Projektas
LIETUVOS RESPUBLIKOS
PETICIJŲ KONSTITUCINIS
ĮSTATYMAS
2022 m. d. Nr.
Vilnius
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1 straipsnis. Įstatymo paskirtis ir taikymas
1. Šis įstatymas nustato Lietuvos Respublikos Konstitucijos 33 straipsnio trečiojoje dalyje laiduojamos peticijos teisės įgyvendinimo tvarką.
2. Šis įstatymas netaikomas, kai piliečiai įgyvendina Konstitucijoje įtvirtintą:
2 straipsnis. Pagrindinės šio įstatymo sąvokos
1. Norminis teisės aktas – Lietuvos Respublikos Konstitucijoje ir kituose Lietuvos Respublikos įstatymuose įtvirtinta tvarka ir forma valstybės ar savivaldybės institucijų priimtas ir paskelbtas daugkartinio taikymo teisės aktas, kuriame nustatomos individualiai neapibrėžtai asmenų grupei skirtos privalomos elgesio taisyklės.
2. Pareiškėjas – ne jaunesnis kaip 16 metų Lietuvos Respublikos pilietis, nuolat Lietuvos Respublikoje gyvenantis užsienietis arba tokių asmenų grupė, šio įstatymo nustatyta tvarka pateikę kreipimąsi.
3. Pareiškėjo atstovas – pirmasis kreipimąsi pasirašęs ar kitas jame nurodytas pareiškėjas arba Lietuvos Respublikos civilinio kodekso nustatyta tvarka įgaliotas asmuo, įgyvendinantis šiame įstatyme numatytas visas pareiškėjo teises ar konkrečias kreipimesi ar įgaliojime nurodytas pareiškėjo jam suteiktas teises.
4. Peticija – šio įstatymo nustatyta tvarka pareiškėjo asmeniškai arba per atstovą raštu pateiktas kreipimasis, kuris pripažintas peticija.
5. Peticijos teisė – Lietuvos Respublikos Konstitucijoje laiduojama teisė kreiptis šio įstatymo nustatyta tvarka su prašymu ar siūlymu spręsti šio įstatymo 7 straipsnio 1 dalyje nurodytą klausimą, kai tam reikia pakeisti, papildyti ar pripažinti netekusiu galios galiojantį norminį teisės aktą arba priimti naują norminį teisės aktą.
6. Peticijų komisija – nuolatinė Lietuvos Respublikos Seimo, Lietuvos Respublikos Vyriausybės ar savivaldybės peticijų komisija, kuri sprendžia šio įstatymo nustatyta tvarka teikiamų kreipimųsi vertinimo, jų pripažinimo peticijomis ir peticijų priėmimo nagrinėti klausimus, nagrinėja peticijas ir teikia išvadas dėl jose išdėstytų prašymų ar siūlymų tenkinimo.
3 straipsnis. Pareiškėjo teisės
Pareiškėjas ir (ar) jo atstovas turi teisę:
1) bet kuriuo metu atsiimti kreipimąsi (peticiją), pateikdamas pareiškimą šio įstatymo 8 straipsnio 2 dalyje nurodytu būdu;
2) gauti informaciją apie priimtus sprendimus dėl kreipimosi (peticijos) ir šių sprendimų apskundimo galimybę, peticijos nagrinėjimo būdą, vietą ir laiką, taip pat kitą šiame įstatyme nustatytą informaciją;
3) dalyvauti peticijų komisijos posėdžiuose nagrinėjant peticiją, taip pat tada, kai pagal šio įstatymo 14 straipsnį peticijos yra sujungiamos;
4 straipsnis. Peticijų komisijos ir jų kompetencija
1. Peticijų komisija sudaroma ir jos veikla organizuojama vadovaujantis šiuo įstatymu ir atitinkamai Lietuvos Respublikos Seimo statuto, Lietuvos Respublikos Vyriausybės įstatymo, Vietos savivaldos įstatymo ir peticijų komisijos nuostatų nustatyta tvarka. Peticijų komisija yra atsakinga ir atskaitinga ją sudariusiai valstybės ar savivaldybės institucijai.
