Projektas

 

KAUNO RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA

 

SPRENDIMAS

DĖL PINIGINĖS SOCIALINĖS PARAMOS KAUNO RAJONO SAVIVALDYBĖS NEPASITURINTIEMS GYVENTOJAMS TEIKIMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO

 

2021 m. kovo 25 d. Nr. TS-

Kaunas

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 6 straipsnio 43 punktu, 16 straipsnio 4 dalimi, 18 straipsnio 1 dalimi, Lietuvos Respublikos piniginės socialinės paramos nepasiturintiems gyventojams įstatymo 4 straipsnio 2 dalimi, Kauno rajono savivaldybės taryba  n u s p r e n d ž i a:

1. Patvirtinti Piniginės socialinės paramos Kauno rajono savivaldybės nepasiturintiems gyventojams teikimo tvarkos aprašą (pridedama).

2. Pripažinti netekusiu galios Kauno rajono savivaldybės tarybos 2015 m. sausio
29 d. sprendimą Nr. TS-33 „
Dėl Piniginės socialinės paramos Kauno rajono savivaldybės nepasiturintiems gyventojams teikimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ su visais pakeitimais ir papildymais.

3. Nustatyti, kad šis sprendimas įsigalioja 2021 m. balandžio 1 d.

 

 

Savivaldybės meras                                                                                                                       

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Margarita Venslovienė, tel. (8 37)  305 518

 

PATVIRTINTA

 

Kauno rajono savivaldybės tarybos

 

2021 m. kovo 25 d. sprendimu Nr. TS-

 

PINIGINĖS SOCIALINĖS PARAMOS KAUNO RAJONO SAVIVALDYBĖS NEPASITURINTIEMS GYVENTOJAMS TEIKIMO TVARKOS APRAŠAS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Piniginės socialinės paramos Kauno rajono savivaldybės nepasiturintiems gyventojams teikimo tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) parengtas vadovaujantis Lietuvos Respublikos piniginės socialinės paramos nepasiturintiems gyventojams įstatymu (toliau – Įstatymas) ir kitais Lietuvos Respublikos teisės aktais.

2. Aprašas reglamentuoja Įstatymu nustatytos piniginės socialinės paramos skyrimo ir mokėjimo tvarką nepasiturintiems asmenims, deklaravusiems gyvenamąją vietą ar įtrauktiems į gyvenamosios vietos neturinčių asmenų apskaitą Kauno rajono savivaldybėje, ar asmenims, nedeklaravusiems gyvenamosios vietos ir neįtrauktiems į gyvenamosios vietos neturinčių asmenų apskaitą, tačiau faktiškai gyvenantiems ar nuomojantiems būstą Kauno rajono savivaldybės teritorijoje.

3. Piniginės socialinės paramos teikimo principai:

3.1. bendradarbiavimo ir dalyvavimo. Piniginės socialinės paramos teikimas remiasi asmenų, kurie kreipiasi dėl piniginės socialinės paramos, bendruomenės, bendrojo naudojimo objektų valdytojų, nevyriausybinių organizacijų, savivaldybės, valstybės institucijų ir įstaigų bendradarbiavimu ir tarpusavio pagalba;

3.2. prieinamumo. Piniginė socialinė parama nepasiturintiems gyventojams teikiama kuo arčiau jų gyvenamosios vietos užtikrinant informacijos apie piniginę socialinę paramą prieinamumą ir paramos gavimą laiku;

3.3. socialinio teisingumo ir veiksmingumo. Piniginė socialinė parama teikiama siekiant sudaryti sąlygas gauti paramą tada, kada jos labiausiai reikia, didinti motyvaciją integruotis į darbo rinką ir išvengti skurdo spąstų bei racionaliai naudojant turimus išteklius;

3.4. visapusiškumo ir adekvatumo. Piniginė socialinė parama teikiama derinant ją su socialinėmis paslaugomis, vaiko teisių apsauga, užimtumu, sveikatos priežiūra, švietimu ir ugdymu, siekiant užtikrinti, kad kompleksiškai teikiama parama atitiktų minimalius nepasiturinčių gyventojų vartojimo poreikius ir apsaugotų juos nuo skurdo;

3.5. įgalinimo. Teikiant piniginę socialinę paramą, siekiama sudaryti palankias nepasiturinčių gyventojų užimtumo galimybių didinimo sąlygas, taip pat sąlygas, skatinančias juos įsitraukti į visuomenės gyvenimą ir mažinančias ilgalaikę priklausomybę nuo socialinės paramos sistemos;

3.6. lygių galimybių. Piniginė socialinė parama teikiama užtikrinant nepasiturinčių gyventojų lygybę, nepaisant jų lyties, rasės, tautybės, kalbos, kilmės, socialinės padėties, tikėjimo, įsitikinimų ar pažiūrų, amžiaus, lytinės orientacijos, negalios, etninės priklausomybės, religijos.

4. Piniginę socialinę paramą Kauno rajono savivaldybė teikia, vykdydama savarankiškąją savivaldybės funkciją, kuri yra finansuojama iš savivaldybės biudžeto lėšų. Pagal Įstatymo 4 straipsnio 5 dalį piniginei socialinei paramai skaičiuoti ir mokėti numatytos, tačiau nepanaudotos lėšos naudojamos šioms socialinės apsaugos sritims finansuoti:

4.1. socialinę riziką patiriančių asmenų (šeimų) socialinės reabilitacijos ir integracijos priemonėms įgyvendinti;

4.2. šeimoje ir bendruomenėje teikiamai pagalbai vaikams, neįgaliesiems, senyvo amžiaus asmenims ir jų šeimoms plėtoti;

4.3. finansinei paramai, skirtai skurdui bei socialinei atskirčiai mažinti;

4.4. smurto, savižudybių, priklausomybių, prekybos žmonėmis prevencijai;

4.5. neįgaliųjų socialinei integracijai;

4.6. bendruomenių ir nevyriausybinių organizacijų plėtrai, jų vykdomoms socialinėms programoms įgyvendinti;

4.7. užimtumo didinimo programoms įgyvendinti;

4.8. savivaldybės ir socialinio būsto fondo plėtrai, rekonstravimui ir remontui;

4.9. socialinių paslaugų priemonėms finansuoti, jų infrastruktūrai modernizuoti ir plėtoti;

4.10. socialinių paslaugų srities darbuotojų darbo sąlygoms gerinti ir darbo užmokesčiui didinti;

4.11. savivaldybės administracijoje dirbančių socialinių išmokų specialistų darbo užmokesčiui didinti.

5. Piniginės socialinės paramos rūšys yra šios:

5.1. socialinė pašalpa;

5.2. būsto šildymo išlaidų, geriamojo vandens išlaidų ir karšto vandens išlaidų kompensacijos (toliau – Kompensacijos).

