Projektas

 

LIETUVOS RESPUBLIKOS ŽEMĖS ŪKIO MINISTRAS

 

ĮSAKYMAS

DĖL ŽEMĖS ŪKIO MINISTRO 2022 M. GEGUŽĖS 12 D. ĮSAKYMO NR. 3D-328 „DĖL VALSTYBEI NUOSAVYBĖS TEISE PRIKLAUSANČIŲ MELIORACIJOS INŽINERINIŲ STATINIŲ REKONSTRAVIMO DARBŲ INVESTICIJŲ PROJEKTŲ FINANSAVIMO TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

2023 m.                 d. Nr. 3D-

Vilnius

 

1.    P a k e i č i u Valstybei nuosavybės teise priklausančių melioracijos inžinerinių statinių rekonstravimo darbų investicijų projektų finansavimo taisykles, patvirtintas Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2022 m. gegužės 12 d. įsakymu Nr. 3D-328 „Dėl Valstybei nuosavybės teise priklausančių melioracijos inžinerinių statinių rekonstravimo darbų projektų finansavimo taisyklių patvirtinimo“:

1.1. Pakeičiu 1 punktą ir jį išdėstau taip:

1. Valstybei nuosavybės teise priklausančių melioracijos inžinerinių statinių rekonstravimo darbų investicijų projektų finansavimo taisyklės (toliau – Taisyklės) reglamentuoja valstybei nuosavybės teise priklausančių blogos būklės melioracijos inžinerinių statinių rekonstravimo darbų, vykdomų pagal Investicinę priemonę „Valstybei nuosavybės teise priklausančių žemės savininkų ir kitų naudotojų žemėje esančių melioracijos statinių rekonstravimo ir remonto darbams“ ir Pažangos priemonę „Pagerinti valstybei nuosavybės teise priklausančių melioracijos statinių būklę  didinant žemės ūkio veiklos konkurencingumą“ (abi kartu – Priemonės), finansuojamų iš Žemės ūkio ministerijai skirtų valstybės biudžeto asignavimų, finansavimo tvarką, Priemonių investicinių projektų pateikimo, vertinimo, lėšų skyrimo ir administravimo tvarką.“

1.2. Pakeičiu 2 punktą ir jį išdėstau taip:

2. Taisyklės parengtos vadovaujantis Lietuvos Respublikos melioracijos įstatymo 7 straipsnio 1 dalimi, Lietuvos Respublikos biudžeto sandaros įstatymo 5 straipsnio 1 dalimi, 14 straipsnio 1 dalie 2 punktu, Lietuvos Respublikos savivaldybių biudžetų pajamų nustatymo metodikos įstatymo 5 straipsnio 3 dalimi, Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2020 m. rugsėjo 9 d. nutarimu Nr.  998 „Dėl 2021–2030 metų nacionalinio pažangos plano patvirtinimo“, Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2021 m. balandžio 28 d. nutarimu Nr. 292 „Dėl Lietuvos Respublikos strateginio valdymo įstatymo, Lietuvos Respublikos regioninės plėtros įstatymo 4 straipsnio 3 ir 5 dalių, 7 straipsnio 1 ir 4 dalių ir Lietuvos Respublikos biudžeto sandaros įstatymo 141 straipsnio 3 dalies įgyvendinimo“, Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2022 m. vasario 23 d. nutarimu Nr. 148 „Dėl 2022–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministerijos žemės ir maisto ūkio, kaimo plėtros bei žuvininkystės plėtros programos patvirtinimo“ bei atsižvelgiant į Valstybės pagalbos žemės ūkiui, maisto ūkiui, žuvininkystei ir kaimo plėtrai ir kitų iš valstybės biudžeto lėšų finansuojamų priemonių bendrąsias administravimo taisykles, patvirtintas Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2010 m. lapkričio 8 d. įsakymu Nr. 3D-979 „Dėl Valstybės pagalbos žemės ūkiui, maisto ūkiui, žuvininkystei ir kaimo plėtrai ir kitų iš valstybės biudžeto lėšų finansuojamų priemonių bendrųjų administravimo taisyklių patvirtinimo“ (toliau – Bendrosios administravimo taisyklės).“

1.3. Pakeičiu II skyrių ir jį išdėstau taip:

 

 

II SKYRIUS

PRIEMONIŲ TIKSLAI

 

3.    Priemonių tikslas – atlikti valstybei nuosavybės teise priklausančių blogos būklės melioracijos inžinerinių statinių (toliau – MIS) rekonstravimo darbus, siekiant pagerinti valstybei nuosavybės teise priklausančių MIS būklę, užtikrinti jų tinkamą veikimą, mažinti paviršinių vandens telkinių taršą bei prisidėti prie potvynių prevencijos.

