Logo  Description automatically generated

LIETUVOS RESPUBLIKOS Ekonomikos ir inovacijų MINISTERIJA

 

 

Biudžetinė įstaiga, Gedimino pr. 38, LT-01104 Vilnius, tel. 8 706 64 845,
el. p. [email protected], http://eimin.lrv.lt.

Duomenys kaupiami ir saugomi Juridinių asmenų registre, kodas 188621919

 

Adresatams pagal sąrašą

 

 

2023-10-

Nr. 4.6-82 Mr

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS TABAKO, TABAKO GAMINIŲ IR SU JAIS SUSIJUSIŲ GAMINIŲ KONTROLĖS ĮSTATYMO NR. I-1143 PAKEITIMO ĮSTATYMO, LIETUVOS RESPUBLIKOS ADMINISTRACINIŲ NUSIŽENGIMŲ KODEKSO 70, 77, 132, 170, 2091 IR 492 STRAIPSNIŲ PAKEITIMO ĮSTATYMO, LIETUVOS RESPUBLIKOS AKCIZŲ ĮSTATYMO NR. IX-569 1, 2, 3 STRAIPSNIŲ IR II SKYRIAUS SEPTINTOJO SKIRSNIO PAKEITIMO ĮSTATYMO, LIETUVOS RESPUBLIKOS TABAKO, TABAKO GAMINIŲ IR SU JAIS SUSIJUSIŲ GAMINIŲ KONTROLĖS ĮSTATYMO NR. I-1143 2, 17, 26 STRAIPSNIŲ PAKEITIMO IR ĮSTATYMO PAPILDYMO 151 STRAIPSNIU ĮSTATYMO NR. XIV-1620 PAKEITIMO ĮSTATYMO IR LIETUVOS RESPUBLIKOS TABAKO, TABAKO GAMINIŲ IR SU JAIS SUSIJUSIŲ GAMINIŲ KONTROLĖS ĮSTATYMO NR. I-1143 11, 19, 25, 26 IR 32 STRAIPSNIŲ PAKEITIMO ĮSTATYMO NR. XIV-2105 PAKEITIMO ĮSTATYMO PROJEKTŲ DERINIMO 

 

Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų ministerija (toliau – Ministerija) pakartotinai teikia išvadoms gauti Lietuvos Respublikos tabako, tabako gaminių ir su jais susijusių gaminių kontrolės įstatymo Nr. I-1143 pakeitimo įstatymo projektą (toliau – Tabako kontrolės įstatymo projektas), Administracinių nusižengimo kodekso 70, 77, 132, 170, 2091 ir 492 straipsnių pakeitimo įstatymo projektą (toliau – ANK projektas), Akcizų įstatymo Nr. IX-569 1, 2, 3 straipsnių ir II skyriaus septintojo skirsnio pakeitimo įstatymo projektą (toliau – Akcizų įstatymo projektas), Lietuvos Respublikos tabako, tabako gaminių ir su jais susijusių gaminių kontrolės įstatymo Nr. I-1143 2, 17, 26 straipsnių pakeitimo ir įstatymo papildymo 151 straipsniu įstatymo Nr. XIV-1620 pakeitimo įstatymo projektą (toliau – TKĮ Nr. XIV-1620 projektas) ir Lietuvos Respublikos tabako, tabako gaminių ir su jais susijusių gaminių kontrolės įstatymo Nr. I-1143 11, 19, 25, 26 ir 32 straipsnių pakeitimo įstatymo Nr. XIV-2105 pakeitimo įstatymo projektą (toliau – TKĮ Nr. XIV-2105 projektas) (visi kartu – Įstatymų projektai).  

