Projektas
KAUNO RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA
SPRENDIMAS
DĖL uab KOMUNALINIŲ PASLAUGŲ CENTRUI KOREGUOTO ŠILUMOS GAMYBOS IR (AR) TIEKIMO PAJAMŲ BAZINIO LYGIO NUSTATYMO
2024 m. gruodžio 19 d. Nr. TS-
Kaunas
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 15 straipsnio 2 dalies 29 punktu ir 4 dalimi, Lietuvos Respublikos šilumos ūkio įstatymo 32 straipsnio 8 dalies 1 punktu, Šilumos kainų nustatymo metodika, patvirtinta Valstybinės energetikos reguliavimo tarybos 2009 m. liepos 8 d. nutarimu Nr. O3-96 „Dėl šilumos kainų nustatymo metodikos” ir atsižvelgdama į UAB Komunalinių paslaugų centro 2024 m. lapkričio 5 d. raštą Nr. 3-946 „Prašymas nustatyti šilumos gamybos ir (ar) tiekimo pajamų lygį antriesiems šilumos gamybos ir (ar) tiekimo pajamų bazinio lygio galiojimo metams“, Kauno rajono savivaldybės taryba n u s p r e n d ž i a:
1. Nustatyti UAB Komunalinių paslaugų centrui koreguotą šilumos gamybos ir (ar) tiekimo pajamų lygį antriems šilumos gamybos ir (ar) tiekimo pajamų bazinio lygio galiojimo metams:
1.1. šilumos gamybos (įskaitant perkamą šilumą) pajamų lygio, išreiškiamo formule 744 951 + RH,KD, dalis:
1.2. šilumos perdavimo pajamų lygio, išreiškiamo formule 98 965 + RHT,KD, dalis:
2. Nustatyti dedamųjų RH,KD, RHT,KD ir RH formules:
Eil. Nr. |
Dedamoji |
Formulė |
1. |
šilumos gamybos (įskaitant perkamą šilumą) pajamų lygio kintamoji dalis |
RH,KD = 5 886 + (22 213 × pF + 144 975× pE + 224 × pW) / 15 968 117 × QH |
2. |
šilumos perdavimo pajamų lygio kintamoji dalis |
RHT,KD = (80 972 × pE + 104 × pW + 1 521 288 × RH / 15 968 117) / 14 446 829 × QHR |
3. |
šilumos gamybos (įskaitant perkamą šilumą) pajamų lygis |
RH = 744 951 + RH,KD |
čia:
pF – vidutinė svertinė kuro kaina, apskaičiuota pagal kuro žemutinę šiluminę vertę, Eur/MWh;
pE – elektros energijos kaina, Eur/kWh;
pW – vandens kaina, Eur/m3;
QH – savuose šaltiniuose pagamintos ir į tinklą patiektos šilumos kiekis, kWh;
QHR – realizuotos šilumos kiekis, kWh.
3. Paskirstyti 12 mėnesių laikotarpiui dėl šilumos kainoje įskaitytų ir faktiškai patirtų sąnaudų kurui įsigyti neatitikties 2023 m. sausio 1 d. – 2024 m. sausio 31 d. laikotarpiu gautų 67,10 tūkst. Eur papildomų pajamų sumą, mažinant šilumos gamybos ir (ar) tiekimo pajamų lygį.
4. Paskirstyti 12 mėnesių laikotarpiui dėl šilumos kainoje įskaitytų ir faktiškai patirtų sąnaudų elektros energijai technologinėms reikmėms įsigyti neatitikties 2023 m. sausio 1 d. – 2024 m. sausio 31 d. laikotarpiu nepadengtų 5,21 tūkst. Eur sąnaudų sumą ir atsižvelgiant į 2023 m. kovo 1 d. – 2024 m. vasario 28 d. laikotarpiu faktiškai realizuotą šilumos kiekį nesusigrąžintų 10,15 tūkst. Eur sąnaudų sumą, iš viso 15,36 tūkst. Eur, didinant šilumos gamybos ir (ar) tiekimo pajamų lygį.