6. Piniginė socialinė parama Kauno rajono savivaldybės nepasiturintiems gyventojams teikiama vadovaujantis Įstatymu ir šiuo Aprašu.

7. Apraše vartojamos sąvokos atitinka Įstatyme ir kituose teisės aktuose apibrėžtas sąvokas.

II SKYRIUS

KREIPIMASIS DĖL PINIGINĖS SOCIALINĖS PARAMOS

 

8. Bendrai gyvenantys asmenys arba vienas gyvenantis asmuo dėl piniginės socialinės paramos turi teisę kreiptis tiesiogiai į Kauno rajono savivaldybės administraciją arba į Kauno rajono savivaldybės administracijos seniūnijas (toliau – Savivaldybės administracija) pagal deklaruotą gyvenamąją vietą, įtraukti į gyvenamosios vietos neturinčių asmenų apskaitą, nedeklaravę gyvenamosios vietos ir neįtraukti į gyvenamosios vietos neturinčių asmenų apskaitą, – pagal faktinę gyvenamąją vietą, būstą nuomojantys bendrai gyvenantys asmenys arba vienas gyvenantis asmuo – pagal nuomojamo būsto buvimo vietą ir pateikti prašymą-paraišką (toliau – Prašymas). Prašymas gali būti pateiktas tiesiogiai, paštu, elektroniniu būdu per Socialinės paramos šeimai informacinę sistemą (SPIS, interneto svetainė www.spis.lt), kai valstybės elektroninės valdžios sistemoje teikiama elektroninė paslauga, arba per įgaliotą atstovą, jam pateikus savo tapatybę patvirtinančius dokumentus.

9. Bendrai gyvenantys asmenys arba vienas gyvenantis asmuo, kreipdamasis dėl piniginės socialinės paramos, pateikia visus būtinus duomenis, nurodytus Įstatymo 20 straipsnio 2 dalyje, išskyrus atvejus, kai Savivaldybės administracija duomenis gauna iš valstybės ir žinybinių registrų bei valstybės informacinių sistemų. Prie Prašymo turi būti pridedamos visų reikiamų dokumentų kopijos, patvirtintos teisės aktų nustatyta tvarka.

10. Duomenys apie turtą, nurodytą Įstatymo 14 straipsnyje, jei nėra pasikeitimų, Savivaldybės administracijai pateikiami kas 12 mėnesių. Šiam terminui pasibaigus piniginės socialinės paramos teikimo laikotarpiu (iki paramos teikimo laikotarpio pabaigos) naujų dokumentų apie turimą turtą pateikti nereikia.

11. Gautas Prašymas užregistruojamas Prašymo gavimo dieną (jei prašymas ar skundas gautas po darbo valandų, poilsio ar šventės dieną, jo gavimo diena laikoma po jos einanti darbo diena) Savivaldybės administracijoje ar seniūnijoje, priklausomai nuo to, kur Prašymas gautas. Užregistravus Prašymą, pareiškėjui pateikiamas informacinis lapelis. Nustačius, kad pateikti ne visi reikiami dokumentai, informacija apie trūkstamus dokumentus įrašoma į informacinį lapelį.

12. Piniginei socialinei paramai gauti trūkstami dokumentai pateikiami ne vėliau kaip per mėnesį nuo Prašymo pateikimo ar informacijos apie trūkstamus dokumentus gavimo dienos, išskyrus atvejus, kai pajamos piniginei socialinei paramai gauti apskaičiuojamos Įstatymo 18  straipsnio 1 dalies 2 punkte nustatyta tvarka. Tokiu atveju trūkstami dokumentai pateikiami ne vėliau kaip per 2 mėnesius nuo Prašymo pateikimo ar informacijos gavimo apie trūkstamus dokumentus dienos.

13. Užregistruoti prašymai su priedais pateikiami Savivaldybės administracijos Socialinės paramos skyriui (toliau – Skyrius) ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo Prašymo ar informacijos gavimo apie trūkstamus dokumentus dienos. Jei per nustatytą laikotarpį asmuo nepateikia trūkstamų dokumentų, per 5 darbo dienas priimamas sprendimas neteikti piniginės socialinės paramos ir asmeniui grąžinami jo pateikti dokumentai.

14. Seniūnijose veikiančios, Kauno rajono savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu patvirtintos Seniūnijų socialinės paramos teikimo komisijos (toliau – Seniūnijos komisija), vadovaudamosi Kauno rajono savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu patvirtintais Seniūnijos socialinės paramos teikimo komisijos veiklos nuostatais, kviečia besikreipiančius asmenis dėl socialinės pašalpos skyrimo į Seniūnijos komisijos posėdį, tikrina asmenų turtinę padėtį ir užimtumą, vertina piniginės paramos poreikį, Skyriaus prašymu teikia rekomendacijas dėl piniginės socialinės paramos skyrimo. Kilus įtarimų, kad gaunantys piniginę socialinę paramą asmenys pateikė neteisingus duomenis, tikrina gyvenimo sąlygas ir surašo buities tyrimo aktą. Seniūnijos komisijos posėdžio protokolus, buities ir gyvenimo sąlygų patikrinimo aktus per 5 darbo dienas pateikia Skyriui elektroniniu paštu, tiesiogiai arba registruota pašto siunta.

 

III SKYRIUS

DOKUMENTAI, BŪTINI PINIGINEI SOCIALINEI PARAMAI SKIRTI

 

15. Kreipiantis dėl piniginės socialinės paramos skyrimo, prie Prašymo, atsižvelgiant į aplinkybes, lemiančias bendrai gyvenančių asmenų arba vieno gyvenančio asmens teisę į piniginę socialinę paramą, būtina pateikti šiuos dokumentus:

15.1. vyresnių kaip 18 metų bendrai gyvenančių asmenų arba vieno gyvenančio asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą (kai nėra galimybės pateikti asmens tapatybę patvirtinančio dokumento originalo dėl objektyvių priežasčių, pateikiama dokumento kopija, patvirtinta įstatymų nustatyta tvarka ir (ar) įgaliotos institucijos išduota pažyma apie dokumento poėmį);

15.2. ieškinį (pareiškimą) pateiktą teismui dėl tėvystės nustatymo ir (ar) vaiko (vaikų) išlaikymo priteisimo ar kitą dokumentą patvirtinantį ieškinio (pareiškimo) nagrinėjimą teisme;

15.3. teismo nutartį (sprendimą) ar kitą teismo procesinį dokumentą dėl išlaikymo vaikui (vaikams) priteisimo;

15.4. pažymą apie vaiko (vaikų) išlaikymui gaunamas (negaunamas) periodines išmokas (alimentus) arba kitų kompetentingų institucijų dokumentus, patvirtinančius išspręstą (sprendžiamą) vaiko (vaikų) materialinį išlaikymo klausimą;

15.5. teismo sprendimą (nutartį) dėl asmens pripažinimo neveiksniu;

