Projektas

 

LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMAS

 

 

NUTARIMAS

 

 

DĖL KREIPIMOSI Į NACIONALINIAM SAUGUMUI UŽTIKRINTI SVARBIŲ OBJEKTŲ APSAUGOS KOORDINAVIMO KOMISIJĄ  PAKARTOTINAI ATLIKTI REVOLUT PATIKRĄ DĖL ATITIKTIES NACIONALINIO SAUGUMO INTERESAMS

 

 

2019 m.               d. Nr.

 

Vilnius

 

Lietuvos Respublikos Seimas, vadovaudamasis Lietuvos Respublikos nacionalinio saugumo pagrindų įstatymo 2 straipsniu,  Lietuvos Respublikos nacionaliniam saugumui užtikrinti svarbių objektų apsaugos įstatymo 12 straipsnio 5 dalimi, ir paaiškėjus svarbioms aplinkybėms po licencijų išdavimo Lietuvoje registruotoms Revolut Ltd valdomoms įmonėms (toliau – Revolut) bei atsižvelgdamas į jau iki tol turėtą informaciją, n u t a r i a:

1 straipsnis.

Kreiptis į Nacionaliniam saugumui užtikrinti svarbių objektų apsaugos koordinavimo komisiją (toliau – Komisija), kad ji dar kartą įvertintų, ar Revolut veikla atitinka nacionalinio saugumo interesus.

2 straipsnis.

Pasiūlyti Komisijai, atliekant vertinimą, atkreipti  ypatingą dėmesį į tai, kad:

1)   Finansinių nusikaltimų tyrimo tarnyba Revolut veiklą vertina kaip rizikingą, tačiau tarnybos nuomonė Komisijoje nebuvo tinkamai pristatyta ir aptarta;

2)   dėl savo tėvo užimamų pareigų ir ypatingai artimų „Gazprom“ sąsajų su Rusijos valdžios institucijoms ir galimo naudojimo Rusijos geopolitiniams tikslams tiek N. Storonsky, kaip darantis esminę įtaką Revolut valdymui ir sprendimams, tiek Revolut kaip įmonė gali būti politiškai pažeidžiami ir tai gali pakenkti Lietuvos reputacijai ir kelti grėsmę finansų sistemos stabilumui;

3)   Jungtinės Karalystės finansinių paslaugų priežiūros tarnyba (Financial Conduct Authority), remiantis 2019 m. vasario 25 d. jai pateikta pranešėjo informacija (tikėtina, iš Revolut vidaus), pradėjo tyrimą dėl galimo esminio pažeidimo, susijusio su pinigų plovimo kontrolės sistemos atjungimu ir Revolut sprendimo neinformuoti priežiūros tarnybos apie šį incidentą;

4)   įvairialypės Revolut rizikos valdymas ateityje gali pareikalauti neproporcingų įvairių Lietuvos institucijų išteklių.

3 straipsnis.

 

Svarbios aplinkybės yra ir tai, kad: 

1)   paaiškėjo, kad licencijos išdavimo metu Revolut dar neturėjo tinkamų valdymo sistemų, o įmonės ir jos vadovo reputacija jau tuomet kėlė abejonių Jungtinėje Karalystėje. Tuo tarpu reputacija ir valdymo kokybė yra du svarbiausi reikalavimai siekiant gauti banko veiklos licenciją;

2)   užsienio žiniasklaida („The Guardian“, „The Daily Telegraph“, The Financial Times“, „Wired“, „Bloomberg“ ir kt.) skiria daug dėmesio Revolut veiklai ir abejoja jo veiklos modeliu, valdymo kokybe, itin agresyvios plėtros tvarumu, kritiškai vertina didelę svarbių darbuotojų kaitą ir neapmokamą kandidatų darbą. Tai neigiamai veikia Lietuvos ir jos institucijų reputaciją.

 

 

Seimo pirmininkas

 

 

 

Teikia

Biudžeto ir finansų komiteto vardu                                               Stasys Jakeliūnas