5. Nustatyti, kad šis sprendimas įsigalioja 2025 m. sausio 1 d.
Šis sprendimas gali būti skundžiamas savo pasirinkimu Lietuvos administracinių ginčų komisijos Kauno apygardos skyriui (Laisvės al. 36, LT-44240 Kaunas) Lietuvos Respublikos ikiteisminio administracinių ginčų nagrinėjimo tvarkos įstatymo nustatyta tvarka arba Regionų administracinio teismo Kauno rūmams (A. Mickevičiaus g. 8A, LT-44312 Kaunas) Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka per vieną mėnesį nuo jo paskelbimo arba įteikimo suinteresuotam asmeniui dienos.
Savivaldybės meras
Jurgita Rakauskaitė, tel. (+370 37) 30 55 48
APLINKOS SKYRIUS
SAVIVALDYBĖS TARYBOS SPRENDIMO „DĖL uab KOMUNALINIŲ PASLAUGŲ CENTRUI KOREGUOTO ŠILUMOS GAMYBOS IR (AR) TIEKIMO PAJAMŲ LYGIO NUSTATYMO“ PROJEKTO
AIŠKINAMASIS RAŠTAS
2024 m. gruodžio 6 d.
Kaunas
1. Sprendimo projekto tikslai, uždaviniai.
Sprendimo projekto tikslas – nustatyti UAB Komunalinių paslaugų centrui šilumos gamybos ir (ar) tiekimo pajamų metinį lygį antriesiems šilumos pajamų bazinio lygio galiojimo metams.
Baigiantis pirmųjų šilumos pajamų bazinio lygio galiojimo metams, UAB Komunalinių paslaugų centras (toliau – bendrovė) 2024 m. lapkričio 5 d. raštu Nr. 3-946 „Prašymas nustatyti šilumos gamybos ir (ar) tiekimo pajamų lygį antriesiems šilumos gamybos ir (ar) tiekimo pajamų bazinio lygio galiojimo metams“ pateikė šilumos gamybos ir (ar) tiekimo pajamų bazinio lygio skaičiavimų antriesiems šilumos gamybos ir (ar) tiekimo pajamų bazinio lygio galiojimo metams projektą.
Lietuvos Respublikos šilumos ūkio įstatymo 32 straipsnio 8 dalies 1 punktas nustato, kad Savivaldybės taryba vadovaudamasi Valstybinės energetikos reguliavimo tarybos (toliau – VERT) nustatytu šilumos pajamų baziniu lygiu ir Šilumos kainų nustatymo metodika, patvirtinta Valstybinės energetikos reguliavimo tarybos 2009 m. liepos 8 d. nutarimu Nr. O3-96 „Dėl šilumos kainų nustatymo metodikos” (toliau – Metodika), nustato kiekvienais metais koreguojamą šilumos pajamų metinį lygį šilumos tiekėjui, realizuojančiam ne mažiau kaip 10 GWh šilumos per metus.
2. Siūlomos teisinio reguliavimo nuostatos.
Naujų teisinio reguliavimo nuostatų dėl šilumos gamybos ir (ar) tiekimo pajamų bazinio lygio koregavimo nesiūloma.
3. Laukiami rezultatai.
Laikantis teisės aktų nuostatų, reglamentuojančių šilumos kainodarą, nustatomas bendrovei šilumos gamybos ir (ar) tiekimo pajamų lygis antriesiems šilumos pajamų bazinio lygio galiojimo metams.
4. Lėšų poreikis ir šaltiniai.
Šiam sprendimui priimti lėšų nereikės. Lėšų reikės kompensuoti lengvatinę šilumos kainą, taikomą gyventojams (apie 125 tūkst. Eur per metus).
5. Būtinumas skelbti sprendimą Teisės aktų registre. Viešinimas.
Viešinama Savivaldybės www.krs.lt ir UAB Komunalinių paslaugų centro interneto www.rkpc.lt svetainėse.
7. Kiti sprendimui priimti reikalingi pagrindimai, skaičiavimai ir paaiškinimai.
Šilumos pajamų bazinio lygio koregavimo ataskaitinis laikotarpis – 2023 m. spalio 1 d. – 2024 m. rugsėjo 30 d.