15.6. sveikatos priežiūros įstaigos pažymą apie nėštumą, kai likę ne daugiau kaip 70 kalendorinių dienų iki numatomos gimdymo datos;

15.7. kompetentingos institucijos pažymą, kad asmuo atlieka privalomąją pradinę karo tarnybą;

15.8. kompetentingos institucijos pažymą (dokumentą) apie bausmės atlikimą, suėmimą, apie paskirtas Baudžiamajame kodekse nustatytas priverčiamąsias medicinos priemones ar paskirtas auklėjamojo poveikio priemones, apie paieškos paskelbimą ar teismo pripažinimą nežinia kur esančiu;

15.9. pažymas apie priskaičiuotą ir išmokėtą darbo užmokestį ir kitas išmokas;

15.10. individualios veiklos, mažosios bendrijos, tikrosios ūkinės bendrijos ar komanditinės ūkinės bendrijos buhalterinės apskaitos dokumentus, patvirtinančius per vertinamą laikotarpį gautas pajamas, asmens, įsigijusio verslo liudijimą, pajamų ir išlaidų apskaitos žurnalą;

15.11. dokumentą (pirkimo–pardavimo, mainų ar dovanojimo sutartį), patvirtinantį turto įsigijimą ar perleidimą;

15.12. sveikatos priežiūros įstaigos išduotą pažymą, kad vaikas iki 8 metų negali lankyti švietimo įstaigos;

15.13. kompetentingos įstaigos pažymą apie gaunamus dividendus, palūkanas;

15.14. dokumentus (mokėjimo sąskaitas), patvirtinančius atsiskaitymą už suteiktas komunalines paslaugas (būsto šildymą, karštą vandenį ir geriamąjį vandenį, gyvenamųjų patalpų nuomą);

15.15. sutartis su komunalinių paslaugų tiekėjais dėl skolų sumokėjimo.

16. Savivaldybės administracija gali reikalauti ir kitų dokumentų, įrodančių asmenų teisę į piniginę socialinę paramą, kai nėra reikiamų duomenų valstybės ir žinybiniuose registruose, valstybės informacinėse sistemose.

 

IV SKYRIUS

PINIGINĖS SOCIALINĖS PARAMOS SKYRIMAS

 

17. Socialinė pašalpa skiriama, kai bendrai gyvenantys asmenys ar vienas gyvenantis asmuo atitinka visus Įstatymo 6 straipsnyje nurodytus reikalavimus.

18. Kompensacijos skiriamos, kai bendrai gyvenantys asmenys ar vienas gyvenantis asmuo atitinka visus Įstatymo 7 straipsnyje nurodytus reikalavimus.

19. Bendrai gyvenančių asmenų arba vieno gyvenančio asmens pajamos piniginei socialinei paramai gauti apskaičiuojamos vadovaujantis Įstatymo 17, 18, 19 straipsniais.

20. Piniginė socialinė parama skiriama vadovaujantis Įstatymo 21 straipsnio nuostatomis.

21. Savivaldybės administracijos direktoriaus įgalioti Skyriaus darbuotojai (toliau – Atsakingi asmenys), gavę Prašymus, pateiktus dokumentus, Seniūnijos komisijos rekomendacijas, vadovaudamiesi Įstatymu ir Aprašu:

21.1. įvertina nepasiturinčių gyventojų socialinę padėtį, pajamas, turtą;

21.2. nustato vieno gyvenančio asmens ar bendrai gyvenančių asmenų teisę į piniginę socialinę paramą, piniginės socialinės paramos teikimo laikotarpį;

21.3. apskaičiuoja piniginės socialinės paramos dydį;

21.4. priima sprendimus skirti piniginę socialinę paramą (arba skirti paramą ne visiems bendrai gyvenantiems asmenims), ją nutraukti, sustabdyti, pratęsti, perskaičiuoti, nustatyti jos permoką ar priimti sprendimą piniginės socialinės paramos neskirti;

21.5. išduoda pažymas apie gyventojų pajamas Kompensacijoms apskaičiuoti.

22. Sprendimą (įsakymą) dėl socialinės paramos teikimo (stabdymo ar nutraukimo) nepinigine forma ir (ar) neturintiems teisės ją gauti bendra tvarka pagal Įstatymo 23 straipsnio         3 dalyje nustatytas sąlygas ir vadovaudamasis Aprašo 41 punkto nuostatomis, priima Skyriaus vedėjas.

23. Sprendimas dėl piniginės socialinės paramos skyrimo priimamas ne vėliau kaip per vieną mėnesį nuo Prašymo ir visų reikalingų dokumentų gavimo dienos, išskyrus atvejus, kai Prašymui nagrinėti ir sprendimui priimti būtinas buities ir gyvenimo sąlygų patikrinimo aktas piniginės socialinės paramos teikimo pagrįstumui nustatyti. Šiais atvejais sprendimas dėl piniginės socialinės paramos skyrimo priimamas ne vėliau kaip per mėnesį nuo Prašymo, visų reikiamų dokumentų ir buities ir gyvenimo sąlygų patikrinimo akto gavimo dienos. Prašymą pateikęs asmuo apie priimtą sprendimą dėl piniginės socialinės paramos skyrimo ar neskyrimo yra informuojamas asmens Prašyme nurodytu informavimo būdu ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo sprendimo priėmimo dienos. Jeigu piniginė socialinė parama neskiriama, nurodoma neskyrimo priežastis ir šio sprendimo apskundimo tvarka. Pateiktų dokumentų originalai grąžinami Prašymą pateikusiam asmeniui, o Savivaldybės administracijoje saugomos šių dokumentų kopijos, siekiant archyvavimo tikslų.

 

V SKYRIUS

PINIGINĖS SOCIALINĖS PARAMOS TEIKIMAS

 

24. Socialinė pašalpa gali būti teikiama:

24.1. pinigais;

24.2. nepinigine forma;

24.3. pinigais ir (ar) nepinigine forma teikiamą socialinę pašalpą derinant su socialinėmis paslaugomis.

25. Kompensacijos gali būti teikiamos:

25.1. pinigais;

25.2. apskaičiuotų Kompensacijų sumą pervedant į energiją, kurą, geriamąjį ir karštą vandenį tiekiančių įmonių ar fizinių asmenų atsiskaitomąsias sąskaitas bankuose.

