Projektas
|
|
Zarasų rajono savivaldybės TARYBA |
|
|
|
SPRENDIMAS |
|
DĖL ZARASŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBOS 2024 M. VASARIO 15 D. SPRENDIMO NR. T-18 „DĖL ZARASŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS 2024–2026 METŲ STRATEGINIO VEIKLOS PLANO TVIRTINIMO“ PAKEITIMO
|
|
2024 m. d. Nr. |
|
Zarasai |
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 6 straipsnio 22 punktu, 15 straipsnio 2 dalies 32 punktu, Zarasų rajono savivaldybės strateginio planavimo organizavimo tvarkos aprašo, patvirtinto Zarasų rajono savivaldybės tarybos 2023 m. gegužės 25 d. sprendimu Nr. T-86 „Dėl Zarasų rajono savivaldybės strateginio planavimo organizavimo tvarkos aprašo patvirtinimo“, 54 punktu bei atsižvelgdama į rajono Savivaldybės biudžeto asignavimų valdytojų prašymus, Zarasų rajono savivaldybės taryba n u s p r e n d ž i a:
1. Pakeisti Zarasų rajono savivaldybės 2024–2026 metų strateginį veiklos planą, patvirtintą Zarasų rajono savivaldybės tarybos 2024 m. vasario 15 d. sprendimu Nr. T-18 „Dėl Zarasų rajono savivaldybės 2024–2026 metų strateginio veiklos plano tvirtinimo“, ir išdėstyti jį nauja redakcija (pridedama).
2. Paskelbti sprendimą Teisės aktų registre ir rajono Savivaldybės interneto svetainėje www.zarasai.lt.
Savivaldybės meras |
|
|
Parengė
Ramunė Šileikienė
Investicijų ir plėtros skyriaus vedėja
2024-10-21
Pateikti: Investicijų ir plėtros skyriui.
Zarasų rajono savivaldybės tarybai
PAAIŠKINAMASIS RAŠTAS
DĖL ZARASŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBOS SPRENDIMO
„DĖL ZARASŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBOS 2024 M. VASARIO 15 D. SPRENDIMO NR. T-18 „DĖL ZARASŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS 2024–2026 METŲ STRATEGINIO VEIKLOS PLANO TVIRTINIMO“ PAKEITIMO“ PROJEKTO
1. Parengto sprendimo projekto tikslai.
Sprendimo projekto tikslas yra pakeisti Zarasų rajono savivaldybės 2024–2026 metų strateginio veiklos plano programas (toliau – SVP), patvirtintas Zarasų rajono savivaldybės tarybos 2024 m. vasario 15 d. sprendimu Nr. T-18 „Dėl Zarasų rajono savivaldybės 2024–2026 metų strateginio veiklos plano tvirtinimo“, siekiant reaguoti į pokyčius ir užtikrinti tinkamą veiklos plano tikslų bei uždavinių įgyvendinimą. Strateginiame veiklos plane patvirtinti tikslai ir uždaviniai nekeičiami.
2. Paaiškintas sprendimo projekto šiuo metu esantis teisinis reglamentavimas (trumpai apibūdinami taikomi teisės aktai).
1) Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 6 straipsnio 22 dalyje apibrėžta savarankiška savivaldybių funkcija – planavimo dokumentų ir juos įgyvendinančių planavimo dokumentų rengimas ir įgyvendinimas, o 15 straipsnio 2 dalies 32 punkte nustatyta, kad savivaldybės tarybos kompetencija yra savivaldybės strateginių plėtros ir veiklos planų, savivaldybės atskirų ūkio šakų (sektorių) plėtros programų tvirtinimas, ataskaitų dėl jų įgyvendinimo išklausymas ir sprendimų dėl jų priėmimas.