2. Lietuvos Respublikos Seimo Peticijų komisiją sudaro ir jos nuostatus tvirtina Seimas. Seimo Peticijų komisija nagrinėja peticijas dėl įstatymų ir kitų Seimo priimamų norminių teisės aktų.
3. Lietuvos Respublikos Vyriausybės Peticijų komisiją sudaro ir jos nuostatus tvirtina Vyriausybė. Vyriausybės Peticijų komisija nagrinėja peticijas dėl Vyriausybės ir ministrų priimamų norminių teisės aktų.
4. Savivaldybės peticijų komisiją sudaro ir jos nuostatus tvirtina savivaldybės taryba. Savivaldybės peticijų komisija nagrinėja peticijas dėl savivaldybės institucijų priimamų norminių teisės aktų.
5. Vykdydama šio įstatymo nustatytas funkcijas, peticijų komisija turi šias teises:
2) kreiptis į valstybės ir savivaldybės institucijas, mokslo bei studijų institucijas, švietimo įstaigas su prašymu per ne ilgesnį kaip 20 darbo dienų terminą nuo prašymo gavimo dienos pateikti nuomonę ir kitą reikiamą informaciją dėl kreipimesi (peticijoje) pateikto prašymo ar siūlymo;
3) kviesti į savo posėdžius specialistus, ekspertus, institucijų ar įstaigų atstovus, pateikusius ar galinčius pateikti nuomonę ir kitą reikiamą informaciją dėl kreipimesi (peticijoje) pateikto prašymo ar siūlymo;
4) reikalauti, kad pareiškėjas ar jo atstovas per peticijų komisijos nustatytą terminą pateiktų papildomus dokumentus ar informaciją, susijusius su pateiktu kreipimusi (peticija);
6. Peticiją, nepriskirtą šio straipsnio 2–4 dalyse nurodytų peticijų komisijų kompetencijai, kitoje valstybės institucijoje, kuri turi įgaliojimus priimti peticijoje pateiktiems prašymams ar siūlymams įgyvendinti reikalingą norminį teisės aktą (toliau – kita institucija), nagrinėja peticijų komisijos funkcijas mutatis mutandis šio įstatymo nustatyta tvarka atliekanti kitos institucijos sudaryta komisija ar konkretus valstybės tarnautojas. Tokia komisija sudaroma ar konkretus valstybės tarnautojas paskiriamas ir peticijų nagrinėjimas organizuojamas kitos institucijos nustatyta tvarka.
5 straipsnis. Peticijų komisijos veiklos viešinimas
1. Siekiant viešinti peticijų komisijos veiklą, šią komisiją sudariusios institucijos interneto svetainėje turi būti skelbiama:
2. Skelbiant šio straipsnio 1 dalies 3–7 punktuose nurodytą informaciją, gali būti nurodomi pareiškėjo ir jo atstovo vardai ir pavardės, tačiau neviešinami pareiškėjo ir jo atstovo asmens kodai bei kontaktiniai duomenys, taip pat neviešinama informacija, galinti pažeisti asmenų teisę į privatų gyvenimą ir jo slaptumą ar atskleisti valstybės, tarnybos, profesinę ar komercinę paslaptį. Pareiškėjo ir jo atstovo vardai ir pavardės viešinami 5 metus nuo šio straipsnio 1 dalies 3 punkte nurodytos informacijos paskelbimo dienos.
3. Šio straipsnio 1 dalies 3–7 punktuose nurodyta informacija peticijų komisiją sudariusios institucijos interneto svetainėje paskelbiama ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo atitinkamo sprendimo priėmimo, informacijos ar nuomonės gavimo dienos, jeigu šiame įstatyme nenustatytas kitas paskelbimo terminas.
