Projektas
LIETUVOS RESPUBLIKOS
INTERNETINIŲ TARPININKAVIMO PASLAUGŲ IR INTERNETO PAIEŠKOS SISTEMŲ PASLAUGŲ PRIEŽIŪROS ĮSTATYMAS
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1 straipsnis. Įstatymo paskirtis ir taikymas
1. Šio įstatymo paskirtis – užtikrinti, kad internetinių tarpininkavimo paslaugų verslo klientams ir bendrovių interneto svetainių naudotojams, naudojantiems interneto paieškos sistemas, būtų užtikrinamos veiksmingos teisių ir teisėtų interesų gynimo priemonės.
2. Šis įstatymas taikomas internetinėms tarpininkavimo paslaugoms ir interneto paieškos sistemų paslaugoms, teikiamoms arba siūlomoms teikti atitinkamai verslo klientams ir bendrovių interneto svetainių naudotojams, kurių įsisteigimo arba gyvenamoji vieta yra Lietuvos Respublikoje ir kurie, naudodamiesi tomis internetinėmis tarpininkavimo paslaugomis arba interneto paieškos sistemomis, siūlo prekes arba paslaugas Lietuvos Respublikoje esantiems vartotojams, neatsižvelgiant į tų paslaugų teikėjų įsisteigimo ar gyvenamąją vietą.
3. Šis įstatymas nustato internetinių tarpininkavimo paslaugų teikėjų ir interneto paieškos sistemų teikėjų atitinkamai verslo klientams ir bendrovių interneto svetainių naudotojams teikiamų paslaugų priežiūros institucijos įgaliojimus, funkcijas, pareiškimų dėl teisės pažeidimų (toliau kartu – pažeidimai arba atskirai – pažeidimas) nagrinėjimo ir poveikio priemonių už teisės aktų reikalavimų nesilaikymą skyrimo pagrindus.
II SKYRIUS
PRIEŽIŪROS INSTITUCIJA, VERSLO KLIENTŲ IR BENDROVIŲ INTERNETO SVETAINIŲ NAUDOTOJŲ TEISIŲ IR TEISĖTŲ INTERESŲ GYNIMAS
3 straipsnis. Priežiūros institucija ir jos funkcijos
1. Lietuvos Respublikos konkurencijos taryba prižiūri, ar internetinių tarpininkavimo paslaugų teikėjai ir interneto paieškos sistemų teikėjai laikosi Reglamente (ES) 2019/1150 jiems nustatytų reikalavimų.
2. Konkurencijos taryba:
1) šio įstatymo ir Konkurencijos tarybos patvirtinto Konkurencijos tarybos darbo reglamento (toliau – Konkurencijos tarybos darbo reglamentas) nustatyta tvarka nagrinėja pareiškimus dėl pažeidimų (toliau – pareiškimai), atlieka pažeidimų tyrimus, nagrinėja pažeidimų tyrimų bylas (toliau kartu – bylos arba atskirai – byla), šio įstatymo nustatytais atvejais taiko šiame įstatyme nustatytas baudas ir kitas poveikio priemones dėl Reglamento (ES) 2019/1150:
2) taiko šiame įstatyme nustatytas baudas už reikalavimų, nurodytų šio įstatymo 6 straipsnio 1 dalies 1 ir 2 punktuose, nevykdymą;
3) bendradarbiauja su kitų Europos Sąjungos valstybių narių priežiūros institucijomis, teikdama savitarpio pagalbą atliekant tarpvalstybinio pobūdžio pažeidimų tyrimus ir keičiantis informacija;
4) teikia informaciją Europos Komisijai apie atliktus ir (ar) atliekamus Reglamento (ES) 2019/1150 pažeidimų tyrimus;
5) konsultuoja verslo klientus, bendrovių interneto svetainių naudotojus, internetinių tarpininkavimo paslaugų teikėjus ir interneto paieškos sistemų teikėjus šio įstatymo nustatytos kompetencijos klausimais;
