Projektas

 

 

 

LIETUVOS RESPUBLIKOS VYRIAUSYBĖ

 

NUTARIMAS

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS VYRIAUSYBĖS 2020 M. RUGPJŪČIO 12 D. NUTARIMO NR. 900 „DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS REGIONINĖS PLĖTROS ĮSTATYMO ĮGYVENDINIMO“ PAKEITIMO

 

Nr. 

Vilnius

 

Lietuvos Respublikos Vyriausybė nutaria:

Pakeisti Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2020 m. rugpjūčio 12 d. nutarimą Nr. 900 „Dėl Lietuvos Respublikos regioninės plėtros įstatymo įgyvendinimo“ ir jį išdėstyti nauja redakcija (Konkursų į regionų plėtros tarybų administracijų direktorių pareigas organizavimo ir vykdymo tvarkos aprašas nauja redakcija nedėstomas):

 

LIETUVOS RESPUBLIKOS VYRIAUSYBĖ

 

NUTARIMAS

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS REGIONINĖS PLĖTROS ĮSTATYMO ĮGYVENDINIMO

 

Įgyvendindama Lietuvos Respublikos regioninės plėtros įstatymą, Lietuvos Respublikos Vyriausybė nutaria:

1. Patvirtinti pridedamus:

1.1. Konkursų į regionų plėtros tarybų administracijų direktorių pareigas organizavimo ir vykdymo tvarkos aprašą;

1.2. Regiono plėtros tarybai skirtinų valstybės biudžeto lėšų apskaičiavimo ir skyrimo metodiką.

2. Įgalioti:

2.1. Vidaus reikalų ministeriją:

2.1.1. koordinuoti kompetencijų centro paslaugų teikimą ir prižiūrėti šių paslaugų kokybę;

2.1.2. patvirtinti kompetencijų centro paslaugų teikimo tvarką;

2.1.3. patvirtinti regionų plėtros tarybų kolegijų narių darbo laiko apskaičiavimo tvarką;

2.2. Vidaus reikalų ministeriją ir Finansų ministeriją – patvirtinti regionų plėtros planų rengimo, įgyvendinimo, įgyvendinimo stebėsenos, vertinimo, priežiūros ir atsiskaitymo už pasiektą pažangą tvarką;

2.3. Regioninės plėtros departamentą prie Vidaus reikalų ministerijos – atlikti Regioninės plėtros įstatyme Vyriausybės įgaliotai įstaigai prie Vidaus reikalų ministerijos nustatytas funkcijas.“

 

 

 

Ministras Pirmininkas                                                                     

 

 

 

Vidaus reikalų ministras

 

 

 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos Vyriausybės

m.                 d. nutarimo Nr.    redakcija

 

 

REGIONO PLĖTROS TARYBAI SKIRTINŲ VALSTYBĖS BIUDŽETO LĖŠŲ APSKAIČIAVIMO IR SKYRIMO METODIKA

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Regiono plėtros tarybai skirtinų valstybės biudžeto lėšų apskaičiavimo ir skyrimo metodika (toliau – Metodika) nustato valstybės biudžeto lėšų poreikio regiono plėtros tarybos funkcijų, nustatytų Lietuvos Respublikos regioninės plėtros įstatymu (toliau – Įstatymas), vykdymui ir regiono plėtros tarybos kolegijos narių, administracijos direktoriaus ir administracijos darbuotojų (toliau kartu – regiono plėtros tarybos personalas) kvalifikacijos tobulinimui apskaičiavimo, skirtinos valstybės biudžeto lėšų sumos ir valstybės biudžeto lėšomis finansuojamos regiono plėtros tarybos veiklos vertinimo kriterijų nustatymo ir valstybės biudžeto lėšų skyrimo tvarką.

2. Metodikoje vartojamos sąvokos:

2.1. bendrosios funkcijos veiklos, kuriomis užtikrinamas regiono plėtros tarybos savarankiškas funkcionavimas (dokumentų, personalo, turimų materialinių ir finansinių išteklių valdymas), kad ji galėtų atlikti jai Įstatymu, kitais įstatymais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais ir regiono plėtros tarybos nuostatais nustatytas funkcijas, susijusias su jos veiklos tikslais;

2.2. kitos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos Įstatyme, Lietuvos Respublikos biudžeto sandaros įstatyme ir Komandiruočių išlaidų apmokėjimo biudžetinėse įstaigose taisyklėse, patvirtintose Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2004 m. balandžio 29 d. nutarimu Nr. 526 „Dėl dienpinigių ir kitų komandiruočių išlaidų apmokėjimo“.

