Projektas

PLUNGĖS RAJONO SAVIVALDYBĖS

TARYBA

 

SPRENDIMAS

DĖL KITOS PASKIRTIES VALSTYBINĖS ŽEMĖS SKLYPO, ESANČIO V. MAČERNIO G. 6, PLUNGĖS MIESTE, DALIŲ NUSTATYMO IR NUOMOS SUTARTIES SUDARYMO

 

2025 m.                    d. Nr. T1-

Plungė

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 15 straipsnio 2 dalies 20 punktu, Lietuvos Respublikos žemės įstatymo 7 straipsnio 1 dalies 2 punktu ir 9 straipsnio 1 dalies 1 punktu, Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1999 m. kovo 9 d. nutarimo Nr. 260 „Dėl Kitos paskirties valstybinės žemės sklypų pardavimo ir nuomos taisyklių patvirtinimo“ II skyriaus 3 skirsnio 43 ir 47 punktais, Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2003 m. gegužės 19 d. įsakymu Nr. 237 „Dėl Pastatų, statinių, įrenginių, pastatytų iki 1996 m. sausio 1 d., saugaus naudojimo termino nustatymo tvarkos patvirtinimo“, Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2002 m. spalio 30 d. įsakymu Nr. 565 „Dėl techninio reglamento STR1.12.06:2002 „Statinio naudojimo paskirtis ir gyvavimo trukmė“ patvirtinimo ir atsižvelgdama į Savivaldybės įmonės „Plungės būstas“ 2024 m. rugsėjo 30 d. prašymą Nr. AG-6207, Plungės rajono savivaldybės taryba n u s p r e n d ž i a:

1Nustatyti žemės sklypo (kadastro Nr. 6854/0016:152, unikalus Nr. 4400-6053-6832), esančio V. Mačernio g. 6, Plungės mieste, žemės sklypo dalių dydį, atsižvelgiant į pastato – gyvenamo namo (unikalus 6897-0004-2018) butų (patalpų) plotus (sąrašas pridedamas).

2Pritarti valstybinės žemės sklypo nuomos sutarties (toliau – Sutartis) sudarymui su pastato – gyvenamojo namo (unikalus Nr. 6897-0004-2018) butų (patalpų) savininkais, atstovaujamais Savivaldybės įmonės „Plungės būstas“ dėl 0,4635 ha ploto kitos paskirties žemės sklypo (kadastro Nr. 6854/0016:152, unikalus Nr. 4400-6053-6832), esančio V. Mačernio g. 6, Plungės mieste, pastato – gyvenamojo namo (unikalus Nr. 6897-0004-2018) eksploatacijai, 56 (penkiasdešimt šešerių) metų laikotarpiui, skaičiuojant nuo Sutarties sudarymo dienos (Sutartis pridedama).

3Įgalioti Plungės rajono savivaldybės merą, o jo nesant – jį pavaduojantį asmenį, Savivaldybės vardu pasirašyti šio sprendimo 2 punkte nurodytą Sutartį ir visus dokumentus, susijusius su šiuo pavedimu.

Šis sprendimas gali būti skundžiamas Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka Lietuvos administracinių ginčų komisijos Klaipėdos apygardos skyriui
(J. Janonio g. 24, Klaipėda) arba Regionų administracinio teismo Klaipėdos rūmams (Galinio Pylimo g. 9, Klaipėda) per vieną mėnesį nuo šio teisės akto paskelbimo arba įteikimo suinteresuotam asmeniui dienos.

 

Savivaldybės meras                                                                                             

SUDERINTA:

Savivaldybės tarybos narys Algirdas Pečiulis

Savivaldybės administracijos direktorius Dalius Pečiulis

Savivaldybės tarybos posėdžių sekretorė Irmantė Kurmienė

Teisės, personalo ir civilinės metrikacijos skyriaus vedėjas Vytautas Tumas

Turto skyriaus vedėja Živilė Bieliauskienė

Bendrųjų reikalų skyriaus kalbos tvarkytoja Simona Grigalauskaitė

 

Sprendimo projektą rengė Turto skyriaus patarėja Regina Krauleidienė

 

TURTO SKYRIUS

 

AIŠKINAMASIS RAŠTAS

PRIE SAVIVALDYBĖS TARYBOS SPRENDIMO PROJEKTO

DĖL KITOS PASKIRTIES VALSTYBINĖS ŽEMĖS SKLYPO, ESANČIO V. MAČERNIO G. 6, PLUNGĖS MIESTE, DALIŲ NUSTATYMO IR NUOMOS SUTARTIES SUDARYMO“

 

2025 m. vasario 27 d.

