvirtintų smulkiojo ir vidutinio verslo, startuolių ir socialinio verslo subjektų skatinimo priemonių vykdymas arba administravimas, įgyvendinant smulkiojo ir vidutinio verslo politiką.“

2. Papildyti 2 straipsnį nauja 16 dalimi:

16. Socialinis verslas – socialinei ekonomikai priskiriamo socialinio verslo subjekto vykdoma ūkinė, ekonominė veikla, kuria siekiama visuomenei naudingų tikslų, socialinio ar (ir) aplinkosauginio poveikio.“

3. Buvusias 2 straipsnio 16–26 dalis laikyti atitinkamai 17–27 dalimis.

 

2 straipsnis. 3 straipsnio pakeitimas

1. Papildyti 3 straipsnį naujomis 4 ir 5 dalimis:

4. Socialinio verslo subjektas – labai maža, maža ar vidutinė įmonė, kuri vykdo nuolatinę ekonominę veiklą siekdama teigiamo socialinio ir (ar) aplinkosauginio poveikio ir atitinka visas šias sąlygas:

1) Vyriausybės ar jos įgaliotos institucijos nustatyta pajamų dalis naudojama socialiniam ir (ar) aplinkosauginiam poveikiui kurti;

2) neatlygintinai galima susipažinti su socialinio verslo subjekto finansinės atskaitomybės dokumentais;

3) atitinka Vyriausybės ar jos įgaliotos institucijos nustatytus nepriklausomumo reikalavimus.

5. Socialinio verslo statuso įgijimo ir netekimo tvarką, nepriklausomumo reikalavimus, skatinimo formas ir socialinio ir (ar) aplinkosauginio poveikio matavimo metodiką nustato Vyriausybė ar jos įgaliota institucija.“

2. Buvusias 3 straipsnio 4–19 dalis laikyti atitinkamai 6–21 dalimis.

3. Pakeisti 3 straipsnio 13 dalį ir ją išdėstyti taip:

13. Įmonė nepriskiriama vidutinei, mažai ar labai mažai įmonei, jeigu 25 procentus ir daugiau įmonės akcijų, pajų ar kitokių dalyvavimą įmonės kapitale žyminčių kapitalo dalių arba 25 procentus ir daugiau įmonės dalyvių balsų tiesiogiai ar netiesiogiai (pagal balsavimo sutartį, balsavimo teisės perleidimo sutartį, įgaliojimą ir pan.) atskirai arba kartu turi valstybė ir (ar) savivaldybė, išskyrus atvejus, kai ne mažiau kaip 25 procentus ir ne daugiau kaip 50 procentų įmonės akcijų, pajų ar kitokių dalyvavimą įmonės kapitale žyminčių kapitalo dalių arba ne mažiau kaip 25 procentus ir ne daugiau kaip 50 procentų visų įmonės dalyvių balsų tiesiogiai ar netiesiogiai (pagal balsavimo sutartį, balsavimo teisės perleidimo sutartį, įgaliojimą ir pan.) turi šio straipsnio 17 dalies 1–4 punktuose nurodyti investuotojai.“

4. Pakeisti 3 straipsnio 15 dalies nuostatą iki dvitaškio ir ją išdėstyti taip:

15. Įmonės, laikotarpiu, pagal kurį nustatomi įmonės finansiniai duomenys, kaip nurodyta šio straipsnio 9 dalyje, turinčios partnerinių įmonių ir (ar) susijusių įmonių, šio straipsnio 1, 2 ir 3 dalyse nurodyti duomenys (darbuotojų skaičius ir įmonės finansiniai duomenys) apskaičiuojami pagal formulę DAg = DA + ∑kn DPn + ∑DSn, čia:“.