2) Zarasų rajono savivaldybės strateginio planavimo organizavimo tvarkos aprašo, patvirtinto Zarasų rajono savivaldybės tarybos 2023 m. gegužės 25 d. sprendimu Nr. T-86 „Dėl Zarasų rajono savivaldybės strateginio planavimo organizavimo tvarkos aprašo patvirtinimo“, 54 punkte numatyta, kad Investicijų ir plėtros skyrius parengęs strateginio veiklos plano pakeitimo projektą teikia tvirtinti savivaldybės tarybai.
3. Kokie šios srities teisės aktai tebegalioja ir kokius teisės aktus būtina pakeisti ar pripažinti netekusiais galios, priėmus teikiamą Savivaldybės tarybos sprendimą.
Šiuo sprendimo projektu siūloma pakeisti Zarasų rajono savivaldybės 2024–2026 metų strateginį veiklos planą, patvirtintą Zarasų rajono savivaldybės tarybos 2024 m. vasario 15 d. sprendimu Nr. T-18 „Dėl Zarasų rajono savivaldybės 2024–2026 metų strateginio veiklos plano tvirtinimo“, ir išdėstyti jį nauja redakcija.
Patvirtinus sprendimo projektą reikės keisti rajono Savivaldybės biudžetinių įstaigų metinius veiklos planus. Kitų teisės aktų keisti ar naikinti nereikia.
4. Biudžeto lėšų poreikis teisės aktui įgyvendinti.
SVP programose numatytas vykdyti priemones planuojama finansuoti iš įvairių finansavimo šaltinių – rajono Savivaldybės biudžeto (iš jo – valstybės biudžeto specialiosios tikslinės dotacijos, valstybės investicijų programos, kelių priežiūros ir plėtros programos, aplinkos apsaugos rėmimo specialiosios programos, pajamų už biudžetinių įstaigų paslaugas ir patalpų nuomą lėšos, paskolų lėšos) bei Europos Sąjungos fondų ir programų, Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto.
2024 m. SVP 7 programoms numatoma išleisti 42 508,85 tūkst. Eur iš įvairių minėtų finansavimo šaltinių. Didžiąją dalį nuo bendros sumos 2024 m. sudaro rajono Savivaldybės lėšos – 36 275,95 tūkst. Eur. Numatoma, kad Europos Sąjungos paramos lėšos sudarys 637,0 tūkst. Eur. Išsamesnė informacija apie programose numatytų priemonių finansavimą 2024–2026 m. pateikiama programų prieduose (Excel formate).
Reikia atkreipti dėmesį, kad kitų ateinančių dviejų metų – 2025 m. ir 2026 m. SVP programų finansavimo apimtys iš rajono Savivaldybės biudžeto ir kitų finansavimo šaltinių yra nurodomos remiantis Savivaldybės biudžeto asignavimų valdytojų pateiktu lėšų poreikiu bei yra preliminarios. Planuojama, kad 2025 m. SVP programoms įgyvendinti prireiks 55 446,44 tūkst. Eur, o 2026 m. – 51711,90 tūkst. Eur (iš visų finansavimo šaltinių).
1 lentelė.
