Projektas

 

 

LIETUVOS RESPUBLIKOS VYRIAUSYBĖ

 

NUTARIMAS

DĖL VALSTYBĖS IR SAVIVALDYBIŲ INSTITUCIJŲ IR ĮSTAIGŲ VERTINIMO KRITERIJŲ ĮVERČIŲ APRAŠO PATVIRTINIMO

 

Nr.

Vilnius

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatymo 20 straipsnio 1 dalimi, Lietuvos Respublikos Vyriausybė nutaria:

1.  Patvirtinti Valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų vertinimo kriterijų įverčių aprašą (pridedama).

2.  Rekomenduoti subjektams,  nustatantiems valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų vadovų pareiginės algos koeficientą, priimant į pareigas įstaigos vadovą pirmajai kadencijai arba  Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatymo Nr. VIII-1316 pakeitimo įstatymo Nr. XIV-1985 2 straipsnio 13 dalyje nurodytu atveju, nustatyti įstaigos vadovui ne didesnį nei šiuo nutarimu patvirtintame Valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų vertinimo kriterijų įverčių apraše nurodyto intervalo pareiginės algos koeficiento vidurkį.

3.  Nustatyti, kad šis nutarimas įsigalioja 2024 m. sausio 1 d.

 

 

 

Ministras Pirmininkas

 

 

 

Vidaus reikalų ministras

 

 

 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos Vyriausybės

2023 m.                        d. nutarimu Nr. 

 

 

VALSTYBĖS IR SAVIVALDYBIŲ INSTITUCIJŲ IR ĮSTAIGŲ VERTINIMO KRITERIJŲ ĮVERČIŲ APRAŠAS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1.  Valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų vertinimo kriterijų įverčių aprašas (toliau – Aprašas) nustato valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų vertinimo kriterijų įverčius ir šių įverčių taikymo reikalavimus.

2.  Nustatant valstybės ar savivaldybės institucijos ar įstaigos vadovo pareiginės algos koeficientą, yra atliekamas valstybės ir savivaldybės institucijos ar įstaigos įvertinimas pagal šiame Apraše nustatytus kriterijus.

3.  Valstybės ir savivaldybės institucijos ar įstaigos įvertinimą atlieka subjektui, kuris valstybės ar savivaldybės institucijos ar įstaigos vadovui nustato pareiginės algos koeficientą, funkcijas atlikti padedanti valstybės ar savivaldybės institucija ar įstaiga.

4.  Atliekant savivaldybės kontrolės ir audito tarnybos įvertinimą pagal Aprašo III skyriaus 2 punkte nurodytą kriterijų, yra vertinamas savivaldybės, kurioje veikia atitinkama savivaldybės kontrolės ir audito tarnyba, administracijos dydis.

5.  Atlikus valstybės ir savivaldybės institucijos ar įstaigos įvertinimą pagal Apraše nustatytus kriterijus, surinktų įverčių suma (balų skaičius) lemia pareiginės algos koeficiento intervalą. Taikant šį intervalą ir nutarimo, kuriuo patvirtintas Aprašas, 2 punkte pateiktą rekomendaciją, nustatomas konkretus valstybės ar savivaldybės institucijos ar įstaigos vadovo pareiginės algos koeficientas.

 

II SKYRIUS

VALSTYBĖS IR SAVIVALDYBIŲ INSTITUCIJŲ IR ĮSTAIGŲ VERTINIMO KRITERIJAI IR ĮVERČIAI (BALAI)

 

 

Eil. Nr.

 

Valstybės institucija ar įstaiga

 

Savivaldybės institucija ar įstaiga

 

Įvertis

 

(balai)

 

1.

 

Valstybės ar savivaldybės institucijos ar įstaigos veiklos pobūdis:

 

1.1.

 

dalyvavimas formuojant daugiau kaip vienos valdymo srities valstybės politiką ir jos įgyvendinimas

 

arba

 

teismų savivaldos institucijų aptarnavimas

 

 

4

 

1.2.

 

dalyvavimas formuojant vienos valdymo srities valstybės politiką ir jos įgyvendinimas

 

arba

 

valstybės politikos įgyvendinimas daugiau kaip vienoje valdymo srityje

 

arba

 

valstybės institucijai ar įstaigai yra suteikti viešojo administravimo įgaliojimai administracinio reglamentavimo srityje

 

savivaldybės institucijų sprendimų įgyvendinimo organizavimas ir kontrolė ir tiesioginis šių sprendimų įgyvendinimas

 

arba

 

savivaldybės biudžeto ir kitų piniginių išteklių, savivaldybės turto ir patikėjimo teise valdomo valstybės turto naudojimo ir valdymo priežiūra, kontrolė ir auditas

 

3

 

1.3.

 

valstybės politikos įgyvendinimas vienoje valdymo srityje

 

 

 

2

 

1.4.

