Projektas XIIIP-3352(2)

 

LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMAS

 

NUTARIMAS

 

 

 

DĖL KREIPIMOSI Į NACIONALINIAM SAUGUMUI UŽTIKRINTI SVARBIŲ OBJEKTŲ APSAUGOS KOORDINAVIMO KOMISIJĄ  DĖL PAKARTOTINĖS  UAB REVOLUT BANK  IR UAB REVOLUT PAYMENTS PATIKROS

 

 

 

2019 m.               d. Nr.

 

 

 

Vilnius

 

Lietuvos Respublikos Seimas,

vadovaudamasis Lietuvos Respublikos nacionalinio saugumo pagrindų įstatymo 2 straipsniu ir Lietuvos Respublikos nacionaliniam saugumui užtikrinti svarbių objektų apsaugos įstatymo
12 straipsnio 5 dalimi;

atkreipdamas dėmesį į tai, kad po licencijų išdavimo UAB Revolut Bank ir UAB Revolut Payments (toliau – Revolut) paaiškėjo svarbių aplinkybių:

1)   Finansinių nusikaltimų tyrimo tarnyba prie Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos Revolut veiklą vertina kaip rizikingą;

2)   dėl Revolut vadovo Nikolajaus Storonskio tėvo Nikolajaus  Mironovičiaus  Storonskio einamų Rusijos Federacijos valstybinio dujų koncerno „Gazprom“ tyrimų centro „Gazprom promgaz“ generalinio direktoriaus pavaduotojo mokslui pareigų ir koncerno „Gazprom“ sąsajų su Rusijos Federacijos valdžios institucijomis bei galimo šio koncerno naudojimo Rusijos Federacijos  geopolitiniams tikslams tiek Nikolajus Storonskis, kaip darantis esminę įtaką Revolut valdymui ir sprendimams, tiek Revolut, kaip įmonė, gali būti politiškai pažeidžiami, tai gali pakenkti Lietuvos Respublikos  reputacijai ir kelti grėsmę finansų sistemos stabilumui;

3)   Jungtinės Karalystės finansinių paslaugų priežiūros tarnyba (toliau – priežiūros tarnyba), remdamasi 2019 m. vasario 25 d. jai pateikta informacija, pradėjo tyrimą dėl galimo esminio pažeidimo, susijusio su pinigų plovimo kontrolės sistemos išjungimu, ir Revolut sprendimo neinformuoti priežiūros tarnybos apie šį incidentą;

4)   licencijos išdavimo metu Revolut dar neturėjo tinkamų valdymo sistemų, o įmonės ir jos vadovo reputacija jau kėlė abejonių Jungtinėje Karalystėje;

5)   užsienio žiniasklaida („The Guardian“, „The Daily Telegraph“, „The Financial Times“, „Wired“, „Bloomberg“) abejoja Revolut veiklos modeliu, valdymo kokybe, ypač agresyvios plėtros tvarumu, kritiškai vertina didelę svarbių darbuotojų kaitą ir neapmokamą galimų būsimųjų darbuotojų darbą. Tai neigiamai veikia tiek Lietuvos Respublikos,  tiek jos institucijų reputaciją,

n u t a r i a:

 

 

1 straipsnis.

 

Kreiptis į Nacionaliniam saugumui užtikrinti svarbių objektų apsaugos koordinavimo komisiją, kad ji dar kartą įvertintų, ar Revolut veikla atitinka Lietuvos Respublikos nacionalinio saugumo interesus.

 

 

 

 

Seimo Pirmininkas