Projektas Nr.

  

vilk_herb

 

VILKAVIŠKIO RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA

 

 

SpREndimas

DĖL PRITARIMO VILKAVIŠKIO RAJONO SAVIVALDYBĖS KONTROLĖS IR AUDITO TARNYBOS 2022 METŲ METINIAM ATASKAITŲ RINKINIUI 

 

 

2023 m.         d. Nr. B-TS-

Vilkaviškis

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 15 straipsnio 2 dalies 7 punktu, Vilkaviškio rajono savivaldybės taryba  n u s p r e n d ž i a:

Pritarti Vilkaviškio rajono savivaldybės kontrolės ir audito tarnybos 2022 metų metiniam ataskaitų rinkiniui (pridedama).

Šis sprendimas per vieną mėnesį nuo įsigaliojimo dienos gali būti skundžiamas Regionų apygardos administracinio teismo Kauno rūmams (adresu: A. Mickevičiaus g. 8A, Kaunas) Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.

 

Savivaldybės meras                                                                             

 

 

 

 

 

 

 

Viešai skelbiamas

Parengė

Rima Sakalauskienė

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

PRITARTA

Vilkaviškio rajono savivaldybės tarybos

2023 m.       d. sprendimu Nr. B-TS-

 

 

 

VILKAVIŠKIO RAJONO SAVIVALDYBĖS KONTROLĖS IR AUDITO TARNYBOS

2022 METŲ VEIKLOS ATASKAITA

2023-03-10 Nr. KT-10-1

 

 

 

SAVIVALDYBĖS KONTROLIERĖS ŽODIS

 

Kontrolės ir audito tarnybos Misija – padėti Savivaldybei racionaliai valdyti ir naudoti Savivaldybės turtą, lėšas ir kitus išteklius. Kontrolės ir audito tarnybos Vertybės kompetencija, atsakomybė, viešumas, etiškas elgesys. Vilkaviškio rajono savivaldybės kontrolės ir audito tarnybos (toliau – Tarnyba) veiklos ataskaita parengta ir Savivaldybės tarybai teikiama vadovaujantis teisės aktais, Savivaldybės tarybos veiklos reglamentu ir Tarnybos veiklos nuostatais. Veiklos ataskaitoje pateikiame apibendrintus auditų rezultatus, informaciją apie Tarnybos 2022 metų veiklą.

2022 metais atliekant auditus, kaip ir kiekvienais metais, pagrindinis dėmesys skirtas audito kokybei ir rezultatams, ir siekta pagrindinio tikslo – kad audituotų subjektų metinių ataskaitų rinkiniuose pateikti duomenys būtų teisingi, o lėšos ir turtas būtų valdomi ir naudojami vadovaujantis teisės aktų reikalavimų. 2022 metais vykdėme poauditinę veiklą, nuolat stebėjome pateiktų rekomendacijų įgyvendinimo eigą,

Mūsų Tarnyba dalyvauja Savivaldybių kontrolierių asociacijos, Lietuvos Respublikos valstybės kontrolės susitikimuose ir kituose renginiuose. Nuolat keičiamės sukaupta patirtimi su kitų savivaldybių kontrolės ir audito tarnybomis. Aptariame dažniausiai pasitaikančius pažeidimus, kitus aktualius klausimus. Dalyvaujame susitikimuose su Marijampolės apskrities kontrolieriais.

 

 

 

 


 

part_807fd228350d462e98239690d47bd5fd_end

BENDRA INFORMACIJA APIE TARNYBĄ

 

Vilkaviškio rajono savivaldybės kontrolės ir audito tarnyba yra biudžetinė įstaiga, išlaikoma iš Savivaldybės biudžeto. Tarnyba yra viešasis juridinis asmuo, turintis Savivaldybės tarybos nustatytą skiriamų asignavimų dydį, savo antspaudą su pavadinimu ir Savivaldybės herbu, atsiskaitomąją sąskaitą banke. Tarnybos buhalterinę apskaitą tvarko, finansinį, ūkinį ir materialinį aptarnavimą atlieka Savivaldybės administracija. Kontrolės ir audito tarnybai vadovauja Savivaldybės kontrolierė. Ji yra atskaitinga Savivaldybės tarybai.