Dėl Tabako kontrolės įstatymo pakeitimo. Lietuvos Respublikos tabako, tabako gaminių ir su jais susijusių gaminių kontrolės įstatymas Nr. I-1143 (toliau – Tabako kontrolės įstatymas) paskutinį kartą nauja redakcija buvo išdėstytas 2003 metais ir nuo to laiko buvo atlikta net 40 jo nuostatų keitimų. Pažymėtina, kad daugelis Tabako kontrolės įstatymo nuostatų buvo keičiamos perkeliant 2014 m. balandžio 3 d. Europos Parlamento ir Tarybos direktyvos 2014/40/ES dėl valstybių narių įstatymų ir kitų teisės aktų nuostatų, reglamentuojančių tabako ir susijusių gaminių gamybą, pateikimą ir pardavimą, suderinimo ir kuria panaikinama Direktyva 2001/37/EB su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2022 m. birželio 29 d. Komisijos deleguotąja direktyva (ES) 2022/2100, kuria dėl tam tikrų išimčių panaikinimo kaitinamojo tabako gaminiams iš dalies keičiama Europos Parlamento ir Tarybos direktyva 2014/40/E (toliau - Direktyva), nuostatas, kiti keitimai buvo susiję su Lietuvos nacionalinės teisės įgyvendinimu, reguliuojant tabako gaminių, su tabako gaminiais susijusių gaminių ir neapdoroto tabako saugų ir teisėtą patekimą ir jo cirkuliavimą Lietuvoje bei jo kontrolę. Rengiant Tabako kontrolės įstatymo projektą Tabako kontrolės įstatymas buvo nuosekliai peržiūrėtas ir, atsižvelgiant į poreikį keisti daugiau nei pusę šio įstatymo nuostatų, siūloma dėstyti Tabako kontrolės įstatymą nauja redakcija.  

Tabako kontrolės įstatymo projekto pagrindinis tikslas yra papildyti įstatymą nauja tabako pakaitalo kategorija bei įtvirtinti jos teisinį reguliavimą ir kontrolę, tačiau, atsižvelgiant į tai, kad teisės aktas dėstomas nauja redakcija, kartu siekiama patikslinti Tabako kontrolės įstatymo nuostatas pagal dabar galiojančius Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymo reikalavimus, patikslinti Tabako kontrolės įstatymo nuostatas, atsisakant jame nebeaktualių ar ydingų nuostatų, bei atlikti kitus techninio pobūdžio pakeitimus, susijusius su nuostatų suderinimu, vieningu ir nuosekliu terminų vartojimu, ar taikymo praktikoje išryškėjusiais neesminiais trūkumais. 

Pažymėtina, kad laikotarpiu nuo 2020 m. lapkričio 12 d. iki 2021 m. birželio 30 d. veiklą vykdė tarpinstitucinė Darbo grupė klausimams, susijusiems su oraliniam vartojimui skirtais nikotine išmirkytais maišeliais, kuriuose nėra tabako, įvertinti, kuri nustatė, kad šiuo metu galiojantys teisės aktai turi spragų, nes naujai rinkoje atsirandantys gaminiai su nikotinu ar be jo, nėra reguliuojami galiojančiuose teisės aktuose, tai kelia daug rizikų visuomenės sveikatos požiūriu, skatina šešėlinę rinką, sudėtinga vykdyti efektyvią prekybos šiais gaminiais priežiūrą ir kontrolę, todėl bendru sutarimu buvo nuspręsta siūlyti sureglamentuoti nikotino maišelius Tabako kontrolės įstatyme.  

Nuo 2021 m. lapkričio 12 d. iki 2022 m. gruodžio 31 d. veiklą vykdė Darbo grupės klausimams, susijusiems su oraliniam vartojimui skirtais nikotine išmirkytais maišeliais, kuriuose nėra tabako, reglamentuoti (toliau – Darbo grupė), kurios tikslas buvo iki 2022 m. gruodžio 31 d. parengti Tabako kontrolės įstatymo pakeitimo projektą, o prireikus – ir kitų su nikotino maišelių reglamentavimu susijusių teisės aktų pakeitimų projektus. 

