Projektas

 

LIETUVOS RESPUBLIKOS

2018 METŲ VALSTYBĖS BIUDŽETO IR SAVIVALDYBIŲ BIUDŽETŲ FINANSINIŲ RODIKLIŲ PATVIRTINIMO

ĮSTATYMAS

 

2017 m.                               d. Nr.

Vilnius

 

 

PREAMBULĖ

 

 

Lietuvos Respublikos Seimas,

atsižvelgdamas į Lietuvos Respublikos fiskalinės sutarties įgyvendinimo konstitucinio įstatymo ir Stabilumo ir augimo pakto – 2005 m. birželio 27 d. Europos Sąjungos Tarybos reglamento (EB) Nr. 1055/2005, iš dalies keičiančio Reglamentą (EB) Nr. 1466/97 dėl biudžeto būklės priežiūros stiprinimo ir ekonominės politikos priežiūros bei koordinavimo, – fiskalinę drausmę reglamentuojančias nuostatas, kurias vykdant valdomas valdžios sektoriaus struktūrinis deficitas ir negali būti viršyta didžiausia leistina valdžios sektoriaus išlaidų didėjimo riba, ir į tai, kad fiskalinę drausmę reglamentuojančių nuostatų nesilaikymas keltų riziką ilgalaikiam valdžios sektoriaus finansų ir ekonomikos augimo tvarumui;

įvertindamas tai, kad Lietuva 2016 metais nenukrypo nuo 2015 m. pasiekto vidutinio laikotarpio tikslo (1 procento nuo bendrojo vidaus produkto (BVP) valdžios sektoriaus struktūrinio deficito, o 2017 metais bei likusiais vidutinio laikotarpio metais numatoma nuo jo nenukrypti;

įvertindamas tai, kad 2018 metais bus tęsiama 2017 metais pradėta įgyvendinti struktūrinė darbo rinkos ir socialinės apsaugos reforma (socialinis modelis), kurios kaštai vidutiniu laikotarpiu didins valdžios sektoriaus išlaidas;

įvertindamas naujas mokestines priemones, didinančiomis mažiausiai uždirbančių valstybės gyventojų gaunamas pajamas ir skatinančias verslą;

atsižvelgdamas į Lietuvos ekonominės raidos tendencijas, projektuojamas vidutiniam laikotarpiui, į šilimo požymių turinčią ekonomikos ciklo fazę, kai būtina vykdyti visuminės paklausos neskatinančią fiskalinę politiką ir iš ciklinio pobūdžio pajamų formuoti valdžios sektoriaus perteklių;

atsižvelgdamas į valstybės išorinės ekonominės aplinkos neapibrėžtumą, kintančią geopolitinę ir saugumo padėtį Europoje ir į tai, kad tokiomis aplinkybėmis neigiama rizika dėl šalies ekonominės raidos scenarijaus išlieka, į poreikį vykdyti narystės NATO ir kitose tarptautinėse organizacijose įsipareigojimus;

įvertindamas tai, kad pagal šio įstatymo, taip pat įstatymų, reglamentuojančių Valstybinio socialinio draudimo fondo ir Privalomojo sveikatos draudimo fondo biudžetų finansinius rodiklius, rengimo metu turimus duomenis formuojami valdžios sektoriaus finansų rodikliai 2018 metais atitinka nacionaliniais ir Europos Sąjungos teisės aktais nustatytas fiskalinės drausmės taisykles,

p r i i m a šį įstatymą.

 

1 straipsnis.    Lietuvos Respublikos 2018 metų valstybės biudžeto pajamų ir asignavimų patvirtinimas

Šiuo įstatymu patvirtinamas Lietuvos Respublikos 2018 metų valstybės biudžetas – 9 072 052 tūkst. eurų pajamų (įskaitant 2 340 021 tūkst. eurų Europos Sąjungos ir kitos tarptautinės finansinės paramos lėšų), 9 540 652 tūkst. eurų asignavimų (įskaitant 2 116 285 tūkst. eurų Europos Sąjungos ir kitos tarptautinės finansinės paramos lėšų) išlaidoms ir turtui įsigyti (kartu su Europos Sąjungos ir kitos tarptautinės finansinės paramos lėšomis asignavimai viršija pajamas 468 600 tūkst. eurų) (1, 2, 3 ir 4 priedai).

 

2 straipsnis.    Lietuvos Respublikos 2018 metų savivaldybių biudžetų finansiniai rodikliai ir jų rengimas

1.   Šiuo įstatymu patvirtinami šie 2018 metų savivaldybių biudžetų finansiniai rodikliai:

1)   gyventojų pajamų mokesčio dalis (procentais), tenkanti visų savivaldybių biudžetams nuo šio mokesčio pajamų į konsoliduotus valstybės biudžetą ir savivaldybių biudžetus, – 82,27 procento, kurią sudaro pastovioji dalis – 78,55 procento, kintamoji dalis – 3,72 procento;

2)   kiekvienos savivaldybės biudžetui skiriama gyventojų pajamų mokesčio dalis (procentais) (7 priedas), pagal kurią Valstybinė mokesčių inspekcija faktiškai įplaukusias lėšas iš gyventojų pajamų mokesčio perveda savivaldybei;

3)   gyventojų pajamų mokesčio dalys (procentais), reikalingos prognozuojamoms pajamoms iš gyventojų pajamų mokesčio apskaičiuoti:

a)   Vilniaus miesto savivaldybei – 53,78 procento;

b)   Kauno miesto savivaldybei – 76,90 procento;

c)   Klaipėdos miesto savivaldybei – 86,85 procento;

d)   Neringos savivaldybei – 96,23 procento;

e)   Visagino savivaldybei – 96,70 procento;

f)   visoms kitoms savivaldybėms – 100 procentų;

4)   valstybės biudžeto specialios tikslinės dotacijos savivaldybių biudžetams – 773 890 tūkst. eurų (5 priedas);

5)   prognozuojamos valstybės biudžeto specialios tikslinės dotacijos savivaldybių biudžetams – 146 311 tūkst. eurų (6 priedas).

2.   Šiuo įstatymu numatomas savivaldybių biudžetų finansinis rodiklis – prognozuojamos pajamos, kuriuo savivaldybės vadovaujasi rengdamos savo biudžetus (7 priedas).

3.   Vilniaus miesto, Kauno miesto ir Klaipėdos miesto savivaldybių biudžetai turi būti planuojami, tvirtinami, keičiami ir vykdomi vadovaujantis Lietuvos Respublikos fiskalinės sutarties įgyvendinimo konstitucinio įstatymo 4 straipsnio 2 dalies nuostatomis.

 

3 straipsnis.    Mokinio krepšelio dydis ir specialios tikslinės dotacijos mokymo reikmėms finansuoti naudojimas

1.  Specialios tikslinės dotacijos mokymo reikmėms finansuoti lėšos apskaičiuojamos ir paskirstomos pagal Lietuvos Respublikos Vyriausybės (toliau – Vyriausybė) patvirtintas metodikas:

1)   iki 2018 m. rugpjūčio 31 d. – Mokinio krepšelio lėšų apskaičiavimo ir paskirstymo metodiką (mokinio krepšelio dydis – 1 089 eurai);

2)   nuo 2018 m. rugsėjo 1 d. – Mokymo lėšų apskaičiavimo ir paskirstymo metodiką.

2.  Savivaldybės specialios tikslinės dotacijos mokymo reikmėms finansuoti lėšų dalį, nurodytą Vyriausybės patvirtintose metodikose, savo nustatyta tvarka naudoja Vyriausybės patvirtintose metodikose numatytoms mokymo reikmėms.

 

4 straipsnis.    Valstybės biudžeto dotacijų savivaldybių biudžetams paskirstymas ir pervedimas

1.  Šio įstatymo 5 priede nurodytos valstybės institucijos ir įstaigos specialias tikslines dotacijas, nustatytas šio įstatymo 5 priede:

1)   per 3 darbo dienas nuo šio įstatymo įsigaliojimo dienos paskirsto savivaldybėms ir  apie tai joms praneša;

2)   perveda savivaldybėms atsižvelgdamos į lėšų poreikį.

2.  Šio įstatymo 6 priede nurodytos valstybės institucijos ir įstaigos prognozuojamas valstybės biudžeto specialias tikslines dotacijas, nurodytas šio įstatymo 6 priede, paskirsto savivaldybėms, apie tai joms praneša ir, atsižvelgdamos į lėšų poreikį, perveda šias dotacijas savivaldybėms. Šio įstatymo 6 priede prognozuojamas valstybės biudžeto specialias tikslines dotacijas ilgalaikiam materialiajam ir nematerialiajam turtui įsigyti Vyriausybė arba šio įstatymo 6 priede nurodytos valstybės institucijos ir įstaigos paskirsto savivaldybėms ir investicijų projektams, taip pat kitam ilgalaikiam materialiajam ir nematerialiajam turtui įsigyti, apie tai šio įstatymo 6 priede nurodytos valstybės institucijos ir įstaigos praneša savivaldybėms ir, atsižvelgdamos į faktiškai atliktus darbus, suteiktas paslaugas ir įsigytas prekes, nurodytas valstybės institucijoms ir įstaigoms savivaldybių teikiamose paraiškose, perveda šias dotacijas savivaldybėms.

3.  Savivaldybių tarybos arba jų įgalioti savivaldybių administracijų direktoriai, atsižvelgdami į iš valstybės institucijų ir įstaigų gautas dotacijas, įskaitant Europos Sąjungos ir kitos tarptautinės finansinės paramos lėšas, atitinkamai patikslina savo patvirtintus biudžetus.

4.  Savivaldybės gautas ir nepanaudotas šio įstatymo 5 ir 6 prieduose nurodytas dotacijų sumas grąžina šio įstatymo 5 ir 6 prieduose nurodytoms valstybės institucijoms ir įstaigoms.

 

5 straipsnis.    Valstybės biudžeto asignavimų perskirstymas, asmeniui keičiant studijų programą

1.  Asmeniui, kurio studijos yra valstybės finansuojamos, Lietuvos Respublikos mokslo ir studijų įstatymo (toliau – Mokslo ir studijų įstatymas) ir studijų programos keitimo tvarką reglamentuojančių kitų teisės aktų nustatyta tvarka keičiant studijų programą, valstybės biudžeto asignavimų sumos perskirstomos tarp valstybės biudžeto asignavimų valdytojų.

