Projekto lyginamasis variantas

 

VALSTYBINĖ ENERGETIKOS REGULIAVIMO TARYBA

 

NUTARIMAS

DĖL VALSTYBINĖS ENERGETIKOS REGULIAVIMO TARYBOS 2010 M. SPALIO 4 D. NUTARIMO NR. O3-202 „DĖL ŠILUMOS GAMYBOS IR (AR) SUPIRKIMO TVARKOS IR SĄLYGŲ APRAŠO PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

2022 m.                   d. Nr. O3E-

Vilnius

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos šilumos ūkio įstatymo 10 straipsnio 1 dalimi, atsižvelgdama į Valstybinės energetikos reguliavimo tarybos (toliau – Taryba) Šilumos ir vandens departamento Šilumos gamintojų ir konkurencijos skyriaus 2022 m.           d. pažymą Nr. O5E-   „Dėl Valstybinės energetikos reguliavimo tarybos 2010 m. spalio 4 d. nutarimo Nr. O3-202 „Dėl Šilumos gamybos ir (ar) supirkimo tvarkos ir sąlygų aprašo patvirtinimo“ pakeitimo“ Taryba n u t a r i a:

1. Pakeisti Šilumos gamybos ir (ar) supirkimo tvarkos ir sąlygų aprašą, patvirtintą Tarybos 2010 m. spalio 4 d. nutarimu Nr. O3-202 „Dėl Šilumos gamybos ir (ar) supirkimo tvarkos ir sąlygų aprašo patvirtinimo“:

1.1. Pakeisti 8.4 papunkčio 1 pastraipą ir ją išdėstyti taip:

8.4. Piko ir (ar) rezervo įrenginių sąrašai esant objektyvioms priežastims (įrenginio gedimas, eksploatavimo laikotarpio pabaiga, naujo (naujų) įrenginių įvedimas į eksploataciją), gali būti keičiami Tarybai raštu pritarus pateiktiems pakeitimams. Pakeitimai įsigalioja nuo jų deklaravimo Operatoriaus šilumos aukciono sistemoje momento;“

1.2. Pakeisti 13.1.2 papunktį ir jį išdėstyti taip:

13.1.2. šiltuoju metų laikotarpiu apskaičiuojant palyginamąsias šilumos gamybos sąnaudas vertinama gamtinių dujų kaina pdujų yra apskaičiuojama pagal formulę:

 

(4)

kur:

pžaliavos – vidutinė gamtinių dujų žaliavos rinkos kaina, nustatyta kaip praėjusio mėnesio gamtinių dujų biržos operatoriaus UAB GET Baltic tinklalapyje (https://www.getbaltic.com) skelbiama vidutinė gamtinių dujų biržos kaina (konkretaus mėnesio visų pirkimo ir pardavimo sandorių, įvykdytų dieninių sandorių rinkoje, Lietuvos prekybos aikštelėje, svertinis kainų vidurkis (BGSI LT, Eur/MWh), prie jos pridėjus Valstybinės mokesčių inspekcijos prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos nustatytą gamtinių dujų akcizą, Eur/MWh;

pperdavimo – šilumos tiekėjo vidutinė metinė gamtinių dujų perdavimo kaina už perduodamą dujų kiekį (MWh), apskaičiuojama pagal palyginamųjų sąnaudų skaičiavimo metu Tarybos viešai skelbiamus gamtinių dujų perdavimo paslaugos įkainius, Eur/MWh. Apskaičiuojant vidutinę metinę gamtinių dujų perdavimo kainą nėra vertinamos sąnaudos, susijusios su gamtinių dujų saugumo papildoma dedamąja bei užsakomųjų ar vartojimo gamtinių dujų pajėgumų užtikrinimu;

pskirstymo – šilumos tiekėjo vidutinė metinė gamtinių dujų skirstymo kaina už skirstomą dujų kiekį (MWh), apskaičiuojama pagal palyginamųjų sąnaudų skaičiavimo metu Tarybos viešai skelbiamus gamtinių dujų skirstymo paslaugos įkainius, įvertinant gamtinių dujų kiekį, reikalingą visam šiltojo metų laikotarpio šilumos poreikiui patenkinti šilumą gaminant tik šilumos poreikio piko pajėgumus užtikrinančiais šilumos gamybos įrenginiais, Eur/MWh;“

1.3. Pakeisti 13.2.1 papunktį jį išdėstyti taip:

13.2.1. šaltuoju metų laikotarpiu palyginamųjų šilumos gamybos sąnaudų kintamoji dedamoji apskaičiuojama pagal formulę:

 

 

(9)

 

kur:

pkt – biokurą naudojančio šilumos gamybos įrenginio kitų kintamųjų sąnaudų (pelenų tvarkymo (išvežimo, utilizavimo), cheminių medžiagų technologijai, energijos išteklių biržos, laboratorinių tyrimų ir pan.) sąnaudos yra lygios 0,02 ct/kWh;