6) vertina gautą informaciją apie internetinių tarpininkavimo paslaugų teikėjų ir interneto paieškos sistemų teikėjų veiklą;
7) priima ir derina teisės aktus, susijusius su internetinių tarpininkavimo paslaugų teikėjų ir interneto paieškos sistemų teikėjų paslaugų priežiūra;
8) atstovauja Lietuvos Respublikai tarptautinėse organizacijose jos kompetencijai šio įstatymo priskirtoje srityje;
9) Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų ministerijos prašymu teikia jai informaciją apie Reglamento (ES) 2019/1150 įgyvendinimą Lietuvos Respublikoje;
10) tvirtina Konkurencijos tarybos veiklos prioritetus Reglamento (ES) 2019/1150 nuostatų laikymosi priežiūros srityje, nustatomus atsižvelgiant į tyrimo strateginės reikšmės ir racionalaus išteklių panaudojimo kriterijus;
4 straipsnis. Verslo klientų ir bendrovių interneto svetainių naudotojų teisių ir teisėtų interesų gynimas
Verslo klientai ir bendrovių interneto svetainių naudotojai, kurių teisės arba teisėti interesai yra pažeisti internetinių tarpininkavimo paslaugų teikėjų arba interneto paieškos sistemų teikėjų, nesilaikančių Reglamente (ES) 2019/1150 jiems nustatytų reikalavimų, taip pat organizacijos, asociacijos ir viešosios įstaigos, kurios suprantamos taip, kaip nustatyta Reglamento (ES) 2019/1150 14 straipsnio 3 ir 4 dalyse turinčios teisėtą interesą atstovauti verslo klientams ir (ar) bendrovių interneto svetainių naudotojams (toliau – organizacijos, asociacijos ir viešosios įstaigos), turi teisę kreiptis į teismą su ieškiniu dėl:
III SKYRIUS
PAŽEIDIMŲ TYRIMO PROCEDŪRA, TEISINĖ ATSAKOMYBĖ UŽ REGLAMENTO (ES) 2019/1150 IR ŠIO ĮSTATYMO PAŽEIDIMUS IR JOS TAIKYMO TVARKA
5 straipsnis. Pažeidimų nagrinėjimo Konkurencijos taryboje iniciatyvos teisė
1. Verslo klientai ir bendrovių interneto svetainių naudotojai, kurių Reglamentu (ES) 2019/1150 užtikrinamos teisės arba teisėti interesai yra pažeisti, turi teisę reikalauti, kad Konkurencijos taryba pradėtų Reglamento (ES) 2019/1150 pažeidimo tyrimą, ir pateikti jai dėl to atitinkamą pareiškimą.
2. Organizacijos, asociacijos ir viešosios įstaigos turi teisę pateikti Konkurencijos tarybai pareiškimą dėl Reglamento (ES) 2019/1150 pažeidimo verslo klientų ir (ar) bendrovių interneto svetainės naudotojų prašymu ir jų interesais.
3. Konkurencijos taryba turi teisę atlikti Reglamento (ES) 2019/1150 pažeidimo tyrimus savo iniciatyva, kai yra bent vienas iš šių pagrindų:
1) gavus iš visuomenės, verslo subjektų, valdžios institucijų ir įstaigų, tarptautinių organizacijų, kitų šaltinių ar pačiai Konkurencijos tarybai surinkus informaciją, kuri leidžia pagrįstai įtarti daromą Reglamento (ES) 2019/1150 pažeidimą;
2) remiantis Konkurencijos tarybos patvirtintu patikrinimų planu ir (ar) Konkurencijos tarybos patvirtintais veiklos prioritetais Reglamento (ES) 2019/1150 laikymosi priežiūros srityje;
