PROJEKTAS

 

 

ragai1

 

ŠIRVINTŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA

SPRENDIMAS

 

DĖL ŠIRVINTŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS

2022 METŲ BIUDŽETO

 

2022 m. vasario 11 d.  Nr. 2-24

Širvintos

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 16 straipsnio 2 dalies 15 punktu, Lietuvos Respublikos biudžeto sandaros įstatymo 26 straipsnio 4 ir 5 dalimis ir Lietuvos Respublikos 2022 metų valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų finansinių rodiklių patvirtinimo įstatymu,

Širvintų rajono savivaldybės taryba  n u s p r e n d ž i a:

1. Patvirtinti Širvintų rajono savivaldybės 2022 metų biudžetą:

1.1. pajamas – 20 966,9 tūkst. eurų, iš jų: Savivaldybės biudžetinių įstaigų pajamas, kurios įmokamos į Savivaldybės biudžetą ir naudojamos šių įstaigų vykdomoms programoms finansuoti, – 842,0 tūkst. eurų (1 ir 2 priedai). Pajamos koreguojamos pridedant 2021 m. nepanaudotą pajamų dalį – 1 372,8 tūkst. eurų;

1.2. asignavimus – 22 611,5 tūkst. eurų, iš jų darbo užmokesčiui – 12 182,6 tūkst. eurų (3 priedas), iš jų:

1.2.1. asignavimus pagal programas (4 priedas);

1.2.2. valstybinėms (perduotoms savivaldybėms) funkcijoms atlikti 2022 metams skirtų lėšų paskirstymą (5 priedas);

1.2.3. 2022 metams skirtų mokymo lėšų ugdymo reikmėms finansuoti paskirstymą (6 priedas);

1.3. 2021 metais nepanaudotas biudžeto lėšas (7 priedas).

2. Nurodyti rajono Savivaldybės biudžeto asignavimų valdytojams ne vėliau kaip per 10 darbo dienų po šio sprendimo patvirtinimo pristatyti Savivaldybės administracijos Ekonomikos ir strateginio planavimo skyriaus Biudžeto valdymo ir strateginio planavimo poskyriui patvirtintas 2022 metų biudžeto programų sąmatas su priedais.

Šis sprendimas gali būti skundžiamas Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.

 

 

 

 

 

 

 

Savivaldybės merė                                                                                                      Živilė Pinskuvienė

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Sprendimo projektą teikia

Širvintų rajono savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotoja,

pavaduojanti Administracijos direktorių

Dovilė Audėjūtė

 

 

Parengė

Ekonomikos ir strateginio planavimo skyriaus vedėja

Vilija Ramaškevičienė

 

Teisės, personalo ir civilinės metrikacijos                                               Teisės, personalo ir civilinės metrikacijos

skyriaus vedėjo pavaduotoja                                                                     skyriaus vyr. specialistė

Vaida Šeipūnė                                                                                           Rima Nainienė

 

 

 

 

 

 

 

 

 

EKONOMIKOS IR STRATEGINIO PLANAVIMO SKYRIUS

 

AIŠKINAMASIS RAŠTAS

DĖL SPRENDIMO „DĖL ŠIRVINTŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS

2022 METŲ BIUDŽETO“ PROJEKTO

2022-02-11

 

1. Parengto projekto tikslai ir uždaviniai, laukiamas rezultatas.

Tikslas: Vadovaujantis Lietuvos Respublikos biudžeto sandaros įstatymo 26 straipsnio 5 ir 7 dalimis, 2022 m. Savivaldybės biudžetą patvirtinti per du mėnesius nuo valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų finansinių rodiklių patvirtinimo.

Uždavinys: Vadovaujantis Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 16 straipsnio 2 dalies 15 punktu patvirtinti 2022 metų Savivaldybės biudžetą.

Rezultatai: Patvirtintas 2022 m. Savivaldybės biudžetas.

2. Nurodytos priemonės ir pavedimai, vykdytojai ir įvykdymo terminai bei lėšų poreikis, reikalingas sprendimui įgyvendinti, asmuo, atsakingas už sprendimo įvykdymo kontrolę.