4.    Priemonių specialieji tikslai:

4.1. išsaugoti dirvožemio derlingumą  ir gerinti žemės ūkio ir alternatyviosios veiklos sąlygas, lemiančias ekonominius ir socialinius pokyčius, nukreiptus į žemės ūkio gamybos racionalumą bei kaimo gyventojų gyvenimo kokybės gerinimą;

4.2. apsaugoti gyventojų turtą ir aplinką;

4.3. mažinti žemės ūkio veiklos neigiamą įtaką klimatui ir didinti žemės ūkio veiklos subjektų konkurencingumą prisitaikant prie besikeičiančių klimato sąlygų.“

1.4. Pakeičiu 5.12 papunktį ir jį išdėstau taip:

5.12. Centras– valstybės įmonė Žemės ūkio duomenų centras.“

1.5. Pakeičiu 6.1 papunktį ir jį išdėstau taip:

6.1. vadovaudamasi Centro išvada, tvirtina Projektų vykdytojų pateiktus Priemonių investicinius projektus Taisyklių, Bendrųjų administravimo taisyklių nustatyta tvarka;“.

1.6. Pakeičiu 7 punktą ir jį išdėstau taip:

7. Per 7 darbo dienas nuo Priemonių investicijų projekto gavimo dienos Agentūra gali kreiptis  į Centrą, prašydama pateikti išvadą dėl Priemonių investicijų projektų pagrįstumo bei tinkamumo finansuoti.“.

1.7. Pakeičiu 8 punktą ir jį išdėstau taip:

8. Centras pateikia Taisyklių 7 punkte nurodytą išvadą ne vėliau kaip per 10 darbo dienų nuo Agentūros kreipimosi dienos.“.

1.8. Pakeičiu 9 punktą ir jį išdėstau taip:

9. Centras atlieka šias funkcijas:“.

1.9. Pakeičiu 9.3. papunktį ir jį išdėstau taip:

9.3. nustatęs Priemonių investicijų projekto trūkumų, per 3 darbo dienas nuo Agentūros kreipimosi dienos kreipiasi į Projekto vykdytoją dėl trūkumų ištaisymo ir (ar) papildomos informacijos pateikimo. Projekto vykdytojas trūkumus turi pašalinti ir (ar) pateikti papildomą informaciją ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo Centro kreipimosi dienos.“

1.10. Pakeičiu V skyrių ir jį išdėstau taip:

V SKYRIUS

PAŽANGOS Priemonės PAGRINDINIAI FINANSAVIMO PRINCIPAI

 

10. Pažangos priemonės investicijų projektai finansuojami iš 2022–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministerijos žemės ir maisto ūkio, kaimo plėtros bei žuvininkystės  plėtros programos, patvirtintos Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2022 m. vasario 23 d. nutarimu Nr. 148 „Dėl  2022–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministerijos žemės ir maisto ūkio, kaimo plėtros bei žuvininkystės plėtros programos patvirtinimo“, Pažangos lėšų. Pagal šią Pažangos priemonę finansuojama 100 proc. visų tinkamų finansuoti Pažangos priemonės investicijų projekto išlaidų, patirtų einamaisiais biudžetiniais metais.

11. Naudos gavėjai –  žemės sklypų savininkai ir (ar) žemės sklypų teisėti naudotojai.

12. Tinkamos finansuoti Pažangos priemonės investicijų projekto išlaidos (įskaitant PVM):

12.1. MIS rekonstravimo darbai;

12.2. MIS tyrinėjimo ir projektavimo darbai;

12.3. melioracijos darbų techninė priežiūra;

12.4. melioracijos projektų ekspertizės išlaidos;

13. Pažangos priemonės investicijų projektui skiriamų lėšų paskirstymo savivaldybėms atrankos kriterijai (2 priedas):

13.1. dažniausiai sniego ir liūčių potvynių užliejama teritorija (1 pav.);