 

II SKYRIUS

VALSTYBĖS BIUDŽETO LĖŠOMIS FINANSUOJAMOS VEIKLOS, IŠLAIDOS

 

3. Valstybės biudžeto lėšos skiriamos šioms regiono plėtros tarybos veikloms vykdyti:

3.1. Įstatymo 12 straipsnio 3 dalies 1–8 ir 11 punktuose nustatytų regiono plėtros tarybos funkcijų (toliau – remtinos specialiosios funkcijos) ir su šių funkcijų vykdymu susijusių bendrųjų funkcijų vykdymas (įskaitant kolegijos narių pareigas, kurios, vadovaujantis Metodikos 4–5 punktais, laikomos neatsiejamai susijusiomis su remtinų specialiųjų funkcijų vykdymu);

3.2. regiono plėtros tarybos personalo kvalifikacijos, kuri reikalinga atliekant Įstatymo 12 straipsnio 1 dalyje nustatytus regiono plėtros tarybos veiklos tikslus atitinkančią veiklą, ir vykdant su tuo susijusias bendrąsias funkcijas, tobulinimas (įskaitant regiono plėtros tarybos personalo kvalifikacijos tobulinimo organizavimą ir vykimą į komandiruotes, kai vykstama tobulinti kvalifikaciją).

4. Kolegijos nario pareigomis, neatsiejamai susijusiomis su remtinų specialiųjų funkcijų vykdymu, laikoma:

4.1. dalyvavimas kolegijos posėdžiuose svarstant klausimus, susijusius su bent viena iš kolegijos funkcijų, nurodytų Įstatymo 23 straipsnio 1 dalies 1–5, 8–10 punktuose, ir priimant šiais klausimais sprendimus, taip pat svarstant ir priimant sprendimus, nurodytus Įstatymo 23 straipsnio 1 dalies 7 punkte, kai tokie sprendimai priimami siekiant parengti, pakeisti ar įgyvendinti regiono plėtros planą ir (arba) įgyvendinti Regionų plėtros programoje regionui nustatytas išankstines sąlygas, bei sprendimus, nurodytus Įstatymo 26 straipsnio 6, 8, 13 dalyse ir 27 straipsnio 4 dalyje;

4.2. kolegijos sprendimu atstovavimas regiono plėtros tarybai Metodikos 4.1 papunktyje nurodytais klausimais;

4.3. dalyvavimas pretendentų į regiono plėtros tarybos administracijos direktoriaus pareigas atrankos komisijos darbe (taikoma kolegijos nariams, kuriuos kolegija, vadovaudamasi Konkursų į regionų plėtros tarybų administracijų direktorių pareigas organizavimo ir vykdymo tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2020 m. rugpjūčio 12 d. nutarimu Nr. 900 „Dėl Lietuvos Respublikos regioninės plėtros įstatymo įgyvendinimo“, paskiria būti pretendentų į administracijos direktoriaus pareigas atrankos komisijos nariais).

5. Kolegijos pirmininko pareigomis, neatsiejamai susijusiomis su remtinų specialiųjų funkcijų vykdymu, be Metodikos 4 punkte nurodytų pareigų, laikoma:

5.1. pirmininkavimas kolegijos posėdžiams, kuriuose svarstomi Metodikos 4.1 papunktyje nurodyti klausimai ir (ar) priimami šiais klausimais kolegijos sprendimai, taip pat tokių posėdžių darbotvarkių sudarymas, protokolų ir sprendimų pasirašymas;

5.2. dalyvavimas Nacionalinės regioninės plėtros tarybos posėdžiuose.

6. Valstybės biudžeto lėšomis finansuojamos regiono plėtros tarybos išlaidos, kurios reikalingos regiono plėtros tarybai vykdant Metodikos 3 punkte nurodytas veiklas (toliau – valstybės biudžeto lėšomis finansuojama veikla):

6.1. kolegijos narių (išskyrus kolegijos nariais esančius merus ir nevisuomeniniais pagrindais dirbančius mero pavaduotojus), regiono plėtros tarybos administracijos direktoriaus ir regiono plėtros tarybos administracijos darbuotojų darbo užmokesčio ir kitos su darbo santykiais susijusios išlaidos;

6.2.paslaugų, prekių ir kito turto įsigijimo išlaidos.