7.1. PAJAMŲ BAZINIO LYGIO PASTOVIOSIOS DALIES KOREGAVIMAS
Metodikos 71 punkte nustatyta, kad pajamų bazinio lygio pastoviojoje dalyje įvertintos pastoviosios sąnaudos ir investicijų grąža koreguojamos atsižvelgiant į infliacijos koeficientą, ilgalaikio turto vienetų nusidėvėjimo (amortizacijos) sąnaudų, investicijų grąžos, darbo užmokesčio sąnaudų ir su darbo santykiais susijusių privalomųjų mokestinių įmokų sąnaudų pokyčius, kitus, nuo ūkio subjekto valios nepriklausančių veiksnių nulemtus, neišvengiamus sąnaudų pokyčius, po pajamų bazinio lygio nustatymo įvykusius esminius pokyčius.
7.1.1. Infliacijos koeficiento įtakos apskaičiavimas
Pagal Metodikos 71.1 papunktį infliacijos koeficientas nustatomas kaip Valstybės duomenų agentūros skelbiamas koreguoto pajamų lygio ataskaitinio laikotarpio infliacijos dydis (infliacijos dydžiu laikomas vidutinis metinis vartotojų kainų indekso pokytis), sumažintas efektyvumo rodikliu, kuris yra lygus 1 proc.
Bendrovės skaičiavimuose vertinamas koreguoto pajamų lygio ataskaitinio laikotarpio paskutinio mėnesio vartotojų kainų indeksas 2024 m. rugsėjo mėn. – 153,2281 lyginamas su šilumos gamybos ir (ar) tiekimo pajamų lygio nustatymo mėnesio vartotojų kainų indeksu 2023 m. gruodžio mėn. – 151,5966. Taikant nurodytus vartotojų kainų indeksus, apskaičiuotas infliacijos koeficientas sudaro 0,0008.
1 lentelė. Infliacijos koeficiento įtaka pastoviosioms sąnaudoms
Eil. Nr. |
Rodiklio pavadinimas |
Rodiklio dydis |
1. |
Pajamų bazinio lygio pastoviosios sąnaudos ir investicijų grąža, tūkst. Eur |
797,78 |
2. |
Sąnaudų pokytis dėl infliacijos koeficiento pokyčio, tūkst. Eur |
0,09 |
3. |
Infliacijos koeficientas Ivki, y |
0,0008 |
Pajamų bazinio lygio pastoviosios sąnaudos dėl infliacijos koeficiento įtakos didėja 0,09 tūkst. Eur (1 lentelė).
7.1.2. Ilgalaikio turto vienetų nusidėvėjimo (amortizacijos) sąnaudų apskaičiavimas
Pagal Metodikos 71.2 papunktį pajamų bazinio lygio pastoviojoje dalyje įvertinamos ilgalaikio turto vienetų nusidėvėjimo (amortizacijos) sąnaudų pokytis dėl naujai pradėtų eksploatuoti ilgalaikio turto vienetų ir nenaudojamų, nusidėvėjusių ilgalaikio turto vienetų. Naujai pradėti eksploatuoti ilgalaikio turto vienetai pateikti 2 lentelėje.
2 lentelė. Nauji turto vienetai, įvertinti pajamų bazinio lygio pastoviojoje dalyje
Eil. Nr. |
Ilgalaikio turto pavadinimas |
Turto įsigijimo vertė, Eur |
|
turtas, priskiriamas atsinaujinantiems energijos ištekliams |
turtas, nepriskiriamas atsinaujinantiems energijos ištekliams |
||
1. |
Siurblys Yonos MAXO 65/0.5-12 PN6/10 Vilkijos katilinėje |
1636,59 |
- |
2. |
Kelio įrengimas į Vilkijos katilinę |
2800,00 |
- |
3. |
Vilkijos rezervinės katilinės dūmtraukis |
1150,00 |
- |
4. |
Talpykla granulėms laikyti Vilkijos katilinėje |
4455,00 |
- |
5. |
Uždaras pelenų konteineris 7m3 |
2600,00 |
- |
6. |
Uždaras pelenų konteineris 7m3 |
2600,00 |
- |
7. |
Transporteris Vilkijos daugiabučių katilinėje |
7780,00 |
- |
8. |
Kieto kuro katilas KVSM (Inv. Nr. C00001992) Vilkijos kat. |
35501,33 |
- |