2.  Lietuvos Respublikos finansų ministerija (toliau – Finansų ministerija) valstybės biudžeto asignavimų sumas perskirsto tarp:

1)   valstybinių universitetų, kai asmuo pereina iš vieno valstybinio universiteto į kitą;

2)   valstybinių universitetų ir Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministerijos (toliau – Švietimo ir mokslo ministerija), kai asmuo pereina iš valstybinio universiteto į nevalstybinę aukštąją mokyklą ar atvirkščiai.

3.  Švietimo ir mokslo ministerija asignavimų sumas perskirsto tarp kolegijų, kai asmuo pereina iš vienos kolegijos į kitą.

 

6 straipsnis.    Įmokos į Privalomojo sveikatos draudimo fondą

2018 metų valstybės biudžeto įmokos į Privalomojo sveikatos draudimo fondo biudžetą dydis yra 41 procentas Lietuvos statistikos departamento paskelbto užpraeitų metų keturių ketvirčių šalies ūkio darbuotojų vidutinio mėnesinio bruto darbo užmokesčio vidurkio ir sudaro 321,4 euro už vieną valstybės lėšomis draudžiamą asmenį.

 

7 straipsnis.    Valstybės biudžeto asignavimai pagrindinei (bendrajai) socialinio draudimo pensijos daliai finansuoti

2018 metų valstybės biudžeto asignavimai pagrindinei (bendrajai) socialinio draudimo pensijos daliai finansuoti yra 1 procentinis punktas socialinio draudimo įmokos tarifo ir sudaro 132 700 tūkst. eurų.

 

8 straipsnis.    Papildoma pensijų įmoka iš valstybės biudžeto į pensijų fondus

2018 metų papildoma pensijų įmoka iš valstybės biudžeto į pensijų fondus už dalyvį yra lygi 2 procentams Lietuvos statistikos departamento paskelbto užpraeitų metų keturių ketvirčių šalies ūkio darbuotojų vidutinio mėnesinio bruto darbo užmokesčio vidurkio ir sudaro 15,68 euro per mėnesį.

 

9 straipsnis.    Įmokos į valstybės biudžetą, skiriamos asignavimų valdytojų programoms finansuoti

Šiuo įstatymu patvirtinamos 2018 metų biudžetinių įstaigų pajamų įmokos į valstybės biudžetą, valstybės biudžeto pajamų iš mokesčių dalis ir kitos lėšos, įstatymais ir kitais teisės aktais skiriamos programoms finansuoti, pagal asignavimų valdytojus – 271 981 tūkst. eurų (3 priedas).

 

10 straipsnis.  Valstybės garantijų ir valstybės garantuojamų garantijų institucijų prisiimtų įsipareigojimų pagal garantijas limitai

2018 metais valstybės garantijos gali būti teikiamos:

1)  už valstybės garantuojamų garantijų institucijų prisiimtus įsipareigojimus pagal garantijas. Bendra tokių įsipareigojimų, prisiimtų 2018 ir ankstesniais metais, suma vienu metu negali viršyti 322 600 tūkst. eurų. Į garantijų institucijų prisiimtų įsipareigojimų pagal garantijas limitą neįtraukiama garantijų institucijų įsipareigojimų pagal garantijas dalis, kuri yra pergarantuota finansų institucijų, turinčių aukščiausią kredito reitingą (AAA), suteiktą bent dviejų iš tarptautinių reitingų agentūrų Moody’s, Standard & Poor’s ir Fitch Ratings;

2)  dėl tarptautinių finansų institucijų teikiamų paskolų valstybės investicijų projektams finansuoti. Bendra tokių įsipareigojimų, prisiimtų 2018 ir ankstesniais metais, suma vienu metu negali viršyti 76 700 tūkst. eurų;

3)  dėl Mokslo ir studijų įstatyme nurodytų valstybės remiamų paskolų. Bendra tokių įsipareigojimų, prisiimtų 2018 ir ankstesniais metais, suma vienu metu negali viršyti 85 000 tūkst. eurų, iš jų per 2018 metus prisiimtų naujų įsipareigojimų suma negali viršyti 17 000 tūkst. eurų.

 

11 straipsnis.  Vyriausybės grynojo skolinių įsipareigojimų pokyčio limitas

2018 metų Vyriausybės grynojo skolinių įsipareigojimų pokyčio limitas yra (neigiamas) -475 tūkst. eurų.

 

12 straipsnis.  Valstybinių aukštųjų mokyklų ir valstybinių profesinio mokymo įstaigų skolinimosi limitai

2018 metais valstybinės aukštosios mokyklos ir valstybinės profesinio mokymo įstaigos gali pasirašyti paskolų sutartis ir kitus įsipareigojamuosius skolos dokumentus, suteikiančius teisę skolintis ne daugiau kaip 33 000 tūkst. eurų. 2018 metais valstybinių aukštųjų mokyklų ir valstybinių profesinio mokymo įstaigų pasiskolintų (išimtų) lėšų pagal 2018 ir ankstesniais metais pasirašytas paskolų sutartis ir kitus įsipareigojamuosius skolos dokumentus limitas – 18 000 tūkst. eurų. Švietimo ir mokslo ministerija paskirsto šiame straipsnyje nurodytus skolinimosi limitus valstybinėms aukštosioms mokykloms ir valstybinėms profesinio mokymo įstaigoms jos nustatyta tvarka. Valstybinės aukštosios mokyklos ir valstybinės profesinio mokymo įstaigos už prisiimtus skolinius įsipareigojimus atsiskaito Švietimo ir mokslo ministerijai jos nustatyta tvarka.

 

13 straipsnis.  Savivaldybių skolos, skolinimosi ir garantijų limitai ir įsiskolinimų padengimas

1.  Savivaldybių skolos, skolinimosi ir garantijų limitai:

1)  savivaldybės skola (pagal įsipareigojamuosius skolos dokumentus, įskaitant, bet neapsiribojant, paskolos, finansinės nuomos (lizingo) sutartis) negali viršyti 60 procentų (Vilniaus miesto savivaldybės – 85 procentų) šio įstatymo 7 priede nurodytų prognozuojamų savivaldybės biudžeto pajamų;

2)  savivaldybės gali skolintis tik ankstesniems skoliniams įsipareigojimams vykdyti;

3)  savivaldybės prisiimti įsipareigojimai pagal garantijas dėl savivaldybės kontroliuojamų įmonių prisiimtų, bet dar neįvykdytų įsipareigojimų grąžinti kreditoriams lėšas pagal paskolų sutartis, finansinės nuomos (lizingo) sutartis, kitus įsipareigojamuosius skolos dokumentus, įsipareigojimų negali viršyti 10 procentų šio įstatymo 7 priede nurodytų prognozuojamų savivaldybės biudžeto pajamų.

2.  Į skolos ir skolinimosi limitus neįskaitomos iš valstybės biudžeto suteiktos trumpalaikės paskolos laikinam pajamų trūkumui padengti ir trumpalaikės arba ilgalaikės paskolos, kai dėl kredito įstaigų veiklos apribojimo ir (arba) jų licencijų atšaukimo savivaldybės negali disponuoti savo lėšomis ir dėl to trūksta apyvartos lėšų.

3.  Savivaldybės 2019 m. sausio 1 d. esantis įsiskolinimas (mokėtinos sumos, išskyrus sumas paskoloms grąžinti) turi būti ne didesnis už 2018 m. sausio 1 d. įsiskolinimą (mokėtinas sumas, išskyrus sumas paskoloms grąžinti).

 

14 straipsnis.  Valstybinio socialinio draudimo fondo susikaupusios skolos perkėlimas valstybės iždui

1.   Nuo 2018 metų sausio 1 d. perkelti Valstybinio socialinio draudimo fondo iki 2017 m. gruodžio 31 d. susikaupusią skolą į valstybės iždą.

2.   Nuo 2018 metų sausio 1 d. Valstybinio socialinio draudimo fondo valdybos prie Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos:

1)   prievolės pagal valstybės perskolinamų paskolų sutartis yra pasibaigusios;

2)   kaip skolininko, pareigas ir teises pagal paskolų sutartis, sudarytas su kredito įstaigomis iki 2017 m. gruodžio 31 d., perima Finansų ministerija.

 

15 straipsnis.  Vyriausybės ir kitų institucijų teisės vykdant biudžetą

1.  Vyriausybei arba jos įgaliotai institucijai suteikiama teisė:

1)  paskirstyti tradicinių Lietuvos religinių bendruomenių ir bendrijų vadovybėms lėšas, numatytas Finansų ministerijos asignavimuose tradicinių Lietuvos religinių bendruomenių, bendrijų ir centrų maldos namams atstatyti ir kitoms reikmėms, atsižvelgiant į tradicinių Lietuvos religinių bendruomenių ir bendrijų kanonus ir statutus ir Lietuvos statistikos departamento paskelbtą tikinčiųjų skaičių;

2)  paskirstyti pagal asignavimų valdytojus ir investicijų projektus (investicijų projektų įgyvendinimo programas) Valstybės investicijų 2018–2020 metų programoje numatytas valstybės kapitalo investicijoms skirtas lėšas;

3)  paskirstyti Finansų politikos formavimo ir įgyvendinimo programai skirtus asignavimus, numatytus Europos Sąjungos ir kitos tarptautinės finansinės paramos programų ir projektų įgyvendinimo užtikrinimui, pagal valstybės biudžeto asignavimų valdytojus ir (arba) savivaldybes ir 2018 metais leisti juos naudoti iš Europos Sąjungos ir kitos tarptautinės finansinės paramos lėšų įgyvendinamiems ir (arba) numatomiems įgyvendinti projektams, programoms ir fondams finansuoti;

4)  perskirstyti Europos Sąjungos ir kitos tarptautinės finansinės paramos programoms (priemonėms), projektams ir fondams valstybės biudžete numatytus Europos Sąjungos ir kitos tarptautinės finansinės paramos ir bendrojo finansavimo asignavimus tarp asignavimų valdytojų, jų programų, investavimo sričių, valstybės funkcijų ir ekonominės klasifikacijos straipsnių, atsižvelgiant į programų, projektų ir fondų įgyvendinimo duomenis;