26. Bendrai gyvenantiems asmenims arba vienam gyvenančiam asmeniui, patiriantiems socialinę riziką ir (ar) naudojantiems išmokas ne pagal paskirtį socialinės pašalpos dydis pinigais negali viršyti 50 procentų paskirtos socialinės pašalpos dydžio, išskyrus atvejus, kai atvejo vadybininkas, koordinuojantis atvejo vadybos procesą, rekomenduoja didesnę kaip 50 procentų paskirtos socialinės pašalpos dydžio sumą mokėti piniginėmis lėšomis, o kai atvejo vadyba netaikoma, – atsižvelgiant į socialinio darbuotojo, dirbančio su asmenimis, patiriančiais socialinę riziką, rekomendaciją. Socialinė pašalpa nepinigine forma gali būti teikiama:

26.1. maisto produktais, drabužiais ir kitomis reikalingomis prekėmis (pinigines lėšas pervedant į prekybos centrų atsiskaitomąsias sąskaitas);

26.2. socialinėmis kortelėmis, skirtomis pirkti maisto parduotuvėse (išskyrus alkoholio, tabako gaminius ir loterijos bilietus);

26.3. apmokant vaikų (įvaikių) maitinimo išlaidas mokyklose ar dienos centruose;

26.4. apmokant suaugusių asmenų gydymosi nuo priklausomybių ligų išlaidas;

26.5. apmokant mokesčius ir (ar) skolas už komunalines paslaugas (iš paskirtos socialinės pašalpos sumos išskaičiuojant ne daugiau kaip 20 procentų mokėtinos sumos per mėnesį, kai yra asmens raštu pateiktas prašymas);

26.6. apmokant socialinio būsto nuomos ir (ar) skolos mokestį (iš paskirtos socialinės pašalpos sumos išskaičiuojant ne daugiau kaip 20 procentų mokėtinos sumos per mėnesį, kai yra asmens raštu pateiktas prašymas);

26.7. socialinėmis paslaugomis, vadovaujantis Lietuvos Respublikos socialinių paslaugų įstatymu.

27. Savivaldybės biudžetinės įstaigos Kauno rajono socialinių paslaugų centro, sveikatos priežiūros, švietimo bei kitų įstaigų ir institucijų darbuotojai, turintys informacijos apie asmenis, patiriančius socialinę riziką, ir (ar) apie asmenis, kurie skirtą piniginę socialinę paramą panaudoja ne pagal paskirtį, raštu informuoja seniūniją ir (ar) Skyrių.

28. Seniūnijai ir (ar) Skyriui informaciją apie asmenis, turinčius skolų už Kompensacijas, teikia energiją, kurą, geriamąjį ir karštą vandenį tiekiančios įmonės.

29. Seniūnija ir (ar) Skyrius, gavęs informaciją apie asmenis, patiriančius socialinę riziką ar kilus pagrįstiems įtarimams, kad asmenys skirtą piniginę socialinę paramą naudoja ne pagal paskirtį, ar gavęs asmens prašymą skirti piniginę socialinę paramą nepinigine forma, teikia klausimą svarstyti Seniūnijos komisijai. Seniūnijos komisija priima rekomendacinio pobūdžio sprendimą dėl piniginės socialinės paramos nepinigine forma teikimo būdo ir dydžio. Rekomendacijoje yra nurodomi duomenys apie juridinį ar fizinį asmenį, asmenims teikiančius paslaugas ir (ar) tiekiančius prekes (juridinio ar fizinio asmens pavadinimą, juridinio ar fizinio asmens kodą, sąskaitos numerį). Seniūnija komisijos posėdžio protokolą per 5 darbo dienas elektroniniu paštu pateikia Skyriaus atsakingiems specialistams arba patvirtintą kopiją pristato į Skyrių.

30. Bendrai gyvenantiems asmenims arba vienam gyvenančiam asmeniui, patiriantiems socialinę riziką ir (ar) įsiskolinusiems už būsto šildymą ir (ar) karštą vandenį, ir (ar) geriamąjį vandenį, jeigu jie su energijos, kuro, vandens tiekėjais yra sudarę sutartį (sutartis) dėl dalies skolos apmokėjimo arba teismas yra priteisęs apmokėti skolą, Kompensacijos teikiamos šio Aprašo 25.2 papunktyje nustatytu būdu.

31. Sprendimai dėl piniginės socialinės paramos teikimo nepinigine forma būdo ir dydžio, atsižvelgiant į Seniūnijos komisijos rekomendacijas, priimami ir įforminami Skyriaus vedėjo įsakymu.

32. Piniginė socialinė parama gali būti mokama:

32.1. Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo nustatyta tvarka parinktoje mokėjimo įstaigoje (jų padaliniuose);

32.2. Lietuvoje esančioje mokėjimo ar kredito įstaigoje (banke ar kt.);

32.3. pervedant į paslaugas teikiančių įmonių, įstaigų ar fizinių asmenų atsiskaitomąsias sąskaitas bankuose.

33. Paskirta socialinė pašalpa ir (ar) Kompensacijos išmokamos kitą mėnesį po sprendimo priėmimo mėnesio už kiekvieną praėjusį mėnesį, nuo kurio jos paskirtos. Paskirta, bet laiku neatsiimta socialinė pašalpa ir (ar) Kompensacijos išmokamos, jeigu dėl jų kreiptasi ne vėliau kaip per 3 mėnesius nuo paskutinio mėnesio, už kurį socialinė pašalpa ir (ar) Kompensacijos buvo paskirtos. Būstui šildyti ir karštam vandeniui ruošti naudojant kietąjį ar kitokį kurą, kurio faktinės sąnaudos kiekvieną mėnesį nenustatomos, kompensacijos teikiamos už praėjusį mėnesį arba iš karto už visą kompensacijų skyrimo laikotarpį Savivaldybės tarybos nustatyta Būsto šildymo, geriamojo ir karšto vandens išlaidų kompensacijų Kauno rajono savivaldybės nepasiturintiems gyventojams apskaičiavimo ir mokėjimo tvarka.

34. Bendrai gyvenantiems asmenims arba vienam gyvenančiam asmeniui piniginės socialinės paramos teikimo laikotarpiu pakeitus deklaruotą gyvenamąją vietą (jei gyvenamosios vietos neturi, – savivaldybę, kurios teritorijoje gyvena) arba nuomojamą būstą, ankstesnėje savivaldybėje piniginės socialinės paramos teikimas nutraukiamas išmokėjus už tą mėnesį, kurį buvo pakeista deklaruota gyvenamoji vieta (jei gyvenamosios vietos neturi, – savivaldybė, kurios teritorijoje gyveno) arba nuomojamas būstas. Bendrai gyvenantiems asmenims arba vienam gyvenančiam asmeniui, kurie dėl piniginės socialinės paramos nustatyta tvarka kreipiasi į naujos deklaruotos gyvenamosios vietos savivaldybę (jei gyvenamosios vietos neturi, – į savivaldybę, kurios teritorijoje apsigyvena) arba savivaldybę, kurios teritorijoje nuomojamas būstas, ši parama teikiama vadovaujantis Įstatymo 21 straipsnio 2 ir 5 dalimis.

