Projektas
LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMAS
REZOLIUCIJA
DĖL tėvų teisių užtikrinimo švietimo sistemoje
2021 m. rugsėjo d. Nr. XIV-
Vilnius
įvertindamas švietimo sistemos reikšmę kiekvieno žmogaus, lietuvių Tautos ir visos visuomenės gerovei;
pripažindamas prigimtinę tėvų teisę nevaržomai rūpintis savo vaikų doroviniu ir religiniu auklėjimu;
patvirtindamas, kad tėvams tenka pagrindinė atsakomybė už vaiko auklėjimą ir vystymąsi;
akcentuodamas tėvų teisę parinkti savo vaikams ugdymo programą, formą, mokyklą;
pažymėdamas, kad pasaulinė pandemija neigiamai paveikė tėvų ir vaikų teisių įgyvendinimą švietimo srityje;
pabrėždamas, kad niekas negali riboti tėvų teisės reikalauti jog vaikui būtų teikiamas geros kokybės ugdymas;
patvirtina, kad pandemijos metu taikytas nuotolinis mokymas yra susijęs su nepageidaujamais šalutiniais padariniais vaikams, tėvams ir pedagogams, todėl negali atstoti kontaktinio ugdymo proceso;
rekomenduoja Vyriausybei susilaikyti nuo visiško kontaktinio ugdymo proceso atisakymo ateityje;
atkreipia Vyriausybės dėmesį, kad būtina sudaryti tinkamas sąlygas ir užtikrinti paramą tėvams, kurie ugdo vaikus namuose ar turi papildomai prisidėti prie vaikų ugdymo vykstant nuotoliniam ugdymo procesui;
pabrėžia, kad mokyklų tinklo pertvarka turi atitikti Švietimo įstatyme įtvirtintas nuostatas dėl švietimo teikėjų tinklo;
pažymi, kad tėvai ir jų atstovai turi būti įtraukiami į ugdymo programų rengimo darbo grupes, o atnaujinamos ugdymo programos turi atitikti švietimo įstatyme įtvirtintus švietimo tikslus;
remia tėvų ir jų asociacijų dalyvavimą viešajame politiniame diskurse;
išreiškia tvirtą valią teisėkūros procese įsiklausyti į tėvų ir jų asociacijų argumentus ir pasiūlymus, ypač svarstant kontraversiškus klausimus;
pažymi, kad jokiais teisės aktais negali būti siaurinamos konstitucinės tėvų teisės ir laisvės, menkinamas konstitucinis tėvų statusas;
įsipareigoja įstatymuose sistemiškai įtvirtinti subsidiarumo principą atitinkančias priemones, skirtas padėti tėvams parengti vaikus savarankiškam gyvenimui, ugdyti brandžias, dorovingas, savarankiškas, atsakingas, pilietiškas, gebančias bendradarbiauti ir kurti savo ir bendruomenės gyvenimą, asmenybes.