5)  perskirstyti pagal sudarytas finansinių priemonių finansavimo sutartis Europos Sąjungos struktūrinių fondų lėšomis finansuotų ar finansuojamų finansinių priemonių grįžusias ir (ar) grįšiančias lėšas, įvertinus atitinkamo asignavimo valdytojo pateiktą siūlymą dėl grįžusių ir (ar) grįšiančių lėšų panaudojimo ir atsižvelgiant į tai, kad grįžusios ir (ar) grįšiančios lėšos turi būti naudojamos pagal tas pačias arba kitas finansines priemones, vadovaujantis konkrečiais Europos Sąjungos teisės aktų, reglamentuojančių Europos Sąjungos struktūrinių fondų lėšų administravimą, nustatytais reikalavimais;

6)  paskirstyti asignavimų valdytojams Finansų ministerijos šio straipsnio 3 dalies 1 punkte nustatytiems tikslams pasiskolintas lėšas;

7)  perskirstyti Lietuvos Respublikos krašto apsaugos ministerijos (toliau – Krašto apsaugos ministerija) asignavimus turtui įsigyti, išskyrus asignavimus investicijų projektams, ir juos naudoti išlaidoms, išskyrus darbo užmokesčiui, jeigu tai būtina nacionaliniam saugumui užtikrinti ar tarptautiniams įsipareigojimams vykdyti teikiant reikiamas prekes, paslaugas ar darbus pajėgoms, kurios atvyksta dalyvauti tarptautinėse operacijose, tarptautinėse karinėse pratybose ir kituose karinio bendradarbiavimo renginiuose arba vyksta tranzitu per Lietuvos Respublikos teritoriją (toliau – priimančiosios šalies parama);

8)  perskirstyti valstybės biudžeto asignavimus tarp asignavimų valdytojų, jų programų, investavimo sričių, valstybės funkcijų ir ekonominės klasifikacijos straipsnių pagal priimtus teisės aktus dėl biudžetinių įstaigų pertvarkymo, reorganizavimo, likvidavimo, funkcijų konsolidavimo, funkcijų perdavimo arba biudžetinės įstaigos savininko teisių ir pareigų perdavimo, taip pat tarp valstybės biudžeto asignavimų valdytojų ir savivaldybių;

9)  paskirstyti asignavimų valdytojams ir savivaldybėms Finansų ministerijos asignavimuose numatytas lėšas Lietuvos Respublikos valstybės politikų, teisėjų, valstybės pareigūnų, valstybės tarnautojų bei valstybės ir savivaldybių biudžetinių įstaigų darbuotojų pareiginės algos (atlyginimo) baziniam dydžiui padidinti.

2.  Valstybės institucijoms ir įstaigoms, nurodytoms šio įstatymo 5 ir 6 prieduose, suteikiama teisė perskirstyti specialias tikslines dotacijas tarp savivaldybių ir tarp specialių tikslinių dotacijų, nurodytų šio įstatymo 5 ir 6 prieduose, esant papildomų lėšų poreikiui ar sutaupytoms lėšoms, – dotacijas atitinkamai didinti ar mažinti.

3.  Finansų ministerijai suteikiama teisė:

1skolintis valstybės vardu, kai yra poreikis ir kai dėl to nėra pažeidžiamos šio įstatymo 11 ir 22 straipsnių nuostatos: su valstybės skola susijusioms išlaidoms apmokėti; priemonėms, finansuojamoms iš Europos Sąjungos ir kitos tarptautinės finansinės paramos ir bendrojo finansavimo lėšų, bendrai finansuoti ir su šių priemonių įgyvendinimu susijusioms išlaidoms apmokėti; nenumatytoms įmokoms į Europos Sąjungos biudžetą; nenumatytoms išlaidoms dėl einamaisiais biudžetiniais metais paskelbto referendumo ir (arba) pirmalaikių, naujų ar pakartotinių rinkimų; Lietuvos Respublikos įsipareigojimams, susijusiems su Europos Sąjungos politikos įgyvendinimu, vykdyti, įskaitant rezervinių lėšų sukaupimą ir (arba) paskolinimą, kaip tai numatyta Europos Sąjungos teisės aktuose, Europos Sąjungos institucijų ar organizacijų sprendimuose ir (arba) su tuo susijusiose sutartyse ar susitarimuose; Europos Sąjungos teisės aktais numatytai nacionalinei paramai žemės ūkio subjektams; valstybės paramai teikti įgyvendinant daugiabučių namų atnaujinimo (modernizavimo) projektus; išlaidoms, susijusioms su atstovavimu Lietuvos Respublikai (Vyriausybei) užsienio ginčų sprendimo institucijose, įskaitant, bet neapsiribojant, teisinių išvadų dėl jų sprendimų apskundimo parengimą, teisinių išvadų dėl sprendimų apskundimo gavimą ir atstovavimą Lietuvos Respublikai (Vyriausybei) atliekant kitus veiksmus, susijusius su Lietuvos Respublikos (Vyriausybės) interesų gynimu, apmokėti; arbitražų ar teismų sprendimams, kuriais priteistos sumos iš Lietuvos valstybės, vykdyti;

2)  leisti įmokėtų biudžetinių įstaigų pajamų, valstybės biudžeto pajamų iš mokesčių dalies ir kitų lėšų, įstatymais ir kitais teisės aktais skiriamų programoms finansuoti, gautos Europos Sąjungos ir kitos tarptautinės finansinės paramos laikinai laisvas lėšas grąžintinai naudoti valstybės biudžeto reikmėms ir valstybės skoliniams įsipareigojimams vykdyti užtikrinant, kad programų asignavimų dalis, kurią sudaro Europos Sąjungos ir kita tarptautinė finansinė parama, įmokėtos biudžetinių įstaigų pajamos, valstybės biudžeto pajamų iš mokesčių dalis ir kitos lėšos, įstatymais ir kitais teisės aktais skiriamos programoms finansuoti, iš valstybės biudžeto būtų finansuojamos laiku;

3)  kompensuoti nustatyta tvarka Lietuvos Respublikos atstovų kelionių į Europos Sąjungos Tarybos darbo organų susitikimus išlaidas iš šiam tikslui Finansų ministerijos asignavimuose numatytų lėšų ir įmokėtą, bet nepanaudotą Europos Sąjungos finansinės paramos lėšų dalį, skirtą šiam tikslui, naudoti viršijant Lietuvos Respublikos Seimo (toliau – Seimas) patvirtintas bendras asignavimų sumas;

4)  kompensuoti nustatyta tvarka 2009–2014 metų Europos ekonominės erdvės ir Norvegijos finansinių mechanizmų programų operatorių ir kitų susijusių institucijų atstovų komandiruočių į patirties mainų renginius, kurių organizavimą remia atsakingos šalių donorių institucijos, išlaidas iš šiam tikslui Finansų ministerijos asignavimuose numatytų lėšų;

5)  perimti nuo 2018 metų sausio 1 d. iš Valstybinio socialinio draudimo fondo valdybos prie Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos, kaip skolininko, pareigas ir teises pagal paskolų sutartis, sudarytas su kredito įstaigomis iki 2017 m. gruodžio 31 d.;

6)  pasirašyti dokumentus su Valstybinio socialinio draudimo fondo valdyba prie Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos, reikalingus Valstybinio socialinio draudimo fondo iki 2017 m. gruodžio 31 d. susikaupusiai skolai perkelti į valstybės iždą;

7)  pervesti Vilniaus miesto savivaldybei Finansų ministerijos asignavimuose numatytus 18 600 tūkst. eurų vykdant Vilniaus apygardos administracinio teismo 2016 m. rugsėjo 7 d. nutartį.

4.  Švietimo ir mokslo ministerijai suteikiama teisė:

1)   paskirstyti pagal aukštąsias mokyklas Švietimo ir mokslo ministerijos asignavimuose numatytas lėšas, skirtas studentų, 2018 metais priimamų studijuoti pagal pirmosios pakopos, vientisųjų, antrosios pakopos ir profesinių studijų programas, studijų ir kitoms išlaidoms;

2)   Vyriausybės nustatyta tvarka perskirstyti specialią tikslinę dotaciją mokymo reikmėms finansuoti tarp savivaldybių, taip pat tarp savivaldybių ir Švietimo ir mokslo ministerijos ir atvirkščiai;

3)   paskirstyti pagal savivaldybes ir valstybines mokyklas, teikiančias bendrojo, ikimokyklinio, priešmokyklinio ir profesinio ugdymo programas, Švietimo ir mokslo ministerijos asignavimuose numatytas lėšas, skirtas išlaidoms, susijusioms su valstybinių ir savivaldybių mokyklų bendrojo, ikimokyklinio, priešmokyklinio ir profesinio ugdymo mokytojų, auklėtojų, priešmokyklinio ugdymo pedagogų skaičiaus optimizavimu, apmokėti;

4)   paskirstyti neformaliajam vaikų švietimui skirtas lėšas savivaldybėms, kurias savivaldybės perskirsto neformaliojo vaikų švietimo teikėjams, išskyrus atvejus, kai neformaliojo vaikų švietimo teikėja yra mokykla, teikianti bendrąjį ugdymą;

5)   paskirstyti pagal savivaldybes ir valstybines mokyklas, teikiančias bendrojo, ikimokyklinio, priešmokyklinio ir profesinio ugdymo programas, Švietimo ir mokslo ministerijos asignavimuose numatytas lėšas, skirtas pedagoginių darbuotojų darbo apmokėjimo sąlygoms gerinti;

6)   paskirstyti pagal savivaldybes Švietimo ir mokslo ministerijos asignavimuose numatytas lėšas, skirtas tarpinstitucinio bendradarbiavimo koordinatorių pareigybėms išlaikyti;

7)   paskirstyti pagal valstybines mokslo ir studijų institucijas Švietimo ir mokslo ministerijos asignavimuose numatytas lėšas, skirtas šių institucijų tinklo optimizavimui įgyvendinti ir kitoms priemonėms, susijusioms su mokslo ir studijų kokybės gerinimu.