3) gavus kitos Lietuvos Respublikos valstybės institucijos ar įstaigos, kuri nėra atsakinga už Reglamento (ES) 2019/1150 priežiūrą, ar Europos Sąjungos valstybės narės institucijos, kuri yra atsakinga už Reglamento (ES) 2019/1150 priežiūrą, prašymą atlikti pažeidimo, kurio padarymu yra įtariamas internetinių tarpininkavimo paslaugų teikėjas ar interneto paieškos sistemų teikėjas, tyrimą;
4) siekiant nustatyti, ar buvo pašalinti ankstesnio pažeidimo tyrimo metu nustatyti Reglamento (ES) 2019/1150 pažeidimai ir (ar) internetinių tarpininkavimo paslaugų teikėjų ir (ar) interneto paieškos sistemų teikėjų veiklos trūkumai ir ar buvo įgyvendinti jų atžvilgiu priimti sprendimai;
6 straipsnis. Konkurencijos tarybos ir jos įgaliotų pareigūnų teisės ir pareigos
1. Konkurencijos taryba turi teisę:
1) prižiūrėdama Reglamento (ES) 2019/1150 laikymąsi gauti žodinius ir rašytinius paaiškinimus iš asmenų, galinčių turėti pažeidimo tyrimui reikšmingos informacijos, ir reikalauti, kad jie atvyktų į Konkurencijos tarybos patalpas duoti paaiškinimų;
2) iš internetinių tarpininkavimo paslaugų teikėjų ir interneto paieškos sistemų teikėjų reikalauti pateikti ir gauti duomenis ir dokumentus, reikalingus šio įstatymo ir Reglamento (ES) 2019/1150, už kurių laikymosi priežiūrą atsakinga Konkurencijos taryba, pažeidimams tirti, įskaitant komercinę paslaptį sudarančią informaciją, išskyrus atvejus, numatytus Viešojo administravimo įstatymo 35 straipsnio 2 dalyje;
3) Reglamento (ES) 2019/1150 priežiūros klausimais keistis informacija su kitų valstybių institucijomis ir tarptautinėmis organizacijomis tiek, kiek to reikia Reglamento (ES) 2019/1150 laikymosi priežiūros funkcijoms atlikti;
4) raštu atkreipti internetinių tarpininkavimo paslaugų teikėjų, interneto paieškos sistemų teikėjų dėmesį į galimus jų veiklos trūkumus ir Reglamento (ES) 2019/1150 reikalavimų neatitikimus ir siūlyti per Konkurencijos tarybos nustatytą terminą imtis priemonių, kad būtų išvengta galimų pažeidimų, būtų pašalintos jų priežastys ir sąlygos;
2. Konkurencijos tarybos ir Konkurencijos tarybos darbo reglamente nustatyta tvarka įgaliotų pareigūnų (toliau – įgalioti pareigūnai) reikalavimai, susiję su šio straipsnio 1 dalies 1 ir 2 punktuose nurodytų teisių įgyvendinimu, yra privalomi. Už šių reikalavimų nevykdymą gali būti taikomos šiame įstatyme nustatytos baudos.
3. Konkurencijos taryba privalo:
1) pažeidimo tyrimo veiksmus įforminti raštu. Dokumentų, kuriais įforminami pažeidimo tyrimo veiksmai, formą ir pildymo tvarką nustato Konkurencijos taryba;
2) įspėti paaiškinimus duodančius asmenis apie atsakomybę už melagingos informacijos suteikimą arba už atsisakymą suteikti informaciją Konkurencijos tarybai;
3) atlikdama pažeidimo tyrimo veiksmus ir nagrinėdama bylas, užtikrinti Reglamento (ES) 2019/1150 pažeidimu įtariamiems internetinių tarpininkavimo paslaugų teikėjams ir interneto paieškos sistemų teikėjams (toliau – įtariamas asmuo) teisę į teisinę gynybą, kaip tai apibrėžiama šio įstatymo 8 straipsnio 1 ir 2 dalyse ir 11 straipsnyje.
