Prienai |
PRIENŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA
|
Projektas
Sprendimas
DĖL PRIENŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBOS 2015 M. VASARIO 23 D. SPRENDIMO NR. T3-32 „DĖL PINIGINĖS SOCIALINĖS PARAMOS TEIKIMO TVARKOS APRAŠO IR LĖŠŲ PINIGINEI SOCIALINEI PARAMAI NUSTATYMO METODIKOS PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO
2018 m. spalio 17 d. Nr. T1-259
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 16 straipsnio 2 dalies 38 punktu, Lietuvos Respublikos piniginės socialinės paramos nepasiturintiems gyventojams įstatymo 23 straipsniu ir atsižvelgdama į Prienų rajono savivaldybės tarybos 2017 m. balandžio 27 d. sprendimą Nr. T3-119 „Dėl Prienų rajono savivaldybės administracijos struktūros patvirtinimo“, Prienų rajono savivaldybės taryba n u s p r e n d ž i a:
Pakeisti Prienų rajono savivaldybės tarybos 2015 m. vasario 23 d. sprendimu Nr. T3-32 „Dėl Piniginės socialinės paramos teikimo tvarkos aprašo ir lėšų piniginei socialinei paramai nustatymo metodikos patvirtinimo“ patvirtintą Piniginės socialinės paramos teikimo tvarkos aprašą ir lėšų piniginei socialinei paramai nustatymo metodiką:
1. Pakeisti 6 punktą ir jį išdėstyti taip:
2. Pakeisti 11 ir 12 punktus ir juos išdėstyti taip:
„11. Turto vertę nustato Socialinės paramos ir sveikatos skyrius, vadovaudamasis Vyriausybės ar jos įgaliotos institucijos parengta metodika ir Vyriausybės ar jos įgaliotos institucijos patvirtintomis žemės ūkio produkcijos sąlyginėmis vertėmis.
12. Socialinės paramos ir sveikatos skyrius, seniūnija prašymą-paraišką piniginei socialinei paramai gauti užregistruoja prašymo-paraiškos pateikimo dieną ir prašymą-paraišką pateikusiam asmeniui įteikia informacinį lapelį. Jeigu pateikti ne visi reikiami dokumentai, informacija apie trūkstamus dokumentus įrašoma į informacinį lapelį. Piniginei socialinei paramai gauti trūkstami dokumentai pateikiami ne vėliau kaip per mėnesį nuo prašymo-paraiškos pateikimo dienos, išskyrus atvejus, kai pajamos piniginei socialinei paramai gauti apskaičiuojamos, kaip nurodoma Įstatymo 18 straipsnio 1 dalies 2 punkte. Kai pajamos piniginei socialinei paramai gauti apskaičiuojamos taip, kaip nurodoma Įstatymo 18 straipsnio 1 dalies 2 punkte, piniginei socialinei paramai gauti trūkstami dokumentai pateikiami ne vėliau kaip per 2 mėnesius nuo prašymo-paraiškos pateikimo dienos. Asmeniui nustatytu laiku nepateikus trūkstamų dokumentų, Socialinės paramos ir sveikatos skyrius ne vėliau kaip per 5 darbo dienas priima sprendimą neteikti piniginės socialinės paramos. Asmeniui grąžinami jo pateikti dokumentai, o jo byloje paliekamos šių dokumentų kopijos.“
3. Pakeisti 37 ir 38 punktus ir juos išdėstyti taip:
„37. Socialinės pašalpos dydį apskaičiuoja Socialinės paramos ir sveikatos skyrius vadovaudamasis Įstatymu ir Aprašu, naudodamasis kompiuterine programa „Parama“.
4. Pakeisti 41 ir 42 punktus ir juos išdėstyti taip:
„41. Kompensacijas už būsto šildymui ir karštam vandeniui ruošti suvartotą elektros energiją, kietojo ar kt. kuro ir (ar) gamtinių dujų kiekį skaičiuoja Socialinės paramos ir sveikatos skyrius.