Darbo grupė, susipažinusi su kitų ES valstybių ir ypač Latvijos siūlomu reguliavimu, nusprendė siūlyti: 1) sureglamentuoti ne tik šiuo metu žinomus rinkoje naujus gaminius – nikotino maišelius, bet ir atsirasiančius naujus gaminius, kuriuose yra nikotino, bet nėra tabako ir tuo tikslu Tabako kontrolės įstatyme įtvirtinti naują tabako pakaitalo kategoriją; 2) apmokestinti tabako pakaitalus akcizų mokesčiu; 3) nustatyti nikotino maksimalias ribas (kiek gali būti viename gaminio vienete miligramų nikotino) ir kiek gali būti vienetų gaminio viename įpakavime; uždrausti tabako pakaitalų priedus (vitaminai, kofeinas ir pan.), 4) nustatyti ženklinimo reikalavimus; 5) nustatyti privalomą licencijavimą; 6) uždrausti prekybą nuotoliniu būdu; 7) numatyti administracinę atsakomybę tiek juridiniams, tiek fiziniams asmenims už tabako pakaitalų gamybos, prekybos, laikymo, gabenimo, įvežimo, importo, reklamos, vartojimo, įsigijimo ir (ar) vartojimo skatinimo pažeidimus. Taip pat Darbo grupė sudarė Tabako kontrolės įstatymo projekto įgyvendinamųjų teisės aktų projektų sąrašą. Siekiant inkorporuoti Tabako kontrolės įstatymo projektą į teisinę sistemą, kartu buvo siūloma parengti Administracinių nusižengimų kodekso projektą (dėl administracinės atsakomybės už tabako pakaitalų veiklos pažeidimus) ir Akcizų įstatymo projektą (dėl tabako pakaitalų apmokestinimo akcizų mokesčiu). 

Atkreiptinas dėmesys, kad Ministerija, susipažinusi su Darbo grupės pateiktu Tabako kontrolės įstatymo projektu ir įvertinusi verslo atstovų pateiktus nikotino maišelių tyrimus (Vokietijos federalinio rizikos vertinimo instituto (BfR), Britanijos standartų institucijos (BSI), Švedijos standartų instituto (SIS)) ir kitų ES šalių praktiką, Tabako kontrolės įstatymo projekte pakoregavo didžiausią leistiną nikotino koncentraciją viename tabako pakaitalo vienete, t. y., padidino leistiną nikotino koncentraciją iš 4 miligramų į 16 miligramų viename maišelyje, ir  pakeitė nuostatą dėl taikomų draudimų skoniams ir (ar) kvapams, t. y. tabako pakaitalai gali būti pateikiami Lietuvos Respublikos rinkai tik tuo atveju, jei atitinka šiuos reikalavimus juose nėra saldumynų, gaiviųjų gėrimų ir energinių gėrimų kvapiųjų medžiagų ir (ar) skonio. 

Dėl Akcizų įstatymo projekto. Lietuvos Respublikos finansų ministerija pritarė, kad prie Tabako kontrolės įstatymo projekto bei ANK projekto kartu paketu būtų teikiamas ir Akcizų įstatymo projektas, kuriame siūloma tabako pakaitalams nustatyti rūkomajam tabakui taikomą akcizų tarifą (siūlomas 112,8 euro už kilogramą produkto akcizų tarifas, t. y. toks pat kaip rūkomajam tabakui taikytinas tarifas), taip pat atliekami kiti reikalingi pakeitimai, būtini įtvirtinant tabako pakaitalų apmokestinimo akcizais tvarką. 

Dėl ANK projekto. ANK projektu yra siūloma papildyti šiai dienai galiojančius straipsnius dėl tabako ir su tabako gaminiais susijusių gaminių administracinės atsakomybės, numatant papildomai administracinę atsakomybę fiziniams asmenims už tabako pakaitalų gamybos, prekybos, laikymo, gabenimo, įvežimo, importo, reklamos, vartojimo, įsigijimo ir (ar) vartojimo skatinimo pažeidimo, informacijos apie tabako pakaitalų pateikimo tvarkos pažeidimus. 

Dėl TKĮ Nr. XIV-1620 projekto. Įgyvendinant Pasaulio sveikatos organizacijos Tabako kontrolės pagrindų konvencijos nuostatas ir Konvencijos sekretoriato ekspertų misijos Lietuvoje rekomendacijas 2025 m. sausio 1 d. įsigalioja Lietuvos Respublikos tabako, tabako gaminių ir su jais susijusių gaminių kontrolės įstatymo Nr. I-1143 2, 17, 26 straipsnių pakeitimo ir Įstatymo papildymo 15-1 straipsniu įstatymas Nr. XIV-1620 (toliau – TKĮ Nr. XIV-1620), reglamentuojantis tabako gaminių, su tabako gaminiais susijusių gaminių ir įrenginių, skirtų šiems gaminiams vartoti, pardavimą tiesiogiai neprieinamu būdu. Kadangi Tabako kontrolės įstatymo projekto įsigaliojimas siūlomas nuo 2024 m. rugpjūčio 1 d., turi būti keičiamas ir TKĮ Nr. XIV-1620, atsižvelgiant į Tabako kontrolės įstatymo projektu siūlomas nuostatas (t. y. pakeičiant numeraciją bei papildant nuostatomis, reglamentuojančiomis tabako pakaitalus). 

