Projektas
LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMAS
REZOLIUCIJA
DĖL SITUACIJOS ŠVIETIME
2024 m. d. Nr.
Vilnius
Lietuvos Respublikos Seimas,
įvertinęs tai, kad Švietimo, mokslo ir sporto ministerijos inicijuotų pokyčių gausa – ugdymo turinio atnaujinimas, mokyklų tinklo pertvarka, įtraukiojo ugdymo įgyvendinimas, VšĮ „Mokausi Lietuvoje“ steigimas ir kiti – vyksta fragmentuotai ir nėra aiškaus, ištekliais pagrįsto jų įgyvendinimo plano,
atsižvelgdamas į tai, kad 2023 metų gruodžio 20 d. Vyriausybės nutarimu Nr. 768 patvirtintos Mokyklų, vykdančių formaliojo švietimo programas, tinklo kūrimo taisyklės, kuriose numatoma, kad gimnazijų III, IV klasėse turi būti po 21-ą ar daugiau mokinių (išskyrus nevalstybines gimnazijas), sukėlė didžiulį nerimą regionuose,
pažymėdamas, kad yra ignoruojamas Lietuvos Respublikos Seime atstovaujamų politinių partijų Susitarimas dėl Lietuvos švietimo politikos (2021-2030), kuriame nurodytas savivaldybių savarankiškumo didinimas, nes nesudaromos galimybės savivaldybių taryboms priimti adekvačius tos savivaldybės situacijai sprendimus dėl savivaldybių mokyklų steigimo, klasių formavimo (ypač dėl III-IV gimnazijos klasių toje pačioje gimnazijoje formavimo), neturint 21 mokinio, įtvirtintas valstybinėms, savivaldybių ir nevalstybinėms mokykloms skirtingas klasėms finansavimas,
konstatuodamas, kad nepasirengta atnaujintų bendrųjų programų įgyvendinimui, vėluojama su vadovėlių ir metodinės medžiagos, skaitmeninio ugdymo turinio parengimu,
patvirtindamas, kad tarpinių patikrinimų praktiniam įgyvendinimui tinkamai nepasiruošta, parengtos nekokybiškai suformuluotos tarpinio patikrinimo užduotys (matematika, fizika), tarpinių patikrinimo metu keičiama tarpinio patikrinimo temos apimtis (istorija), vykstant tarpiniams patikrinimams trukdomas kitų mokinių ugdymo procesas, mokiniai ir mokytojai tapo tarpinio vertinimo įkaitais ir patiria nuolatinį stresą,
skatina Vyriausybę:
1) Išsiaiškinti atsakingus asmenis, institucijas, nepasirengusias tinkamam inicijuotų pokyčių švietime įgyvendinimui (ypač nekompetentingam tarpinių patikrinimų, bendrųjų programų). Juos viešai paskelbti ir įvertinti konkrečių asmenų, institucijų veiklą bei kompetencijas užimti atitinkamas pareigas, išspręsti klausimą dėl LR švietimo, mokslo ir sporto ministro Gintauto Jakšto ir viceministro Ramūno Skaudžiaus atstatydinimo iš užimamų pareigų;
2) Mokyklų tinklo pertvarką vykdyti atsižvelgiant į Lietuvos Respublikos Seime atstovaujamų politinių partijų Susitarimo dėl Lietuvos švietimo politikos (2021-2030) suteikti savivaldybėms daugiau savarankiškumo ir atsakomybės už racionalų švietimo lėšų panaudojimą, tinklo efektyvumą bei ugdymo(si) rezultatus, už regioninių gimnazijų išsaugojimą. Mokymo lėšas iš valstybės biudžeto skirti valstybinių ir savivaldybių mokyklų klasėms kaip ir nevalstybinėms mokykloms;
3) Parengti inicijuotų pokyčių įgyvendinimui ištekliais pagrįstą planą, nurodant terminus ir atsakingas institucijas bei asmenis;
4) Priimti sprendimą dėl tarpinių patikrinimų adekvataus užduočių įvertinimo, atsižvelgiant į nekorektiškų užduočių galimą poveikį mokinių atliktų užduočių įvertinimui, nustatyti tarpinio įvertinimo nekorektiškumo įgyvendinimo priežastis ir pateikti tarpinio įvertinimo ir valstybinių brandos egzaminų tarpusavio sąryšio modelį;
5) Parengti Valstybinių brandos egzaminų užduočių korektiškas formuluotes ir tinkamas abiturientams jų atlikimo sąlygas bei adekvačias vertinimo normas užduotims, kurti Valstybinių brandos užduočių banką ir juo naudotis, pateikiant užduotis;
6) Sukurti ir įdiegti centralizuotos didaktinės stebėsenos modelį, sudarantį galimybes laiku pastebėti didaktinius nesklandumus ir projektuoti jų savalaikę įveiką.
Seimo Pirmininkas
Teikia:
Seimo nariai
Vilija Targamadzė
Saulius Skvernelis
Domas Griškevičius
Kęstutis Mažeika
Laima Mogenienė
Rima Baškienė
Zigmantas Balčytis
Algirdas Butkevičius
Vytautas Bakas
Linas Kukuraitis
Lukas Savickas
Silva Lengvinienė
Laima Nagienė
Algirdas Stončaitis
Tomas Tomilinas
Rūta Miliūtė