Projektas

 

KAUNO RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA

 

SPRENDIMAS

DĖL KAUNO RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBOS

ANTIKORUPCIJOS KOMISIJOS NUOSTATŲ PATVIRTINIMO

 

2021 m. balandžio 29 d. Nr. TS-

Kaunas

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 15 straipsnio 7 dalimi, 16 straipsnio 2 dalies 6 punktu, 18 straipsnio 1 dalimi, Kauno rajono savivaldybės taryba n u s p r e n d ž i a:

1. Patvirtinti Kauno rajono savivaldybės tarybos antikorupcijos komisijos nuostatus (pridedama).

2. Nustatyti, kad Kauno rajono savivaldybės tarybos antikorupcijos komisijos nuostatų 5, 6, 28 punktai ir 26.5 papunktis taikomi naujai sudaromai Kauno rajono savivaldybės tarybos antikorupcijos komisijai.

3. Pripažinti netekusiu galios Kauno rajono savivaldybės tarybos 2010 m. sausio 21 d. sprendimą Nr. TS-27 „Dėl Kauno rajono savivaldybės antikorupcijos komisijos veiklos nuostatų patvirtinimo“ su visais pakeitimais ir papildymais.

 

 

Savivaldybės meras

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Virginija Guogienė, mob. tel. (8 614) 05 196

 

patvirtinta

Kauno rajono savivaldybės tarybos

2021 m. balandžio 29 d. sprendimu Nr. TS-

 

 

KAUNO RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBOS ANTIKORUPCIJOS KOMISIJOS NUOSTATAI

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Kauno rajono savivaldybės tarybos antikorupcijos komisijos (toliau – Komisija) nuostatai (toliau – Nuostatai) nustato Komisijos tikslus, uždavinius, funkcijas, sudarymo ir darbo organizavimo principus, atsakomybę ir kitus su jos veikla susijusius klausimus.

2. Komisijos tikslas – pagal kompetenciją koordinuoti Kauno rajono savivaldybės (toliau – Savivaldybė) politikos įgyvendinimą korupcijos prevencijos srityje, išskirti prioritetines prevencijos ir kontrolės kryptis, nuosekliai įgyvendinant priemones, didinančias korupcijos prevencijos veiksmingumą.

3. Komisija savo veikloje vadovaujasi Lietuvos Respublikos Konstitucija, Lietuvos Respublikos korupcijos prevencijos įstatymu, Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymu (toliau – Įstatymas), Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymu, 2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (ES) 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo ir kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB (Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas), šiais Nuostatais ir kitais teisės aktais.

 

II SKYRIUS

KOMISIJOS SUDARYMAS, JOS DARBO ORGANIZAVIMAS

 

4. Komisija sudaroma Kauno rajono savivaldybės tarybos (toliau – Taryba) sprendimu jos įgaliojimų laikui Įstatymo ir Kauno rajono savivaldybės reglamento (toliau – Reglamentas) nustatyta tvarka.

5. Komisijos darbui vadovauja iš Komisijos narių Įstatymo ir Reglamento nustatyta tvarka paskirtas Komisijos pirmininkas. Komisijos pirmininku gali būti skiriamas tik nepriekaištingos reputacijos, kaip ji yra apibrėžta Įstatyme, Savivaldybės tarybos narys. Pirmininko pavaduotoją Savivaldybės mero siūlymu iš Komisijos narių – Tarybos narių – skiria Savivaldybės taryba.

6. Komisijos pirmininkas netenka įgaliojimų prieš terminą Įstatyme nustatyta tvarka.

7. Komisijos atsakingojo sekretoriaus pareigas atlieka Savivaldybės administracijos direktoriaus paskirtas valstybės tarnautojas, šios funkcijos įrašomos į jo pareigybės aprašymą. Komisijos atsakingasis sekretorius nėra Komisijos narys.

8. Komisijos pirmininkas:

8.1. vadovauja Komisijai ir organizuoja jos veiklą, skiria Komisijos nariams pavedimus;

8.2. šaukia Komisijos posėdžius ir jiems pirmininkauja, sudaro jų darbotvarkę, ne vėliau kaip prieš 3 darbo dienas iki posėdžio elektroniniu paštu pateikia Komisijos nariams posėdžio medžiagą;

8.3. pasirašo Komisijos posėdžių protokolus, kitus būtinus dokumentus, susijusius su Komisijos veikla;

8.4. atstovauja Komisijai;

8.5. vykdo kitus teisės aktų suteiktus įgaliojimus.

