Projektas

 

Lietuvos Respublikos Vyriausybė

 

Nutarimas

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS VYRIAUSYBĖS 2009 M. LAPKRIČIO 11 D. NUTARIMO NR. 1480 „DĖL VIEŠOJO IR PRIVATAUS SEKTORIŲ PARTNERYSTĖS“ PAKEITIMO

 

2024 m.         d. Nr.

Vilnius

 

Lietuvos Respublikos Vyriausybė nutaria:

1. Pakeisti Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2009 m. lapkričio 11 d. nutarimą Nr. 1480 „Dėl viešojo ir privataus sektorių partnerystės“ ir jį išdėstyti nauja redakcija:

LIETUVOS RESPUBLIKOS Vyriausybė

 

Nutarimas

DĖL VIEŠOJO IR PRIVATAUS SEKTORIŲ PARTNERYSTĖS

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos investicijų įstatymo 151 straipsnio 6 dalimi, 152 straipsnio 1 dalies 1 ir 4 punktais, 153 straipsnio 5 ir 6 dalimis, Lietuvos Respublikos koncesijų įstatymo 14 straipsnio 3, 11 ir 12 dalimis, Lietuvos Respublikos Vyriausybė nutaria:

1. Patvirtinti Viešojo ir privataus sektorių partnerystės projektų rengimo ir įgyvendinimo taisykles (pridedama).

2. Įgalioti:

2.1. Valstybės duomenų agentūrą viešojo ir privataus sektorių partnerystės projektą įgyvendinančiam viešojo sektoriaus subjektui teikti išvadą dėl viešojo ir privataus sektorių partnerystės sutarties poveikio valdžios sektoriaus deficitui ir skolai;

2.2. viešąją įstaigą Centrinę projektų valdymo agentūrą – viešojo ir privataus sektorių partnerystės metodinės ir konsultacinės pagalbos kompetencijų centrą – vykdyti šias veiklas:

2.2.1. teikti metodinę ir konsultacinę pagalbą viešojo sektoriaus subjektams viešojo ir privataus sektorių partnerystės projektų rengimo ir įgyvendinimo, privataus sektoriaus subjektų atrankos, viešojo ir privataus sektorių partnerystės sutarčių vykdymo klausimais;

2.2.2. rengti, tvirtinti ir skelbti interneto svetainėje ppplietuva.lt viešojo ir privataus sektorių partnerystės projektų rengimo ir įgyvendinimo metodinius dokumentus – viešojo ir privataus sektorių partnerystės projektų rengimo ir vertinimo, viešojo ir privataus sektorių partnerystės sutarčių valdymo ir priežiūros taisykles ir kitus viešojo ir privataus sektorių partnerystės projektų rengimo ir įgyvendinimo metodinius dokumentus (toliau kartu – metodiniai dokumentai), kuriais turi vadovautis viešojo sektoriaus subjektai;

2.2.3. teikti viešojo ir privataus sektorių partnerystės projektą įgyvendinančiam viešojo sektoriaus subjektui išvadas dėl viešojo ir privataus sektorių partnerystės taikymo tikslingumo ir privataus sektoriaus subjekto atrankos dokumentų atitikties reikalavimams, nustatytiems metodiniuose dokumentuose;

2.2.4. rengti ir teikti viešojo ir privataus sektorių partnerystės projektą įgyvendinančiam viešojo sektoriaus subjektui nuomones dėl viešojo ir privataus sektorių partnerystės sutarties projekto nuostatų poveikio valdžios sektoriaus deficitui ir skolai ir dėl viešojo ir privataus sektorių partnerystės sutarties projekto nuostatų atitikties Lietuvos Respublikos Vyriausybės arba savivaldybės tarybos sprendimui dėl viešojo ir privataus sektorių partnerystės projekto įgyvendinimo tikslingumo;

