PROJEKTAS
AUDITO, APSKAITOS, TURTO VERTINIMO IR NEMOKUMO VALDYMO TARNYBOS PRIE LIETUVOS RESPUBLIKOS FINANSŲ MINISTERIJOS DIREKTORIUS
|
ĮSAKYMAS
DĖL KELIŲ TRANSPORTO PRIEMONIŲ VERTINIMO METODINIŲ REKOMENDACIJŲ PATVIRTINIMO
2020-02- Nr. V1-
Vilnius
Vadovaudamasis Audito, apskaitos, turto vertinimo ir nemokumo valdymo tarnybos prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos nuostatų 14.3 papunkčiu,
t v i r t i n u Kelių transporto priemonių vertinimo metodinies rekomendacijas (pridedama).
Direktorius
PATVIRTINTA
Audito, apskaitos, turto vertinimo ir nemokumo valdymo tarnybos prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos
direktoriaus 2020 m. d. įsakymu Nr. V1-
KELIŲ TRANSPORTO PRIEMONIŲ VERTINIMO
METODINĖS REKOMENDACIJOS
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Kelių transporto priemonių vertinimo metodinės rekomendacijos (toliau – Rekomendacijos) nustato Lietuvos Respublikos turto ir verslo vertinimo pagrindų įstatymo (toliau – Įstatymas), Turto ir verslo vertinimo metodikos (toliau – Metodika) ir kitų turto vertinimą reglamentuojančių teisės aktų nuostatų taikymo ypatumus atliekant transporto priemonių vertinimą.
2. Vertinant transporto priemones vadovaujamasi Įstatymu, Metodika, kitais šį vertinimą reglamentuojančiais teisės aktais, Tarptautinių ir Europos vertinimo standartų nuostatomis, transporto priemonių rinkos žinynais, skelbimų tinklalapiais, kita informacine ir aiškinamąja medžiaga.
3. Transporto priemonės šiose Rekomendacijose skirstomos pagal 2008 m. gruodžio 2 d. Valstybinės kelių transporto inspekcijos prie Susisiekimo ministerijos viršininko įsakymu Nr. 2B-479 patvirtintus Motorinių transporto priemonių ir jų priekabų kategorijų ir klasių pagal konstrukciją reikalavimus ir 2006 m. spalio 2 d. Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro įsakymu Nr. 3D-384 patvirtintomis Traktorių, savaeigių ir žemės ūkio mašinų ir jų priekabų registravimo taisyklėmis.
4. Jeigu šiose Rekomendacijose nurodyti koregavimo koeficientai (pataisos) neapima specifinių transporto priemonių, taip pat trūksta rinkos duomenų lyginamojo, išlaidų (kaštų) metodo arba jų derinio skaičiavimo būdams taikyti, koregavimo koeficientai (pataisos) gali būti nustatomos ekspertinio vertinimo būdu. Taikant šį vertinimo būdą vertintojas turi vadovautis AVNT interneto svetainėje skelbiamomis metodinėmis rekomendacijomis (nuomonėmis) dėl ekspertinio verinimo būdo taikymo, taip pat kitais viešai prieinamais ekspertinio vertinimo būdo taikymą aprašančiais dokumentais.
II. SĄVOKOS
5. Rekomendacijose ir transporto priemonių vertinimo ataskaitose vartojamos sąvokos:
5.1. Apklausa – duomenų apie daiktų, darbų, paslaugų rinkos kainas rinkimas ir kaupimas, apklausiant vertinimo įmones, vertintojus ar remonto paslaugų teikėjus ir šių duomenų išsaugojimas rašytine ar skaitmenine forma;
5.2. Ekspertinis vertinimas – vertinimo būdas, kai vadovaujantis ekspertų (fizinių asmenų, juridinių asmenų ar jų grupių) apklausų atlikta analize, nustatomi vertinimui naudojami koeficientai, rodikliai ir kiti dydžiai, leidžiantys įvertinti panašias savybes turintį turtą arba verslą;
5.3. Prekinės vertės netekimas – transporto priemonės negrįžtamas vertės netekimas (praradimas, sumažėjimas), dėl remonto, dažymo ar nepašalintų pažeidimų (kai transporto priemonės dalys technologiškai suremontuojamos atstatant jų funkcines savybes, kai remonto technologinis procesas gali turėti įtakos elemento fizinei, cheminei, estetinei būklei ar tarnavimo laikui), įskaitant transporto priemonės istorijos pasikeitimą dėl įvykio fakto, lyginant su transporto priemonės verte iki apgadinimo;
5.4. Papildoma įranga – tai įrengimai ir įtaisai, kurie sumontuoti transporto priemonėse papildomai po transporto priemonės pagaminimo ar perdarymo ir kurie nekeičia transporto priemonės kategorijos;
5.5. Transporto priemonės atkuriamoji vertė – apskaičiuota pinigų (išlaidų) suma, reikalinga apgadintai transporto priemonei atkurti iki buvusios prieš apgadinimą techninės būklės ir eksploatacinių savybių nustatytais atvejais įvertinant prekinės vertės netekimą;
5.6. Transporto priemonės atkūrimo (remonto) kaštai – apskaičiuota pinigų suma, reikalinga apgadintai transporto priemonei atkurti iki buvusios prieš apgadinimą techninės būklės ir eksploatacinių savybių;
5.7. Transporto priemonės likutinė vertė – apskaičiuota ir (arba) rinkos duomenimis pagrįsta pinigų suma, kurią galima būtų gauti panaudojant (realizuojant) rinkoje kartu išlikusius nesugadintus transporto priemonės elementus;
5.8. Transporto priemonės nusidėvėjimas (nuvertėjimas) – turto vertės pokytį lemiantis turto naudingumo sumažėjimas dėl fizinio nuvertėjimo, technologijų, paklausos ar aplinkos pokyčių, išreiškiamas fiziniu nuvertėjimu, funkciniu nuvertėjimu, ekonominiu nuvertėjimu arba šių nuvertėjimų visuma;
5.9. Transporto priemonės natūralus nusidėvėjimas (nuvertėjimas) – transporto priemonės fizinių savybių pasikeitimas dėl senėjimo ir ar neigiamo aplinkos poveikio;
6. Kitos vertinimo ataskaitoje vartojamos sąvokos, jeigu jos atskirai nepaaiškintos, suprantamos ir vartojamos taip, kaip jos yra apibrėžtos Lietuvos Respublikos turto ir verslo vertinimo pagrindų įstatyme, Metodikoje, kituose teisės aktuose, arba (ir) Tarptautiniuose vertinimo standartuose, Europos vertinimo standartuose.
IV. TRANSPORTO PRIEMONIŲ VERTINIMO ORGANIZAVIMAS IR
PROCEDŪRŲ VYKDYMAS
7. Atlikdamas vertinimą vertintojas gali pasitelkti kitus specialistus, pasinaudoti autoservisų turima technine informacija ir įranga. Kitų specialistų ar autoservisų pagalbą vertintojas turėtų pasitelkti tuo atveju, kai galimi vizualiai nematomi defektai. Tokiu atveju vertinimo ataskaitoje pateikiami nustatytus vizualiai nematomus defektus patvirtinantys įrodymai (išrašas iš kompiuterinės programos, specialisto nustatyti faktai ir išvada dėl gedimo ir pan.).
8. Transporto priemonės vertinimo sutartyje arba techninėje užduotyje be Lietuvos Respublikos turto ir verslo vertinimo pagrindų įstatyme nustatytos informacijos taip pat turi būti nurodyta transporto priemonės identifikavimo duomenys (pvz. markė, modelis, identifikavimo numeris ir pan.).
9. Transporto priemonės apžiūros metu surenkama vaizdinė medžiaga (nuotraukos, vaizdo įrašai). Šiose nuotraukose ir (arba) vaizdo įrašuose turi būti matoma visa transporto priemonės išorė, identifikavimo numeris, transporto priemonės vidus, esant galimybėms – odometro, moto-valandų ar darbo valandų skaitiklio rodmenys, variklio skyrius, transporto priemonės apgadinimai ir kiti, vertintojo nuožiūra, svarbūs transporto priemonės vertinimui elementai. Kiekvienu konkrečiu atveju vertintojas sprendžia, kiek būtina daryti nuotraukų, kad būtų objektyviai užfiksuoti visi transporto priemonės apgadinimai.
V. APGADINTOS TRANSPORTO PRIEMONĖS VERTINIMAS
11. Atliekant apgadintos transporto priemonės vertinimą, vertintojas turi:
11.3. nustatyti transporto priemonės rinkos vertę prieš apgadinimą, jeigu atkūrimo (remonto) kaštai viršija 50 % vidutinės rinkos vertės arba jeigu turi būti nustatomas prekinės vertės netekimas;
VI. TRANSPORTO PRIEMONIŲ VIDUTINĖS RINKOS VERTĖS NUSTATYMAS
12. Vidutinė rinkos vertė nustatoma taikant statistinį rinkos kainų tyrimo būdą arba vadovaujantis transporto priemonių kainų žinynais.