6 straipsnis. Asmens duomenų tvarkymas
Peticijų komisijos ir šio įstatymo 8 straipsnio 1 dalyje nurodytos institucijos asmens duomenis peticijų nagrinėjimo tikslais tvarko 2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo ir kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB (Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas) ir Lietuvos Respublikos asmens duomenų teisinės apsaugos įstatymo nustatyta tvarka.
II SKYRIUS
KREIPIMOSI REIKALAVIMAI
7 straipsnis. Kreipimesi dėstomi prašymai ar siūlymai
1. Kreipimusi gali būti prašoma ar siūloma spręsti žmogaus teisių ir laisvių apsaugos ar įgyvendinimo klausimus, valstybės ir (ar) savivaldybės institucijų reformavimo klausimus arba kitus ne tik pareiškėjui, bet ir visai visuomenei ar jos daliai svarbius klausimus.
8 straipsnis. Kreipimosi forma, turinys ir pateikimas
1. Kreipimąsi pareiškėjas arba jo atstovas teikia Seimui, Vyriausybei, savivaldybės ar kitoms institucijoms, atsižvelgdamas į šio įstatymo 4 straipsnio 2–4 dalyse nurodytų peticijų komisijų ar 6 dalyje nurodytų peticijų komisijos funkcijas atliekančių subjektų kompetenciją.
2. Kreipimasis turi būti pasirašytas pareiškėjo arba jo atstovo ir pateikiamas šio straipsnio 1 dalyje nurodytam subjektui raštu tiesiogiai, paštu arba elektroninio ryšio priemonėmis. Elektroninio ryšio priemonėmis teikiamas kreipimasis turi būti pasirašytas kvalifikuotu elektroniniu parašu arba suformuotas tokiu būdu, kuris užtikrina elektroninę asmens atpažintį ir teksto autentiškumą.
3. Kreipimesi turi būti nurodyta:
2) pareiškėjo atstovui suteiktos teisės, jeigu kreipimesi nurodytam pareiškėjo atstovui suteikiamos ne visos pareiškėjui šiame įstatyme numatytos teisės;
3) pareiškėjo ir (ar) jo atstovo kontaktiniai duomenys (adresas ir (ar) elektroninio pašto adresas informacijai siųsti, telefono numeris), kuriais turi būti siunčiama informacija, susijusi su priimtais sprendimais dėl kreipimosi (peticijos);
5) prašymas pripažinti kreipimąsi peticija, aiškiai nurodant, kokį šio įstatymo 7 straipsnio 1 dalyje nurodytą klausimą prašoma ar siūloma spręsti, taip pat kreipimosi pateikimo priežastis ir tikslus;
4. Prie kreipimosi gali būti pridėti kreipimesi nurodytą prašymą ar siūlymą pagrindžiantys dokumentai ar jų kopijos, siūlomo norminio teisės akto projektas, kita su kreipimusi susijusi medžiaga. Prie kreipimosi taip pat pridedamas pareiškėjo atstovo įgaliojimą patvirtinantis dokumentas, jo kopija arba įgaliojimą patvirtinančio elektroninio dokumento nuorašas, kai pareiškėjui atstovauja Civilinio kodekso nustatyta tvarka įgaliotas asmuo.
5. Gautas kreipimasis užregistruojamas atitinkamos institucijos dokumentų registravimo tvarka ir perduodamas vertinti joje sudarytai peticijų komisijai. Apie kreipimosi užregistravimą ir perdavimą peticijų komisijai ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo jo užregistravimo dienos pranešama pareiškėjui ar jo atstovui nurodant kreipimąsi užregistravusią instituciją, kreipimosi registracijos numerį ir datą. Jeigu kreipimasis gautas ministerijoje, jis per 5 darbo dienas nuo jo gavimo dienos persiunčiamas šio įstatymo 8 straipsnio 1 dalyje nurodytai atitinkamai institucijai ir apie tai per 3 darbo dienas pranešama pareiškėjui ar jo atstovui.