9. Komisijos nariai:

9.1. bendradarbiauja ir keičiasi informacija, kurios reikia korupcijos prevencijai ir kontrolei užtikrinti, su kitais Savivaldybės struktūriniais padaliniais, kitomis valstybės ar Savivaldybės įstaigomis ir jose dirbančiais asmenimis, vykdančiais korupcijos prevenciją ir kontrolę. Gavusi paklausimą, susijusį su korupcijos prevencija ir kontrole, iš kitos valstybės ar Savivaldybės įstaigos, Komisija turi savivaldybės įstaigos ir teisės aktų nustatytomis sąlygomis bei tvarka į jį atsakyti arba imtis priemonių, kad į jį būtų atsakyta;

9.2. informuoja Komisiją apie galimą viešųjų ir privačių interesų konfliktą ir nusišalina nuo dalyvavimo rengiant, svarstant ar priimant Komisijos sprendimus, kurie gali tokį konfliktą sukelti, ir nusišalinimo faktą fiksuoja atitinkamuose dokumentuose;

9.3. gavę informacijos apie korupcines veikas, turinčias nusikalstamos veikos požymių, nedelsdami informuoja Savivaldybės merą, Specialiųjų tyrimų tarnybą ar kitas atsakingas institucijas Lietuvos Respublikos teisės aktuose nustatytomis sąlygomis ir tvarka;

9.4. saugo informaciją, kurią sužinojo eidami tarnybines pareigas, jeigu ji sudaro valstybės, tarnybos, komercinę ar kitą įstatymų saugomą paslaptį ir nenaudoja duomenų ar informacijos, gautos atliekant savo pareigas, asmeninei arba kitų asmenų naudai;

9.5. kol Komisija priims sprendimą dėl nagrinėjamo klausimo, neskelbia informacijos apie tyrimo eigą, jeigu tai gali pažeisti asmens teises, pakenkti tyrimui, arba ji sudaro valstybės, tarnybos, komercinę ar kitą įstatymų saugomą paslaptį.

10. Komisija jos kompetencijai priskirtus klausimus svarsto ir sprendimus priima posėdžiuose. Komisija į posėdžius renkasi ne rečiau kaip vieną kartą per pusę metų. Gali būti šaukiami neeiliniai Komisijos posėdžiai. Jei dėl nepaprastosios padėties, ekstremaliosios situacijos ar karantino Komisijos posėdis negali vykti Komisijos nariams posėdyje dalyvaujant fiziškai, posėdis gali vykti nuotoliniu būdu. Nuotoliniu būdu vyksiančio Komisijos posėdžio klausimai rengiami ir posėdis vyksta laikantis visų Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 15 straipsnyje nustatytų reikalavimų ir užtikrinant nustatytas Tarybos nario teises. Nuotoliniu būdu priimant Komisijos sprendimus, turi būti užtikrintas Komisijos nario tapatybės ir jo balsavimo rezultatų nustatymas.

11. Eilinius ir neeilinius Komisijos posėdžius šaukia ir jiems vadovauja Komisijos pirmininkas, jo nesant – Komisijos pirmininko pavaduotojas. Kai Komisijos pirmininko nėra ar jis negali eiti savo pareigų, Komisijos pirmininko pareigas laikinai eina ir posėdžiui vadovauja Komisijos pirmininko pavaduotojas. Komisijos posėdžio laikas ir svarstytinų klausimų sąrašas suderinami su Komisijos nariais ne vėliau kaip prieš 5 darbo dienas iki Komisijos posėdžio.

12. Ne vėliau kaip prieš 3 darbo dienas iki Komisijos posėdžio jos nariams įteikiama posėdžio darbotvarkė ir posėdžio medžiaga.

13. Komisija klausimus nagrinėja pagal sudarytą Komisijos posėdžio darbotvarkę. Taip pat klausimas gali būti pradėtas nagrinėti Tarybos nario arba Komisijos nario iniciatyva pagal asmenų skundus, pareigūnų pateiktą ar kitaip gautą informaciją apie korupcijos prielaidas ir atvejus.

