Projektas
VALSTYBINĖ ENERGETIKOS REGULIAVIMO TARYBA
NUTARIMAS
DĖL VALSTYBINĖS KAINŲ IR ENERGETIKOS KONTROLĖS KOMISIJOS
2009 M. BIRŽELIO 11 D. NUTARIMO NR. O3-75 „DĖL ELEKTROS ENERGIJOS PERSIUNTIMO PATIKIMUMO IR PASLAUGŲ KOKYBĖS REIKALAVIMŲ“ PAKEITIMO
2020 m. d. Nr. O3E-
Vilnius
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos energetikos įstatymo 8 straipsnio 11 dalies 8 punktu, Lietuvos Respublikos elektros energetikos įstatymo 9 straipsnio 3 dalies 3 punktu, 73 straipsnio
4 dalimi bei atsižvelgdama į Valstybinės energetikos reguliavimo tarybos (toliau – Taryba) Dujų ir elektros departamento Elektros skyriaus 2020 m. d. pažymą Nr. O5E- „Dėl Valstybinės kainų ir energetikos kontrolės komisijos 2009 m. birželio 11 d. nutarimo Nr. O3-75 „Dėl elektros energijos persiuntimo patikimumo ir paslaugų kokybės reikalavimų“ ir Valstybinės kainų ir energetikos kontrolės komisijos 2015 m. sausio 15 d. nutarimo Nr. O3-3 „Dėl Elektros energijos perdavimo, skirstymo ir visuomeninio tiekimo paslaugų bei visuomeninės kainos viršutinės ribos nustatymo metodikos patvirtinimo“ pakeitimo“ Taryba n u t a r i a:
1. Pakeisti Valstybinės kainų ir energetikos kontrolės komisijos 2009 m. birželio 11 d. nutarimą Nr. O3-75 „Dėl elektros energijos persiuntimo patikimumo ir paslaugų kokybės reikalavimų“ (toliau – Nutarimas) ir jį išdėstyti nauja redakcija:
NUTARIMAS
DĖL ELEKTROS ENERGIJOS PERSIUNTIMO PATIKIMUMO IR PASLAUGŲ KOKYBĖS REIKALAVIMŲ
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos elektros energetikos įstatymo 73 straipsnio 4 dalimi, Valstybinė energetikos reguliavimo taryba nutaria:
Patvirtinti elektros energijos persiuntimo patikimumo ir paslaugų kokybės reikalavimus (pridedama).“
2. Pakeisti nurodytu Nutarimu patvirtintus Elektros energijos persiuntimo patikimumo ir paslaugų kokybės reikalavimus ir juos išdėstyti nauja redakcija (pridedama).
3. Įpareigoti LITGRID AB per 40 kalendorinių dienų nuo šio nutarimo priėmimo dienos atnaujinti ir pateikti Tarybai derinti Elektros energijos perdavimo paslaugų pažeidimo priežasčių priskyrimo tvarkos aprašą.
4. Įpareigoti AB „Energijos skirstymo operatorius“ per 40 kalendorinių dienų nuo šio nutarimo priėmimo dienos atnaujinti ir pateikti Tarybai derinti Masinių atsijungimų elektros tinkluose likvidavimo tvarką ir Elektros energijos persiuntimo nutraukimo priežasčių ir (ar) elektros energijos skirstymo paslaugų pažeidimo priežasčių priskyrimo tvarkos aprašą.
Tarybos pirmininkas
PATVIRTINTA
Valstybinės kainų ir energetikos kontrolės komisijos
2009 m. birželio 11 d. nutarimu Nr. O3-75
(Valstybinės energetikos reguliavimo tarybos
2020 m. d. nutarimo Nr. O3E- redakcija)
ELEKTROS ENERGIJOS PERSIUNTIMO PATIKIMUMO IR PASLAUGŲ KOKYBĖS REIKALAVIMAI
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Elektros energijos persiuntimo patikimumo ir paslaugų kokybės reikalavimai (toliau – Reikalavimai) nustato perdavimo sistemos operatoriaus ir skirstomųjų tinklų operatorių (toliau – Operatorius) elektros energijos persiuntimo patikimumo bei Operatorių paslaugų, tiesiogiai susijusių su jų licencijoje nustatyta veikla, kokybės rodiklius ir jų vertinimo tvarką.
3. Elektros energetikos įmonių persiuntimo patikimumo ir paslaugų kokybės vertinimą atlieka Valstybinė energetikos reguliavimo taryba (toliau – Taryba).
4. Reikalavimai elektros energetikos įmonėms reglamentuoja šių paslaugų kokybę:
5. Pagrindinės šiuose Reikalavimuose vartojamos sąvokos ir santrumpos:
5.1. Elektros energijos persiuntimo kokybės rodiklis (toliau – Kokybės rodiklis) – rodiklis, kuriuo parodoma elektros energijos persiuntimo patikimumo ir paslaugų kokybės reikalavimų atitiktis.
5.2. Minimalus elektros energijos persiuntimo kokybės lygis (toliau – Minimalus kokybės lygis) – reikalaujamas užtikrinti elektros energijos Operatorių paslaugų kokybės lygis.