13. Jeigu nėra galimybės nustatyti transporto priemonės vidutinės rinkos vertės taikant statistinį rinkos kainų tyrimo būdą arba kainų žinynus, tokiu atveju transporto priemonės vidutinė rinkos vertė apskaičiuojama pagal šią formulę:
VVID = PN × kM/100,
kur:
VVID - transporto priemonės vidutinė rinkos vertė;
PN - naujos transporto priemonės kaina;
kM - vidutinis transporto priemonės vertės pokyčio koeficientas priklausomai nuo transporto priemonės senumo %.
VII. TRANSPORTO PRIEMONIŲ RINKOS VERTĖS NUSTATYMAS
15. Transporto priemonės rinkos vertė nustatoma lyginamuoju metodu arba taikant lyginamojo ir išlaidų (kaštų) metodų derinį pagal šią formulę:
VV = (1 + kr / 100) × kv × VVID + ktr1 × VPI ± ktr2 × VP + ktr3 × VR – VA ± VF ,
kur:
VV - transporto priemonės rinkos vertė;
kr - koregavimo koeficientas, įvertinantis transporto priemonės tikrosios ir vidutinės statistinės ridos skirtumą;
kV - koregavimo koeficientas, įvertinantis prekinę išvaizdą, bendrą techninę būklę, panaudojimo paskirtį;
VVID - transporto priemonės vidutinė rinkos vertė;
ktr1 - papildomai įrengtos įrangos vertės koregavimo koeficientas;
VPI - papildomai įrengtos įrangos vertė;
ktr2 - padangų vertės koregavimo koeficientas;
VP - padangų koregavimo vertė;
ktr3 - transporto priemonės techninę būklę gerinančio remonto vertės koregavimo koeficientas;
VR - transporto priemonės techninę būklę gerinančio remonto vertė;
VA - koregavimo vertė, kuria įvertinami nepataisyti arba netinkamai pataisyti apgadinimai ir defektai;
VF - koregavimo vertė, kuria įvertinami kiti įtakojantys veiksniai.
16. Koregavimo koeficiento kr dydis, kuriuo įvertinamas vertinamos transporto priemonės ir lyginamųjų objektų ridos skirtumas, nustatomas 73.2. punkte numatyta tvarka, tačiau vietoje Rvs (vidutinės statistinės ridos) skaičiavimų sekoje naudojant lyginamųjų objektų ridos vidurkį.
17. Koregavimo koeficientas kV, kuriuo įvertinama transporto priemonės išvaizda ir bendra techninė būklė, panaudojimo paskirtis, nustatomas pagal formulę:
kV = kV1 × kV2,
kur:
kV - koregavimo koeficientas;
kV1 - koeficientas, kuriuo įvertinama prekinė išvaizda ir bendra techninė būklė;
kV2 - koeficientas, kuriuo įvertinama panaudojimo paskirtis.
18. Koeficientas kV1 nustatomas pagal transporto priemonės prekinę išvaizdą ir bendrą techninę būklę:
19. Transporto priemonių prekinė išvaizda ir bendra techninė būklė nusakomos taip:
19.1. ypač gera – kai tvarkingos transporto priemonės techninei būklei palaikyti buvo taikomos papildomos gerinančios priemonės, ir ji buvo eksploatuojama akivaizdžiai geresnėmis nei vidutinės sąlygos;
19.2. gera – kai tvarkingos transporto priemonės techninei būklei palaikyti buvo taikomos papildomos gerinančios priemonės (pvz., kėbulo išorinių paviršių poliravimas, antikorozinis apdorojimas ir kt.);
19.3. tvarkinga – kai atitinka natūralų transporto priemonės nusidėvėjimą atsižvelgiant į jos amžių ir paskirtį;
19.4. vidutiniška – kai transporto priemonė turi akivaizdžių sunkesnių negu įprastinės eksploatacijos požymių ir jos nusidėvėjimas pranoksta natūralų transporto priemonės nusidėvėjimą;
20. Koeficientas kV2 taikomas lengviesiems ir jų bazėje pagamintiems automobiliams. Jei šie automobiliai buvo naudojami kaip taksi (pavežėjų), mokomieji, nuomos kompanijų, policijos ar kitų tarnybų automobiliai arba eksploatuoti akivaizdžiai sunkesnėmis sąlygomis (komerciniais tikslais) nei vidutinis automobilis, kV2 = 0,7 - 0,9. Kitais atvejais kV2 = 1,0.
21. Kai taikomas koeficientas kV2 yra mažiau negu 1,0, vertinimo ataskaitoje turi būti pateikta informacija, pagrindžianti šio koeficiento taikymą.
VPI = kMI / 100 × VNPI,
kur:
VPI - papildomos įrangos vertė;
kMI - koeficientas, kuriuo įvertinamas įrangos nusidėvėjimo laipsnis ir (arba) senumas, %;
VNPI - naujos įrangos kaina.
Įrangos senumas metais |
≤ 1/4 |
1/2 |
3/4 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
≥ 10 |
Koeficiento kMI reikšmė, % |
83 |
76 |
71 |
66 |
55 |
45 |
36 |
28 |
20 |
14 |
10 |
7 |
5 |
25. Naujos įrangos kaina nustatoma pagal gamintojų arba kitų patikimų informacinių šaltinių duomenis. Kai naujos įrangos kaina nustatoma remiantis kitais informacijos šaltiniais, būtina vertinimo ataskaitoje pateikti tas kainas patvirtinančių šaltinių išrašų kopijas.
26. Papildomos įrangos vertės korekcijos koeficiento ktr1 reikšmė, kai į nenaują transporto priemonę įmontuota nauja įranga, priimama priklausomai nuo transporto priemonės senumo arba nuo papildomos įrangos ir transporto priemonės senumo skirtumo:
27. Padangų korekcinė vertė (VP) yra:
27.1. visų transporto priemonės padangų vertė, jei transporto priemonės vidutinė rinkos vertė nustatyta neįvertinus padangų (dažniausiai taikoma autobusams, krovininiams automobiliams ir jų priekaboms ar puspriekabėms, ir kt.);
28. Vidutiniškai (50 %) nusidėvėjusios padangos yra tokios, kurios neturi didesnių pažeidimų, ir jų protektoriaus rašto gylis hp yra lygus:
29. Padangų vertė apskaičiuojama laikantis nuostatos, kad naujos sumontuotos ant ratlankio padangos vertė sudaro 100 % jos kainos, o nudėvėtos iki minimaliai leistino protektoriaus rašto gylio – krovininių automobilių, jų priekabų (puspriekabių) bei autobusų, kurių maksimali bendroji leistina masė yra didesnė kaip 3,5 t, padangos 10 % jos kainos su sąlyga, kad padanga tinkama protektoriui atnaujinti (t. y. numatyta padangos gamintojo ir padanga neturi kordo pažeidimų ar kitokių didesnių defektų ir kt.).
30. Netinkančios protektoriui atnaujinti, visiškai nusidėvėjusios lengvųjų automobilių, transporterių, mažų autobusų bei jų priekabų, kurių didžiausia leistina pakrautos transporto priemonės masė yra ne didesnė kaip 3,5 t, padangos nevertinamos.
32. Padangų vertės korekcijos koeficiento ktr2 dydis yra 0,7 - 0,8, jei padangų korekcinė vertė yra didesnė nei transporto priemonės rinkos vertė.
33. Transporto priemonės techninę būklę gerinančio remonto įtaka rinkos vertei apskaičiuojama dauginant remonto išlaidų vertę VR iš atitinkamo koregavimo koeficiento ktr3.
34. Koregavimo koeficientas ktr3 pasirenkamas priklausomai nuo transporto priemonės senumo:
35. Rinkos vertės padidėjimas skaičiuojamas, jei laikotarpis po atlikto remonto ne ilgesnis kaip 6 mėnesiai (esant smulkiam ir vidutiniam remontui) arba 12 mėnesių (po nudėvėtų agregatų keitimo naujais, visos transporto priemonės dažymo ir kt.).
36. Nepataisytų arba netinkamai pataisytų apgadinimų ir defektų (korekcinė vertė VA) bei kitų veiksnių (korekcinė vertė VF) įtaką transporto priemonės rinkos vertei vertintojas nustato, jeigu tai būtina, remdamasis rinkos duomenimis ir (arba) savo patirtimi. Vertinimo ataskaitoje turi būti pateikta šių korekcinių verčių nustatymą pagrindžianti informacija.
37. Šiuo Rekomendacijų skyriumi vadovaujamasi vertinant apgadintas transporto priemones, siekiant nustatyti transporto priemonės apgadinimo remonto išlaidų dydį.
38. Remontuojamos transporto priemonės dalių remonto sudėtingumą transporto priemonių vertintojas įvertina vadovaudamasis remonto technologijomis, savo žiniomis, patirtimi ir šiomis Rekomendacijomis. Remonto technologiją transporto priemonių vertintojas parenka priklausomai nuo transporto priemonės tipo, klasės, paskirties, bendros techninės būklės atsižvelgdamas į transporto priemonės gamintojo remonto technologiją. Tuo atveju, kai vertintojas neturi specialiųjų žinių ar kvalifikacijos, jis turi remtis kitų specialistų pagalba.