14. Komisijos posėdis laikomas teisėtu, jeigu jame dalyvauja daugiau kaip pusė visų jos narių.

15. Komisijos posėdžiai paprastai yra vieši. Komisijos sprendimu gali būti rengiami uždari posėdžiai, kuriuose gali dalyvauti tik Komisijos pakviesti asmenys.

16. Komisijos sprendimai priimami Komisijos posėdyje atviru balsavimu paprasta posėdyje dalyvaujančių Komisijos narių balsų dauguma. Komisijos sprendimai įforminami protokolu. Jei balsai pasiskirsto po lygiai, lemia posėdžio pirmininko balsas.

17.  Komisija gali priimti šiuos sprendimus:

17.1. turimą informaciją perduoti teisėsaugos institucijoms;

17.2. siūlyti Savivaldybės institucijoms, įmonėms ir įstaigoms nagrinėti galimus šių institucijų valstybės tarnautojų ir darbuotojų tarnybinio nusižengimo ar darbo drausmės pažeidimo atvejus ir spręsti dėl tarnybinės ar drausminės atsakomybės taikymo pareigas einantiems Savivaldybės institucijų, įmonių ir įstaigų valstybės tarnautojams ir darbuotojams;

17.3. atkreipti Savivaldybės administracijos valstybės tarnautojų ir darbuotojų, Savivaldybės įstaigų, įmonių bei organizacijų darbuotojų dėmesį į įstatymų nesilaikymą, tarnybinės etikos bei kitus pažeidimus ir reikalauti juos pašalinti;

17.4. atsisakyti nagrinėti skundą arba nutraukti jo nagrinėjimą;

17.5. priimti ir kitus sprendimus, reikalingus Komisijos uždaviniams vykdyti.

18. Komisijos techninį aptarnavimą atlieka Savivaldybės administracija.

19. Už Komisijos dokumentų registravimą, Komisijos posėdžių protokolų įforminimą, sprendimų išsiuntimą suinteresuotiems asmenims ir informacijos apie Komisijos veiklą skelbimą Savivaldybės interneto tinklalapyje yra atsakingas Komisijos sekretorius.

20. Komisijos posėdžio protokolas surašomas ir pasirašomas ne vėliau kaip per 5 darbo dienas po posėdžio. Posėdžio protokolą pasirašo Komisijos pirmininkas ir sekretorius. Komisijos sprendimu per posėdį gali būti daromas garso įrašas.

21. Komisijos nariai, nesutinkantys su Komisijos sprendimu, turi teisę išsakyti atskirą nuomonę. Ji pridedama prie protokolo.

22. Komisijos sprendimus gavusios Savivaldybės institucijos, įstaigos, įmonės bei organizacijos privalo juos apsvarstyti ir apie svarstymo rezultatus informuoti Komisiją per vieną mėnesį ar per kitą Komisijos nustatytą terminą.

23. Komisija kartą per metus ne vėliau kaip iki einamųjų metų gegužės 1 dienos teikia Tarybai ataskaitą apie Komisijos veiklą.

24. Informaciją apie Komisijos sprendimus žiniasklaidai teikia Komisijos pirmininkas arba jo įgaliotas asmuo. 

III SKYRIUS

KOMISIJOS UŽDAVINIAI

 

25. Komisijos uždaviniai yra šie:

25.1. kontroliuoti, kad Savivaldybės administracijoje ir struktūriniuose padaliniuose būtų vykdomi korupcijos prevenciją reglamentuojančių teisės aktų reikalavimai;

25.2. analizuoti Savivaldybės institucijų, įstaigų, įmonių bei organizacijų sprendimus, sudarančius sąlygas korupcijai, nusikaltimams ir kitiems teisės pažeidimams ūkio ir finansų srityse, siekti, kad tokie sprendimai būtų panaikinti;

25.3. teikti pasiūlymus dėl korupcijos prevencijos Savivaldybės įmonėms, savivaldybės biudžetinėms įstaigoms, viešosioms įstaigoms, kurių steigėja ar dalininkė yra Savivaldybė ar kurios įstatymų nustatyta tvarka Savivaldybės perduotą turtą valdo, naudoja ir juo disponuoja patikėjimo teise;