13.2. žemės ūkio naudmenų dirvožemių našumo balas savivaldybėje yra didesnis kaip 37 (2 pav.);

13.3. bendroji žemės ūkio produkcijos metinė vertė apskrityje yra didesnė kaip 330 mln. Eur (3 pav.);

13.4. bendroji žemės ūkio produkcijos metinė vertė savivaldybėje yra didesnė kaip 1 000 Eur/ha (4 pav.);

13.5. drenažu sausintas žemės ūkio naudmenų plotas užima daugiau kaip 40 proc. bendro savivaldybės teritorijos ploto (5 pav.);

13.6. lėšų poreikis MIS rekonstruoti Lietuvos savivaldybėse (6 pav.);

13.7. lėšų poreikis MIS rekonstruoti upės baseine yra didesnis kaip 80 mln. Eur (7 pav.).

14. Atitiktis kiekvienam kriterijui vertinama nuo 0 iki 1 balo. Didžiausias galimas surinkti balų skaičius – 7. Savivaldybės ir joms apskaičiuotas lėšų poreikis Pažangos priemonei sugrupuojamas pagal kiekvienos savivaldybės iš visų kriterijų surinktą balų skaičių, pirmumą teikiant savivaldybei, surinkusiai didesnį balų skaičių (1 priedas).

15. Atitinkamais biudžetiniais metais Pažangos priemonei turimos lėšos paskirstomos savivaldybėms vadovaujantis šiais principais:

15.1. jeigu atitinkamais biudžetiniais metais Pažangos priemonei turimos lėšos sudaro 13 mln. Eur ir mažiau, jos skiriamos 5–7 balus surinkusioms savivaldybėms ir paskirstomos proporcingai toms savivaldybėms apskaičiuotam lėšų poreikiui;

15.2. jeigu atitinkamais biudžetiniais metais Pažangos priemonei turimos lėšos sudaro daugiau kaip 13 mln. Eur, bet mažiau kaip 33 mln. Eur:

15.2.1. 13 mln. Eur paskirstomi savivaldybėms vadovaujantis Taisyklių 15.1 papunktyje nurodytu principu;

15.2.2. likusios lėšos paskirstomos kitoms savivaldybėms vadovaujantis Taisyklių 15 punktu sudaryta pirmumo eile, kiekvienai savivaldybei skiriant iki 2 mln. Eur, bet neviršijant tai savivaldybei apskaičiuoto lėšų poreikio;

15.3. jeigu atitinkamais biudžetiniais metais Pažangos priemonei turimos lėšos sudaro 33 mln. Eur ir daugiau:

15.3.1. 50 proc. šių lėšų skiriama 5–7 balus surinkusioms savivaldybėms ir paskirstoma proporcingai toms savivaldybėms apskaičiuotam lėšų poreikiui;

15.3.2. 40 proc. šių lėšų skiriama 3–4,99 balus surinkusioms savivaldybėms ir paskirstoma proporcingai toms savivaldybėms apskaičiuotam lėšų poreikiui;

15.3.3. 10 proc. šių lėšų skiriama 0–2,99 balus surinkusioms savivaldybėms ir paskirstoma proporcingai toms savivaldybėms apskaičiuotam lėšų poreikiui.

16. Siekiant tinkamai, koncentruotai bei efektyviai panaudoti skiriamas lėšas Pažangos priemonės investiciniams projektams įgyvendinti, vertinimo atrankos kriterijai ir finansavimo principai kasmet peržiūrimi ir atnaujinami pagal poreikį.

17. Reikalavimai Projekto vykdytojui:

17.1. Pažangos priemonės pradedamos įgyvendinti nuo Pažangos priemonės investicijų projekto teritorijos pagrindinės upės žemiausios vietos;

17.2. Pažangos priemonės investicijų projektas turi būti rengiamas kadastro vietovių ribose;

17.3. kadastro vietovių, įtraukiamų į Pažangos priemonės investicijų projektą, parinkimo prioritetai:

17.3.1. atstumas iki Pažangos priemonės investicijų projekto teritorijos pagrindinės upės žemiausios vietos (prioritetas teikiamas arčiausiai iki Pažangos priemonės investicijų projekto teritorijos pagrindinės upės žemiausios vietos esančiai kadastro vietovei);