5. Pakeisti 3 straipsnio 17 dalies nuostatą iki dvitaškio ir ją išdėstyti taip:

17. Nustatant partnerinės įmonės duomenis (DPn), šio straipsnio 15 dalyje nurodytas koeficientas kn laikomas lygiu nuliui, jeigu 25 procentus ir daugiau įmonės akcijų, pajų ar kitokių dalyvavimą įmonės kapitale žyminčių kapitalo dalių arba 25 procentus ir daugiau visų įmonės dalyvių balsų tiesiogiai ar netiesiogiai (pagal balsavimo sutartį, balsavimo teisės perleidimo sutartį, įgaliojimą ir pan.) turi šie investuotojai, jeigu jie tarpusavyje nėra susiję:“.

6. Pakeisti 3 straipsnio 18 dalies 3 punktą ir jį išdėstyti taip:

3) kai tarp įmonių yra susiformavę bent vienas iš šios dalies 1 punkte nurodytų įmonių ryšių per vieną ar kelias įmones arba per šio straipsnio 17 dalies 1–4 punktuose nurodytus investuotojus.“

7. Pakeisti 3 straipsnio 19 dalį ir ją išdėstyti taip:

19. Susijusios įmonės duomenys (DSn) nustatomi pagal šioje įmonėje dirbančių darbuotojų skaičių, o finansiniai duomenys – vadovaujantis šios įmonės paskutinių finansinių metų patvirtintomis metinėmis finansinėmis arba konsoliduotosiomis finansinėmis ataskaitomis ar kitais finansiniais dokumentais. Prie šių duomenų pridedami susijusios įmonės visų susijusių įmonių darbuotojų skaičius ir finansiniai duomenys, jeigu jie nebuvo įtraukti į metines konsoliduotąsias finansines ataskaitas. Taip pat prie šių duomenų proporcingai pridedamas visų šios susijusios įmonės partnerinių įmonių darbuotojų skaičius ir finansiniai duomenys pagal šio straipsnio 15 dalyje apibrėžiant koeficientą kn nustatytas proporcijas.“

8. Pakeisti 3 straipsnio 20 dalį ir ją išdėstyti taip:

20. Jeigu įmonė ir vienas iš šio straipsnio 17 dalyje išvardytų investuotojų yra laikomi susijusiomis įmonėmis, nes vienai įmonei suteikta teisė daryti lemiamą poveikį kitai įmonei dėl sutarčių, sudarytų su šia įmone, arba dėl šios įmonės steigimo dokumentų nuostatų, tačiau šie investuotojai patys tiesiogiai ar netiesiogiai statusą deklaruojančios įmonės, į kurią investavo, valdyme nedalyvauja (nėra priežiūros, administravimo ar valdymo organo nariai arba neturi teisės rinkti ar atšaukti daugumą priežiūros, administravimo ar valdymo organo narių), nustatant susijusios įmonės duomenis (DSn), šio straipsnio 15 dalyje nurodytas dydis DSn laikomas lygiu nuliui.“

 

3 straipsnis. 4 straipsnio pakeitimas

Pakeisti 4 straipsnio 4 dalį ir ją išdėstyti taip:

4. Šio straipsnio 3 dalies 2 ir 3 punktuose nurodyti finansiniai duomenys apskaičiuojami šio įstatymo 3 straipsnio 15–20 dalyse nustatyta tvarka, o šio straipsnio 3 dalies 1 punkte nurodytas darbuotojų skaičius apskaičiuojamas šio įstatymo 3 straipsnio 7 dalyje nustatyta tvarka.“

 

4 straipsnis. 9 straipsnio pakeitimas

Pakeisti 9 straipsnį ir jį išdėstyti taip:

9 straipsnis. Lietuvos smulkiojo ir vidutinio verslo taryba

1. Lietuvos smulkiojo ir vidutinio verslo taryba yra visuomeninė patariamoji institucija, sudaroma iš smulkiojo ar vidutinio verslo ir socialinio verslo asociacijų, kurių nariai yra verslo subjektai, atstovų. Šios tarybos sudėtį ir nuostatus, kuriuose nustatomas Lietuvos smulkiojo ir vidutinio verslo tarybos darbo organizavimas, tvirtina Vyriausybė.