5.3. Planinis elektros energijos persiuntimo nutraukimas (toliau – Planinis nutraukimas) – elektros energijos persiuntimo nutraukimas, apie kurį vartotojas buvo informuotas teisės aktuose arba paslaugų sutartyje nustatytu laiku ir būdu. Jeigu planinio nutraukimo laikas daugiau negu 3 minutes viršija elektros energijos persiuntimo nutraukimo, apie kurį buvo informuotas vartotojas, laiką, nutraukimas priskiriamas prie neplaninių nutraukimų.
5.4. Neeilinė padėtis – elektros tinkluose dėl įvairių meteorologinių reiškinių poveikio bei dėl didelio kiekio (masinių) įrenginių gedimų ar atsijungimų susidariusi situacija.
5.5. Neplaninis elektros energijos persiuntimo nutraukimas (toliau – Neplaninis
nutraukimas) – elektros energijos persiuntimo nutraukimas, apie kurį vartotojas nebuvo informuotas arba buvo informuotas vėliau nei teisės aktuose ar paslaugų sutartyje nustatytu laiku, išskyrus atvejus, kai tai buvo padaryta siekiant užtikrinti visuomenės interesus.
5.6. Elektros energijos persiuntimo nutraukimo pradžia (toliau – Nutraukimo pradžia) – elektros energijos persiuntimo nutraukimo pradžios laiko momentas, užfiksuotas automatiniu arba rankiniu būdu.
5.7. Elektros energijos persiuntimo nutraukimo pabaiga (toliau – Nutraukimo pabaiga) – elektros energijos persiuntimo nutraukimo pabaigos laiko momentas, užfiksuotas automatiniu arba rankiniu būdu.
5.8. Elektros energijos persiuntimo nutraukimo trukmė (toliau – Nutraukimo trukmė) – laikas nuo elektros energijos persiuntimo nutraukimo pradžios iki nutraukimo pabaigos.
5.9. Trumpas elektros energijos persiuntimo nutraukimas (toliau – Trumpas nutraukimas) – elektros energijos persiuntimo nutraukimas, kurio trukmė ilgesnė nei elektros energijos persiuntimo atkūrimo nuo tinklų automatikos įsijungimo ir trumpesnė nei 3 minutės.
5.10. Ilgas elektros energijos persiuntimo nutraukimas (toliau – Ilgas nutraukimas) – elektros energijos persiuntimo nutraukimas, kurio trukmė lygi 3 minutėms arba ilgesnė kaip 3 minutės.
5.11. Elektros energijos persiuntimo atkūrimo trukmė – laikas, per kurį vartotojui turi būti atkurtas elektros energijos persiuntimas po elektros energijos persiuntimo nutraukimo pagal nustatytą aprūpinimo elektra patikimumo kategoriją.
5.12. Sistemos ilgų elektros energijos skirstymo nutraukimų vidutinės trukmės rodiklis (angl. system average interruption duration index, SAIDI) (toliau – SAIDI) – rodiklis, kuriuo parodoma, kiek vidutiniškai laiko per ataskaitinį laikotarpį elektros energijos skirstymas buvo nutrauktas vienam vartotojui.
5.13. Sistemos ilgų elektros energijos skirstymo nutraukimų vidutinio dažnumo rodiklis (angl. system average interruption frequency index, SAIFI) (toliau – SAIFI) – rodiklis, kuriuo parodoma, kiek vidutiniškai kartų per ataskaitinį laikotarpį elektros energijos skirstymas buvo nutrauktas vienam vartotojui.
5.14. Vidutinis elektros energijos skirstymo trumpų nutraukimų dažnumo rodiklis (angl. momentary average interruption frequency index, MAIFI) (toliau – MAIFI) – rodiklis, kuriuo parodoma, kiek vidutiniškai kartų per ataskaitinį laikotarpį elektros energijos skirstymas buvo nutrauktas vienam vartotojui dėl trumpo elektros energijos persiuntimo nutraukimo.
5.15. Perdavimo tinklu neperduotos elektros energijos kiekis (angl. energy not supplied, ENS) (toliau – ENS) – dėl elektros energijos perdavimo nutraukimų perdavimo tinklu neperduotos elektros energijos kiekis per ataskaitinį laikotarpį.
5.16. Vidutinė elektros energijos perdavimo nutraukimo trukmė (angl. average interruption time, AIT) (toliau – AIT) – vidutinė elektros energijos perdavimo nutraukimų trukmė per ataskaitinį laikotarpį.
II SKYRIUS
ELEKTROS ENERGIJOS PERSIUNTIMO PATIKIMUMO RODIKLIAI, JŲ VERTINIMAS, SUSIJĘ REIKALAVIMAI
6. Elektros energijos persiuntimo patikimumo rodikliai taikomi Operatoriams. Operatorius, kurio tinkle įvyko elektros energijos persiuntimo nutraukimas, privalo nustatyti elektros energijos persiuntimo nutraukimo priežastis. Elektros energijos persiuntimo nutraukimo priežastys gali būti:
6.1. Force majeure (nenugalima jėga) priežastys, įskaitant stichinius gamtos reiškinius, atitinkančius Stichinių, katastrofinių meteorologinių ir hidrologinių reiškinių rodiklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2011 m. lapkričio 11 d. įsakymu Nr. D1-870 „Dėl Stichinių, katastrofinių meteorologinių ir hidrologinių reiškinių rodiklių patvirtinimo“ (toliau – Stichinių, katastrofinių meteorologinių ir hidrologinių reiškinių rodikliai), reikšmes.