7. Valstybės biudžeto lėšomis nefinansuojamos išlaidos:

7.1. su valstybės biudžeto lėšomis finansuojama veikla, kuri nustatyta šioje Metodikoje, nesusijusios išlaidos;

7.2. valstybės biudžeto lėšomis finansuojamos veiklos išlaidos, kurių regiono plėtros taryba nepatirtų, jeigu pasinaudotų jai valstybės institucijų, įstaigų, įmonių sudaromomis galimybėmis reikalingas paslaugas, prekes, kitą turtą gauti neatlygintinai arba už kainą, kuri mažesnė už rinkos kainą;

7.3. valstybės biudžeto lėšomis finansuojamos veiklos išlaidos, kurios padidina šios veiklos sąnaudas, proporcingai nesukurdamos pridėtinės vertės.

8. Metodikoje nustatyta tvarka taip pat nefinansuojamos ekspertų paslaugų, kurios regiono plėtros tarybai reikalingos vykdant jai Lietuvos Respublikos atliekų tvarkymo įstatyme nustatytą regioninių atliekų tvarkymo planų rengimo ir tvirtinimo funkciją, įsigijimo išlaidos. Šios išlaidos apmokamos Lietuvos Respublikos aplinkos ministerijos nustatyta tvarka iš atliekų tvarkymo programos lėšų.

9. Jeigu regiono plėtros tarybos administracijos direktorius ir (ar) administracijos darbuotojas (-ai) atlieka ne tik su valstybės biudžeto lėšomis finansuojamos veiklos vykdymu susijusias funkcijas, regiono plėtros taryba turi įvertinti visas regiono plėtros tarybos administracijos direktoriaus ir kiekvieno administracijos darbuotojo atliekamas funkcijas ir darbo laiko, skiriamo minėtoms funkcijoms atlikti, pasiskirstymą bei, atsižvelgdama į vertinimo rezultatus, apskaičiuoti regiono plėtros tarybos administracijos direktoriaus ir kiekvieno administracijos darbuotojo pareigybės funkcijų susiejimą su valstybės biudžeto lėšomis finansuojama veikla. Pareigybių funkcijų susiejimas su valstybės biudžeto lėšomis finansuojama veikla apskaičiuojamas procentine išraiška, apvalinant iki sveikojo skaičiaus. Pareigybių funkcijų susiejimą tvirtina administracijos direktorius.

10. Regiono plėtros tarybos administracijos direktoriaus ar administracijos darbuotojo, kurio pareigybės funkcijų susiejimas su valstybės biudžeto lėšomis finansuojama veikla yra lygus 100 proc., darbo užmokesčio ir kitos su darbo santykiais susijusios išlaidos apmokamos valstybės biudžeto lėšomis. Regiono plėtros tarybos administracijos direktoriaus ar administracijos darbuotojo, kuris atlieka ne tik valstybės biudžeto lėšomis finansuojamą veiklą, darbo užmokesčio ir kitos su darbo santykiais susijusios išlaidos valstybės biudžeto lėšomis apmokamos valstybės biudžeto lėšomis finansuojamos veiklos dalimi pagal jo pareigybės funkcijų susiejimą.

11. Regiono plėtros tarybos kolegijos narių darbo užmokesčio išlaidos apmokamos valstybės biudžeto lėšomis pagal kolegijos nario faktiškai dirbtą laiką, atliekant Metodikos 4–5 punktuose nustatytas pareigas. Kolegijos nario faktiškai dirbtas laikas apskaičiuojamas vadovaujantis Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministro patvirtinta regiono plėtros tarybos kolegijos nario darbo laiko apskaičiavimo tvarka.

12. Regiono plėtros tarybos išlaidos komandiruotėms, turtui įsigyti, nuomoti, taip pat išlaidos už turto eksploatavimą, remontą, draudimą ir kitas paslaugas apmokamos valstybės biudžeto lėšomis ta dalimi, kuri yra tiesiogiai ir pagrįstai susijusi su valstybės biudžeto lėšomis finansuojama veikla.

13. Kai tik dalis regiono plėtros tarybos išlaidų, nurodytų Metodikos 12 punkte, susijusi su valstybės biudžeto lėšomis finansuojama veikla ir nėra galimybės atskirti išlaidų dalies, apmokamos valstybės biudžeto lėšomis, jos procentinis dydis apskaičiuojamas pagal formules (atliekant formulėje nurodytus veiksmus, gaunamas skaičius aritmetiškai suapvalinamas):

Id = Psus / Psk,

kur:

Id –procentinė išlaidų dalis, apmokama valstybės biudžeto lėšomis;

Psus – regiono plėtros tarybos administracijos direktoriaus ir visų administracijos darbuotojų pareigybių susiejimų su valstybės biudžeto lėšomis finansuojama veikla, išreikštų procentais, suma;

Psk – regiono plėtros tarybos administracijos direktoriaus ir administracijos darbuotojų pareigybių skaičius.