39. Skaičiuodamas remonto darbų išlaidas transporto priemonių vertintojas taiko vidutinius remonto darbų įkainius, atitinkančius technologijos lygį, ir vadovaujasi gamyklos-gamintojos arba ekspertiniu būdu nustatytomis laiko normomis. Vertinimo ataskaitoje turi būti pateikta nuroda į laiko normas ir įkainius pagrindžiančią informaciją.
40. Atsarginių dalių, reikalingų transporto priemonei atkurti (suremontuoti), kainos – tai naujų originalių dalių kainos Lietuvos Respublikoje.
41. Atsarginių dalių kainų šaltiniai – Europos šalyse naudojami atsarginių dalių kainų ir laiko normatyvų katalogai, kompiuterinės duomenų bazės ir kompiuterinės programos – moduliai (pvz., EUROTAX, AUDATEX, DAT, MITCHELL ir kiti).
42. Jeigu atsarginių dalių kainų neįmanoma nustatyti minėtu būdu, taikomos konkrečių transporto priemonių gamintojų arba jų atstovų atsarginių dalių kainos Lietuvos Respublikoje. Vertinimo ataskaitoje turi būti nurodytas transporto priemonės atkūrimo (remonto) kaštų skaičiavimuose naudotų duomenų šaltinis: gamintojo, gamintojo atstovo pavadinimas, kainų katalogas ar pan.
43. Transporto priemonės atkūrimo (remonto) kaštai skaičiuojami pagal formulę:
44. Remonto darbais laikomi kėbulo, agregatų bei sistemų atstatymo darbai. Kėbulo atstatymo darbai skirstomi į:
45. Bendros kėbulo karkaso deformacijos (BD) sudėtingumo klasifikavimas:
45.1. nesudėtinga kėbulo karkaso deformacija (BD1) – tai bendra deformacija (persikreipimas) ties viena kėbulo karkaso anga (variklio gaubto, durų, bagažinės dangčio, langų, priekinių lonžeronų, galinių lonžeronų ir kt.);
45.2. vidutinio sudėtingumo kėbulo karkaso deformacija (BD2) – tai bendra kėbulo deformacija ties dviem angomis vienu metu;
45.3. sudėtinga kėbulo karkaso deformacija (BD3) – tai bendra kėbulo karkaso deformacija ties trimis angomis vienu metu;
Sudėtingumas |
Laiko norma valandomis |
1. BD1 2. BD2 3. BD3 4. BD4 |
3–5 6–9 10–12 13–18 |
47. Kėbulo apgadintų dalių, sudarančių jo paviršių, klasifikavimas:
47.1. mažai apgadinta – jei deformuota dalis yra be aštrių raukšlių, įplėšimų kiaurai ir kitų panašių apgadinimų, deformuotas kėbulo dalies plotas apima ne daugiau kaip 20 % jos paviršiaus;
47.2. vidutiniškai apgadinta – kai deformuota dalis yra be aštrių raukšlių ir kitų panašių apgadinimų, o deformuotas kėbulo dalies plotas apima 20 - 50 % jos paviršiaus;
48. Apgadintos kėbulo dalys keičiamos naujomis (iš dalies ar visiškai) šiais atvejais:
48.2. kai kėbulo dalis yra labai apgadinta arba jos neįmanoma atstatyti, iki prieš tai buvusių techninių ir eksploatacinių savybių (dėl pasikeitusių mechaninių ir atsparumo savybių, dėl pasikeitusios metalo ar kitos medžiagos struktūros ar cheminės sudėties ir atsparumo aplinkos poveikiui ir korozijai);
49. Apgadintų kėbulo dalių, sudarančių jo paviršių, lyginimo klasifikavimas:
49.1. 1-ojo sudėtingumo (R1) – tai mažai ir vidutiniškai apgadintų dalių lyginimas lengvai prieinamose vietose;
49.2. 2-ojo sudėtingumo (R2) – tai mažai ir vidutiniškai apgadintų dalių lyginimas sunkiai prieinamose vietose arba labai apgadintų dalių lyginimas;
Apgadintas plotas, dm2 |
Laiko norma valandomis |
||
R1 |
R2 |
R3 |
|
1. Iki 5 2. Iki 10 3. Iki 20 4. Iki 30 5. Iki 40 6. Iki 50 7. Iki 150 |
Iki 1,0 |
Iki 1,7 |
Iki 2,5 |
Iki 1,2 |
Iki 2,1 |
Iki 3,0 |
|
Iki 1,6 |
Iki 2,8 |
Iki 3,5 |
|
Iki 2,4 |
Iki 3,5 |
Iki 4,5 |
|
Iki 3,2 |
Iki 4,5 |
Iki 6,5 |
|
Iki 3,9 |
Iki 6,5 |
Iki 9,5 |
|
Iki 6,0 |
Iki 9,5 |
Iki 12,5 |
51. Kėbulo karkaso standumo elementų apgadinimų klasifikavimas:
51.1. mažai apgadinti 1-ojo sudėtingumo (RS1):
51.1.1. kai elementų deformacija dėl smūgio poveikio ašine kryptimi apima ne daugiau kaip 10 % elemento ilgio (matuojant nuo smūgio poveikio vietos) bei apgadintos kitų elementų tvirtinimo vietos, kai išlyginti galima neardant sujungimų;
51.1.2. kai elementai dėl smūgio poveikio skersine kryptimi deformuoti vienoje vietoje ir išlyginti galima neardant sujungimų;
51.2. vidutiniškai apgadinti 2-ojo sudėtingumo (RS2):
51.2.1. kai elementų deformacija dėl smūgio poveikio ašine kryptimi yra keliose vietose (iškilimai, nedidelės raukšlės, įdubimai) ir apima ne daugiau kaip 20 % elemento ilgio (matuojant nuo smūgio poveikio vietos) arba deformuota tik vienoje vietoje ir apima ne daugiau kaip 50 % elemento ilgio arba (ir) per tą patį ilgį įtrūkusios suvirinimo siūlės, ir jas išlyginti galima neardant sujungimų;
51.3. labai apgadinti 3-ojo sudėtingumo (RS3):
51.3.1. kai dėl smūgio poveikio išilgine kryptimi elementai įvairiomis kryptimis nesmarkiai deformuoti (išsisluoksniavę, aštrios raukšlės) ir išlyginant sujungimus būtina juos iš dalies išardyti;
51.3.2. kai dėl smūgio poveikio išilgine kryptimi elementai smarkiai deformuoti ir juos lyginant būtina iš dalies išardyti ir prapjauti;
Sudėtingumas |
Laiko norma valandomis
|
1. RS1 2. RS2 3. RS3 |
Iki 1 2 – 4 5 – 7 |
53. Kitų apgadintų dalių remonto sudėtingumą ir apgadinimų pašalinimo laiko normas nustato transporto priemonių vertintojas remdamasis savo patyrtimi, kompetencija bei technologija. Vertinimo ataskaitoje turi būti pateikti nustatytus duomenis pagrindžianti informacija.
54. Variklio, pakabų, transmisijos, vairavimo, stabdžių ir saugos sistemų elementai ir apgadintos detalės keičiamos naujomis.
55. Vertinant apgadinimus elementuose, turinčiuose tiesioginės įtakos eismo saugumui, transporto priemonių vertintojas privalo įvertinti papildomus darbus ir atsarginių dalių poreikį, būtiną transporto priemonės konstrukcinei saugai, ir vertinimo ataskaitoje pateikti informaciją, kuri pagrįstų šį įvertinimą.
56. Metalinių dalių dažymo klasifikavimas:
56.1. I dažymas – pakeistų neparuoštų dažyti dalių dažymas (taikomas keičiant apgadintas dalis naujomis);
56.2. II dažymas – išorinio parengto dažyti paviršiaus dažymas be glaistymo ir gruntavimo (taip pat taikomas ir dažant vidinius paviršius);
57. Plastikinių dalių dažymo klasifikavimas:
58. Laiko normos bei išlaidos medžiagoms kėbulo dalims paruošti ir dažyti:
58.1. pirmiausia, turi būti nustatomos pagal atitinkamus transporto priemonės gamyklos- gamintojos, transporto priemonių remonto įmonių normatyvus arba kitus jiems prilygstančius informacijos šaltinius ar kompiuterinius modulius (pvz., AUDATEX, DAT ir kita);
59. Jeigu normas nustato transporto priemonių vertintojas remdamasis savo patirtimi, kompetencija bei technologija, tai vertinimo ataskaitoje turi būti pateikta informacija, pagrindžianti šių dydžių nustatymą.
60. Išardymo ir surinkimo darbai:
61.1. laiko normos išardymo ir surinkimo darbams atlikti pirmiausia turi būti nustatomos pagal atitinkamus transporto priemonės gamyklos-gamintojos normatyvus arba kitus jiems prilygstančius informacijos šaltinius (pvz., AUDATEX, DAT ar kiti kompiuteriniai moduliai);
62. Jeigu normas nustato transporto priemonių vertintojas remdamasis savo patirtimi, kompetencija bei technologija, tai vertinimo ataskaitoje turi būti pateikta informacija pagrindžianti šių dydžių nustatymą.
63. Prie papildomų darbų priskiriami:
64. Laiko normas papildomiems darbams atlikti bei išlaidas medžiagoms nustato transporto priemonių vertintojas. Vertinimo ataskaitoje pateikiama šiuos dydžius pagrindžianti informacija.