9. |
Gree Lomo Nordic 12 šilumos siurbliai (10 vnt.) |
8540,92 |
- |
10. |
Sraigtas (spiralė su sujungimo mova) |
- |
2310,00 |
11. |
Katilinių šilumos gamybos ir tiekimo efektyvumo studija |
- |
9450,00 |
12. |
Babtų katilinės durys |
- |
4670,00 |
13. |
Reduktorius su elektros varikliu Karmėlavos katilinėje |
- |
2400,00 |
14. |
Dažnio keitiklis Vandžiogalos katilinėje |
- |
1300,71 |
15. |
Siurblys IR50-2000SC-G-HP15 V400/690/50 Karmėlavos katilinėje |
- |
1468,59 |
16. |
Siurblys IR50-2000SC-G-HP15 V400/690/50 Karmėlavos katilinėje |
- |
1468,59 |
17. |
Būtenta programos sutarčių modulis |
- |
782,83 |
18. |
Stacionarus kompiuteris Intel i7-1170/8GB/SSD256 |
- |
541,18 |
19. |
Stacionarus kompiuteris Intel i7-1170/8GB/SSD256 |
- |
541,18 |
20. |
BŪTENT apskaitos licencija |
- |
1318,15 |
21. |
Serveris HPE ML3509 |
- |
1036,05 |
22. |
Programinė įranga Windows server 2012 Standard+RDP |
- |
578,80 |
23. |
Karmėlavos katitilinės katilų konvektyvinės dalies vamzdžių keitimas |
- |
23950,00 |
24. |
Babtų katilo CSA 2000 ekonomaizeris |
- |
14678,42 |
|
Iš viso: |
67063,84 |
66494,50 |
Dėl naujai pradėtų eksploatuoti ilgalaikio turto vienetų apskaičiuotų nusidėvėjimo sąnaudų dydis parodytas 3 lentelėje.
3 lentelė. Nusidėvėjimo (amortizacijos) sąnaudų pokytis, tūkst. Eur
Eil. Nr. |
Rodiklio pavadinimas |
Rodiklio dydis |
1. |
Pajamų bazinio lygio pastoviosios sąnaudos ir investicijų grąža |
797,78 |
2. |
Sąnaudų pokytis dėl nusidėvėjimo (amortizacijos) sąnaudų pokyčio |
38,31 |
Pajamų bazinio lygio pastoviosios sąnaudos dėl naujai pradėto eksploatuoti turto nusidėvėjimo sąnaudų didėja 38,31 tūkst. Eur.
7.1.3. Investicijų grąžos pokyčio dėl investicijų grąžos normos pokyčio apskaičiavimas
Investicijų grąžos koregavimo dėl investicijų grąžos normos pokyčio įtaką pajamų baziniam lygiui reglamentuoja Metodikos 71.3 papunktis, kuris numato, jog pajamų bazinio lygio investicijų grąža perskaičiuojama atsižvelgiant į investicijų grąžos normą apskaičiuotą vadovaujantis Investicijų grąžos normos nustatymo metodika, patvirtinta VERT 2015 m. rugsėjo 22 d. nutarimu Nr. O3-510 „Dėl Investicijų grąžos normos nustatymo metodikos patvirtinimo“ (toliau – WACC metodika). WACC metodikos 13 punkte numatyta, kad investicijų grąžos norma ūkio subjektui nustatoma reguliavimo periodui, nekeičiant nustatytos kapitalo struktūros, tačiau atnaujinama kasmet, atsižvelgiant į WACC Metodikos 6–9 punktuose išdėstytas nuostatas ir jų reikšmių pokyčius bei skolinto kapitalo kainos, kuri negali viršyti WACC metodikos 6 punkte nurodytų reikalavimų, pokytį.
Bendrovės investicijų grąža, apskaičiuota taikant optimalią kapitalo struktūrą (skolintas kapitalas – 50 proc., nuosavas kapitalas – 50 proc.), nuosavo kapitalo grąžą 8,303 proc., skolinto kapitalo kainą 6,347 proc. bei 15 proc. pelno mokesčio tarifą, taikoma reguliuojamo turto likutinei vertei (nevertinant šilumos gamybos, panaudojant atsinaujinančius energijos išteklius, veiklai priskirto turto vertės) ir mažmeninio aptarnavimo sąnaudoms, sudaro 6,34 proc.
