Projektas

PLUNGĖS RAJONO SAVIVALDYBĖS

TARYBA

 

SPRENDIMAS

DĖL PLUNGĖS „babrungo“ progimnazijos NUOSTATŲ PATVIRTINIMO

 

2025 m. kovo 27 d. Nr. T1-

Plungė

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 15 straipsnio 2 dalies 9 punktu, Lietuvos Respublikos biudžetinių įstaigų įstatymo 5 straipsnio 3 dalies 1 punktu, Lietuvos Respublikos švietimo, sporto ir mokslo ministro 2011 m. birželio 29 d. įsakymu Nr. V-1164 „Dėl Nuostatų, įstatų ar statutų įforminimo reikalavimų patvirtinimo“, Plungės rajono savivaldybės taryba nusprendžia:

1Patvirtinti Plungės „Babrungo“ progimnazijos nuostatus (toliau – Nuostatai) (pridedama).

2Įgalioti Plungės „Babrungo“ progimnazijos direktorių arba jam nesat – direktoriaus pavaduotoją ugdymui, įregistruoti Nuostatus teisės aktų nustatyta tvarka ir atlikti kitus su šiuo pavedimu susijusius veiksmus.

3Pripažinti netekusiu galios Plungės rajono savivaldybės tarybos 2024 m. lapkričio 28 d. sprendimą Nr. T1-267 „Dėl Plungės „Babrungo“ progimnazijos nuostatų patvirtinimo“ nuo naujų Nuostatų įregistravimo Juridinių asmenų registre.

 

 

Savivaldybės meras                                                                                                   

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

SUDERINTA:

Savivaldybės tarybos narys Algirdas Pečiulis

Savivaldybės vicemeras Žydrūnas Purauskis

Administracijos direktorius Dalius Pečiulis

Administracijos direktoriaus pavaduotoja Jovita Šumskienė

Savivaldybės tarybos posėdžių sekretorė Irmantė Kurmienė

Švietimo ir sporto skyriaus vedėjas Gintautas Rimeikis

Teisės, personalo ir civilinės metrikacijos skyriaus vedėjas Vytautas Tumas

Bendrųjų reikalų skyriaus kalbos tvarkytoja Simona Grigalauskaitė     

 

Sprendimo projektą  rengė Švietimo ir sporto skyriaus vyr. specialistė Ramutė Mėčienė

 

PATVIRTINTA

Plungės rajono savivaldybės

tarybos 2025 m. kovo 27 d.

sprendimu Nr. T1-

 

PLUNGĖS „BABRUNGO“ PROGIMNAZIJOS

NUOSTATAI


I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1Plungės „Babrungo“ progimnazijos nuostatai (toliau – Nuostatai) reglamentuoja Plungės „Babrungo“ progimnazijos (toliau – Progimnazija) teisinę formą, priklausomybę, savininką, savininko teises ir pareigas įgyvendinančiąją instituciją, buveinę, mokyklos grupę, tipą, pagrindinę paskirtį, mokymo kalbas ir mokymo formas, veiklos teisinį pagrindą, sritį, rūšis, tikslą, uždavinius, funkcijas, mokymosi pasiekimus įteisinančių dokumentų išdavimą, Progimnazijos teises, veiklos organizavimą ir valdymą, savivaldą, darbuotojų priėmimą į darbą, jų darbo apmokėjimo tvarką ir atestaciją, lėšas, jų naudojimo tvarką ir finansinės veiklos kontrolę, reorganizavimo, likvidavimo ar pertvarkymo  tvarką.

2Progimnazijos oficialusis pavadinimas – Plungės „Babrungo“ progimnazija, trumpasis pavadinimas – „Babrungo“ progimnazija. Progimnazija įregistruota Juridinių asmenų registre, kodas 191130111.

3Mokykla įsteigta 1947 m. rugsėjo 1 d.

4Teisinė forma – biudžetinė įstaiga.

5Priklausomybė – Savivaldybės įstaiga.

6Progimnazijos savininkas yra Plungės rajono savivaldybė, kodas 111104268.

7Progimnazijos savininko teises ir pareigas įgyvendina Savivaldybės meras, išskyrus tas įstaigos savininko teises ir pareigas, kurios yra priskirtos išimtinei ir paprastajai savivaldybės tarybos kompetencijai (jeigu paprastosios savivaldybės tarybos kompetencijos įgyvendinimo savivaldybės taryba nėra perdavusi savivaldybės merui) ir kitas teises numatytas teisės aktuose.

7.1. Savivaldybės taryba:

7.1.1tvirtina Progimnazijos nuostatus;

7.1.2priima sprendimą dėl Progimnazijos reorganizavimo ar likvidavimo;

7.1.3priima sprendimą dėl Progimnazijos filialo steigimo ir jo veiklos nutraukimo;

7.1.4skiria ir atleidžia likvidatorių arba sudaro likvidacinę komisiją ir nutraukia jos įgaliojimus;

7.1.5sprendžia kitus įstatymuose ir Progimnazijos nuostatuose jos kompetencijai priskirtus klausimus;

7.2.   Savivaldybės meras:

7.2.1priima į pareigas ir atleidžia iš jų ar nušalina nuo pareigų Progimnazijos vadovą ir įgyvendina kitas funkcijas, susijusias su Progimnazijos vadovo darbo santykiais, Lietuvos Respublikos darbo kodekso ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka;

7.2.2priima sprendimą dėl Progimnazijos buveinės pakeitimo;

7.2.3sprendžia kitus įstatymuose ir Progimnazijos nuostatuose jos kompetencijai priskirtus klausimus.

8Progimnazijos buveinė: Dariaus ir Girėno g. 38E, LT-90121 Plungė.

9Grupė – bendrojo ugdymo mokykla.

10Tipas – progimnazija.

11Pagrindinė paskirtis – progimnazijos tipo progimnazija.

12Kitos paskirtys (tipai):

12.1pradinės mokyklos tipo pradinė mokykla;

12.2pagrindinio ugdymo programos pirma dalis.

13Mokymo kalba – lietuvių.

14Mokymosi formos – grupinio mokymosi ir pavienio mokymosi. Mokymo proceso organizavimo būdai: kasdienis, individualus, savarankiškas ir nuotolinis.