Dėl TKĮ Nr. XIV-2105 projekto. Nors 2025 m. sausio 1 d. pagal TKĮ Nr. XIV-1620 įsigalioja Tabako kontrolės įstatymo 26 straipsnio 13 dalies 4 punktas, tačiau 2023 m. sausio 2 d. įsigalioja ir Lietuvos Respublikos tabako, tabako gaminių ir su jais susijusių gaminių kontrolės įstatymo Nr. I-1143 11, 19, 25, 26 ir 32 straipsnių pakeitimo įstatymo Nr. XIV-2105 (toliau – TKĮ Nr. XIV-2105) 5 straipsnis, kuriuo įsigalioja kita Tabako kontrolės įstatymo 26 straipsnio 13 dalies 4 punkto redakcija. Atsižvelgiant į Tabako kontrolės įstatymo projekto ir TKĮ Nr. XIV-2105 nuostatas, ir tai, kad TKĮ Nr. XIV-1620 pakeitimo projektu yra tikslinamas Tabako kontrolės įstatymo 26 straipsnio 13 dalies 4 punktas, yra tikslinga pripažinti TKĮ Nr. XIV-2105 5 straipsnį, kuriuo keičiamas Tabako kontrolės įstatymo 26 straipsnio 13 dalies 4 punktas, netekus galios.     

Konkrečios Įstatymų projektų siūlomos teisinio reguliavimo priemonės ir jas pagrindžiantys argumentai nurodyti kartu su Įstatymų projektais pateiktame aiškinamajame rašte.  

Įstatymų projektais siūlomiems pakeitimams įgyvendinti reikės atitinkamai pakeisti, papildyti ar patikslinti šiuos įstatymus ir įgyvendinamuosius teisės aktus:  

1. Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2004 m. vasario 23 d. nutarimą Nr. 200 „Dėl įgaliojimų suteikimo įgyvendinant Lietuvos Respublikos tabako, tabako gaminių ir su jais susijusių gaminių kontrolės įstatymą“;  

2. Didmeninės ir mažmeninės prekybos tabako gaminiais ir su tabako gaminiais susijusiais gaminiais, didmeninės prekybos neapdorotu tabaku licencijavimo taisykles, patvirtintas Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2012 m. gruodžio 5 d. nutarimu Nr. 1450 “Dėl Didmeninės ir mažmeninės prekybos tabako gaminiais ir su tabako gaminiais susijusiais gaminiais, didmeninės prekybos neapdorotu tabaku licencijavimo taisyklių patvirtinimo“;   

3. Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1998 m. spalio 2 d. nutarimą Nr. 1180 „Dėl Tabako gaminių gamybos licencijavimo“;  

4. Tabako gaminių ir su tabako gaminiais susijusių gaminių vartojimo, jų daromos žalos sveikatai ir ūkiui stebėsenos (monitoringo) taisykles, patvirtintas Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2004 m. rugpjūčio 19 d. nutarimu Nr. 997 „Dėl Tabako gaminių ir su tabako gaminiais susijusių gaminių vartojimo, jų daromos žalos sveikatai ir ūkiui stebėsenos (monitoringo) taisyklių patvirtinimo“;  

5. Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimą Nr. 821 „Dėl Akcizų įstatymo nuostatų įgyvendinimo“;  

6. Keleivių įvežamų prekių neapmokestinimo importo pridėtinės vertės mokesčiu ir akcizais taisykles, patvirtintas Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimu Nr. 439 „Dėl keleivių įvežamų prekių neapmokestinimo importo pridėtinės vertės mokesčiu ir akcizais taisyklių patvirtinimo“;  

7. Konfiskuotų ir valstybės naudai perduotų tabako gaminių sunaikinimo tvarkos aprašas, patvirtintas Lietuvos Respublikos Vyriausybės1999 m. spalio 5 d. nutarimu Nr. 1116 „Dėl Konfiskuotų ir valstybės naudai perduotų tabako gaminių sunaikinimo tvarkos aprašo patvirtinimo“; 