III SKYRIUS
KREIPIMOSI VERTINIMAS, JO PRIPAŽINIMAS PETICIJA IR PETICIJOS PRIĖMIMAS NAGRINĖTI
9 straipsnis. Kreipimosi vertinimo, jo pripažinimo peticija ir peticijos priėmimo nagrinėti terminas
Kreipimosi vertinimo, jo pripažinimo peticija ir peticijos priėmimo nagrinėti klausimus peticijų komisija išsprendžia ne vėliau kaip per 20 darbo dienų nuo kreipimosi užregistravimo dienos. Jeigu kreipimosi pripažinimo peticija ir peticijos priėmimo nagrinėti klausimui išspręsti reikalingi papildomi dokumentai, informacija ar nuomonė dėl kreipimesi (peticijoje) pateikto prašymo ar siūlymo, terminas skaičiuojamas nuo paskutinio reikiamo dokumento gavimo dienos.
10 straipsnis. Kreipimosi palikimas nenagrinėto
1. Anoniminis kreipimasis, kai negali būti nustatytas jį pateikęs asmuo, peticijų komisijos sprendimu paliekamas nenagrinėtas nevertinant jo turinio.
2. Kreipimasis, kurio turinys yra nesuprantamas arba pažeidžiantis etikos ar moralės normas, motyvuotu peticijų komisijos sprendimu paliekamas nenagrinėtas ir apie tai ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo šio sprendimo priėmimo dienos pranešama pareiškėjui ar jo atstovui.
11 straipsnis. Kreipimosi persiuntimas
Peticijų komisija, išsiaiškinusi, kad gautame kreipimesi išdėstyto prašymo ar siūlymo nagrinėjimas nepriskirtas jos kompetencijai, per 5 darbo dienas nuo išsiaiškinimo dienos tokį kreipimąsi persiunčia šio įstatymo 8 straipsnio 1 dalyje nurodytai atitinkamai institucijai ir apie tai praneša pareiškėjui ar jo atstovui.
12 straipsnis. Kreipimosi pripažinimas peticija ir peticijos priėmimas nagrinėti
1. Peticijų komisija, išsiaiškinusi, kad kreipimesi išdėstyto prašymo ar siūlymo nagrinėjimas priskirtinas jos kompetencijai, sprendžia kreipimosi pripažinimo peticija ir jos priėmimo nagrinėti klausimus.
2. Kreipimasis nepripažįstamas peticija, jei:
1) juo siekiama įgyvendinti šio įstatymo 1 straipsnio 2 dalyje nurodytas Konstitucijoje įtvirtintas teises;
4) pateiktam prašymui ar siūlymui tenkinti nereikia priimti naujo norminio teisės akto, pakeisti, papildyti ar pripažinti netekusiu galios galiojančio norminio teisės akto;
6) peticijų komisija per kalendorinius metus dėl tokio paties turinio prašymo ar siūlymo, išdėstyto kreipimesi, jau yra pateikusi išvadą;
3. Peticijų komisija, priėmusi motyvuotą sprendimą nepripažinti kreipimosi peticija, sprendžia dėl šio kreipimosi perdavimo ar persiuntimo nagrinėti kitų teisės aktų nustatyta tvarka ir apie priimtą sprendimą per 5 darbo dienas nuo sprendimo priėmimo dienos informuoja pareiškėją arba jo atstovą. Jeigu gauta informacija apie pateiktą skundą dėl peticijų komisijos sprendimo nepripažinti kreipimosi peticija, kreipimosi nagrinėjimas kitų teisės aktų nustatyta tvarka sustabdomas iki institucijos, nagrinėjančios pateiktą skundą, sprendimo priėmimo arba teismo sprendimo įsigaliojimo dienos.
4. Pripažinusi kreipimąsi peticija, peticijų komisija tame pačiame posėdyje išsprendžia peticijos priėmimo nagrinėti klausimą.