7. Nutraukimų registravimas atliekamas Operatoriaus elektroniniame registre:
7.1. Kiekvieną nutraukimo atvejį skirstomųjų tinklų operatorius turi registruoti, nurodydamas tokią informaciją:
7.1.1. tinklo, kuriame įvyko nutraukimas, įtampą (aukštoji įtampa (AĮ) – 110–330 kV, vidutinė įtampa (VĮ) – 6–10 kV, 35 kV, žemoji įtampa (ŽĮ) – iki 1 kV);
7.1.2. nutraukimo vietą (linija, transformatorių pastotė, skirstomasis punktas, transformatorinė ar kitas tinklo įrenginys);
7.1.6. nutraukimo pabaigos datą ir laiką (jei persiuntimas buvo atkurtas laipsniškai, kiekvienai vartotojų grupei nutraukimo pabaigos data ir laikas registruojami atskirai);
7.1.10. vartotojų skaičių, kurių elektros įrenginiai buvo atjungti, kai nustatyta I aprūpinimo elektra patikimumo kategorija;
7.1.11. vartotojų skaičių, kurių elektros įrenginiai buvo atjungti, kai nustatyta II aprūpinimo elektra patikimumo kategorija;
7.2. Kiekvieną nutraukimo atvejį perdavimo sistemos operatorius turi registruoti, nurodydamas tokią informaciją:
8. Nepersiųstos elektros energijos kiekis perdavimo tinklo naudotojui apskaičiuojamas įvertinus ar nutraukimo metu buvo galimybė jam užsitikrinti jo gaminamos ar vartojamos elektros energijos ar jos dalies perdavimą likusiu veikiančiu elektros perdavimo tinklu. Jei tokia galimybė buvo visai elektros energijai, perdavimo tinklo operatoriui nepersiųstos elektros energijos kiekis neskaičiuojamas, jeigu buvo galimybė perduoti bent dalį elektros energijos, tokia dalimi ENS rodiklis turi būti sumažintas. Nepersiųstos elektros energijos kiekiui nustatyti sudaroma perdavimo sistemos operatoriaus ir tinklo naudotojo tyrimo komisija, suformuluojanti ir pasirašanti gedimo tyrimo aktą.
9. Skirstomųjų tinklų operatorius nustato vartotojų, kurių elektros įrenginiai nutraukimo metu buvo atjungti, skaičių, vadovaudamasis operatyvinėmis schemomis, turimomis kompiuterinėmis duomenų bazėmis, pagal kurias nutraukimo metu elektros energija persiunčiama vartotojams, ar kitais techniniais dokumentais. Minėtos operatyvinės schemos ir (ar) kiti techniniai dokumentai turi būti nuolat atnaujinami (tikslinami).
10. Elektros energijos persiuntimo patikimumo lygio nustatymui naudojami Kokybės rodikliai:
10.1. SAIDI vienam vartotojui, diferencijuojant pagal persiuntimo nutraukimo trukmę ir tipą, apskaičiuojama pagal 1 formulę:
∑Vartotojų, kuriems nutrauktas elektros energijos persiuntimas, skaičius x
Nutraukimo trukmė (min)
SAIDI = –––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––; (1)
Visų vartotojų skaičius
10.2. SAIFI vienam vartotojui, diferencijuojant pagal nutraukimo tipą, apskaičiuojamas pagal 2 formulę:
Vartotojų, kuriems nutrauktas elektros energijos persiuntimas, skaičius
SAIFI = –––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––; (2)
Visų vartotojų skaičius
10.3. MAIFI vienam vartotojui apskaičiuojamas pagal 3 formulę:
Vartotojų, kuriems elektros energijos persiuntimas nutrauktas dėl trumpo
nutraukimo, skaičius
MAIFI = –––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––; (3)
Visų vartotojų skaičius
10.4. ENS apskaičiuojamas pagal 4 formulę:
ENS = ∑ (Nutraukimo metu buvusi galia (MW) – nutraukimo metu buvusi galia
ar jos dalis, kurią tinklo naudotojas nutraukimo metu turėjo galimybę užsitikrinti
likusiu elektros perdavimo tinklu) x Nutraukimo trukmė (val.); (4)
11. Minimalūs persiuntimo patikimumo lygiai kiekvienam Operatoriui nustatomi vieneriems metams iki balandžio 15 d. atsižvelgiant į praėjusių trejų metų faktinių persiuntimo patikimumo rodiklių vidurkį.
11.1. Perdavimo sistemos operatoriui nustatomas minimalus ENS ir AIT rodiklių lygis ilgiems ir neplaniniams nutraukimams.
12. Taryba atskiru sprendimu gali nustatyti minimalius persiuntimo patikimumo lygius ilgesniam nei vienerių metų laikotarpiui, įvertindama kokybės rodiklio gerinimo užduotį (proc.), atsižvelgdama į Operatorių 10 metų tinklų plėtros, atnaujinimo, modernizavimo ir investicijų plane numatytas investicijas ir jų įtaką persiuntimo patikimumui.
