Projektas

 

LIETUVOS RESPUBLIKOS APLINKOS MINISTRAS

 

įsakymas

DĖL KLIMATO KAITOS PROGRAMOS PRIEMONĖS „Eksperimentinė plėtra ir (AR) inovatyvūs projektai skirti ŠILTNAMIO EFEKTĄ SUKELIANČIŲ DUJŲ KIEKIO mažinimui“ TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO

 

2021 m.               d. Nr. D1-

Vilnius

 

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos klimato kaitos valdymo finansinių instrumentų įstatymo 10 straipsniu ir įgyvendindamas Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2009 m. lapkričio 4 d. nutarimo Nr. 1443 „Dėl Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2009 m. lapkričio 4 d. nutarimo Nr. 1443 „Dėl įgaliojimų suteikimo įgyvendinant Lietuvos Respublikos Klimato kaitos valdymo finansinių instrumentų įstatymą“ 1.2 papunktį,

t v i r t i n u Klimato kaitos programos priemonės „Eksperimentinė plėtra ir (ar) inovatyvūs projektai skirti šiltnamio efektą sukeliančių dujų kiekio mažinimui“ tvarkos aprašą (pridedama).

 

 

Aplinkos ministras                                                                                                    

 

 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2021 m.              d. įsakymu Nr. D1-

 

KLIMATO KAITOS PROGRAMOS PRIEMONĖS „Eksperimentinė plėtra ir (AR) inovatyvūs projektai skirti ŠILTNAMIO EFEKTĄ SUKELIANČIŲ DUJŲ KIEKIO mažinimui“ TVARKOS APRAŠas

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Klimato kaitos programos priemonės „Eksperimentinė plėtra ir (ar) inovatyvūs projektai skirti šiltnamio efektą sukeliančių dujų kiekio mažinimui“ tvarkos aprašas (toliau – Tvarkos aprašas) nustato projektų paraiškų (toliau – paraiška) teikimo reikalavimus ir vertinimą, mokėjimo prašymų reikalavimus ir vertinimą, finansavimo tvarką ir sąlygas, projektų atranką, įgyvendinimo priežiūrą ir sąlygas. Taip pat nustato bendruosius reikalavimus tinkamoms finansuoti išlaidoms.

2. Finansavimas juridiniams asmenims teikiamas pagal Klimato kaitos programos (toliau – Programa) lėšų naudojimo sąmatoje, patvirtintoje Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimu (toliau – metinė sąmata), ir Programos lėšų naudojimo metinės sąmatos detalizuojančiame plane, patvirtintame Lietuvos Respublikos aplinkos ministro įsakymu (toliau – metinę sąmatą detalizuojantis planas), patvirtintą priemonę „Eksperimentinė plėtra ir (ar) inovatyvūs projektai skirti šiltnamio efektą sukeliančių dujų kiekio mažinimui“ (toliau – priemonė), siekiant mažinti išmetamų šiltnamio efektą sukeliančių dujų kiekį , skatinti su moksliniais tyrimais ir eksperimentine plėtra (toliau – MTEP) susijusių produktų kūrimą ar tobulinimą, ir inovacijas klimato kaitos srityje.

3. Lietuvos Respublikos aplinkos ministerija (toliau – Ministerija) administruoja Programą, Lietuvos Respublikos aplinkos ministerijos Aplinkos projektų valdymo agentūra (toliau – Agentūra) skelbia kvietimus teikti paraiškas, vertina paraiškas, mokėjimo prašymus ir vykdo subsidijų gavėjų (toliau – pareiškėjų) įsipareigojimų įgyvendinimo priežiūrą vadovaudamasi Tvarkos aprašu, metine sąmata ir metinę sąmatą detalizuojančiu planu.

4. Apraše vartojamos sąvokos:

4.1. Projektas – su eksperimentine  veikla, skirta šiltnamio efektą sukeliančių dujų (toliau – ŠESD)  mažinimui susijęs projektas;

4.2. Pareiškėjas – Lietuvos Respublikoje registruotas juridinis asmuo, pateikęs Agentūrai  projekto paraišką subsidijai gauti;

4.3. Paraiška – pareiškėjo užpildytas ir Agentūrai pateiktas, Agentūros direktoriaus įsakymu patvirtintos formos dokumentas, norint gauti subsidiją projekto įgyvendinimui;

4.4. Finansavimo sutartis – Agentūros su pareiškėju sudaroma sutartis dėl subsidijos projektui įgyvendinti suteikimo, kurioje numatoma lėšų panaudojimo, projekto vykdymo ir atsiskaitymo tvarka.;

4.5. Eksperimentinė plėtra – moksliniais tyrimais ir (arba) praktine patirtimi sukauptu pažinimu grindžiama nuosekli, papildomų žinių teikianti veikla, kurios tikslas – kurti naujus produktus ar procesus arba tobulinti jau sukurtus produktus ar procesus, taip pat kurti arba iš esmės tobulinti moksliniais tyrimais ir (arba) praktine patirtimi sukauptu pažinimu grindžiamus žmogaus, kultūros ir visuomenės problemų sprendinius;

4.6. Inovacinė veikla – naujų ar iš esmės patobulintų produktų ar procesų kūrimo ir diegimo į rinką, viešojo valdymo, socialinę, kultūros sritį veikla;

4.7. Produktas – darbo pastangų rezultatas, įskaitant problemų sprendinius, kuris gali būti pateiktas į rinką žmonių norams ir poreikiams tenkinti;

4.8. Technologija – tikslingas įrankių, mechanizmų, techninių priemonių, profesinių gebėjimų, sistemų ar organizacinių metodų kūrimas, naudojimas ir pažinimas, siekiant išspręsti problemą ar atlikti specifinę funkciją, įskaitant problemas ir specifines funkcijas socialinėje, kultūrinėje, humanitarinėje ir kitose srityse.

4.9. Partneris – Lietuvos Respublikoje registruotas juridinis asmuo, atitinkantis mokslo įstaigos, arba labai mažos, mažos ar vidutinės įmonės statusą. Įgyvendinant projektą, partneris gali tapti privačiuoju juridiniu asmeniu, atitinkančiu didelės įmonės statusą.

