Projektas

2024-08-19

Nr. TSP-

 

RADVILIŠKIO RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA

 

SPRENDIMAS

 

DĖL RADVILIŠKIO RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBOS 2016 M. VASARIO 18 D. SPRENDIMO NR. T-204 „DĖL RADVILIŠKIO RAJONO ŠVIETIMO ĮSTAIGOSE TEIKIAMŲ MOKAMŲ PASLAUGŲ ĮKAINIŲ PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

2024 m. rugsėjo 12 d. Nr. T-  

Radviliškis

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 15 straipsnio 2 dalies 29 punktu, 16 straipsnio 1 dalimi, įgyvendindama Neformaliojo vaikų švietimo programų finansavimo ir administravimo tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro 2022 m. sausio 10 d. įsakymu Nr. V-46 „Dėl neformaliojo vaikų švietimo programų finansavimo ir administravimo tvarkos aprašo patvirtinimo“, 46 punkto nuostatas, Radviliškio rajono savivaldybės taryba nusprendžia

papildyti Radviliškio rajono savivaldybės tarybos 2016 m. vasario 18 d. sprendimą Nr. T-204 „Dėl Radviliškio rajono švietimo įstaigose teikiamų mokamų paslaugų įkainių patvirtinimo“ 13 punktu  ir jį išdėstyti taip:

 

Eil. Nr.

Teikiamos paslaugos

Matavimo vienetas

Įkainis Eur

13.

Švietimo įstaigų patalpos neformaliojo vaikų švietimo teikėjams, įgyvendinantiems projektą „Neformaliojo vaikų švietimo paslaugų plėtra“, kai paslaugos teikiamos ne mažiau kaip 50 proc. tos įstaigos mokinių

1 mėnuo

1 Eur

 

 

 

 

Savivaldybės meras                                                                                           Kazimieras Račkauskis

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

RADVILIŠKIO RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBOS SPRENDIMO PROJEKTO

„DĖL RADVILIŠKIO RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBOS 2016 M. VASARIO 18 D. SPRENDIMO NR. T-204 „DĖL RADVILIŠKIO RAJONO ŠVIETIMO ĮSTAIGOSE TEIKIAMŲ MOKAMŲ PASLAUGŲ ĮKAINIŲ PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO“

AIŠKINAMASIS RAŠTAS

 

2024-08-19

Radviliškis

 

1. Projekto rengimą paskatinusios priežastys, parengto projekto tikslai, sprendimo projekto tikslai ir uždaviniai.

Pakeisti Radviliškio rajono savivaldybės tarybos 2016 m. vasario 18 d. sprendimo Nr. T-204 „Dėl Radviliškio rajono švietimo įstaigose teikiamų mokamų paslaugų įkainių patvirtinimo“ sprendimą papildant 13 punktu, kuriuo būtų nustatytas vaikų neformaliojo švietimo (išskyrus ikimokyklinio, priešmokyklinio ir formalųjį švietimą papildančio ugdymo) programoms (toliau – NVŠ) vykdyti Radviliškio rajono savivaldybės biudžetinių įstaigų patalpų nuomos mokestis.

2. Projekto iniciatoriai (institucija, asmenys ar piliečių atstovai) ir rengėjai.

Iniciatoriai – Radviliškio rajono savivaldybės administracijos Švietimo ir sporto skyrius.

Sprendimo projekto rengėjai – Radviliškio rajono savivaldybės administracijos Švietimo ir sporto skyrius.

3. Kaip šiuo metu yra reguliuojami sprendimo projekte aptarti teisiniai santykiai.  

Radviliškio rajono savivaldybės tarybos 2016 m. vasario 18 d. sprendimas Nr. T-204 „Dėl Radviliškio rajono švietimo įstaigose teikiamų mokamų paslaugų įkainių patvirtinimo“. 

4. Kokios siūlomos naujos teisinio reguliavimo nuostatos, kokių teigiamų rezultatų laukiama.

Sprendimo projekte numatyta: nustatyti vaikų neformaliojo švietimo programoms vykdyti Radviliškio rajono savivaldybės biudžetinių įstaigų patalpų nuomos mokestį.