13. Operatorius, atskiru Tarybos sprendimu, į kokybės rodiklių skaičiavimą gali neįtraukti šių atvejų:
13.1. perdavimo sistemos operatoriaus atveju:
14. Operatorius, teikdamas Tarybai vertinti eliminuojamus atvejus iš bendro neplaninių nutraukimų sąrašo, turi Tarybai pateikti 13.1 ir 13.2 papunkčiuose nurodytus atvejus pagrindžiančius dokumentus (nutraukimai turi būti patvirtinti kompetentingų institucijų dokumentais, tyrimo komisijos aktais, dėl gedimo atsakingų operatorių patvirtinimu).
15. Registruojant neplaninius elektros energijos nutraukimus, vadovaujamasi:
15.1. perdavimo sistemos operatoriaus atveju:
15.2. skirstomųjų tinklų operatoriaus, aptarnaujančio daugiau kaip 100 000 vartotojų, atveju:
15.2.1. parengtu ir su Taryba, atskiru Tarybos sprendimu, suderintu Elektros energijos persiuntimo nutraukimo priežasčių ir (ar) elektros energijos skirstymo paslaugų pažeidimo priežasčių priskyrimo tvarkos aprašu;
16. Perdavimo sistemos operatorius ir skirstomųjų tinklų operatorius, aptarnaujantis daugiau kaip 100 000 vartotojų, atnaujinęs 15.1 ir 15.2 papunkčiuose nurodytų tvarkų nuostatas, per 40 kalendorinių dienų Tarybai turi pateikti derinti atnaujintas tvarkas. Pateiktus derinti 15.1 ir 15.2 papunkčiuose nurodytus tvarkos aprašus Taryba išnagrinėja ir sprendimą priima per 40 kalendorinių dienų. Jeigu atliekamos 15.1 ir 15.2 papunkčiuose nurodytų tvarkos aprašų korekcijos, terminas skaičiuojamas nuo pakoreguoto tvarkos aprašo pateikimo dienos.
17. Kiekvieno persiuntimo patikimumo rodiklio praėjusių vienerių metų lygio pokytis, lyginant su Tarybos nustatytu minimaliu patikimumo lygiu, pasibaigus vieneriems metams įvertinamas, nustatant elektros energijos kainų viršutines ribas, vadovaujantis Elektros energijos perdavimo, skirstymo ir visuomeninio tiekimo paslaugų bei visuomeninės kainos viršutinės ribos nustatymo metodikoje, patvirtintoje Valstybinės kainų ir energetikos kontrolės komisijos 2015 m. sausio 15 d. nutarimu Nr. O3-3 „Dėl Elektros energijos perdavimo, skirstymo ir visuomeninio tiekimo paslaugų bei visuomeninės kainos viršutinės ribos nustatymo metodikos patvirtinimo“, nustatyta tvarka.
III SKYRIUS
ELEKTROS ENERGIJOS PERDAVIMO IR SKIRSTYMO PASLAUGŲ KOKYBĖS RODIKLIAI, JŲ VERTINIMO TVARKA, SUSIJĘ REIKALAVIMAI
18. Elektros energijos perdavimo, skirstymo Kokybės rodikliai taikomi Operatoriams. Operatoriaus Kokybės rodikliai yra šie:
18.1. Naujojo vartotojo elektros įrenginių prijungimas prie Operatoriaus tinklų nuo prijungimo paslaugos mokesčio sumokėjimo dienos (kai vartotojo įrenginiams prijungti reikia įrengti tik atvadą su apskaitos spinta ar skydu ir šiems darbams atlikti projektas nereikalingas). Nustatytas šios paslaugos suteikimo laikotarpis nustatytas Elektros energijos gamintojų ir vartotojų elektros įrenginių prijungimo prie elektros tinklų tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos energetikos ministro 2012 m. liepos 4 d. įsakymu Nr. 1-127 „Dėl Elektros energijos gamintojų ir vartotojų elektros įrenginių prijungimo prie elektros tinklų tvarkos aprašo derinimo“, 27 punkte. Šio reikalavimo Kokybės rodiklis yra vertinamas, kaip laiku prijungtų vartotojų procentinė dalis.
18.2. Elektros energijos persiuntimo atnaujinimas įsiskolinimą apmokėjusiam vartotojui. Nustatytas šios paslaugos suteikimo laikotarpis yra 5 darbo dienos buitiniams vartotojams ir 2 darbo dienos kitiems vartotojams. Šio reikalavimo Kokybės rodiklis yra vertinamas, kaip laiku atnaujinto elektros energijos persiuntimo vartotojams procentinė dalis per ataskaitinį laikotarpį.
18.3. Vartotojo informavimas apie planinį nutraukimą. Nustatytas šio Kokybės rodiklio reikalavimas – prieš 5 kalendorines dienas pranešti vartotojui apie planinį elektros energijos persiuntimo nutraukimą dėl elektros tinklų priežiūros darbų. Šio reikalavimo Kokybės rodiklis yra vertinamas, kaip vartotojui pateiktos informacijos nustatytu laiku procentinė dalis per ataskaitinį laikotarpį.