35. Socialinė pašalpa skiriama papildomai arba ji mažinama vadovaujantis Įstatymo 10 straipsniu.

36. Mirus asmeniui, kurio vardu bendrai gyvenantiems asmenims mokama socialinė pašalpa ir (ar) Kompensacijos, šiems bendrai gyvenantiems asmenims paskirta ir iki kito mėnesio po jo mirties neišmokėta pašalpa ir (ar) Kompensacijos, jeigu dėl jų buvo kreiptasi ne vėliau kaip per 3 mėnesius po socialinę pašalpą ir (ar) Kompensacijas gavusio asmens mirties dienos, išmokamos mirusįjį laidojusiam vienam iš bendrai gyvenančių asmenų, pateikus laisvos formos prašymą ir medicininį mirties liudijimą, kai asmens mirtis neįregistruota Lietuvos Respublikos gyventojų registre, o jeigu tokio bendrai gyvenančio asmens nėra, pervedamos į vaiko (įvaikio) ar vaikų (įvaikių) vardu atidarytą sąskaitą banke. Mirus vienam gyvenančiam asmeniui, socialinės pašalpos ir (ar) Kompensacijų teikimas nutraukiamas nuo jo mirties mėnesio pirmos dienos, o už praėjusį laikotarpį paskirta ir neatsiimta socialinė pašalpa ir (ar) Kompensacijos neišmokamos.

37. Jeigu bendrai gyvenantiems asmenims arba vienam gyvenančiam asmeniui apskaičiuota socialinė pašalpa yra mažesnė kaip 1,45 Eur, o būsto šildymo išlaidų, geriamojo vandens išlaidų ar karšto vandens išlaidų kompensacija – mažesnė kaip 0,29 Eur, socialinė pašalpa ir Kompensacija neišmokamos.

 

VI SKYRIUS

SAVIVALDYBĖS ADMINISTRACIJOS PAREIGOS IR TEISĖS

TEIKIANT PINIGINĘ SOCIALINĘ PARAMĄ

 

38. Savivaldybės administracijos pareigos teikiant piniginę socialinę paramą nustatytos Įstatymo 23 straipsnio 1 dalyje.

39. Savivaldybės administracijos teisės teikiant piniginę socialinę paramą nustatytos Įstatymo 23 straipsnio 2 dalyje.

40. Piniginė socialinė parama 6 mėnesius neteikiama, kai piniginės socialinės paramos kreipimosi metu bendrai gyvenančių asmenų arba vieno gyvenančio asmens turimų piniginių lėšų dydis ar piniginės socialinės paramos gavimo laikotarpiu gautų piniginių lėšų dydis viršija Įstatymo 16 straipsnio 5 dalyje nustatytą piniginių lėšų normatyvą.

41. Piniginė socialinė parama Įstatymo 23 straipsnio 3 dalyje nustatytais atvejais, atsižvelgiant į buities ir gyvenimo sąlygų patikrinimo akte pateiktas išvadas ir rekomendacijas, Skyriaus vedėjo įsakymu bendrai gyvenantiems asmenims arba vienam gyvenančiam asmeniui gali būti skiriama:

41.1. socialinė pašalpa, jeigu vieno iš bendrai gyvenančių asmenų arba vieno gyvenančio asmens vidutinės pajamos per mėnesį yra mažesnės kaip 1,1 valstybės remiamų pajamų dydžio, tačiau bendrai gyvenantys asmenys arba vienas gyvenantis asmuo neatitinka Įstatymo 6 straipsnio 2 punkte nustatyto reikalavimo;

41.1 papunkčio redakcija, įsigaliojanti kitą dieną po to, kada sueina 6 mėnesiai, kai buvo atšaukta Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2020 m. vasario 26 d. nutarimu Nr. 152 „Dėl valstybės lygio ekstremaliosios situacijos paskelbimo“ paskelbta ekstremalioji situacija ir Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2020 m. lapkričio 4 d. nutarimu Nr. 1226 „Dėl karantino Lietuvos Respublikos teritorijoje paskelbimo“ paskelbtas karantinas, arba kai sueina jų paskelbimo terminai:

41.1. socialinė pašalpa, jeigu vieno iš bendrai gyvenančių asmenų arba vieno gyvenančio asmens vidutinės pajamos per mėnesį yra mažesnės kaip 1,1 valstybės remiamų pajamų dydžio, tačiau bendrai gyvenantys asmenys arba vienas gyvenantis asmuo neatitinka Įstatymo 6 straipsnio 1 ar 3 punkte nustatytų reikalavimų;

41.2. kompensacijos, jeigu išlaidos už būsto šildymą, už faktinį geriamojo vandens ir (ar) karšto vandens kiekį atitinka Įstatymo 11 straipsnyje nustatytus kompensuojamus dydžius, tačiau bendrai gyvenantys asmenys arba vienas gyvenantis asmuo neatitinka Įstatymo 7 straipsnio 1 dalies 1 punkte nustatyto reikalavimo;

41.2 papunkčio redakcija, įsigaliojanti kitą dieną po to, kada sueina 6 mėnesiai, kai buvo atšaukta Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2020 m. vasario 26 d. nutarimu Nr. 152 „Dėl valstybės lygio ekstremaliosios situacijos paskelbimo“ paskelbta ekstremalioji situacija ir Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2020 m. lapkričio 4 d. nutarimu Nr. 1226 „Dėl karantino Lietuvos Respublikos teritorijoje paskelbimo“ paskelbtas karantinas, arba kai sueina jų paskelbimo terminai:

41.2. kompensacijos, jeigu išlaidos už būsto šildymą, už faktinį geriamojo vandens ir (ar) karšto vandens kiekį atitinka Įstatymo 11 straipsnyje nustatytus kompensuojamus dydžius, tačiau bendrai gyvenantys asmenys arba vienas gyvenantis asmuo neatitinka Įstatymo 7 straipsnio 1 dalies 1 ar 2 punkte nustatytų reikalavimų;

41.3. būsto šildymo išlaidų kompensacija už 1,5 karto didesnį, negu nustatyta šio įstatymo 12 straipsnio 1 dalies 1 punkte, naudingojo būsto ploto normatyvą;

41.4. socialinė pašalpa ir kompensacijos bendrai gyvenantiems asmenims, kurie nėra sudarę teismo patvirtintos sutarties dėl vaiko (įvaikio) materialinio išlaikymo arba dėl išlaikymo ir (ar) tėvystės nustatymo nesikreipė į teismą, arba dėl išlaikymo ir (ar) tėvystės nustatymo kreipėsi į teismą, bet tėvystė nebuvo nustatyta ir (ar) išlaikymas nebuvo priteistas arba pareiškimas paliktas nenagrinėtas;

41.5. socialinė pašalpa bendrai gyvenantiems asmenims atskirai, kai santuokos nutraukimo bylos nagrinėjimo metu yra ginčas;