2. Lietuvos smulkiojo ir vidutinio verslo tarybos tikslai:

1) užtikrinti smulkiojo, vidutinio ir socialinio verslo atstovų, valstybės bei savivaldybių institucijų ir įstaigų bendradarbiavimą;

2) skatinti smulkiojo, vidutinio ir socialinio verslo plėtrą, smulkiojo, vidutinio ir socialinio verslo aplinkos gerinimą ir verslumą.

3. Lietuvos smulkiojo ir vidutinio verslo tarybos funkcijos:

1) nagrinėti smulkiojo, vidutinio ir socialinio verslo plėtros klausimus;

2) teikti Vyriausybei, smulkiojo, vidutinio ir socialinio verslo plėtros politiką formuojančioms ir kitoms formuojant smulkiojo, vidutinio ir socialinio verslo plėtros politiką dalyvaujančioms institucijoms ir įstaigoms, taip pat savivaldybių institucijoms ir įstaigoms pasiūlymus dėl smulkiojo, vidutinio ir socialinio verslo aplinkos gerinimo ir verslumo skatinimo;

3) vertinti smulkiojo, vidutinio ir socialinio verslo veiklą reguliuojančių ir su šia veikla susijusių teisės aktų projektus, teikti dėl jų savo išvadas;

4) atstovauti smulkiojo, vidutinio ir socialinio verslo subjektų interesams Lietuvos Respublikoje.

4. Lietuvos smulkiojo ir vidutinio verslo tarybos narių skyrimo tvarka:

1) Lietuvos smulkiojo ir vidutinio verslo tarybos personalinė sudėtis pagal įeinančių į Lietuvos smulkiojo ir vidutinio verslo tarybą smulkiojo ir (arba) vidutinio verslo ir socialinio verslo asociacijų vadovų rašytinius teikimus patvirtinama per pirmąjį tokių smulkiojo ir (arba) vidutinio verslo ir socialinio verslo asociacijų atstovų posėdį posėdyje dalyvaujančiųjų bendru sutarimu;

2) iš kiekvienos smulkiojo ir (arba) vidutinio verslo ir socialinio verslo asociacijos į Lietuvos smulkiojo ir vidutinio verslo tarybą įtraukiama po vieną atstovą, kuris joje turi vieną balsą. Lietuvos smulkiojo ir vidutinio verslo tarybos nariu negali būti įmonės, kuri pagal šį įstatymą nepriskiriama labai mažai, mažai ar vidutinei įmonei, vadovas, išskyrus atvejus, kai jis smulkiojo ir (arba) vidutinio, ir (arba) socialinio verslo asociacijoje eina renkamas pareigas;

3) Lietuvos smulkiojo ir vidutinio verslo tarybos nario kadencija prasideda nuo personalinės šios tarybos sudėties patvirtinimo dienos ir trunka 3 metus;

4) jeigu Lietuvos smulkiojo ir vidutinio verslo tarybos narys atsistatydina arba kai jis dėl kitų priežasčių negali eiti pareigų, jį skyrusi smulkiojo ir (arba) vidutinio, ir (arba) socialinio verslo asociacija turi teisę skirti kitą savo atstovą likusiam Lietuvos smulkiojo ir vidutinio verslo tarybos nario kadencijos laikui.

5. Lietuvos smulkiojo ir vidutinio verslo tarybos veiklai koordinuoti sudaromas kolegialus organas – Lietuvos smulkiojo ir vidutinio verslo tarybos valdyba. Ją sudaro Lietuvos smulkiojo ir vidutinio verslo tarybos pirmininkas, Lietuvos smulkiojo ir vidutinio verslo tarybos pirmininko pavaduotojas, Lietuvos smulkiojo ir vidutinio verslo tarybos sekretorius ir Lietuvos smulkiojo ir vidutinio verslo tarybos veiklos reglamente nustatytas skaičius Lietuvos smulkiojo ir vidutinio verslo tarybos narių, kurie valdybos nariais išrenkami kalendoriniams metams paprastąja Lietuvos smulkiojo ir vidutinio verslo tarybos posėdyje dalyvaujančių Lietuvos smulkiojo ir vidutinio verslo tarybos narių balsų dauguma.