17.3.2. didesnis lėšų poreikis MIS rekonstravimo darbams;

17.3.3. didesnis blogos būklės magistralinių melioracijos griovių ilgis;

17.3.4. rekonstruotinų MIS sąsaja su gretimoje kadastro vietovėje rekonstruotais ar numatytais rekonstruoti melioracijos grioviais ir (ar) sureguliuotais upeliais (nuoseklumas);

17.4. rekonstruotinų melioracijos objektų parinkimo prioritetai:

17.4.1. didesnis melioracijos griovio ar sureguliuoto upelio bendras sausinamas plotas (vandentakio baseino dydis);

17.4.2. melioracijos objektas, surenkantis vandenį iš neveikiančios ar neefektyviai veikiančios drenažo sistemos.“

1.11. Pakeičiu VI skyrių ir jį išdėstau taip:

 

VI SKYRIUS

INVESTICInės PriemonėS PAGRINDINIAI FINANSAVIMO PRINCIPAI

 

18. Investicinės priemonės investicijų projektai finansuojami iš Investicinės priemonės lėšų, atsižvelgiant į Žemės ūkio ministerijos strateginio planavimo komiteto, patvirtinto žemės ūkio ministro 2011 m. kovo 23 d. įsakymu Nr. 3D-228 „Dėl Žemės ūkio ministerijos strateginio planavimo komiteto ir Žemės ūkio ministerijos programų priemonių įgyvendinimo priežiūros komisijos sudarymo ir jų darbo reglamento patvirtinimo“, priimtą sprendimą. Pagal šią Investicinę priemonę finansuojama 100 proc. visų tinkamų finansuoti Investicinės priemonės investicijų projekto išlaidų, patirtų einamaisiais biudžetiniais metais. Mažiausia paramos suma vienam Projekto vykdytojui – 300 000 (trys šimtai tūkstančių) Eur (įskaitant PVM).

19. Naudos gavėjai –  žemės sklypų savininkai ir (ar) žemės sklypų teisėti naudotojai.

20. Tinkamos finansuoti Investicinės priemonės investicijų projekto išlaidos (įskaitant PVM):

20.1. MIS rekonstravimo darbai;

20.2. MIS tyrinėjimo ir projektavimo darbai;

20.3. melioracijos darbų techninė priežiūra;

20.4. melioracijos projektų ekspertizės išlaidos;

21. Atrenkant savivaldybes, kuriose būtų vykdomi Investicinės priemonės investicijų projektai, taikomi baseininio principo kriterijai:

21.1. upės baseino dydis, teikiant pirmenybę didesniam upės baseinui;

21.2. pabaseinių išsidėstymas, pradedant žemiausia ir problematiškiausia pagrindinės upės vieta.

22. Reikalavimai Projekto vykdytojui:

22.1. Investicinė priemonė pradedama įgyvendinti nuo Investicinės priemonės investicijų projekto teritorijos pagrindinės upės žemiausios vietos;

22.2. Investicinės priemonės investicijų projektas turi būti rengiamas kadastro vietovių ribose;

22.3. kadastro vietovių, įtraukiamų į Investicinės priemonės investicijų projektą, parinkimo prioritetai:

22.3.1. artumas iki Investicinės priemonės investicijų projekto teritorijos pagrindinės upės žemiausios vietos (prioritetas teikiamas arčiausiai iki Investicinės priemonės investicijų projekto teritorijos pagrindinės upės žemiausios vietos esančiai kadastrinei vietovei);

22.3.2. didesnis lėšų poreikis MIS rekonstravimo darbams;

22.3.3. didesnis blogos būklės magistralinių melioracijos griovių ilgis;

22.3.4. rekonstruotinų MIS sąsaja su gretimoje kadastro vietovėje rekonstruotais ar numatytais rekonstruoti melioracijos grioviais ir (ar) sureguliuotais upeliais (nuoseklumas);

22.4. rekonstruotinų melioracijos objektų parinkimo prioritetai:

22.4.1. didesnis melioracijos griovio ar sureguliuoto upelio bendras sausinamas plotas (vandentakio baseino dydis);

22.4.2. melioracijos objektas, surenkantis vandenį iš neveikiančios ar neefektyviai veikiančios drenažo sistemos.“