15Vykdomos švietimo programos: pradinio ugdymo programa, pradinio ugdymo individualizuota programa, pagrindinio ugdymo programos pirma dalis, pagrindinio ugdymo programos pirmos dalies individualizuota programa, neformalusis vaikų švietimas.

16Progimnazija yra viešasis juridinis asmuo, turintis antspaudą su Savivaldybės herbu ir pavadinimu, atsiskaitomąją ir kitas sąskaitas Lietuvos Respublikoje įregistruotuose bankuose, atributiką, savo veiklą grindžia Lietuvos Respublikos Konstitucija, Lietuvos Respublikos įstatymais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, švietimo, mokslo ir sporto ministro įsakymais, Plungės rajono savivaldybės mero potvarkiais, Administracijos direktoriaus įsakymais, kitais teisės aktais ir šiais Nuostatais.

 

II SKYRIUS

PROGIMNAZIJOS VEIKLOS SRITYS IR RŪŠYS, TIKSLAS, UŽDAVINIAI, FUNKCIJOS, MOKYMOSI PASIEKIMUS ĮTEISINANČIŲ DOKUMENTŲ IŠDAVIMAS

 

17Progimnazijos veiklos sritis – švietimas, kodas 85.

18Progimnazijos švietimo veiklos rūšys:

18.1pagrindinė veiklos rūšis – bendrasis pagrindinis ir vidurinis ugdymas, kodas 85.31.00;

18.2kitos švietimo veiklos rūšys:

18.2.1.   pradinis ugdymas, kodas 85.20.00;

18.2.2.   sportinis ir rekreacinis švietimas, kodas 85.51.00;

18.2.3.   kultūrinis švietimas, kodas 85.52.00;

18.2.4.   kitas, niekur nepriskirtas, švietimas, kodas 85.59.00;

18.2.5.   niekur kitur nepriskirta su švietimu susijusių paslaugų veikla, kodas 85.69.00.

19Kitos, ne švietimo veiklos, rūšys:

19.1kitas, niekur kitur nepriskirtas, keleivinis sausumos transportas, kodas 49.39.00;

19.2vaikų poilsio stovyklų veikla, kodas 55.20.10;

19.3maisto ir gėrimų tiekimas pagal sutartį ir kitų maitinimo paslaugų veikla, kodas 56.22.00;

19.4kita informacinių technologijų ir kompiuterių paslaugų veikla, kodas 62.90.00;

19.5nuosavo arba nuomojamo nekilnojamojo turto nuoma ir eksploatavimas, kodas 68.20.00;

19.6psichologų ir psichoterapeutų (išskyrus gydytojus terapeutus) veikla, kodas 86.93.00;

19.7. kita, niekur kitur nepriskirta, žmonių sveikatos priežiūros veikla, kodas 86.99.00;

19.8. vaikų dienos priežiūros veikla, kodas 88.91.00;

19.9.   kitų su menine kūryba ir scenos menais susijusių paslaugų veikla, kodas 90.39.00;

19.10bibliotekų veikla, kodas 91.11.00;

19.11archyvų veikla, kodas 91.12.00;

19.12sporto įrenginių eksploatavimas, kodas 93.11.00;

19.13kita, niekur kitur nepriskirta, asmenų aptarnavimo veikla, kodas 96.99.00.

20Progimnazijos veiklos tikslas: plėtoti dvasines, intelektualines ir fizines asmens galias, ugdyti kūrybingą, atsakingą pilietį, įgijusį kompetenciją, būtiną sėkmingai socialinei integracijai ir mokymuisi visą gyvenimą.

21Progimnazijos veiklos uždaviniai:

21.1teikti mokiniams kokybišką pradinį ir pagrindinio ugdymo programos pirmos dalies išsilavinimą;

21.2tenkinti pažinimo, lavinimosi ir saviraiškos poreikius;

21.3teikti mokiniams reikiamą pagalbą;

21.4užtikrinti sveiką ir saugią mokymo(-si) aplinką;

21.5organizuoti neformalųjį švietimą, puoselėjantį ir plėtojantį vaiko bendruosius ir specialiuosius gebėjimus.

22Vykdydama iškeltus uždavinius, Progimnazija:

22.1kuria ir sistemingai atnaujina ugdymo turinį, vadovaudamasi švietimo, mokslo ir sporto ministro tvirtinamomis bendrosiomis programomis, atsižvelgdama į vietos ir Progimnazijos bendruomenės reikmes, taip pat į mokinių poreikius ir interesus;

22.2rengia pagrindinio ugdymo pirmosios dalies programas papildančius bei mokinių poreikius tenkinančius šių programų modulius, pasirenkamuosius dalykus, neformaliojo švietimo programas;

22.3vykdo mokymo sutartyse sutartus įsipareigojimus, užtikrina geros kokybės švietimą;

22.4organizuoja mokymosi pagal bendrojo ugdymo programas patikrinimus (ir kitus mokymosi pasiekimų patikrinimo būdus) pagal švietimo, mokslo ir sporto ministro patvirtintas mokymosi pasiekimų patikrinimo programas ir mokymosi pasiekimų patikrinimų organizavimo ir vykdymo tvarkos aprašus, mokinių pasiekimų tyrimus;

22.5sudaro palankias veiklos sąlygas veikti mokinių organizacijoms, skatinančioms mokinių dorovinį, tautinį, pilietinį sąmoningumą, patriotizmą, puoselėjančioms kultūrinę ir socialinę brandą, padedančioms tenkinti saviugdos ir saviraiškos poreikius;

22.6sudaro Vaiko gerovės komisiją, kuri organizuoja ir koordinuoja švietimo programų pritaikymą mokiniams, turintiems specialiųjų ugdymosi poreikių, švietimo pagalbos teikimą, rūpinasi saugios ir palankios mokiniams aplinkos kūrimu ir atlieka kitas su vaiko gerove susijusias funkcijas pagal švietimo, mokslo ir sporto ministro nustatytą tvarką;

22.7sudaro sąlygas profesiniam darbuotojų tobulėjimui;

22.8užtikrina higienos normų, teisės aktų reikalavimus atitinkančią sveiką, saugią mokymosi ir darbo aplinką;