 

valstybės politikos formavimo arba įgyvendinimo aptarnavimas

 

 

1

 

2.

 

Valstybės ar savivaldybės institucijos ar įstaigos dydis:

 

2.1.

 

valstybės įstaigoje įsteigtų pareigybių paskutiniųjų 3 kalendorinių metų vidurkis yra 501 ir daugiau pareigybių

 

savivaldybės įstaigoje įsteigtų pareigybių paskutiniųjų 3 kalendorinių metų vidurkis yra 501 ir daugiau pareigybių

 

4

 

2.2.

 

valstybės įstaigoje įsteigtų pareigybių paskutiniųjų 3 kalendorinių metų vidurkis yra nuo 51 iki 500 pareigybių

 

savivaldybės įstaigoje įsteigtų pareigybių paskutiniųjų 3 kalendorinių metų vidurkis yra nuo 51 iki 500 pareigybių

 

3

 

2.3.

 

valstybės įstaigoje įsteigtų pareigybių paskutiniųjų 3 kalendorinių metų vidurkis yra iki 50 pareigybių

 

savivaldybės įstaigoje įsteigtų pareigybių paskutiniųjų 3 kalendorinių metų vidurkis yra iki 50 pareigybių

 

2

 

3.

 

Valstybės ar savivaldybės institucijos ar įstaigos santykis su pavaldžiais ir nepavaldžiais subjektais:

 

3.1.

 

vertikalusis vadovavimas, kai valstybės institucija ar įstaiga vadovauja ne mažiau kaip 2 pakopų pavaldžių subjektų sistemai

 

arba

 

funkcinis vadovavimas keliose valdymo srityse

 

 

4

 

3.2.

 

vertikalusis vadovavimas, kai valstybės institucija ar įstaiga vadovauja 1 pakopos pavaldžių subjektų sistemai

 

vertikalus vadovavimas

 

arba

 

rekomendacijų savivaldybės institucijų ar įstaigų vadovams teikimas

 

3

 

3.3.

 

funkcinis vadovavimas vienoje valdymo srityje

 

dalinis funkcinis vadovavimas

 

2

 

3.4.

 

dalinis funkcinis vadovavimas

 

 

1

 

4.

 

Valstybės ar savivaldybės institucijos ar įstaigos veiklos ir sprendimų galiojimo ribos:

 

4.1.

 

visa Lietuvos Respublikos teritorija

 

 

4

 

4.2.

 

teritorija, kurioje yra daugiau kaip 500 000 gyventojų

 

teritorija, kurioje yra daugiau kaip 500 000 gyventojų

 

3

 

4.3.

 

teritorija, kurioje yra nuo 100 001 iki 500 000 gyventojų

 

teritorija, kurioje yra nuo 100 001 iki 500 000 gyventojų

 

2

 

4.4.

 

teritorija, kurioje yra iki 100 000 gyventojų

 

arba

 

viena įstaigų sistema

 

teritorija, kurioje yra iki 100 000 gyventojų

 

1

 

III SKYRIUS

VALSTYBĖS INSTITUCIJOS AR ĮSTAIGOS SURINKTŲ ĮVERČIŲ SUMOS (BALŲ SKAIČIAUS) SANTYKIS SU VALSTYBĖS INSTITUCIJOS AR ĮSTAIGOS VADOVO PAREIGINĖS ALGOS KOEFICIENTU

 

 

Eil. Nr.

 

Valstybės institucijos ar įstaigos įvertinimas (balais)

 

Pareiginės algos koeficiento intervalas

 

1.

 

14–16

 

2,39–3,98

 

2.

 

11–13

 

2,09–3,48

 

3.

 

8–10

 

1,82–3,04

 

4.

 

7–8

 

1,59–2,65

 

IV SKYRIUS

SAVIVALDYBĖS INSTITUCIJOS AR ĮSTAIGOS SURINKTŲ ĮVERČIŲ SUMOS (BALŲ SKAIČIAUS) SANTYKIS SU SAVIVALDYBĖS INSTITUCIJOS AR ĮSTAIGOS VADOVO PAREIGINĖS ALGOS KOEFICIENTU

 

 

Eil. Nr.

 

Savivaldybės institucijos ar įstaigos įvertinimas (balais)

 

Pareiginės algos koeficiento intervalas

 

1.

 

11–14

 

1,80–3,00

 

2.

 

7–10

 

1,50–2,50

Pastabos:

1. Valstybės politikos formavimas, nustatant valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų vertinimo kriterijų įverčius (balus), suprantamas kaip valstybės institucijos ar įstaigos veikla, apimanti tiesioginį Seimo ir Vyriausybės sprendimų projektų (įstatymų projektų, Seimo ar Vyriausybės norminių administracinių aktų projektų, taip pat valstybės strategijų, strateginio lygmens ir nacionalinių programavimo lygmens planavimo dokumentų) rengimą ir teikimą Seimui ar Vyriausybei.