5.  Krašto apsaugos ministerijai, suderinus su Finansų ministerija, suteikiama teisė:

1)   perskirstyti asignavimus išlaidoms ir juos naudoti turtui įsigyti ir investicijų projektams, jeigu tai būtina nacionaliniam saugumui užtikrinti ar tarptautiniams įsipareigojimams vykdyti teikiant priimančiosios šalies paramą;

2)   perskirstyti asignavimus turtui įsigyti ir juos naudoti investicijų projektams, taip pat perskirstyti asignavimus investicijų projektams ir juos naudoti turtui įsigyti, jeigu tai būtina nacionaliniam saugumui užtikrinti ar tarptautiniams įsipareigojimams vykdyti teikiant priimančiosios šalies paramą;

3)   naudoti paliekamus 3 mėnesių išlaidų dydžio pereinamuosius 2017 metų lėšų likučius, esančius tarptautinių operacijų karinio vieneto, dislokuoto užsienio valstybėje, sąskaitose užsienio kredito įstaigose ar pas atskaitingus asmenis, viršijant Seimo patvirtintas bendras asignavimų sumas;

4)   naudoti 2017 metais planuotas, bet nepanaudotas valstybės biudžeto asignavimų sumas pagal su užsienio tiekėjais sudarytas sutartis dėl investicijų projektų, ginklų ir karinės įrangos ir karinių atsargų įsigijimo, viršijant Seimo patvirtintas bendras asignavimų sumas toms sutartims vykdyti;

5)   naudoti neliečiamoms atsargoms kaupti viršijant Seimo patvirtintas bendras asignavimų sumas 2017 metais nepanaudotus valstybės biudžeto asignavimus, jeigu dėl to nėra pažeidžiamos  šio įstatymo 22 straipsnio nuostatos.

6.  Lietuvos Respublikos aplinkos ministerijai (toliau – Aplinkos ministerija) suteikiama teisė įgalioti Lietuvos Respublikos aplinkos ministerijos Aplinkos projektų valdymo agentūrą vykdyti lėšų susigrąžinimą pagal įgyvendintas asignavimų valdytojo programas, kuriose buvo numatytos lėšos 2000–2006 metų Sanglaudos fondo projektams.

7.  Lietuvos Respublikos susisiekimo ministerijai (toliau – Susisiekimo ministerija) suteikiama teisė:

1)   įgalioti Transporto investicijų direkciją vykdyti lėšų susigrąžinimą pagal įgyvendintas asignavimų valdytojo programas, kuriose buvo numatytos lėšos 2000–2006 metų Sanglaudos fondo projektams;

2)   įgalioti Informacinės visuomenės plėtros komitetą prie Susisiekimo ministerijos vykdyti pagal 2007–2013 metų Ekonomikos augimo veiksmų programos 3 prioritetą „Informacinė visuomenė visiems“ ir pagal Lietuvos 2004–2006 metų bendrojo programavimo dokumento 3.3 priemonę „Informacinių technologijų paslaugų ir infrastruktūros plėtra“ įgyvendintų projektų lėšų susigrąžinimą;

3)   skirti iš Kelių priežiūros ir plėtros programos finansavimo lėšų 50 000 tūkst. eurų programai „Valstybinės reikšmės žvyrkelių asfaltavimo kelių atkarpoms, jungiančioms asfaltuotus kelių ruožus“, 27 129 tūkst. eurų transeuropinio tinklo kelio E67 („Via Baltica“) plėtrai ir 10 000 tūkst. eurų valstybinės reikšmės krašto kelio Nr. 206 Šilutė–Rusnė rekonstravimui ir estakados šio kelio užliejamajame ruože naujos statybos techninio darbo projekto parengimui,  projekto vykdymo priežiūrai ir darbų atlikimui finansuoti, netaikant Lietuvos Respublikos kelių priežiūros ir plėtros programos finansavimo įstatymo 9 straipsnio 4 ir 5 dalyse nustatytų procentinių dydžių.

8.  Lietuvos Respublikos kultūros ministerijai (toliau – Kultūros ministerija), Švietimo ir mokslo ministerijai ir Lietuvos Respublikos užsienio reikalų ministerijai (toliau – Užsienio reikalų ministerija) suteikiama teisė teikti dotacijas užsienio subjektams užsienio lietuvių, jų bendruomenių, organizacijų ir įstaigų kultūros, švietimo veiklai finansuoti ir infrastruktūrai gerinti, tautiniam tapatumui išsaugoti, lietuvių kultūrai puoselėti ir pristatyti pasauliui, bendruomeniškumui stiprinti, prisidėti užtikrinant lietuvių kultūrai reikšmingo paveldo užsienyje priežiūrą, įsitraukimo į Lietuvos politinį, visuomeninį, ekonominį, kultūrinį gyvenimą ir kitai veiklai finansuoti iš Kultūros ministerijos, Švietimo ir mokslo ministerijos ir Užsienio reikalų ministerijos asignavimuose numatytų lėšų.

9.   Lietuvos Respublikos ūkio ministerijai (toliau – Ūkio ministerija) suteikiama teisė skirti lėšas investuotojams, vykdant įsipareigojimus, nustatytus investicijų sutartyse, sudarytose vadovaujantis Lietuvos Respublikos investicijų įstatymo 13 straipsnio 1 dalies 6 punktu, iš Ūkio ministerijos asignavimuose tam tikslui numatytų lėšų.

10. Užsienio reikalų ministerijai, suderinus su Finansų ministerija, suteikiama teisė naudoti paliekamus vieno mėnesio išlaidų dydžio pereinamuosius 2017 metų lėšų likučius, esančius Lietuvos Respublikos diplomatinių atstovybių, konsulinių įstaigų, atstovybių prie tarptautinių organizacijų, specialiųjų misijų sąskaitose užsienio kredito įstaigose ar pas atskaitingus asmenis, viršijant Seimo patvirtintas bendras asignavimų sumas.

11. Asignavimų valdytojams, suderinus su Finansų ministerija, suteikiama teisė Europos Sąjungos ir kitos tarptautinės finansinės paramos lėšų viršplanines įmokas į biudžetą naudoti viršijant Seimo patvirtintas bendras asignavimų sumas.

 

16 straipsnis.  Asignavimų valdytojo teisė prisiimti įsipareigojimus naudoti biudžeto lėšas

1.   Susisiekimo ministerija Kelių priežiūros ir plėtros programai finansuoti skiria ne mažesnę nei 439 641 tūkst. eurų lėšų sumą iš ministerijai šiuo įstatymu patvirtintų valstybės biudžeto asignavimų.

2.   Susisiekimo ministerija AB „Lietuvos geležinkeliai“ keleivių vežimo nuostoliams padengti gali naudoti lėšų sumą, kuri neviršija 2018 metais AB „Lietuvos geležinkeliai“ į valstybės biudžetą įmokėtos dividendų sumos.

3.   Aplinkos ministerija 2018 metų mokėjimams iš Klimato kaitos specialiosios programos gali naudoti 2018 metais ir (arba) ankstesniais metais į valstybės biudžetą įmokėtų lėšų bendrą sumą, kuri negali viršyti 2018 metais į valstybės biudžetą įmokėtų programos pajamų sumos. Lėšas, viršijančias nurodytą leistiną mokėjimams sumą, Aplinkos ministerija gali naudoti papildomai suderinusi su Finansų ministerija ir kai dėl to nėra pažeidžiamos šio įstatymo 11 ir 22 straipsnių nuostatos.

4.   Aplinkos ministerija 2018 metų mokėjimams iš Bendrųjų miškų ūkio reikmių finansavimo programos gali naudoti 1 000 tūkst. eurų mažesnę sumą, negu 2018 metais į valstybės biudžetą įmokėta lėšų šiai programai finansuoti.

 

17 straipsnis.  Valstybės investicijų 2018–2020 metų programos patvirtinimas

Šiuo įstatymu patvirtinama Valstybės investicijų 2018–2020 metų programa (8 priedas).

 

18 straipsnis.  Rezervinio (stabilizavimo) fondo lėšų sąmatos patvirtinimas

Šiuo įstatymu patvirtinama 2018 metų Rezervinio (stabilizavimo) fondo lėšų sąmata (9 priedas).

 

19 straipsnis.  Valstybės įmonės Ignalinos atominės elektrinės eksploatavimo nutraukimo fondo lėšų sąmatos patvirtinimas

Šiuo įstatymu patvirtinama 2018 metų Valstybės įmonės Ignalinos atominės elektrinės eksploatavimo nutraukimo fondo lėšų sąmata (10 priedas).

 

20 straipsnis.  Garantinio fondo lėšų sąmatos patvirtinimas

Šiuo įstatymu patvirtinama 2018 metų Garantinio fondo lėšų sąmata (11 priedas).

 

21 straipsnis.  Ilgalaikio darbo išmokų fondo lėšų sąmatos patvirtinimas

Šiuo įstatymu patvirtinama 2018 metų Ilgalaikio darbo išmokų fondo lėšų sąmata (12 priedas).

 

22 straipsnis.  Vidutinio laikotarpio valdžios sektoriaus balanso rodiklio užduotys

1.   Nustatomas ne blogesnis negu 0,6 procento BVP 2018 metų valdžios sektoriaus balanso rodiklis.

2.   Vidutiniu laikotarpiu bus siekiama perteklinio valdžios sektoriaus.

 

 

Skelbiu šį Lietuvos Respublikos Seimo priimtą įstatymą.

 

 

Respublikos Prezidentas

 

 

 

 

Lietuvos Respublikos

2018 metų valstybės biudžeto ir

savivaldybių biudžetų finansinių

rodiklių patvirtinimo įstatymo

1 priedas

 

LIETUVOS RESPUBLIKOS

2018 METŲ VALSTYBĖS BIUDŽETO PAJAMOS

 

Tūkst. Eur

Pajamos

Iš viso

PAJAMOS

6 667 178

MOKESČIAI

6 174 650

Pajamų ir pelno mokesčiai

1 019 899

Gyventojų pajamų mokestis

321 483

Pelno mokestis

698 416

Turto mokesčiai

2 600

Nekilnojamojo turto mokestis

2 600

Prekių ir paslaugų mokesčiai

5 055 151

Pridėtinės vertės mokestis

3 539 791

Atskaitymai nuo pajamų pagal Lietuvos Respublikos miškų įstatymą

26 400

Akcizai

1 452 185

Cukraus sektoriaus mokesčiai

0

Loterijų ir lošimų mokestis

16 100

Transporto priemonių mokesčiai

14 503

Mokesčiai už aplinkos teršimą

6 172

Rinkliavos ir mokesčiai už pramoninės nuosavybės objektų registravimą

Tarptautinės prekybos ir sandorių mokesčiai

97 000

KITOS PAJAMOS

492 528

Turto pajamos

226 335

Palūkanos už paskolas

6 217

Palūkanos už indėlius, depozitus ir vertybinius popierius

217

Lietuvos banko pelno įmokos

11 500

Dividendai ir valstybės įmonių pelno įmokos

184 215

Mokestis už valstybės turto naudojimą patikėjimo teise

7 447

Mokesčiai už valstybinius gamtos išteklius

13 750

Angliavandenilių išteklių mokestis

2 989

Pajamos už prekes ir paslaugas

210 253

Pajamos už ilgalaikio ir trumpalaikio materialiojo turto nuomą

4 073

Konsulinis mokestis

25 352

Biudžetinių įstaigų pajamos už prekes ir paslaugas

89 518

Žyminis mokestis

8 507

Rinkliavos

35 226

Kitos pajamos

47 577

Pajamos iš baudų, konfiskuoto turto ir kitų netesybų

45 320

Kitos neišvardytos pajamos

10 620

SANDORIAI DĖL MATERIALIOJO IR NEMATERIALIOJO TURTO BEI FINANSINIŲ ĮSIPAREIGOJIMŲ PRISIĖMIMAS

64 853

Materialiojo ir nematerialiojo turto realizavimo pajamos

60 018

Žemės realizavimo pajamos

18 011

Kitas materialusis ir nematerialusis turtas

42 007

Finansinio turto sumažėjimo pajamos (finansinio turto pardavimas/grįžusios finansinės investicijos)