Bendrovė taip pat apskaičiavo ir investicijų grąžos normą, taikomą reguliuojamo turto, priskirto šilumos gamybai, panaudojant atsinaujinančius energijos išteklius, likutinei vertei. Taikant šilumos bazinėje kainoje įvertintą kapitalo struktūrą, 9,118 proc. nuosavo kapitalo grąžą, 6,347 proc. skolinto kapitalo kainą bei 15 proc. pelno mokesčio tarifą, apskaičiuota investicijų grąžos norma sudaro 6,82 proc.
4 lentelė. Investicijų grąžos pokytis, tūkst. Eur
Eil. Nr. |
Rodiklio pavadinimas |
Rodiklio dydis |
1. |
Pajamų bazinio lygio pastoviosios sąnaudos ir investicijų grąža |
797,78 |
2. |
Investicijų grąžos pokytis dėl investicijų grąžos normos pokyčio |
23,30 |
Apskaičiuotas investicijų grąžos pokytis dėl investicijų grąžos normos pokyčio yra 23,30 tūkst. Eur (4 lentelė).
7.1.4. Atliktų investicijų grąžos apskaičiavimas
Investicijų grąžos koregavimas dėl naujai pradėtų eksploatuoti ilgalaikio turto vienetų ir nenaudojamų, nusidėvėjusių ilgalaikio turto vienetų bei dėl mažmeninio aptarnavimo verslo vienetui priskirtų pastoviųjų sąnaudų pokyčio atliekamas vadovaujantis Metodikos 71.4 papunkčiu.
5 lentelė. Investicijų grąža dėl įvykdytų investicijų, tūkst. Eur
Eil. Nr. |
Rodiklio pavadinimas |
Rodiklio dydis |
1. |
Pajamų bazinio lygio pastoviosios sąnaudos ir investicijų grąža |
797,78 |
2. |
Investicijų grąžos pokytis dėl įvykdytų investicijų ir mažmeninio aptarnavimo verslo vienetui priskirtų pastoviųjų sąnaudų pokyčio |
16,07 |
Dėl naujai pradėtų eksploatuoti ilgalaikio turto bei dėl mažmeninio aptarnavimo verslo vienetui priskirtų pastoviųjų sąnaudų pokyčio investicijų grąžos pokytis sudaro 16,07 tūkst. Eur (5 lentelė).
7.1.5. Darbo užmokesčio sąnaudų ir su darbo santykiais susijusių privalomųjų mokestinių įmokų sąnaudų pokyčio apskaičiavimas
Pagal Metodikos 71.7 papunktį pajamų bazinio lygio pastoviojoje dalyje įvertintos pastoviosios sąnaudos koreguojamos dėl darbo užmokesčio sąnaudų ir su darbo santykiais susijusių privalomųjų mokestinių įmokų sąnaudų pokyčio. Pagal Metodikos 71.7.1 papunktį, įvertinamas pastoviųjų sąnaudų pokytis, įvertinus ūkio subjekto planuojamą vidutinio darbo užmokesčio pokytį. Šis darbo užmokesčio pokytis negali būti didesnis nei koreguoto pajamų lygio projekto pateikimo metu Finansų ministerijos prognozuojamas vidutinio darbo užmokesčio pokytis ateinantiems vieneriems metams. Šis sąnaudų pokytis taikomas, jei ūkio subjektas reguliuojančiajai institucijai pateikia tokio pokyčio įvertinimo poreikį pagrindžiančius argumentus ir dokumentus. O pagal Metodikos 71.7.2 papunktį vadovaujantis galiojančiais teisės aktais įvertinamas su darbo santykiais susijusių privalomųjų mokestinių įmokų (valstybinio socialinio draudimo įmokų ir garantinio bei ilgalaikio darbo išmokų fondo įmokų) sąnaudų pokytis (dėl darbo užmokesčio sąnaudų pokyčio).
Bendrovė planuoja darbo užmokesčio sąnaudų augimą, kuris neviršija skaičiavimų pateikimo metu Finansų ministerijos Ekonominės raidos scenarijuje 2024–2027 metams prognozuojamo vidutinio mėnesio bruto darbo užmokesčio pokyčio 2025 m. (7,6 proc.).