1.12. Pakeičiu VII, VIII, IX, X, XI ir XII skyrius ir juos išdėstau taip:

vII SKYRIUS

PRIEMONIŲ INVESTICIJŲ PROJEKTŲ RENGIMAS, TEIKIMAS IR VERTINIMAS

 

23. Ministerijos struktūrinis padalinys, atsakingas už melioracijos politikos formavimą, ne vėliau kaip per 10 darbo dienų nuo atitinkamų metų valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų finansinių rodiklių patvirtinimo įstatymo įsigaliojimo dienos, vadovaudamasis Taisyklėmis parengia žemės ūkio ministro įsakymo projektą dėl lėšų paskirstymo savivaldybėms. Lėšos, skirtos savivaldybėms Priemonių investicijų projektams įgyvendinti, tvirtinamos žemės ūkio ministro įsakymu.

24. Ministerija, atsižvelgdama į Taisyklių  23 punkte nurodytu įsakymu patvirtintas lėšas savivaldybėms, per 5 darbo dienas raštu informuoja Agentūrą ir Projektų vykdytojus apie Priemonių projektų pateikimo tvarką bei terminus. Jei kuri savivaldybės administracija raštu atsisako teikti Priemonių investicijų projektą, atitinkamos savivaldybių lėšos paskirstomos kitoms savivaldybėms vadovaujantis šių Taisyklių nuostatomis.

25. Priemonių investicijų projektus rengia ir teikia Agentūrai Projekto vykdytojai per 25 darbo dienas nuo žemės ūkio ministro įsakymo dėl lėšų skyrimo paskelbimo. Priemonių investicijų projektai Agentūrai teikiami dviem egzemplioriais (elektroninė laikmena ir pasirašytas popierinis variantas). Pavėluotai pateikti Priemonių investicijų projektai yra nevertinami.

26. Jei Agentūrai nustato Priemonių investicijų projekto trūkumus, per 10 darbo dienų kreipiasi į Projekto vykdytoją dėl trūkumų ištaisymo. Projekto vykdytojas Priemonių projektą patikslina ne vėliau kaip per 7 darbo dienas nuo pranešimo apie nustatytus trūkumus gavimo iš Agentūros dienos.

27. Priemonių investicijų projektų skundams nagrinėti Agentūra gali sudaryti specialią komisiją ir patvirtinti jos darbo reglamentą.

 

vIIi SKYRIUS

PRIEMONĖSIŲ DARBŲ FINANSAVIMAS IR ATSKAITOMYBĖ

UŽ LĖŠŲ PANAUDOJIMĄ

 

28. Gavusi Taisyklių 25 punkte nurodytus Priemonių investicijų projektus bei Taisyklių 7 punkte nurodytą išvadą ir priėmusi sprendimą dėl paramos skyrimo, Agentūra su Projektų vykdytojais sudaro projektų finansavimo sutartis (toliau – Sutartis). Sutartyje apibrėžiamos Sutarties šalys, Sutarties dalykas, šalių įsipareigojimai, apmokėjimo tvarka, šalių atsakomybė ir ginčų sprendimo tvarka. Sutarties forma tvirtinama Agentūros nustatyta tvarka.

29. Agentūra užsako ir išmoka lėšas Projektų vykdytojams vadovaudamasi Bendrųjų administravimo taisyklių tvarka. Jei yra anuliuotų mokėjimų dėl netikslių banko sąskaitų duomenų, lėšos pervedamos į paskutinę Agentūrai žinomą Projekto vykdytojo banko sąskaitą, kuri buvo naudota išmokėjimams.

30. Agentūra, sudariusi Sutartį su Projekto vykdytoju, Taisyklių 28 punkte nustatyta tvarka, atsižvelgdama į tam tikrų metų biudžeto sąmatoje projektui įgyvendinti numatytų lėšų paskirstymą ketvirčiais, avansu užsako ir išmoka iki 60 proc. Sutartyje numatytos sumos (einamaisiais metais skirtų lėšų Priemonių investicijų projektui įgyvendinti). Įgyvendinęs Priemonių investicijų projektą, Projekto vykdytojas iki Taisyklių 32.3 papunktyje nustatyto termino Agentūrai pateikia tarpinę  Išlaidų pagrindimo ir apmokėjimo dokumentų suvestinę,   deklaruodamas išlaidų pagrindimo dokumentų ir apmokėjimo įrodymo dokumentų sąrašą už visą išmokėtą avansą bei išlaidų pagrindimo dokumentų sąrašą likusiai Priemonių investicijų projekto finansavimo sumai už faktiškai atliktus darbus. Likusią Sutartyje numatytą lėšų sumą Agentūra perveda Projekto vykdytojui pagal išlaidų pagrindimo dokumentus.