Mūsų uždaviniai

§ atlikti Tarnybos veiklos plane numatytus išorės finansinius ir veiklos auditus;

§ vertinti Savivaldybės viešojo sektoriaus subjektų strateginių tikslų įgyvendinimą, planų ir programų vykdymą, piniginių išteklių naudojimą, administracinės veiklos kokybę bei efektyvumą, vidaus kontrolės sistemos patikimumą, finansinę atskaitomybę, biudžeto vykdymą;

§ vykdyti Savivaldybės turto apskaitos, valdymo, naudojimo ir disponavimo juo kontrolę;

   § vykdyti prevencines priemones, kad būtų ištaisyti ir nepasikartotų auditų metu nustatyti teisės aktų pažeidimai.

Mūsų veiklos prioritetai

   §  Atliekamo audito kokybės gerinimas.

   §  Audito rezultatų teigiamas poveikis viešojo sektoriaus subjektų veiklai gerinti.

 

Tarnybos ištekliai

Per 2022 metus Tarnyboje darbuotojų skaičius nepakito. Tarnyboje dirba du valstybės tarnautojai. Darbuotojai turi aukštąjį universitetinį išsilavinimą (ekonomikos ir viešojo administravimo) ir darbo patirtį šioje srityje. Tarnybos struktūra:

Savivaldybės kontrolierė

(Kontrolės ir audito tarnybos vadovė)                             Tarnybos vyriausioji specialistė

 

 

 

Finansiniai duomenys

2022 metais Tarnybos veiklai panaudota 78.4 tūkst. Eur biudžeto asignavimų. Tarnybai patvirtinti asignavimai sudarė 0,13 proc. Savivaldybės biudžeto asignavimų. Tarnybos panaudoti asignavimai tūkst. Eur:                                   

 

Darbo užmokestis                                             76,6

Socialinio draudimo įmokos                                 1,1

Ryšių paslaugos                                                    0,1

Kvalifikacijos kėlimas,

komandiruotės                                                       0,5

Kt. prekių ir paslaugų išlaidos                               0,1

Iš viso:                                                                 78,4

 

Valstybės tarnybos įstatyme, Tarptautiniuose audito standartuose, kuriais vadovaujamasi, auditą atliekančio darbuotojo pareiga – nuolat atnaujinti žinias ir tobulinti įgūdžius, reikalingus auditui atlikti. Seminaruose ir mokymuose kvalifikaciją kėlėme 29 valandas[1].

Tarnyba be išorės audito ir kontrolės funkcijų vykdė ir kaip biudžetinei įstaigai teisės aktais nustatytas funkcijas. Tarnyboje rengiami ir tvarkomi registrai, dokumentacijos bylos, archyviniai dokumentai. Kontrolierė išleido 24 įsakymus veiklos, personalo, atostogų klausimais, parengė 31 raštą įvairiais Tarnybos veiklos ir kitais klausimais, atnaujino ar parengė Tarnybai reikalingas tvarkas ar taisykles, parengė veiklos planą. Buvo tvarkomos dokumentacijos bylos ir archyviniai dokumentai.

Tarnyba savo veikloje vadovaujasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymu, Lietuvos Respublikos įstatymais, Valstybės kontrolės parengtomis metodikomis, Tarptautiniais aukščiausiųjų audito institucijų standartais ir Savivaldybės tarybos 2018 m. lapkričio 30 d. sprendimu Nr. B-TS-1269 patvirtintais Tarnybos nuostatais.

Savivaldybės interneto svetainėje www.vilkaviskis.lt skelbiame informaciją apie Tarnybos veiklą. Auditų ataskaitos ir išvados pateikiamos Savivaldybės merui, Savivaldybės administracijos direktoriui, audituotų įstaigų vadovams, Savivaldybės tarybos kontrolės komitetui.

 

TARNYBOS VEIKLOS REZULTATAI

 

Tarnybos tikslas – prižiūrėti, ar teisėtai, efektyviai, ekonomiškai ir rezultatyviai valdomas ir naudojamas Savivaldybės turtas ir patikėjimo teise valdomas valstybės turtas, kaip vykdomas Savivaldybės biudžetas ir naudojami kiti piniginiai ištekliai.