Bendrovė pateikė bendrovės direktoriaus 2024 m. spalio 29 d. įsakymo Nr. 5-180 „Dėl darbo užmokesčio padidinimo“ kopiją bei darbo užmokesčio sąnaudų skaičiavimus. Šilumos bazinėje kainoje įvertintų pastoviųjų sąnaudų pokyčio dėl darbo užmokesčio sąnaudų pokyčio palyginimas pateiktas 6 lentelėje.
6 lentelė. Pastoviųjų sąnaudų pokytis dėl darbo užmokesčio sąnaudų pokyčio, tūkst. Eur
Eil. Nr. |
Rodiklio pavadinimas |
Rodiklio dydis |
1. |
Pajamų bazinio lygio pastoviosios sąnaudos ir investicijų grąža |
797,78 |
2. |
Darbo užmokesčio sąnaudos, įvertintos šilumos bazinėje kainoje |
500,57 |
3. |
Su darbo santykiais susijusių privalomųjų mokestinių įmokų sąnaudos, įvertintos šilumos bazinėje kainoje |
10,10 |
4. |
Sąnaudų pokytis dėl darbo užmokesčio sąnaudų pokyčio |
6,50 |
5. |
Sąnaudų pokytis dėl su darbo santykiais susijusių privalomųjų mokestinių įmokų sąnaudų pokyčio |
0,13 |
Bendrovės pajamų bazinio lygio pastoviosios sąnaudos ir investicijų grąža sudarė 797,78 tūkst. Eur. Bendrovės skaičiavimais, po pajamų bazinio lygio koregavimo antriesiems metams pastoviosios sąnaudos ir investicijų grąža sudaro 882,18 tūkst. Eur arba yra 84,40 tūkst. Eur didesnės nei įvertinta pajamų baziniame lygyje.
Šilumos kainoje įskaitytų ir faktiškai patirtų kuro įsigijimo ir elektros energijai technologinėms reikmėms įsigyti sąnaudų neatitikimo vertinimas
Šilumos tiekėjo pajamų bazinio lygio arba koreguoto pajamų bazinio lygio nustatymo metu atliekamas šilumos kainoje įskaitytų ir faktiškai patirtų sąnaudų kurui įsigyti skirtumo vertinimas pagal Metodikos redakcijos, galiojusios iki 2023 m. rugsėjo 30 d., 70 punktą. Šis vertinimas atliekamas už laikotarpius iki pajamų bazinio lygio arba koreguoto pajamų bazinio lygio taikymo pradžios.
Bendrovė įvertino per 2023 m. sausio 1 d. – 2024 m. sausio 31 d. laikotarpį šilumos kainoje įskaitytų ir faktiškai patirtų sąnaudų kurui įsigyti neatitiktį. Bendrovės skaičiavimais, šilumos kainoje įskaitytų sąnaudų kurui įsigyti dydis minėtu laikotarpiu sudarė 1 242,62 tūkst. Eur, o faktiškai patirtos sąnaudos kuro įsigijimui tuo pačiu laikotarpiu, įvertinus Metodikos 70.8 papunktyje nustatytus ribojimus, sudarė 1175,52 tūkst. Eur, t. y. dėl šilumos kainoje įskaitytų ir faktiškai patirtų sąnaudų kurui įsigyti skirtumo bendrovė gavo 67,10 tūkst. Eur papildomų pajamų.
Atsižvelgiant į faktiškai realizuotą šilumos kiekį 2023 m. kovo 1 d. – 2024 m. vasario 28 d. laikotarpiu, kada per nurodytą laikotarpį pagal Kauno rajono savivaldybės tarybos 2023 m. sausio 26 d. sprendimą Nr. TS-37 „Dėl UAB Komunalinių paslaugų centro šilumos kainos dedamųjų nustatymo tretiems šilumos bazinės kainos galiojimo metams“ bendrovė turėjo susigrąžinti 90,13 tūkst. Eur nepadengtų kuro sąnaudų, bendrovė susigrąžino 79,98 tūkst. Eur. Todėl nustatant koreguotą pajamų bazinį lygį įvertinta 10,15 tūkst. Eur negautų pajamų suma.