4 835

Kitos gautinos sumos

4 835

IŠ VISO

6 732 031

Europos Sąjungos ir kitos tarptautinės finansinės paramos lėšos

2 340 021

IŠ VISO

9 072 052

 

 

 

 

Lietuvos Respublikos

2018 metų valstybės biudžeto ir

savivaldybių biudžetų finansinių

rodiklių patvirtinimo įstatymo

2 priedas

 

LIETUVOS RESPUBLIKOS

2018 METŲ VALSTYBĖS BIUDŽETO ASIGNAVIMAI

 

Tūkst. Eur

Valstybės institucijos ir įstaigos pavadinimas

Iš viso

iš jų:

asignavimai išlaidoms

asignavimai  turtui įsigyti

iš viso

iš jų darbo užmokesčiui

I. RESPUBLIKOS PREZIDENTUI, SEIMUI, VYRIAUSYBEI ATSKAITINGOS INSTITUCIJOS

Lietuvos Respublikos Prezidento kanceliarija

5 358

5 114

2 694

244

Lietuvos Respublikos Seimo kanceliarija

30 213

29 205

17 219

1 008

Lietuvos Respublikos vyriausioji rinkimų komisija

7 894

7 894

684

0

iš jų: asignavimai politinėms partijoms

5 502

5 502

0

0

Lietuvos Respublikos Seimo kontrolierių įstaiga

1 028

1 020

706

8

Lietuvos Respublikos valstybės kontrolė

9 064

8 909

6 101

155

Valstybinė lietuvių kalbos komisija

792

792

240

0

Lietuvos Respublikos konkurencijos taryba

2 253

2 126

1 249

127

Lietuvos Respublikos akademinės etikos ir procedūrų kontrolieriaus tarnyba

187

187

114

0

Vyriausioji tarnybinės etikos komisija

640

640

447

0

Žurnalistų etikos inspektoriaus tarnyba

353

353

235

0

Lietuvos radijo ir televizijos komisija

724

700

464

24

Nacionalinė sveikatos taryba

59

59

44

0

Vaiko teisių apsaugos kontrolieriaus įstaiga

498

498

324

0

Lygių galimybių kontrolieriaus tarnyba

397

397

268

0

Lietuvos Respublikos valstybinė kultūros paveldo komisija

272

262

184

10

Lietuvos Respublikos Vyriausybės kanceliarija

13 678

13 516

4 678

162

iš jų: kompensacijai už Lietuvos žydų religinių bendruomenių nekilnojamąjį turtą

3 620

3 620

0

0

Valstybinė kainų ir energetikos kontrolės komisija

3 050

2 996

1 700

54

Valstybinė atominės energetikos saugos inspekcija

1 857

1 846

1 232

11

Etninės kultūros globos taryba

211

211

124

0

Viešųjų pirkimų tarnyba

2 830

2 622

1 391

208

Lietuvos Respublikos valstybės saugumo departamentas

38 219

30 770

13 700

7 449

Lietuvos Respublikos specialiųjų tyrimų tarnyba

9 836

9 290

5 131

546

II. MINISTERIJOS

Aplinkos ministerija

275 892

274 488

30 161

1 404

Energetikos ministerija

161 992

161 957

2 918

35

Finansų ministerija

1 341 715

1 264 140

83 261

77 575

iš jų:

 

 

 

 

Rezerviniam (stabilizavimo) fondui sudaryti

95 686

95 686

0

0

Lietuvos Respublikos Vyriausybės rezervas

1 448

1 448

0

0

Lietuvos Respublikos įnašas į Europos stabilumo mechanizmą

65 440

0

0

65 440

Tradicinių Lietuvos religinių bendruomenių, bendrijų ir centrų maldos namams atstatyti ir kitoms reikmėms

797

797

0

0

Krašto apsaugos ministerija

873 000

495 800

180 310

377 200

Kultūros ministerija

164 789

156 418

32 441

8 371

Socialinės apsaugos ir darbo ministerija

1 454 657

1 451 001

63 046

3 656

Susisiekimo ministerija

774 561

570 875

15 084

203 686

Sveikatos apsaugos ministerija

678 488

660 005

34 985

18 483

Švietimo ir mokslo ministerija

1 070 575

1 059 544

98 016

11 031

Teisingumo ministerija

90 011

84 802

45 804

5 209

Ūkio ministerija

212 839

211 435

12 367

1 404

Užsienio reikalų ministerija

83 257

79 158

16 969

4 099

Vidaus reikalų ministerija

439 136

422 260

124 772

16 876

Žemės ūkio ministerija

1 048 161

1 044 235

33 005

3 926

III. MINISTRŲ VALDYMO SRIČIŲ INSTITUCIJOS IR ĮSTAIGOS

FINANSŲ MINISTRO VALDYMO SRITIS

Lietuvos statistikos departamentas

9 156

8 285

5 346

871

KULTŪROS MINISTRO VALDYMO SRITIS

Lietuvos nacionalinė Martyno Mažvydo biblioteka

6 010

6 005

3 958

5

Lietuvos nacionalinis muziejus

5 106

4 027

2 569

1 079

Lietuvos dailės muziejus

5 439

5 399

3 331

40

Nacionalinis M. K. Čiurlionio dailės muziejus

5 791

2 448

1 554

3 343

Lietuvos nacionalinis operos ir baleto teatras

12 420

9 920

5 915

2 500

Lietuvos nacionalinis dramos teatras

4 383

2 792

1 748

1 591

Nacionalinis Kauno dramos teatras

1 961

1 961

1 276

0

Koncertinė įstaiga Lietuvos nacionalinė filharmonija

4 712

4 662

2 731

50

Nacionalinis muziejus Lietuvos Didžiosios Kunigaikštystės valdovų rūmai

11 547

2 535

1 271

9 012

Viešoji įstaiga Spaudos, radijo ir televizijos rėmimo fondas

2 739

2 739

79

0

Viešoji įstaiga „Lietuvos nacionalinis radijas ir televizija“

38 841

31 941

8 400

6 900

Lietuvos vyriausiojo archyvaro tarnyba

9 262

7 887

4 024

1 375

Tautinių mažumų departamentas prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės

974

974

214

0

SVEIKATOS APSAUGOS MINISTRO VALDYMO SRITIS

Narkotikų, tabako ir alkoholio kontrolės departamentas

740

740

515

0

ŠVIETIMO IR MOKSLO MINISTRO VALDYMO SRITIS

Kūno kultūros ir sporto departamentas prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės

30 479

25 883

2 782

4 596

TEISINGUMO MINISTRO VALDYMO SRITIS

Valstybinė duomenų apsaugos inspekcija

1 101

1 097

523

4

VIDAUS REIKALŲ MINISTRO VALDYMO SRITIS

Valstybės tarnybos departamentas

1 244

1 239

756

5

Policijos departamentas prie Vidaus reikalų ministerijos

225 133

217 680

140 149

7 453

ŽEMĖS ŪKIO MINISTRO VALDYMO SRITIS

Valstybinė maisto ir veterinarijos tarnyba

28 230

27 823

13 869

407

IV. KITOS VALSTYBĖS INSTITUCIJOS IR ĮSTAIGOS

Lietuvos Respublikos Konstitucinis Teismas

2 107

2 107

1 455

0

Lietuvos Respublikos generalinė prokuratūra

31 008

30 699

21 988

309

Nacionalinė teismų administracija

8 769

6 379

1 127

2 390

Teismai

71 197

71 142

50 634

55

Lietuvos gyventojų genocido ir rezistencijos tyrimo centras

2 380

2 154

1 119

226

Tarptautinės komisijos nacių ir sovietinio okupacinių režimų nusikaltimams Lietuvoje įvertinti sekretoriatas

139

139

67

0

Lietuvos administracinių ginčų komisija

1 476

1 476

930

0

Mokestinių ginčų komisija prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės

470

460

302

10

Lietuvos Respublikos ryšių reguliavimo tarnyba

8 330

5 771

3 263

2 559

V. ŠVIETIMO, KULTŪROS IR MOKSLO ORGANIZACIJOS (INSTITUTAI)

Vilniaus universitetas

44 305

44 105

0

200

iš jų: valstybinės reikšmės Vilniaus universiteto bibliotekos veiklai užtikrinti

2 288

2 088

0

200

Vytauto Didžiojo universitetas

8 872

8 872

0

0

Kauno technologijos universitetas

21 913

21 572

0

341

Vilniaus Gedimino technikos universitetas

15 593

15 393

0

200

Klaipėdos universitetas

6 080

6 080

0

0

Aleksandro Stulginskio universitetas

5 505

5 205

0

300

Mykolo Romerio universitetas

4 171

3 951

0

220

Lietuvos sveikatos mokslų universitetas

23 158

22 758

0

400

Vilniaus dailės akademija

5 284

4 984

0

300

Lietuvos edukologijos universitetas

4 671

4 671

0

0

Lietuvos sporto universitetas

2 208

2 208

0

0

Šiaulių universitetas

3 289

3 289

0

0

Lietuvos muzikos ir teatro  akademija

4 501

4 501

0

0

Lietuvos energetikos institutas

3 545

3 515

2 317

30

Nacionalinis vėžio institutas

3 679

938

511

2 741

Lietuvos kultūros tyrimų institutas

822

822

574

0

Lietuvos istorijos institutas

1 558

1 558

1 074

0

Lietuvių literatūros ir tautosakos institutas

1 147

1 147

792

0

Lietuvių kalbos institutas

1 066

1 066

745

0

Lietuvos agrarinės ekonomikos institutas

581

571

382

10

Lietuvos teisės institutas

469

469

328

0

Lietuvos socialinių tyrimų centras

681

681

447

0

Valstybinis mokslinių tyrimų institutas Inovatyvios medicinos centras

1 394

1 384

842

10

Lietuvos agrarinių ir miškų mokslų centras

7 494

6 834

4 004

660

Gamtos tyrimų centras

4 413

4 363

2 604

50

Valstybinis mokslinių tyrimų institutas Fizinių ir technologijos mokslų centras

11 379

11 279

5 205

100

Lietuvos mokslų akademija

4 066

2 862

1 815

1 204

Lietuvos mokslo taryba

18 886

18 881

1 375

5

Kauno kunigų seminarija

133

133

0

0

Telšių Vyskupo Vincento Borisevičiaus kunigų seminarija

46

46

0

0

Vilniaus Šv. Juozapo kunigų seminarija

113

113

0

0

IŠ VISO

9 540 652

8 746 140

1 136 978

794 512

 