22.9kuria ugdymo turinio reikalavimams įgyvendinti reikiamą materialinę bazę, vadovaudamasi Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro patvirtintais Švietimo aprūpinimo standartais;

22.10organizuoja mokinių maitinimą Progimnazijoje;

22.11organizuoja mokinių pavėžėjimą į Progimnaziją ir iš jos į namus;

22.12vykdo švietimo stebėseną, tyrimus, Progimnazijos veiklos įsivertinimą;

22.13viešai skelbia informaciją apie Progimnazijos veiklą;

22.14dalyvauja projektų konkursuose, kurių realizavimas padeda stiprinti materialinę bazę, intelektinius resursus, ryšius su socialiniais partneriais;

22.15rengia, įgyvendina vaikų vasaros poilsio programas;

22.16vysto partnerystę ir bendradarbiavimą tarp įvairių socialinių partnerių ir institucijų;

22.17atlieka kitas įstatymų ir kitų teisės aktų numatytas funkcijas.

23.  Progimnazija išduoda mokymosi pasiekimus įteisinančius dokumentus, pagal vykdomas programas, švietimo, mokslo ir sporto ministro nustatyta tvarka: pradinio ugdymo pasiekimų pažymėjimą, pradinio išsilavinimo pažymėjimą, pažymėjimą (išduodamas baigusiajam pagrindinio ugdymo programos pirmąją dalį), mokymosi pasiekimų pažymėjimą, pažymą.

 

III SKYRIUS

PROGIMNAZIJOS TEISĖS IR PAREIGOS

 

24Progimnazija, įgyvendindama jai iškeltus tikslus ir uždavinius, atlikdama jai priskirtas funkcijas, turi teisę:

24.1parinkti ugdymo(-si) ir mokymo metodus ir mokymosi veiklos būdus;

24.2kurti naujus ugdymo(-si), mokymo ir mokymosi modelius, užtikrinančius geros kokybės išsilavinimą;

24.3bendradarbiauti su savo veiklai įtakos turinčiais fiziniais ir juridiniais asmenimis;

24.4vykdyti šalies ir tarptautinius švietimo projektus;

24.5stoti ir jungtis į asociacijas, dalyvauti jų veikloje;

24.6gauti paramą Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka;

24.7naudotis kitomis teisės aktų suteiktomis teisėmis.

25Progimnazija privalo:

25.1užtikrinti geros kokybės švietimą, ugdymo, mokymo ir švietimo programų vykdymą, mokymo sutarčių sudarymą ir sutartų įsipareigojimų vykdymą;

25.2teikti informacinę, socialinę pedagoginę, specialiąją pedagoginę, specialiąją pagalbą;

25.3užtikrinti sveiką, saugią aplinką, užkertančią kelią smurto, prievartos apraiškoms ir žalingiems įpročiams, atvirumą vietos bendruomenei;

25.4vykdyti mokinių sveikatos priežiūrą, profesinį orientavimą bei Vaiko minimalios priežiūros priemones;

25.5apie mokinių elgesio taisyklių pažeidimus, keliančius pavojų mokinių sveikatai ir saugumui, direktorius, jo nesant – pavaduojantis direktoriaus pavaduotojas ugdymui, informuoja Savivaldybės administraciją ir už vaiko teisių apsaugą atsakingą instituciją.

 

IV SKYRIUS

PROGIMNAZIJOS VEIKLOS ORGANIZAVIMAS IR VALDYMAS

 

26Progimnazijos veikla organizuojama pagal:

26.1.  direktoriaus patvirtintą Strateginį veiklos planą, suderintą su Progimnazijos taryba ir Plungės rajono savivaldybės vykdomąja institucija ar jo įgaliotu asmeniu;

26.2direktoriaus patvirtintą Metinį veiklos planą, kuriam yra pritarusi Progimnazijos taryba;

26.3direktoriaus patvirtintą Progimnazijos ugdymo planą, kuris yra suderintas su Progimnazijos taryba ir Savivaldybės vykdomąja institucija ar jos įgaliotu asmeniu.

27Progimnazijai vadovauja direktorius, skiriamas į pareigas atviro konkurso būdu penkerių metų kadencijai. Progimnazijos direktoriumi gali būti tik nepriekaištingos reputacijos asmuo, atitinkantis teisės aktų nustatytus kvalifikacinius reikalavimus ir kuriam atliktas vadovavimo švietimo įstaigai kompetencijų vertinimas. Direktorius atskaitingas ir pavaldus savininko teises ir pareigas įgyvendinančioms institucijoms pagal teisės aktuose nustatytas kompetencijas.

28Sprendimą dėl direktoriaus priėmimo į pareigas, jo atleidimo arba atšaukimo iš pareigų priima Savivaldybės meras Lietuvos Respublikos darbo kodekso, Nuostatų ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.

29Progimnazijos direktorius, nepasibaigus jo kadencijai, gali būti atšaukiamas iš pareigų tik dėl šių priežasčių:

29.1praranda nepriekaištingą reputaciją;

29.2paaiškėja, kad dalyvaudamas viešame konkurse direktoriaus pareigoms eiti nuslėpė ar pateikė tikrovės neatitinkančius duomenis, dėl kurių negalėjo būti priimtas į direktoriaus pareigas.

30. Progimnazijos direktorius apie galimą jo atšaukimą mero rašytiniu pranešimu informuojamas ne vėliau kaip likus 7 darbo dienoms iki sprendimo dėl direktoriaus galimo atšaukimo priėmimo dienos. Pranešime nurodoma sprendimo dėl direktoriaus galimo atšaukimo data, atšaukimo priežastis bei pažymima apie direktoriaus teisę ne vėliau kaip likus 5 darbo dienoms iki sprendimo priėmimo dienos pateikti savo argumentuotus paaiškinimus. Sprendimas dėl Progimnazijos direktoriaus atšaukimo (neatšaukimo) priimamas Savivaldybės mero potvarkiu.

31. Mokyklos direktorius yra tiesiogiai pavaldus ir atskaitingas savininko teises ir pareigas įgyvendinančiai institucijai. Mokyklos direktorius negali būti Mokykloje veikiančių savivaldų narys.