66. Dalių pagal dėvėjimosi pobūdį klasifikavimas:
66.1. I grupė – dalys, kurias paveikia natūralus nusidėvėjimas ir aplinkos poveikis proporcingas transporto priemonės ridai ir amžiui;
67. I grupės keičiamų dalių nuvertinimas apskaičiuojamas pagal formulę:
68. I grupės keičiamų dalių nuvertinimo norma (procentine išraiška) skaičiuojama pilnais mėnesiais (nuo transporto priemonės pirmos registracijos dienos). I grupės dalių nuvertinimo normos nustatomos vadovaujantis ekspertiniu būdu arba šia skaičiavimo seka:
68.1. Nustatoma dalies nuvertinimo norma dėl amžiaus (Sa,):
68.1.1. Sa = ((Ea – 24) / Mv) x (Ta – 24),
kur: Ea – efektyvus vidutinis transporto priemonės amžius, mėn.;
Mv – maksimalus nuvertinimas, %;
Ta – transporto priemonės amžius, mėn.
68.1.2. Efektyvus vidutinis transporto priemonės amžius – tai vertinamos transporto priemonės kategorijos, klasės ir (arba) grupės, pogrupio atskirai statistinių tyrimų ir (arba) apklausos būdu nustatytas ir 50 % padidintas vidutinis transporto priemonės amžius Lietuvos Respublikoje. Transporto priemonės amžius skaičiuojamas nuo pirmosios transporto priemonės registracijos dienos.
68.2. Nustatoma dalies nuvertinimo norma dėl ridos (Sr):
68.2.1. Sr = (Fr - Rvs) / Nd,
kur: Fr - faktinė transporto priemonės rida, km;
Rvs – vidutinė statistinė rida, km;
Nd – nuvertinimo dydis, km.
68.2.2. Transporto priemonės vidutinė statistinė rida (Rvs) nustatoma atlikus vertinamos transporto priemonės klasės ir (arba) grupės, pogrupio ridos analizę.
69. Transporto priemonės dalies nuvertinimo normų Sa ir Sr nustatymui gali būti taikomos įvairios skaičiuoklės, parengtos pagal transporto priemonių duomenų bazių („Regitra“, „Transeksta“ ir kt. šaltiniai bei kompiuterinių programų platformoms) duomenis, vertinimo ataskaitoje turi būti aptartas duomenų patikimumas, pagrindžiant jų taikymą ir nurodant informacijos šaltinius.
70. II grupės dalims nuvertinimo norma apskaičiuojama įvertinant visiškai nusidėvėjusios dalies likutinę vertę.
71. Priklausomai nuo dalies būklės prieš apgadinimą, gamybos technologijos ypatumų bei transporto priemonės klasės, vidutinė dalių nuvertinimo norma gali būti padidinta arba sumažinta iki 30 %. Kai kuriais atvejais, kai dalies būklė prieš apgadinimą blogesnė ne dėl natūralaus nusidėvėjimo (nekokybiškai suremontuota, apgadinta ir kt.) arba geresnė dėl atlikto remonto ar keitimo, jos nuvertinimo normatyvą nustato transporto priemonių vertintojas ir vertinimo ataskaitoje pateikia informaciją apie šio dydžio nustatymą.
72. Prekinės vertės netekimas apskaičiuojamas M1 kategorijos transporto priemonėms, ne senesniems kaip 60 mėn. nuo pirmos registracijos. Vertinimo ataskaitoje turi būti pateikti argumentai, pagrindžiantys prekinės vertės netekimą.
73. Prekinės vertės netekimas apskaičiuojamas pagal formulę:
VPVN = VV × SNM / 100;
kur:
VPVN – transporto priemonės vertės netekimo suma;
VV – transporto priemonės rinkos vertė prieš apgadinimą;
SNM – suminis procentinis vertės netekimo koeficientas dėl remonto nustatomas pagal šių Rekomendacijų 2 priedą arba pagrindžiant ekspertiniu vertinimu.
X. TRANSPORTO PRIEMONIŲ LIKUTINĖS VERTĖS NUSTATYMAS
74. Apgadintos transporto priemonės likutinė vertė nustatoma jeigu transporto priemonės atkūrimo kaštai didesni nei 75 % transporto priemonės rinkos vertės prieš apgadinimą.
75. Likutinė vertė gali būti nustatoma vienu ar keliais nurodytais būdais:
75.3. nesugadintų pagrindinių jos dalių, kurias galima panaudoti (realizuoti), suminės vertės nustatymo būdu pagal formulę:
VL = SVd × KS × Kp × KR,
kur:
VL – transporto priemonės likutinė vertė;
SVd – nesugadintų dalių verčių suma;
KS – koregavimo koeficientas, priklausantis nuo sugadinimo laipsnio;
Kp – automobilio populiarumo apgadintų automobilių rinkoje koeficientas;
KR – rizikos dėl neįvertintų gedimų bei pakitimų (paklausos) rinkoje koeficientas.
75.3.1. Nesugadintos transporto priemonės dalies vertė apskaičiuojama pagal formulę:
75.3.2. Atskirų dalių vertės procentinė išraiška nuo visos transporto priemonės vertės gali būti mažinama dėl dalinio apgadinimo arba blogos techninės būklės. Vertinimo ataskaitoje turi būti pateiktas pagrindimas (informacija) dėl atskirų dalių vertės procentinės išraiškos mažinimo.
75.3.3. Iš dalies apgadinto kėbulo vertė nustatoma pagal formulę:
Vdka = Vdk × SN/100,
kur:
Vdka – iš dalies apgadinto transporto priemonės kėbulo vertė;
Vdk – neapgadinto kėbulo vertė nustatyta pagal Rekomendacijų 3 priedą;
N – neapgadintos kėbulo dalies, kuri gali būti nuimta ir panaudota, vertės procentinė išraiška nuo visos kėbulo vertės nustatoma pagal Rekomendacijų 4 priedą.
Apgadinimo laipsnis AL |
Koregavimo koeficientas KS |
1. 0,15-0,20 2. 0,21-0,25 3. 0,26-0,30 4. 0,31-0,35 5. 0,36-0,40 6. 0,41-045 7. 0,46-0,50 8. 0,51-0,55 9. 0,56-0,60 10. 0,61-0,65 11. 0,66-0,70 12. 0,71-0,75 13. 0,76-0,80 14. 0,81-0,85
|
0,80 0,78 0,76 0,74 0,72 0,70 0,68 0,66 0,64 0,62 0,60 0,57 0,54 0,50 |
75.3.6. Priklausomai nuo automobilio populiarumo automobilių rinkoje parenkamas koregavimo koeficientas KP: nuo 0,7 iki 1,0. Koeficiento KP dydis turi būti pagrįstas vertinimo ataskaitoje.
75.3.7. Rizikos dėl neįvertintų gedimų koeficientas KR: nuo 0,7 iki 1,0. Koeficiento KR dydis turi būti pagrįstas vertinimo ataskaitoje.
76. Jeigu negali būti taikomas nei vienas iš 79 p. aprašytų būdų, likutinė vertė nustatoma laužo realizavimo arba utilizavimo kainų pagrindu.
77. Transporto priemonės vertinimo ataskaitoje paaiškinamas ir argumentuojamas vertinimo metodų pasirinkimas, paaiškinami ir pagrindžiami pagrindiniai veiksniai, darantys įtaką transporto priemonės vertei.
78.4. aiškinamasis raštas (vertinimo metodologija, sąvokos ir apibrėžimai, rinkos konjunktūra, ribojančios sąlygos ir t. t.);
78.9. statistinių leidinių, palyginamųjų objektų informacinių šaltinių išklotinės arba aktyvios nuorodos į šaltinius. Jeigu aktyvios nuorodos yra riboto galiojimo, būtina išsaugoti palyginamųjų objektų informacinių šaltinių išklotines.
______________
PATVIRTINTA
Audito, apskaitos, turto vertinimo ir nemokumo valdymo tarnybos prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos
direktoriaus 2020 m. d. įsakymu Nr. V1-
1 PRIEDAS
Rekomenduojamos koeficiento kM vidutinės reikšmės
1. Mopedams
Transporto priemonės |
≤ 1/2 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
≥ 9 |
senumas metais |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
kM, % |
85,0 |
63,5 |
50,0 |
40,5 |
32,0 |
25,0 |
19,0 |
15,0 |
12,0 |
10,0 |
Transporto priemonės |
≤ 1/2 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
≥ 11 |
senumas metais |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2.1. kM, % |
83,0 |
68,0 |
57,0 |
48,5 |
41,0 |
35,0 |
30,5 |
26,5 |
23,0 |
20,5 |
19,0 |
17,5 |
2.2. kM, % |
84,0 |
66,0 |
55,0 |
46,0 |
38,0 |
32,0 |
27,0 |
23,0 |
19,0 |
17,0 |
16,0 |
15,0 |
2.3. kM, % |
82,0 |
70,0 |
59,0 |
51,0 |
44,0 |
38,5 |
34,0 |
30,0 |
26,5 |
24,0 |
22,0 |
20,0 |
Pastaba:
2.2 punkte pateiktos koeficiento reikšmės taikomos pirmajai klasei (variklio darbinis tūris ne daugiau kaip 300 cm3);
2.3 punkte pateiktos koeficiento reikšmės taikomos antrajai klasei (variklio darbinis tūris daugiau kaip 300 cm 3).