14. Komandiruotės išlaidos apskaičiuojamos pagal Komandiruočių išlaidų apmokėjimo biudžetinėse įstaigose taisykles, maksimalių dienpinigių dydžių sąrašą ir dienpinigių mokėjimo tvarkos aprašą, patvirtintus Vyriausybės 2004 m. balandžio 29 d. nutarimu Nr. 526 „Dėl dienpinigių ir kitų komandiruočių išlaidų apmokėjimo“.

15. Reprezentacinėms išlaidoms, kurioms priskiriamos Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšų naudojimo reprezentacinėms išlaidoms taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2002 m. birželio 17 d. nutarimu Nr. 919 „Dėl reprezentacinių išlaidų“, 2 punkte nurodytos išlaidos, gali būti skiriama iki 1 proc. regiono plėtros tarybai Metodikoje nustatyta tvarka biudžetiniams metams skirtų valstybės biudžeto lėšų.

16. Regiono plėtros tarybos išlaidos, finansuojamos valstybės biudžeto lėšomis, turi būti pagrįstos išlaidų patvirtinimo dokumentais, kurių atsekamumas turi būti užtikrintas. Patirtos išlaidos turi būti įtrauktos į regiono plėtros tarybos buhalterinę apskaitą.

 

III SKYRIUS

REGIONO PLĖTROS TARYBAI SKIRTINOS VALSTYBĖS BIUDŽETO LĖŠŲ SUMOS PLANAVIMAS, NUSTATYMAS IR SKYRIMAS

 

17. Regiono plėtros taryba kiekvienais metais per Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos nurodytą terminą, kuris nustatomas atsižvelgiant į Vyriausybės patvirtintame atitinkamų metų Valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų finansinių rodiklių projektų rengimo plane nustatytus duomenų (informacijos) pateikimo terminus, pateikia Vidaus reikalų ministerijai raštu informaciją apie valstybės biudžeto lėšų poreikį valstybės biudžeto lėšomis finansuojamai veiklai ateinantiems trejiems biudžetiniams metams. Kai įsteigiama regiono plėtros taryba, regiono plėtros taryba taip pat pateikia Vidaus reikalų ministerijai raštu informaciją apie valstybės biudžeto lėšų poreikį valstybės biudžeto lėšomis finansuojamai veiklai 2021 metams – ne vėliau kaip per 15 darbo dienų nuo regiono plėtros tarybos įregistravimo Juridinių asmenų registre dienos.

18. Regiono plėtros taryba informaciją apie valstybės biudžeto lėšų poreikį rengia užpildydama Metodikos priede pateiktą formą.

19. Valstybės biudžeto lėšų poreikis valstybės biudžeto lėšomis finansuojamai veiklai planuojamas laikantis šių reikalavimų:

19.1. valstybės biudžeto lėšų poreikį gali sudaryti tik tos išlaidos, kurios, vadovaujantis Metodikos 6–8 punktais, gali būti Metodikoje nustatyta tvarka finansuojamos valstybės biudžeto lėšomis;

19.2. valstybės biudžeto lėšų poreikis turi būti pagrįstas ir suplanuotas efektyviai, vadovaujantis Įstatymo nuostatomis dėl regiono plėtros tarybos personalo darbo apmokėjimo dydžių ir Metodikos 15 punkte nustatytais reikalavimais, taip pat atlikus planuojamų įsigyti paslaugų, prekių ir kito turto rinkos kainų analizę;

19.3. valstybės biudžeto lėšų poreikis biudžetiniams metams (neįskaičiuojant lėšų poreikio baldams, kompiuterinių darbo vietų įrangai įsigyti) negali būti didesnis už didžiausią galimą regiono plėtros tarybai skirti valstybės biudžeto lėšų sumą, reikalingą paslaugoms, prekėms ir kitam turtui įsigyti bei darbo užmokesčio ir kitoms su darbo santykiais susijusioms išlaidoms (toliau – didžiausia galima regiono plėtros tarybai skirti valstybės biudžeto lėšų suma personalui ir paslaugoms, prekėms ir kitam turtui įsigyti), apskaičiuotą Metodikos IV skyriuje nustatyta tvarka.