18.4. Nustatyto elektros apskaitos prietaiso ar elektros apskaitos schemos gedimo pašalinimas. Nustatytas šios paslaugos suteikimo reikalavimas – 5 darbo dienos. Šio reikalavimo Kokybės rodiklis yra vertinamas, kaip laiku pašalintų gedimų vartotojams procentinė dalis per ataskaitinį laikotarpį.
18.5. Elektros energijos persiuntimo atkūrimas vartotojui po neplaninio nutraukimo. Nustatytas šios paslaugos suteikimo Kokybės rodiklis I patikimumo kategorijos vartotojams per laiką, ne ilgesnį nei automatinis perjungimas nuo vieno nepriklausomo elektros šaltinio prie kito,
II kategorijos vartotojams per 2,5 val., III kategorijos vartotojams per 24 val. Šis Kokybės rodiklis yra vertinamas, kaip laiku elektros energijos persiuntimo atkūrimo vartotojams procentinė dalis per ataskaitinį laikotarpį.
19. Reikalavimų 18.1–18.5 papunkčiuose nurodyti Kokybės rodikliai taikomi skirstomojo tinklo operatoriams, o Reikalavimų 18.6 papunktyje nurodytas Kokybės rodiklis taikomas visiems Operatoriams.
20. Operatorius nustato paslaugų kokybės registravimo sąrašo pildymo tvarką ir formą, atsižvelgdamas į šiuos reikalavimus:
20.1. Reikalavimų 18.1 papunktyje nurodytu atveju registruojama prašymo suteikti paslaugą gavimo data, paslaugos mokesčio sumokėjimo data, paslaugos suteikimo data ir darbo dienų skaičius, per kurį buvo suteikta paslauga.
20.2. Reikalavimų 18.2 papunktyje nurodytu atveju registruojama įsiskolinimo apmokėjimo data, paslaugos suteikimo data, vartotojo tipas (buitinis ar kitas vartotojas) ir darbo dienų skaičius, per kurį buvo suteikta paslauga.
20.3. Reikalavimų 18.3 papunktyje nurodytu atveju registruojama vartotojo informavimo data, planinio nutraukimo pradžios data.
20.4. Reikalavimų 18.4 papunktyje nurodytu atveju registruojama prietaiso ar apskaitos schemos gedimo nustatymo data, paslaugos suteikimo data ir darbo dienų skaičius, per kurį buvo suteikta paslauga.
20.5. Reikalavimų 18.5 papunkčio atveju registruojamas elektros energijos persiuntimo atkūrimo vartotojui trukmė valandomis ir nustatyta aprūpinimo elektra patikimumo kategorija (I, II, III).
IV SKYRIUS
ELEKTROS ENERGETIKOS ĮMONIŲ INFORMACIJOS TEIKIMAS APIE PERSIUNTIMO PATIKIMUMO IR PASLAUGŲ KOKYBĖS RODIKLIUS
22. Operatoriai per 30 kalendorinių dienų pusmečiui pasibaigus Tarybai pateikia:
22.1. elektros energijos persiuntimo nutraukimų vartotojų elektros įrenginiams (kai nustatyta I arba II aprūpinimo elektra patikimumo kategorija) registravimo ataskaitą pagal Reikalavimų 1 priedą;
22.2. perdavimo sistemos operatorius elektros energijos persiuntimo patikimumo rodiklių registravimo ataskaitas pagal Reikalavimų 5 priedą, o skirstomųjų tinklų operatorius elektros energijos persiuntimo patikimumo rodiklių registravimo ataskaitas pagal Reikalavimų 2, 3, 4 priedus;
22.3. 20-ties vidutinės įtampos elektros linijų, kuriose per ataskaitinį laikotarpį įvykusių neplaninių nutraukimų trukmė buvo ilgiausia, registravimo ataskaitas pagal Reikalavimų 6 priedą.
20-ties vidutinės įtampos elektros linijų, kuriose per ataskaitinį laikotarpį įvykusių nutraukimų skaičius buvo didžiausias, registravimo ataskaitas pagal Reikalavimų 7 priedą.
23. Ataskaitiniams metams pasibaigus per 60 kalendorinių dienų Operatorius Tarybai pateikia:
24. Tarybai pareikalavus, Operatorius privalo pateikti nutraukimų registravimo įrašus pagal 7 punkte nurodytus duomenis. Įrašai pateikiami elektronine forma.
25. Pagal Operatorių pateiktas metines persiuntimo patikimumo bei Kokybės rodiklių ataskaitas Taryba kasmet įvertina Operatorių esamo persiuntimo patikimumo lygį bei paslaugų kokybę, atlikdama Operatorių nustatytų minimalių persiuntimo patikimumo ir paslaugų kokybės lygių analizę. Vertinimo išvadas Taryba skelbia metinėje veiklos ataskaitoje, Europos Komisijai teikiamoje ataskaitoje, Tarybos interneto svetainėje. Vertinimo išvadose konstatuojama, ar Operatorių esamas persiuntimo patikimumo ir paslaugų kokybės lygis tenkina Operatoriams nustatytus minimalius persiuntimo patikimumo ir paslaugų kokybės lygius, nurodomos priežastys bei pateikiami paaiškinimai, jeigu šis lygis buvo blogesnis už patvirtintus minimalius lygius.