3. Lengviesiems automobiliams
Transporto priemonės |
≤ 1/2 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
≥ 11 |
senumas metais |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
kM, % |
80,0 |
71,0 |
59,0 |
51,0 |
44,0 |
38,0 |
32,0 |
26,0 |
20,0 |
15,5 |
13,0 |
11,0 |
4.2 punkte pateiktos koeficiento reikšmės taikomos krovininėms ir kitoms priekaboms.
5. Autobusams
Transporto priemonės |
≤ 1/2 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
≥ 10 |
senumas metais |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
kM, % |
80,0 |
72,0 |
59,5 |
50,0 |
42,0 |
34,5 |
29,0 |
23,5 |
20,0 |
17,0 |
15,0 |
6. Gyvenamiesiems automobiliams
Transporto priemonės |
≤ 1/2 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
≥ 11 |
senumas metais |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
kM, % |
80,0 |
72,0 |
59,5 |
50,0 |
42,0 |
34,5 |
28,0 |
22,0 |
18,0 |
14,5 |
12,0 |
10,0 |
7. Krovininiams automobiliams – transporteriams (maksimali bendroji leistina masė ne didesnė kaip 3,5 t)
Transporto priemonės |
≤ 1/2 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
≥ 10 |
senumas metais |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
kM, % |
80,0 |
67,0 |
51,0 |
40,0 |
31,5 |
25,0 |
19,0 |
14,0 |
10,0 |
7,5 |
6,0 |
8. Bendros paskirties krovininiams automobiliams, balniniams vilkikams, savivarčiams, autovežiams (maksimali bendroji leistina masė didesnė kaip 3,5 t)
Transporto priemonės |
£ 1/2 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
³ 7 |
senumas metais |
|
|
|
|
|
|
|
|
kM, % |
80,0 |
68,0 |
49,0 |
34,0 |
24,0 |
17,0 |
12,0 |
8,0 |
9.2 punkte pateiktos koeficiento reikšmės taikomos savivartėms priekaboms ir puspriekabėms.
10. Specialiesiems krovininiams automobiliams
Transporto priemonės |
£1/2 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
>12 |
senumas metais |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
10.1. kM, % |
80,0 |
71,5 |
59,0 |
48,5 |
38,5 |
30,0 |
25,0 |
20,0 |
17,0 |
14,0 |
12,5 |
11,0 |
10,0 |
10.2. kM, % |
80,0 |
71,0 |
55,5 |
49,5 |
35,0 |
26,5 |
22,0 |
19,5 |
17,5 |
15,5 |
13,5 |
12,0 |
11,0 |
10.3. kM, % |
80,0 |
75,0 |
65,0 |
55,0 |
48,0 |
40,0 |
35,0 |
30,0 |
26,0 |
23,0 |
20,0 |
18,0 |
16,0 |
10.4. kM, % |
80,0 |
67,5 |
57,0 |
47,5 |
38,5 |
30,5 |
30,5 |
24,0 |
18,5 |
14,0 |
10,0 |
7,0 |
5,0 |
10.5. kM, % |
80,0 |
69,0 |
52,5 |
40,0 |
30,0 |
22,0 |
16,5 |
12,0 |
12,0 |
12,0 |
12,0 |
12,0 |
12,0 |
10.6. kM, % |
80,0 |
70,0 |
55,0 |
42,0 |
32,0 |
24,0 |
16,0 |
10,0 |
10,0 |
10,0 |
10,0 |
10,0 |
10,0 |
10.7. kM, % |
90,0 |
80,0 |
61,5 |
45,0 |
32,0 |
22,0 |
15,0 |
11,0 |
9,0 |
7,0 |
6,0 |
6,0 |
6,0 |
10.8. kM, % |
80,0 |
72,5 |
60,0 |
49,0 |
40,0 |
31,0 |
24,0 |
19,0 |
14,0 |
10,0 |
10,0 |
10,0 |
10,0 |
10.9. kM, % |
80,0 |
76,0 |
68,0 |
60,0 |
53,0 |
46,0 |
40,0 |
33,0 |
27,0 |
22,0 |
18,0 |
15,0 |
12,0 |
Pastaba:
10.2 punkte pateiktos koeficiento reikšmės taikomos automobiliams-cisternoms, skirtoms naftos produktams ir pavojingoms medžiagoms gabenti;
10.3 punkte pateiktos koeficiento reikšmės taikomos automobiliams-cisternoms, skirtoms gabenti maisto produktus;
10.4 punkte pateiktos koeficiento reikšmės taikomos transporto priemonėms su įrengtu betono siurbliu;
10.5 punkte pateiktos koeficiento reikšmės taikomos transporto priemonėms su įrengta betono maišykle;
10.6 punkte pateiktos koeficiento reikšmės taikomos transporto priemonėms su termoizoliaciniais kėbulais ir šaldymo (šildymo) įranga;
10.7 punkte pateiktos koeficiento reikšmės taikomos transporto priemonėms, skirtoms išvežti šiukšles, ir asenizaciniams automobiliams;
10.9 punkte pateiktos koeficiento reikšmės taikomos transporto priemonėms, naudojamoms komunaliniame ūkyje specialioms funkcijoms vykdyti.
11. Specialiesiems gaisriniams automobiliams
Transporto priemonės |
£1/2 |
1 |
2 |
3 |
4 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
senumas metais |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
kM, % |
83,0 |
79,0 |
74,0 |
69,0 |
64,0 |
59,0 |
54,0 |
50,0 |
46,0 |
42,0 |
Transporto priemonės |
11 |
12 |
13 |
14 |
15 |
16 |
17 |
18 |
19 |
>20 |
senumas metais |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
kM, % |
38,0 |
34,0 |
30,0 |
26,0 |
22,0 |
18,0 |
12,0 |
9,0 |
7,0 |
5,0 |
12. Specialiosioms krovininėms priekaboms ir puspriekabėms
Transporto priemonės |
£1/2 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
14 |
15 |
senumas metais |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
12.1. kM, % |
80,0 |
75,0 |
64,0 |
54,0 |
46,0 |
37,0 |
30,5 |
29,0 |
21,5 |
19,0 |
16,5 |
15,0 |
13,5 |
12,5 |
11,5 |
11,0 |
12.2. kM, % |
80,0 |
75,0 |
65,0 |
57,0 |
50,0 |
40,0 |
35,0 |
30,0 |
26,0 |
22,0 |
19,0 |
17,0 |
15,0 |
14,0 |
13,0 |
12,0 |
12.3. kM, % |
80,0 |
75,0 |
65,0 |
55,0 |
48,0 |
40,0 |
35,0 |
30,0 |
26,0 |
23,0 |
20,0 |
18,0 |
16,0 |
14,0 |
12,5 |
11,0 |
12.4. kM, % |
80,0 |
74,0 |
61,0 |
50,0 |
40,0 |
30,0 |
22,0 |
17,0 |
13,0 |
11,0 |
10,0 |
10,0 |
10,0 |
10,0 |
10,0 |
10,0 |
Pastaba:
12.2 punkte pateiktos koeficiento reikšmės taikomos cisternoms, skirtoms gabenti naftos produktus ir pavojingas medžiagas;
12.4 punkte pateiktos koeficiento reikšmės taikomos priekaboms ir puspriekabėms su termoizoliaciniais kėbulais ir šaldymo (šildymo) įranga.