 

 

 

Lietuvos Respublikos

2018 metų valstybės biudžeto ir

savivaldybių biudžetų finansinių

rodiklių patvirtinimo įstatymo

3 priedas

 

2018 METŲ BIUDŽETINIŲ ĮSTAIGŲ PAJAMŲ ĮMOKOS Į VALSTYBĖS BIUDŽETĄ, VALSTYBĖS BIUDŽETO PAJAMŲ IŠ MOKESČIŲ DALIS IR KITOS LĖŠOS, ĮSTATYMAIS, NUTARIMAIS IR KITAIS TEISĖS AKTAIS SKIRIAMOS PROGRAMOMS FINANSUOTI, PAGAL ASIGNAVIMŲ VALDYTOJUS

 

Tūkst. Eur

Valstybės institucijos ir įstaigos

Iš viso

iš jų:

valstybės biudžeto pajamų iš mokesčių dalis ir kitos lėšos įstatymais, nutarimais ir kitais teisės aktais skiriamos programoms finansuoti

biudžetinių įstaigų pajamų įmokos

iš viso

iš jų: pagal įstatymus, nutarimus ir kitus teisės aktus

Lietuvos Respublikos Prezidento kanceliarija

2

2

Lietuvos Respublikos Seimo kanceliarija

90

90

Lietuvos Respublikos konkurencijos taryba

100

100

Lietuvos radijo ir televizijos komisija

724

724

724

Lietuvos Respublikos Vyriausybės kanceliarija

12

12

Valstybinė kainų ir energetikos kontrolės komisija

3 050

3 050

3 050

Lietuvos Respublikos valstybės saugumo departamentas

35

35

Lietuvos Respublikos specialiųjų tyrimų tarnyba

5

5

Aplinkos ministerija

54 484

52 500

1 984

Energetikos ministerija

200

200

Finansų ministerija

98 570

95 686

2 884

Krašto apsaugos ministerija

378

378

Kultūros ministerija

26 865

17 109

9 756

Socialinės apsaugos ir darbo ministerija

23 655

2 375

21 280

Susisiekimo ministerija

2 125

2 125

Sveikatos apsaugos ministerija

6 990

2 691

4 299

Švietimo ir mokslo ministerija

9 189

9 189

Teisingumo ministerija

1 915

250

1 665

Ūkio ministerija

1 636

1 071

565

Užsienio reikalų ministerija

14

14

Vidaus reikalų ministerija

7 853

7 853

Žemės ūkio ministerija

872

89

783

Lietuvos statistikos departamentas

20

20

Lietuvos nacionalinė Martyno Mažvydo biblioteka

178

178

Lietuvos nacionalinis muziejus

300

300

Lietuvos dailės muziejus

330

330

Nacionalinis M. K. Čiurlionio dailės muziejus

72

72

Lietuvos nacionalinis operos ir baleto teatras

1 600

1 600

Lietuvos nacionalinis dramos teatras

463

463

Nacionalinis Kauno dramos teatras

521

521

Koncertinė įstaiga Lietuvos nacionalinė filharmonija

600

600

Nacionalinis muziejus Lietuvos Didžiosios Kunigaikštystės valdovų rūmai

280

280

Lietuvos vyriausiojo archyvaro tarnyba

524

524

Kūno kultūros ir sporto departamentas prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės

7 364

6 619

745

Valstybės tarnybos departamentas

2

2

Policijos departamentas prie Vidaus reikalų ministerijos

343

343

Valstybinė maisto ir veterinarijos tarnyba

2 500

2 500

Lietuvos Respublikos Konstitucinis Teismas

6

6

Lietuvos Respublikos generalinė prokuratūra

22

22

Nacionalinė teismų administracija

31

31

Teismai

83

83

iš jų:

Lietuvos Aukščiausiasis Teismas

5

5

Lietuvos vyriausiasis administracinis teismas

1

1

Lietuvos apeliacinis teismas

13

13

Vilniaus apygardos teismas

3

3

Kauno apygardos teismas

1

1

Klaipėdos apygardos teismas

7

7

Šiaulių apygardos teismas

1

1

Panevėžio apygardos teismas

1

1

Vilniaus miesto apylinkės teismas

7

7

Kauno apylinkės teismas

8

8

Klaipėdos apylinkės teismas

3

3

Šiaulių apylinkės teismas

1

1

Panevėžio apylinkės teismas

2

2

Alytaus apylinkės teismas

2

2

Marijampolės apylinkės teismas

3

3

Tauragės apylinkės teismas

2

2

Telšių apylinkės teismas

1

1

Utenos apylinkės teismas

1

1

Vilniaus regiono apylinkės teismas

4

4

Vilniaus apygardos administracinis teismas

15

15

Regionų apygardos administracinis teismas

2

2

Lietuvos gyventojų genocido ir rezistencijos tyrimo centras

200

200

Lietuvos Respublikos ryšių reguliavimo tarnyba

7 171

7 171

7 164

Lietuvos energetikos institutas

1 150

1 150

Nacionalinis vėžio institutas

390

390

Lietuvos kultūros tyrimų institutas

15

15

Lietuvos istorijos institutas

23

23

Lietuvių literatūros ir tautosakos institutas

30

30

Lietuvių kalbos institutas

29

29

Lietuvos agrarinės ekonomikos institutas

43

43

Lietuvos teisės institutas

15

15

Lietuvos socialinių tyrimų centras

29

29

Valstybinis mokslinių tyrimų institutas Inovatyvios medicinos centras

200

200

Lietuvos agrarinių ir miškų mokslų centras

3 849

3 849

Gamtos tyrimų centras

800

800

Valstybinis mokslinių tyrimų institutas Fizinių ir technologijos mokslų centras

4 000

4 000

Lietuvos mokslų akademija

29

29

Lietuvos mokslo taryba

5

5

IŠ VISO

271 981

178 390

93 591

10 938

 

 

 

 

Lietuvos Respublikos

2018 metų valstybės biudžeto ir

savivaldybių biudžetų finansinių

rodiklių patvirtinimo įstatymo

4 priedas

 

LIETUVOS RESPUBLIKOS

2018 METŲ VALSTYBĖS BIUDŽETO ASIGNAVIMAI TEISMAMS

 

Tūkst. Eur

Valstybės institucijos ir įstaigos pavadinimas

Iš viso

iš jų:

asignavimai išlaidoms

asignavimai turtui įsigyti

iš viso

iš jų darbo užmokesčiui

Lietuvos Aukščiausiasis Teismas

4 147

4 144

3 030

3

Lietuvos vyriausiasis administracinis teismas

2 215

2 213

1 600

2

Lietuvos apeliacinis teismas

3 746

3 744

2 743

2

Vilniaus apygardos teismas

5 092

5 086

3 712

6

Kauno apygardos teismas

3 944

3 942

2 854

2

Klaipėdos apygardos teismas

2 466

2 458

1 808

8

Šiaulių apygardos teismas

1 876

1 875

1 368

1

Panevėžio apygardos teismas

1 819

1 818

1 339

1

Vilniaus miesto apylinkės teismas

8 071

8 068

5 722

3

Kauno apylinkės teismas

6 830

6 827

4 849

3

Klaipėdos apylinkės teismas

3 322

3 317

2 381

5

Šiaulių apylinkės teismas

4 305

4 303

2 837

2

Panevėžio apylinkės teismas

3 337

3 335

2 351

2

Alytaus apylinkės teismas

2 610

2 609

1 827

1

Marijampolės apylinkės teismas

2 299

2 298

1 614

1

Plungės apylinkės teismas

1 505

1 504

1 055

1

Tauragės apylinkės teismas

1 620

1 619

1 141

1

Telšių apylinkės teismas

1 574

1 573

1 118

1

Utenos apylinkės teismas

2 307

2 306

1 628

1

Vilniaus regiono apylinkės teismas

3 413

3 411

2 269

2

Vilniaus apygardos administracinis teismas

2 296

2 290

1 669

6

Regionų apygardos administracinis teismas

2 403

2 402

1 719

1

IŠ VISO

71 197

71 142

50 634

55

 

 

 

 

Lietuvos Respublikos

2018 metų valstybės biudžeto ir

savivaldybių biudžetų finansinių

rodiklių patvirtinimo įstatymo

5 priedas

 

LIETUVOS RESPUBLIKOS

2018 METŲ VALSTYBĖS BIUDŽETO SPECIALIOS TIKSLINĖS DOTACIJOS SAVIVALDYBIŲ BIUDŽETAMS

 

Tūkst. Eur

Valstybės institucijos ir įstaigos pavadinimas

Dotacijos paskirties pavadinimas

Iš viso

Lietuvos Respublikos konkurencijos taryba

teikti duomenis į Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos pagalbos registrą

35

Lietuvos Respublikos aplinkos ministerija

59

iš jų:

piliečių prašymams atkurti nuosavybės teises į išlikusį nekilnojamąjį turtą nagrinėti ir sprendimams dėl nuosavybės teisių atkūrimo priimti

30

valstybės garantijoms nuomininkams, išsikeliantiems iš savininkams grąžintų gyvenamųjų namų ar jų dalių ir butų, vykdyti