2.2.5. rinkti finansų ministro nustatyta tvarka duomenis apie viešojo ir privataus sektorių partnerystės projektų įgyvendinimą ir viešojo ir privataus sektorių partnerystės sutarčių vykdymą, šių duomenų pagrindu rengti metinę viešojo ir privataus sektorių partnerystės projektų įgyvendinimo ir viešojo ir privataus sektorių partnerystės sutarčių vykdymo ataskaitą ir ją skelbti interneto svetainėje ppplietuva.lt;

2.2.6. Valstybės duomenų agentūros direktoriaus nustatyta tvarka teikti informaciją šio nutarimo 2.1 papunktyje nurodytai išvadai parengti;

2.2.7. kaupti, sisteminti ir skelbti interneto svetainėje ppplietuva.lt gerąją praktiką viešojo ir privataus sektorių partnerystės klausimais;

2.2.8. dalyvauti darbo grupių, komisijų arba komitetų, susijusių su viešojo ir privataus sektorių partnerystės sritimi, veikloje;

2.2.9. bendradarbiauti su užsienio valstybių institucijomis ir tarptautinėmis organizacijomis metodinės ir konsultacinės veiklos viešojo ir privataus sektorių partnerystės srityje klausimais;

2.2.10. analizuoti viešojo ir privataus sektorių partnerystės projektų rengimo ir įgyvendinimo problemas ir Lietuvos Respublikos finansų ministerijai teikti pasiūlymus dėl viešojo ir privataus sektorių partnerystės srities norminių teisės aktų tobulinimo ir (ar) naujų rengimo.“

2. Nustatyti, kad:

2.1. informacinės visuomenės plėtros srityje rengiami viešojo ir privataus sektorių partnerystės projektai iki jų teikimo viešajai įstaigai Centrinei projektų valdymo agentūrai turi būti suderinti su Valstybės skaitmeninių sprendimų agentūra;

2.2. viešojo ir privataus sektorių partnerystės projektai, dėl kurių pagal ankstesnį teisinį reguliavimą yra pateiktos viešosios įstaigos Centrinės projektų valdymo agentūros išvados dėl viešojo ir privataus sektorių partnerystės projekto socialinės ekonominės naudos, rengiami ir įgyvendinami pagal ankstesnio teisinio reguliavimo nuostatas.

 

Ministras Pirmininkas

 

 

Finansų ministras

 

 

PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos Vyriausybės

2009 m. lapkričio 11 d. nutarimu Nr. 1480

(Lietuvos Respublikos Vyriausybės

2024 m.                d. nutarimo Nr.   redakcija) 

 

VIEŠOJO IR PRIVATAUS SEKTORIŲ PARTNERYSTĖS PROJEKTŲ RENGIMO IR ĮGYVENDINIMO TAISYKLĖS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Viešojo ir privataus sektorių partnerystės projektų rengimo ir įgyvendinimo taisyklėse (toliau – Taisyklės) reglamentuojamas viešojo ir privataus sektorių partnerystės (toliau – partnerystė) projektų: valdžios ir privataus subjektų partnerystės projektų bei koncesijos projektų, (toliau kartu – partnerystės projektai) rengimas, vertinimas, sprendimų dėl partnerystės projektų įgyvendinimo priėmimas, partnerystės projektų įgyvendinimas, partnerystės procese dalyvaujančių institucijų teisės ir pareigos.

2. Taisyklėmis vadovaujasi Lietuvos Respublikos investicijų įstatymo 151 straipsnio 3 dalyje nurodyti viešojo sektoriaus subjektai (toliau – viešasis subjektas) ir 4 dalyje nurodyti privataus sektoriaus subjektai (toliau – privatus subjektas).

3. Taisyklėse vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos Investicijų įstatyme, Lietuvos Respublikos koncesijų įstatyme, Lietuvos Respublikos regioninės plėtros įstatyme, Lietuvos Respublikos strateginio valdymo įstatyme, Lietuvos Respublikos valstybės skolos įstatyme, Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatyme ir Lietuvos Respublikos viešojo sektoriaus atskaitomybės įstatyme.