5. Ministerija, skirdama lėšas priemonei, o Agentūra, vykdydama projektų atranką ir priežiūrą, tvarko šiuos asmens duomenis: vardas, pavardė, asmens kodas, gimimo data, asmens tapatybę patvirtinantis dokumentas, adresas, telefono numeris, elektroninio pašto adresas. Asmens duomenys tvarkomi projektų paramos teikimo, projektų administravimo ir priežiūros tikslais. Asmens duomenys teikiami ir naudojami (paraiškų ir projekto vykdymo tarpinių ir (arba) galutinių ataskaitų nagrinėjimo, vertinimo tikslais; asmenų informavimo tikslais) vadovaujantis 2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (ES) 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo ir kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB (OL 2016 L 119, p. 1) (toliau – Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas) ir Lietuvos Respublikos asmens duomenų teisinės apsaugos įstatymu. Dokumentai, kuriuose yra asmens duomenys, tvarkomi ir saugomi 5 metus po projekto įgyvendinimo, vadovaujantis Dokumentų tvarkymo ir apskaitos taisyklių, patvirtintų Lietuvos vyriausiojo archyvaro 2011 m. liepos 4 d. įsakymu Nr. V-118 „Dėl Dokumentų tvarkymo ir apskaitos taisyklių patvirtinimo“. Pasibaigus saugojimo terminui dokumentai, kuriuose yra asmens duomenų, yra sunaikinami, išskyrus tuos, kurie įstatymų ar kitų teisės aktų, reglamentuojančių duomenų saugojimą, nustatytais atvejais turi būti perduoti saugojimui pagal Lietuvos Respublikos dokumentų ir archyvų įstatymą, jo įgyvendinamuosius ir kitus teisės aktus, reglamentuojančius tokių dokumentų saugojimą

 

II SKYRIUS

REIKALAVIMAI PAREIŠKĖJAMS IR PARTNERIAMS

 

6. Finansavimas pagal šią priemonę teikiamas Lietuvos Respublikos teritorijoje registruotiems ir jos teritorijoje veiklą vykdantiems juridiniams asmenims.

7. Projektas gali būti įgyvendinamas su partneriu ar partneriais. Pareiškėjas turi būti juridinis asmuo, vykdęs aktyvią veiklą per paskutinius kalendorinius metus, t. y. įmonės metinė apyvarta yra ne mažesnė kaip 5% (penki procentai) nuo prašomos subsidijos dydžio, per paskutinius prieš projekto paraiškos pateikimą finansinius metus arba per įmonės veiklos laikotarpį, jei ji veikia trumpiau nei metus. Jeigu pareiškėjas negali pateikti dokumentų įrodančių reikalaujamą metinės apyvartos sumą, kaip alternatyva jam suteikiama galimybė pateikti ketinimą įgyvendinti projektą užtikrinančią banko garantiją arba draudimo kompanijos laidavimą ne mažesnei kaip 5 procentų paraiškos vertei (prašomos subsidijos dydžiui), kuri pareiškėjui atsisakius įgyvendinti projektą arba pasirašyti projekto finansavimo sutartį, kai parama buvo skirta, negrąžinama. Banko garantija turėtų galioti 2 metus (24 mėn.) nuo paraiškos pateikimo APVA dienos

8. Jeigu projektas įgyvendinamas su partneriu (partneriais), pareiškėjas privalo sudaryti jungtinės veiklos sutartį, kurioje turi būti aiškiai išdėstyti šalių įsipareigojimai ir teisės projekto atžvilgiu (nurodytas kiekvienos šalies finansinis ir dalykinis indėlis į projektą, kokias veiklas vykdys kiekviena šalis, teisės į bendrai sukurtą ar įgytą turtą laikantis finansinės apskaitos principų, projekto rezultatai ir kita) bei šalių atsakomybė, taip pat įsipareigojimai laikytis pagrindinių geros partnerystės praktikos taisyklių.

9. Bendrieji reikalavimai pareiškėjams ir partneriams:

9.1. pareiškėjas (partneris) nėra  bankrutavęs, bankrutuojantis, likviduojamas ir (arba) restruktūrizuojamas, neturi mokestinės nepriemokos valstybės ir (arba) savivaldybės biudžetui arba kitiems valstybės fondams (išskyrus atvejus, kai mokesčių, delspinigių, baudų mokėjimas atidėtas Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka arba dėl šių mokesčių, delspinigių, baudų vyksta mokestinis ginčas). Jeigu pareiškėjas (partneris) yra įsiskolinęs, parama gali būti teikiama, kai pareiškėjas (partneris) pateiks dokumentus, įrodančius, kad jis apmokėjo visus įsiskolinimus valstybei;

9.2. pareiškėjas (partneris) turi būti įvykdęs mokesčių ar socialinio draudimo įmokų mokėjimo įsipareigojimus, kai jo neįvykdytų įsipareigojimų suma yra didesnė kaip 50 eurų, išskyrus atvejus, kai šių mokesčių mokėjimas yra atidėtas;

9.3. finansavimas gali būti teikiamas ir pareiškėjui (partneriui), jeigu jis iki 2019 m. gruodžio 31 d. nepatyrė sunkumų, o 2020 m. sausio 1 d. – 2021 m. birželio 30 d. tapo sunkumų patiriančia įmone;

9.4. finansavimas neteikiamas jeigu yra įsiteisėjęs teismo sprendimas, kad pareiškėjas (partneris) pažeidė kitą sutartį dėl paramos skyrimo iš Europos Sąjungos arba Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšų, finansavimas nėra teikiamas, kol bus pašalintas pažeidimas ir bus įvykdyti visi su juo susiję įsipareigojimai;

9.5. pareiškėjas (partneris) nėra gavęs paramos, kurią Europos Komisija yra pripažinusi kaip neteisėtą ir nesuderintą su vidaus rinka, ir esant atitinkamų institucijų sprendimui nėra jos gražinęs. Nauja valstybės pagalba negali būti teikiama tol, kol nebus sugrąžinta neteisėtai gauta valstybės pagalba;

9.6. pareiškėjas (partneris) yra grąžinęs visas grąžintinas lėšas, gautas pagal Programą, jeigu dėl tokių lėšų grąžinimo yra priimtas ir įsiteisėjęs sprendimas;

9.7. Finansavimas neteikiamas: jeigu pareiškėjas (partneris) arba jo atstovas (atstovai), turintis (turintys) teisę projekto paraiškos teikėjo vardu sudaryti sandorį (sandorius), buhalteris arba kitas asmuo, turintis teisę surašyti ir pasirašyti projekto paraiškos teikėjo apskaitos dokumentus, turi neišnykusį arba nepanaikintą teistumą arba dėl jų per pastaruosius 5 metus buvo priimtas ir įsiteisėjęs apkaltinamasis teismo nuosprendis už dalyvavimą nusikalstamame susivienijime, jo organizavimą ar vadovavimą jam, kyšininkavimą, papirkimą, sukčiavimą, kredito, paskolos ar tikslinės paramos panaudojimą ne pagal paskirtį ar nustatytą tvarką, kreditinį sukčiavimą, mokesčių nesumokėjimą, neteisingų duomenų apie pajamas, pelną ar turtą pateikimą, deklaracijos, ataskaitos ar kito dokumento nepateikimą, nusikalstamu būdu gauto turto įgijimą ar realizavimą, nusikalstamu būdu įgytų pinigų ar turto legalizavimą.