8. Konkrečių valstybės rinkliavos dydžių sąrašo ir valstybės rinkliavos mokėjimo ir grąžinimo taisykles, patvirtintas Lietuvos Respublikos Vyriausybė 2000 m. gruodžio 15 d. nutarimu Nr. 1458 „Dėl konkrečių valstybės rinkliavos dydžių sąrašo ir valstybės rinkliavos mokėjimo ir grąžinimo taisyklių patvirtinimo“; 

9. Lietuvos Respublikos ūkio ministro 2015 m. rugsėjo 29 d. įsakymą Nr. 4-609 „Dėl informacijos, susijusios su metimu rūkyti, turinio, jos pateikimo tvarkos ir vaizdinių įspėjimų rinkinių, pateikiamų ant tabako gaminių vienetinio pakelio ir ant bet kokios jų išorinės pakuotės, patvirtinimo“; 

10. Fiziniams asmenims taikomų alkoholio produktų, tabako gaminių ir su tabako gaminiais susijusių gaminių gabenimo ir laikymo Lietuvos Respublikos teritorijoje taisykles, patvirtintas Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijos ministro 2004 m. gegužės 26 d. įsakymu Nr. 4-200 „Dėl Fiziniams asmenims taikomų alkoholio produktų, tabako gaminių ir su tabako gaminiais susijusių gaminių gabenimo ir laikymo Lietuvos Respublikos teritorijoje taisyklių patvirtinimo“; 

11. Akcizų už kaitinamojo tabako produktus mokėtojų ir akcizų už elektroninių cigarečių skystį mokėtojų registravimo taisykles, patvirtintas Valstybinės mokesčių inspekcijos prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos viršininko 2019 m. vasario 27 d. įsakymu Nr. VA-20 „Dėl Akcizų už kaitinamojo tabako produktus mokėtojų ir akcizų už elektroninių cigarečių skystį mokėtojų registravimo taisyklių patvirtinimo“; 

12. Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos direktorius įsakymu turės patvirtinti tabako pakaitalų draudžiamų cheminių medžiagų, suteikiančių nurodytus skonius ir (ar) kvapą, sąrašą. 

Pažymėtina, kad į Tabako kontrolės įstatymo projektą yra įtraukta Tabako kontrolės įstatymo 45 straipsnio (Tabako kontrolės įstatymo 191 straipsnio) redakcija, kuri įsigalios 2024 m. gegužės 1 d. (Lietuvos Respublikos tabako, tabako gaminių ir su jais susijusių gaminių kontrolės įstatymo Nr. I-1143 191 straipsnio pakeitimo įstatymas Nr. XIV-2144). Iki 2024 m. gegužės 1 d. įsigaliojant aptariamai nuostatai turi būti panaikintas Privalomų nurodymų taikymo interneto prieigos paslaugų teikėjams tvarkos aprašas, patvirtintas Lietuvos Respublikos teisingumo ministro 2019 m. rugpjūčio 28 d. įsakymu Nr. 1R-242 „Dėl Privalomų nurodymų taikymo interneto prieigos paslaugų teikėjams tvarkos aprašo patvirtinimo“. Narkotikų, tabako ir alkoholio kontrolės departamentas nuo 2024 m. gegužės 1 d. duos privalomus nurodymus skubiai pašalinti saugomą informaciją, naudojamą tabako gaminių, susijusių gaminių ir (ar) tabako pakaitalų reklamai ar vykdomai vidaus ir tarpvalstybinei nuotolinei prekybai tabako gaminiais, susijusiais gaminiais ir (ar) tabako pakaitalais, arba panaikinti galimybę pasiekti tokią informaciją Lietuvos Respublikos elektroninių ryšių įstatymo 98 straipsnyje nustatyta tvarka. 