 

II SKYRIUS

CENTRINĖS VALDŽIOS PARTNERYSTĖS PROJEKTŲ RENGIMAS, VERTINIMAS IR SPRENDIMŲ DĖL PARTNERYSTĖS PROJEKTŲ ĮGYVENDINIMO PRIĖMIMAS

 

4. Jeigu strateginio valdymo sistemą reglamentuojančių teisės aktų nustatyta tvarka rengiamas investicijų projektas, kurį planuojama įgyvendinti Investicijų įstatyme nustatytais partnerystės būdais, centrinės valdžios partnerystės projektą įgyvendinantis viešasis subjektas rengia partnerystės projekto dokumentus ir teikia juos vertinti partnerystės metodinės ir konsultacinės pagalbos kompetencijų centrui (toliau – kompetencijų centras).

5. Jeigu planavimo dokumentuose nustatytiems tikslams pasiekti ir uždaviniams įvykdyti konsoliduojant partnerystės projektus pasiekiama didesnė partnerystės taikymo nauda, negu įgyvendinant pavienius partnerystės projektus, centrinės valdžios partnerystės projektą įgyvendinantis viešasis subjektas turi įvertinti galimybę konsoliduoti partnerystės projektus rengiant planavimo dokumentus arba prieš pradedant rengti partnerystės projekto dokumentus.

6. Kompetencijų centras per 30 dienų nuo tinkamai parengtų partnerystės projekto dokumentų gavimo dienos įvertina partnerystės taikymo tikslingumą ir teikia centrinės valdžios partnerystės projektą įgyvendinančiam viešajam subjektui išvadą dėl partnerystės taikymo tikslingumo.

7. Jeigu kompetencijų centrui centrinės valdžios partnerystės projektą įgyvendinantis viešasis subjektas teikia daugiau kaip vieno partnerystės projekto dokumentus ir, kompetencijų centro vertinimu, partnerystės projektai gali būti konsoliduoti, kompetencijų centras teikia vieną išvadą dėl partnerystės taikymo tikslingumo ir centrinės valdžios partnerystės projektą įgyvendinantis viešasis subjektas įgyvendina vieną konsoliduotą partnerystės projektą.

8. Kompetencijų centro išvadoje dėl partnerystės taikymo tikslingumo turi būti nurodyta informacija apie partnerystės projekto atitiktį Investicijų įstatymo ir (ar) Koncesijų įstatymo reikalavimams, turtą, veiklas, atsakomybės ir rizikų perdavimo privačiam subjektui galimybes ir tikslingumą, partnerystės projekto svarbą valstybei ar regionui, jo įgyvendinimo terminą, viešojo subjekto galimybes finansuoti partnerystės projektą ir jo patrauklumą rinkai, galimybes konsoliduoti partnerystės projektus ir kita su partnerystės taikymo tikslingumo vertinimu susijusi informacija.

9. Jeigu kompetencijų centro išvadoje dėl partnerystės taikymo tikslingumo nurodyta, kad partnerystę taikyti tikslinga, centrinės valdžios partnerystės projektą įgyvendinantis viešasis subjektas arba atitinkamos valdymo srities ministerija, jeigu centrinės valdžios partnerystės projektą įgyvendinantis viešasis subjektas pagal Lietuvos Respublikos Vyriausybės įstatymą neturi teisės teikti Vyriausybės nutarimų projektų, parengia Vyriausybės sprendimo dėl partnerystės projekto įgyvendinimo tikslingumo projektą ir kartu su kompetencijų centro išvada dėl partnerystės taikymo tikslingumo ir partnerystės projekto dokumentais teikia jį Vyriausybei.

10. Jeigu kompetencijų centro išvadoje dėl partnerystės taikymo tikslingumo nurodyta, kad partnerystės taikyti netikslinga, toks centrinės valdžios partnerystės projektas neįgyvendinamas.