Šiuos tikslus įgyvendiname, atlikdami finansinį (teisėtumo) ir veiklos auditą, teikdami išvadas Savivaldybės tarybai bei atlikdami kitas teisės aktais nustatytas kontrolės funkcijas.

Tarnybos veiklą 2022 metais vykdėme pagal suderintą su Savivaldybės tarybos kontrolės komitetu ir Savivaldybės kontrolierės patvirtintą 2022 metų veiklos planą[2].

Vadovaudamasi Vietos savivaldos įstatymo nuostatomis bei veiklos planu Kontrolės ir audito tarnyba 2022 metais parengė ir pateikė Savivaldybės tarybai ataskaitą ir išvadas dėl 2021 metų Vilkaviškio rajono savivaldybės biudžeto vykdymo, konsoliduotųjų finansinių ataskaitų rinkinio, lėšų ir turto naudojimo teisėtumo:

Savivaldybės biudžeto vykdymo ataskaitų rinkinys                                                     

sudarytas iš 37 Savivaldybės biudžetinių                                          Dėl Savivaldybės 2021 metų biudžeto vykdymo                 

įstaigų biudžeto vykdymo ataskaitų rinkinių.                                    ataskaitų rinkinio teisėtumo ir metinių                        

konsoliduotųjų finansinių ataskaitų rinkinio

pareiškėme besąlyginę nuomones.  

Metinius konsoliduotųjų finansinių ataskaitų rinkinius

sudaro:  37 Savivaldybės biudžetinių įstaigų finansinių

ataskaitų rinkiniai,  Savivaldybės iždas ir Savivaldybės

5 viešųjų įstaigų finansinių  ataskaitų rinkiniai.

Biudžeto pajamų ir išlaidų plano vykdymo 2021 m. gruodžio 31 d. ataskaitoje (forma Nr. 1-sav.) ir Biudžeto išlaidų sąmatos vykdymo 2021 m.  gruodžio 31 d. ataskaitoje (forma Nr. 2-sav.) bei planų ir programų sąmatų įvykdymo suvestinės ataskaitos visais reikšmingais atžvilgiais parengtos ir pateiktos pagal Lietuvos Respublikos teisės aktus, reglamentuojančius savivaldybių biudžeto ataskaitos sudarymą ir duomenų pateikimą.

2021 metų viešojo sektoriaus subjektų finansinėse ataskaitose, kurios buvo konsoliduotos į VSAKIS, nenustatyta reikšmingų klaidų ir neatitikimų, turėjusių įtakos 2021 metų Savivaldybės konsoliduotųjų finansinių ataskaitų rinkinio duomenų teisingumui.

Ataskaitoje pažymėjome, kad vykdydami ankstesnių auditų metu teiktas rekomendacijas nebaigtos statybos sąskaitos likučiai jau yra peržiūrimi ir teisės aktų nustatyta tvarka vertės iškeliamos į atitinkamas ilgalaikio turto sąskaitos grupes. Pažymėjome, kad yra vis dar likusių ankstesnių laikotarpių apskaitytų nevykdomų objektų darbų. Pažymėjome, kad Savivaldybėje atliekami vietinės reikšmės kelių ir gatvių kadastriniai matavimai, patikslinamos kelių vertės ir teisinė registracija, bet dar yra vietinės reikšmės kelių ir gatvių buhalterinėje apskaitoje užregistruotų simboline 1 Eur verte, o turėtų būti įvertinti tikrąja verte. Iš viso nekilnojamo turto registre įregistruoti 983 vnt. kelių ir gatvių.

 

2022 metais Savivaldybės administracijoje atliktų auditų pastebėjimai

 

§ Vertinome ar Savivaldybės Mero fondo lėšos už 2021 metus naudotos laikantis teisės aktų.          FReikšmingų pažeidimų nenustatėme.