32. Progimnazijos direktorius:

32.1. vadovauja Progimnazijos strateginio plano ir metinio veiklos plano, švietimo programų rengimui ir vykdymui, juos tvirtina;

32.2. organizuoja Progimnazijos darbą, kad būtų įgyvendinami Progimnazijos veiklos tikslai ir atliekamos nustatytos funkcijos;

32.3. užtikrina, kad Progimnazijos veikloje būtų laikomasi įstatymų, kitų teisės aktų ir Progimnazijos nuostatų;

32.4 nustatyta tvarka priima į pareigas ir atleidžia iš jų Progimnazijos darbuotojus, dirbančius pagal darbo sutartį;

32.5. nustato Progimnazijos struktūrą, darbuotojų pareigybių sąrašą ir skaičių;

32.6. nustato Progimnazijos įstaigos darbuotojų darbo apmokėjimo sistemą, jeigu Progimnazijoje nėra sudaryta kolektyvinė sutartis;

32.7. organizuoja Progimnazijos finansinę apskaitą pagal Lietuvos Respublikos finansinės apskaitos įstatymą;

32.8. užtikrina racionalų ir taupų lėšų ir turto naudojimą, Progimnazijos veiksmingos vidaus kontrolės sistemos sukūrimą, jos veikimą ir tobulinimą;

32.9. priima mokinius Savivaldybės tarybos nustatyta tvarka, sudaro mokymo sutartis teisės aktų nustatyta tvarka, nustato mokinių teises, pareigas ir atsakomybę;

32.10. kreipiasi į Savivaldybės merą dėl minimalios ir vidutinės priežiūros priemonių vaikui skyrimo Vaiko minimalios ir vidutinės priežiūros įstatymo nustatyta tvarka;

32.11. tvirtina Progimnazijos darbo tvarkos taisykles, suderinęs su darbuotojų atstovais;

32.12. tvirtina Progimnazijos bendruomenės narių elgesio ir etikos normas;

32.13. sudaro mokiniams ir darbuotojams saugias ir sveikatai nekenksmingas darbo sąlygas visais su ugdymu, mokymusi ir darbu susijusiais aspektais;

32.14. planuoja, analizuoja ir vertina Progimnazijos veiklą, materialinių, intelektinių išteklių panaudojimą;

32.15. leidžia įsakymus, kontroliuoja jų vykdymą;

32.16. sudaro teisės aktų nustatytas komisijas, darbo grupes, metodines grupes, metodinę tarybą;

32.17. sudaro Progimnazijos vardu sutartis Progimnazijos funkcijoms atlikti;

32.18. organizuoja Progimnazijos dokumentų saugojimą ir valdymą teisės aktų nustatyta tvarka;

32.19. rūpinasi metodinės veiklos organizavimu, darbuotojų profesiniu tobulėjimu, sudaro jiems sąlygas kelti kvalifikaciją, mokytojams ir kitiems pedagoginiams darbuotojams – galimybę atestuotis ir organizuoja jų atestaciją švietimo, mokslo ir sporto ministro nustatyta tvarka;

32.20. inicijuoja Progimnazijos savivaldos institucijų sudarymą ir skatina jų veiklą;

32.21. organizuoja Progimnazijos veiklos kokybės įsivertinimą;

32.22. bendradarbiauja su mokinių tėvais (globėjais, rūpintojais), pagalbą mokiniui, mokytojui ir Progimnazijai teikiančiomis įstaigomis, teritorinėmis policijos, socialinių paslaugų, sveikatos įstaigomis, vaiko teisių apsaugos tarnybomis ir kitomis institucijomis, dirbančiomis vaiko teisių apsaugos srityje;                   

32.23. atstovauja Progimnazijai kitose institucijose;

32.24. dalį savo funkcijų teisės aktų nustatyta tvarka gali pavesti direktoriaus pavaduotojui ugdymui ir kitiems darbuotojams;

32.25. analizuoja Progimnazijos veiklos ir valdymo išteklių būklę ir atsako už Progimnazijos veiklos rezultatus;

32.26. gali turėti ir kitų jam Progimnazijos nuostatuose arba kituose teisės aktuose nustatytų funkcijų.

33. Progimnazijos direktorius atsako:

33.1. už Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės aktų laikymąsi Progimnazijoje, nustatytų Progimnazijos tikslų ir uždavinių įgyvendinimą, demokratinį Progimnazijos valdymą, veiklos rezultatus, tinkamą funkcijų atlikimą;

33.2. už bendradarbiavimu grįstus santykius, bendruomenės narių elgesio ir etikos normų laikymąsi, skaidriai priimamus sprendimus, sveiką, saugią, užkertančią kelią bet kokioms smurto, prievartos apraiškoms ir žalingiems įpročiams aplinką;

33.3. už gerą ir veiksmingą Vaiko minimalios priežiūros priemonių įgyvendinimą;

33.4. bendruomenės narių informavimą, pedagoginio ir nepedagoginio personalo profesinį tobulėjimą;

33.5. už viešos informacijos apie Progimnazijos veiklą skelbimą.   

34. Progimnazijos metodinė taryba – Progimnazijoje veikianti grupė, sudaryta iš mokomųjų dalykų metodinių grupių vadovų ir mokytojų metodininkų, kurios veiklą koordinuoja direktoriaus pavaduotojas ugdymui.

35. Metodinės tarybos veikla vykdoma vadovaujantis Metodinės tarybos veiklos nuostatais, patvirtintais Progimnazijos direktoriaus.

36. Metodinė taryba:

36.1. kartu su Progimnazijos direktoriumi nustato mokytojų metodinės veiklos prioritetus;

36.2. koordinuoja Progimnazijoje veikiančių metodinių grupių veiklą, siekiant ugdymo dermės, tęstinumo ir kokybės;

36.3. aptaria mokytojų kvalifikacijos tobulinimo poreikius, nustato Progimnazijos prioritetus;

36.4. inicijuoja mokytojų bendradarbiavimą ir gerosios patirties sklaidą, ryšius su mokytojų asociacijomis ir švietimo pagalbos įstaigomis;

36.5. kartu su Progimnazijos vadovais nagrinėja ir planuoja ugdymo turinį, ugdymo proceso aprūpinimą, ugdymo kokybę ir ugdymo naujovių diegimą;

36.6. vertina mokytojų metodinius darbus ir mokytojų praktinę veiklą;

36.7. teikia pasiūlymus metodinėms grupėms, Progimnazijos direktoriui.