Kartu atkreiptinas dėmesys, kad Lietuvos Respublikos Seime yra užregistruotas Tabako, tabako gaminių ir su jais susijusių gaminių kontrolės įstatymo Nr. I-1143 2, 9(2), 9(5) ir 30 straipsnių pakeitimo įstatymo projektas (Nr. XIVP-2590(3), kuris šiuo metu pateiktas notifikuoti Europos Komisijai, kaip nacionalinės teisės aktas, nustatantis techninį reglamentavimą. Lietuvos Respublikos Seimui priėmus aptariamą įstatymo projektą, kurio įsigaliojimas yra numatytas 2024 m. sausio 1 d. Atsižvelgiant į tai, ar bus priimtas, kokia apimti ir su kokia įsigaliojimo data bus priimtas šis įstatymo projektas, galimai reikės suderinti kartu su Tabako kontrolės įstatymo projektu. Taip pat prireikus bus keičiami ar priimami ir kiti įstatymo įgyvendinamieji teisės aktai. 

Įstatymų projektai buvo pateikti išvadoms gauti Lietuvos Respublikos teisingumo ministerijai, Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministerijai, Lietuvos Respublikos finansų ministerijai, Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministerijai, Narkotikų, tabako ir alkoholio departamentui, Valstybinei vaistų kontrolės tarnybai prie Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministerijos, Valstybinei vartotojų teisių apsaugos tarnybai, Valstybinei mokesčių inspekcijai prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos, Muitinės departamentui prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos, Nacionaliniam visuomenės sveikatos centrui prie Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministerijos, Nacionalinei visuomenės sveikatos laboratorijai, Lietuvos savivaldybių asociacijai, Lietuvos verslo konfederacijai, Lietuvos pramonininkų konfederacijai, Nacionalinei tabako gamintojų asociacijai ir VšĮ „INVESTORS‘ FORUM“.  

Išvadas Įstatymų projektams pateikė Teisingumo ministerija, Finansų ministerija, Sveikatos apsaugos ministerija, Narkotikų, tabako ir alkoholio departamentas, Valstybinė vaistų kontrolės tarnyba prie Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministerijos, Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba, Valstybinė mokesčių inspekcija prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos, Nacionalinė tabako gamintojų asociacija. Papildomai darbo tvarka išvadas pateikė Policijos departamentas prie Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos ir Aplinkos apsaugos agentūra.   

Pastabų Įstatymų projektams neturėjo Žemės ūkio ministerija, Lietuvos verslo konfederacija, Lietuvos pramonininkų konfederacijai, VšĮ „INVESTORS‘ FORUM“, Nacionalinė visuomenės sveikatos laboratorija, Muitinės departamentas prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos. 

Įstatymų projektai, patikslinus juos pagal pateiktas suinteresuotų institucijų pastabas, yra teikiami pakartotinai derinti suinteresuotoms institucijoms. Motyvai dėl pastabų, į kurias neatsižvelgta, pateikti derinimo pažymoje. 

Įstatymų projektai atitinka Aštuonioliktosios Lietuvos Respublikos Vyriausybės programą, kuriai pritarta Lietuvos Respublikos Seimo 2020 m. gruodžio 11 d. nutarimu Nr. XIV-72 „Dėl Aštuonioliktosios Lietuvos Respublikos Vyriausybės programos“, tačiau konkrečių jos nuostatų neįgyvendina. 

Įstatymų projektai turi būti notifikuotini Europos Komisijai ir Pasaulio prekybos organizacijai pagal Informacijos apie techninius reglamentus ir atitikties įvertinimo procedūras teikimo taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1999 m. gegužės 20 d. nutarimu Nr. 617 „Dėl Informacijos apie techninius reglamentus ir atitikties įvertinimo procedūras teikimo taisyklių patvirtinimo“, reikalavimus. 

Įstatymų projektai skelbiami Lietuvos Respublikos Seimo kanceliarijos teisės aktų informacinėje sistemoje. Atsižvelgiant į tai, kad Įstatymo projektai derinami pakartotinai ir į tai, kad Tabako kontrolės įstatymo projektas yra įtrauktas į Lietuvos Respublikos Seimo V (rudens) sesijos darbų programą, patvirtintą Lietuvos Respublikos Seimo 2022 m. rugsėjo 15 d. nutarimu Nr. XIV-1414 „Dėl Lietuvos Respublikos Seimo V (rudens) sesijos darbų programos patvirtinimo“, prašome pateikti pastabas ir pasiūlymus Įstatymų projektams skubos tvarka, t. y. per penkias darbo dienas.   