 

III SKYRIUS

REIKALAVIMAI PROJEKTAMS

 

10. Projekto veiklos turi būti vykdomos Lietuvos Respublikos teritorijoje.

11. Eksperimentinės plėtros projektai turi atitikti šiuos reikalavimus:

11.1. projekto veiklų įgyvendinimo laikotarpis – 24 mėnesiai nuo projekto finansavimo sutarties pasirašymo su Agentūra dienos. Agentūra gali pratęsti projekto įgyvendinimo laikotarpį, tačiau ne ilgiau kaip 6 mėnesiams dėl objektyvių nuo pareiškėjo nepriklausančių priežasčių, kurių pareiškėjas negalėjo numatyti pateikiant ir vertinant paraišką;

11.2. projekto veiklos negali būti baigtos įgyvendinti iki projekto paraiškos pateikimo Agentūrai dienos;

11.3. projekto veiklos turi būti pradėtos įgyvendinti ne vėliau kaip per vieną mėnesį nuo projekto finansavimo sutarties sudarymo dienos;

11.4. paraiškos pateikimo metu projekto veiklos turi atitikti ne žemesnį negu Rekomenduojamos mokslinių tyrimų ir eksperimentinės plėtros etapų klasifikacijos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2012 m. birželio 6 d. nutarimu Nr. 650 „Dėl Rekomenduojamos mokslinių tyrimų ir eksperimentinės plėtros etapų klasifikacijos aprašo patvirtinimo“ (toliau – MTEP etapų klasifikacijos aprašas) 6 etapą „Prototipo (bandomosios versijos) kūrimas“;

11.5. projekto įgyvendinimo metu kuriamas produktas privalo prisidėti prie ŠESD mažinimo. Pareiškėjas turi pateikti eksperimentinės  veiklos dėka kuriamo produkto preliminariai planuojamą ŠESD kiekio sutaupymą;

11.6. projekto pabaigoje, galutinis projekto produktas turi atitikti 9 MTEP etapų klasifikacijos veiklos rezultatą.

12. Projekto išlaidos iki projekto finansavimo sutarties pasirašymo dienos yra patiriamos pareiškėjo rizika ir nėra tinkamos finansuoti.

 

IV SKYRIUS

PARAIŠKŲ PATEIKIMAS,VERTINIMAS, SPRENDIMŲ PRIĖMIMAS IR SUTARČIŲ DĖL FINANSAVIMO TEIKIMO SUDARYMAS IR SUBSIDIJŲ IŠMOKĖJIMO TVARKA

 

13. Įsigaliojus einamųjų metų sąmatą detalizuojančiam planui, ne vėliau kaip per 30 darbo dienų, jeigu metinę sąmatą detalizuojančiame plane nenustatyta kitaip, Agentūra savo interneto svetainėje paskelbia kvietimą teikti paraiškas (toliau – kvietimas) ir kitą reikalingą informaciją.

14. Paraiškos ir privalomų pateikti dokumentų elektroninės versijos, teikiamos per Aplinkos projektų valdymo informacinę sistemą (toliau – APVIS). Kvietime gali būti nustatyti kiti paraiškų pateikimo būdai ir tvarka, jei APVIS funkcinių galimybių nepakanka ir (ar) jos laikinai neužtikrinamos.

15. Pareiškėjas visų partnerių vardu (jei tokie yra) kvietime nustatyta tvarka Agentūrai turi pateikti projekto paraišką su priedais:

15.1. dokumentus įrodančius, kad pasiektas 6 TPL;

15.2. dokumentus įrodančius turimą patirtį produktų vystyme iki 9 MTEP klasifikacijos etapo vykdant eksperimentinę plėtrą (jei tokia patirtis sukaupta);

15.3. projekto darbo grupės narių gyvenimo aprašymus;

15.4. pareiškėjo patvirtinimą, kad tenkinami aprašo 9, 10 ir 11 punktuose nustatyti reikalavimai;

15.5. dokumentus, įrodančius įmonės priskyrimą SVĮ (smulkiojo ar vidutinio verslo subjekto deklaracija);

15.6. darbo grupės narių darbo užmokesčio įkainius su pagrindžiančiais dokumentais;

15.7. jungtinės veiklos sutartimi (jei projektas įgyvendinamas su partneriu);

15.8. Įmonės verslo planą kuriame numatyti veiklų įgyvendinimo etapai,  kuriamo produkto komercializavimo galimybės, atsiperkamumas ir planuojamas/projektuojamas kuriamo produkto ŠESD sutaupymas;

15.9. kitus dokumentus, galinčius turėti reikšmės pagrindžiant atitikimą Apraše nurodytiems reikalavimams.

16. Paraiškų atrankos būdas – konkursinis. Esant konkursiniam atrankos būdui, paraiškos vertinimui priimamos iki Agentūros kvietime nurodyto termino.

17. Projektai vertinami pagal šiuos kriterijus:

17.1. MTEP etapų klasifikacijos aprašo etapas, kuriuo pradedamas projektas;

17.2. kuriamo produkto technologinis naujumas ir inovatyvumas, planuojami technologiniai pasiekimai;

17.3. projekto įgyvendinimo metu planuojamo sukurti produkto komercinis potencialas, rinka;

17.4. pareiškėjo patirtis vykdant eksperimentinę plėtrą;

17.5. kuriamo produkto santykinis ŠESD mažinimo potencialas.

18. Už atitiktį 15 punkte nurodytiems reikalavimams projektams yra skiriami balai (maksimalus galimas balų skaičius  pagal kiekvieną kriterijų nurodytas Aprašo 4 priede).

19. Esant poreikiui Agentūra paraiškų vertinimui gali pasitelkti nepriklausomus ekspertus. Vertinant projektų paraiškas Agentūra atlieka:

19.1. administracinį paraiškų vertinimą;

19.2. aplinkosauginį-techninį vertinimą.

20. Paraiškas Agentūra vertina pasibaigus konkursui eilės tvarka pagal jų registracijos datą APVIS. Paraiškų administracinės atitikties vertinimas negali trukti ilgiau kaip 30 darbo dienų nuo kvietimo teikti paraiškas pabaigos dienos. Agentūros direktoriaus sprendimu, vertinimo terminas gali būti pratęstas 10 darbo dienų. Administracinės atitikties vertinimo metu nustatoma, ar paraiška tinkamai užpildyta, ar pateikti visi reikalaujami dokumentai, ar pareiškėjas yra tinkamas subsidijai gauti, ar tenkinami nustatytieji specialieji reikalavimai.

21. Tuo atveju, jei projekto paraiškoje yra netikslumų ir (ar) trūkumų, Agentūra prašo pareiškėjo patikslinti projekto paraiškoje pateiktą informaciją ir (ar) pateikti trūkstamus dokumentus ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo tokio pareikalavimo pateikimo momento. Trūkstami dokumentai pateikiami, informacija yra tikslinama ta apimtimi, kuri yra nurodoma Agentūros prašyme. Agentūrai nustačius, kad projekto pareiškėjas neatitinka Aprašo II skyriuje jam taikomų reikalavimų, ir (ar) pateikti ne visi prašomi dokumentai bei reikiama informacija pagal Aprašo IV skyrių ir projekto paraiškos teikėjas per nustatytą 5 darbo dienų terminą nepatikslina informacijos ir (ar) nepateikia trūkstamų dokumentų, ir (ar) projekto paraiška neatitinka Aprašo III, V ir VI skyrių reikalavimų, projekto paraiška atmetama. Apie priimtą sprendimą dėl projekto paraiškos atmetimo Agentūra informuoja pareiškėją per 5 (penkias) darbo dienas nuo sprendimo priėmimo dienos kartu pateikdama sprendimą.