2. Valstybės politikos įgyvendinimas, nustatant valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų vertinimo kriterijų įverčius (balus), suprantamas kaip valstybės institucijos ar įstaigos atliekamos planavimo (išskyrus valstybės strategijų, strateginio lygmens ir nacionalinių programavimo lygmens planavimo dokumentų rengimą), organizavimo, koordinavimo, reguliavimo, vertinimo priežiūros funkcijos, taip pat kitos funkcijos, kurios nėra priskirtos valstybės politikos formavimui, dalyvavimui formuojant valstybės politiką ar valstybės politikos formavimo ar įgyvendinimo aptarnavimui.

3. Dalyvavimas formuojant valstybės politiką, nustatant valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų vertinimo kriterijų įverčius (balus), suprantamas kaip valstybės institucijos ar įstaigos veikla, apimanti pasiūlymų dėl valdymo srities (-čių), kurioje (-se) veikia valstybės institucija ar įstaiga, teisinio reguliavimo teikimą valstybės politiką šioje (-se) srityje (-se) formuojančiai (-ioms) ministerijai (-oms) arba šios (-ių) ministerijos (-jų) pavedimu – tiesioginį Seimo ir Vyriausybės sprendimų projektų (įstatymų projektų, Seimo ir Vyriausybės norminių administracinių aktų projektų, taip pat nacionalinių programavimo lygmens planavimo dokumentų) rengimą ir teikimą ministerijai (-joms), kai ši veikla valstybės institucijai ar įstaigai yra pavesta kaip tiesioginė funkcija (Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymo nustatyta tvarka valstybės institucijai ar įstaigai yra suteikti viešojo administravimo įgaliojimai vykdyti veiklą administracinio reglamentavimo srityje).

4. Valstybės politikos formavimo ir įgyvendinimo aptarnavimas, nustatant valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų vertinimo kriterijų įverčius (balus), suprantamas kaip specializuota valstybės institucijos ar įstaigos veikla, vykdoma pagal konkretų kompetentingo subjekto pavedimą arba pagal nustatytą konkrečią tvarką su aiškiu siekiamu materialiu rezultatu, kurį identifikuoja ir vertina pavedimą davęs subjektas (medžiagos kaupimo, registravimo, sisteminimo, analizės, informacinio aprūpinimo ar kiti techninio pobūdžio darbai, seminarų, diskusijų organizavimas, ekspertizių atlikimas, taip pat kitų aptarnavimo funkcijų atlikimas).

5. Vertikalusis vadovavimas suprantamas kaip valstybės ar savivaldybės institucijos ar įstaigos veikla, kurią vykdant daromas poveikis tiesioginio pavaldumo ar atskaitomybės ryšiais su valstybės institucija ar įstaiga susietiems juridiniams asmenims.

6. Funkcinis vadovavimas suprantamas kaip valstybės institucijos ar įstaigos veikla, vykdoma nepavaldžių subjektų atžvilgiu tam tikroje valdymo srityje, apimanti nepavaldžių subjektų veiklos planavimą, metodinę pagalbą, koordinavimą ir priežiūrą.

7. Dalinis funkcinis vadovavimas suprantamas kaip valstybės ar savivaldybės institucijos ar įstaigos veikla, vykdoma nepavaldžių subjektų atžvilgiu tam tikroje valdymo srityje, apimanti vieną ar kelias iš šių funkcijų: nepavaldžių subjektų veiklos planavimą, metodinę pagalbą, koordinavimą ar priežiūrą.

8. 1 pakopos pavaldžių subjektų sistema suprantama kaip valstybės ar savivaldybės institucijos ar įstaigos veiklos srityje veikiančių juridinių asmenų, kurie su valstybės ar savivaldybės institucija ar įstaiga yra susieti tiesioginio pavaldumo ar atskaitomybės ryšiais, visuma.

9. 2 pakopų pavaldžių subjektų sistema suprantama kaip valstybės ar savivaldybės institucijos ar įstaigos veiklos srityje veikiančių juridinių asmenų, kurie su valstybės ar savivaldybės institucija ar įstaiga yra susieti tiesioginio pavaldumo ar atskaitomybės ryšiais ir turi su jais pačiais tiesioginio pavaldumo ar atskaitomybės ryšiais susietų juridinių asmenų, visuma.

10. Viena įstaigų sistema suprantama kaip valstybės ar savivaldybės institucijos ar įstaigos veiklos srityje veikiančių visų juridinių asmenų, kurie su valstybės ar savivaldybės institucija ar įstaiga yra susieti tiek tiesioginio, tiek netiesioginio pavaldumo ar atskaitomybės ryšiais, visuma.

11. Kitos vartojamų formuluočių reikšmės suprantamos taip, kaip jos yra apibrėžtos Viešojo administravimo įstatyme.

 

___________________