Projektas
LIETUVOS RESPUBLIKOS APLINKOS MINISTRAS
ĮSAKYMAS
DĖL MODERNIZAVIMO FONDO KOMPENSACINIŲ IŠMOKŲ MOKĖJIMO SAVIVALDYBIŲ VIEŠIESIEMS PASTATAMS ATNAUJINTI TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO
2022 m. d. Nr. D1-
Vilnius
Vadovaudamasis Modernizavimo fondo projektų atrankos ir finansavimo tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimu 2020 m. rugsėjo 30 d. Nr. 1059 „Dėl Modernizavimo fondo projektų atrankos komisijos sudarymo ir Modernizavimo fondo projektų atrankos ir finansavimo tvarkos aprašo“, 12 punktu, atsižvelgdamas į Modernizavimo fondo nacionalines finansavimo kryptis 2021–2022 metams, patvirtintas Lietuvos Respublikos aplinkos ministro ir Lietuvos Respublikos energetikos ministro 2021 m. rugpjūčio 25 d. įsakymu Nr. D1-477/1-187 „Dėl Modernizavimo fondo nacionalinių finansavimo krypčių 2021–2022 metams patvirtinimo“,
t v i r t i n u Modernizavimo fondo kompensacinių išmokų mokėjimo savivaldybių viešiesiems pastatams atnaujinti tvarkos aprašą (pridedama).
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos aplinkos ministro
2022 m. d. įsakymu Nr. D1-
MODERNIZAVIMO FONDO KOMPENSACINIŲ IŠMOKŲ MOKĖJIMO SAVIVALDYBIŲ VIEŠIESIEMS PASTATAMS ATNAUJINTI TVARKOS APRAŠAS
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Modernizavimo fondo kompensacinių išmokų mokėjimo savivaldybių viešiesiems pastatams atnaujinti tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) nustato paraiškų teikimo gauti kompensacinę išmoką, skirtą padengti dalį paramos gavėjo išlaidų atnaujinant savivaldybės viešąjį pastatą, kai kitos dalie išlaidoms padengti gauta paskola iš Savivaldybių pastatų fondo, jų vertinimo ir kompensacijos skyrimo sąlygas ir tvarką.
2. Kompensacinės išmokos teikiamos iš Modernizavimo fondo, siekiant mažinti išmetamų šiltnamio efektą sukeliančių dujų kiekį viešojo sektoriaus pastatuose, didinti šių pastatų energinį naudingumą.
3. Lietuvos Respublikos aplinkos ministerijos Aplinkos projektų valdymo agentūra (toliau – Agentūra) skelbia kvietimą teikti paraiškas kompensacinėms išmokoms gauti, vykdo paraiškų vertinimą, kompensacinių išmokų skyrimą, išmokėjimą ir įsipareigojimų pagal išlaidų kompensavimo sutartį priežiūrą vadovaudamasi Aprašu ir Modernizavimo fondo projektų atrankos ir finansavimo tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2020 m. rugsėjo 30 d. nutarimu Nr. 1059 „Dėl Modernizavimo fondo projektų atrankos komisijos sudarymo ir Modernizavimo fondo projektų atrankos ir finansavimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ (toliau – Modernizavimo fondo projektų atrankos ir finansavimo tvarkos aprašas).
4. Pareiškėjai, teikdami paraiškas ir reikiamą informaciją, paramos gavėjai, įgyvendindami projektus, ir Agentūra, registruodama, vertindama paraiškas, priimdama sprendimus dėl kompensacinių išmokų mokėjimo, vykdydama įsipareigojimų pagal išlaidų kompensavimo sutartį priežiūrą, naudojasi Aplinkos projektų valdymo informacine sistema (toliau – APVIS). Kai APVIS funkcinių galimybių nepakanka ar jos neužtikrinamos, atliekami atitinkami veiksmai teikiant ar kaupiant reikalingą informaciją Agentūros nustatyta tvarka. Elektroniniai dokumentai rengiami pagal Lietuvos vyriausiojo archyvaro patvirtintas ar su juo suderintas el. dokumento specifikacijas ir pasirašomi kvalifikuotu elektroniniu parašu.