41.6. socialinė pašalpa, jeigu vieno iš bendrai gyvenančių asmenų arba vieno gyvenančio asmens vidutinės pajamos per mėnesį yra lygios 1,1 valstybės remiamų pajamų dydžio arba bendrai gyvenančių asmenų arba vieno gyvenančio asmens vidutinės pajamos per mėnesį ne daugiau kaip 50 procentų viršija 1,1 valstybės remiamų pajamų dydžio, arba apskaičiuota socialinė pašalpa yra mažesnė už Įstatymo 22 straipsnio 9 dalyje nustatytą dydį ir bendrai gyvenantys asmenys arba vienas gyvenantis asmuo atitinka Įstatymo 6 straipsnio 2 punkte nustatytą reikalavimą: vienam gyvenančiam asmeniui ir dviem bendrai gyvenantiems asmenims – 25 procentų valstybės remiamų pajamų dydžio; trims ir keturiems bendrai gyvenantiems asmenims – 50 procentų valstybės remiamų pajamų dydžio; penkiems ir daugiau bendrai gyvenančių asmenų – 70 procentų valstybės remiamų pajamų dydžio;

41.6 papunkčio redakcija, įsigaliojanti kitą dieną po to, kada sueina 6 mėnesiai, kai buvo atšaukta Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2020 m. vasario 26 d. nutarimu Nr. 152 „Dėl valstybės lygio ekstremaliosios situacijos paskelbimo“ paskelbta ekstremalioji situacija ir Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2020 m. lapkričio 4 d. nutarimu Nr. 1226 „Dėl karantino Lietuvos Respublikos teritorijoje paskelbimo“ paskelbtas karantinas, arba kai sueina jų paskelbimo terminai:

41.6. socialinė pašalpa, jeigu vieno iš bendrai gyvenančių asmenų arba vieno gyvenančio asmens vidutinės pajamos per mėnesį yra lygios 1,1 valstybės remiamų pajamų dydžio arba bendrai gyvenančių asmenų arba vieno gyvenančio asmens vidutinės pajamos per mėnesį ne daugiau kaip 50 procentų viršija 1,1 valstybės remiamų pajamų dydžio, arba apskaičiuota socialinė pašalpa yra mažesnė už Įstatymo 22 straipsnio 9 dalyje nustatytą dydį ir bendrai gyvenantys asmenys arba vienas gyvenantis asmuo atitinka Įstatymo 6 straipsnio 1 ir 3 punktuose nustatytus reikalavimus: vienam gyvenančiam asmeniui ir dviem bendrai gyvenantiems asmenims – 25 procentų valstybės remiamų pajamų dydžio; trims ir keturiems bendrai gyvenantiems asmenims – 50 procentų valstybės remiamų pajamų dydžio; penkiems ir daugiau bendrai gyvenančių asmenų – 70 procentų valstybės remiamų pajamų dydžio;

41.7. kompensacijos vienam gyvenančiam asmeniui arba bendrai gyvenantiems asmenims, jeigu jie deklaruoja gyvenamąją vietą jų nuosavybės teise turimame būste arba nuomojasi būstą, kuris Nekilnojamojo turto registre nėra įregistruotas kaip gyvenamosios patalpos arba atskira gyvenamoji patalpa, kai bendraturčių nuosavybės teisės dalys nėra nustatytos;

41.8. būsto šildymo kompensacija, jeigu daugiabučio namo buto savininkas neatitinka Įstatymo 7 straipsnio 5 dalyje nustatytų reikalavimų;

41.9. socialinė pašalpa ir kompensacijos bendrai gyvenantiems asmenims arba vienam gyvenančiam asmeniui, kai jiems piniginė socialinė parama neskiriama Įstatymo 21 straipsnio 11 dalyje nustatytu atveju;

41.10. piniginė socialinė parama kaip vienam gyvenančiam asmeniui pilnamečiui vaikui (įvaikiui) iki 24 metų, kuris mokosi pagal bendrojo ugdymo programą (įskaitant laikotarpį nuo bendrojo ugdymo programos baigimo dienos iki tų pačių metų rugsėjo 1 dienos) ar pagal formaliojo profesinio mokymo programą arba studijuoja aukštojoje mokykloje (įskaitant akademinių atostogų dėl ligos ar nėštumo laikotarpį), kai mirė vienas iš jo tėvų (įtėvių).

42. Kilus pagrįstų įtarimų dėl Prašyme pateiktų duomenų apie turimą turtą ir gaunamas pajamas arba patikrinimo metu kilus pagrįstam įtarimui, kad yra pateikti neteisingi duomenys arba jie nuslėpti, Skyrius pareikalauja, kad bendrai gyvenantys asmenys arba vienas gyvenantis asmuo deklaruotų turtą (įskaitant gaunamas pajamas) Lietuvos Respublikos gyventojų turto deklaravimo įstatymo nustatyta tvarka, ir informuoti nelegalaus darbo kontrolę ir prevenciją vykdančias institucijas dėl galimai nelegaliai gautų ar gaunamų pajamų ir (ar) nelegalaus darbo ar neteisėtos veiklos, susijusios su pajamų gavimu.

43. Kilus pagrįstų įtarimų dėl Prašyme pateiktų duomenų apie turimą turtą ir gaunamas pajamas, seniūnija tikrina bendrai gyvenančių asmenų arba vieno gyvenančio asmens gyvenimo sąlygas, turimą turtą ir užimtumą, surašyti buities ir gyvenimo sąlygų patikrinimo aktą, kurio pagrindu piniginė socialinė parama gali būti skiriama, neskiriama ar nutraukiamas jos mokėjimas.

44. Savivaldybės administracija turi ir kitų teisių bei pareigų, nustatytų Įstatyme.

 

VII SKYRIUS

KREDITO, PAIMTO DAUGIABUČIAM NAMUI ATNAUJINTI (MODERNIZUOTI), IR PALŪKANŲ APMOKĖJIMAS UŽ ASMENIS, TURINČIUS TEISĘ Į BŪSTO ŠILDYMO IŠLAIDŲ KOMPENSACIJĄ

 

45. Teisę į kredito, paimto daugiabučiam namui atnaujinti (modernizuoti) ir palūkanų apmokėjimą už asmenis, turinčius teisę į būsto šildymo išlaidų kompensaciją (toliau – kreditas ir palūkanos), turi buto savininkas, kuris atitinka šiuos reikalavimus:

45.1. Turi teisę į būsto šildymo išlaidų kompensaciją pagal energijos ar kuro sąnaudų normatyvą būsto naudingajam plotui, bet ne didesniam už Įstatyme nustatytą būsto naudingojo ploto normatyvą, šildyti;

45.2. su kitais daugiabučio namo butų ir kitų patalpų savininkais įgyvendino ar įgyvendina valstybės ir (ar) savivaldybės remiamą daugiabučio namo atnaujinimo (modernizavimo) projektą.