– biokurą naudojančio šilumos gamybos įrenginio lyginamųjų kuro sąnaudų koeficientas (MWh/MWh), nustatomas pagal I grupės B pogrupio įmonių Lyginamuosius rodiklius;

pbiokuro – pagal Biokuro aprašą apskaičiuotos ir skelbiamos atitinkamo mėnesio, kuriam organizuojamas šilumos aukcionas, prognozuojamos mėnesio biokuro biržos (skiedrų) kainos apskrityje ar šalyje, Eur/MWh;

qelektros(Nb) – biokurą naudojančio šilumos gamybos įrenginio sąlyginis elektros energijos suvartojimas technologinėms reikmėms, yra lygus 22,5 kWh/MWh. Esant objektyvioms priežastims (šilumos perdavimo tinklo ir (ar) šilumos gamybos įrenginių techniniai ypatumai ar kita), Taryba nutarimu gali nustatyti kitokį elektros energijos suvartojimo technologinėms reikmėms rodiklį tam tikrai šilumos tiekimo sistemai. Toks sprendimas galioja iki Tarybos nutarime nurodyto termino pabaigos arba kol pasikeičia nutarime nurodytos galiojimo sąlygos, apie kurių pasikeitimus turėdami informacijos rinkos dalyviai privalo Tarybą informuoti raštu;

qvandens(Nb) – biokurą naudojančio šilumos gamybos įrenginio sąlyginis vandens suvartojimas technologinėms reikmėms, m3/MWh, nustatomas pagal Lyginamuosius rodiklius;“

1.4. Papildyti 141 papunkčiu ir jį išdėstyti taip:

141. Esant objektyvioms priežastims (šilumos aukciono sistemos veikimo sutrikimai, teisinio reglamentavimo pokyčiai ar kita), Taryba gali leisti palyginamąsias šilumos gamybos sąnaudas ir informaciją, susijusią su šilumos aukciono organizavimu, deklaruoti kitokiu nei Supirkimo tvarkos 14 punkte nurodytu laiku. Apie tai Taryba raštu informuoja atitinkamos šilumos tiekimo sistemos šilumos aukciono dalyvius ir Operatorių.“

1.5. Papildyti VI skyrių 251 punktu ir jį išdėstyti taip:

251. Šilumos aukcionai Supirkimo tvarkos VI skyriuje nustatyta tvarka vyksta kitą darbo dieną po palyginamųjų šilumos gamybos sąnaudų ir prognozuojamo šilumos poreikio paskelbimo termino pabaigos. Esant objektyvioms priežastims (šilumos aukciono sistemos veikimo sutrikimai, teisinio reglamentavimo pokyčiai ar kita), Taryba gali leisti šilumos aukcionus vykdyti kitu, Tarybos nurodytu laiku. Apie tai Taryba raštu informuoja atitinkamos šilumos tiekimo sistemos šilumos aukciono dalyvius ir Operatorių.“

1.6. Pakeisti 32 punktą ir jį išdėstyti taip:

32. Esant ekonominiam-techniniam tam tikros, Supirkimo tvarkos 31 punkto reikalavimų neatitinkančios, centralizuoto šilumos tiekimo sistemos rinkos dalyvių (šilumos tiekėjo ir (ar) nepriklausomų šilumos gamintojų) pagrindimui, Taryba gali leisti vykdyti šilumos aukcionus dėl balansavimo šilumos kiekio supirkimo toje centralizuoto šilumos tiekimo sistemoje. Toks sprendimas priimamas Tarybos nutarimu ir galioja iki Tarybos nutarime nurodyto termino pabaigos arba kol pasikeičia nutarime nurodytos galiojimo sąlygos, apie kurių pasikeitimus pagrindimą pateikę rinkos dalyviai privalo Tarybą informuoti raštu. Atliekant ekonominį-techninį pagrindimą (vertinimą), turi būti pagrista šilumos aukcionų dėl balansavimo šilumos kiekio supirkimo vykdymo nauda, siekiant Šilumos ūkio įstatymo 1 straipsnio 2 dalyje numatytų tikslų. Taryba apie savo priimtą sprendimą leisti/neleisti vykdyti šilumos aukcionus dėl balansavimo šilumos kiekio supirkimo raštu informuoja tos centralizuotos šilumos tiekimo sistemos rinkos dalyvius ir Operatorių.“

1.7. Pakeisti 36 punktą ir jį išdėstyti taip:

36. Šilumos aukcionai dėl balansavimo šilumos kiekio supirkimo vykdomi kitą darbo dieną po balansavimo šilumos poreikio paskelbimo dienos. Esant objektyvioms priežastims (šilumos aukciono sistemos veikimo sutrikimai, teisinio reglamentavimo pokyčiai ar kita), Taryba gali leisti šilumos aukcionus dėl balansavimo šilumos kiekio supirkimo vykdyti kitu, Tarybos nurodytu laiku. Apie tai Taryba raštu informuoja atitinkamos šilumos tiekimo sistemos šilumos aukciono dalyvius ir Operatorių.“

 

 

 

Tarybos pirmininkas