20. Vidaus reikalų ministerija, gavusi Metodikos 17 punkte nurodytą informaciją, įvertina, ar regiono plėtros tarybos pateiktas valstybės biudžeto lėšų poreikis atitinka Metodikos 19 punkte nustatytus reikalavimus ir regiono plėtros tarybai pateikia regiono plėtros tarybos nurodyto valstybės biudžeto lėšų poreikio vertinimo išvadą.

21. Jeigu regiono plėtros tarybos pateiktam valstybės biudžeto lėšų poreikiui įvertinti trūksta informacijos, pateiktoje informacijoje yra netikslumų, Vidaus reikalų ministerija kreipiasi į regiono plėtros tarybą dėl papildomos informacijos pateikimo ir (ar) pateikto valstybės biudžeto lėšų poreikio patikslinimo per Vidaus reikalų ministerijos nustatytą terminą, kuris negali būti trumpesnis kaip 2 darbo dienos ir ilgesnis kaip 5 darbo dienos.

22. Vidaus reikalų ministerija Metodikos 20 punkte nurodytus veiksmus atlieka ne vėliau kaip per 15 darbo dienų nuo Metodikos 17 punkte nurodytos informacijos gavimo dienos. Į šį terminą nėra įskaičiuojamas laikas, per kurį regiono plėtros taryba tikslina informaciją apie valstybės biudžeto lėšų poreikį.

23. Regiono plėtros taryba kiekvienais metais iki gruodžio 31 d. parengia ir su Vidaus reikalų ministerija suderina ateinančių biudžetinių metų valstybės biudžeto lėšomis finansuojamos veiklos vertinimo kriterijus (toliau – vertinimo kriterijai). Kai steigiama regiono plėtros taryba, regiono plėtros taryba vertinimo kriterijus 2021 metams parengia ir su Vidaus reikalų ministerija suderina ne vėliau kaip per 15 darbo dienų nuo Metodikos 17 punkte nurodytos informacijos pateikimo Vidaus reikalų ministerijai dienos.

24. Įsigaliojus tam tikrų metų valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų finansinių rodiklių patvirtinimo įstatymui, Vidaus reikalų ministerija nedelsdama, bet ne vėliau kaip per 10 darbo dienų, vidaus reikalų ministro įsakymu patvirtina valstybės biudžeto asignavimų paskirstymą regionų plėtros taryboms ir apie tai informuoja regiono plėtros tarybas, kartu nurodydama terminą, per kurį regiono plėtros taryba turi Vidaus reikalų ministerijai pateikti regiono plėtros tarybos planuojamų išlaidų per biudžetinius metus sąmatą ir vertinimo kriterijų siektinas pusmetines ir metines reikšmes. Jeigu regiono plėtros taryba pateikia Vidaus reikalų ministerijai informaciją apie valstybės biudžeto lėšų poreikį 2021 metams po 2021 metų valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų finansinių rodiklių patvirtinimo įstatymo įsigaliojimo, šiame punkte nurodytus veiksmus Vidaus reikalų ministerija atlieka per 15 darbo dienų nuo informacijos apie valstybės biudžeto lėšų poreikį 2021 metams gavimo dienos.

25. Vidaus reikalų ministerija terminą išlaidų sąmatai ir vertinimo kriterijų siektinoms reikšmėms pateikti nustato, atsižvelgdama į patvirtinto biudžeto programų sąmatų pateikimo Lietuvos Respublikos finansų ministerijai terminus, kurie nustatyti Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų sudarymo ir vykdymo taisyklėse, patvirtintose Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2001 m. gegužės 14 d. nutarimu Nr. 543 „Dėl Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų sudarymo ir vykdymo taisyklių patvirtinimo“ (toliau ‒ Valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų sudarymo ir vykdymo taisyklės).

26. Regiono plėtros taryba išlaidų per biudžetinius metus sąmatą ir vertinimo kriterijų siektinas pusmetines ir metines reikšmes rengia per Vidaus reikalų ministerijos nustatytą terminą, atsižvelgdama į jai skiriamą valstybės biudžeto lėšų sumą. Išlaidų per biudžetinius metus sąmata rengiama pagal formą B-1, patvirtintą Lietuvos Respublikos finansų ministro 2018 m. gegužės 31 d. įsakymu Nr. 1K-206 „Dėl biudžeto sudarymo ir vykdymo formų“.