Įstatymų projektus parengė Ministerijos Vidaus prekybos politikos skyriaus (vedėja – Inga Burlėgienė, tel. 8 645 58539, el. p. [email protected]) patarėja Irena Mickevičiūtė, tel. 8 659 49321, el. p. [email protected]

PRIDEDAMA: 

1. Lietuvos Respublikos tabako, tabako gaminių ir su jais susijusių gaminių kontrolės įstatymo Nr. I-1143 pakeitimo įstatymo projektas ir jo lyginamasis variantas, 94 lapai; 

2. Lietuvos Respublikos akcizų įstatymo Nr. IX-569 1, 2, 3 straipsnių ir II skyriaus septintojo skirsnio pakeitimo įstatymo projektas ir jo lyginamasis variantas, 14 lapų; 

3. Administracinių nusižengimo kodekso 70, 77, 132, 170, 2091 ir straipsnių pakeitimo įstatymo projektas ir jo lyginamasis variantas, 6 lapai; 

4. Lietuvos Respublikos tabako, tabako gaminių ir su jais susijusių gaminių kontrolės įstatymo Nr. I-1143 2, 17, 26 straipsnių pakeitimo ir įstatymo papildymo 151 straipsniu įstatymo Nr. XIV-1620 pakeitimo įstatymo projektas, 5 lapai; 

5. Lietuvos Respublikos tabako, tabako gaminių ir su jais susijusių gaminių kontrolės įstatymo Nr. I-1143 11, 19, 25, 26 ir 32 straipsnių pakeitimo įstatymo Nr. XIV-2105 pakeitimo įstatymo projektas, 1 lapas;

6. Aiškinamasis raštas, 14 lapų; 

7. Derinimo pažyma, 7 lapai. 

8. Suinteresuotų institucijų išvados, 56 lapai. 

9. Numatomo teisinio reguliavimo poveikio vertinimo pažyma, 3 lapai;  

10. Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimo „Dėl Lietuvos Respublikos tabako, tabako gaminių ir su jais susijusių gaminių kontrolės įstatymo Nr. I-1143 pakeitimo įstatymo, Lietuvos Respublikos administracinių nusižengimo kodekso 70, 77, 132, 170, 2091 ir 492 straipsnių pakeitimo įstatymo projekto, Lietuvos Respublikos akcizų įstatymo Nr. IX-569 1, 2, 3 straipsnių ir II skyriaus septintojo skirsnio pakeitimo įstatymo, Lietuvos Respublikos tabako, tabako gaminių ir su jais susijusių gaminių kontrolės įstatymo Nr. I-1143 2, 17, 26 straipsnių pakeitimo ir įstatymo papildymo 151 straipsniu įstatymo Nr. XIV-1620 pakeitimo įstatymo ir Lietuvos Respublikos tabako, tabako gaminių ir su jais susijusių gaminių kontrolės įstatymo Nr. I-1143 11, 19, 25, 26 ir 32 straipsnių pakeitimo įstatymo Nr. XIV-2105 pakeitimo įstatymo projektų pateikimo Lietuvos Respublikos Seimui“ projektas, 1 lapas. 

 

 

Viceministrė                                                                                                                   Ieva Valeškaitė              

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Irena Mickevičiūtė, tel. 8 659 49321, [email protected]  


 

 

ADRESATŲ SĄRAŠAS 

 

1. Lietuvos Respublikos teisingumo ministerija 

2. Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministerija 

3. Lietuvos Respublikos finansų ministerija 

4. Lietuvos Respublikos sveikatos apaugos ministerija  

5. Lietuvos Respublikos aplinkos ministerija 

6. Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerija 

7.  Narkotikų, tabako ir alkoholio kontrolės departamentas 

8. Policijos departamentas prie Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos  

9. Valstybinė vaistų kontrolės tarnyba prie Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministerijos;

10. Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba; 

11. Valstybinė mokesčių inspekcija prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos;

12. Muitinės departamentas prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos 

13. Aplinkos apsaugos agentūra  

14. Nacionalinis visuomenės sveikatos centras prie Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministerijos 

15. Nacionalinė visuomenės sveikatos priežiūros laboratorija 

16. Informatikos ir ryšių departamentas prie Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos   

17. Lietuvos savivaldybių asociacija 

18. Lietuvos verslo konfederacija 

19. Lietuvos pramonininkų konfederacija 

20. Nacionalinė tabako gamintojų asociacija 

21. INVESTORS’ FORUM