5. Agentūra savo interneto svetainėje skelbia informaciją, susijusią su kompensacinių išmokų skyrimu, įgyvendintų projektų pasiektais rezultatais.
6. Paramos gavėjai, įgyvendinę projektus ir gavę kompensacinę išmoką iš Modernizavimo fondo, apie įgyvendintą projektą ir pasiektus rezultatus turi paskelbti savo interneto svetainėse.
7. Jeigu projekto veiklos finansavimas atitinka visus Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 107 straipsnio 1 dalyje nustatytus valstybės pagalbos požymius, pagal Aprašą teikiama nereikšminga (de minimis) pagalba (toliau – de minimis pagalba), vadovaujantis 2013 m. gruodžio 18 d. Komisijos reglamento (ES) Nr. 1407/2013 dėl Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 107 ir 108 straipsnių taikymo de minimis pagalbai su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2020 m. liepos 2 d. Europos Komisijos reglamentu (ES) Nr. 2020/972, kuriuo iš dalies keičiant Reglamentą (ES) Nr. 1407/2013 pratęsiamas jo galiojimas ir iš dalies keičiant Reglamentą (ES) Nr. 651/2014, pratęsiamas jo galiojimas ir įtraukiami patikslinimai (toliau – De minimis reglamentas), kaip nustatyta Aprašo VI skyriuje.
8. Agentūra, vykdydama paraiškų vertinimą, kompensacinių išmokų skyrimą ir pareiškėjų įsipareigojimų įgyvendinimo priežiūrą, projektų administravimo ir priežiūros tikslais tvarko ir saugo su projektų veiklomis susijusius duomenis. Asmens duomenys tvarkomi vadovaujantis 2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (ES) 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo ir kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB (Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas), Lietuvos Respublikos asmens duomenų teisinės apsaugos įstatymu. Dokumentai, kuriuose yra asmens duomenų, tvarkomi ir saugomi 10 metų pasibaigus projektui, vadovaujantis Dokumentų tvarkymo ir apskaitos taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos vyriausiojo archyvaro 2011 m. liepos 4 d. įsakymu Nr. V-118 „Dėl Dokumentų tvarkymo ir apskaitos taisyklių patvirtinimo“. Kiti dokumentai saugomi ir valdomi vadovaujantis Lietuvos Respublikos dokumentų ir archyvų įstatymu ir kitais dokumentų valdymą reglamentuojančiais teisės aktais. Pasibaigus saugojimo terminui, visi dokumentai, (ir kuriuose yra asmens duomenų), sunaikinami, išskyrus tuos, kurie įstatymų ar kitų teisės aktų, reglamentuojančių duomenų saugojimą, nustatytais atvejais turi būti perduoti saugoti pagal Dokumentų ir archyvų įstatymą.
9. Apraše vartojamos sąvokos:
9.1. Finansinės priemonės valdytojas (toliau – FPV) – Uždaroji akcinė bendrovė Viešųjų investicijų plėtros agentūra (toliau – VIPA) arba jos 2018 m. gegužės 18 d. atrinktas 04.3.1-FM-F-002 finansinės priemonės „Savivaldybių viešųjų pastatų atnaujinimas“ valdytojas akcinė bendrovė Šiaulių bankas, kurie teikia paskolas iš Savivaldybių pastatų fondo savivaldybėms nuosavybės teise priklausančių viešųjų pastatų energijos vartojimo efektyvumo didinimo projektams pagal Viešųjų pastatų energinio efektyvumo didinimo programą (toliau – Programa) įgyvendinti.
9.2. FPV kvietimas – Akcinės bendrovės Šiaulių banko ir VIPA 2018 m. spalio 15 d. paskelbtas kvietimas pagal Programą teikti paraiškas paskoloms iš Savivaldybių pastatų fondo gauti, kurios skirtos savivaldybėms nuosavybės teise priklausančių viešųjų pastatų energijos vartojimo efektyvumo didinimo projektams pagal Programą įgyvendinti, arba VIPA interneto svetainėje www.vipa.lt 2020 m. lapkričio 11 d. paskelbtas kvietimas teikti paraiškas.