11. Sprendimą dėl centrinės valdžios partnerystės projekto įgyvendinimo tikslingumo priima Vyriausybė.

12. Vyriausybės sprendime dėl centrinės valdžios partnerystės projekto įgyvendinimo tikslingumo nurodoma:

12.1. partnerystės projektą įgyvendinantis viešasis subjektas arba viešieji subjektai, jeigu įgyvendinamas konsoliduotas partnerystės projektas, įgaliojamas (įgaliojami) pasirašyti partnerystės sutartį – valdžios ir privataus subjektų partnerystės sutartį ar koncesijų sutartį (toliau kartu – partnerystės sutartis);

12.2. partnerystės projektui taikomas partnerystės būdas;

12.3. partnerystės sutarties terminas, kuris gali būti keičiamas partnerystę ir viešuosius pirkimus reglamentuojančiuose įstatymuose ir partnerystės sutartyje nustatyta tvarka;

12.4. planuojami naudojant pinigų srautus, išreikštus realia verte, apskaičiuojami ir grynąja dabartine verte įvertinami valstybės turtiniai įsipareigojimai, kurie gali būti keičiami partnerystę ir viešuosius pirkimus reglamentuojančiuose įstatymuose ir partnerystės sutartyje nustatyta tvarka;

12.5. jeigu reikia, duomenys apie privačiam subjektui perduodamą valdyti ir naudoti turtą, reikalingą partnerystės projektui įgyvendinti.

13. Vyriausybei priėmus sprendimą, kad tikslinga įgyvendinti centrinės valdžios partnerystės projektą, centrinės valdžios partnerystės projektą įgyvendinantis viešasis subjektas ne vėliau kaip per 180 dienų nuo tokio sprendimo priėmimo dienos pradeda vykdyti privataus subjekto atrankos procedūras. Šiame punkte nustatytas privataus subjekto atrankos procedūrų vykdymo terminas motyvuotu centrinės valdžios partnerystės projektą įgyvendinančio viešojo subjekto vadovo sprendimu gali būti pratęstas ne ilgesniam negu 180 dienų laikotarpiui.

14. Jeigu privataus subjekto atrankos procedūros nepradedamos vykdyti per Taisyklių 13 punkte nurodytą terminą, įskaitant galimą pratęsimą, centrinės valdžios partnerystės projektą įgyvendinantis viešasis subjektas turi iš naujo vykdyti procedūras, nurodytas Taisyklių 4 ir 9 punktuose.

15. Centrinės valdžios partnerystės projektą įgyvendinantis viešasis subjektas, prieš paskelbdamas privataus subjekto atranką, vadovaudamasis kompetencijų centro patvirtintais partnerystės projektų rengimo ir įgyvendinimo metodiniais dokumentais (toliau – metodiniai dokumentai), parengia privataus subjekto atrankos dokumentus ir teikia juos kompetencijų centrui. Kompetencijų centras, įvertinęs privataus subjekto atrankos dokumentų atitiktį metodiniams dokumentams, per 30 dienų nuo privataus subjekto atrankos dokumentų gavimo dienos teikia centrinės valdžios partnerystės projektą įgyvendinančiam viešajam subjektui išvadą dėl privataus subjekto atrankos dokumentų atitikties reikalavimams, nustatytiems metodiniuose dokumentuose, (toliau – išvada dėl atrankos dokumentų).

16. Centrinės valdžios partnerystės projektą įgyvendinantis viešasis subjektas, teikdamas Viešųjų pirkimų tarnybai dokumentus dėl skelbimo apie privataus subjekto atranką paskelbimo, turi pateikti ir išvadą dėl atrankos dokumentų.