27. Vidaus reikalų ministerija, iš regiono plėtros tarybos gavusi išlaidų per biudžetinius metus sąmatą ir informaciją apie vertinimo kriterijų siektinas pusmetines ir metines reikšmes, ne vėliau kaip per 10 darbo dienų įvertina, ar išlaidų sąmatoje nurodytos išlaidos (neskaičiuojant išlaidų baldams ir kompiuterinei įrangai įsigyti) neviršija didžiausios galimos regiono plėtros tarybai skirti valstybės biudžeto lėšų sumos personalui ir paslaugų, prekių ir kito turto įsigijimui, apskaičiuotos Metodikos IV skyriuje nustatyta tvarka, ir ar vertinimo kriterijų siektinas reikšmes regiono plėtros taryba suplanavo pagrįstai. Prireikus Vidaus reikalų ministerija prašo regiono plėtros tarybos informaciją tikslinti, nurodydama terminą, kuris negali būti trumpesnis kaip 2 darbo dienos ir ilgesnis kaip 5 darbo dienos.

28. Regiono plėtros tarybai biudžetiniams metams skiriama valstybės biudžeto lėšų suma ir valstybės biudžeto lėšomis finansuojamos regiono plėtros tarybos veiklos vertinimo kriterijai fiksuojami Vidaus reikalų ministerijos ir regiono plėtros tarybos sudaromoje valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutartyje (toliau – Sutartis), kurios projektą Vidaus reikalų ministerija parengia ir pateikia regiono plėtros tarybai pasirašyti ne vėliau kaip per 15 darbo dienų nuo išlaidų per biudžetinius metus sąmatos ir informacijos apie vertinimo kriterijų siektinas pusmetines ir metines reikšmes gavimo iš regiono plėtros tarybos dienos, o tuo atveju, kai regiono plėtros taryba Vidaus reikalų ministerijos prašymu šią informaciją tikslino – per 5 darbo dienas nuo tinkamai patikslintos išlaidų per biudžetinius metus sąmatos ir informacijos apie siektinas pusmetines ir metines reikšmes gavimo dienos. Sutartis rengiama vadovaujantis Valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų sudarymo ir vykdymo taisyklių 61 punktu, regiono plėtros tarybos pateikta išlaidų per biudžetinius metus sąmata ir informacija apie vertinimo kriterijų siektinas pusmetines ir metines reikšmes, taip pat vidaus reikalų ministro patvirtinta Regiono plėtros tarybos atsiskaitymo už jai skirtų valstybės biudžeto lėšų panaudojimą ir valstybės biudžeto lėšomis finansuojamą regiono plėtros tarybos veiklą tvarka. Regiono plėtros tarybos išlaidų per biudžetinius metus sąmata, parengta pagal Metodikos 26 punkte nustatytus reikalavimus, yra neatskiriama Sutarties dalis.

29. Valstybės biudžeto lėšos regiono plėtros tarybai išmokamos Metodikos 30–31 punktuose ir (ar) Sutartyje nustatyta tvarka. Sutartyje gali būti nustatyta kitokia, nei nurodyta Metodikos 30 ir 31 punktuose, valstybės biudžeto lėšų išmokėjimo tvarka šiais atvejais:

29.1. Sutartis sudaroma su regiono plėtros taryba, kuri įregistruota Juridinių asmenų registre mažiau kaip prieš 12 (dvylika) mėnesių;

29.2. nustačius, kad regiono plėtros taryba pažeidė praėjusiais biudžetiniais metais sudarytos Sutarties nuostatas;

29.3. paaiškėjus, kad regiono plėtros taryba jai skirtas valstybės biudžeto lėšas naudojo neefektyviai ir (ar) pažeisdama įstatymus ir (ar) kitus teisės aktus;

29.4. regiono plėtros tarybai nepasiekus Sutartyje nustatytų vertinimo kriterijų reikšmių dėl nuo regiono plėtros tarybos priklausiusių priežasčių.