37. Metodinė grupė – Progimnazijoje veikianti mokytojų grupė, sudaryta iš vieno ar kelių mokomųjų dalykų mokytojų, kuriems vadovauja grupės narių išrinktas pirmininkas.

38. Metodinė grupė:

38.1. derina ugdymo srities, dalyko turinio planavimą, mokymo organizavimą ir vertinimą;

38.2. aptaria naujus dokumentus ir metodikos naujoves;

38.3. susitaria dėl ilgalaikių ir trumpalaikių mokomųjų dalykų planų rengimo principų ir tvarkos;

38.4. suderina vadovėlių ir mokymo priemonių pasirinkimą, aptaria jų naudojimo veiksmingumą;

38.5. aptaria mokinių mokymosi poreikius ir susitaria dėl gabiųjų ir mokinių, turinčių specialiųjų ugdymosi poreikių, individualizuoto ugdymo;

38.6. tariasi dėl mokomųjų ir pasirenkamųjų dalykų bei jų modulių pasiūlos bei tarpdalykinės integracijos;

38.7. nagrinėja ugdymo sėkmingumą ir mokinių pasiekimus;

38.8. tariasi dėl pedagoginių problemų sprendimo būdų ir konsultuoja mažesnę patirtį turinčius kolegas;

38.9. teikia pasiūlymus metodinės veiklos organizavimo klausimais Metodinei tarybai ir (ar) Progimnazijos vadovams;

38.10. analizuoja kvalifikacijos tobulinimo renginių kokybę, keičiasi informacija ir bendradarbiauja su kitomis metodinėmis grupėmis.

 

V SKYRIUS

PROGIMNAZIJOS SAVIVALDA

 

39. Progimnazijos taryba yra aukščiausioji Progimnazijos savivaldos institucija, atstovaujanti mokytojams, tėvams (globėjams, rūpintojams) ir vietos bendruomenei. Už savo veiklą Progimnazijos taryba atsiskaito ją rinkusiems Progimnazijos bendruomenės nariams.

40. Progimnazijos tarybos nariu gali būti asmuo, turintis žinių ir gebėjimų, padedančių siekti Progimnazijos strateginių tikslų ir įgyvendinti švietimo įstaigos misiją. Progimnazijos taryba sudaroma lygiomis dalimis iš Progimnazijoje nedirbančių mokinių tėvų (globėjų, rūpintojų) (3), mokytojų (3), mokinių (7–8 klasių) atstovų (3), o vieną atstovą deleguoja vietos bendruomenė. Tėvų atstovai renkami slaptu balsavimu visų klasių tėvų atstovų susirinkime, mokytojų atstovai renkami slaptu balsavimu Progimnazijos mokytojų tarybos posėdyje, mokinių atstovai renkami slaptu balsavimu mokinių susirinkimuose. Tarybos veiklos kadencijos trukmė – 3 metai. Jei Progimnazijos tarybos narys nebegali atlikti savo pareigų nepasibaigus trejų metų kadencijai, išrenkamas naujas atstovas likusiam laikotarpiui šio punkto nustatyta tvarka. Progimnazijos tarybos narių kadencijų skaičius neribojamas. Progimnazijos tarybos nariu negali būti tos pačios Progimnazijos vadovas, valstybės politikai, politinio (asmeninio) pasitikėjimo valstybės tarnautojai.

41. Progimnazijos tarybos posėdžiai kviečiami ne rečiau kaip du kartus per metus. Posėdis teisėtas, jei jame dalyvauja ne mažiau kaip 2/3 du trečdaliai Progimnazijos tarybos narių. Nutarimai priimami posėdyje dalyvaujančiųjų balsų dauguma. Balsams pasiskirsčius po lygiai, lemiamas – pirmininko balsas. Progimnazijos direktorius ar jo įgaliotas direktoriaus pavaduotojas ugdymui, kiti specialistai Progimnazijos tarybos posėdžiuose dalyvauja kviestinių narių teisėmis.

42. Progimnazijos tarybai vadovauja pirmininkas, išrinktas atviru (ar slaptu) balsavimu pirmame Progimnazijos tarybos posėdyje, jam nesant, posėdžiui vadovauja Progimnazijos tarybos pirmininko pavaduotojas, kuris irgi renkamas pirmo posėdžio metu.

43. Progimnazijos Taryba:

43.1. teikia siūlymus dėl Progimnazijos strateginių tikslų, uždavinių ir jų įgyvendinimo priemonių;

43.2. derina Progimnazijos strateginį planą, metinį veiklos planą ir ugdymo planą, naujos redakcijos Progimnazijos nuostatus, darbo tvarkos taisykles, kitus Progimnazijos veiklą reglamentuojančius dokumentus;

43.3. derina Progimnazijos ugdymo planą;

43.4. teikia siūlymus Progimnazijos direktoriui dėl Progimnazijos nuostatų pakeitimo ar papildymo, Progimnazijos vidaus struktūros tobulinimo;

43.5. svarsto Progimnazijos lėšų naudojimo klausimus;

43.6. išklauso Progimnazijos metines veiklos ataskaitas ir teikia siūlymus Progimnazijos direktoriui dėl Progimnazijos veiklos tobulinimo;

43.7. teikia siūlymus Plungės rajono savivaldybės tarybai dėl Progimnazijos materialinio aprūpinimo, veiklos tobulinimo;

43.8. svarsto Mokytojų tarybos, Metodinės tarybos, mokinių ir tėvų (globėjų, rūpintojų) savivaldos institucijų ar Progimnazijos bendruomenės narių iniciatyvas ir teikia siūlymus Progimnazijos direktoriui;

43.9. teikia siūlymus dėl Progimnazijos darbo tobulinimo, saugių mokinių ugdymo ir darbo sąlygų sudarymo, talkina formuojant Progimnazijos materialinius, finansinius ir intelektinius išteklius;

43.10. svarsto Progimnazijos direktoriaus teikiamus klausimus;

43.11. kiekvienais metais Progimnazijos taryba vertina Progimnazijos vadovo metų veiklos ataskaitą ir teikia savo sprendimą dėl ataskaitos Savivaldybės merui bei teikia siūlymų Progimnazijos direktoriui dėl Progimnazijos veiklos tobulinimo.