Plungė

 

1. Parengto sprendimo projekto tikslai, uždaviniai.

Sprendimo tikslas – sudaryti 0,4635 ha valstybinės žemės sklypo (kadastro Nr. 6854/0016:152, unikalus Nr. 4400-6053-6832), esančio V. Mačernio g. 6, Plungės mieste, nuomos sutartį su pastato – gyvenamojo namo (unikalus Nr. 6897-0004-2018) butų (patalpų) savininkais, kuriems atstovauja Savivaldybės įmonė „Plungės būstas“.

Plungės rajono savivaldybė (toliau – Savivaldybė) valstybinės žemės patikėjimo teise valdo 0,4635 ha ploto žemės sklypą, esantį V. Mačernio g. 6, Plungės mieste, žemės sklypo pagrindinė naudojimo paskirtis – kita, naudojimo būdas – daugiabučių gyvenamųjų pastatų ir bendrabučių teritorijos.

Žemės sklypas suformuotas atliekant kadastrinius matavimus, įregistravimo Nekilnojamojo turto registre pagrindas – 2023 m. vasario 6 d. Nacionalinės žemės tarnybos teritorinio skyriaus vedėjo sprendimas Nr. 36SK-86-(14.36.110 E.).

Atlikus faktinių duomenų patikrinimą vietoje nustatyta, kad žemės sklypas naudojamas pagal Nekilnojamojo turto registre įregistruotą jo tiesioginę paskirtį (pagrindas: 2024 m. gruodžio 10 d. žemės sklypo faktinių duomenų patikrinimo aktas Nr. PVA-17). Žemės sklypas kompaktiškai užstatytas ir atitinka statiniams eksploatuoti reikalingo žemės sklypo būtino dydžio reikalavimus.

Vadovaujantis Kitos paskirties valstybinės žemės sklypų pardavimo ir nuomos taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1999 m. kovo 9 d. nutarimu Nr. 260 „Dėl Kitos paskirties valstybinės žemės sklypų pardavimo ir nuomos taisyklių patvirtinimo“ (toliau – Taisyklės), 47 punktu ir atsižvelgiant į pateiktą 2024 m. rugsėjo 25 d. daugiabučio namo, esančio V. Mačernio g. 6, Plungės mieste, butų ir kitų patalpų savininkų sutikimą sudaryti valstybinės žemės nuomos sutartį su SĮ „Plungės būstas“, Savivaldybei teikiamas sklypo dalių dydis, atsižvelgiant į pastato – gyvenamo namo (unikalus Nr. 6897-0004-2018) butų (patalpų) plotus, ir valstybinės žemės nuomos sutarties projektas.

Vadovaujamasi Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2003 m. gegužės 19 d. įsakymu Nr. 237 „Dėl Pastatų, statinių, įrenginių, pastatytų iki 1996 m. sausio 1 d., saugaus naudojimo termino nustatymo tvarkos patvirtinimo“ patvirtinta tvarka ir Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2002 m. spalio 30 d. įsakymo Nr. 565 „Dėl techninio reglamento STR1.12.06:2002 „Statinio naudojimo paskirtis ir gyvavimo trukmė“ patvirtinimo“ priedu „Statinio gyvavimo trukmė priklausomai nuo statinio naudojimo paskirties ir statybos produktų, iš kurių jis pastatytas“ (toliau – Priedas):

T = S – (S x (N/100)) + M;

T – (maksimalus galimas žemės nuomos terminas) – iki kalendorinių metų;

S – (statinio ar įrenginio gyvavimo trukmė);

N – (statinio ar įrenginio nusidėvėjimo procentas);

M – (kadastro duomenų nustatymo data).

Pastato – gyvenamojo namo (1A5p, unikalus Nr. 6897-0004-2018) statybos pabaigos metai – 1970, pastatytas iš medžiagos – plytos. Valstybės įmonės Registrų centro duomenimis pastato 1A5p nusidėvėjimo procentas – 38 proc. Pagal Priedo 1.1 papunktį, statinio gyvavimo trukmė – 100 metų. Kadastro duomenų nustatymo data 2019-11-27.

T = 100-(100x38/100))+2019 = 100-38+2019 = 2081;

T (nuomos terminas) = 2081-2025 = 56 metai (kai apskaičiuotas pastato, statinio ar įrenginio saugaus naudojimo terminas yra išreikštas metais ir mėnesiais, termino dalis, ilgesnė arba lygi šešiems mėnesiams, prilyginama metams, o mažesnė už šešis mėnesius – atmetama).