_______________
PATVIRTINTA
Audito, apskaitos, turto vertinimo ir nemokumo valdymo tarnybos prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos
direktoriaus 2020 m. d. įsakymu Nr. V1-
2 PRIEDAS
Rekomenduojamos procentinio vertės netekimo koeficiento NM reikšmės
Eil. Nr. |
Apgadinti kėbulo elementai ir remonto darbai |
Prekinės vertės netekimo koeficientas NM % |
||||
Keičiant nauja |
Remontuojant priklausomai nuo remonto sudėtingumo |
|||||
BD1, R1, RS1 |
BD2, R2, RS2 |
BD3, R3, RS3 |
BD4 |
|||
1. |
Dugnas: |
|
|
|
|
|
1.1. |
dugno panelis |
– |
0,2 |
0,3 |
0,5 |
– |
1.2. |
bagažinės dugno panelis |
0,5 |
0,1 |
0,25 |
0,4 |
– |
1.3. |
lonžeronas, skersė ir kt standumo elementai |
0,3 |
0,2 |
0,3 |
0,7 |
– |
1.4. |
slenkstis |
1,0 |
0,4 |
0,6 |
0,8 |
– |
2. |
Priekis: |
|
|
|
|
|
2.1. |
sparno purvasaugis (arka) |
0,4 |
0,1 |
0,25 |
0,5 |
– |
2.2. |
priekinis skydas |
0,5 |
0,2 |
0,75 |
1,5 |
– |
2.3. |
priekinis panelis |
0,3 |
0,1 |
0,25 |
0,5 |
– |
2.4. |
lango panelis |
0,3 |
0,1 |
0,25 |
0,5 |
– |
2.5 |
variklio gaubtas |
– |
0,2 |
0,4 |
0,6 |
– |
2.6. |
privirintas sparnas |
0,3 |
0,1 |
0,25 |
0,5 |
– |
2.7. |
prisuktas sparnas |
– |
0,1 |
0,25 |
0,5 |
– |
3. |
Kėbulo šonas: |
|
|
|
|
|
3.1. |
šoninis panelis su galiniu sparnu |
0,5 |
0,2 |
0,7 |
1,5 |
– |
3.2. |
statramstis |
0,3 |
0,1 |
0,3 |
0,5 |
– |
3.3. |
rato arka |
0,2 |
0,1 |
0,25 |
0,5 |
– |
3.4. |
durys |
– |
0,1 |
0,4 |
0,6 |
– |
4. |
Galinė kėbulo dalis: |
|
|
|
|
|
4.1. |
galinis panelis |
0,2 |
0,1 |
0,3 |
0,5 |
– |
4.2. |
galinė lentyna |
– |
0,1 |
0,25 |
0,5 |
– |
4.3. |
bagažinės dangtis |
– |
0,1 |
0,3 |
0,5 |
– |
4.4. |
galinis sparnas |
0,3 |
0,1 |
0,25 |
0,5 |
– |
5. |
Stogas: |
|
|
|
|
|
5.1. |
stogo panelis |
0,5 |
0,3 |
0,6 |
0,8 |
– |
5.2. |
nutekėjimo latakas |
0,2 |
– |
0,1 |
0,2 |
– |
5.3. |
šoninis stogo panelis |
0,2 |
– |
0,1 |
0,2 |
– |
6. |
Kėbulo persikreipimo šalinimas |
– |
0,5 |
1,0 |
1,5 |
1,8 |
7. |
Kėbulo elementų dažymas: |
|
|
|
|
|
7.1. |
vieno išorinio elemento dažymas |
iki 1 |
||||
7.2. |
dažant kiekvieną kitą elementą |
Pridedama 0,3 Pastaba: bendras koeficientas neturi būti didesnis kaip 2 |
______________
PATVIRTINTA
Audito, apskaitos, turto vertinimo ir nemokumo valdymo tarnybos prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos
direktoriaus 2020 m. d. įsakymu Nr. V1-
3 PRIEDAS
REKOMENDUOJAMOS TRANSPORTO PRIEMONĖS LIKUSIŲ, NESUGADINTŲ ATSKIRŲ DALIŲ PROCENTINĖ IŠRAIŠKA BENROJE TRANSPORTO PRIEMONĖS VERTĖJE
Lengvasis ir jo bazės krovininis M1 ir N1 |
Priekiniai varomi |
Galiniai varomi |
4×4 – SUV (nepriklausoma pakaba) |
4×4 (monolitiniai tiltai) |
|
Variklis be įrangos |
Variklio galvutė (-ės) (komplektas) |
5 |
5 |
5 |
5 |
Variklio blokas (komplektas) |
11 |
11 |
11 |
11 |
|
Variklio karteris ir alyvos siurblys |
2 |
2 |
2 |
2 |
|
IŠ VISO: |
18 |
18 |
18 |
18 |
|
Variklio įranga |
Aušinimo sistema |
1 |
1 |
1 |
1 |
Degalų tiekimo sistema |
1 |
1 |
1 |
1 |
|
Išmetimo sistema |
1 |
1 |
1 |
1 |
|
Oro tiekimo sistema |
1 |
1 |
1 |
1 |
|
Variklio elektros įranga |
1 |
1 |
1 |
1 |
|
IŠ VISO: |
5 |
5 |
5 |
5 |
|
Pavarų dėžė |
Pavarų dėžės korpusas |
3 |
|||
Sankaba/hidrotransformatorius |
3 |
||||
IŠ VISO: |
6 |
||||
Pavarų blokas |
Pagrindinis korpusas |
5 |
4 |
3 |
|
Sankaba/hidrotransformatorius |
2 |
3 |
2 |
||
Kairės pusės šoninės pavaros (pusašiai) |
1,5 |
1 |
1 |
||
Dešinės pusės šoninės pavaros (pusašiai) |
1,5 |
1 |
1 |
||
IŠ VISO: |
10 |
9 |
7 |
||
Priekinė pakaba |
Pakabos rėmas (sija) |
1 |
1 |
||
Kairės pusės pakaba |
2 |
2 |
|||
Dešinės pusės pakaba |
2 |
2 |
|||
IŠ VISO: |
5 |
5 |
|||
Priekinis tiltas |
Tilto sija (korpusas, rėmas) |
1 |
1 |
||
Reduktorius: |
2 |
||||
Priekinis kardaninis velenas |
1 |
||||
Kairės pusės pavara su pakaba |
2 |
1,5 |
|||
Dešinės pusės pavara su pakaba |
2 |
1,5 |
|||
IŠ VISO: |
5 |
7 |
|||
Galinė pakaba |
Pakabos rėmas (galinės pakabos sija) |
2 |
|||
Kairės pusės pakaba: |
1 |
||||
Dešinės pusės pakaba: |
1 |
||||
IŠ VISO: |
4 |
||||
Galinis tiltas |
Tilto sija (korpusas) |
1 |
1 |
1 |
|
Reduktorius: |
2 |
2 |
2 |
||
Kardaninis velenas: |
1 |
1 |
1 |
||
Kairės pusės pavara su pakaba |
2 |
1,5 |
1,5 |
||
Dešinės pusės pavara su pakaba |
2 |
1,5 |
1,5 |
||
IŠ VISO: |
8 |
7 |
7 |
||
Likusios dalys |
Aktyvios ir pasyvios saugumo sistemos ir jų elementai |
2,5 |
2,5 |
1,5 |
1,5 |
Komforto įranga |
1 |
1 |
1 |
1 |
|
El. prietaisai |
2 |
2 |
1 |
1 |
|
Vairo kolonėlė |
2 |
2 |
2 |
2 |
|
Kuro bakas |
0,5 |
0,5 |
0,5 |
0,5 |
|
Akumuliatorių baterija |
|||||
IŠ VISO: |
8 |
8 |
6 |
6 |
|
Kėbulas ir jo iranga |
50 |
50 |
50 |
50 |
|
IŠ VISO: |
100 |
100 |
100 |
100 |
Mikroautobusai M2 ir M3 |
Priekis varomas |
Galas varomas |
4×4 |
Priekis varomas |
Galas varomas |
4×4 |
|
Su rėmu |
Be rėmo |
||||||
Variklis be įrangos |
Variklio galvutė (-ės) (komplektas) |
5 |
5 |
5 |
5 |
5 |
5 |
Variklio blokas (komplektas) |
10 |
10 |
10 |
10 |
10 |
10 |
|
Variklio karteris ir alyvos siurblys |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
|
IŠ VISO: |
16 |
16 |
16 |
16 |
16 |
16 |
|
Variklio įranga |
Aušinimo sistema |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
Degalų tiekimo sistema |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
|
Išmetimo sistema |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
|
Oro tiekimo sistema |
0,5 |
0,5 |
0,5 |
0,5 |
0,5 |
0,5 |
|
Variklio elektros įranga |
0,5 |
0,5 |
0,5 |
0,5 |
0,5 |
0,5 |
|
IŠ VISO: |
4 |
4 |
4 |
4 |
4 |
4 |
|
Pavarų dėžė |
Pavarų dėžės korpusas |
2 |
2 |
||||
Sankaba/hidrotransformatorius |
2 |
2 |
|||||
IŠ VISO: |
4 |
4 |
|||||
Pavarų blokas |
Pagrindinis korpusas |
5 |
3 |
5 |
3 |
||
Sankaba/hidrotransformatorius |
2 |
2 |
2 |
2 |
|||
K pusės šoninės pavaros (pusašiai) |
1,5 |
1 |
1,5 |
1 |
|||
D pusės šoninės pavaros (pusašiai) |
1,5 |
1 |
1,5 |
1 |
|||
IŠ VISO: |
10 |
7 |
10 |
7 |
|||
Priekinė pakaba |
Pakabos rėmas (sija) |
2 |
2 |
2 |
2 |
||
Kairės pusės pakaba |
2 |
3 |
2 |
3 |
|||
Dešinės pusės pakaba |
2 |
3 |
2 |
3 |
|||
IŠ VISO: |
6 |
8 |
6 |
8 |
|||
Priekinis tiltas |