9.3. Išlaidų kompensavimo sutartis – Agentūros ir pareiškėjo sutartis, kurioje nustatytos sąlygos padengti dalį paramos gavėjo išlaidų atnaujinant (modernizuojant) savivaldybei nuosavybės teise priklausantį viešąjį pastatą, kai kitos dalies išlaidoms padengti gauta paskola iš Savivaldybių pastatų fondo.
9.4. Kompensacinė išmoka – Agentūros paramos gavėjui mokama išmoka padengti dalį išlaidų atnaujinant (modernizuojant) savivaldybei nuosavybės teise priklausantį viešąjį pastatą, padengti, kai jo atnaujinimui gauta paskola iš Savivaldybių pastatų fondo.
9.5. Modernizavimo fondas – 2021–2030 m. laikotarpiui steigiamas fondas, skirtas paramą gaunančių valstybių narių pasiūlytoms investicijoms, taip pat nedideliems investiciniams projektams finansuoti, energetikos sistemoms modernizuoti ir energijos vartojimo efektyvumui gerinti valstybėse narėse, kurių bendrasis vidaus produktas vienam gyventojui rinkos kainomis 2013 m. buvo mažesnis kaip 60 proc. Europos Sąjungos vidurkio.
9.6. Paramos gavėjas – savivaldybės administracija, ar jos įgaliotas subjektas, su kuriuo pasirašyta išlaidų kompensavimo sutartis.
9.7. Pareiškėjas – savivaldybės administracija ar jos įgaliotas subjektas, ar savivaldybės administracijos viešojo pirkimo būdu įsigyta energijos taupymo paslaugų teikimo įmonė (toliau – ETPT įmonė), gavę įsipareigojimo raštą arba pasirašę sutartį dėl SPF paskolos suteikimo. Pareiškėjas gali būti ir juridinis subjektas, kuris numatytas valdžios ir privataus subjektų partnerystės sutartyje, atitinkančioje Lietuvos Respublikos investicijų įstatymo ketvirtajame1 skirsnyje nustatytus reikalavimus, kurią paramos gavėjas sudarė dėl projekto įgyvendinimo.
9.8. Projektas – savivaldybei arba subjektui, kurio savininkas yra savivaldybė, nuosavybes teise (bent 51 proc. pastato ploto) priklausančio viešojo pastato atnaujinimo (modernizavimo) projektas, kuriuo, įgyvendinant Programos 2 priede nurodytas veiklas (priemones), pasiekiama ne mažesnė kaip B pastato energinio naudingumo klasė.
9.9. Savivaldybių pastatų fondas (toliau – SPF) – 2017 metų birželio 27 d. pagal VIPA, Lietuvos Respublikos finansų ministerijos ir ministerijos pasirašytą finansavimo sutartį įsteigtas Savivaldybių pastatų fondas savivaldybių viešiesiems pastatams modernizuoti (atnaujinti), siekiant didinti energijos vartojimo efektyvumą.
9.10. SPF paskolos sutartis – FPV su pareiškėju sudaryta paskolos sutartis dėl paskolos suteikimo iš SPF ir FPV lėšų suteikimo projektui įgyvendinti.
II SKYRIUS
SĄLYGOS GAUTI KOMPENSACINĘ IŠMOKĄ
10. Kompensacinė išmoka teikiama paramos gavėjui, pasirašiusiam SPF paskolos sutartį, pagal Programą įgyvendinančiam Projektą, kurio metu savivaldybei nuosavybės teise priklausantis viešasis pastatas atnaujinamas (modernizuojamas) paskolos iš SPF lėšomis, ir įgyvendinus projektą pasiekiama ne mažesnė kaip B pastato energinio naudingumo klasė.
11. Projekto išlaidos turi būti padarytos iki 2023 m. gruodžio 31 d. Agentūrai galutinis mokėjimo prašymas turi būti pateiktas iki 2024 m. kovo 1 d.
III SKYRIUS
REIKALAVIMAI PARAIŠKOMS
13. Kvietimas teikti paraiškas, nurodant paraiškų teikimo tvarką ir terminus, projektų finansavimo sąlygas, skelbiamas Agentūros interneto svetainėje www.apva.lt ir (arba) kitomis visuomenės informavimo priemonėmis.