7 straipsnis. Konfidencialios informacijos apsauga
8 straipsnis. Pareiškėjo ir įtariamo asmens teisės
1. Verslo klientai, bendrovių interneto svetainių naudotojai, organizacijos, asociacijos ir viešosios įstaigos (toliau – pareiškėjas) ir įtariamas asmuo turi teisę:
1) Konkurencijos tarybai pradėjus pažeidimo tyrimą, gauti informaciją apie pažeidimo tyrimo dalyką ir pagrindą;
2) savo iniciatyva pateikti papildomus paaiškinimus ir (ar) informaciją, įrodymus, teikti prašymus, susijusius su pareiškimo nagrinėjimu ar pažeidimo tyrimo atlikimu;
4) apskųsti Konkurencijos tarybos ar jos įgaliotų pareigūnų veiksmus ar neveikimą Konkurencijos įstatyme nustatyta tvarka;
3. Laikoma, kad šio straipsnio 1 dalyje nurodyti asmenys, kiti suinteresuoti asmenys ir kiti bylos nagrinėjimo procese (toliau – procesas) dalyvaujantys asmenys (toliau kartu – proceso šalys arba atskirai – proceso šalis) yra tinkamai informuoti ir jiems tinkamai pranešta, jei Konkurencijos taryba šiame skyriuje nurodytais atvejais nutarimus, kitus sprendimus, pranešimus, kitus dokumentus ir informaciją proceso šalims siunčia Lietuvos Respublikos juridinių asmenų registre nurodytu buveinės adresu arba Lietuvos Respublikos gyventojų registre nurodytu gyvenamosios vietos adresu, išskyrus atvejus, kai proceso šalis nurodo kitą korespondencijos įteikimo adresą, arba Juridinių asmenų registre arba Gyventojų registre nurodytu proceso šalies Nacionalinės elektroninių siuntų pristatymo naudojant pašto tinklą informacinės sistemos aktyvuotos elektroninio pristatymo dėžutės adresu.
9 straipsnis. Pareiškimo pateikimas, turinys ir jo nagrinėjimas
1. Pareiškėjas, gindamas galimai pažeistas teises ir teisėtus interesus, Konkurencijos tarybai turi pateikti rašytinį pareiškimą, kuriame nurodomos jam žinomos Reglamentą (ES) 2019/1150 pažeidžiančių veiksmų (ar neveikimo) faktinės aplinkybės ir jas patvirtinantys dokumentai.
2. Šio straipsnio 1 dalyje nurodytą pareiškimą galima pateikti Viešojo administravimo įstatyme nurodytais būdais.
3. Konkurencijos taryba nustato bendrus reikalavimus, kokius duomenis ir dokumentus turi pateikti pareiškėjas, kad būtų pradėtas nagrinėti pareiškimas dėl Reglamentą (ES) 2019/1150 pažeidžiančių veiksmų (ar neveikimo).
4. Jeigu pareiškimas neatitinka nustatytų reikalavimų ir pareiškėjas per Konkurencijos tarybos nustatytą ne trumpesnį kaip 5 darbo dienų terminą nepašalina nustatytų pareiškimo trūkumų, Konkurencijos taryba tokio pareiškimo toliau nenagrinėja.
5. Anoniminiai pareiškimai, kurie nėra pasirašyti fiziniu arba kvalifikuotu elektroniniu parašu arba kitomis elektroninėmis priemonėmis, kurios leidžia užtikrinti teksto vientisumą ir nepakeičiamumą, ir iš kurių turinio neįmanoma identifikuoti pareiškimą teikiančio asmens arba patikrinti pareiškimo autentiškumo, nenagrinėjami, jeigu Konkurencijos taryba nenusprendžia kitaip.
6. Konkurencijos taryba arba jos įgaliotas pareigūnas atsisako pradėti pažeidimo tyrimą, jeigu:
2) pareiškime nurodyti faktai jau buvo tirti ir dėl jų jau yra priimtas Konkurencijos tarybos nutarimas;
3) pareiškimas ar jo dalis tuo pačiu klausimu buvo išnagrinėta arba yra nagrinėjama Lietuvos Respublikos ar kitos Europos Sąjungos valstybės narės teisme;
4) pareiškimas ar jo dalis tuo pačiu klausimu buvo išnagrinėta ir priimtas kitos Europos Sąjungos valstybės narės priežiūros institucijos sprendimas;
6) nuo pareiškime ar jo dalyje nurodytų pažeidimų padarymo iki pareiškimo padavimo praėjo daugiau kaip 2 metai;
7. Konkurencijos taryba arba jos įgaliotas pareigūnas pareiškimą turi išnagrinėti ir sprendimą pradėti pažeidimo tyrimą arba atsisakyti pradėti pažeidimo tyrimą turi priimti ne vėliau kaip per 20 darbo dienų nuo reikalavimus atitinkančio pareiškimo gavimo dienos.