25.4. teikti pasiūlymus Tarybai dėl Savivaldybės, Savivaldybės kontroliuojamų įstaigų ir (ar) įmonių, taip pat viešųjų įstaigų, kurių vienas iš steigėjų yra savivaldybės institucija ar įstaiga, vidaus teisės aktų priėmimo ir tobulinimo, siekiant sumažinti korupcijos pasireiškimo tikimybę;

25.5. skatinti visuomenės nepakantumą korupcijos apraiškoms, glaudžiai bendradarbiaujant su kitomis valstybės institucijomis ir įstaigomis, nevyriausybinėmis organizacijomis, savivaldybės bendruomene ir žiniasklaidos atstovais (bendradarbiavimas apima keitimąsi informacija, pasiūlymų teikimą, reagavimą į gautus pasiūlymus, veiksmų derinimą, metodinės pagalbos teikimą, kitus veiksmus, būtinus korupcijos prevencijai ir priežiūrai vykdyti);

25.6. ištirti bet kokią informaciją (tarp jų ir anoniminę) dėl korupcinio pobūdžio veiksmų;

25.7. rengti visuomenės antikorupcinio švietimo akcijas;

25.8. informuoti visuomenę apie korupcijos prevencijos padėtį Savivaldybėje, komisijos veiklą.

IV SKYRIUS

KOMISIJOS FUNKCIJOS

 

26. Komisija atlieka šias funkcijas:

26.1. Reglamento nustatyta tvarka Tarybos ar Savivaldybės mero iniciatyva dalyvauja atliekant Savivaldybės institucijų parengtų teisės aktų projektų antikorupcinį vertinimą;

26.2. dalyvauja rengiant kovos su korupcija programas ir teikia išvadas Tarybai dėl šių programų ir jų įgyvendinimo;

26.3. nagrinėja Savivaldybės bendruomenės narių, valstybės institucijų, gyvenamųjų vietovių bendruomenių ar bendruomeninių organizacijų atstovų siūlymus ir pastabas dėl kovos su korupcija priemonių vykdymo;

26.4. informuoja visuomenę apie savo veiklą, vykdomas korupcijos prevencijos priemones Savivaldybėje, taip pat apie kovos su korupcija rezultatus;

26.5. Korupcijos prevencijos tikslais analizuoja Savivaldybės administracijos, biudžetinių ir viešųjų įstaigų, kurių savininkė yra savivaldybė, ir Savivaldybės valdomų įmonių atliktus viešuosius pirkimus ir apie galimus korupcijos atvejus informuoja Tarybą ir kompetentingas institucijas ar įstaigas. Komisijos pirmininkas ir nariai turi teisę susipažinti su visa analizuojamų viešųjų pirkimų informacija;

26.6. atlieka kitas kituose teisės aktuose nustatytas funkcijas, susijusias su Savivaldybėje įgyvendinama valstybės politika korupcijos prevencijos srityje.

 

V SKYRIUS

KOMISIJOS TEISĖS

 

27. Komisija turi teisę:

27.1. teikti pasiūlymus Tarybai, Savivaldybės merui ir Savivaldybės administracijos direktoriui dėl korupcijos prevencijos prioritetų savivaldybės, savivaldybės kontroliuojamų įstaigų ir (ar) įmonių, taip pat viešųjų įstaigų, kurių vienas iš steigėjų yra savivaldybės institucija ar įstaiga, veiklos srityse;

27.2. gauti jos veiklai reikalingą informaciją ir metodinę pagalbą korupcijos prevencijos klausimais iš Savivaldybės administracijos struktūrinių bei struktūrinių teritorinių padalinių, savivaldybės įstaigų bei kitų valstybės ir savivaldybių institucijų, įmonių, įstaigų ir organizacijų;

27.3. siūlyti Savivaldybės merui ir Administracijos direktoriui organizuoti Savivaldybės institucijų, įstaigų, įmonių bei organizacijų patikrinimus;

27.4. priimti sprendimą perduoti medžiagą tirti teisėsaugos institucijoms;

27.5. kviesti į Komisijos posėdžius Tarybos narius, Savivaldybės administracijos valstybės tarnautojus ir darbuotojus, savivaldybės įmonių ir įstaigų vadovus ir darbuotojus ar kitus asmenis;

27.6. suderinusi su Savivaldybės administracijos direktoriumi, Savivaldybės įstaigų, įmonių vadovais, pasitelkti į pagalbą kitų valstybės ir savivaldybės įstaigų tarnautojus ar kitus darbuotojus ir specialistus sudėtingiems klausimams nagrinėti.