44. Progimnazijos taryba už savo veiklą vieną kartą per kadenciją atsiskaito Progimnazijos bendruomenei.

45. Mokytojų taryba – Progimnazijos savivaldos institucija mokytojų profesiniams ir bendriesiems ugdymo klausimams spręsti.

46. Mokytojų tarybą sudaro 11 narių,  išrinktų atviru balsavimu mokytojų susirinkimo metu. Mokytojų taryba sudaroma 3 metų laikotarpiui. Mokytojų tarybos narių kadencijų skaičius neribojamas.

47. Mokytojų tarybos nariai, pirmame naujos Mokytojų tarybos posėdyje, atviru balsavimu renka pirmininką ir sekretorių. Mokytojų tarybai negali vadovauti ar jos nariu būti Progimnazijos direktorius.

48. Pasibaigus Mokytojų tarybos kadencijai ar nutrūkus Mokytojų tarybos nario įgaliojimams pirma laiko, likusiam Mokytojų tarybos kadencijos laikotarpiui renkamas naujas Mokytojų tarybos narys.

49. Mokytojų tarybos pirmininkas ir narys prieš terminą netenka savo įgaliojimų, kai jis atsistatydina arba kai jis savo elgesiu pažeidžia švietimo, mokslo ir sporto ministro patvirtinto Pedagogų etikos kodekso reikalavimus. Nutrūkus Mokytojų tarybos pirmininko įgaliojimams pirma laiko, naujas pirmininkas renkamas bendra tvarka likusiam Mokytojų tarybos kadencijos laikotarpiui. 

50. Mokytojų tarybos posėdžius šaukia Mokytojų tarybos pirmininkas. Jis apie posėdžio laiką ir svarstyti parengtus klausimus informuoja narius ne vėliau kaip prieš 5 darbo dienas iki posėdžio pradžios. Pagal poreikį į posėdžius gali būti kviečiami Progimnazijos vadovai, mokytojai, mokiniai, tėvai, darbuotojų atstovai, kitų savivaldos institucijų atstovai, rėmėjai, socialiniai partneriai ar kiti tiesiogiai ugdymo procese dalyvaujantys asmenys.

51. Mokytojų tarybos posėdžiai organizuojami ne rečiau kaip kartą per pusmetį. Prireikus gali būti sušauktas neeilinis Mokytojų tarybos posėdis. Posėdis yra teisėtas, jei jame dalyvauja ne mažiau kaip du trečdaliai Mokytojų tarybos narių. Nutarimai priimami posėdyje dalyvavusių narių balsų dauguma. Jeigu balsai pasiskirsto po lygiai, lemia Mokytojų tarybos pirmininko balsas. Nutarimai yra teisėti, jei neprieštarauja teisės aktams.

52. Mokytojų tarybos pirmininkas vieną kartą per metus susirinkime, pristato veiklos rezultatus jį rinkusiems Mokytojų tarybos nariams.

53. Mokytojų taryba atlieka šias funkcijas:

53.1. svarsto valstybės nustatytų švietimo standartų įgyvendinimą, optimalų ugdymo sąlygų sudarymą, ugdymo turinio atnaujinimą, mokinių ugdymosi rezultatus, pedagoginės veiklos tobulinimo būdus;

53.2. svarsto direktoriaus, jo pavaduotojo teikiamus klausimus;

53.3. teikia siūlymus dėl Progimnazijos metinės veiklos programos, ugdymo plano, bendrųjų programų įgyvendinimo, mokinių pažangos ir pasiekimų vertinimo sistemos tobulinimo;

53.4. kartu su Progimnazijos pagalbos mokiniui specialistais sprendžia mokinių saugumo, mokymosi, poilsio ir mitybos klausimus.

54. Progimnazijoje nuolat veikia Progimnazijos mokinių savivaldos institucija – Mokinių taryba, kurią sudaro 5–8 klasių susirinkimų deleguoti atstovai. Mokinių savivaldos institucija inicijuoja ir padeda organizuoti Progimnazijos renginius, akcijas, vykdyti prevencines programas, teikia siūlymų dėl mokymo organizavimo, vaikų neformaliojo švietimo programų plėtros, socialinės veiklos. Mokinių tarybai vadovauja deleguotų atstovų išrinktas pirmininkas. Mokinių tarybos veiklą kuruoja Progimnazijos direktoriaus paskirtas darbuotojas. Mokinių taryba vadovaujasi Progimnazijos direktoriaus patvirtintais Mokinių tarybos nuostatais.

55. Klasių tėvų (globėjų, rūpintojų) savivaldos institucija – Klasių tėvų komitetai. Klasės tėvų komitetą sudaro 3 nariai, išrinkti mokslo metų pradžioje klasės tėvų ar kitų teisėtų mokinio atstovų susirinkimo dauguma atviru balsavimu. Klasės tėvų komiteto nariai renka pirmininką, kuris šaukia posėdžius ir apie jų laiką, svarstyti parengtus klausimus informuoja narius ne vėliau kaip 3 dienos iki posėdžio pradžios. Klasės tėvų komitetas mokslo metų pabaigoje atsiskaito juos rinkusiam klasės tėvų ar kitų teisėtų mokinio atstovų susirinkimui.

56. Klasės tėvų komitetas:

56.1. aptaria su klasės vadovu klasės mokinių lankomumo, elgesio ir pažangumo, saugumo, maitinimo, informacijos gavimo apie juos klausimus;

56.2. padeda organizuoti klasės renginius, išvykas, kurti edukacinę aplinką, vykdyti profesinį orientavimą;

56.3. inicijuoja paramos Progimnazijai teikimą;

56.4. teikia siūlymus Tėvų tarybai ir direktoriui.