30. Vidaus reikalų ministerijai ir regiono plėtros tarybai sudarius Sutartį, Vidaus reikalų ministerija perveda regiono plėtros tarybai valstybės biudžeto lėšas pirmajam ketvirčiui ne vėliau kaip per 10 darbo dienų nuo Sutarties sudarymo dienos, o kiekvienam kitam metų ketvirčiui – per 10 darbo dienų iki kiekvieno ketvirčio pirmojo mėnesio 10 darbo dienos, išskyrus atvejus, kai Vidaus reikalų ministerija, vadovaudamasi Metodikos 32 punktu, sustabdo valstybės biudžeto lėšų išmokėjimą regiono plėtros tarybai. Tokiais atvejais Vidaus reikalų ministerija valstybės biudžeto lėšas regiono plėtros tarybai perveda ne vėliau kaip per 10 darbo dienų nuo valstybės biudžeto lėšų išmokėjimo regiono plėtros tarybai sustabdymo pabaigos.

31. Valstybės biudžeto lėšų suma, regiono plėtros tarybai pervedama metų ketvirčiui, lygi regiono plėtros tarybos išlaidų per biudžetinius metus sąmatoje atitinkamam ketvirčiui nurodytai lėšų sumai.

32. Vidaus reikalų ministerija sustabdo valstybės biudžeto lėšų išmokėjimą regiono plėtros tarybai šiais atvejais:

32.1. jeigu regiono plėtros taryba Sutartyje nustatytais terminais nepateikia Vidaus reikalų ministerijai Sutartyje nurodytos informacijos ir dokumentų, reikalingų atsiskaityti už regiono plėtros tarybai skirtų valstybės biudžeto lėšų panaudojimą ir valstybės biudžeto lėšomis finansuojamą regiono plėtros tarybos veiklą, – iki šios informacijos ir dokumentų pateikimo Vidaus reikalų ministerijai;

32.2. jeigu Vidaus reikalų ministerija nustato valstybės biudžeto lėšomis finansuojamos regiono plėtros tarybos veiklos trūkumų ir nurodo juos regiono plėtros tarybai ištaisyti – iki Vidaus reikalų ministerijos nurodytų trūkumų ištaisymo arba iki Vidaus reikalų ministerijos pritarimo regiono plėtros tarybos parengtam šių trūkumų šalinimo veiksmų planui. 

 

IV SKYRIUS

DIDŽIAUSIA GALIMA REGIONO PLĖTROS TARYBAI BIUDŽETINIAMS METAMS SKIRTI VALSTYBĖS BIUDŽETO LĖŠŲ SUMA PERSONALUI IR PASLAUGOMS, PREKĖMS IR KITAM TURTUI ĮSIGYTI

 

33. Didžiausia galima regiono plėtros tarybai biudžetiniams metams skirti valstybės biudžeto lėšų suma personalui ir paslaugoms, prekėms ir kitam turtui įsigyti apima visas lėšas, kurios reikalingos valstybės biudžeto lėšomis finansuojamos veiklos išlaidoms apmokėti, išskyrus lėšas baldams ir kompiuterinių darbo vietų įrangai (t. y. kompiuterių techninei ir programinei įrangai, licencijoms,  spausdintuvams, skeneriams, daugiafunkciams aparatams, multimedijoms) įsigyti.

34. Didžiausia galima regiono plėtros tarybai biudžetiniams metams skirti valstybės biudžeto lėšų suma personalui ir paslaugoms, prekėms ir kitam turtui įsigyti (Ldg) apskaičiuojama pagal formulę:

Ldg = D + (D × 0,24),

kur:

D – valstybės biudžeto lėšų poreikis regiono plėtros tarybos personalo darbo užmokesčiui.

35. Valstybės biudžeto lėšų poreikis regiono plėtros tarybos personalo darbo užmokesčiui apskaičiuojamas pagal formulę:

D = DA + DK,

kur:

DA – darbo užmokesčio lėšų poreikis regiono plėtros tarybos administracijos direktoriaus ir administracijos darbuotojų pareigybėms;

DK – darbo užmokesčio lėšų poreikis regiono plėtros tarybos kolegijos nariams.

36. Darbo užmokesčio lėšų poreikis administracijos direktoriaus ir administracijos darbuotojų pareigybėms apskaičiuojama pagal formules:

DA = (Dadr  + Deksp + Dvyr + Dvyresn) × C,

Dadr = ((Imin + Imax)/2) × B × M,

Deksp = ((Imin + Imax)/2) × B × M,

Dvyr = ((Ivyrmin + Ivyrpmax) / 2) × B × M,

Dvyresn = ((Ivyresnmin + Ivyresnmax) / 2) × B × M,

kur:

Dadr – darbo užmokesčio lėšų poreikis regiono plėtros tarybos administracijos direktoriaus pareigybei;

Deksp – darbo užmokesčio lėšų poreikis regiono plėtros tarybos administracijos eksperto pareigybei;