8. Konkurencijos tarybai arba jos įgaliotam pareigūnui priėmus sprendimą pradėti pažeidimo tyrimą, šio sprendimo kopija išsiunčiama proceso šalims ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo jo priėmimo.
10 straipsnis. Pažeidimo tyrimo atlikimo, stabdymo, pratęsimo ir nutraukimo terminai
1. Pažeidimo tyrimas turi būti baigtas per 6 mėnesius nuo pažeidimo tyrimo pradėjimo dienos, išskyrus atvejus, kai dėl pažeidimo tyrimo metu paaiškėjusių aplinkybių sudėtingumo, informacijos apimties, įtariamo asmens ir (ar) kitų asmenų vengimo vykdyti Konkurencijos tarybos reikalavimus, tiriamų veikų tęstinio pobūdžio arba kitų objektyvių priežasčių būtina pažeidimo tyrimą pratęsti.
2. Šio straipsnio 1 dalyje nurodytais atvejais pažeidimo tyrimo terminas pratęsiamas Konkurencijos tarybos arba jos įgalioto pareigūno sprendimu ne daugiau kaip vieną kartą ir ne ilgesniam kaip 2 mėnesių laikotarpiui.
3. Pažeidimo tyrimas laikomas baigtu, kai Konkurencijos taryba ar jos įgaliotas pareigūnas patvirtina pažeidimo tyrimo išvadas dėl įtariamo pažeidimo.
4. Apie pažeidimo tyrimo termino pratęsimą ir pratęsimo priežastis pareiškėjui pranešama per 3 darbo dienas nuo sprendimo, kuriuo pratęstas pažeidimo tyrimo terminas, priėmimo dienos.
5. Pažeidimo tyrimas gali būti stabdomas, kai kreipiamasi į kitos Europos Sąjungos valstybės narės kompetentingas institucijas ar ekspertus iki atsakymo gavimo, arba nutraukiamas nustačius šio įstatymo 9 straipsnio 6 dalyje nurodytas aplinkybes, taip pat kai pareiškėjas ar įtariamas asmuo nustoja vykdyti savo veiklą arba yra likviduojami.
11 straipsnis. Pranešimas apie pažeidimo tyrimo išvadas ir bylų nagrinėjimas
1. Baigus pažeidimo tyrimą, proceso šalims raštu ne vėliau kaip per 3 darbo dienas pateikiamos pažeidimo tyrimo išvados. Proceso šalims pasiūloma per Konkurencijos tarybos nustatytą terminą, kuris negali būti trumpesnis kaip 10 darbo dienų nuo pažeidimo tyrimo išvadų pateikimo dienos, raštu pateikti savo paaiškinimus dėl pažeidimo tyrimo išvadose išdėstytų aplinkybių, išskyrus atvejus, kai šie paaiškinimai jau buvo gauti atliekant pažeidimo tyrimą ir (ar) nagrinėjant pareiškimą, suteikti informacijos, reikšmingos skiriant baudą ir kitas poveikio priemones, ir pareikšti nuomonę dėl bylos nagrinėjimo žodinio proceso tvarka. Paaiškinimų ir kitos informacijos nepateikimas per šioje dalyje nurodytą terminą netrukdo Konkurencijos tarybai nagrinėti bylos ir priimti nutarimo.
2. Konkurencijos taryba bylą paprastai nagrinėja rašytinio proceso tvarka. Bylą nagrinėjant rašytinio proceso tvarka, proceso šalys į posėdį nekviečiamos ir bylos nagrinėjimas vyksta joms nedalyvaujant.
3. Konkurencijos taryba įtariamo asmens arba pareiškėjo prašymu arba savo iniciatyva dėl aplinkybių sudėtingumo ar kitų svarbių aplinkybių gali nuspręsti bylą nagrinėti žodinio proceso tvarka, kai būtina išklausyti žodinius įtariamo asmens paaiškinimus ar kitais atvejais, kai byla gali būti geriau išnagrinėta žodinio proceso tvarka.