46. Buto savininko teisė į kredito ir palūkanų apmokėjimą nustatoma šildymo ir nešildymo sezono metu. Šią teisę buto savininkas įgyja nustačius jo teisę į būsto šildymo išlaidų kompensaciją pagal Valstybinės kainų ir energetikos kontrolės komisijos skelbiamus vidutinius energijos ar kuro sąnaudų normatyvus, kurie taikyti iki daugiabučio namo atnaujinimo (modernizavimo), esant standartinėms sąlygoms, ir energijos ar kuro kainas, galiojančias tą mėnesį, kurį buto savininkas kreipiasi dėl teisės į kredito ir palūkanų apmokėjimą nustatymo.

47. Teisė į kredito ir palūkanų apmokėjimą nustatoma laikotarpiui, kuriam, vadovaujantis Įstatymu, nustatoma teisė į būsto šildymo išlaidų kompensaciją.

48. Dėl teisės į kredito ir palūkanų apmokėjimą nustatymo buto savininkas turi teisę kreiptis tiesiogiai į Savivaldybės administraciją, pateikdamas Prašymą dėl teisės į kredito, paimto daugiabučiam namui atnaujinti (modernizuoti), ir palūkanų apmokėjimą, nustatymo (toliau – Prašymas dėl kredito ir palūkanų apmokėjimo). Su Prašymu dėl kredito ir palūkanų apmokėjimo pateikiami Įstatymo 20 straipsnyje ir šio aprašo III skyriuje nurodyti piniginei socialinei paramai gauti būtini dokumentai ir duomenys bei kita piniginei socialinei paramai gauti būtina informacija, išskyrus atvejus, kai duomenys, reikalingi buto savininko teisei į kredito ir palūkanų apmokėjimą nustatyti, gaunami iš valstybės ir žinybinių registrų bei valstybės informacinių sistemų.

49. Jeigu buto savininkui paskirta būsto šildymo išlaidų kompensacija, kreipiantis dėl teisės į kredito ir palūkanų apmokėjimą nustatymo, nereikia pakartotinai teikti dokumentų, reikalingų piniginei socialinei paramai gauti. Už pateiktų duomenų ir informacijos teisingumą atsako juos pateikęs buto savininkas.

50. Bendrojo naudojimo objektų valdytojas ar savivaldybės programos įgyvendinimo administratorius (toliau – Administratorius) pateikia Savivaldybės administracijai raštą patvirtinantį, kad yra įgyvendinamas ar buvo įgyvendintas daugiabučio namo atnaujinimo (modernizavimo) projektas.

51. Atsakingi asmenys, gavę buto savininko Prašymą dėl kredito ir palūkanų apmokėjimo, dokumentus, duomenis ir kitą informaciją, suveda duomenis į Socialinių išmokų apskaitos sistemą „Parama“, užpildant formą dėl teisės į būsto šildymo išlaidų kompensaciją, apmokant kreditą ir palūkanas, nustatymo ir atspausdina pažymą dėl teisės apmokėti kreditą, paimtą daugiabučiam namui atnaujinti (modernizuoti), ir palūkanas (toliau – Pažyma), patvirtinančią, kad buto savininkas turi teisę į kredito ir palūkanų apmokėjimą.

52. Buto savininkas Prašyme dėl kredito ir palūkanų apmokėjimo užpildo sutikimą, kad Pažyma būtų pateikta tiesiogiai Administratoriui.

53. Atsakingi asmenys, per 10 dienų nuo Prašymo dėl kredito ir palūkanų apmokėjimo ir visų reikalingų dokumentų pateikimo dienos, perduoda Pažymas Administratoriui.

54. Administratorius, gavęs Pažymas iš Skyriaus, apskaičiuoja mokėtiną kredito ir palūkanų įmokos dydį už Pažymose nurodytą laikotarpį, užpildo nustatytos formos paraiškas kreditui ir palūkanoms apmokėti kiekvienam modernizuotam daugiabučiam namui ir jas iki kito mėnesio 5 d. pateikia Skyriui.

55. Atsakingi asmenys suveda paraiškų duomenis į Socialinių išmokų apskaitos sistemą „Parama“ ir perduoda paraiškas Skyriaus darbuotojams, atsakingiems už lėšų pervedimą, kurie apskaičiuotas apmokėti kredito ir palūkanų sumas perveda iki kiekvieno mėnesio 25 d. į paraiškose nurodytas Lietuvos bankų sąskaitas.

56. Skyrius, nustačius, kad Pažymoje nurodytu laikotarpiu buto savininkas prarado teisę į kredito ir palūkanų apmokėjimą, apie tai per 3 darbo dienas raštu informuoja buto savininką ir Administratorių.

 

VIII SKYRIUS

NETEISĖTAI GAUTOS PINIGINĖS SOCIALINĖS PARAMOS IŠIEŠKOJIMAS

 

57. Nustačius, kad bendrai gyvenantys asmenys arba vienas gyvenantis asmuo piniginę socialinę paramą gavo neteisėtai, nes kreipimosi dėl piniginės socialinės paramos metu pateikė neteisingus duomenis apie turtą, gaunamas pajamas, bendrai gyvenančius asmenis arba kitus duomenis, reikalingus piniginei socialinei paramai skirti, arba paramos teikimo laikotarpiu per mėnesį nepranešė apie materialinės padėties pasikeitimą ar atsiradusias aplinkybes, turinčias įtakos teisei į piniginę socialinę paramą arba piniginės socialinės paramos dydžiui, bendrai gyvenantys asmenys arba vienas gyvenantis asmuo turi grąžinti neteisėtai gautą pinigų sumą arba ją sumokėti dalimis.

58. Negrąžinta neteisėtai gauta piniginė socialinė parama yra išskaičiuojama vadovaujantis permokos nustatymo sprendimu, iš piniginę socialinę paramą gaunančiam asmeniui paskirtos piniginės socialinės paramos sumos išskaičiuojant ne daugiau kaip po 20 procentų mokėtinos sumos per mėnesį, jeigu nėra piniginę socialinę paramą gaunančio asmens raštu pateikto sutikimo išskaičiuoti didesnę mokėtinos sumos dalį per mėnesį ar visą mokėtiną sumą.

59. Jeigu neteisėtai gauta piniginė socialinė parama negrąžinta arba neišskaičiuota, likusi skola gali būti išieškoma Lietuvos Respublikos civilinio proceso kodekso nustatyta tvarka, jeigu su išieškojimu susijusios administravimo išlaidos neviršija išieškotinos sumos.

60. Dėl Savivaldybės administracijos valstybės tarnautojų ir (ar) darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis, kaltės neteisėtai išmokėtos piniginės socialinės paramos lėšos gali būti išieškomos Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka.

 

IX SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

61. Piniginė socialinė parama skiriama vadovaujantis Įstatymu ir Aprašu naudojant Socialinių išmokų apskaitos sistemą „Parama“.