5. Jeigu žinomi kreipimąsi pateikusio pareiškėjo kontaktiniai duomenys, tačiau kreipimasis nepateiktas šio įstatymo 8 straipsnio 2 dalyje nurodyta tvarka, jame netiksliai nurodyti ar nenurodyti pareiškėjo ar jo atstovo vardas, pavardė, asmens kodas arba nepateiktas pareiškėjo atstovo įgaliojimą patvirtinantis dokumentas, jo kopija arba įgaliojimą patvirtinančio elektroninio dokumento nuorašas, peticijų komisija nustato terminą trūkumams pašalinti ir apie tai per 5 darbo dienas nuo šio sprendimo priėmimo dienos praneša pareiškėjui ar jo atstovui. Pareiškėjui ar jo atstovui per nustatytą terminą ištaisius nurodytus trūkumus, peticijų komisija ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo nustatyto termino trūkumams pašalinti pabaigos priima sprendimą priimti peticiją nagrinėti.
6. Peticijų komisija atsisako priimti nagrinėti peticiją, jei per nustatytą terminą nebuvo ištaisyti šio straipsnio 5 dalyje nurodyti trūkumai. Sprendimas atsisakyti priimti nagrinėti peticiją turi būti motyvuotas.
7. Peticijų komisija, priėmusi sprendimą pripažinti kreipimąsi peticija ir priimti peticiją nagrinėti, nustato peticijos nagrinėjimo būdą, vietą ir laiką ir apie tai paskelbia peticijų komisiją sudariusios institucijos interneto svetainėje.
8. Apie kreipimosi pripažinimą peticija, jos priėmimą nagrinėti ir nustatytą peticijos nagrinėjimo būdą, vietą ir laiką arba apie atsisakymą priimti peticiją nagrinėti peticijų komisija praneša pareiškėjui ar jo atstovui per 5 darbo dienas nuo sprendimo priėmimo dienos, bet ne vėliau kaip likus 5 darbo dienoms iki numatyto peticijos nagrinėjimo laiko. Šio įstatymo 14 straipsnyje nurodytu atveju pranešama kiekvienam pareiškėjui ar jo atstovui. Pareiškėjui ar jo atstovui pageidaujant, kartu su pranešimu apie peticijos nagrinėjimo būdą, vietą ir laiką yra siunčiama šio įstatymo 4 straipsnio 5 dalies 1 ir 2 punktuose nurodytu pagrindu gauta informacija ar nuomonės dėl peticijoje pateiktų prašymų ar siūlymų.
13 straipsnis. Kreipimosi nepripažinimo peticija ir atsisakymo priimti peticiją nagrinėti apskundimas
1. Peticijų komisijos sprendimą nepripažinti kreipimosi peticija ar atsisakyti priimti peticiją nagrinėti pareiškėjas ar jo atstovas ne vėliau kaip per 20 darbo dienų nuo pranešimo apie tokį sprendimą gavimo dienos gali apskųsti šią komisiją sudariusiai institucijai.
2. Skundas pateikiamas šio įstatymo 8 straipsnio 2 dalyje nurodyta tvarka. Skunde turi būti nurodyta: pareiškėjo ir (ar) pareiškėjo atstovo vardas, pavardė, asmens kodas, kontaktiniai duomenys (adresas ir (ar) elektroninio pašto adresas informacijai siųsti, telefono numeris), aplinkybės, pagrindžiančios sprendimo neteisėtumą ar nepagrįstumą.
3. Gautas skundas išnagrinėjamas ne vėliau kaip per 20 darbo dienų nuo jo gavimo dienos ir apie priimtą sprendimą per 5 darbo dienas nuo sprendimo priėmimo dienos pranešama pareiškėjui ar jo atstovui.