V SKYRIUS
BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
27. Operatoriai, pažeidę Reikalavimų nuostatas, atsako Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka.
Elektros energijos persiuntimo
patikimumo ir paslaugų kokybės reikalavimų
1 priedas
(Registravimo ataskaitos formos pavyzdys)
____________________________________________________________________
(įmonės pavadinimas)
____________________________________________________________________
(įmonės kodas, PVM mokėtojo kodas, adresas, telefonas, faksas, el. paštas)
ELEKTROS ENERGIJOS PERSIUNTIMO NUTRAUKIMŲ VARTOTOJŲ ELEKTROS ĮRENGINIAMS (KAI NUSTATYTA I ARBA II APRŪPINIMO ELEKTRA PATIKIMUMO KATEGORIJA) REGISTRAVIMO ATASKAITA
20.... m....... pusmetis
Eil. Nr. |
Vartotojo pavadinimas |
Aprūpinimo elektra patikimumo kategorija, I arba II |
Objekto leistinoji galia, kW |
Atvejų, kai vartotojo elektros įrenginiams elektros energijos persiuntimas buvo atkurtas vėliau nei per numatytą atkūrimo trukmę, pagal nustatytą aprūpinimo elektra patikimumo kategoriją, skaičius |
||||
dėl force majeure priežasčių |
dėl išorinio poveikio priežasčių |
dėl Operatoriaus atsakomybei priskiriamų priežasčių |
dėl nenustatytų priežasčių |
iš viso |
||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
________________________________ __________________
(pareigų pavadinimas) (parašas) (vardas ir pavardė)
______________
Elektros energijos persiuntimo
patikimumo ir paslaugų kokybės reikalavimų
2 priedas
(Registravimo ataskaitos formos pavyzdys)
____________________________________________________________________
(įmonės pavadinimas)
____________________________________________________________________
(įmonės kodas, PVM mokėtojo kodas, adresas, telefonas, faksas, el. paštas)
ELEKTROS ENERGIJOS PERSIUNTIMO PATIKIMUMO RODIKLIŲ (NEPLANINIŲ ILGŲ NUTRAUKIMŲ SAIDI, SAIFI) REGISTRAVIMO ATASKAITA
20.... m....... pusmetis
Visų vartotojų skaičius |
Elektros energijos persiuntimo patikimumo rodikliai |
Nutraukimo priežastys |
Visa teritorija |
|||
AĮ[1] |
VĮ[2] |
ŽĮ[3] |
Iš viso |
|||
|
SAIDI, min. vartotojui |
Force majeure |
|
|
|
|
Išorinio poveikio |
|
|
|
|
||
Priskiriamos Operatoriaus atsakomybei |
|
|
|
|
||
Nenustatytos |
|
|
|
|
||
Iš viso |
|
|
|
|
||
SAIFI, kartai vartotojui |
Force majeure |
|
|
|
|
|
Išorinio poveikio |
|
|
|
|
||
Priskiriamos Operatoriaus atsakomybei |
|
|
|
|
||
Nenustatytos |
|
|
|
|
||
Iš viso |
|
|
|
|
________________________________ __________________
(pareigų pavadinimas) (parašas) (vardas ir pavardė)
______________
Elektros energijos persiuntimo
patikimumo ir paslaugų kokybės reikalavimų
3 priedas
(Registravimo ataskaitos formos pavyzdys)
____________________________________________________________________
(įmonės pavadinimas)
____________________________________________________________________
(įmonės kodas, PVM mokėtojo kodas, adresas, telefonas, faksas, el. paštas)
ELEKTROS ENERGIJOS PERSIUNTIMO PATIKIMUMO RODIKLIŲ (NEPLANINIŲ TRUMPŲ NUTRAUKIMŲ MAIFI) REGISTRAVIMO ATASKAITA
20.... m....... pusmetis
Visų vartotojų skaičius |
Elektros energijos persiuntimo patikimumo rodikliai |
Nutraukimo priežastys |
Visa teritorija |
|||
AĮ[4] |
VĮ[5] |
ŽĮ[6] |
Iš viso |
|||
|
MAIFI, vnt. |
Force majeure |
|
|
|
|
Išorinio poveikio |
|
|
|
|
||
Priskiriamos Operatoriaus atsakomybei |
|
|
|
|
||
Nenustatytos |
|
|
|
|
||
Iš viso |
|
|
|
|
________________________________ __________________
(pareigų pavadinimas) (parašas) (vardas ir pavardė)
______________
Elektros energijos persiuntimo
patikimumo ir paslaugų kokybės reikalavimų
4 priedas
(Registravimo ataskaitos formos pavyzdys)
____________________________________________________________________
(įmonės pavadinimas)
____________________________________________________________________
(įmonės kodas, PVM mokėtojo kodas, adresas, telefonas, faksas, el. paštas)
ELEKTROS ENERGIJOS PERSIUNTIMO PATIKIMUMO RODIKLIŲ (PLANINIŲ NUTRAUKIMŲ SAIDI, SAIFI) REGISTRAVIMO ATASKAITA
20.... m....... pusmetis
Visų vartotojų skaičius |
Elektros energijos persiuntimo patikimumo rodikliai |
Visa teritorija |
|||