31. Priemonių investicijų projekto įgyvendinimo metu, nekeičiant Sutarties, galimas perskirstymas tarp Sutartyje numatytų atlikti darbų kiekių ir tinkamų finansuoti išlaidų, nedidinant bendros lėšų sumos, skirtos Priemonių investicijų projektui įgyvendinti einamaisiais metais. Išlaidos, nenumatytos Sutartyje arba viršijančios nustatytą Priemonių investicijų projekto vertę, nefinansuojamos.

32. Projekto vykdytojas privalo teisės aktų nustatyta tvarka:

32.1. tvarkyti atskirą gautų lėšų panaudojimo finansinę apskaitą;

32.2. naudoti lėšas pagal paskirtį, lėšų panaudojimą pagrįsti dokumentais, turinčiais juridinę galią bei patvirtinančiais faktines išlaidas, ir juos pagal poreikį pateikti Agentūrai;

32.3. Sutartyje numatytam Priemonių projekto vykdymo terminui pasibaigus, bet ne vėliau kaip iki einamųjų metų gruodžio 4 d., Agentūrai pateikti tarpinę Išlaidų pagrindimo ir apmokėjimo dokumentų suvestinę;

32.4. gavęs likusią lėšų sumą, per 5 darbo dienas atsiskaityti su rangovu, paslaugų teikėju arba prekių tiekėju ir per 10 darbo dienų Agentūrai pateikti galutinę Išlaidų pagrindimo ir apmokėjimo dokumentų suvestinę atsiskaitant už visą Priemonių investicijų projektą bei įvykdytų prekių bei paslaugų ar darbų, susijusių su Priemonių investicijų projekto įgyvendinimu, pirkimų medžiagą  (apklausų pažymas, pirkimo komisijos protokolus, laimėjusiais pripažintus pasiūlymus, sudarytas sutartis ir kt.). Teikiamos viešųjų pirkimo dokumentų kopijos, susegtos į atskirą bylą ir patvirtintos Projekto vykdytojo vadovo;

32.5. Agentūrai arba Ministerijai pareikalavus, teikti kitą informaciją ir (ar) dokumentus, reikalingus užtikrinti Priemonių investicijų projekto vykdymo ir paskirtų asignavimų naudojimo teisėtumą;

32.6. nepanaudotų lėšų likutį grąžinti Agentūrai iki Išlaidų pagrindimo ir apmokėjimo dokumentų suvestinės  pateikimo dienos arba per Agentūros nustatytą terminą;

32.7. per Agentūros nustatytą terminą grąžinti lėšas, panaudotas ne pagal Sutartį / Taisykles, nurodytą paskirtį arba panaudotas nesilaikant Sutarties / Taisyklių sąlygų;

32.8. darbus ir paslaugas, kurių reikia Priemonių investicijų projektui įgyvendinti (finansuojamus pagal Taisyklių 12 ir 20 punktus), pirkti vadovaujantis Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymu, neviršijant vidutinių rinkos kainų;

32.9. paskirti savivaldybės atsakingą specialistą arba pirkti paslaugą MIS rekonstravimo techninių projektų įgyvendinimo darbų techninei priežiūrai atlikti;

32.10. sudaryti sąlygas atsakingiems asmenims atlikti veiksmus, nurodytus Taisyklių  34 ir  41 punktuose;

32.11. suteikti galimybę Centro atstovams stebėti ir tikrinti MIS rekonstravimo techninių projektų darbus ir su jais susijusius dokumentus;

32.12. MIS rekonstravimo techninių projektų darbų priėmimą organizuoti vadovaujantis melioracijos techninio reglamento MTR 1.11.01:2006 „Melioracijos statinių pripažinimo tinkamais naudoti tvarka“, patvirtinto Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2006 m. sausio 31 d. įsakymu Nr. 3D-35 „Dėl melioracijos techninio reglamento MTR 1.11.01:2006 „Melioracijos statinių pripažinimo tinkamais naudoti tvarka“ patvirtinimo“, nustatyta tvarka;

32.13. padidinti rekonstruotų MIS vertę ir pateikti Centrui tai įrodančius dokumentus;

32.14. užtikrinti, kad pagal Taisykles finansuojamos Priemonių investicijų projekto išlaidos nebuvo, nėra ir nebus finansuojamos iš kitų finansavimo šaltinių (ES fondų ar kitų viešųjų lėšų).