14. Paraiškos gauti kompensacines išmokas priimamos ne vėliau kaip iki 2022 m. gruodžio 31 d. arba kol bus paskirstyta visa kvietimui teikti paraiškas skirta 20 mln. Eur suma. Pareiškėjas gali teikti ne vieną paraišką gauti kompensacinę išmoką skirtingiems projektams.
15. Pareiškėjas, norintis gauti kompensacinę išmoką, pateikia Agentūrai Agentūros nustatytos formos paraišką, kurioje nurodoma:
15.3. siektini rodikliai, įrašyti preliminariame energinio naudingumo sertifikate (pateiktame su energetinio audito ataskaita);
15.4. preliminarus metinis pirminės energijos suvartojimo sumažėjimas atnaujintuose pastatuose (kWh/metai);
16. Su paraiška teikiami dokumentai:
16.2. sutartis su ETPT įmone arba valdžios ir privataus subjektų partnerystės sutartis (kai taikoma);
16.3. FPV įsipareigojimo raštas arba sutartis dėl paskolos suteikimo iš SPF lėšų projekto įgyvendinimui;
IV SKYRIUS
REIKALAVIMAI IŠLAIDOMS
18. Išlaidos yra tinkamos finansuoti, kai:
18.1. projektui suteikta paskola iš SPF įgyvendinti Programos 2 priedo 1–14 punktuose nurodytus viešųjų pastatų atnaujinimo veiksmus (priemones);
18.2. įgyvendinus projektą, viešojo pastato energijos vartojimo efektyvumas – planuojama pasiekti ne mažesnė kaip B pastato energinio naudingumo klasė;
19. Tinkamomis finansuoti išlaidomis laikomos ne daugiau kaip 50 proc. FPV nustatytų tinkamų išlaidų įgyvendinant projektą, kuriam gauta paskola pagal SPF paskolos sutartį, sudarytą nuo 2021 m. gruodžio 6 d. iki 2023 m. spalio 31 d.
20. Netinkamomis finansuoti išlaidomis laikomos išlaidos, nepriskirtos prie tinkamų išlaidų, taip pat nurodytos Modernizavimo fondo projektų atrankos ir finansavimo tvarkos apraše.
V SKYRIUS
PARAIŠKŲ VERTINIMAS IR SPRENDIMAS DĖL KOMPENSACINĖS IŠMOKOS SKYRIMO
22. Paraiškų vertinimą, projektų administravimą ir kompensacinės išmokos mokėjimo administravimą, vadovaudamasi Aprašu ir Modernizavimo fondo projektų atrankos ir finansavimo tvarkos aprašu, vykdo Agentūra.
23. Paraiškų atrankos būdas – tęstinis. Paraiškos registruojamos APVIS eilės tvarka pagal registracijos datą. Apie gautą paraišką Agentūra informuoja pareiškėją automatine žinute.
24. Paraiškų atitiktį Aprašo reikalavimams Agentūra patikrina naudodamasi prieinamomis duomenų bazėmis ir registrais.
25. Vertinant paraišką, atliekamas administracinės atitikties vertinimas ir tinkamumo finansuoti vertinimas.
26. Paraiškas Agentūra vertina eilės tvarka pagal jų registracijos datą APVIS. Vienos paraiškos administracinės atitikties vertinimo terminas – ne ilgesnis kaip 10 darbo dienų užregistravus paraišką.
27. Administracinės atitikties vertinimo metu nustatoma, ar paraiška tinkamai užpildyta, ar pateikti visi reikalaujami dokumentai, ar pareiškėjas atitinka jam keliamus reikalavimus gauti kompensacinę išmoką.
29. Paraiškos, atitinkančios administracinės atitikties vertinimo reikalavimus, teikiamos tinkamumo finansuoti vertinimui. Šio vertinimo metu apskaičiuojama kompensacinės išmokos suma, įvertinami projekto tikslai, planuojami rodikliai. Projekto tinkamumo finansuoti vertinimas vykdomas ne ilgiau kaip 20 darbo dienų nuo atlikto paraiškos administracinės atitikties teigiamo įvertinimo.