29

Lietuvos Respublikos krašto apsaugos ministerija

dalyvauti rengiant ir vykdant mobilizaciją, demobilizaciją, priimančiosios šalies paramą

558

Lietuvos Respublikos kultūros ministerija

valstybinės kalbos vartojimo ir taisyklingumo kontrolei

548

Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerija

89 862

iš jų:

socialinėms išmokoms ir kompensacijoms skaičiuoti ir mokėti

14 758

būsto nuomos mokesčio daliai kompensuoti

800

socialinei paramai mokiniams

22 136

socialinėms paslaugoms

37 370

vaikų ir jaunimo teisių apsaugai

4 273

savivaldybių patvirtintoms užimtumo didinimo programoms įgyvendinti

7 756

pagal teisės aktus savivaldybėms perduotoms įstaigoms išlaikyti

2 769

Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministerija

10 536

iš jų:

visuomenės sveikatos priežiūros funkcijoms vykdyti

10 295

neveiksnių asmenų būklės peržiūrėjimui užtikrinti

241

Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministerija

628 382

iš jų:

mokymo reikmėms finansuoti

609 094

savivaldybių mokykloms (klasėms arba grupėms), skirtoms šalies (regiono) mokiniams, turintiems specialiųjų ugdymosi poreikių, ir kitoms savivaldybėms perduotoms įstaigoms išlaikyti

19 288

Lietuvos Respublikos teisingumo ministerija

3 174

iš jų:

civilinės būklės aktams registruoti

1 947

valstybės garantuojamai pirminei teisinei pagalbai teikti

526

gyventojų registrui tvarkyti ir duomenims valstybės registrui teikti

47

gyvenamosios vietos deklaravimo duomenų ir gyvenamosios vietos neturinčių asmenų apskaitos duomenims tvarkyti

654

Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerija

 

23 100

 

iš jų:

 

 

civilinei saugai

1 396

 

priešgaisrinei saugai

21 704

Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministerija

16 168

iš jų:

savivaldybėms priskirtos valstybinės žemės ir kito valstybės turto valdymo, naudojimo ir disponavimo juo patikėjimo teise

109

žemės ūkio funkcijoms atlikti

6 488

valstybei nuosavybės teise priklausančių melioracijos ir hidrotechnikos statinių valdymui ir naudojimui patikėjimo teise

9 371

 

savivaldybėms priskirtų geodezijos ir kartografijos darbų (savivaldybių erdvinių duomenų rinkinių tvarkymas) organizavimas ir vykdymas

200

Lietuvos vyriausiojo archyvaro tarnyba

savivaldybėms priskirtiems archyviniams dokumentams tvarkyti

1 468

IŠ VISO

 

773 890

 

 

 

 

Lietuvos Respublikos

2018 metų valstybės biudžeto ir

savivaldybių biudžetų finansinių

rodiklių patvirtinimo įstatymo

6 priedas

 

LIETUVOS RESPUBLIKOS

2018 METŲ PROGNOZUOJAMOS VALSTYBĖS BIUDŽETO SPECIALIOS TIKSLINĖS DOTACIJOS SAVIVALDYBIŲ BIUDŽETAMS

 

Tūkst. Eur

Valstybės institucijos ir įstaigos pavadinimas

Dotacijos paskirties pavadinimas

Iš viso

Lietuvos Respublikos aplinkos ministerija

2 615

iš jų:

atliekų tvarkymo sistemos infrastruktūros plėtrai

1 415

miestų miškų priežiūros, apsaugos ir tvarkymo darbams vykdyti

100

 

ilgalaikiam materialiajam ir nematerialiajam turtui įsigyti

1 100

Lietuvos Respublikos finansų ministerija

9 317

iš jų:

piliečių nuosavybės teisėms į išlikusius gyvenamuosius namus, jų dalis, butus, ūkinės-komercinės paskirties pastatus ir jų priklausinius atkurti ir kompensacijoms už išperkamą nekilnojamąjį turtą religinėms bendrijoms išmokėti

2 317

pagal 2014-2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programą įgyvendinamų Europos socialinio fondo projektų nuosavam indėliui užtikrinti

700

 

pagal 2014-2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programą įgyvendinamų infrastruktūros projektų nuosavam indėliui užtikrinti

6 300

Lietuvos Respublikos kultūros ministerija

6 477

 

iš jų:

 

 

Vilniaus miesto savivaldybei – kovotojų už Lietuvos laisvę atminimo įamžinimo memorialui Lukiškių aikštėje pastatyti

500

 

Vilniaus miesto savivaldybei – Vingio parko estradai sutvarkyti

242

 

Trakų rajono savivaldybei – pastatų, į kuriuos turi būti perkelti Užutrakio buvusio dvaro ansamblio teritorijoje esančiuose pastatuose įsikūrę gyventojai, statybos darbams

178

 

ilgalaikiam materialiajam ir nematerialiajam turtui įsigyti

5 557

Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerija

ilgalaikiam materialiajam ir nematerialiajam turtui įsigyti

301

Lietuvos Respublikos susisiekimo ministerija

savivaldybėms vietinės reikšmės keliams (gatvėms) tiesti, taisyti (rekonstruoti), prižiūrėti ir saugaus eismo sąlygoms užtikrinti

103 639

iš jų:

einamiesiems tikslams finansuoti

42 395

ilgalaikiam materialiajam ir nematerialiajam turtui įsigyti

61 244

Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministerija

ilgalaikiam materialiajam ir nematerialiajam turtui įsigyti

1 037

Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministerija

ilgalaikiam materialiajam ir nematerialiajam turtui įsigyti

13 265

Lietuvos Respublikos ūkio ministerija

infrastruktūros, skirtos investicijoms pritraukti, plėtrai savivaldybėse

1 830

Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministerija

privalomųjų biologinio saugumo priemonių neversliniuose kiaulininkystės ūkiuose taikymo įvertinimo ir sklaidos apie afrikinį kiaulių marą organizavimo išlaidoms

59

Kūno kultūros ir sporto departamentas prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės

ilgalaikiam materialiajam ir nematerialiajam turtui įsigyti

7 771

IŠ VISO

146 311

 

 

 

 

 

Lietuvos Respublikos

2018 metų valstybės biudžeto ir

savivaldybių biudžetų finansinių

rodiklių patvirtinimo įstatymo

7 priedas

 

LIETUVOS RESPUBLIKOS

2018 METŲ SAVIVALDYBIŲ BIUDŽETŲ PROGNOZUOJAMOS PAJAMOS IR SAVIVALDYBIŲ BIUDŽETAMS SKIRIAMOS GYVENTOJŲ PAJAMŲ MOKESČIO DALYS (PROCENTAIS)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Tūkst. Eur

Savivaldybės pavadinimas

Prognozuojamos gauti pajamos skaičiuojant savivaldybių biudžetų finansinius rodiklius

iš jų:

 

gyventojų pajamų mokestis

iš jo naudojamos sumos kintamajai gyventojų pajamų mokesčio daliai (procentais) apskaičiuoti

finansiniams ištekliams papildyti

Lietuvos Respublikos valstybės ir savivaldybių įstaigų darbuotojų darbo apmokėjimo įstatymui laipsniškai įgyvendinti

minimaliajai mėnesinei algai padidinti

pagal teisės aktus savivaldybėms perduotoms įstaigoms išlaikyti

valstybės tarnautojams 20 proc. apskaičiuoto grąžintino neišmokėto darbo užmokesčio dalis

piniginei socialinei paramai skaičiuoti ir mokėti

nevalstybinės katalikiškosios Panevėžio Kazimiero Paltaroko gimnazijos ūkio lėšoms finansuoti

Gyventojų pajamų mokesčio dalis (procentais)

Vilniaus miesto

340 095

288 031

 

2 635

1 350

1 543

427

 

 

19,302

Alytaus miesto

32 121

30 345

2 904

209

114

873

25

 

 

2,034

Birštono

5 216

5 089

2 630

81

33

 

9

 

 

0,341

Druskininkų

11 505

10 607

441

148

64

 

9

 

 

0,711

Kauno miesto

179 836

158 786

 

1 621

636

 

307

 

 

10,641

Klaipėdos miesto

98 879

87 662

 

987

466

921

100

 

 

5,875

Marijampolės

29 302

26 420

 

371

199

475

25

 

 

1,770

Neringos

6 076

5 547

 

59

13

 

16

 

 

0,372

Palangos miesto

13 129

10 066

355

170

94

 

33

 

 

0,675

Panevėžio miesto

52 197

46 910

 

660

351

 

43

 

-270

3,144

Šiaulių miesto

60 809

55 746

 

631

299

751

101

 

 

3,736

Visagino

14 996

14 825

2 437

220

141

 

29

 

 

0,993

Akmenės rajono

12 396

11 734

4 207

186

60

 

13

-2 377

 

0,786

Alytaus rajono

13 325

12 849

282

141

53

 

40

 

 

0,861

Anykščių rajono

15 087

14 342

1 970

191

75

 

13

 

 

0,961

Biržų rajono

13 544

12 684

157

193

136

 

27

 

 

0,850

Ignalinos rajono

9 975

9 527

1 208

157

70

 

7

 

 

0,638

Jonavos rajono

24 811

23 956

2 571

257

151

 

17

 

 

1,605

Joniškio rajono

12 927

11 721

883

170

87

 

12

 

 

0,785

Jurbarko rajono

14 541

13 823

712

186

142

 

13

 

 

0,926

Kaišiadorių rajono

16 547

14 528

511

207

98

 

48

 

 

0,974

Kauno rajono

45 373

43 092

 

455

259

 

32

 

 

2,888

Kėdainių rajono

25 173

23 360

 

357

216

 

17

 

 

1,565

Kelmės rajono

16 236

15 687

2 074

195

87

 

24

 

 

1,051

Klaipėdos rajono

27 604

25 374

 

382

183

 

44

 

 

1,700

Kretingos rajono

19 041

17 722

 

239

115

 

28

 

 

1,188

Kupiškio rajono

9 791

9 236

642

131

70

 

1

 

 

0,619

Lazdijų rajono

11 107

10 701

1 062

101

84

 

12

 

 

0,717

Mažeikių rajono

29 743

27 905

709

458

253

 

71

 

 

1,870

Molėtų rajono

10 029

9 651

427

140

64

 

15

 

 

0,647

Pakruojo rajono

11 674

10 540

635

187

112

 

12

 

 

0,706

Panevėžio rajono

18 156

17 317

150

293

162

 