AĮ[7] |
VĮ[8] |
ŽĮ[9] |
Iš viso |
||
|
SAIDI, min. vartotojui |
|
|
|
|
SAIFI, kartai vartotojui |
|
|
|
|
________________________________ __________________
(pareigų pavadinimas) (parašas) (vardas ir pavardė)
______________
Elektros energijos persiuntimo
patikimumo ir paslaugų kokybės reikalavimų
5 priedas
(Registravimo ataskaitos formos pavyzdys)
____________________________________________________________________
(įmonės pavadinimas)
____________________________________________________________________
(įmonės kodas, PVM mokėtojo kodas, adresas, telefonas, faksas, el. paštas)
PERDAVIMO SISTEMOS OPERATORIAUS ELEKTROS ENERGIJOS PERSIUNTIMO PATIKIMUMO RODIKLIŲ (NEPLANINIŲ NUTRAUKIMŲ ENS, AIT) REGISTRAVIMO ATASKAITA
20.... m....... pusmetis
Elektros energijos persiuntimo patikimumo rodikliai |
Nutraukimo priežastys |
Iš viso |
ENS, MWh |
Force majeure |
|
Išorinio poveikio |
|
|
Priskiriamos Operatoriaus atsakomybei |
|
|
Nenustatytos |
|
|
Iš viso |
|
|
AIT, min. |
Force majeure |
|
Išorinio poveikio |
|
|
Priskiriamos Operatoriaus atsakomybei |
|
|
Nenustatytos |
|
|
Iš viso |
|
________________________________ __________________
(pareigų pavadinimas) (parašas) (vardas ir pavardė)
______________
Elektros energijos persiuntimo
patikimumo ir paslaugų kokybės reikalavimų
6 priedas
(Registravimo ataskaitos formos pavyzdys)
____________________________________________________________________
(įmonės pavadinimas)
____________________________________________________________________
(įmonės kodas, PVM mokėtojo kodas, adresas, telefonas, faksas, el. paštas)
vidutinės įtampos elektros linijų, kuriose per ataskaitinį Laikotarpį įvykusių neplanINIų nutraukimų trukmė buvo ilgiausia, REGISTRAVIMO ATASKAITA
20.... m....... pusmetis
Eil. Nr. |
Linija |
Įtampa, 6–10 kV, 35 kV |
Nutraukimų nustatymo būdas (automatinis ar rankinis) |
Nutraukimų trukmė, min. (išskyrus force majeure) |
Vartotojų, turinčių prie linijos prijungtų elektros įrenginių, skaičius |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
2 |
|
|
|
|
|
3 |
|
|
|
|
|
4 |
|
|
|
|
|
5 |
|
|
|
|
|
6 |
|
|
|
|
|
7 |
|
|
|
|
|
8 |
|
|
|
|
|
9 |
|
|
|
|
|
10 |
|
|
|
|
|
11 |
|
|
|
|
|
12 |
|
|
|
|
|
13 |
|
|
|
|
|
14 |
|
|
|
|
|
15 |
|
|
|
|
|
16 |
|
|
|
|
|
17 |
|
|
|
|
|
18 |
|
|
|
|
|
19 |
|
|
|
|
|
20 |
|
|
|
|
|
________________________________ __________________
(pareigų pavadinimas) (parašas) (vardas ir pavardė)
______________
Elektros energijos persiuntimo
patikimumo ir paslaugų kokybės reikalavimų
7 priedas
(Registravimo ataskaitos formos pavyzdys)
____________________________________________________________________
(įmonės pavadinimas)
____________________________________________________________________
(įmonės kodas, PVM mokėtojo kodas, adresas, telefonas, faksas, el. paštas)
vidutinės įtampos elektros linijų, kuriose per ataskaitinį Laikotarpį įvykusių neplanINIų nutraukimų skaičius buvo didžiausias, REGISTRAVIMO ATASKAITA
20.... m....... pusmetis
Eil. Nr. |
Linija |
Įtampa, 6–10 kV, |
Nutraukimų nustatymo būdas (automatinis ar rankinis) |
Nutraukimų skaičius, vnt. (išskyrus force majeure) |
Vartotojų, turinčių prie linijos prijungtų elektros įrenginių, skaičius |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
2 |
|
|
|
|
|
3 |
|
|
|
|
|
4 |
|
|
|
|
|
5 |
|
|
|
|
|
6 |
|
|
|
|
|
7 |
|
|
|
|
|
8 |
|
|
|
|
|
9 |
|
|
|
|
|
10 |
|
|
|
|
|
11 |
|
|
|
|
|
12 |
|
|
|
|
|
13 |
|
|
|
|
|
14 |
|
|
|
|
|
15 |
|
|
|
|
|
16 |
|
|
|
|
|
17 |
|
|
|
|
|
18 |
|
|
|
|
|
19 |
|
|
|
|
|
20 |
|
|
|
|
|
________________________________ __________________
(pareigų pavadinimas) (parašas) (vardas ir pavardė)
______________
Elektros energijos persiuntimo
patikimumo ir paslaugų kokybės reikalavimų
8 priedas
(Registravimo ataskaitos formos pavyzdys)
____________________________________________________________________
(įmonės pavadinimas)
____________________________________________________________________
(įmonės kodas, PVM mokėtojo kodas, adresas, telefonas, faksas, el. paštas)
PASLAUGŲ KOKYBĖS RODIKLIŲ REGISTRAVIMO ATASKAITA
20.... m..................... d. Nr.