17. Centrinės valdžios partnerystės projektą įgyvendinantis viešasis subjektas, vykdydamas privataus subjekto atrankos procedūras, parengia partnerystės sutarties projektą ir teikia jį kompetencijų centrui:

17.1. jeigu privataus subjekto atranka organizuojama atviro konkurso arba riboto konkurso būdu, partnerystės sutarties projektas teikiamas prieš skelbiant informaciją apie privataus subjekto atranką;

17.2. jeigu privataus subjekto atranka organizuojama konkurencinio dialogo būdu, partnerystės sutarties projektas teikiamas iki baigiant dialogą;

17.3. jeigu privataus subjekto atranka organizuojama derybų būdu, partnerystės sutarties projektas teikiamas iki baigiant derybas;

17.4. jeigu vykdomas konkursas dėl koncesijos suteikimo arba koncesijų suteikimas be konkurso, partnerystės sutarties projektas teikiamas iki baigiant derybas.

18. Kompetencijų centras, atsižvelgdamas į Europos Sąjungos statistikos tarnybos (Eurostato) sprendimus ir šios tarnybos rengiamo Valdžios sektoriaus deficito ir skolos vadovo, skelbiamo interneto svetainėje https://epp.eurostat.ec.europa.eu, nuostatas, per 30 dienų nuo partnerystės sutarties projekto gavimo dienos įvertina partnerystės sutarties projekto nuostatų poveikį valdžios sektoriaus deficitui ir skolai ir atitiktį Vyriausybės sprendimui, nurodytam Taisyklių 11 punkte, ir teikia centrinės valdžios partnerystės projektą įgyvendinančiam viešajam subjektui nuomonę dėl partnerystės sutarties projekto nuostatų poveikio valdžios sektoriaus deficitui ir skolai (toliau – nuomonė dėl poveikio skolai) ir nuomonę dėl partnerystės sutarties projekto nuostatų atitikties Vyriausybės sprendimui (toliau – nuomonė dėl atitikties Vyriausybės sprendimui).

19. Centrinės valdžios partnerystės projektą įgyvendinantis viešasis subjektas, gavęs teigiamas nuomones dėl poveikio skolai ir dėl atitikties Vyriausybės sprendimui, toliau vykdo privataus subjekto atrankos procedūras ir tuo atveju, kai partnerystės sutarties projekte nurodytos sąlygos atitinka Vyriausybės sprendime, nurodytame Taisyklių 11 punkte, nustatytas sąlygas, pasirašo partnerystės sutartį ir ją įgyvendina. Centrinės valdžios partnerystės projektą įgyvendinantis viešasis subjektas, gavęs neigiamą nuomonę dėl poveikio skolai, tikslina partnerystės sutarties projektą.

20. Jeigu partnerystės sutarties projekte nurodytos sąlygos neatitinka Vyriausybės sprendime, nurodytame Taisyklių 11 punkte, nustatytų sąlygų, centrinės valdžios partnerystės projektą įgyvendinantis viešasis subjektas arba atitinkamos valdymo srities ministerija, jeigu centrinės valdžios partnerystės projektą įgyvendinantis viešasis subjektas pagal Vyriausybės įstatymą neturi teisės teikti Vyriausybės nutarimų projektų, rengia Vyriausybės sprendimo, nurodyto Taisyklių 11 punkte, pakeitimo projektą ir kartu su kompetencijų centro nuomone dėl atitikties Vyriausybės sprendimui teikia Vyriausybei. Vyriausybei pritarus pasikeitusioms partnerystės projekto sąlygoms, centrinės valdžios partnerystės projektą įgyvendinantis viešasis subjektas pasirašo partnerystės sutartį ir ją įgyvendina.

21. Įgyvendinant konsoliduotą partnerystės projektą dalyvaujančių centrinės valdžios partnerystės projektus įgyvendinančių viešųjų subjektų sudarytos Investicijų įstatymo 15³ straipsnio 3 dalyje arba Koncesijų įstatymo 14 straipsnio 4 dalyje nurodytos bendradarbiavimo sutarties pagrindu Taisyklėse centrinės valdžios partnerystės projektą įgyvendinančiam viešajam subjektui priskirtas funkcijas atlieka vienas iš bendradarbiavimo sutartyje nurodytų centrinės valdžios partnerystės projektą įgyvendinančių viešųjų subjektų, o partnerystės sutartį pasirašo visi konsoliduotą partnerystės projektą įgyvendinantys centrinės valdžios viešieji subjektai.