Dvyr – darbo užmokesčio lėšų poreikis regiono plėtros tarybos administracijos vyriausiojo specialisto pareigybei;

Dvyresn – darbo užmokesčio lėšų poreikis regiono plėtros tarybos administracijos vyresniojo specialisto pareigybei;

C – kintamasis dydis, priklausantis nuo regiono plėtros tarybos dalyvių skaičiaus: kai regiono plėtros tarybos dalyvėmis yra 3 arba 4 savivaldybės, C = 1,1; kai regiono plėtros tarybos dalyvėmis yra 5 savivaldybės, C = 1,2; kai regiono plėtros tarybos dalyvėmis yra 6 savivaldybės, C = 1,3; kai regiono plėtros tarybos dalyvėmis yra 7 savivaldybės, C = 1,4; kai regiono plėtros tarybos dalyvėmis yra 8 savivaldybės, C = 1,5;

Imin – Įstatyme nustatytas mažiausias galimas pareigybės pareiginės algos koeficientas;

Imax – Įstatyme nustatytas didžiausias galimas pareigybės pareiginės algos koeficientas;

B – Lietuvos Respublikos Seimo patvirtintas atitinkamų metų Lietuvos Respublikos valstybės politikų, teisėjų, valstybės pareigūnų, valstybės tarnautojų bei valstybės ir savivaldybių biudžetinių įstaigų darbuotojų pareiginės algos (atlyginimo) bazinis dydis;

M – mėnesių per biudžetinius metus skaičius, kada regiono plėtros taryba vykdo savo veiklą.

37. Darbo užmokesčio lėšų poreikis kolegijos nariams apskaičiuojamas pagal formules:

DK = ((Nsk-m × HKvid × DKval) + (DKval × HKpirm × 0,3)) / 12 × M,

DKval = Dvid / Vvid,

Vvid  = (Vn + Vn-1 + Vn-2) / 3,

kur:

Nsk-m – regiono plėtros tarybos kolegijos narių (išskyrus merus) skaičius;

HKvid – vidutiniškai vienam kolegijos nariui per biudžetinius metus tenkantis maksimalus darbo valandų, atliekant su remtinomis specialiosiomis funkcijomis neatsiejamai susijusias kolegijos nario pareigas, skaičius, kuris lygus 53;

DKval – vidutinis kolegijos nario darbo užmokestis už vieną darbo valandą;

HKpirm – kolegijos pirmininko maksimalus darbo valandų, kai jis atlieka su remtinomis specialiosiomis funkcijomis neatsiejamai susijusias kolegijos nario pareigas dalyvaudamas kolegijos posėdžiuose ir jiems ruošdamasis, skaičius per biudžetinius metus, kuris lygus 44;

Dvid – Lietuvos statistikos departamento paskutiniojo paskelbto ketvirčio šalies ūkio vidutinio mėnesinio bruto darbo užmokesčio, įskaitant individualiąsias įmones, dydis apskrityje;

Vvid – metinis vidutinis mėnesio darbo valandų skaičius (esant penkių darbo dienų savaitei);

Vn – Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro įsakymu patvirtintas paskutinių trejų metų vidutinio mėnesio darbo valandų skaičius (esant penkių darbo dienų savaitei);

M – mėnesių per biudžetinius metus skaičius, kada regiono plėtros taryba vykdo savo veiklą.

38. Laikoma, kad regiono plėtros taryba veiklą pradeda vykdyti kitą dieną po regiono plėtros tarybos įregistravimo Juridinių asmenų registre dienos. Jeigu regiono plėtros taryba veiklą vykdo ne visas mėnesio dienas, taikant Metodikos 36–37 punktuose nustatytas formules skaičiuojama tik ta mėnesio dalis, kada regiono plėtros taryba vykdo savo veiklą; ši mėnesio dalis apskaičiuojama atitinkamo mėnesio kalendorinių dienų skaičių, kada regiono plėtros taryba vykdo savo veiklą, padauginus iš 1,001 ir padalinus iš visų atitinkamo mėnesio kalendorinių dienų skaičiaus.

39. Atliekant Metodikos 34–37 punktuose nurodytus veiksmus, gaunami skaičiai aritmetiškai suapvalinami iki sveikojo skaičiaus, o, atliekant Metodikos 38 punkte nurodytus veiksmus, gaunami skaičiai aritmetiškai suapvalinami iki dviejų skaičių po kablelio.