__________________
(sudarymo vieta)
Visų vartotojų skaičius |
Eil. Nr. |
Paslauga |
Mato vnt. |
Nustatytas paslaugos suteikimo vartotojui rodiklis |
Vidutinis paslaugos suteikimo vartotojui rodiklis |
Paslaugos suteikimo vartotojui nustatytu laiku rodiklis (procentais) |
|||
buitiniai |
kiti vartotojai |
buitiniai |
kiti vartotojai |
buitiniai |
kiti vartotojai |
||||
|
1. |
Laikas, per kurį buvo prijungti naujojo vartotojo elektros įrenginiai nuo prijungimo įmokos sumokėjimo dienos (kai vartotojo įrenginiams prijungti reikia įrengti tik atvadą su apskaitos spinta ar skydu ir šiems darbams atlikti projektas nereikalingas) |
d. d. skaičius |
Pagal Elektros energijos gamintojų ir vartotojų elektros įrenginių prijungimo prie elektros tinklų tvarkos aprašo 27 punktą |
|
|
|
|
|
2. |
Laikas, per kurį buvo prijungti įsiskolinimą apmokėjusio vartotojo elektros įrenginiai, po atjungimo dėl nemokėjimo |
d. d. skaičius |
5 |
2 |
|
|
|
|
|
3. |
Laikas nuo pranešimo vartotojui iki planinio elektros energijos persiuntimo nutraukimo dėl tinklų priežiūros darbų |
k. d. skaičius |
5 |
5 |
|
|
|
|
|
4. |
Nustatyto apskaitos prietaiso ar apskaitos schemos gedimo pašalinimas |
d. d. skaičius |
5 |
5 |
|
|
|
|
|
|
5. |
Skundo nagrinėjimo trukmė |
k. d. skaičius |
30 |
30 |
|
|
|
|
________________________________ __________________
(pareigų pavadinimas) (parašas) (vardas ir pavardė)
______________
Elektros energijos persiuntimo
patikimumo ir paslaugų kokybės reikalavimų
9 priedas
(Registravimo ataskaitos formos pavyzdys)
____________________________________________________________________
(įmonės pavadinimas)
____________________________________________________________________
(įmonės kodas, PVM mokėtojo kodas, adresas, telefonas, faksas, el. paštas)
PERSIUNTIMO ATKŪRIMO KOKYBĖS RODIKLIŲ REGISTRAVIMO ATASKAITA
20.... m..................... d. Nr.
__________________
(sudarymo vieta)
Visų vartotojų skaičius |
Aprūpinimo elektra patikimumo kategorija |
Mato vnt. |
Nustatytas paslaugos suteikimo vartotojui rodiklis |
Vidutinis paslaugos suteikimo vartotojui rodiklis |
Paslaugos suteikimo vartotojui nustatytu laiku rodiklis (procentais) |
|
I |
|
Per laiką, ne ilgesnį nei automatinis perjungimas nuo vieno nepriklausomo elektros šaltinio prie kito |
|
|
II |
val. |
2,5 |
|
|
|
III |
val. |
24 |
|
|
________________________________ __________________
(pareigų pavadinimas) (parašas) (vardas ir pavardė)
______________
Elektros energijos persiuntimo patikimumo ir paslaugų
kokybės reikalavimų
10 priedas
INDIVIDUALIAI TAIKOMŲ PASLAUGŲ KOKYBĖS REIKALAVIMŲ SĄRAŠAS
10.1 lentelė
Eil. Nr. |
Paslaugos teikėjas |
Paslauga |
Teisės aktai, kuriuose nustatyti paslaugų kokybės reikalavimai |
1. |
Operatorius |
Naujojo vartotojo elektros įrenginių prijungimas |
Elektros energijos vartotojų gamintojų energetikos objektų (tinklų įrenginių, sistemų) prijungimo prie veikiančių energetikos įmonių objektų (tinklų, įrenginių sistemų) taisyklės, patvirtintos Lietuvos Respublikos energetikos ministro |
2. |
Operatorius |
Apmokėjusio įsiskolinimą vartotojo elektros įrenginių prijungimas po atjungimo dėl nemokėjimo |
Elektros energijos tiekimo ir naudojimo taisyklės, patvirtintos Lietuvos Respublikos energetikos ministro |
3. |
Operatorius |
Pranešimas vartotojui apie planuotą elektros energijos persiuntimo nutraukimą dėl tinklų priežiūros darbų |
Lietuvos Respublikos elektros energetikos įstatymas |
4. |
Operatorius |
Nustatyto apskaitos prietaiso ar apskaitos schemos gedimo pašalinimas |
Elektros energijos tiekimo ir naudojimo taisyklės, patvirtintos Lietuvos Respublikos energetikos ministro |
5. |
Operatorius |
Elektros energijos persiuntimo atnaujinimas vartotojo elektros įrenginiams po neplanuoto nutraukimo |
Elektros energijos tiekimo ir naudojimo taisyklės, patvirtintos Lietuvos Respublikos energetikos ministro |
BENDRAI TAIKOMŲ PASLAUGŲ KOKYBĖS REIKALAVIMŲ SĄRAŠAS