28. Komisijos pirmininkas turi teisę gauti komisijos įgaliojimams vykdyti reikalingą informaciją iš valstybės ar savivaldybės institucijų, įstaigų ir valstybės ar savivaldybės valdomų įmonių.

VI SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

29. Komisijos nariai, kurie nėra Tarybos nariai, Komisijos posėdžių metu atleidžiami nuo tiesioginio darbo ar pareigų bet kurioje institucijoje, įstaigoje, įmonėje ar organizacijoje, išsaugant jiems darbo vietą. Už darbą Komisijoje šių komisijų nariams, kurie nėra Tarybos nariai, apmokama Lietuvos Respublikos valstybės ir savivaldybių įstaigų darbuotojų ir komisijų narių darbo apmokėjimo įstatymo nustatyta tvarka.

30. Už komisijos veiklos rezultatus yra atsakingas Komisijos pirmininkas.

31. Komisijos nariai, pažeidę šiuos nuostatus, atsako teisės aktų nustatyta tvarka.

32. Nuostatai gali būti keičiami ar pripažįstami netekusiais galios Tarybos sprendimu.

–––––––––––––––––––––––––––––––––––––

 

 


 

 

KAUNO RAJONO SAVIVALDYBĖS ADMINISTRACIJOS

TEISĖS SKYRIUS

 

SAVIVALDYBĖS TARYBOS SPRENDIMO „DĖL KAUNO RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBOS ANTIKORUPCIJOS KOMISIJOS NUOSTATŲ PATVIRTINIMO“ PROJEKTO

AIŠKINAMASIS RAŠTAS

 

2021 m. balandžio 7 d.

Kaunas

 

1. Sprendimo projekto tikslai, uždaviniai.

2021 m. sausio 1 d. įsigaliojo Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo (toliau – Įstatymas) 15 straipsnio pakeitimai, kuriais nustatyta nauja savivaldybių tarybų antikorupcijos komisijų formavimo, pirmininko ir pavaduotojo skyrimo tvarka, patikslinta šių komisijų kompetencija. Minėti pakeitimai taikomi po 2021 m. sausio 1 d. sudaromoms antikorupcijos komisijoms.

Sprendimo projekto tikslas – suderinti Kauno rajono savivaldybės tarybos antikorupcijos komisijos nuostatus su pasikeitusiu Įstatymu.

2. Siūlomos teisinio reguliavimo nuostatos.

Pritarus sprendimo projektui, naujai sudarant antikorupcijos komisiją bus privaloma laikytis Įstatyme nustatyto proporcinio daugumos ir mažumos atstovavimo principo, komisijos pirmininko pavaduotojas bus skiriamas Savivaldybės mero siūlymu Savivaldybės tarybos sprendimu.

3. Laukiami rezultatai.

Antikorupcijos komisijos nuostatai bus suderinti su Įstatymo 15 straipsnio nuostatomis, reglamentuojančiomis antikorupcijos komisijų veiklą.

4. Lėšų poreikis ir šaltiniai.

Sprendimui įgyvendinti Savivaldybės biudžeto lėšų nereikės.

5. Būtinumas skelbti sprendimą Teisės aktų registre. Viešinimas.

Sprendimas skelbiamas Teisės aktų registre ir Savivaldybės interneto svetainėje www.krs.lt skyriaus „Korupcijos prevencija“ dalyje „Antikorupcijos komisija“.

6. Antikorupcinis vertinimas.

Vertinimas nereikalingas.

7. Kiti sprendimui priimti reikalingi pagrindimai, skaičiavimai ar paaiškinimai.

Nėra.

 

 

8. Sprendimo projekto rengėjai. Asmuo, atsakingas už sprendimo įvykdymą.

Sprendimo projekto rengėjai – Kauno rajono savivaldybės administracijos Teisės skyriaus vedėjo pavaduotoja Virginija Guogienė, vykdanti Skyriaus vedėjo funkcijas ir Teisės skyriaus vyr. specialistė Eglė Brinkman. Už įvykdymą atsakingas Antikorupcijos komisijos pirmininkas Vytautas Rimas.

 

 

Teisės skyriaus vedėjo pavaduotoja,

vykdanti Skyriaus vedėjo funkcijas                                                   Virginija Guogienė