4. Nusprendus patenkinti skundą ir priėmus sprendimą pripažinti kreipimąsi peticija, peticija perduodama peticijų komisijai spręsti peticijos priėmimo nagrinėti klausimą. Nusprendus patenkinti skundą ir priėmus sprendimą priimti peticiją nagrinėti, peticija perduodama peticijų komisijai nagrinėti. Peticijų komisiją sudariusios institucijos sprendimas atsisakyti tenkinti skundą dėl peticijų komisijos sprendimo nepripažinti kreipimosi peticija ar nepriimti peticijos nagrinėti, nepagrįstas šiame įstatyme ar kituose įstatymuose nustatytais pagrindais arba grindžiamas pagrindais, kurie nenustatyti šiame įstatyme ar kituose įstatymuose, gali būti skundžiamas teismui Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatyme nustatyta tvarka.
14 straipsnis. Peticijų sujungimas
15 straipsnis. Peticijos perdavimas
Jeigu jau yra parengtas, pateiktas ar svarstomas norminio teisės akto projektas, kuriame suformuluoti peticijoje pateikti prašymai ar siūlymai, tokia peticija, jos nenagrinėjant, šio įstatymo 11 straipsnyje numatyta tvarka perduodama svarstyti kartu su minėtu teisės akto projektu (kaip pasiūlymas dėl teisės akto projekto), apie tai informuojant jo rengėją.
16 straipsnis. Kreipimosi (peticijos) atsiėmimas
Pareiškėjui ar jo atstovui atsiėmus kreipimąsi (peticiją), kreipimosi vertinimo ar peticijos nagrinėjimo procedūros nutraukiamos peticijų komisijos sprendimu. Peticijų komisija, savo sprendimu pripažinusi peticijos svarbą, turi teisę tęsti peticijos nagrinėjimą net ir pareiškėjui atsiėmus peticiją. Apie priimtą sprendimą per 5 darbo dienas nuo šio sprendimo priėmimo dienos pranešama pareiškėjui ar jo atstovui.
IV SKYRIUS
PETICIJŲ NAGRINĖJIMAS
17 straipsnis. Peticijų nagrinėjimo principai
Nagrinėjant peticijas, vadovaujamasi šiais principais:
1) asmenų lygybės – joks pareiškėjas negali būti diskriminuojamas ar jam teikiama kokių nors privilegijų dėl jo lyties, rasės, tautybės, kalbos, kilmės, socialinės padėties, tikėjimo, įsitikinimų ar pažiūrų, amžiaus, lytinės orientacijos, negalios, etninės priklausomybės, religijos ar kitų požymių;
2) viešumo – šio įstatymo 5 straipsnyje nurodyta su peticijų nagrinėjimu susijusi informacija skelbiama peticijų komisiją sudariusios institucijos interneto svetainėje; peticijos nagrinėjamos viešai, išskyrus atvejus, kai reikia apsaugoti asmens teisę į privatų gyvenimą ir jo slaptumą, taip pat jeigu viešai nagrinėjama peticija atskleistų valstybės, tarnybos, profesinę ar komercinę paslaptį;
3) operatyvumo – visi pagal šį įstatymą pateikti kreipimaisi ir peticijos turi būti išnagrinėti per kuo trumpesnį laiką, be nepagrįsto delsimo;
4) bendradarbiavimo – peticijų komisijos, nagrinėdamos kreipimusis ir peticijas ir siekdamos, kad joms pateikti kreipimaisi ir peticijos būtų tinkamai ir visapusiškai išnagrinėti, bendradarbiauja tarpusavyje, su reikiamų sričių specialistais (ekspertais), kompetentingomis valstybės ar savivaldybių institucijomis, mokslo bei studijų institucijomis, švietimo įstaigomis.
18 straipsnis. Peticijų nagrinėjimas ir peticijų komisijos išvada
2. Peticijų komisija, nagrinėdama peticiją, įvertina joje pateiktų prašymų ar siūlymų teisėtumą, pagrįstumą, tikslingumą, naudingumą, atitiktį teisėkūros principams ir jų įgyvendinimo galimybes.
3. Peticija išnagrinėjama peticijų komisijos paskirto posėdžio metu, tačiau ne vėliau kaip per 3 mėnesius nuo sprendimo priimti peticiją nagrinėti priėmimo dienos.