Tilto sija (korpusas) |
1 |
1 |
||||
Reduktorius: |
2 |
2 |
|||||
Priekinis kardaninis velenas: |
1 |
1 |
|||||
Kairės pusės pavara su pakaba |
1,5 |
1,5 |
|||||
Dešinės pusės pavara su pakaba |
1,5 |
1,5 |
|||||
IŠ VISO: |
7 |
7 |
|||||
Galinė pakaba |
Pakabos rėmas (galinės pakabos sija) |
3 |
3 |
||||
Kairės pusės pakaba |
1 |
1 |
|||||
Dešinės pusės pakaba |
1 |
1 |
|||||
IŠ VISO: |
5 |
5 |
|||||
Galinis tiltas |
Tilto sija (korpusas) |
1 |
1 |
1 |
1 |
||
Reduktorius |
2 |
2 |
2 |
2 |
|||
Kardaninis velenas |
1 |
1 |
1 |
1 |
|||
Kairės pusės pavara su pakaba |
2 |
1,5 |
2 |
1,5 |
|||
Dešinės pusės pavara su pakaba |
2 |
1,5 |
2 |
1,5 |
|||
IŠ VISO: |
8 |
7 |
8 |
7 |
|||
Likusios dalys |
Aktyvios ir pasyvios saugumo sistemos ir jų elementai |
1,5 |
2,5 |
1,5 |
3 |
4 |
3 |
Komforto įranga |
1 |
1 |
1 |
2 |
2 |
2 |
|
El. prietaisai |
1 |
1 |
1 |
1 |
1,5 |
1 |
|
Vairo kolonėlė |
2 |
2 |
2 |
2,5 |
2 |
2,5 |
|
Kuro bakas |
0,5 |
0,5 |
0,5 |
0,5 |
0,5 |
0,5 |
|
IŠ VISO: |
6 |
7 |
6 |
9 |
10 |
9 |
|
Rėmas |
3 |
3 |
3 |
||||
Kėbulas ir jo iranga |
50 |
50 |
50 |
50 |
50 |
50 |
|
IŠ VISO: |
100 |
100 |
100 |
100 |
100 |
100 |
N1, N2 kategorija |
Priekis varomas |
Galas varomas |
Priekis varomas |
Galas varomas |
|||||
Bortinis |
Furgonas |
Bortinis |
Furgonas |
Bortinis |
Furgonas |
Bortinis |
Furgonas |
||
Su rėmu |
Be rėmo |
||||||||
Variklis be įrangos |
Variklio galvutė (-ės) komplektas) |
8 |
9 |
8 |
9 |
8 |
9 |
8 |
9 |
Variklio blokas (komplektas) |
12 |
12 |
12 |
12 |
12 |
12 |
12 |
12 |
|
Variklio karteris ir alyvos siurblys |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
|
IŠ VISO: |
21 |
22 |
21 |
22 |
21 |
22 |
21 |
22 |
|
Variklio įranga |
Aušinimo sistema |
1,5 |
1 |
1,5 |
1 |
1,5 |
1 |
1,5 |
1 |
Degalų tiekimo sistema |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
|
Išmetimo sistema |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
|
Oro tiekimo sistema |
1 |
0,5 |
1 |
0,5 |
1 |
0,5 |
1 |
0,5 |
|
Variklio elektros įranga |
0,5 |
0,5 |
0,5 |
0,5 |
0,5 |
0,5 |
0,5 |
0,5 |
|
IŠ VISO: |
5 |
4 |
5 |
4 |
5 |
4 |
5 |
4 |
|
Pavarų dėžė |
Pavarų dėžės korpusas |
3 |
2 |
3 |
2 |
||||
Sankaba/hidrotransformatorius |
3 |
3 |
3 |
3 |
|||||
IŠ VISO: |
0 |
0 |
6 |
5 |
0 |
0 |
6 |
5 |
|
Pavarų blokas |
Pagrindinis korpusas |
5 |
5 |
5 |
5 |
||||
Sankaba/hidrotransformatorius |
2 |
2 |
2 |
2 |
|||||
Kairės pusės šoninės pavaros (pusašiai) |
1,5 |
1,5 |
1,5 |
1,5 |
|||||
Dešinės pusės šoninės pavaros (pusašiai) |
1,5 |
1,5 |
1,5 |
1,5 |
|||||
IŠVISO: |
10 |
10 |
0 |
0 |
10 |
10 |
0 |
0 |
|
Priekinė pakaba |
Pakabos rėmas (sija) |
3 |
2 |
3 |
2 |
3 |
2 |
3 |
3 |
Kairės pusės pakaba |
4 |
3 |
3,5 |
3 |
4 |
3 |
4 |
4 |
|
Dešinės pusės pakaba |
4 |
3 |
3,5 |
3 |
4 |
3 |
4 |
4 |
|
IŠ VISO: |
11 |
8 |
10 |
8 |
11 |
8 |
11 |
11 |
|
Galinė pakaba |
Pakabos rėmas (galinės pakabos sija) |
3 |
2 |
3 |
3 |
||||
Kairės pusės pakaba |
1 |
1 |
2 |
2 |
|||||
Dešinės pusės pakaba |
1 |
1 |
2 |
2 |
|||||
IŠ VISO: |
5 |
4 |
0 |
0 |
7 |
7 |
0 |
0 |
|
Galinis tiltas |
Tilto sija (korpusas) |
2 |
2 |
2 |
2 |
||||
Reduktorius |
3 |
3 |
3 |
3 |
|||||
Kardaninis velenas |
1 |
1 |
1 |
1 |
|||||
Kairės pusės pavara su pakaba |
2 |
2 |
2 |
2 |
|||||
Dešinės pusės pavara su pakaba |
2 |
2 |
2 |
2 |
|||||
IŠ VISO: |
0 |
0 |
10 |
10 |
0 |
0 |
10 |
10 |
|
Likusios dalys |
Aktyvios ir pasyvios saugumo sistemos ir jų elementai |
0,5 |
1 |
0,5 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
Komforto įranga |
0,5 |
1 |
0,5 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
|
El. prietaisai |
0,5 |
1 |
0,5 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
|
Vairo kolonėlė |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
|
Kuro bakas |
0,5 |
1 |
0,5 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
|
Pakrovimo įrenginys |
4 |
4 |
4 |
4 |
|||||
IŠ VISO: |
8 |
6 |
8 |
6 |
10 |
6 |
10 |
6 |
|
Rėmas |
4 |
4 |
4 |
4 |
|||||
Kabina / kėbulas |
Priekinė dalis |
6 |
8 |
6 |
7 |
6 |
9 |
6 |
8 |
Kairė pusė |
8 |
15 |
8 |
15 |
8 |
15 |
8 |
15 |
|
Dešinė pusė |
8 |
15 |
8 |
15 |
8 |
15 |
8 |
15 |
|
įranga (sėdynės) |
3 |
2 |
3 |
2 |
3 |
2 |
3 |
2 |
|
Prietaisų skydas, panelis |
5 |
2 |
5 |
2 |
5 |
2 |
5 |
2 |
|
IŠ VISO: |
30 |
42 |
30 |
41 |
30 |
43 |
30 |
42 |
|
Krovinių dėžė/ anstatas |
6 |
6 |
6 |
7 |
|||||
IŠ VISO |
100 |
100 |
100 |
100 |
100 |
100 |
100 |
100 |
N2, N3 kategorija |
Bortiniai /platformos |
Bortiniai /platformos |
Šasi |
Šaldytuvas |
Šaldytuvas |
Balniniai vilkikai |
Balniniai vilkikai |
|
4×2 |
6×2 |
6×2 |
4×2 |
6×2 |
4×2 |
6×2 |
||
Variklis be įrangos |
Cilindrų bloko galvutės |
8 |
8 |
8 |
7 |
7 |
9 |
9 |
Cilindrų blokas |
9 |
9 |
9 |
8 |
8 |
10 |
10 |
|
Variklio karteris, alyvos siurblys |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
|
IŠ VISO: |
18 |
18 |
18 |
16 |
16 |
20 |
20 |
|
Variklio įranga |
Aušinimo sistema |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
Degalų tiekimo sistema |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
|
Išmetimo sistema |
0,5 |
0,5 |
0,5 |
0,5 |
0,5 |
0,5 |
0,5 |
|
Oro tiekimo sistema |
0,5 |
0,5 |
0,5 |
0,5 |
0,5 |
0,5 |
0,5 |
|
Variklio elektros įranga |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
|
IŠ VISO: |
5 |
5 |
5 |
5 |
5 |
5 |
5 |
|
Pavarų dėžė |
Sankaba/ hidrotransformatorius |
3 |
3 |
3 |
3 |
3 |
3 |
3 |
perjungimo mechanizmas |
0,5 |
0,5 |
0,5 |
0,5 |
0,5 |
0,5 |
0,5 |
|
Korpusas |
1,5 |
1,5 |
1,5 |
1,5 |
1,5 |
1,5 |
1,5 |
|
IŠ VISO: |
5 |
5 |
5 |
5 |
5 |
5 |
5 |
|
Priekinė pakaba |
Pakabos rėmas (sija) |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
Kairės pusės pakaba |
3 |
3 |
3 |
2,5 |
2,5 |
3 |
3 |
|
Dešinės pusės pakaba |
3 |
3 |
3 |
2,5 |
2,5 |
3 |
3 |
|
IŠ VISO: |
8 |
8 |
8 |
7 |
7 |
8 |
8 |
|
Galinis tiltas |
Tilto sija (korpusas) |
3 |
3 |
3 |
2 |
2 |
3 |
3 |
Reduktorius |
5 |
5 |
5 |
4 |
4 |
5 |
5 |
|
Kardaninis velenas |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
|
Kairės pusės pavara su pakaba |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
3 |
2 |
|
Dešinės pusės pavara su pakaba |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