62. Jeigu socialinė pašalpa ar Kompensacijos bendrai gyvenantiems asmenims arba vienam gyvenančiam asmeniui priklauso pagal dvi ar daugiau Įstatymo ir Aprašo nuostatų, taikoma ta nuostata, kuri bendrai gyvenantiems asmenims arba vienam gyvenančiam asmeniui yra palankiausia.

63. Piniginę socialinę paramą gaunantys asmenys privalo vykdyti Įstatymo 25 straipsnyje nustatytas pareigas.

64. Savivaldybės administracijos specialistai, kurie yra atsakingi už dokumentų priėmimą ir registravimą, atsako už Prašymų bei reikalingų dokumentų pateikimą Skyriui.

65. Atsakingi asmenys atsako už priimtų Prašymų ir reikalingų dokumentų suvedimą į Socialinių išmokų apskaitos sistemą „Parama“, visų priimtų Prašymų ir reikalingų dokumentų duomenų sutikrinimą su turimais registrais, pareiškėjų turimo turto įvertinimą bei išvadų dėl teisės į piniginę socialinę paramą parengimą, už teisingą piniginės socialinės paramos apskaičiavimą ir patvirtinimą, mokėjimo žiniaraščių suformavimą Socialinių išmokų apskaitos sistemoje „Parama“, sąrašų kompensacijoms apskaičiuoti perdavimą laiku kompensacijas skaičiuojančioms įmonėms, kitoms įstaigoms.

66. Savivaldybės administracija užtikrina, kad asmens duomenys yra renkami ir tvarkomi tik piniginės socialinės paramos skyrimo ir teikimo tikslais, remiantis Europos Sąjungos Bendruoju duomenų apsaugos reglamentu 2016/679 (toliau – BDAR), Lietuvos Respublikos asmens duomenų teisinės apsaugos įstatymu (toliau – ADTAĮ), Savivaldybės administracijos asmens duomenų tvarkymo politika, kitais asmens duomenų apsaugą reglamentuojančiais teisės aktais, bei toliau nėra tvarkomi su tais tikslais nesuderinamu būdu.

67. Savivaldybės administracija užtikrina BDAR ir ADTAĮ numatytas asmens teises:

67.1. žinoti (būti informuotam) apie savo asmens duomenų tvarkymą;

67.2. susipažinti su savo asmens duomenimis ir kaip jie yra tvarkomi;

67.3. reikalauti sunaikinti savo asmens duomenis arba sustabdyti asmens duomenų tvarkymo veiksmus, kai duomenys tvarkomi nesilaikant ADTAĮ, BDAR ir kitų asmens duomenų tvarkymą reglamentuojančių teisės aktų nuostatų;

67.4. nesutikti, kad būtų tvarkomi jų asmens duomenys.

68. Asmuo sprendimus dėl piniginės socialinės paramos skyrimo ar neskyrimo gali apskųsti Savivaldybės administracijos direktoriui. Tokiais atvejais Savivaldybės administracijos direktoriaus sprendimu per 20 darbo dienų turi būti sudaryta komisija, kuri pakartotinai spręstų, ar asmuo turi teisę į piniginę socialinę paramą. Komisija sudaroma iš ne mažiau kaip 3 Skyriaus darbuotojų, o sprendimai priimami balsų dauguma, kuri negali būti mažesnė kaip 2/3 visų posėdyje dalyvaujančių Skyriaus darbuotojų balsų.

69. Sprendimai dėl piniginės socialinės paramos skyrimo ar neskyrimo gali būti skundžiami Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.

70. Piniginės socialinės paramos teikimą vykdo ir kontroliuoja Savivaldybės administracija teisės aktų nustatyta tvarka.

71. Pasikeitus teisės aktams, reglamentuojantiems Apraše išdėstytus klausimus, taikomos tų teisės aktų nuostatos.

___________________________

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

KAUNO RAJONO SAVIVALDYBĖS ADMINISTRACIJOS

SOCIALINĖS PARAMOS SKYRIUS

 

SAVIVALDYBĖS TARYBOS SPRENDIMO „DĖL PINIGINĖS SOCIALINĖS PARAMOS KAUNO RAJONO SAVIVALDYBĖS NEPASITURINTIEMS GYVENTOJAMS TEIKIMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO“ PROJEKTO

AIŠKINAMASIS RAŠTAS

 

2021 m. kovo 9 d.

Kaunas

 

1. Sprendimo projekto tikslai, uždaviniai.

Sprendimo projektu siūloma patvirtinti naujos redakcijos Piniginės socialinės paramos Kauno rajono savivaldybės nepasiturintiems gyventojams teikimo tvarkos aprašą (toliau – Aprašas), siekiant suderinti jį su galiojančiais teisės aktais, reglamentuojančiais piniginės socialinės paramos skyrimą.

2. Siūlomos teisinio reguliavimo nuostatos.

Apraše yra nustatomi piniginės socialinės paramos teikimo principai, reglamentuojama piniginės socialinės paramos skyrimo ir mokėjimo tvarka bendrai gyvenantiems asmenims arba vienam gyvenančiam asmeniui, patiriantiems socialinę riziką ir (ar) naudojantiems išmokas ne pagal paskirtį, nustatomi piniginės socialinės paramos teikimo pinigine ir nepinigine forma būdai, dėstomos visos kitos su piniginės socialinės paramos teikimu Kauno rajono savivaldybėje susijusios nuostatos. Apraše nustatytos tikslesnės ir aiškesnės nuostatos dėl piniginės socialinės paramos administravimo, skyrimo, mokėjimo ir kt.

3. Laukiami rezultatai.

Pritarus sprendimo projektui bus sudarytos palankesnės sąlygos nepasiturintiems gyventojams gauti piniginę socialinę paramą, padidės piniginės socialinės paramos aprėptis ir adekvatumas bei asmenų motyvacija integruotis į darbo rinką, taip išvengiant skurdo spąstų, racionaliai naudojant gaunamą paramą ir turimus išteklius.

4. Lėšų poreikis ir šaltiniai.

Papildomų lėšų nereikės.

5. Būtinumas skelbti sprendimą Teisės aktų registre. Viešinimas.

Skelbti Teisės aktų registre, Kauno rajono savivaldybės interneto svetainėje www.krs.lt.

6. Antikorupcinis vertinimas.

Vertinimas atliktas (pažyma pridedama).

7. Kiti sprendimui priimti reikalingi pagrindimai, skaičiavimai ar paaiškinimai.

Nėra.

8. Sprendimo projekto rengėjai. Asmuo, atsakingas už sprendimo įvykdymą.

Sprendimo projektą rengė Kauno rajono savivaldybės administracijos Socialinės paramos skyriaus vedėja Margarita Venslovienė, Socialinės paramos skyriaus vyriausiasis specialistas Ervis Mankevičius, jis ir atsakingas už sprendimo įvykdymą.

 

 

Socialinės paramos skyriaus vedėja                                                          Margarita Venslovienė