16

-866

 

1,160

Pasvalio rajono

13 813

12 692

440

217

95

 

13

 

 

0,851

Plungės rajono

17 639

16 719

 

234

109

 

14

 

 

1,120

Prienų rajono

13 636

12 857

256

196

77

 

21

 

 

0,862

Radviliškio rajono

19 579

18 410

1 935

314

165

 

17

-1 202

 

1,234

Raseinių rajono

16 154

15 149

1 112

178

87

 

41

-1 512

 

1,015

Rokiškio rajono

16 393

15 538

638

259

145

 

21

 

 

1,041

Skuodo rajono

9 933

9 420

714

120

64

 

13

 

 

0,631

Šakių rajono

15 155

14 020

 

256

144

 

16

 

 

0,940

Šalčininkų rajono

16 843

16 322

952

264

205

 

23

 

 

1,094

Šiaulių rajono

20 579

19 411

 

266

203

 

32

 

 

1,301

Šilalės rajono

12 236

11 752

1 055

207

131

 

11

-1 076

 

0,788

Šilutės rajono

21 097

20 342

 

268

179

 

64

 

 

1,363

Širvintų rajono

8 375

7 893

 

123

77

 

12

 

 

0,529

Švenčionių rajono

12 897

11 970

 

162

64

 

31

 

 

0,802

Tauragės rajono

20 307

19 029

 

238

104

 

48

 

 

1,275

Telšių rajono

21 810

21 093

559

290

171

 

28

 

 

1,414

Trakų rajono

17 984

16 881

 

251

112

 

19

 

 

1,131

Ukmergės rajono

18 967

17 643

754

234

149

 

16

 

 

1,182

Utenos rajono

19 691

18 498

337

314

142

 

16

 

 

1,240

Varėnos rajono

12 695

12 301

924

169

90

 

15

 

 

0,824

Vilkaviškio rajono

19 875

18 859

1 082

251

122

53

29

 

 

1,264

Vilniaus rajono

50 246

46 691

 

621

418

 

49

 

 

3,129

Zarasų rajono

10 254

9 897

1 510

118

67

 

11

 

 

0,663

Elektrėnų

14 828

13 340

 

194

90

 

24

 

 

0,894

Kalvarijos

5 791

5 627

486

78

30

 

13

 

 

0,377

Kazlų Rūdos

5 949

5 613

 

66

40

 

9

 

 

0,376

Pagėgių

4 968

4 509

104

93

47

 

19

 

 

0,302

Rietavo

4 174

3 981

72

64

44

 

9

 

 

0,267

IŠ VISO

1 643 109

1 492 240

39 897

18 463

9 608

4 616

2 220

-7 033

-270

100

 

 

 

 

Lietuvos Respublikos

2018 metų valstybės biudžeto ir

savivaldybių biudžetų finansinių

rodiklių patvirtinimo įstatymo

8 priedas

 

VALSTYBĖS INVESTICIJŲ 2018–2020 METŲ PROGRAMA

(PAGAL INVESTAVIMO SRITIS)

 

Lietuvos Respublikos valstybės remiamų programų investicijų projektams įgyvendinti 2018–2020 metams planuojamos šios Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšos:

 

 

 

 

Tūkst. Eur

Sritis

2018

metams

2019

metams

2020

metams

Valstybės valdymas

19 910

19 734

20 152

Krašto apsauga

151 243

92 446

51 548

Viešoji tvarka

6 423

6 788

6 813

Švietimas

62 890

189 835

229 141

Sveikatos apsauga

66 085

53 841

50 571

Socialinė apsauga

15 048

20 168

26 131

Aplinkos apsauga

109 611

199 191

133 462

Kultūra

65 516

83 127

72 398

Žemės ūkis

30 715

19 777

21 700

Visuomenės apsauga

119 460

150 679

138 386

Transportas ir ryšiai

363 977

389 180

612 482

Kita veikla

27 364

44 961

40 716

IŠ VISO

1 038 242

1 269 727

1 403 500

 

 

 

 

Lietuvos Respublikos

2018 metų valstybės biudžeto ir

savivaldybių biudžetų finansinių

rodiklių patvirtinimo įstatymo

9 priedas

 

2018 METŲ REZERVINIO (STABILIZAVIMO) FONDO LĖŠŲ SĄMATA

 

Tūkst. Eur

1.

Numatomas lėšų likutis 2018 m. sausio 1 d.

188 808

2.

Įplaukos 2018 metais

95 686

2.1.

50 procentų lėšų, gautų į Lietuvos Respublikos valstybės biudžetą, įstatymų nustatyta tvarka privatizavus valstybei nuosavybės teise priklausančius akcijų paketus

1 250

2.2.

50 procentų gautų į Lietuvos Respublikos valstybės biudžetą dividendų

89 700

2.3.

50 procentų lėšų, gautų į Lietuvos Respublikos valstybės biudžetą, pardavus viešo aukciono būdu įstatymų nustatyta tvarka valstybės nekilnojamąjį turtą ir kitus nekilnojamuosius daiktus

3 738

2.4.

50 procentų lėšų, gautų į  Lietuvos Respublikos valstybės biudžetą, pardavus valstybinės žemės ūkio paskirties žemės sklypus

998

3.

Išlaidos 2018 metais

946

iš jų:

Rezervinio (stabilizavimo) fondo valdymo išlaidos

946

4.

Lėšos, kurios gali būti naudojamos valstybės turtiniams įsipareigojimams, susijusiems su valstybės skola, vykdyti (grąžintinai) iki 2019 m. gruodžio 31 d.

280 000*

5.

Numatomas lėšų likutis 2019 m. sausio 1 d. (1 + 2 – 3)

283 548

* iš šios sumos 183 808 tūkst. eurų pagal 2017 metų Rezervinio (stabilizavimo) fondo lėšų sąmatą, patvirtintą Lietuvos Respublikos 2017 metų valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų finansinių rodiklių patvirtinimo įstatymu, 2018 metais naudojami grąžintinai iki 2018 m. gruodžio 31 d.

 

 

 

 

Lietuvos Respublikos

2018 metų valstybės biudžeto ir

savivaldybių biudžetų finansinių

rodiklių patvirtinimo įstatymo

10 priedas

 

2018 METŲ VALSTYBĖS ĮMONĖS IGNALINOS ATOMINĖS ELEKTRINĖS

EKSPLOATAVIMO NUTRAUKIMO FONDO LĖŠŲ SĄMATA

 

Tūkst. Eur

1.

Numatomas Valstybės įmonės Ignalinos atominės elektrinės eksploatavimo nutraukimo fondo lėšų likutis 2018 m. sausio 1 d.

430

2.

Įplaukos 2018 metais:

 

2.1.

Lėšos, gautos už valstybės įmonės Ignalinos atominės elektrinės parduotą turtą

2 570

Iš viso įplaukų

2 570

3.

Išlaidos 2018 metais:

 

3.1.

Valstybės įmonės Ignalinos atominės elektrinės eksploatavimo nutraukimo techniniams projektams įgyvendinti

219

3.2.

Valstybės įmonės Ignalinos atominės elektrinės sustabdytų blokų priežiūrai ir fizinei saugai užtikrinti

2 704

3.3.

Valstybės įmonės Ignalinos atominės elektrinės eksploatavimo nutraukimo fondo administravimo išlaidoms padengti

70

3.4.

Kitos išlaidos*

7

Iš viso išlaidų

3 000

4.

Numatomas Valstybės įmonės Ignalinos atominės elektrinės eksploatavimo nutraukimo fondo lėšų likutis 2019 m. sausio 1 d.

0

 

* Mokėjimo pavedimų užsienio valiuta išlaidos, komisinis mokestis Lietuvos Respublikos Vyriausybės vertybiniams popieriams įsigyti ir saugoti, valiutos keitimo paslaugų išlaidos, Vyriausybės vertybinių popierių nominaliosios vertės ir pirkimo kainos skirtumas, palūkanų išlaidos ir kitos išlaidos.

 

 

 

 

Lietuvos Respublikos

2018 metų valstybės biudžeto ir

savivaldybių biudžetų finansinių

rodiklių patvirtinimo įstatymo

11 priedas

 

2018 METŲ GARANTINIO FONDO LĖŠŲ SĄMATA

 

 

 

Tūkst. Eur

1.

Numatomas lėšų likutis 2018 m. sausio 1 d.

46 900

2.

Įplaukos

 

2.1.

Darbdavių įmokos

20 700

2.2.

Lėšos, gautos iš darbdavių Garantinio fondo administratoriaus reikalavimams tenkinti

 

 

1 000

3.

Iš viso įplaukų

21 700

4.

Bendra įplaukų ir likučio suma

68 600

5.

Išlaidos

 

5.1.

Išmokos darbuotojams

8 500

5.2.

Apmokėjimas už paraiškų parengimą ir banko operacijas

60

5.3.

Garantinio fondo administravimo išlaidos

332

5.4.

Laikinai laisvų Garantinio fondo lėšų investavimo išlaidos

50

6.

Iš viso išlaidų

8 942

7.

Numatomas lėšų likutis 2019 m. sausio 1 d.

59 658

 

 

 

 

 

Lietuvos Respublikos

2018 metų valstybės biudžeto ir

savivaldybių biudžetų finansinių

rodiklių patvirtinimo įstatymo

12 priedas

 

2018 METŲ ILGALAIKIO DARBO IŠMOKŲ FONDO LĖŠŲ SĄMATA

 

 

 

Tūkst. Eur

1.

Numatomas lėšų likutis 2018 m. sausio 1 d.

22 320

2.

Pajamos ir įplaukos:

 

2.1.

Darbdavių įmokos

 

51 760

2.2.

 

3.

Pajamos už laikinai investuotas laisvas lėšas

 

Iš viso pajamų ir įplaukų

0

 

51 760

 

4.

 

Bendra pajamų, įplaukų ir likučio suma

 

74 080

 

5.

 

Išlaidos:

 

 

5.1.

 

Išmokos darbuotojams

 

20 010

 

5.2.

Ilgalaikio darbo išmokų fondo administravimo išlaidos

258

5.3.

Laikinai laisvų lėšų investavimo išlaidos

30

5.4.

Atkurta Ilgalaikio darbo išmokoms mokėti panaudota Garantinio fondo lėšų suma

 

0

 

6.

Iš viso išlaidų

20 298

7.

Numatomas lėšų likutis 2019 m. sausio 1 d.

53 782