22. Paraiškos, atitinkančios administracinės atitikties vertinimo reikalavimus, teikiamos toliau aplinkosauginio-techninio projekto vertinimo etapui. Agentūra aplinkosauginio-techninio vertinimo etapui gali pasitelkti ekspertus.

23.  Pateiktoje paraiškoje nurodyti duomenys be Agentūros ar eksperto paklausimo po paraiškos pateikimo dienos negali būti koreguojami ar tikslinami.

24. Aplinkosauginis-techninis projekto vertinimas atliekamas Agentūros nustatyta tvarka.

25. Aplinkosauginis-techninis projekto vertinimas turi trukti ne ilgiau kaip 60 darbo dienų nuo atlikto paraiškos administracinės atitikties vertinimo datos. Šis terminas gali būti Agentūros vadovo motyvuotu sprendimu pratęstas ne ilgiau kaip 30 darbo dienų, atsižvelgus į gautų paraiškų apimtis ir skaičių.

26. Agentūra ne vėliau kaip per 10 darbo dienų nuo visų paraiškų vertinimo pabaigos, Projektų paraiškas kartu su jų vertinimo rezultatais ir išvadomis teikiamos svarstyti projektų atrankos komisijai, kurios sudėtis patvirtinta šiame Tvarkos apraše:

Aplinkos ministerijos Klimato politikos grupės atstovas – projektų atrankos komisijos pirmininkas;

Energetikos ministerijos atstovas;

Ekonomikos ir inovacijų ministerijos atstovas;

Susisiekimo ministerijos atstovas;

Žemės ūkio ministerijos atstovas;

Mokslo, inovacijų ir technologijų agentūros atstovas;

Lietuvos pramonininkų konfederacijos atstovas;

Lietuvos inovacijų centro atstovas;

Lietuvos energetikos instituto atstovas;

Lietuvos mokslo tarybos atstovas.

27. Projektų atrankos komisija:

27.1. priima sprendimus dėl pritarimo ar pritarimo su išlyga projektų paraiškoms arba jų atmetimo;

27.2. gali siūlyti Pareiškėjams susimažinti projekto išlaidas, sumažinti subsidiją, nefinansuoti kai kurių veiklų;

27.3 sudaro galutinę projekto paraiškų eilę. Jeigu projektai surenka vienodą balų skaičių ir jiems finansuoti nepakanka kvietimui skirtos lėšų sumos, pirmenybė teikiama projektams, kurių kuriamo produkto santykinis ŠESD mažinimo potencialas yra didžiausias;

27.4. priima sprendimus dėl pritarimo projektų vykdymo galutinėms ataskaitoms ar jų atmetimo;

27.5. Agentūros direktoriui teikia rekomendacijas dėl finansavimo skyrimo atrinktiems projektams. Agentūros direktorius, remdamasis Komisijos siūlymais, priima sprendimą dėl finansavimo skyrimo.

28. Vykdydama savo funkcijas ir priimdama sprendimus projektų atrankos komisija privalo vadovautis sąžiningumo, objektyvumo ir teisingumo principais.

29. Pagrindinė projektų atrankos komisijos darbo forma – posėdžiai. Posėdžiai gali būti organizuojami ir nuotoliniu būdu. Projektų atrankos komisijos posėdžiai šaukiami, kai Agentūra ar projektų atrankos komisijos nariai mato būtinybę organizuoti posėdį. Agentūra ne vėliau kaip prieš 5 darbo dienas iki planuojamo posėdžio elektroniniu paštu informuoja projektų atrankos komisijos narius apie posėdžio datą, posėdžio darbotvarkę ir išsiunčia projektų atrankos komisijos nariams reikalingą medžiagą.

30. Projektų atrankos komisijos posėdis laikomas teisėtu, jei jame dalyvauja daugiau negu pusė projektų atrankos komisijos narių, tarp jų – projektų atrankos komisijos pirmininkas . Komisijos posėdžiams vadovauja projektų atrankos komisijos pirmininkas. Nesusirinkus reikiamam projektų atrankos komisijos narių skaičiui, ne vėliau kaip per 5 darbo dienas šaukiamas pakartotinis projektų atrankos komisijos posėdis.

31. Komisijos posėdžiams sekretoriauja Agentūros Nacionalinių programų valdymo departamento Klimato kaitos skyriaus atsakingas darbuotojas.

32. Prireikus į projektų atrankos komisijos posėdžius gali būti kviečiami projektų paraiškų rengėjai, partnerių atstovai, kitų valstybės valdymo, savivaldybių, mokslo ir studijų institucijų, nevyriausybinių organizacijų, verslo ir pramonės įmonių atstovai ir ekspertai. Šie atstovai ir (ar) ekspertai gali dalyvauti projektų atrankos komisijos posėdžiuose, jeigu apie tai iš anksto el. paštu buvo informuoti projektų atrankos komisijos nariai.

33. Sprendimai priimami atviru balsavimu. Sprendimas laikomas priimtu, jeigu balsavime dalyvavo 2/3 posėdyje dalyvavusių projektų atrankos komisijos narių ir jam pritarė daugiau negu pusė balsavusių projektų atrankos komisijos narių. 

34. Projektų atrankos komisijos sprendimai įforminami  protokolu. Protokole privalo būti nurodyta posėdžio data, dalyviai, darbotvarkės klausimai ir priimti sprendimai. Priimant sprendimą, protokole turi būti nurodytas projekto paraiškos registracijos numeris, projekto pavadinimas, ir jam siūloma skirti subsidijos suma. Suderintą protokolą pasirašo projektų atrankos komisijos pirmininkas  ir posėdžio sekretorius.

35. Projektų atrankos komisijos posėdžio protokole įformintas sprendimas, ne vėliau kaip per 5 darbo dienas po posėdžio dienos teikiamas Agentūros direktoriui ir įforminamas Agentūros direktoriaus įsakymu dėl finansavimo skyrimo. Apie kitus sprendimus Agentūra pareiškėjus informuoja raštu. Agentūra ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo sprendimo finansuoti priėmimo raštu informuoja pareiškėją ir Aplinkos ministeriją.

36. Projektų atrankos komisijos narys privalo kitus projektų atrankos komisijos narius informuoti apie galimą viešųjų ir privačių interesų konfliktą ir nusišalinti nuo balsavimo, jeigu jo balsavimas galėtų sukelti viešųjų ir privačių interesų konfliktą.

37. Skyrus finansavimą Agentūros direktoriaus įsakymu, Agentūra per 20 darbo dienų nuo sprendimo priėmimo parengia finansavimo sutarties projektą ir pateikia pareiškėjui derinti. Finansavimo sutartis turi būti suderinta ir pasirašyta per 1 mėnesį nuo sutarties projekto pateikimo pareiškėjui derinti dienos. Per nustatytą terminą dėl pareiškėjo kaltės nepasirašius suderintos finansavimo sutarties, laikoma, kad pareiškėjas subsidijos atsisako.