22. Vyriausybei nepritarus pasikeitusioms partnerystės projekto sąlygoms, centrinės valdžios partnerystės projektą įgyvendinantis viešasis subjektas nutraukia privataus subjekto atranką Viešųjų pirkimų įstatymo, Lietuvos Respublikos pirkimų, atliekamų vandentvarkos, energetikos, transporto ar pašto paslaugų srities perkančiųjų subjektų, įstatymo, Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų, atliekamų gynybos ir saugumo srityje, įstatymo arba Koncesijų įstatymo nustatyta tvarka.

 

III SKYRIUS

VIETOS VALDŽIOS PARTNERYSTĖS PROJEKTŲ RENGIMAS, VERTINIMAS IR SPRENDIMŲ DĖL PARTNERYSTĖS PROJEKTŲ ĮGYVENDINIMO PRIĖMIMAS

 

23. Jeigu strateginio valdymo sistemą reglamentuojančių teisės aktų nustatyta tvarka rengiamas investicijų projektas, kurį planuojama įgyvendinti partnerystės būdais, nustatytais Investicijų įstatyme, vietos valdžios partnerystės projektą įgyvendinantis viešasis subjektas rengia partnerystės projekto dokumentus ir teikia juos vertinti kompetencijų centrui.

24. Vietos valdžios partnerystės projektai gali būti konsoliduoti pagal funkcines zonas, ūkio šakos (sektoriaus) ir kitais planavimo dokumentuose nustatytais būdais, sudarančiais galimybę konsoliduoti savivaldybės (savivaldybių) partnerystės projektus (toliau – konsoliduotas savivaldybės (savivaldybių) partnerystės projektas), jeigu konsoliduotas savivaldybės (savivaldybių) partnerystės projektas neša didesnę naudą negu pavieniai partnerystės projektai. Įgyvendinant konsoliduotą savivaldybės (savivaldybių) partnerystės projektą dalyvaujančių savivaldybių sudarytos Investicijų įstatymo 15³ straipsnio 3 dalyje arba Koncesijų įstatymo 14 straipsnio 4 dalyje nurodytos bendradarbiavimo sutarties pagrindu Taisyklėse vietos valdžios partnerystės projektą įgyvendinančiam viešajam subjektui priskirtas funkcijas atlieka vienas iš savivaldybių sudarytoje bendradarbiavimo sutartyje nurodytų vietos valdžios partnerystės projektą įgyvendinančių viešųjų subjektų, išskyrus Taisyklių 32 ir 34 punktuose nurodytas išimtis, o sprendimus dėl konsoliduoto savivaldybės (savivaldybių) partnerystės projekto įgyvendinimo tikslingumo ir dėl pritarimo pasikeitusioms partnerystės sutarties sąlygoms priima įgyvendinant konsoliduotą savivaldybės (savivaldybių) partnerystės projektą dalyvaujančių savivaldybių tarybos, gavusios kiekvienos įgyvendinant konsoliduotą savivaldybės (savivaldybių) partnerystės projektą dalyvaujančios savivaldybės kontrolės ir audito tarnybos išvadą, nurodytą atitinkamai Taisyklių 25 ir 33 punktuose.

25. Vietos valdžios partnerystės projektą įgyvendinantis viešasis subjektas, gavęs kompetencijų centro išvadą dėl partnerystės taikymo tikslingumo, kaip nurodyta Taisyklių 6 punkte, parengia savivaldybės tarybos sprendimo dėl partnerystės projekto įgyvendinimo tikslingumo projektą ir kartu su kompetencijų centro išvada dėl partnerystės taikymo tikslingumo bei partnerystės projekto dokumentais teikia savivaldybės tarybai. Savivaldybės tarybai sprendimo dėl partnerystės projekto įgyvendinimo tikslingumo projektas gali būti teikiamas tik gavus savivaldybės kontrolės ir audito tarnybos išvadą dėl partnerystės projekto įgyvendinimo tikslingumo. Savivaldybės tarybos sprendime dėl partnerystės projekto įgyvendinimo tikslingumo nurodomi Taisyklių 12 punkte nustatyti duomenys.