4. Byla žodinio proceso tvarka nagrinėjama viešame posėdyje, kuriame dalyvauja proceso šalys. Kai byla nagrinėjama žodinio proceso tvarka, Konkurencijos taryba savo iniciatyva arba proceso šalių prašymu gali paskelbti posėdį ar jo dalį uždarą, jeigu tai būtina siekiant apsaugoti valstybės, tarnybos, profesinę, komercinę ar kitą įstatymų saugomą paslaptį sudarančią informaciją. Jeigu posėdyje apklausiami liudytojai, juos apklausti turi teisę ir proceso šalys.
5. Nagrinėjant bylą žodinio proceso tvarka, proceso šalims turi būti pranešta apie posėdžio, kuriame nagrinėjama byla, vietą, datą ir laiką ne vėliau kaip prieš 10 darbo dienų iki posėdžio dienos.
6. Jeigu, bylą nagrinėjant žodinio proceso tvarka, proceso šalys arba viena iš jų nedalyvauja, byla gali būti nagrinėjama tik tuo atveju, kai yra duomenų, kad proceso šalims tinkamai ir laiku buvo pranešta apie posėdžio, kuriame nagrinėjama byla, vietą, datą ir laiką, ir jeigu iki šio posėdžio jos nepateikė savo neatvykimą pateisinančių dokumentų, kuriuose nurodytas neatvykimo priežastis Konkurencijos taryba pripažįsta svarbiomis.
12 straipsnis. Konkurencijos tarybos nutarimas, baigus bylos nagrinėjimą
1. Konkurencijos taryba, baigusi bylos nagrinėjimą, priima nutarimą:
1) taikyti šio įstatymo nustatytas baudas ir kitas poveikio priemones, jeigu nustato, kad Reglamentas (ES) 2019/1150 buvo pažeistas;
2. Apie priimtą nutarimą Konkurencijos taryba ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo jo priėmimo dienos praneša proceso šalims.
3. Priėmus šio straipsnio 1 dalies 3 punkte nurodytą nutarimą, papildomo pažeidimo tyrimo atlikimo terminas skaičiuojamas pagal šio įstatymo 10 straipsnį.
13 straipsnis. Baudos ir kitos poveikio priemonės
1. Konkurencijos taryba, nustačiusi Reglamento (ES) 2019/1150 pažeidimą, vadovaudamasi objektyvumo, protingumo ir proporcingumo principais, turi teisę:
1) duoti privalomus nurodymus nutraukti neteisėtą veiklą ar neteisėtus veiksmus, įvykdyti teisės aktuose nustatytą pareigą, atlikti kitus konkrečius veiksmus, pašalinančius pažeidimo pasekmes, taip pat nustatyti šių nurodymų įvykdymo terminus ir kitas sąlygas;
2. Už šio įstatymo 3 straipsnio 2 dalyje nustatytus Reglamento (ES) 2019/1150 pažeidimus skiriama bauda nuo trijų šimtų iki penkiolikos tūkstančių eurų.
3. Už Konkurencijos tarybos šio straipsnio 1 dalies 1 punkte nustatytų nurodymų nevykdymą atitinkamiems asmenims skiriama dviejų šimtų eurų bauda už kiekvieną pažeidimo vykdymo (tęsimo) dieną.
4. Už Konkurencijos tarybos arba jos įgaliotų pareigūnų reikalavimų, nurodytų šio įstatymo 6 straipsnio 1 dalies 1 ir 2 punktuose, nevykdymą atitinkamiems asmenims skiriama iki penkių tūkstančių eurų bauda, kuri apskaičiuojama atsižvelgiant į pažeidimo pobūdį.