30. Agentūra, nustačiusi, kad paraiškoje pateikti ne visi reikalaujami dokumentai ir (ar) paraiška užpildyta netinkamai ar iš dalies, pateikta klaidinga informacija arba trūksta informacijos, leidžiančios įvertinti pareiškėjo atitiktį Aprašo reikalavimams, pareiškėjui nustatomas ne ilgesnis kaip 10 darbo dienų terminas trūkumams pašalinti ir apie tai jis informuojamas. Jeigu per Agentūros nustatytą terminą trūkstamų dokumentų ar patikslintos paraiškos arba informacijos pareiškėjas nepateikia, Agentūros sprendimu paraiška atmetama. Agentūra, priėmusi sprendimą atmesti paraišką, per 5 darbo dienas apie tai raštu informuoja pareiškėją nurodydama atmetimo priežastis.
31. Jei Agentūra negavo pasirašytos sutarties dėl paskolos suteikimo iš SPF lėšų projekto įgyvendinimui ar sutartis nepasirašyta, Agentūra informuoja pareiškėją apie preliminarius paraiškos vertinimo rezultatus. Agentūra, gavusi pasirašytą SPF paskolos sutartį, patikslina kompensacinės išmokos sumą ir parengia sprendimą dėl finansavimo skyrimo.
32. Sprendimą dėl kompensacinės išmokos skyrimo arba neskyrimo priima APVA direktorius atsižvelgdamas į paraiškų vertinimo rezultatus. Sprendimas dėl finansavimo skyrimo įforminamas APVA direktoriaus įsakymu. Sprendimas neskirti finansavimo įforminamas raštu, kuriame pareiškėjui pateikiama sprendimą pagrindžianti informacija, motyvai ir sprendimo apskundimo tvarka. Apie APVA sprendimą pareiškėjas informuojamas ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo sprendimo priėmimo dienos.
VI SKYRIUS
DE MINIMIS PAGALBOS TEIKIMAS
34. Bendra vienai įmonei suteiktos de minimis pagalbos suma kiekvienoje valstybėje narėje negali viršyti 200 000 eurų per trejų finansinių metų laikotarpį. Bendra vienai įmonei, vykdančiai krovinių vežimo keliais veiklą samdos pagrindais arba už atlygį, teikiamos de minimis pagalbos suma kiekvienoje valstybėje narėje negali viršyti 100 000 eurų per trejų finansinių metų laikotarpį.
35. Teikiant de minimis pagalbą, viena įmone laikomos visos įmonės, kurių tarpusavio santykiai atitinka De minimis reglamento 2 straipsnio 2 dalyje nustatytas sąlygas.
36. Savivaldybei (ar valstybei) priklausantys juridiniai asmenys, kurių vienintelis tarpusavio ryšys yra kiekvieno iš jų tiesioginė sąsaja su ta pačia viešąja (valstybės, savivaldybės) įstaiga arba įstaigomis, nelaikomi viena įmone, tačiau konkrečiai valstybės ar savivaldybės įmonei priklausantys juridiniai asmenys gali būti laikomi tarpusavyje susijusiais, t. y. laikytini viena įmone, jeigu atitinka De minimis reglamento 2 straipsnio 2 dalyje nustatytas sąlygas.
37. Įmonių tarpusavio santykiai vertinami pagal pareiškėjo užpildytą nustatytos formos vienos įmonės deklaraciją, paskelbtą interneto tinklalapyje https://www.esinvesticijos.lt/lt/dokumentai/vienos-imones-deklaracijos-pagal-komisijos-reglamenta-es-nr-1407-2013.