Eil. Nr. |
Programos kodas ir pavadinimas |
2024 metų asignavimai ir kitos lėšos |
2025 metų asignavimai ir kitos lėšos |
2026 metų asignavimai ir kitos lėšos |
1. |
Aplinkos ir kraštovaizdžio programa |
2 666,87 |
4 086,00 |
3 220,00 |
2. |
Švietimo (formalaus ir neformalaus) programa |
11 372,25 |
15 997,50 |
11 615,60 |
3. |
Inžinerinės infrastruktūros programa |
4 789,25 |
4 784,44 |
4 745,20 |
4. |
Kultūros plėtros programa |
2 872,99 |
4 093,60 |
4 858,90 |
5. |
Socialinių paslaugų, paramos ir sveikatos priežiūros programa |
12 882,65 |
16 898,20 |
15 943,80 |
6. |
Verslo ir investicijų programa |
775,96 |
2 748,70 |
4 154,70 |
7. |
Viešojo ir vidaus administravimo programa |
7 148,89 |
6 838,00 |
7 173,70 |
Iš viso: |
42 508,85 |
55 446,44 |
51 711,90 |
|
1. Rajono Savivaldybės biudžetas (įskaitant skolintas lėšas) |
36 275,95 |
39 389,24 |
38 291,90 |
|
Iš jo: |
||||
1.1. savivaldybės biudžeto lėšos (nuosavos, be ankstesnių metų likučio) |
21 117,45 |
24 010,30 |
22 205,70 |
|
1.2. Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto dotacijos |
10 801,50 |
10 832,24 |
11 273,20 |
|
1.3. Pajamų įmokos ir kitos pajamos |
768,6 |
757,7 |
751,0 |
|
1.4. Europos Sąjungos ir kitos tarptautinės finansinės paramos lėšos |
0 |
0 |
0 |
|
1.5. Skolintos lėšos |
560,6 |
600,0 |
650,0 |
|
1.6. Ankstesnių metų likučiai |
3 027,80 |
3 189,00 |
3 412,00 |
|
2. Kiti šaltiniai (Europos Sąjungos finansinė parama projektams įgyvendinti ir kitos teisėtai gautos lėšos, nurodant atskirus šaltinius) |
6 232,90 |
16 057,20 |
13 420,00 |
|
2.1. Europos Sąjungos lėšos |
637,0 |
10377,0 |
7691,8 |
|
2.2. Valstybės biudžeto finansavimas |
5530,9 |
5605,2 |
5642,2 |
|
2.3. Kitos lėšos |
65,0 |
75,0 |
86,0 |
|
Iš viso programai finansuoti pagal finansavimo šaltinius (1 ir 2 punktai) |
42 508,85 |
55 446,44 |
51 711,90 |
|
Iš jų: regioninių pažangos priemonių lėšos |
116,3 |
6493,0 |
1454,0 |
|
Asignavimų ir kitų lėšų pokytis, palyginti su ankstesnių metų patvirtintų asignavimų ir kitų lėšų planu |
5 375,70 |
12 937,59 |
-3 734,54 |
5. Sprendimo projekto autoriai (rengėjai), iniciatoriai: institucija, asmenys ar piliečių įgalioti atstovai bei priimto teisės akto nauda Savivaldybei.
Sprendimo projekto iniciatoriai – Zarasų rajono savivaldybės administracijos skyrių vedėjai (programų koordinatoriai), paskirti atsakingais asmenimis už SVP parengimą bei biudžetinių įstaigų vadovai. Sprendimo projekto rengėja Ramunė Šileikienė, Zarasų rajono savivaldybės administracijos Investicijų ir plėtros skyriaus vedėja.
Priimto teisės akto nauda – bus užtikrintas finansavimas SVP programų įgyvendinimui pagal prisiimtus įsipareigojimus, sutartis, Zarasų rajono savivaldybės tarybos sprendimus ir valstybės deleguotas funkcijas.
6. Sprendimo projekto rengimo metu gauti specialistų vertinimai ir išvados.
Sprendimo projektas derinamas su Strateginio veiklos plano programų koordinatoriais, rajono Savivaldybės biudžetinių įstaigų vadovais, Finansų skyriumi, Zarasų rajono savivaldybės vadovais. Neigiamų vertinimų negauta.
7. Galimos teigiamos ir neigiamos pasekmės priėmus siūlomą Savivaldybės tarybos sprendimą ir kokių priemonių būtina imtis, siekiant to išvengti.
Priėmus sprendimą, numatomos teigiamos pasekmės, nes bus patvirtintas SVP, kuriuo vadovaujantis bus organizuojama Zarasų rajono savivaldybės veikla ir formuojamas 2024 m. Zarasų rajono savivaldybės biudžetas. Neigiamų pasekmių nenumatoma.
PRIDEDAMA. Aiškinamojo rašto priedas „Programų priemonėms įgyvendinti skirtų išlaidų suvestinė“ (lyginamasis variantas).
Investicijų ir plėtros skyriaus vedėja Ramunė Šileikienė
Ramunė Šileikienė, +370 385 37144, [email protected]