Taisyklių 44 punkte nurodyta, kad Valstybinės žemės nuomos procedūrą vykdanti institucija valstybinės žemės nuomos sutarties projektą pateikia nuomininkui. Pasirašydamas sutarties projekte nuomininkas patvirtina, kad sutinka su sutarties projekte įrašytomis žemės sklypo nuomos sąlygomis. Valstybinės žemės nuomos projektas suderintas su Savivaldybės įmonės „Plungės būstas“ atstovu.          

2. Siūlomos teisinio reguliavimo nuostatos, šiuo metu esantis teisinis reglamentavimas, kokie šios srities teisės aktai tebegalioja ir kokius teisės aktus būtina pakeisti ar panaikinti, priėmus teikiamą tarybos sprendimo projektą.

Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1999 m. kovo 9 d. nutarimo Nr. 260 „Dėl Kitos paskirties valstybinės žemės sklypų pardavimo ir nuomos taisyklių patvirtinimo“ II skyriaus 3 skirsnio 43 punktu valstybinės žemės nuomos sutartyje išdėstomos sutarties sąlygos, numatytos nutarime.

3. Kodėl būtina priimti sprendimą, kokių pozityvių rezultatų laukiama.

Pritarus šio sprendimo projektui bus realizuotos valstybinės žemės sklypo naudotojų teisės ir teisėti lūkesčiai.

4. Lėšų poreikis ir finansavimo šaltiniai.

Papildomų lėšų nereikės.

5. Pateikti kitus sprendimui priimti reikalingus pagrindimus, skaičiavimus ar paaiškinimus.

Nėra.

6. Pateikti sprendimo projekto lyginamąjį variantą, jeigu teikiamas sprendimo pakeitimo projektas.

Paruoštas naujos redakcijos sprendimo projektas, projekto lyginamasis variantas neteikiamas.

7. Sprendimo projekto antikorupcinis vertinimas.

Teisės aktas nėra norminio pobūdžio, todėl sprendimo projektas antikorupciniu požiūriu nevertinamas.

8. Nurodyti, kieno iniciatyva sprendimo projektas yra parengtas.

Atsižvelgiant į Savivaldybės įmonės „Plungės būstas“ 2024 m. rugsėjo 30 d. prašymą Nr. AG-6207.

9. Nurodyti, kuri sprendimo projekto ar pridedamos medžiagos dalis (remiantis teisės aktais) yra neskelbtina.

Asmenų duomenys neskelbiami.

10. Kam (institucijoms, skyriams, organizacijoms ir t. t.) patvirtintas sprendimas turi būti išsiųstas.

Savivaldybės įmonei „Plungės būstas“.

11. Kita svarbi informacija (gali būti nurodomos kitos galimos projekto ir (ar) jo įgyvendinimo alternatyvos, taip pat jų poveikio įvertinimas; nurodoma, kokios institucijos būtų atsakingos už jo atlikimą, kokie duomenys turėtų būti renkami, siekiant vėliau įvertinti, ar buvo pasiektas projekto tikslas; nurodoma, ar buvo konsultuotasi su visuomene, apibendrinami konsultavimosi rezultatai (nurodoma, su kokiomis suinteresuotomis grupėmis buvo konsultuotasi, ar atsižvelgta į suinteresuotų grupių pateiktus siūlymus, kiek į juos atsižvelgta) ir kita.).

Nėra.

12. Numatomo teisinio reguliavimo poveikio vertinimas*

Sritys

Numatomo teisinio reguliavimo poveikio vertinimo rezultatai

Teigiamas poveikis

Neigiamas poveikis

Ekonomikai

Įtakos neturės

Nenumatomas

Finansams

Įtakos neturės

Nenumatomas

Socialinei aplinkai

Įtakos neturės

Nenumatomas

Viešajam administravimui

Įtakos neturės

Nenumatomas

Teisinei sistemai

Įtakos neturės

Nenumatomas

Kriminogeninei situacijai

Įtakos neturės

Nenumatomas

Aplinkai

Įtakos neturės

Nenumatomas

Administracinei naštai

Įtakos neturės

Nenumatomas

Regiono plėtrai

Įtakos neturės

Nenumatomas

Kitoms sritims, asmenims ar jų grupėms

Įtakos neturės

Nenumatomas

 

* Numatomo teisinio reguliavimo poveikio vertinimas atliekamas rengiant teisės akto, kuriuo numatoma reglamentuoti iki tol nereglamentuotus santykius, taip pat kuriuo iš esmės keičiamas teisinis reguliavimas, projektą. Atliekant vertinimą, nustatomas galimas teigiamas ir neigiamas poveikis to teisinio reguliavimo sričiai, asmenims ar jų grupėms, kuriems bus taikomas numatomas teisinis reguliavimas.

 

 

Rengėja                                                              

Turto skyriaus patarėja                                                                                Regina Krauleidienė