57. Tėvų taryba – Progimnazijos savivaldos institucija, susidedanti iš rinkimais išrinktų tėvų (globėjų, rūpintojų), atstovaujanti tėvų (globėjų, rūpintojų) interesams ir sprendžianti tėvams (globėjams, rūpintojams) aktualias problemas. Tėvų tarybą sudaro Klasių tėvų komitetų pirmininkai. Ji renkama vieneriems metams. Susirinkimai organizuojami ne rečiau kaip du kartus per mokslo metus. Tėvų tarybos nariai atviru balsavimu renka pirmininką ir sekretorių. Posėdžius šaukia Tėvų tarybos pirmininkas. Apie posėdžio laiką ir svarstyti parengtus klausimus Tėvų tarybos pirmininkas informuoja narius ne vėliau kaip 3 dienos iki posėdžio pradžios. Tėvų tarybos nario įgaliojimai nutrūksta, kai pasibaigia įgaliojimo laikas, kai jis nebegali eiti savo pareigų dėl sveikatos būklės, atsistatydina, pripažįstamas neveiksniu arba kai jo elgesys nesuderinamas su Tėvų tarybos nario pareigomis.

58. Tėvų taryba:

58.1. teikia siūlymus ugdymo proceso organizavimo ir kitais ugdymo kokybės gerinimo klausimais;

58.2. analizuoja Progimnazijos lėšų panaudojimo tikslingumą;

58.3. nagrinėja tėvų ar kitų teisėtų mokinio atstovų prašymus, skundus ir teikia siūlymus, sprendžiant iškilusias problemas;

58.4. dalyvauja tėvų ar kitų teisėtų mokinio atstovų diskusijose, Progimnazijos renginiuose;

58.5. svarsto Progimnazijos direktoriaus ar direktoriaus pavaduotojo ugdymui teikiamus klausimus.

 

VI SKYRIUS

DARBUOTOJŲ PRIĖMIMAS Į DARBĄ, JŲ DARBO APMOKĖJIMO TVARKA IR ATESTACIJA

 

59. Darbuotojai į darbą Progimnazijoje priimami ir atleidžiami iš jo Lietuvos Respublikos darbo kodekso ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.

60. Progimnazijos darbuotojams už darbą mokama Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės aktų, vidaus įstaigos lygmens dokumentų nustatyta tvarka.

61. Progimnazijos direktorius, jo pavaduotojas ugdymui, pagalbos mokiniui specialistai, mokytojai atestuojasi ir kvalifikaciją tobulina Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro nustatyta tvarka.

 

VII SKYRIUS

PROGIMNAZIJOS TURTAS, LĖŠOS, JŲ NAUDOJIMO TVARKA, FINANSINĖS VEIKLOS KONTROLĖ IR PROGIMNAZIJOS VEIKLOS PRIEŽIŪRA

 

62. Progimnazija valdo panaudos teise gautą, priimtą saugoti, įsigytą savo lėšomis, patikėjimo teise perduotą Savivaldybei bei valstybei nuosavybės teise priklausantį turtą, naudoja ir disponuoja juo pagal teisės aktus. 

63. Progimnazijos lėšų šaltiniai:

63.1. valstybės ir Savivaldybės biudžetų lėšos;

63.2. pajamos už teikiamas paslaugas;

63.3. fondų, organizacijų, kitų juridinių ir fizinių asmenų dovanotos, paramos ar kitais teisėtais būdais perduotos lėšos, tikslinės paskirties lėšos pagal pavedimus;

63.4. Europos Sąjungos lėšos;

63.5. kitos teisėtu būdu įgytos lėšos.

64. Progimnazijos lėšos naudojamos teisės aktų nustatyta tvarka.

65. Progimnazija buhalterinę apskaitą organizuoja ir finansinę atskaitomybę tvarko teisės aktų nustatyta tvarka.

66. Progimnazijos veiklos priežiūrą atlieka Savivaldybės taryba, Savivaldybės administracija, prireikus pasitelkdami išorinius vertintojus. Valstybinę priežiūrą atlieka Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministerija arba jos įgaliota institucija.

 

VIII SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

67. Progimnazija turi interneto svetainę, atitinkančią teisės aktų nustatytus reikalavimus.

68. Pranešimai skelbiami, kuriuos pagal šiuos Nuostatus ar Lietuvos Respublikos teisės aktus reikia skelbti viešai, Progimnazijos interneto svetainėje, Savivaldybės interneto svetainėje, Progimnazijos skelbimų lentose.

69. Pranešimai apie Progimnazijos likvidavimą, reorganizavimą ar vidaus struktūros pertvarką bei kitais Lietuvos Respublikos biudžetinių įstaigų ir kituose įstatymuose numatytais atvejais įstatymų nustatyta tvarka ir terminais skelbiami viešai spaudoje ir/arba pranešama visiems įstatymų numatytiems asmenims pasirašytinai ir (arba) registruotu laišku. Pranešimuose nurodoma visa informacija, kurią pateikti reikalauja Lietuvos Respublikos civilinis kodeksas ir Lietuvos Respublikos biudžetinių įstaigų įstatymas.

70. Progimnazijos nuostatai keičiami ir papildomi Savivaldybės mero, Progimnazijos direktoriaus ar Progimnazijos tarybos iniciatyva.

71. Progimnazija registruojama teisės aktų nustatyta tvarka.

72. Progimnazija reorganizuojama, likviduojama ar pertvarkoma teisės aktų nustatyta tvarka.

73. Pasikeitus teisės aktams, reglamentuojantiems šiuose Nuostatuose išdėstytus klausimus, prieštaravimai sprendžiami taikant teisės aktų nuostatas.

 

__________________________________________

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ŠVIETIMO IR SPORTO SKYRIUS

 

AIŠKINAMASIS RAŠTAS

PRIE SAVIVALDYBĖS TARYBOS SPRENDIMO PROJEKTO

„DĖL PLUNGĖS „BABRUNGO“ PROGIMNAZIJOS NUOSTATŲ PATVIRTINIMO“

 

2025 m. vasario 24 d.

Plungė

 

1. Parengto teisės akto projekto tikslai, uždaviniai, problemos esmė. Patvirtinti naujos redakcijos Plungės „Babrungo“ progimnazijos nuostatus (toliau – Nuostatai) dėl pasikeitusio teisinio reglamentavimo.