5. Pakeisti 52–55 punktus ir juos išdėstyti taip:
„52. Bendrai gyvenantiems asmenims arba vienam gyvenančiam asmeniui papildomai skiriama socialinė pašalpa, kurios dydis lygus 50 procentų socialinės pašalpos, mokėtos per praėjusius 6 mėnesius iki įsidarbinimo, vidutinio dydžio, už kiekvieną pagal darbo sutartį ar darbo santykiams prilygintų teisinių santykių pagrindu dirbtą mėnesį, bet ne ilgiau kaip 6 mėnesius, jeigu vienas gyvenantis asmuo arba bendrai gyvenantys asmenys atitinka visas šias sąlygas:
52.1. vienas gyvenantis asmuo arba bent vienas iš bendrai gyvenančių asmenų įsidarbina ir dirba (dirbo) Įstatymo 8 straipsnio 1 dalies 1 punkte nustatytą darbo laiko trukmę ir jam darbo užmokesčio apskaičiuojama ne mažiau už minimaliąją mėnesinę algą arba minimalųjį valandinį atlygį proporcingai dirbtam laikui arba atliktam darbui, bet ne daugiau už dvi minimaliąsias mėnesines algas ar du minimaliuosius valandinius atlygius proporcingai dirbtam laikui arba atliktam darbui;
52.2. prieš įsidarbinimą 52.1 papunktyje nurodyti asmenys buvo įsiregistravę Užimtumo tarnyboje ar kitos valstybės valstybinėje įdarbinimo tarnyboje ne trumpiau kaip 6 mėnesius iš eilės ir per šį laikotarpį nedirbo arba dirbo mažiau, negu nustatyta Įstatymo 8 straipsnio 1 dalies 1 punkte, arba dirbo užimtumo didinimo programoje numatytus darbus;
52.3. bendrai gyvenantys asmenys arba vienas gyvenantis asmuo buvo socialinės pašalpos gavėjai bent vieną mėnesį per paskutinius 3 mėnesius prieš įsidarbinimą;
52.4. vienas gyvenantis asmuo ar kiekvienas vyresnis kaip 18 metų bendrai gyvenantis asmuo arba vaikas (įvaikis) nuo 16 iki 18 metų atitinka bent vieną iš Įstatymo 8 straipsnyje nurodytų sąlygų, kurioms esant bendrai gyvenantys asmenys arba vienas gyvenantis asmuo turi teisę į piniginę socialinę paramą;
53. Darbingo amžiaus darbingiems, bet nedirbantiems (taip pat savarankiškai nedirbantiems) asmenims (išskyrus 54 punkte nurodytus atvejus) socialinės pašalpos, apskaičiuotos pagal Įstatymo 9 straipsnį, dydis yra mažinamas:
53.5. gavusiems socialinę pašalpą ilgiau kaip 60 mėnesių 53.4 papunktyje nustatyto dydžio socialinė pašalpa skiriama nepinigine forma tol, kol šioje dalyje nurodyti asmenys nedirbs (taip pat savarankiškai nedirbs) arba nedalyvaus savivaldybės administracijos organizuojamoje visuomenei naudingoje veikloje 12 mėnesių per paskutinius 24 mėnesius.
54. Darbingo amžiaus darbingiems, bet nedirbantiems (taip pat savarankiškai nedirbantiems) asmenims socialinės pašalpos dydis nemažinamas, jeigu yra bent vienas iš šių atvejų, kai jie:
54.1. nedirba dėl priežasčių, nurodytų Įstatymo 8 straipsnio 1 dalies 2, 3, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ir 11 punktuose;
54.2. 53 punkte nurodytais socialinės pašalpos teikimo laikotarpiais negavo Užimtumo tarnybos ar kitos valstybės valstybinės įdarbinimo tarnybos pasiūlymo dirbti arba dalyvauti aktyvios darbo rinkos politikos priemonėse;
55. 53 punkte nustatyti socialinės pašalpos mokėjimo laikotarpiai skaičiuojami sudedant laikotarpius, kuriais buvo mokama socialinė pašalpa. Jeigu 53 punkte nurodyti asmenys dirbo (savarankiškai dirbo) arba dalyvavo savivaldybės administracijos organizuojamoje visuomenei naudingoje veikloje ir (ar) savivaldybės administracijos parengtoje užimtumo didinimo programoje 12 mėnesių per paskutinius 24 mėnesius, 53 punkte numatyti socialinės pašalpos mokėjimo laikotarpiai pradedami skaičiuoti iš naujo nuo mėnesio, kurį šios aplinkybės atsirado, pirmos dienos.“
7. Pakeisti 57.4 papunktį ir jį išdėstyti taip:
„57.4. jeigu vienas gyvenantis asmuo arba vienas iš bendrai gyvenančių asmenų laikotarpiu, už kurį skiriama ir (ar) mokama piniginė socialinė parama, nutraukė registraciją Užimtumo tarnyboje ar kitos valstybės valstybinėje įdarbinimo tarnyboje, išskyrus įsidarbinimo atvejį, arba registracija Užimtumo tarnyboje ar kitos valstybės valstybinėje įdarbinimo tarnyboje jam buvo nutraukta, piniginė socialinė parama bendrai gyvenantiems asmenims arba vienam gyvenančiam asmeniui neskiriama arba paskirtosios mokėjimas nutraukiamas nuo kito mėnesio po šių aplinkybių atsiradimo. Šiems asmenims, kai jie yra Įstatymo 8 straipsnio 1 dalies 4 punkte nurodyti asmenys, piniginė socialinė parama skiriama, jeigu jie ne trumpiau kaip 3 mėnesius registruoti Užimtumo tarnyboje ar kitos valstybės valstybinėje įdarbinimo tarnyboje. Ši nuostata netaikoma, jeigu per šiame punkte nurodytą laikotarpį vienas gyvenantis asmuo arba vienas iš bendrai gyvenančių asmenų įsidarbina ar pradeda dirbti savarankiškai ir dirba ne trumpiau kaip 1 mėnesį arba dėl piniginės socialinės paramos kreipiasi praėjus ne mažiau kaip 6 mėnesiams po paskutinio piniginės socialinės paramos gavimo laikotarpio.“
8. Pakeisti 59.20 papunktį ir jį išdėstyti taip:
„59.20. nemažinti socialinės pašalpos dydžio, kaip nustatyta Įstatymo 10 straipsnio 2 dalies 1–5 punktuose, jeigu Užimtumo tarnyba ar kitos valstybės valstybinė įdarbinimo tarnyba socialinės pašalpos teikimo laikotarpiu nepasiūlė darbo arba nepasiūlė dalyvauti aktyvios darbo rinkos politikos priemonėse;“.