33. Agentūra teikia Ministerijai Bendrųjų administravimo taisyklių XV skyriuje nustatytas ataskaitas.

34. Agentūra savo nustatyta tvarka atlieka Išlaidų pagrindimo ir apmokėjimo dokumentų suvestinių patikrinimą vietoje, t. y. patikrina, ar Išlaidų pagrindimo ir apmokėjimo dokumentų suvestinėse nurodytos išlaidos yra pagrįstos išlaidų pagrindimo ir išlaidų apmokėjimo įrodymo dokumentais bei atliktų darbų aktais, ar darbai ir paslaugos, kurių reikia Priemonių investicijų projektui įgyvendinti, pirkti vadovaujantis Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymu.

35. Jeigu vertinant Išlaidų pagrindimo ir apmokėjimo dokumentų suvestines ar viešųjų pirkimų dokumentus kyla neaiškumų arba jiems tinkamai įvertinti trūksta informacijos, Agentūra siunčia Projekto vykdytojui paklausimą elektroniniu paštu, kuriame prašoma per Agentūros nustatytą, bet ne ilgesnį kaip 10 darbo dienų terminą nuo paklausimo gavimo dienos pateikti trūkstamą informaciją ir (arba) dokumentus. Jei per Agentūros nustatytą laiką nepateikiama prašomų dokumentų ir (arba) informacijos, dokumentai vertinami pagal turimus duomenis.

 

ix SKYRIUS

VIEŠINIMAS

 

36. Siekdama viešo ir skaidraus lėšų panaudojimo, Agentūra skelbia informaciją apie Priemonių investicijų projektus Bendrųjų administravimo taisyklių XII skyriuje nustatyta tvarka.

 

X SKYRIUS

PRIEMONIŲ LĖŠŲ PANAUDOJIMO KONTROLĖ IR ATSAKOMYBĖ

 

37. Už skirtų lėšų panaudojimą pagal tikslinę paskirtį, lėšų naudojimo teisėtumą, ekonomiškumą, efektyvumą, rezultatyvumą ir prisiimtus įsipareigojimus atsako Projekto vykdytojas įstatymų nustatyta tvarka.

38. Už Priemonių investicijų projekte ir kituose dokumentuose pateiktų duomenų teisingumą atsako juos pateikęs Projekto vykdytojas.

39. Už skirtų lėšų buhalterinės apskaitos organizavimą ir lėšų panaudojimą pagal paskirtį atsako Priemonių investicijų  projekto vykdytojo vadovas.

40. Teisės aktų nustatyta tvarka sumažinus Priemonių investicijų projekto finansavimą, Projekto vykdytojas privalo užtikrinti, kad būtų pasiekti Priemonių investicijų projekte numatyti pagrindiniai tikslai ir įvykdyti prisiimti įsipareigojimai, atitinkamai pagal sumažintą finansavimą. Sankcijų dydžiai už viešųjų pirkimų pažeidimus numatyti Taisyklių 3 priede.

41. Prireikus Agentūra ir (ar) Centras savo nustatyta tvarka gali atlikti užsakomąją patikrą vietoje. Projekto vykdytojas privalo leisti Agentūros ir (ar) Žemės fondo darbuotojams atlikti patikras pagal kompetenciją.

42. Už informacijos teikimą Projektų vykdytojams Priemonių investicijų projektų rengimo klausimais, Priemonių investicijų projektų priėmimą, vertinimą ir reikiamos informacijos apie Priemonių investicijų projektą teikimą Ministerijai yra atsakinga Agentūra.

43. Už Sutarčių sudarymą, lėšų išmokėjimą Projektų vykdytojams, lėšų apskaitą, lėšų panaudojimo kontrolę pagal Taisykles, informacijos apie Priemonių investicijų projekto įgyvendinimą teikimą Ministerijai atsako Agentūra.