38Pareiškėjai darbų, paslaugų ir prekių pirkimus, susijusius su projekto įgyvendinimu, turi atlikti vadovaudamiesi Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymu, kai pareiškėjas yra perkančioji organizacija, arba vadovaudamiesi Ūkio subjektų, kurie nėra perkančiosios organizacijos pagal Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymą, pirkimų vykdymo tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2010 m. rugsėjo 14 d. įsakymu Nr. D1-762 „Dėl ūkio subjektų, kurie nėra perkančiosios organizacijos pagal Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymą, pirkimų vykdymo tvarkos aprašo patvirtinimo“, kai pareiškėjas nėra perkančioji organizacija“.

39. Pagal šią priemonę, pirkimai turi būti atliekami vadovaujantis žaliųjų viešųjų pirkimų kriterijais, vadovaujantis 2010 m. liepos 21 d.  Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimu „Dėl žaliųjų pirkimų tikslų nustatymo ir įgyvendinimo“.

40. Pareiškėjo prašymu Agentūra gali priimti sprendimą skirti iki 30 procentų avansą. Avansinis mokėjimas atliekamas pareiškėjui pateikus avansinio mokėjimo prašymą per APVIS ir finansų įstaigos ar draudimo įmonės garantiją, laidavimo raštą ar laidavimo draudimo raštą dėl avanso sumos (reikalavimas pateikti garantiją, laidavimo raštą ar laidavimo draudimo raštą dėl avanso sumos netaikomas biudžetinėms įstaigoms, viešosioms įstaigoms, kurių savininkė yra valstybė ar savivaldybė). Sumokėta avansinė lėšų suma  atskaitoma iš mokėjimo. Tinkamai užpildytą avansinio mokėjimo prašymą Agentūra patikrina per 15 darbo dienų ir perduoda Nacionaliniam bendrųjų funkcijų centrui prašyme nurodytą avansinio mokėjimo sumą išmokėti pareiškėjui į prašyme nurodytą banko sąskaitą.

41. Avansinio, tarpinio ar galutinio mokėjimo prašymai rengiami ir nagrinėjami, finansinė parama išmokama finansinės paramos sutartyje nustatyta tvarka ir laikantis Paramos administravimo apraše nustatytų sąlygų.

 

 

V SKYRIUS

BENDRIEJI FINANSAVIMO PRINCIPAI

 

42. Pagal Tvarkos aprašą tinkamą išlaidų paskirstymą, finansavimą ir pajamas galima įrodyti metinėmis pareiškėjo finansinėmis ataskaitomis, kurias, Agentūrai paprašius, pastarasis turi pateikti Agentūros nustatyta tvarka ir terminais.

43. Pareiškėjas privalo apskaityti projekto lėšas atskirai, t. y. projekto įgyvendinimo sąskaitoje. Tuo atveju, jei yra gaunamos pajamos iš projekto, pareiškėjas privalo Agentūrai pateikti informaciją ir (ar) dokumentus, pagrindžiančius pajamų panaudojimą. Priemonei finansinė parama teikiama, vadovaujantis 2014 m. birželio 17 d. Komisijos Reglamentu (ES) Nr. 651/2014, kuriuo tam tikrų kategorijų pagalba skelbiama suderinama su vidaus rinka, taikant Sutarties 107 ir 108 straipsnius (toliau – Bendrosios išimties reglamentas) su visais pakeitimais. Pagalbos (finansinės paramos) suma  nustatoma vadovaujantis Reglamento 651/2014 25 straipsnio  dalimi:

43.1. bandomajai taikomajai (eksperimentinei) veiklai – 25 proc. tinkamų finansuoti išlaidų;

43.2. finansavimo intensyvumas gali būti padidintas 10 procentinių punktų vidutinėms įmonėms;

43.3. finansavimo intensyvumas gali būti padidintas 20 procentinių punktų mažosioms įmonėms;

43.4. finansavimo intensyvumas gali būti padidintas 15 procentinių punktų, jeigu tenkinama viena iš šių sąlygų:

43.4.1. vykdant projektą veiksmingai bendradarbiauja:

— įmonės, kurių bent viena yra MVĮ, arba projektas vykdomas bent dviejose valstybėse narėse, arba valstybėje narėje ir EEE susitarimo susitariančiojoje šalyje, ir nė viena įmonė nepadengia daugiau kaip 70 % tinkamų finansuoti išlaidų, arba

— įmonė ir bent viena mokslinių tyrimų ir žinių sklaidos organizacija, kuri viena ar kartu padengia bent 10 % tinkamų finansuoti išlaidų ir turi teisę skelbti savo pačios mokslinių tyrimų rezultatus;

43.4.2. projekto rezultatai yra plačiai skelbiami konferencijose, leidiniuose, atviros prieigos saugyklose arba per nemokamą arba atvirąją programinę įrangą.

44. Maksimalus subsidijos dydis vienam pareiškėjui yra 1 000 000 Eur (vienas milijonas eurų)44 Pareiškėjas planuoja tik tuos eksperimentinės veiklos darbus, mokslinius tyrimus, įrangos įsigijimą, žmogiškuosius išteklius ir kitas priemones, be kurių neįmanoma pasiekti projekto rezultatų.  Projekto tinkamų finansuoti išlaidų dalis, kurios nepadengia projektui skiriama subsidija, turi būti finansuojama iš pareiškėjo ir/arba partnerių (jei tokie yra) lėšų.

45. Darbo užmokesčio išlaidos neturi viršyti atitinkamos specializacijos ir kvalifikacijos darbuotojams nustatyto darbo užmokesčio. Darbuotojui negali būti planuojamos išmokos, kurios būtų mokamos kaip autorinis atlyginimas arba kaip atlyginimas už paslaugas. Pareiškėjai negali sudaryti darbo ir savanoriško darbo sutarčių su tuo pačiu projekto veiklas įgyvendinančiu darbuotoju, t. y. darbuotojas negali turėti tame pačiame projekte dėl projekto veiklų vykdymo kelių darbo sutarčių su skirtingais pareiškėjais arba savanoriško darbo sutarties ir darbo sutarties su tuo pačiu pareiškėju ar skirtingais pareiškėjais.

46. Projekto biudžetas turi būti suplanuotas visam projekto laikotarpiui.

. VI SKYRIUS

TINKAMOS FINANSUOTI IŠLAIDOS

 

47. Tinkamos finansuoti išlaidos:

47.1. patirtos išimtinai projekto tikslams ir rezultatams pasiekti, realios ir teisingos, nurodytos projekto biudžete ir pagrįstos finansiniais dokumentais;

47.2. proporcingos ir būtinos projekto įgyvendinimui;

47.3. patirtos projekto įgyvendinimo metu, laikantis ekonomiškumo, našumo ir efektyvumo principų.