38. Pagal Aprašą teikiama de minimis pagalba sumuojama su valstybės pagalba, skiriama toms pačioms tinkamoms finansuoti išlaidoms pagal 04.3.1-FM-F-002 finansinę priemonę „Savivaldybių viešųjų pastatų atnaujinimas“, kuri įgyvendinama pagal 2014 m. birželio 17 d. Komisijos reglamento (ES) 651/2014, kuriuo tam tikrų kategorijų pagalba skelbiama suderinama su vidaus rinka, taikant Sutarties 107 ir 108 straipsnius (toliau – Bendrosios išimties reglamentas) I skyriaus ir III skyriaus 7 skirsnio 39 straipsnio reikalavimus, jeigu dėl tokios pagalbos sumavimo neviršijamas Bendrosios išimties reglamente nustatytas didžiausias atitinkamas pagalbos intensyvumas arba nustatyta pagalbos suma. Pagal Aprašą teikiama de minimis pagalba taip pat sumuojama su de minimis pagalba, suteikta pagal kitus de minimis pagalbą reglamentuojančius reglamentus, neviršijant Aprašo 34 punkte nustatytos didžiausios sumos.
39. Agentūra per 5 darbo dienas pateikia informaciją apie suteiktą de minimis pagalbą Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos registro nuostatų, patvirtintų, Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2005 m. sausio 19 d. nutarimu Nr. 35 „Dėl Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos registro įsteigimo nuostatų patvirtinimo“, nustatyta tvarka.
40. Jei pareiškėjas yra gavęs neteisėtą de minimis pagalbą ar valstybės pagalbą, nauja de minimis pagalba negali būti teikiama, kol bus sugrąžinta neteisėtai gauta de minimis pagalba ar valstybės pagalba, įskaitant palūkanas.
VII SKYRIUS
MOKĖJIMO PRAŠYMŲ TEIKIMAS IR APMOKĖJIMAS
42. Kompensacinė išmoka mokama dalimis APVIS sistemoje pateikus tarpinį (-ius) ir galutinį mokėjimo prašymus, taip pat atitinkamus Aprašo 44–47 punktuose nurodytus dokumentus.
44. Teikiant tarpinį (-ius) mokėjimo prašymą (-us), pateikiami:
45. Teikiant galutinį mokėjimo prašymą, pateikiama:
45.2. sąskaitos išrašas, įrodantis bendrą projekto tinkamų išlaidų sumą išmokėtą SPF paskolos lėšomis;
46. Galutiniame mokėjimo prašyme nurodomi pasiekti rodikliai pagal atnaujintam (modernizuotam) pastatui išduotą energinio naudingumo sertifikatą:
48. Agentūra, gavusi tinkamai įformintą tarpinį mokėjimo prašymą ir 44 punkte nurodytus dokumentus, patvirtina ir apmoka jį ne vėliau kaip per 40 darbo dienų nuo pareiškėjo teisingai užpildyto mokėjimo prašymo registravimo dienos. Agentūra per 5 darbo dienas nuo kompensacinės išmokos sumokėjimo dienos apie tai raštu informuoja pareiškėją.
49. Gavusi galutinį mokėjimo prašymą, Agentūra įvertina iš SPF apmokėtos paskolos dalį ir išmokėtą kompensacinę išmoką. Bendra paskolos iš SPF ir kompensacinės išmokos suma negali viršyti 100 proc. FPV nustatytų (pripažintų) tinkamų išlaidų ir išlaidų kompensavimo sutartyje numatytos maksimalios kompensacinės išmokos.
50. Galutinis mokėjimo prašymas apmokamas, kai įgyvendinus projektą pasiektas viešojo pastato energijos vartojimo efektyvumas – ne mažesnė kaip B pastato energinio naudingumo klasė.
VIII SKYRIUS
BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
52. Pareiškėjas turi teisę skųsti Agentūros veiksmus ar neveikimą, susijusius su paraiškos vertinimu, sprendimo dėl kompensacinės išmokos mokėjimo ar neišmokėjimo priėmimu, Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymo nustatyta tvarka ir terminais.
53. Jeigu pareiškėjas įgyvendindamas projektą nesilaiko išlaidų kompensavimo sutartyje nustatytų sąlygų, Agentūra atlieka pažeidimo tyrimą pagal Agentūros patvirtintą tvarką ir priima sprendimą dėl išlaidų kompensavimo sustabdymo, nutraukimo, sumažinimo ir (ar) išmokėtų lėšų ar jų dalies susigrąžinimo arba netaikyti finansinių korekcijų.