Sprendimo projekte nėra nurodytų priemonių ir pavedimų. Už sprendimo vykdymo kontrolę yra atsakinga Širvintų rajono savivaldybės administracijos Ekonomikos ir strateginio planavimo skyriaus vedėja Vilija Ramaškevičienė.

3. Išsamus faktinis ir teisinis pagrindimas, siūlomos teisinio reguliavimo nuostatos.

Lietuvos Respublikos biudžeto sandaros įstatymo 26 straipsnio 4 dalimi reglamentuojama, kad biudžetas tvirtinamas Savivaldybės tarybos sprendimu, kuriame nurodoma:

1) bendra pajamų suma ir jų paskirstymas pagal pajamų rūšis;

2) bendra asignavimų, iš jų darbo užmokesčiui, suma ir jų paskirstymas biudžetinėms įstaigoms ar savivaldybių administracijos padaliniams programoms vykdyti.

Rengiant biudžeto projekto pajamų dalį, vadovautasi Lietuvos Respublikos 2022 metų valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų finansinių rodiklių patvirtinimo įstatyme reglamentuotomis nuostatomis bei patvirtintais rodikliais ir valstybės institucijų ir įstaigų priimtais teisės aktais, kuriais tarp savivaldybių paskirstytos specialios tikslinės dotacijos valstybinėms (valstybės perduotoms savivaldybėms) funkcijoms atlikti ir mokymo lėšos ugdymo reikmėms finansuoti.

Vadovaujantis Lietuvos Respublikos biudžeto sandaros įstatymo 26 straipsnio 5 ir 7 dalimis, savivaldybių tarybos biudžetus patvirtina per du mėnesius nuo valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų finansinių rodiklių patvirtinimo. Jeigu Savivaldybė nustatytu laiku nepatvirtins biudžeto, lėšos iš valstybės biudžeto iki biudžeto patvirtinimo laikinai nebus pervedamos.

Savivaldybės biudžeto projektas nuo 2022-01-27 iki 2022-02-07 buvo svarstomas su Savivaldybės vadovais, Savivaldybės administracijos darbuotojais, Savivaldybės biudžetinių įstaigų vadovais, bendruomenių nariais. 2022-02-02 Savivaldybės biudžeto projektas pristatytas Savivaldybės tarybos komitetuose. Po visų svarstymų buvo parengtas patikslintas išlaidų projektas.

2022 metų biudžeto planuojamos pajamos sudaro 20 966,9 tūkst. eurų, iš jų:

·    mokesčiai, pajamos ir biudžetinių įstaigų pajamos (nuosavos lėšos savarankiškoms funkcijoms vykdyti) – 13 456,0 eurų;

·    dotacijos valstybinėms funkcijoms atlikti ir mokymo lėšos ugdymo reikmėms finansuoti, dotacija kapitalui formuoti – 7 510,9 tūkst. eurų.

Savivaldybės biudžeto 2022 metų pajamos koreguojamos pridedant 2021 m. nepanaudotą pajamų dalį – 1 372,8 tūkst. eurų.

Lietuvos Respublikos 2022 m. valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų finansinių rodiklių patvirtinimo įstatyme patvirtintas Širvintų rajono savivaldybės biudžeto finansinis rodiklis 11 352,0 tūkst. eurų – tai prognozuojamos pajamos iš gyventojų pajamų mokesčio savarankiškoms funkcijoms vykdyti, kuriomis Savivaldybė turi vadovautis rengdama savo biudžetą. 2022 metais gyventojų pajamų mokesčio dalis, tenkanti visų savivaldybių biudžetams nuo gyventojų pajamų į konsoliduotus valstybės ir savivaldybių biudžetus, yra 48,12 proc. (2022 m. – 48,12 proc., 2021 m. – 48,19 proc.).