3 |
2 |
|
IŠ VISO: |
13 |
13 |
13 |
11 |
11 |
15 |
13 |
|
Papildoma ašis |
Pakabos rėmas (sija) |
1 |
1 |
1 |
1 |
|||
Kairės pusės pakaba |
2 |
2 |
1,5 |
2 |
||||
Dešinės pusės pakaba |
2 |
2 |
1,5 |
2 |
||||
IŠ VISO: |
0 |
5 |
5 |
0 |
4 |
0 |
5 |
|
Likusios dalys |
Vairo kolonėlė |
4 |
4 |
5 |
3 |
3 |
5 |
5 |
Žibintai, oro rezervuarai, akumuliatoriai |
5 |
6 |
7 |
4 |
4 |
6 |
6 |
|
Kuro bakas |
4 |
4 |
5 |
3 |
3 |
5 |
5 |
|
Pakrovimo įrenginys |
6 |
|||||||
Šaldymo agretatas |
9 |
9 |
||||||
IŠ VISO: |
19 |
14 |
17 |
19 |
19 |
16 |
16 |
|
Rėmas |
6 |
6 |
9 |
6 |
6 |
10 |
10 |
|
Kabina |
Kairė pusė |
5 |
5 |
5 |
5 |
4 |
6 |
5 |
Dešinė pusė |
5 |
5 |
5 |
5 |
4 |
6 |
5 |
|
Priekinė dalis |
4 |
4 |
4 |
4 |
3 |
5 |
4 |
|
Galinė siena, stogas |
2 |
2 |
2 |
1 |
1 |
2 |
2 |
|
įranga (sėdynės) |
2 |
2 |
2 |
1 |
0,5 |
1 |
1 |
|
Prietaisų skydas, panelis |
2 |
2 |
2 |
1 |
0,5 |
1 |
1 |
|
IŠ VISO: |
20 |
20 |
20 |
17 |
13 |
21 |
18 |
|
Krovinių dėžė/ anstatas |
6 |
6 |
0 |
14 |
14 |
|||
IŠ VISO: |
100 |
100 |
100 |
100 |
100 |
100 |
100 |
Motociklai L kategorija |
iki 125 ccm |
126 iki 500 ccm |
virš 500 ccm |
keturratis |
|
Variklis be įrangos |
Cilindrų bloko galvutė |
4 |
5 |
5 |
5 |
Cilindrų blokas |
8 |
8 |
7 |
8 |
|
Sankaba, pavaros mechanizmas (dėžė, variatorius) |
13 |
13 |
14 |
10 |
|
IŠ VISO: |
25 |
26 |
26 |
23 |
|
Variklio įranga |
Aušinimo sistema |
1 |
1 |
2 |
1 |
Degalų tiekimo sistema, karbiuratorius |
2 |
2 |
2 |
2 |
|
Išmetimo sistema |
3 |
3 |
4 |
2 |
|
Oro tiekimo sistema |
1 |
1 |
1 |
1 |
|
Variklio elektros įranga |
1 |
1 |
1 |
1 |
|
IŠ VISO: |
8 |
8 |
10 |
7 |
|
Priekinė pakaba |
Stovas amortizatorius (Šakės) |
9 |
9 |
9 |
12 |
Pakabos rėmas (posūkio mechanizmas) |
2 |
2 |
2 |
1 |
|
Priekinis ratas |
4 |
4 |
4 |
6 |
|
IŠ VISO: |
15 |
15 |
15 |
19 |
|
Galinė pakaba |
Pakabos rėmas (galinės pakabos svirtis), amortizatorius |
9 |
9 |
8 |
14 |
Galinis ratas |
6 |
7 |
6 |
8 |
|
IŠ VISO: |
15 |
16 |
14 |
22 |
|
Likusios dalys |
Žibintai |
3 |
3 |
3 |
2 |
El. prietaisai |
1 |
1 |
1 |
1 |
|
Vairo kolonėlė (rankenos, vairo traukės) |
3 |
1 |
1 |
1 |
|
Sėdynė, purvasaugiai |
1 |
1 |
1 |
1 |
|
Kuro bakas |
4 |
4 |
4 |
4 |
|
IŠ VISO: |
12 |
10 |
10 |
9 |
|
Rėmas |
25 |
25 |
25 |
20 |
|
IŠ VISO |
100 |
100 |
100 |
100 |
O2, O3, O4 kategorija |
Puspriekabė |
Priekaba |
||||||||
Tentas |
Kietašonė |
Šaldytuvas |
Tentas |
Kietašonė |
Šaldytuvas |
Tentas |
Kietašonė |
Šaldytuvas |
||
3 ašys |
3 ašys |
2 ašys |
||||||||
Priekinė pakaba |
Kp amortizatorius, tamprusis elementas |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
2 |
2 |
2 |
Dp amortizatorius, tamprusis elementas |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
2 |
2 |
2 |
|
Sija |
4 |
4 |
4 |
4 |
4 |
4 |
8 |
8 |
8 |
|
Kp stabdžių dalis – stebulė, ratas |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
3 |
3 |
3 |
|
Dp stabdžių dalis – stebulė, ratas |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
3 |
3 |
3 |
|
IŠ VISO: |
10 |
10 |
10 |
10 |
10 |
10 |
18 |
18 |
18 |
|
Galinė pakaba |
Kp amortizatorius, tamprusis elementas |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
2 |
2 |
2 |
Dp amortizatorius, tamprusis elementas |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
2 |
2 |
2 |
|
Sija |
4 |
4 |
4 |
4 |
4 |
4 |
8 |
8 |
8 |
|
Kp stabdžių dalis – stebulė, ratas |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
3 |
3 |
3 |
|
Dp stabdžių dalis – stebulė, ratas |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
3 |
3 |
3 |
|
IŠ VISO: |
10 |
10 |
10 |
10 |
10 |
10 |
18 |
18 |
18 |
|
Vidurinė pakaba |
Kp amortizatorius, tamprusis elementas |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
|||
Dp amortizatorius, tamprusis elementas |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
||||
Sija |
4 |
4 |
4 |
4 |
4 |
4 |
||||
Kp stabdžių dalis – stebulė, ratas |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
||||
Dp stabdžių dalis – stebulė, ratas |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
||||
IŠ VISO: |
10 |
10 |
10 |
10 |
10 |
10 |
||||
Likusios dalys |
Žibintai |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
Purvasaugiai |
0,5 |
0,5 |
0,5 |
0,5 |
0,5 |
0,5 |
0,5 |
0,5 |
0,5 |
|
Atsarginis ratas (laikiklis) |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
|
Atraminiai paneliai (galiniai) |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
|
Kairės pusės apsauga nuo palindimo |
0,25 |
0,25 |
0,25 |
0,25 |
0,25 |
0,25 |
0,25 |
0,25 |
0,25 |
|
Dešinės pusės apsauga nuo palindimo |
0,25 |
0,25 |
0,25 |
0,25 |
0,25 |
0,25 |
0,25 |
0,25 |
0,25 |
|
Prikabinimo įtaisas |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
|
IŠ VISO: |
6 |
6 |
6 |
6 |
6 |
6 |
6 |
6 |
6 |
|
Rėmas |
30 |
25 |
20 |
30 |
25 |
20 |
25 |
20 |
15 |
|
Krovinių dėžė/ anstatas |
Priekinė siena |
3 |
3 |
1 |
3 |
3 |
1 |
3 |
3 |
1 |
Galinės durys |
6 |
7 |
6 |
6 |
7 |
6 |
5 |
7 |
6 |
|
Kairės pusės šonas (komplektas) |
8 |
10 |
4 |
8 |
10 |
4 |
8 |
10 |
4 |
|
Dešinės pusės šonas (komplektas) |
8 |
10 |
4 |
8 |
10 |
4 |
8 |
10 |
4 |
|
Grindys (komplektas) |
4 |
4 |
4 |
4 |
4 |
4 |
4 |
4 |
4 |
|
Stogas |
5 |
5 |
5 |
5 |
5 |
5 |
5 |
4 |
4 |
|
Šaldymo agregatas (komplektas) |
20 |
20 |
20 |
|||||||
IŠ VISO: |
34 |
39 |
44 |
34 |
39 |
44 |
33 |
38 |
43 |
|
IŠ VISO: |
100 |
100 |
100 |
100 |
100 |
100 |
100 |
100 |
100 |
PATVIRTINTA
Audito, apskaitos, turto vertinimo ir nemokumo valdymo tarnybos prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos
direktoriaus 2020 m. d. įsakymu Nr. V1-
4 PRIEDAS
Rekomenduojama kėbulo dalių vertės procentinė išraiška N bendroje kėbulo vertėje
Eil. Nr. |
Dalies pavadinimas |
Koeficientas N % |
1. |
Priekinis arba galinis bamperis |
2 |
2. |
Priekinis žibintas |
2 |
3. |
Radiatoriaus grotelės |
1 |
4. |
Posūkio žibintas |
0,5 |
5. |
Nuimamas sparnas |
2,5 |
6. |
Variklio gaubtas |
4,5 |
7. |
Priekinis stiklas |
2 |
8. |
Durys |
4,5 |
9. |
Galinis stiklas |
1 |
10. |
Bagažinės dangtis |
3 |
11. |
Galinis žibintas |
1 |
______________