48. Tinkamų išlaidų, kurioms finansuoti Tvarkos apraše nustatyta tvarka gali būti skiriama subsidija, kategorijos yra:

48.1. Ilgalaikio turto – išlaidos priemonėms ir įrenginiams, atsižvelgiant į mastą ir laikotarpį, kuriuo jie naudojami projektui. Jei šios priemonės ir įrenginiai nenaudojami visą projekto trukmę, tuomet finansuojamos tik tos nusidėvėjimo išlaidos, kurios atitinka projekto trukmę ir yra apskaičiuotos pagal visuotinai priimtus apskaitos principus;

48.2. medžiagų ir trumpalaikio turto projekto įgyvendinimui įsigijimo išlaidos;

48.3. išlaidos projekto įgyvendinimui pagal paslaugų sutartis;

48.4 išlaidos personalui: išlaidos projektui vykdyti įdarbintiems mokslininkams, technikams ir kitiems pagalbiniams darbuotojams, išlaidos renginiams, kelionėms ir komandiruotėms.

49. Netinkamos finansuoti išlaidos:

49.1. baudos, finansinės sankcijos ir bylinėjimosi išlaidos;

49.2. debeto palūkanos, finansinių operacijų išlaidos, uostų, komiso rinkliavos ir nuostoliai, atsiradę dėl užsienio valiutos keitimo, kiti grynai finansinių sandorių kaštai;

49.3. paskolų, išperkamosios nuomos išlaidos;

49.4. pirkimo ir (arba) importo pridėtinės vertės mokestis (toliau – PVM), kurį pagal Lietuvos Respublikos teisės aktus galima įtraukti į PVM atskaitą, net jeigu toks PVM į atskaitą įtrauktas nebuvo;

49.5. projekto parengimo ar studijų parengimo išlaidos;

49.6. nekilnojamojo turto, įskaitant, bet neapsiribojant žemę, įsigijimo išlaidos.

49.7. transporto priemonių įsigijimo, lizingo (finansinės nuomos), eksploatavimo ir su tuo susijusios išlaidos;

49.8. naudoto turto įsigijimo išlaidos;

49.9. išlaidos, tiesiogiai nesusijusios su projekto vykdymu;       

49.10. išlaidos, kurios anksčiau buvo finansuotos (apmokėtos) ar yra priimtas sprendimas jas finansuoti iš Lietuvos Respublikos valstybės ir savivaldybių biudžetų ar išteklių fondų, Europos Sąjungos arba ne Europos Sąjungos šalių valstybės institucijų lėšų;

49.11. sutarčių administravimo mokesčiai;

49.12. išlaidos, kurios apmokėtos ne paties pareiškėjo (jo įgalioto asmens) arba ne pareiškėjo nuosavomis lėšomis;

49.13. sąskaitos už patirtas išlaidas, išrašytos ne pareiškėjo (jo įgalioto asmens) vardu, išskyrus atvejus, jei pareiškėjai yra turto bendrasavininkiai.

49.14. išlaidos, kurios patirtos užsienio valstybėje ir apmokėtos ne per finansų įstaigą;

50. Išlaidos pripažįstamos tinkamomis, jei atitinka reikalavimus tinkamoms išlaidoms (Aprašo 2 priedas) bei yra teisingai ir sąžiningai paskirstytos pagal Aprašo 47 punkte nustatytas išlaidų kategorijas.

51. Projekto išlaidos apmokamos projekto finansavimo sutartyje nustatyta tvarka.

 

VII SKYRIUS

ĮSIPAREIGOJIMŲ, ATSIRADUSIŲ GAVUS SUBSIDIJAS, PRIEŽIŪRA

 

52. Visi pareiškėjo atlikti darbai, tyrimai ir kita planuota veikla turi būti kruopščiai dokumentuota ir patikrinama. Už informacijos ir pateiktų duomenų tikslumą, gautos subsidijos ir buhalterinės apskaitos tvarkymą atsako pareiškėjas Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka.

53. Pažeidimų nustatymas ir projektų įgyvendinimo priežiūra atliekami Agentūros nustatyta tvarka.

54. Agentūra turi teisę projekto įgyvendinimo vietoje atlikti patikrą (išskyrus karantino, ekstremaliosios situacijos metu, kai projekto patikra gali būti atliekama nuotoliniu būdu, naudojant nuotraukas, vaizdo įrašus, dokumentus ir pan.), vadovaudamasi Projektų atrinkimo patikroms ir kriterijų, kuriems esant privaloma tvarka tikrinamas projektas jo įgyvendinimo vietoje,  Agentūros direktoriaus įsakymu patvirtinta tvarka.55. Pažeidimas gali būti nustatomas, kai Pareiškėjas/Projekto vykdytojas:

55.1. teikdamas projekto paraišką, mokėjimo prašymus ar kitus dokumentus pateikia neteisingą informaciją arba nuslepia informaciją, turinčią reikšmės apsisprendimui suteikti finansinę paramą, išlaidų tinkamumo finansuoti nustatymui arba tinkamai projekto įgyvendinimo priežiūrai;

55.2. nukrypsta nuo finansinės paramos sutartyje numatyto projekto biudžeto ar projekto vykdymo grafiko ir apie tai neinformuoja Agentūros;

55.3. neteikia Agentūrai jos prašomos informacijos;

55.4. tinkamai netvarko projekto buhalterinės apskaitos taip, kad buhalterinės apskaitos informacija būtų aiški, objektyvi, palyginama ir laiku pateikiama, pažeidžia teisės aktus, reglamentuojančius dokumentų saugojimo tvarką.

56. Jeigu nustatoma, kad pareiškėjas neįvykdo ar netinkamai įvykdo finansinės paramos sutartyje nustatytus reikalavimus ir tai nėra esminis finansinės paramos sutarties pažeidimas, apie tai per 3 darbo dienas raštu informuojamas pareiškėja, nurodant nustatytus trūkumus ir jų pašalinimo terminus.

57. Kiekvienas pareiškėjas, įgyvendinęs projektą, finansuojamą Programos lėšomis, privalo pažymėti įsigytą materialųjį turtą ir (ar) viešinti suteiktą paramą.

58. Pareiškėjai įgyvendinę projektus privalo įrengti informacinę lentą. Rekomenduojamas informacinės lentos dydis 800 x 600 mm. Detalesni informacinių lentų įrengimo reikalavimai nurodyti procedūrų vadove, patvirtintame Agentūros direktoriaus įsakymu (toliau –Agentūros procedūrų vadovas), kurie skelbiami Agentūros interneto svetainėje.

59. Pareiškėjai įgyvendinę projektus privalo jų rezultatus paviešinti: (seminare, konferencijoje ir pan.) Lietuvoje ir (ar) parengti bent 1 viešinimo straipsnį spaudoje.

60. Jei dėl pareiškėjo kaltės nepasiektos finansavimo sutartyje nustatytos projekto rodiklių reikšmės, subsidija tikslinama tokia tvarka:

60.1 jeigu projekto produktas pakilo per 2 MTEP etapų klasifikacijos eilės numerius, bet nesiekia 9 lygio, pareiškėjui priklauso 70 procentų subsidijos;

60.2 Jeigu projekto produktas pakilo per 1 MTEP etapų klasifikacijos eilės numerius, bet nesiekia 9 lygio, pareiškėjui priklauso 50 procentų subsidijos;

60.3 Jeigu projekto produktas nepakilo MTEP etapų klasifikacijoje nei vienu eilės numeriu, pareiškėjas privalo grąžinti visą išmokėtą subsidiją.