5. Skiriant konkrečią baudą pagal šio straipsnio 2 dalį, atsižvelgiama į pažeidimo pobūdį, sunkumą, mastą ir trukmę ir į šio straipsnio 7 ir 8 dalyse nurodytas atsakomybę lengvinančias ar sunkinančias aplinkybes. Skiriant baudą, jos dydis nustatomas pagal baudos dydžio minimumo ir maksimumo vidurkį, atsižvelgiant į atsakomybę lengvinančias ir (ar) sunkinančias aplinkybes. Kai yra atsakomybę lengvinančių aplinkybių, bauda mažinama nuo jos vidutinio iki minimalaus dydžio, o kai yra atsakomybę sunkinančių aplinkybių, bauda didinama nuo jos vidutinio iki maksimalaus dydžio. Kai yra atsakomybę lengvinančių ir sunkinančių aplinkybių, bauda skiriama atsižvelgiant į jų kiekį ir reikšmingumą.
7. Atsakomybę lengvinančiomis aplinkybėmis laikoma, kai asmuo, padaręs pažeidimą, savo noru užkirto kelią žalingoms pažeidimo pasekmėms, padėjo Konkurencijos tarybai pažeidimo tyrimo metu, atlygino nuostolius ar pašalino padarytą žalą, arba pažeidimą padarė internetinių tarpininkavimo paslaugų teikėjas ar interneto paieškos sistemų teikėjas, kuris veiklą vykdo pirmuosius savo veiklos metus.
8. Atsakomybę sunkinančiomis aplinkybėmis laikoma, kai asmuo, padaręs pažeidimą, kliudė atlikti pažeidimo tyrimą, buvo padaryta žala, Konkurencijos taryba raštu buvo atkreipusi internetinių tarpininkavimo paslaugų teikėjų, interneto paieškos sistemų teikėjų dėmesį į galimus jų veiklos trūkumus ir Reglamento (ES) 2019/1150 reikalavimų neatitikimus ir buvo siūlyta imtis priemonių, kad būtų išvengta galimų pažeidimų, arba Reglamento (ES) 2019/1150 nuostatų pažeidimas padarytas pakartotinai per metus nuo šiame įstatyme nustatytos baudos paskyrimo.
9. Konkurencijos tarybos paskirta bauda į valstybės biudžetą sumokama ne vėliau kaip per tris mėnesius nuo dienos, kurią teisės pažeidėjas gavo nutarimą dėl baudos jam skyrimo. Apskundus tokį nutarimą, bauda turi būti sumokėta ne vėliau kaip per vieną mėnesį nuo teismo sprendimo, kuriuo atmestas skundas, įsiteisėjimo dienos.
10. Pažeidėjui nesumokėjus baudos per šio straipsnio 9 dalyje nustatytą terminą, skaičiuojamos Lietuvos Respublikos civilinio kodekso 6.210 straipsnio 2 dalyje nustatyto dydžio palūkanos. Palūkanos pradedamos skaičiuoti nuo kitos dienos po to, kai sueina šio straipsnio 9 dalyje nustatytas terminas. Palūkanos yra skaičiuojamos kiekvieną dieną ir baigiamos skaičiuoti tą dieną, kai bauda sumokama į valstybės biudžetą, bet ne ilgiau kaip 180 dienų. Palūkanos neskaičiuojamos šio straipsnio 11 dalyje nustatytu baudos ar jos dalies mokėjimo atidėjimo laikotarpiu.
11. Motyvuotu teisės pažeidėjo prašymu Konkurencijos taryba turi teisę jam paskirtos baudos ar jos dalies sumokėjimą atidėti iki šešių mėnesių, jeigu teisės pažeidėjas sumokėti baudos laiku negali dėl priežasčių, kurias Konkurencijos taryba pripažįsta pateisinamomis dėl jų objektyvaus pobūdžio.
IV SKYRIUS
BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
14 straipsnis. Įstatymo įsigaliojimas ir įgyvendinimas
15 straipsnis. Įstatyme nustatyto galiojančio teisinio reguliavimo poveikio ex post vertinimas
1. Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų ministerija atlieka šiame įstatyme nustatyto galiojančio teisinio reguliavimo poveikio ex post vertinimą (toliau – ex post vertinimas).
2. Atliekant ex post vertinimą turi būti įvertinta, kaip galiojantis teisinis reguliavimas paveikė verslo klientų ir bendrovių interneto svetainių naudotojų konkurencingumą, ar buvo užtikrinamos veiksmingos jų teisių ir teisėtų interesų gynimo priemonės.