26. Jeigu kompetencijų centro išvadoje dėl partnerystės taikymo tikslingumo nurodyta, kad partnerystės taikyti netikslinga, toks vietos valdžios partnerystės projektas neįgyvendinamas.

27. Savivaldybės tarybai priėmus Taisyklių 25 punkte nurodytą sprendimą, vietos valdžios partnerystės projektą įgyvendinantis viešasis subjektas ne vėliau kaip per 180 dienų nuo tokio sprendimo priėmimo dienos pradeda vykdyti privataus subjekto atranką. Šiame punkte nustatytas privataus subjekto atrankos vykdymo terminas motyvuotu vietos valdžios partnerystės projektą įgyvendinančio viešojo subjekto vadovo sprendimu gali būti pratęstas ne ilgesniam negu 180 dienų laikotarpiui.

28. Jeigu privataus subjekto atrankos procedūros nepradedamos vykdyti per Taisyklių 27 punkte nurodytą terminą, įskaitant galimą pratęsimą, vietos valdžios partnerystės projektą įgyvendinantis viešasis subjektas turi iš naujo vykdyti procedūras, nurodytas Taisyklių 23 ir 25 punktuose.

29. Vietos valdžios partnerystės projektą įgyvendinantis viešasis subjektas, prieš paskelbdamas privataus subjekto atranką, parengia privataus subjekto atrankos dokumentus ir teikia juos kompetencijų centrui, kuris per 30 dienų nuo privataus subjekto atrankos dokumentų gavimo dienos turi pateikti išvadą dėl atrankos dokumentų.

30. Vietos valdžios partnerystės projektą įgyvendinantis viešasis subjektas, teikdamas Viešųjų pirkimų tarnybai privataus subjekto atrankos dokumentus dėl skelbimo apie privataus subjekto atranką paskelbimo, turi pateikti ir išvadą dėl atrankos dokumentų.

31. Vietos valdžios partnerystės projektą įgyvendinantis viešasis subjektas, vadovaudamasis Taisyklių 17 punktu, parengia partnerystės sutarties projektą ir teikia jį kompetencijų centrui, kuris per 30 dienų nuo partnerystės sutarties projekto gavimo dienos turi pateikti nuomonę dėl poveikio skolai ir nuomonę dėl partnerystės sutarties projekto nuostatų atitikties savivaldybės tarybos sprendimui, nurodytam Taisyklių 25 punkte (toliau – nuomonė dėl atitikties tarybos sprendimui).

32. Gavęs teigiamas Taisyklių 31 punkte nurodytas  nuomones, vietos valdžios partnerystės projektą įgyvendinantis viešasis subjektas (kai įgyvendinamas konsoliduotas savivaldybės (savivaldybių) partnerystės projektas, – visi vietos valdžios partnerystės projektą įgyvendinantys viešieji subjektai), jeigu partnerystės sutarties projekto sąlygos atitinka Taisyklių 25 punkte nurodytame savivaldybės tarybos sprendime (kai įgyvendinamas konsoliduotas savivaldybės (savivaldybių) partnerystės projektas, – sprendimuose) nustatytas partnerystės projekto sąlygas, pasirašo partnerystės sutartį ir ją įgyvendina. Gavęs neigiamą nuomonę dėl poveikio skolai, vietos valdžios partnerystės projektą įgyvendinantis viešasis subjektas tikslina partnerystės sutarties projektą.