 

 

VIII SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

61. Jeigu pareiškėjas nesilaiko projekto finansavimo sutarties sąlygų, Agentūra priima sprendimą dėl išmokėtų lėšų ar jų dalies susigrąžinimo ir (ar) finansavimo sutarties nutraukimo arba finansinių korekcijų taikymo.

62. Agentūra per projekto įgyvendinimo laikotarpį bet kada atlikti patikras projekto įgyvendinimo vietoje. Pareiškėjui nevykdant Tvarkos apraše nustatytų reikalavimų, Agentūra turi teisę iš pareiškėjo pareikalauti grąžinti jam išmokėtą subsidiją.

63. Visi su projekto įgyvendinimu susiję dokumentai turi būti saugomi ne trumpiau kaip 10 metų pasibaigus projektui.

64. Ginčai, kilę dėl Tvarkos aprašo reikalavimų vykdymo, taikymo ir aiškinimo, sprendžiami Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka.

65. Pareiškėjai turi teisę apskųsti Agentūros veiksmus ar neveikimą, susijusius su projekto paraiškų vertinimu, atranka, sprendimo dėl subsidijos skyrimo ar neskyrimo Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymo nustatyta tvarka.

 

___________________

 

Klimato kaitos programos     priemonės „Eksperimentinė plėtra ir (ar) inovatyvūs projektai skirti šiltnamio efektą sukeliančių dujų kiekio mažinimui“ tvarkos aprašo

2 priedas

 

 

reikalavimai Tinkamoms išlaidoms

 

Išlaidų kategorija

Tinkamos išlaidos

Sąnaudas pateisinantys dokumentai

Išlaidos naujo ilgalaikio turto įsigijimui (nusidėvėjimui ).

Projektui vykdyti reikalingo ilgalaikio turto (materialiojo turto, kompiuterinės bei programinės įrangos ir kito ilgalaikio nematerialiojo turto) įsigijimo (nusidėvėjimo) išlaidos, jei tos išlaidos yra pagrįstos, tiesiogiai susijusios su projekto vykdymu.

Tinkamos yra tik naujo, nenaudoto ilgalaikio turto nusidėvėjimo  išlaidos. Prabangos prekių įsigijimas nėra tinkamos išlaidos.

Viešųjų pirkimų komisijos posėdžių protokolai, tiekėjų apklausos, sutartys, priėmimo–perdavimo aktai, sąskaitos faktūros, kvitai, mokėjimo dokumentai, projekto paraiškos teikėjo  patvirtinti ilgalaikio turto nusidėvėjimo arba amortizacijos normatyvai, kiti pateisinantys dokumentai.

Išlaidos pagal paslaugų sutartis

Projektui vykdyti būtinų paslaugų pagal sutartis, kurios papildo tiesiogines projekto veiklas ir be jų nebūtų pasiektas projekto rezultatas. įsigijimo išlaidos. Paslaugos turi būti perkamos vadovaujantis viešųjų pirkimų taisyklėmis.

Viešųjų pirkimų komisijos posėdžių protokolai, tiekėjų apklausos, sąskaitos faktūros, kvitai, mokėjimo dokumentai, sutartys, priėmimo–perdavimo aktai, kiti išlaidas pateisinantys dokumentai.

Išlaidos medžiagoms, trumpalaikiam turtui ir panašiems produktams (prekėms)

Projektui vykdyti būtinų medžiagų, priemonių ir panašių produktų (prekių) pirkimo išlaidos. Prekės turi būti perkamos vadovaujantis viešųjų pirkimų taisyklėmis.

Išlaidos su projekto vykdymo reikmėmis susijusiems pirkiniams, kurie pagal projekto paraiškos teikėjo taikomą apskaitos tvarką nėra ilgalaikis turtas ir yra būtini projektui vykdyti.

Viešųjų pirkimų komisijos posėdžių protokolai, tiekėjų apklausos, sąskaitos faktūros, kvitai, mokėjimo dokumentai, sutartys, priėmimo–perdavimo aktai, kiti pateisinantys dokumentai.

Išlaidos personalui: darbo užmokestis,

socialinio draudimo įmokos, įmokos į garantinį fondą, komandiruočių išlaidos

Projektą tiesiogiai vykdančio personalo, dirbančio pagal darbo sutartis, su darbo santykiais susijusios sąnaudos už laiką, dirbtą vykdant projektą. Socialinio draudimo įmokos – darbdavio mokamos socialinio draudimo įmokos, įmokos į garantinį fondą. Darbo užmokestis apskaičiuojamas vadovaujantis Darbo kodeksu ir kitais Lietuvos Respublikos teisės aktais.

Atostoginiai projekte yra tinkamos išlaidos tik tada, jeigu  išmokami už projekte uždirbtą laikotarpį.

Projektą vykdančių darbuotojų komandiruočių išlaidos Lietuvoje (pas projekto partnerius) ir užsienyje (pristatant pranešimus apie projekto rezultatus renginiuose): kelionės išlaidos, dienpinigiai, gyvenamojo ploto nuomos išlaidos, draudimo išlaidos. Komandiruočių išlaidos apskaičiuojamos neviršijant Lietuvos Respublikos Vyriausybės patvirtintų dienpinigių ir gyvenamojo ploto nuomos išlaidų normų ir dienpinigių normų Lietuvoje, taikomų biudžetinėms įstaigoms.

Darbo sutartys, įsakymai (potvarkiai), žiniaraščiai (mokėjimo, atsiskaitymo ir pan.), mokėjimo dokumentai. Įsakymai (potvarkiai) dėl darbuotojų siuntimo į komandiruotę, komandiruotės dalyvių avansinės apyskaitos arba buhalterinės pažymos dėl patirtų komandiruotės išlaidų, komandiruotės išlaidas pateisinantys dokumentai: bilietų pirkimo sąskaitos faktūros, kelionės bilietai, kvitai, sąskaitos už gyvenamojo ploto nuomos paslaugas, kelionės lapas, kuriame nurodyta nuvažiuotų kilometrų skaičius ir kuro sunaudojimas, mokėjimo dokumentai. Kiti personalo išlaidas pateisinantys dokumentai. Darbo užmokesčio dydį pagrindžiantys dokumentai yra darbo užmokesčio priskaitymo pažyma už 3-6 mėn. laikotarpį iki projekto pateikimo.

 

______________

 

 

 

Klimato kaitos programos     priemonės „Eksperimentinė plėtra ir (ar) inovatyvūs projektai skirti šiltnamio efektą sukeliančių dujų kiekio mažinimui“ tvarkos aprašo

3 priedas

 

PARAIŠKOS ADMINISTRACINIO VERTINIMO LENTELĖ

________________

(pildymo data)

 

Paraiškos registracijos Nr......................................................................................................... ...............

Projekto paraiškos teikėjas .................................................................................................. ...................

