Projektas Nr. XIVP-3015(2)

 

 

LIETUVOS RESPUBLIKOS

SAUGAUS EISMO AUTOMOBILIŲ KELIAIS įstatymo Nr. VIII-2043

2 straipsnio pakeitimo ir ĮSTATYMO papildymo 114 straipsniu

įstatymas

 

 

2023 m.                         d. Nr. ..........

 

 

1 straipsnis. 2 straipsnio pakeitimas

Papildyti 2 straipsnį 661 dalimi:

661. Stacionarusis greičio matuoklis – kelyje nejudamai įtvirtintas įrenginys su programine įranga momentiniam arba vidutiniam motorinių transporto priemonių, jų junginių su priekabomis greičiui matuoti.“

 

2 straipsnis. Įstatymo papildymas 114 straipsniu

Papildyti Įstatymą 114 straipsniu:

114 straipsnis. Stacionariųjų greičio matuoklių įrengimas

1. Siekiant didinti eismo saugumą keliuose gali būti įrengiami stacionarieji greičio matuokliai (toliau – greičio matuokliai). Greičio matuoklių įrengimo ir naudojimo tvarką valstybinės reikšmės keliuose nustato Vyriausybė ar jos įgaliota institucija.

2. Greičio matuokliai keliuose įrengiami siekiant užtikrinti eismo saugumą, įvertinus kelio ar jo ruožo eismo saugumo situaciją, eismo įvykių, kilusių viršijus leistiną važiavimo greitį, aplinkybes, leistino važiavimo greičio viršijimo atvejų mastą, eismo intensyvumą, eismo organizavimą ir kitus eismo saugumo požiūriu svarbius veiksnius ar rizikas. Greičio matuoklius valstybinės reikšmės keliuose įrengia kelio savininkas (valdytojas), vadovaudamasis Vyriausybės ar jos įgaliotos institucijos nustatyta greičio matuoklių įrengimo ir naudojimo valstybinės reikšmės keliuose tvarka.

3. Greičio matuokliai privalo būti įrengti taip, kad atstumas tarp jų nebūtų didesnis kaip 10 kilometrų. Viename kelyje vidutinio greičio matavimo ruožų gali būti ne daugiau kaip trys, o greičio matuoklių vietų – ne daugiau kaip penkios.

4. Magistraliniuose keliuose stacionariosios eismo priežiūros priemonės, fiksuojančios, kaupiančios ir perduodančios duomenis apie visus ar dalį eismo dalyvių tam tikrame kelio ruože (greičio matuokliai ir pan.), gali būti eksploatuojamos tik tuose magistralinių kelių ruožuose, kuriuose kelio dangos būklė gali turėti įtakos saugiam eismui tame kelyje ir kuriuose, įrengus kitas saugumo priemones (priemones, mažinančias susidūrimų su laukiniais gyvūnais, apšvietimą, lėtėjimo juostas ir pan.), eismo įvykių skaičius per 3 metus nuo šių priemonių rengimo ženkliai nesumažėjo.

5. Greičio matuokliai, stacionariosios eismo priežiūros priemonės, kurios fiksuoja motorinės transporto priemonės greitį ir stacionariosios eismo priežiūros priemonės, kurios fiksuoja kitus duomenis, išskyrus greitį, ženklinamos skirtingais kelio ženklais.“

 

 

3 straipsnis. Įstatymo įsigaliojimas ir įgyvendinimas

1. Šis įstatymas, išskyrus šio straipsnio 2 ir 3 dalis, įsigalioja 2024 m. liepos 1 d.

2. Lietuvos Respublikos Vyriausybė ar jos įgaliota institucija iki 2024 m. birželio 30 d. priima šio įstatymo įgyvendinamuosius teisės aktus.

3. Akcinė bendrovė Lietuvos automobilių kelių direkcija (toliau – Lietuvos automobilių kelių direkcija) iki 2024 m. liepos 1 d. peržiūri nustatytus vidutinio greičio matavimo ruožus ir įrengtus greičio matuoklius. Jeigu vidutinio greičio matavimo ruožų ir (ar) greičio matuoklių vietų viename kelyje yra daugiau, negu nustatyta šio įstatymo 2 straipsnyje išdėstyto Lietuvos Respublikos saugaus eismo automobilių keliais įstatymo 114 straipsnio 3 dalyje, Lietuvos automobilių kelių direkcija juos panaikina ir (ar) išmontuoja. Lietuvos automobilių kelių direkcija taip pat išmontuoja magistraliniuose keliuose įrengtas stacionariąsias eismo priežiūros priemones, kurios neatitinka šio įstatymo 2 straipsnyje išdėstyto Saugaus eismo automobilių keliais įstatymo 114 straipsnio 4 dalyje nustatytų reikalavimų.

 

Skelbiu šį Lietuvos Respublikos Seimo priimtą įstatymą.

 

 

 

Respublikos Prezidentas