Vadovaujantis  Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2022 m. sausio 10 d. įsakymu Nr. V-46 patvirtintomis Neformaliojo vaikų švietimo programų finansavimo ir administravimo tvarkos aprašo  nuostatomis, Savivaldybė turi siekti, kad NVŠ programos būtų įgyvendinamos kuo arčiau vaiko gyvenamosios vietos ar mokyklos, kurioje jis mokosi. Rekomenduojama savivaldybių taryboms, numatyti, kad NVŠ teikėjai galėtų išsinuomoti patalpas (mokyklų sporto, aktų sales, kabinetus, kultūros įstaigų ar kitas saugias ir tam tikslui pritaikytas erdves) už minimalią kainą.

Šiuo metu vykdant projektą „Neformaliojo vaikų švietimo paslaugų plėtra“ valstybės lėšomis finansuojamos 38 vaikų neformaliojo švietimo (išskyrus ikimokyklinio, priešmokyklinio ir formalųjį švietimą papildančio ugdymo) programos, kuriose dalyvauja 1372 bendrojo ugdymo mokyklų mokiniai. NVŠ programas vykdo 25 NVŠ teikėjai (iš jų: 19 laisvųjų mokytojų, dirbančių pagal verslo liudijimus, 6 kiti švietimo teikėjai: asociacijos, VšĮ, biudžetinės įstaigos). NVŠ programos vykdomos mokyklų sporto, aktų salėse, kabinetuose, kultūros įstaigose ir kitose erdvėse ne mažiau kaip po 2 val. per savaitę ir 8 val. per mėnesį. 

NVŠ lėšomis gali būti finansuojama mokytojų ir kitų darbuotojų, įgyvendinančių NVŠ programas, darbo užmokestis, ugdymo priemonės ir kitos išlaidos, tiesiogiai susijusios su NVŠ programos vykdymu. Lėšų negalima naudoti patalpų nuomos, remonto, rekonstrukcijos, statybos išlaidoms ir ilgalaikiam turtui įsigyti. Atsižvelgiant į tai, kad NVŠ lėšų negalima naudoti patalpų nuomai, o didžioji dalis teikėjų už vykdomas NVŠ veiklas, papildomai nerenka mokesčių iš tėvų, užsiėmimai vyksta nemokamai, šiuo sprendimu siūloma sudaryti palankias sąlygas bei galimybę neformaliojo vaikų švietimo teikėjams išsinuomoti patalpas, tinkamas NVŠ programoms įgyvendinti už minimalų mokestį – 1 Eur per mėnesį, nepriklausomai nuo patalpų dydžio. Mokestis nustatytas atsižvelgiant į kitų rajonų savivaldybių taikomų kainų vidurkį. Priėmus šį sprendimą. būtų užtikrinta NVŠ programų įvairovė, kokybė ir prieinamumas.

5.  Galimos neigiamos priimto sprendimo projekto pasekmės ir kokių priemonių reikėtų imtis, kad tokių pasekmių būtų išvengta.

Neigiamų pasekmių nenumatoma.

6.    Kokius teisės aktus būtina priimti, kokius galiojančius teisės aktus būtina pakeisti ar pripažinti netekusiais galios priėmus sprendimo projektą.

Pakeisti Radviliškio rajono savivaldybės tarybos 2016 m. vasario 18 d. sprendimą Nr. T-204 „Dėl Radviliškio rajono švietimo įstaigose teikiamų mokamų paslaugų įkainių patvirtinimo“ .

7. Sprendimo projektui įgyvendinti reikalingos lėšos, finansavimo šaltiniai.

Sprendimui įgyvendinti papildomų lėšų nereikia

8 . Sprendimo projekto rengimo metu gauti specialistų vertinimai ir išvados.

Sprendimo projektas suderintas su savivaldybės juristu, kalbininku, Administracijos direktore, Švietimo ir sporto skyriaus vedėju.

9.  Numatomo teisinio reguliavimo poveikio vertinimo rezultatai.

Rezultatai nenumatomi.

10Sprendimo projekto antikorupcinis vertinimas.

Teisės akto projektas antikorupciniam vertinimui neteikiamas.

11.  Kiti, iniciatoriaus nuomone, reikalingi pagrindimai ir paaiškinimai.

Papildomų paaiškinimų nėra.

12.  Pridedami dokumentai.

Nėra.

 

 

 

Švietimo ir sporto skyriaus ekonomistė                                                                           Auksė Vizbarienė