9. Papildyti 59.23 papunkčiu:
„59.23. 3 mėnesius neteikti piniginės socialinės paramos ar 3 mėnesiams nutraukti jos teikimą, jeigu bent vienas iš bendrai gyvenančių asmenų arba vienas gyvenantis asmuo nevykdo Įstatymo 25 straipsnio 7 punkte nustatytos pareigos. Šiuo atveju socialinė pašalpa skiriama vaikams (įvaikiams), įskaitant pilnamečius vaikus (įvaikius), kai jie mokosi pagal bendrojo ugdymo programą ir laikotarpiu nuo bendrojo ugdymo programos baigimo dienos iki tų pačių metų rugsėjo 1 dienos, pasirenkant ar derinant jos teikimo formą (formas) (pinigais ir (ar) nepinigine forma).“
10. Pakeisti 60 ir 61 punktus ir juos išdėstyti taip:
„60. Seniūnijų piniginės socialinės paramos teikimo komisijos Prienų rajono savivaldybės administracijos Socialinės paramos ir sveikatos skyriui pateikia rekomendacijas dėl piniginės socialinės paramos skyrimo (neskyrimo) šio Aprašo 59.13 papunktyje numatytais atvejais, esant ginčytinai situacijai – socialinės pašalpos dydžio pinigais ir nepinigine forma nustatymo, socialinės paramos teikimo būdų asmenims, patyrusiems socialinę riziką, ir kitais Apraše nenumatytais atvejais.
61. Prienų rajono savivaldybės administracijos Socialinės paramos ir sveikatos skyrius, gavęs seniūnijų Piniginės socialinės paramos teikimo komisijų rekomendacijas dėl piniginės socialinės paramos skyrimo (neskyrimo), minėtas rekomendacijas teikia Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu sudarytai Prienų rajono savivaldybės piniginės socialinės paramos teikimo komisijai (toliau – Komisija). Komisija, atsižvelgdama į Socialinės paramos ir sveikatos skyriaus pateiktus dokumentus, priima rekomendacinio pobūdžio sprendimą dėl piniginės socialinės paramos skyrimo (neskyrimo).“
11. Pakeisti 72.4 ir 72.5 papunkčius ir juos išdėstyti taip:
„72.4. Socialinės paramos ir sveikatos skyriaus ar seniūnijos reikalavimu deklaruoti turimą turtą (įskaitant gaunamas pajamas) Lietuvos Respublikos gyventojų turto deklaravimo įstatymo nustatyta tvarka;
12. Pakeisti 73–76 punktus ir juos išdėstyti taip:
„73. Socialinės paramos ir sveikatos skyriaus ir seniūnijų darbuotojai, dirbantys socialinį darbą, atsako už teisingą Prienų rajono savivaldybės gyventojų dokumentų piniginei socialinei paramai gauti priėmimą, socialinių pašalpų apskaičiavimą ir dokumentų parengimą joms išmokėti, pažymų apie bendrai gyvenančių asmenų arba vieno gyvenančio asmens pajamas kompensacijoms skaičiuoti perdavimą laiku kompensacijas skaičiuojančioms įmonėms, teisingą kompensacijų skaičiavimą, kai būstas šildomas ir karštas vanduo ruošiamas naudojant kitas kuro ir energijos rūšis.
75. Pažymas apie bendrai gyvenančių asmenų arba vieno gyvenančio asmens pajamas būsto šildymo išlaidų, išlaidų šaltam ir karštam vandeniui kompensacijoms apskaičiuoti Prienų rajono gyventojams pasirašo pajamas skaičiuojantis specialistas ir Socialinės paramos ir sveikatos skyriaus vedėjas.
76. Socialinės paramos ir sveikatos skyrius atsako už atsiskaitymą laiku su šilumos energiją ir vandenį teikiančiomis įmonėmis pagal tarp šalių pasirašytas sutartis.“