4. Išnagrinėjus peticiją, peticijų komisija atitinkamai Seimui, Vyriausybei ar vienai iš savivaldybės institucijų, kuri turi įgaliojimus priimti peticijoje pateiktiems prašymams ar siūlymams įgyvendinti reikalingą norminį teisės aktą (toliau – viena iš savivaldybės institucijų), o pagal šio įstatymo 4 straipsnio 6 dalį peticijų komisijos funkcijas atliekanti komisija ar konkretus valstybės tarnautojas kitai institucijai motyvuotai teikia vieną iš šių išvadų:
1) visiškai ar iš dalies tenkinti peticijoje pateiktą prašymą ar siūlymą ir inicijuoti naujo norminio teisės akto priėmimą ar galiojančio norminio teisės akto pakeitimą, papildymą ar jo pripažinimą netekusiu galios;
5. Tuo atveju, kai peticijų komisija pateikia išvadą tenkinti peticijoje pateiktus prašymus ar siūlymus, gali būti parengiamas atitinkamo teisės akto projektas arba siūloma sudaryti komisiją ar darbo grupę teisės akto projektui parengti, arba siūloma pavesti atitinkamoms valstybės ar savivaldybės institucijoms parengti teisės akto projektą.
19 straipsnis. Sprendimo dėl peticijoje pateiktų prašymų ar siūlymų priėmimas ir įgyvendinimas
1. Įgyvendinant peticijos teisę galutinį ir neskundžiamą sprendimą dėl peticijoje pateiktų prašymų ar siūlymų tenkinimo priima Seimas, Vyriausybė, viena iš savivaldybės institucijų ar kita institucija. Priimant tokį sprendimą, atsižvelgiama į peticijų komisijos išvadą, tačiau ja vadovautis neprivaloma.
2. Jeigu šio straipsnio 1 dalyje nurodytą sprendimą priimanti institucija nepritaria peticijų komisijos išvadai netenkinti peticijoje pateiktų prašymų ar siūlymų, laikoma, kad nuspręsta tenkinti peticijoje pateiktus prašymus ar siūlymus.
3. Apie Seimo, Vyriausybės, vienos iš savivaldybės institucijų ar kitos institucijos priimtą sprendimą dėl peticijoje pateiktų prašymų ar siūlymų tenkinimo per 10 darbo dienų nuo sprendimo priėmimo dienos pranešama pareiškėjui ar jo atstovui ir apie tai paskelbiama šį sprendimą priėmusios institucijos interneto svetainėje.
4. Sprendimas visiškai ar iš dalies tenkinti peticijoje pateiktą prašymą ar siūlymą, priimant naują norminį teisės aktą, pakeičiant, papildant galiojantį norminį teisės aktą ar pripažįstant jį netekusiu galios, įgyvendinamas įstatymų ir kitų teisės aktų, reglamentuojančių teisėkūrą, nustatyta tvarka parengiant teisės akto projektą arba pavedant jį parengti atitinkamai valstybės ar savivaldybės institucijai.
20 straipsnis. Pakartotinis kreipimasis
Pareiškėjas, nesutinkantis su Seimo, Vyriausybės, vienos iš savivaldybės institucijų ar kitos institucijos sprendimu dėl peticijoje pateiktų prašymų ar siūlymų tenkinimo, turi teisę po vienų metų nuo šio įstatymo 19 straipsnio 3 dalyje numatyto pranešimo gavimo dienos šio įstatymo nustatyta tvarka pakartotinai pateikti kreipimąsi dėl to paties turinio prašymo ar siūlymo.
V SKYRIUS
BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
21 straipsnis. Įstatymo įsigaliojimas, įgyvendinimas ir taikymas
2. Vyriausybė ar jos įgaliota institucija, taip pat savivaldybių tarybos ir kitos institucijos iki 2022 m. gruodžio 31 d. priima šio įstatymo įgyvendinamuosius teisės aktus.