Projekto pavadinimas....................................................................................................... ......................

 

Eil. Nr.

Administracinio vertinimo kriterijai

Taip

Ne

Pastabos

1.

Pateikti visi paraiškos priedai

 

 

 

2.

Paraiška atitinka Aprašo II skyriaus reikalavimus

 

 

 

3.

Projektas atitinka Aprašo III skyriaus reikalavimus

 

 

 

4.

Projektas atitinka Aprašo IV skyriaus reikalavimus

 

 

 

5.

Projektas atitinka Aprašo V skyriaus reikalavimus

 

 

 

6.

Projektas atitinka Aprašo VI skyriaus reikalavimus

 

 

 

 

Siūlymas (paraišką teikti / neteikti ekspertiniam vertinimui, prašyti paraišką patikslinti)

................................................................................................................................................................

 

Darbo grupė:

 

(pareigos)                                                         (parašas)                                            (vardas, pavardė)

 

______________

 

 

 

Mokslinių tyrimų ir eksperimentinės plėtros

Klimato kaitos programos     priemonės „Eksperimentinė plėtra ir (ar) inovatyvūs projektai skirti šiltnamio efektą sukeliančių dujų kiekio mažinimui“ tvarkos aprašo

4 priedas

 

PARAIŠKOS VERTINIMO KRITERIJAI

 

Paraiškos  vertinimo kriterijaus (toliau – kriterijus) pavadinimas

Kriterijaus vertinimo aspektai ir paaiškinimai

 

Didžiausias galimas kriterijaus balas

1. MTEP etapas, kuriuo pradedamas projektas

Vertinimo skalė:

1.1. projekto veiklos pradedamos projekto dalyviams jau turint MTEP etapų klasifikacijos 8 etapo veiklos rezultatus – skiriama 10 balų;

1.2. projekto veiklos pradedamos projekto dalyviams jau turint MTEP etapų klasifikacijos 7 etapo veiklos rezultatus – skiriami 5 balai.

 

10

2. Kuriamo produkto naujumas/inovatyvumas, planuojami technologiniai pasiekimai

Vertinimo skalė:

2.1. pateikti nauji, ES, ar platesniu mastu dar netaikyti technologiniai sprendimai, galintys turėti didelės įtakos visos technologijų srities plėtrai; kuriamas Produktas remiasi naujausiais mokslinių tyrimų rezultatais, yra naujas ir žymiai geresnis nei alternatyvūs sprendimai – skiriama iki 10 balų;

2.2. pateikti Lietuvoje dar netaikyti technologiniai sprendimai, darantys įtaką technologijų plėtrai. Produktas remiasi mokslinių tyrimų rezultatais ir yra geresnis nei alternatyvūs sprendimai  – skiriama iki 5 balų;

2.3. Produktas nėra naujas Lietuvos rinkoje, moksliniai pasiekimai neturės įtakos projekto dalyvių veiklai; nebus sukurtas naujas ar reikšmingai pagerintas produktas – skiriama 0 balų.

10

3. Planuojamo sukurti produkto komercinis potencialas, rinka

Vertinimo skalė:

3.1. projekto metu numatomas vystyti Produktas turi didelį komercinį potencialą, didelę ir (ar) augančią potencialią rinką su ribota konkurencija; projekto dalyviai jau užima rinkos dalį ar yra tinkamai pasirengę ją užimti – skiriama iki 10 balų;

3.2. projekto metu numatomas vystyti Produktas turi ribotą komercinį potencialą ir potencialią rinką, konkurencija joje didelė; projekto dalyviai yra pasirengę užimti rinkos dalį – skiriama iki 5 balų;

3.3. projekto metu numatomas vystyti Produktas neturi komercinio potencialo ir potencialios rinkos, konkurencija joje didelė; projekto dalyviai nėra pasirengę užimti rinkos dalies – skiriama 0 balų.

10

 

4. Pareiškėjo patirtis vykdant eksperimentinę plėtrą

 

4.1. juridinio asmens sukurtų produktų, pasiekusių MTEP etapų klasifikacijos 9 etapo veiklos rezultatus skaičius viršija 10 – skiriama iki 15 balų;

4.2. juridinio asmens sukurtų produktų, pasiekusių MTEP etapų klasifikacijos 9 etapo veiklos rezultatus skaičius siekia iki 10  – skiriama iki 10 balų;

4.3. juridinio asmens sukurtų produktų, pasiekusių MTEP etapų klasifikacijos 9 etapo veiklos rezultatus skaičius siekia iki 5 – skiriama iki 5 balų;

4.4. juridinis asmuo iki šiol nėra sukūręs produktų pasiekusių MTEP etapų klasifikacijos 9 etapo veiklos rezultatus – skiriama 0 balų.

 

15

5. Kuriamo produkto santykinis ŠESD mažinimo potencialas

5.1. projekto veiklos metu sukurtas naujas produktas/technologija, pakeisiantis senesnį produktą/technologiją, lyginant juos tarpusavyje, santykinai sumažins ŠESD išmetimus iki 100% - skiriama iki 10 balų;

5.2. projekto veiklos metu sukurtas naujas produktas/technologija, pakeisiantis senesnį produktą/technologiją, lyginant juos tarpusavyje, santykinai sumažins ŠESD išmetimus iki 50% - skiriama iki 5 balų;

 

 

10

Bendra paraiškos vertinimo kriterijų suma

55

 

___________________

 

 

Klimato kaitos programos     priemonės „Eksperimentinė plėtra ir (ar) inovatyvūs projektai skirti šiltnamio efektą sukeliančių dujų kiekio mažinimui“ tvarkos aprašo

5 priedas

 

PARAIŠKOS EKSPERTINIO VERTINIMO ANKETA

 

Paraiškos Nr............................................................................................................................................

Projekto paraiškos teikėjas .................................................................................................. ...................

Projekto pavadinimas....................................................................................................... ......................

 

I. PROJEKTO VERTINIMAS

 

Eilės Nr.

Vertinimo kriterijus

Vertinimo balas

Komentarai (būtinas detalus įvertinimo paaiškinimas)

Projektų atitikties kriterijai

1.

MTEP etapas, kuriuo pradedamas projektas

 

 

2.

Kuriamo produkto naujumas/inovatyvumas, planuojami technologiniai pasiekimai

 

 

3.

Planuojamo sukurti produkto komercinis potencialas, rinka

 

 

4.

Pareiškėjo patirtis vykdant eksperimentinę plėtrą

 

 

 

5.

Kuriamo produkto santykinis ŠESD mažinimo potencialas

 

 

 

 

II. BENDROSIOS PASTABOS APIE PROJEKTĄ

 

 

 

 

III. EKSPERTO REKOMENDACIJA DĖL PROJEKTO BIUDŽETO (tinkamą teiginį palikti, netinkamą išbraukti)

 

Sąmata pagrįsta ir reali / Išlaidas mažinti ir projektui skirti iki ______________ Eur, nurodyti, kodėl ir kokias išlaidas siūloma mažinti arba jų atsisakyti

 

________________