2. Siūlomos teisinio reguliavimo nuostatos, šiuo metu esantis teisinis reglamentavimas, kokie šios srities teisės aktai tebegalioja ir kokius teisės aktus būtina pakeisti ar panaikinti, priėmus teikiamą tarybos sprendimo projektą. Sprendimo projektas parengtas vadovaujantis Lietuvos Respublikos švietimo įstatymo 59 straipsniu, reglamentuojančiu švietimo įstaigos vadovo skyrimą, funkcijas, vertinimą, atleidimą ir nušalinimą, 60 straipsniu, reglamentuojančiu mokyklos savivaldos institucijas, jų funkcijas, Valstybės duomenų agentūros generalinio direktoriaus 2024 m. gruodžio 3 d. įsakymu Nr. DĮ-266 „Dėl ekonominės veiklos rūšių klasifikatoriaus (EVRK 2.1 red.) patvirtinimo“ patvirtintais naujos redakcijos Ekonominės veiklos rūšių klasifikatorių pavadinimais, grupėmis, klasėmis, poklasiais. Taip pat vadovaujamasi Lietuvos Respublikos švietimo įstatymo 43 straipsnio 4 dalimi, kurioje nustatyta, kad savivaldybės mokyklos nuostatai rengiami vadovaujantis švietimo ir mokslo ministro patvirtintais nuostatų, įstatų ar statutų įforminimo reikalavimais.

Pripažinti netekusiu galios Plungės rajono savivaldybės tarybos 2024 m. lapkričio 28 d. sprendimą Nr. T1-267 „Dėl Plungės „Babrungo“ progimnazijos nuostatų patvirtinimo“.

3. Kodėl būtina priimti sprendimą, kokių pozityvių rezultatų laukiama. Pasikeitus mokyklos vadovo skyrimo, atleidimo ir nušalinimo reikalavimams (Švietimo įstatymo 59 straipsnis), atsiradus būtinybei mokykloje įsteigti Mokytojų tarybą, kaip mokyklos savivaldos instituciją (Švietimo įstatymo 60 straipsnis) bei atsižvelgiant į Vyriausybės atstovo pastabas, koreguojami Nuostatų 27, 45–48, 450–4951, 5153 punktai. 27 punktas išskaidytas (27–2931 p.) ir patikslinta numeracija. 4345–4648, 4850–4951, 5153 punktai papildyti ir patikslinti. Patikslinti Nuostatų 18–19 punktai (ERVK 2.1 red.).

Patvirtinus naujos redakcijos Nuostatus Plungės „Babrungo“ progimnazijos veikla bus reglamentuojama vadovaujantis naujos redakcijos teisės aktais.

4. Lėšų poreikis ir finansavimo šaltiniai. Sprendimo projekto įgyvendinimui lėšos reikalingos sumokėti mokesčiui už naujos redakcijos Nuostatų įregistravimą Juridinių asmenų registrų centre. Lėšų šaltinis – Savivaldybės biudžeto lėšos (iš skirtų asignavimų Plungės „Babrungo“ progimnazijai). 

5. Pateikti skaičiavimus, išlaidų sąmatas, nurodyti finansavimo šaltinius. Nėra.

6. Pateikti sprendimo projekto lyginamąjį variantą, jeigu teikiamas sprendimo pakeitimo projektas. Nėra.

7. Sprendimo projekto antikorupcinis vertinimas. Korupcijos pasireiškimo tikimybės nėra. Vadovaujantis Lietuvos Respublikos korupcijos prevencijos įstatymo 8 straipsnio 1 dalies nuostatomis, sprendimo projekto antikorupcinis vertinimas neatliekamas, nes sprendime nenumatoma reguliuoti visuomeninius santykius, numatytus šio įstatymo 8 straipsnio 1 dalyje.

8. Nurodyti, kieno iniciatyva sprendimo projektas yra parengtas. Savivaldybės administracijos Švietimo ir sporto skyriaus bei Plungės „Babrungo“ progimnazijos iniciatyva.

9. Nurodyti, kuri sprendimo projekto ar pridedamos medžiagos dalis (remiantis teisės aktais) yra neskelbtina. Nėra.

10. Kam (institucijoms, skyriams, organizacijoms ir t. t.) patvirtintas sprendimas turi būti išsiųstas. Plungės „Babrungo“ progimnazijai.

11. Kita svarbi informacija. (gali būti nurodomos kitos galimos projekto ir (ar) jo įgyvendinimo alternatyvos, taip pat jų poveikio įvertinimas; nurodoma, kokios institucijos būtų atsakingos už jo atlikimą, kokie duomenys turėtų būti renkami, siekiant vėliau įvertinti, ar buvo pasiektas projekto tikslas; nurodoma, ar buvo konsultuotasi su visuomene, apibendrinami konsultavimosi rezultatai (nurodoma, su kokiomis suinteresuotomis grupėmis buvo konsultuotasi, ar atsižvelgta į suinteresuotų grupių pateiktus siūlymus, kiek į juos atsižvelgta) ir kita.). Nėra.

12. Numatomo teisinio reguliavimo poveikio vertinimas *

Sritys

Numatomo teisinio reguliavimo poveikio vertinimo rezultatai

Teigiamas poveikis

Neigiamas poveikis

Ekonomikai

 

Nenumatomas

Finansams

 

Nenumatomas

Socialinei aplinkai

Bus reglamentuota ugdymo įstaigos veikla

Nenumatomas

Viešajam administravimui

 

Nenumatomas

Teisinei sistemai

 

Nenumatomas

Kriminogeninei situacijai

Korupcijai įtakos neturės

Nenumatomas

Aplinkai

 

Nenumatomas

Administracinei naštai

 

Nenumatomas

Regiono plėtrai

 

Nenumatomas

Kitoms sritims, asmenims ar jų grupėms

 

Nenumatomas

 

* Numatomo teisinio reguliavimo poveikio vertinimas atliekamas rengiant teisės akto, kuriuo numatoma reglamentuoti iki tol nereglamentuotus santykius, taip pat kuriuo iš esmės keičiamas teisinis reguliavimas, projektą. Atliekant vertinimą, nustatomas galimas teigiamas ir neigiamas poveikis to teisinio reguliavimo sričiai, asmenims ar jų grupėms, kuriems bus taikomas numatomas teisinis reguliavimas.

 

 

Rengėja        

Švietimo ir sporto skyriaus vyr. specialistė                                                    Ramutė Mėčienė