§ Savivaldybės biudžeto lėšų, skirtų sporto klubams, panaudojimo veiklos auditas. Įvertinome ar Savivaldybės biudžeto lėšomis finansuojamų sporto klubų finansavimo sistema efektyvi, nustatėme su ja susijusias problemas: F2021 metais nei Tvarkos apraše, nei Komisijos darbo reglamente nebuvo fiksuotas projektų vertinimo Komisijos narių pasiūlytų skirtingų sumų paskyrimo gavėjui galutinis sprendimas. Sporto klubams skirtos „Sporto plėtros ir jaunimo programos lėšos panaudotos efektyviai Savivaldybės strateginio veiklos plano iškeltų tikslų bei uždavinių įgyvendinimui. Sporto plėtros ir jaunimo programos priemonės atitinka Programos strateginį tikslą - sudaryti gyventojams sąlygas užsiimti kūno kultūra ir sportu. Rekomendavome Reglamentuoti detaliau lėšų skyrimo visiems projektams apskaičiavimo principus ir užtikrinti aiškų ir skaidrų Savivaldybės sportinės veiklos projektų vertinimo ir finansavimo procesą.

§ Transporto naudojimo savivaldybės įstaigose vertinimas. Įvertinome ar tarnybinis transportas naudojamas teisėtai, racionaliai ir efektyviai: FTvarkos apraše išdėstyti nustatymai neatitinka Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimo teisės akto aktualių pakeitimų. Savivaldybės interneto svetainėje www.vilkaviskis.lt informacija apie Savivaldybės administracijai priklausančius tarnybinius automobilius neatnaujinta. Savivaldybės administracijoje 8 lengvieji tarnybiniai automobiliai nepažymėti pagal nustatytą Tvarkos apraše reikalavimą. Savivaldybės administracijoje tarnybinio lengvojo transporto naudojimo kontrolė nepakankama. Rekomendavome Patvirtinti nauja redakcija Tvarkos aprašą, atsižvelgiant į pakeisto Lietuvos Respublikos nutarimo  nuostatas. Atnaujinti Savivaldybės interneto svetainėje www.vilkaviskis.lt informaciją apie Savivaldybės administracijai priklausančius tarnybinius automobilius. Užtikrinti, kad visi automobiliai, kurių saugojimo vieta nustatyta, būtų paliekami saugoti nustatytoje vietoje. Visus tarnybinius lengvuosius automobilius pažymėti pagal nustatytą Tvarkos apraše tvarką. Kontroliuoti, kad automobiliai būtų naudojami tik tarnybiniams uždaviniams ir funkcijoms įgyvendinti, kad jie nebūtų naudojami savavališkai ir asmeniniams poreikiams. Tarnybinių lengvųjų automobilių naudojimo efektyvumui ir racionalumui gerinti Taisyklėse nustatyti veiksmingesnes kontrolės procedūras stebėsenos ir naudojimo kontrolės srityje. Patikslinti darbuotojų, atsakingų už tarnybinių transporto priemonių kontrolę, sąrašą.

§ Kelių priežiūros ir plėtros programos finansavimo lėšų, skirtų Vilkaviškio rajono savivaldybės vietinės reikšmės keliams tiesti, rekonstruoti, taisyti (remontuoti), prižiūrėti ir saugaus eismo sąlygoms užtikrinti naudojimo tvarkos aprašo nuostatų laikymasis. Įvertinome, ar vietinės reikšmės keliams tiesti, rekonstruoti, taisyti (remontuoti), prižiūrėti ir saugaus eismo sąlygoms užtikrinti lėšos naudojamos laikantis patvirtintų teisės aktų: Savivaldybės vietinės reikšmės kelių (gatvių) tiesimo, rekonstravimo, kapitalinio ar paprastojo remonto darbų 2022–2024 metų Prioritetinis objektų sąrašas patvirtintas Savivaldybės tarybos sprendimu. Prioritetinis sąrašas viešai skelbiamas Savivaldybės interneto svetainėje. Prašymai yra suderinti su seniūnaičiais ir vietos bendruomene. Kelių priežiūros ir plėtros programos finansavimo lėšomis finansuojamų metinis 2022 metų objektų sąrašas viešai skelbiamas Savivaldybės interneto svetainėje. Nėra sisteminės (apibendrintos) informacijos apie Savivaldybės kelių ir gatvių techninę būklę, jų defektus, eismo intensyvumą ir kita. FIšvadoje pateikėme, kad vietinės reikšmės keliams tiesti, rekonstruoti, taisyti (remontuoti), prižiūrėti ir saugaus eismo sąlygoms užtikrinti lėšos naudojamos laikantis patvirtintų teisės aktų. Reikšmingų neatitikimų nenustatėme. Rekomendavome siekiant gerinti Savivaldybės kelių priežiūros ir plėtros programos finansavimo lėšų panaudojimą Savivaldybės vietinės reikšmės keliams ir gatvėms renovuoti ar taisyti, spręsti ar tikslinga rinkti, dokumentuoti informacinę sistemą, leidžiančią atskleisti vietinės reikšmės kelių ir gatvių būklės pokyčius. 