33. Jeigu partnerystės sutarties projekto sąlygos neatitinka Taisyklių 25 punkte nurodytame savivaldybės tarybos sprendime nustatytų partnerystės projekto sąlygų, vietos valdžios partnerystės projektą įgyvendinantis viešasis subjektas (kai įgyvendinamas konsoliduotas savivaldybės (savivaldybių) partnerystės projektas, – visi vietos valdžios partnerystės projektą įgyvendinantys viešieji subjektai) kartu su nuomone dėl atitikties tarybos sprendimui, teikia savivaldybės tarybai (kai įgyvendinamas konsoliduotas savivaldybės (savivaldybių) partnerystės projektas, – savivaldybių taryboms) pasikeitusias partnerystės projekto sąlygas. Savivaldybės tarybai (kai įgyvendinamas konsoliduotas savivaldybės (savivaldybių) partnerystės projektas, – savivaldybių taryboms) pasikeitusios partnerystės projekto sąlygos teikiamos tik gavus savivaldybės (savivaldybių) kontrolės ir audito tarnybos (tarnybų) išvadą dėl pritarimo galutinėms partnerystės sutarties sąlygoms.

34. Savivaldybės tarybai (kai įgyvendinamas konsoliduotas savivaldybės (savivaldybių) partnerystės projektas, – savivaldybių taryboms) pritarus pateiktoms pasikeitusioms partnerystės projekto sąlygoms, vietos valdžios partnerystės projektą įgyvendinantis viešasis subjektas (kai įgyvendinamas konsoliduotas savivaldybės (savivaldybių) partnerystės projektas, – visi vietos valdžios partnerystės projektą įgyvendinantys viešieji subjektai) pasirašo partnerystės sutartį ir ją įgyvendina.

35. Savivaldybės tarybai arba nors vienai iš savivaldybių tarybų, kai įgyvendinamas konsoliduotas savivaldybės (savivaldybių) partnerystės projektas, nepritarus pasikeitusioms partnerystės projekto sąlygoms, vietos valdžios partnerystės projektą įgyvendinantis viešasis subjektas nutraukia privataus subjekto atranką Viešųjų pirkimų įstatymo, Pirkimų, atliekamų vandentvarkos, energetikos, transporto ar pašto paslaugų srities perkančiųjų subjektų, įstatymo, Viešųjų pirkimų, atliekamų gynybos ir saugumo srityje, įstatymo arba Koncesijų įstatymo nustatyta tvarka.

 

IV SKYRIUS

PARTNERYSTĖS PROJEKTŲ ĮGYVENDINIMAS

 

36. Partnerystės projekto rengimui ir įgyvendinimui koordinuoti jį įgyvendinantis viešasis subjektas turi paskirti už partnerystės projekto valdymą atsakingus asmenis.

37. Partnerystės projektas pradedamas įgyvendinti įsigaliojus partnerystės sutarčiai visa apimtimi.

38. Partnerystės projektą įgyvendinantis viešasis subjektas per 30 dienų nuo partnerystės sutarties pasirašymo dienos pasirašytą partnerystės sutartį kartu su jos vertimu į anglų kalbą, jeigu toks vertimas reikalingas, pateikia Valstybės duomenų agentūrai, kad ši pateiktų išvadą dėl partnerystės sutarties poveikio valdžios sektoriaus deficitui ir skolai, ir kompetencijų centrui.

39. Ginčai dėl partnerystės sutarties vykdymo sprendžiami partnerystės sutartyje nustatyta tvarka.

40. Partnerystės sutarties įgyvendinimo laikotarpiu iškilus poreikiui keisti ar nutraukti pasirašytą partnerystės sutartį, ši sutartis keičiama ar nutraukiama pagal partnerystės sutartyje nustatytas sąlygas. Jeigu keičiamos partnerystės sutarties nuostatos, reglamentuojančios finansines sąlygas ir rizikų paskirstymą partnerystės sutarties šalims, dėl tokių pakeitimų turi būti gautos Taisyklių 18 ir 31 punktuose nurodytos kompetencijų centro nuomonės, Taisyklių 38 punkte nurodyta Valstybės duomenų agentūros išvada ir Taisyklių 33 punkte nurodyta savivaldybės kontrolės ir audito tarnybos išvada, kai įgyvendinamas vietos valdžios partnerystės projektas.

 

______________