Lietuvos Respublikos biudžeto sandaros įstatymo 21 straipsnio 3 dalis teigia, kad „Savivaldybių biudžeto balanso rodiklis valdomas taip, kaip nustatyta Lietuvos Respublikos fiskalinės sutarties įgyvendinimo konstitucinio įstatymo 4 straipsnio 2 ir 4 dalyse. Savivaldybės biudžeto einamųjų metų pajamos koreguojamos pridedant nepanaudotą pajamų dalį – praėjusių metų biudžeto pajamų dalį, kuri viršija praėjusių metų panaudotus asignavimus. Einamųjų metų savivaldybės biudžete turi būti numatyti asignavimai visiems trumpalaikiams įsipareigojimams, išskyrus skolinius įsipareigojimus, buvusiems praėjusių metų gruodžio 31 dieną, padengti, nebent trumpalaikiai įsipareigojimai viršija nepanaudotų pajamų dalį – tada numatomų padengti trumpalaikių įsipareigojimų suma turi būti ne mažesnė negu nepanaudota pajamų dalis“. Atsižvelgiant į minėtus apribojimus ir buvo rengiamas 2022 metų biudžetas. Taip pat 2022 metų biudžeto pajamoms nėra priskiriamas finansinių įsipareigojimų prisiėmimas (gautos paskolos) – 826,0 tūkst. eurų, o Savivaldybės biudžeto asignavimams nėra priskiriama finansinių įsipareigojimų vykdymas (paskolų grąžinimas) bei finansinio turto padidėjimo išlaidos – 554,2 tūkst. eurų.

2022 metų biudžeto asignavimai sudaro 22 611,5 tūkst. eurų. Asignavimų valdytojams asignavimai numatyti atsižvelgus į parengtus maksimalius asignavimus, pateiktus programų sąmatų projektus bei biudžeto bendras finansines galimybes. Visiems asignavimų valdytojams biudžeto išlaidos buvo planuojamos vadovaujantis vienodais paskirstymo kriterijais bei Savivaldybės administracijos direktoriaus patvirtintais Savivaldybės savarankiškoms funkcijoms vykdyti reikalingų lėšų planavimo tvarkos aprašais.

Iš nuosavų pajamų finansuojamas visų Savivaldybės biudžetinių įstaigų išlaikymas (Viešoji biblioteka, Kultūros centras, iš dalies darželiai, Sporto centras ir Meno mokykla, pagrindinių mokyklų išlaidos, Socialinių paslaugų centras, Savivaldybės administracija). Iš Savivaldybės biudžeto nuosavų pajamų  mokamos paskolų palūkanos, tvarkomas miestas bei seniūnijos, išlaikomi vaikai bei seneliai globos įstaigose, mokamos pašalpos ir kompensacijos, pavežami mokiniai į mokyklas bei vykdomi visi kiti darbai ir Savivaldybei priskirtos funkcijos.

Specialiosios tikslinės dotacijos skiriamos valstybinėms funkcijoms atlikti ir ugdymo reikmėms finansuoti (pedagogų darbo užmokesčiui) bei kapitalo investicijoms formuoti.

Savivaldybės tarybos sprendimo projekto 1–7 prieduose atsispindi lėšų paskirstymas.

4. Projekto rengimo metu gauti specialistų vertinimai ir išvados, ekonominiai apskaičiavimai (sąmatos) ir konkretūs finansavimo šaltiniai.

Išvadų negauta.

5. Kokie šios srities teisės aktai tebegalioja ir kokius galiojančius teisės aktus būtina pakeisti ar panaikinti, priėmus teikiamą projektą.

Priėmus sprendimo projektą, galiojančių teisės aktų keisti nereikės

6. Apie būtinumą paskelbti Teisės aktų registre dėl norminio teisės akto įsigaliojimo.

Nebūtina.

7. Numatomo teisinio reguliavimo poveikio vertinimo rezultatai, jei sprendimu numatoma reglamentuoti iki tol nereglamentuotus santykius arba iš esmės keičiamas teisinis reguliavimas.

Nenumatoma.

8. Ar projektas vertintinas antikorupciniu požiūriu (jei taip, pridedama antikorupcinio vertinimo išvada).

Sprendimo projektui antikorupcinio vertinimo atlikti nėra būtinybės.

9. Projekto rengėjas (-ai).

Ekonomikos ir strateginio planavimo skyriaus vedėja Vilija Ramaškevičienė.

10. Kiti, rengėjo (-ų) nuomone, reikalingi pagrindžiantys dokumentai, skaičiavimai ar paaiškinimai..

Nėra