Tarnybos 2022 metais teiktos rekomendacijos įgyvendinamos su audituotais subjektais suderintais terminais. Tarnyba nuolat vykdo rekomendacijų įgyvendinimo stebėseną

 

Išvados Savivaldybės tarybai

 

 

 

 

 

 

Tarnyba pagal raštus, gautus iš Savivaldybės administracijos, 2022 metais parengė ir pateikė Savivaldybės tarybai sprendimams priimti dvi išvadas:

Ÿ Dėl Vilkaviškio rajono savivaldybės galimybės  prisiimti finansinius įsipareigojimus dėl prioritetinės savivaldybės infrastruktūros plėtros.

Ÿ Dėl Vilkaviškio rajono savivaldybės galimybės imti ilgalaikę paskolą investicijų projektams finansuoti

Rezultatai                          Krumpliaračiai

Ÿ Išvadoje dėl prioritetinės Savivaldybės infrastruktūros plėtros pateikėme vertinimą, kad,  mūsų nuomone, Vilkaviškio rajono savivaldybė gali prisiimti finansinius įsipareigojimus dėl prioritetinės savivaldybės infrastruktūros plėtros.

Ÿ Prioritetinės Savivaldybės infrastruktūros plėtros teritorijoms ir jų vystymui 2022–2032 m. laikotarpiu planuojami Savivaldybės turtiniai įsipareigojimai 4 251,5 tūkst. eurų, tai per metus sudarytų apie 425,15 tūkst. eurų

--------------------------------------------------------------

Ÿ Išvadoje dėl Savivaldybės galimybės imti ilgalaikę paskolą investicijų projektams finansuoti pateikėme vertinimą, kad, mūsų nuomone, Vilkaviškio rajono savivaldybė, skolindamasi 1 110,0 tūkst. eurų investicijų projektams finansuoti, neviršys Lietuvos Respublikos 2022 metų valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų finansinių rodiklių patvirtinimo įstatyme nustatytų Savivaldybės skolos limitų.

Ÿ Savivaldybės administracija teisės aktų nustatyta tvarka yra atsakinga už Savivaldybės vardu prisiimtų paskolų naudojimą pagal Savivaldybės tarybos nurodytą paskirtį.

Ÿ 2023-01-01 paskolos nepanaudota 211,0 tūkst. eurų.

 

 

 

 

Kontrolierė                                                                                                          Rima Sakalauskienė

 

 

 

part_b5127f6929d74e4e8c2e117d49e7bd76_end



[1]2021 m. nacionalinio finansinių ataskaitų rinkinio audito strategijos pristatymas ir bendradarbiavimo su savivaldybių kontrolieriais šiame audite aptarimas“; „Veiklos audito vadovo pakeitimų pristatymas“.

  „Apmokėjimas už darbą švietimo įstaigose nuo 2022 m. rugsėjo 1 d. Mokinio krepšelio lėšų panaudojimo tvarka‘‘.

 „Efektyvios komunikacijos principai“.

„Atrankos metodai ir jų taikymas“, „Viešųjų pirkimų rodikliai ir jų stebėsenos priemonės. Pažeidimų prevencija. Viešųjų pirkimų tarnybos priežiūros pokyčiai“. „Kainodaros taisyklių nustatymas, pagrindiniai aspektai“. „Viešojo kalbėjimo technikos: kaip kalbėti, kad jus išgirstų“.

[2] Vilkaviškio rajono savivaldybės kontrolės ir audito tarnybos vadovo 2021-10-28 įsakymas Nr. (1.1)KT-1-6 , patikslinimas 2022-09-12 Nr. (1.1)KT-1-10.