 

XI SKYRIUS

SANKCIJŲ TAIKYMAS

 

44.    Agentūra turi teisę sumažinti Priemonių investicijų projekto finansavimo lėšas, nutraukti Sutartį ir (arba) reikalauti grąžinti pervestas lėšas, jeigu Projekto vykdytojas nevykdo Sutartyje ir Taisyklėse numatytų įsipareigojimų:

44.1. Agentūra nedelsdama informuoja Projekto vykdytoją bei Ministeriją apie Sutarties ir Taisyklių pažeidimą, sustabdo mokėjimą. Ministerija priima sprendimą dėl Priemonių investicijų projekto finansavimo lėšų neskyrimo, nutraukimo arba sumažinimo ir apie tai informuoja Agentūrą, kuri apie priimtą sprendimą informuoja Projekto vykdytoją; 

44.2. Projekto vykdytojas, gavęs Agentūros pranešimą dėl Priemonių investicijų projekto finansavimo lėšų sumažinimo, Sutarties nutraukimo ir (arba) finansavimo lėšų ar finansavimo lėšų avanso grąžinimo, privalo per pranešime nustatytą terminą įvykdyti reikalavimus ir apie įvykdymą raštu informuoti Agentūrą;

44.3. Projekto vykdytojas turi teisę atsisakyti Sutarties ir Priemonių investicijų projekto finansavimo lėšų, jeigu jis dar negavo finansavimo lėšų ar jų dalies, arba inicijuoti Sutarties nutraukimą šalių susitarimu, jei grąžinamos visos sumokėtos lėšos.

45. Grąžintinų lėšų administravimas vykdomas Bendrųjų administravimo taisyklių nustatyta tvarka.

46. Sankcijų už viešųjų pirkimų tvarkos pažeidimus dydžiai nustatyti Taisyklių 3 priede.

47. Jeigu nustatomas daugiau nei vienas Taisyklių 3 priede nurodytas viešųjų pirkimų vykdymo tvarkos pažeidimas, taikoma didžiausia iš galimų taikyti sankcija ir sankcijos dydis skaičiuojamas nuo paramos sumos konkrečiai investicijai. Jeigu pirkimas buvo skaidytas į dalis, dėl kurių buvo sudaromos atskiros sutartys, ir pažeidimas susijęs tik su konkrečia pirkimo objekto dalimi, sankcija taikoma tik dėl tos konkrečios dalies.

48. Agentūrai nustačius lėšų panaudojimą ne pagal paskirtį ar jų grobstymo atvejus, Projekto vykdytojas šiuos asignavimus grąžina į Agentūros nurodytą sąskaitą, o Agentūra į valstybės biudžetą.

 

 

XIi SKYRIUS

SKUNDŲ NAGRINĖJIMAS

 

49. Jeigu Projekto vykdytojas nesutinka su Agentūros priimtais sprendimais, taip pat jeigu Agentūra vilkina atlikti jos kompetencijai priskirtus veiksmus, jis turi teisę apskųsti šiuos sprendimus ir veiksmus Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymo nustatyta tvarka Agentūrai arba Ministerijai, arba kitų įstatymų, reglamentuojančių ginčų, kylančių iš administracinių teisinių santykių, nagrinėjimą, nustatyta tvarka išankstinio ginčų nagrinėjimo ne teismo tvarka institucijai arba administraciniam teismui.

Jeigu Projekto vykdytojas nesutinka su Ministerijos priimtais sprendimais, taip pat jeigu Ministerija vilkina atlikti jos kompetencijai priskirtus veiksmus, jis turi teisę apskųsti šiuos sprendimus ir veiksmus Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymo nustatyta tvarka Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministrui, Lietuvos Respublikos ikiteisminio administracinių ginčų nagrinėjimo tvarkos įstatymo nustatyta tvarka Lietuvos administracinių ginčų komisijai arba Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka apygardos administraciniam teismui.

50. Skundams nagrinėti Agentūra ir (ar) Ministerija gali sudaryti specialią komisiją ir patvirtinti jos darbo reglamentą.“

1.13. Pakeičiu 4 priedą ir jį išdėstau nauja redakcija (pridedama).

 

 

Žemės ūkio ministras