6. Lietuvos smulkiojo ir vidutinio verslo tarybos narių teisės ir pareigos:

1) Lietuvos smulkiojo ir vidutinio verslo tarybos narių teisės:

a) siūlyti klausimus svarstyti Lietuvos smulkiojo ir vidutinio verslo tarybos ir valdybos posėdžiuose;

b) balsuoti dėl Lietuvos smulkiojo ir vidutinio verslo tarybos svarstomų klausimų;

c) pasisakyti visais Lietuvos smulkiojo ir vidutinio verslo tarybos svarstomais klausimais, teikti dėl jų pasiūlymus žodžiu ir raštu;

d) dalyvauti Lietuvos smulkiojo ir vidutinio verslo tarybos valdybos posėdžiuose;

e) būti renkami Lietuvos smulkiojo ir vidutinio verslo tarybos valdybos nariais;

f) nutraukti savo narystę Lietuvos smulkiojo ir vidutinio verslo taryboje;

2) Lietuvos smulkiojo ir vidutinio verslo tarybos narių pareigos:

a) dalyvauti Lietuvos smulkiojo ir vidutinio verslo tarybos posėdžiuose;

b) laikytis Lietuvos smulkiojo ir vidutinio verslo tarybos sprendimu tvirtinamo Lietuvos smulkiojo ir vidutinio verslo tarybos veiklos reglamento.

7. Lietuvos smulkiojo ir vidutinio verslo tarybos nariais gali būti tik nepriekaištingos reputacijos asmenys. Asmuo negali būti laikomas nepriekaištingos reputacijos, jeigu jis:

1) buvo nuteistas už sunkų ar labai sunkų nusikaltimą, kol teistumas neišnykęs arba nepanaikintas;

2) buvo pripažintas kaltu dėl nusikaltimų, kuriais padaryta turtinė žala valstybei, pripažintas kaltu dėl nusikaltimo viešiesiems interesams ar korupcinio pobūdžio nusikaltimo padarymo ir turi neišnykusį ar nepanaikintą teistumą;

3) yra atleistas iš darbo, pareigų už profesinės ar tarnybinės veiklos pažeidimus, netekęs teisės verstis atitinkama veikla už įstatymuose keliamo nepriekaištingos reputacijos reikalavimo neatitiktį ar etikos normų pažeidimą ir nuo atleidimo iš darbo, pareigų ar teisės verstis atitinkama veikla nepraėjo 3 metai.

8. Lietuvos smulkiojo ir vidutinio verslo tarybos, kai ji atlieka šio straipsnio 3 dalyje nurodytas funkcijas, veiklos techninis ir ūkinis aptarnavimas finansuojamas, pagalba pasitelkiant ekspertus suteikiama Vyriausybės įgaliotos institucijos nustatyta tvarka ir finansuojama iš Ekonomikos ir inovacijų ministerijai skirtų valstybės biudžeto asignavimų ir (ar) kitų lėšų.

9. Lietuvos smulkiojo ir vidutinio verslo tarybai įgyvendinant šio straipsnio 3 dalies 3 punkte nurodytą funkciją, Ekonomikos ir inovacijų ministerijos ir jai pavaldžių institucijų darbuotojai pagal kompetenciją teikia informaciją ir atlieka smulkiojo, vidutinio ir socialinio verslo veiklą reguliuojančių teisės aktų ar jų projektų analizę bei teikia išvadas dėl teisės aktų poveikio smulkiajam, vidutiniam ir socialiniam verslui.“

 

5 straipsnis. Įstatymo įsigaliojimas ir įgyvendinimas

1. Šis įstatymas, išskyrus šio straipsnio 2 dalį, įsigalioja 2024 m. birželio 1 d.

2. Lietuvos Respublikos Vyriausybė ir jos įgaliota institucija iki 2024 m. gegužės 31 d. priima šio įstatymo įgyvendinamuosius teisės aktus.

 

 

Skelbiu šį Lietuvos Respublikos Seimo priimtą įstatymą.

 

 

Respublikos Prezidentas