Bendrovė šilumos kainos papildomos dalies skaičiavimuose įvertino 2023 m. sausio 1 d. – 2024 m. sausio 31 d. laikotarpio šilumos kainoje įskaitytų ir faktiškai patirtų sąnaudų elektros energijos technologinėms reikmėms įsigyti skirtumą. Bendrovės skaičiavimais, minėtu laikotarpiu šilumos kainoje įskaitytų sąnaudų elektros energijos technologinėms reikmėms įsigyti dydis sudarė 43,32 tūkst. Eur, o faktiškai patirtos sąnaudos elektros energijai technologinėms reikmėms įsigyti, įvertinus ribojimus šilumos kainoje nustatytais rodikliais, sudarė 48,53 tūkst. Eur, t. y. bendrovė patyrė 5,21 tūkst. Eur papildomų sąnaudų.
Iš viso nesusigrąžintos sąnaudos ir (ar) papildomai gautos pajamos dėl šilumos kainoje įskaitytų ir faktiškai patirtų sąnaudų kurui, elektros energijos technologinėms reikmėms įsigyti parodytos 7 lentelėje.
7 lentelė. Nesusigrąžintos sąnaudos ir (ar) papildomai gautos pajamos
Eil. Nr. |
Rodiklis |
Mato vnt. |
Rodiklio dydis |
1. |
Nepadengtų sąnaudų (+) ir (ar) papildomai gautų pajamų (-) papildoma dedamoji |
ct/kWh |
-0,36 |
2. |
Nepadengtos sąnaudos (+) ir (ar) papildomai gautos pajamos (-) (3 eil.+4 eil.+5 eil.) |
tūkst. Eur |
-51,74 |
3. |
Kuro sąnaudų neatitiktis |
tūkst. Eur |
-67,10 |
3.1 |
faktškai patirtos sąnaudos kurui įsigyti atitinkamu laikotarpiu |
tūkst. Eur |
1175,52 |
3.2 |
šilumos kainoje įskaitytų sąnaudų kurui įsigyti dydis atitinkamu laikotarpiu |
tūkst. Eur |
1242,62 |
4. |
Elektros energijos technologinėms reikmėms įsigyti sąnaudų neatitiktis |
tūkst. Eur |
5,21 |
4.1 |
faktiškai patirtos sąnaudos elektros energijos technologinėms reikmėms įsigyti |
tūkst. Eur |
48,53 |
4.2 |
šilumos kainoje įskaitytos sąnaudos elektros energijai technologinėms reikmėms įsigyti |
tūkst. Eur |
43,32 |
5. |
Negautos pajamos, apskaičiuotos atsižvelgus į faktiškai realizuotą šilumos kiekį, pasibaigus atitinkamos papildomos dedamosio taikymo laikotarpiui |
tūkst. Eur |
10,15 |
Bendrovės papildomai gautos pajamos sudaro 51,74 tūkst. Eur, kurias paskirsčius metiniam baziniam realizuotinam šilumos kiekiui šilumos kaina mažėja 0,36 ct/kWh.
7.3. GALIOJANČIOS IR PROJEKCINĖS ŠILUMOS KAINŲ DEDAMOSIOS
Galiojančios ir projekcinės šilumos kainų dedamosios pateiktos 8 lentelėje.
8. lentelė. Galiojančios ir projekcinės šilumos kainų dedamosios
Eil. Nr. |
Šilumos kaina |
2024 m. gruodžio mėn. galiojanti šilumos kaina (be PVM), ct/kWh |
Projekcinė šilumos kaina (be PVM), ct/kWh |
Pokytis (lyginant projekcinę su galiojančia) (be PVM), ct/kWh |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1. |
Šilumos kainos dedamosios (neįvertinus papildomos dedamosios): |
11,23 |
11,81 |
0,58 |
- |
iš jų: |
- |
- |
- |
1.1. |
pastovioji dedamoji |
4,91 |
5,62 |
0,71 |
1.2. |
kintamoji dedamoji |
6,32 |
6,19 |
-0,13 |
2 |
Papildoma dedamoji |
0,11 |
-0,36 |
-0,47 |
3. |
Šilumos kaina (įvertinus papildomą dedamąją) (1 eil.+2 eil.) |
11,34 |
11,45 |
0,11 |
Šilumos kaina (įvertinus papildomą dedamąją) sudaro 11,45 ct/kWh ir, palyginti su dabar galiojančia (2024 m. gruodžio mėn. šilumos kaina), yra 0,11 ct/kWh didesnė (arba 1 proc.).