Projektas

 

LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMAS

 

 

NUTARIMAS

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO ENERGETIKOS KOMISIJOS NUOSTATŲ PATVIRTINIMO

 

2017 m.          d. Nr.      

Vilnius

 

 

 

 

 

Lietuvos Respublikos Seimas  n u t a r i a:

 

1 straipsnis.

Patvirtinti Lietuvos Respublikos Seimo Energetikos komisijos nuostatus (pridedama).

 

 

 

 

 

 

 

 

Seimo Pirmininkas                                                                                                                             

 

 

 

 

Teikia

Ekonomikos komiteto pirmininkas                                                     Virginijus Sinkevičius                         (Parašas)                       

 

 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos Seimo

2017 m.          d. nutarimu

Nr.      

 

LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO ENERGETIKOS KOMISIJOS

NUOSTATAI

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Lietuvos Respublikos Seimo Energetikos komisija (toliau – Komisija) – nuolatinė Lietuvos Respublikos Seimo (toliau – Seimas) komisija, sudaroma Seimo kadencijos laikotarpiui Lietuvos Respublikos Seimo statuto (toliau – Seimo statutas) nustatyta tvarka.

2. Komisija savo veikloje vadovaujasi Lietuvos Respublikos Konstitucija, Seimo statutu, Lietuvos Respublikos įstatymais, kitais teisės aktais ir šiais nuostatais.

3. Komisijos pirmininką, pirmininko pavaduotoją ir narius tvirtina Seimas.

 

II SKYRIUS

KOMISIJOS TIKSLAS IR FUNKCIJOS

 

4. Komisijos tikslas – užtikrinti koordinuotus ir kryptingus teisėkūros veiksmus valstybės energetikos ir klimato kaitos politikos srityje, atsižvelgiant į darnaus vystymosi principus. Komisijos veiklos sritys apima energetikos ir kitus sektorius: transportą, pramonę, žemės ūkį, atliekų tvarkymą, kuriuose šiltnamio efektą sukeliančių išmetamų dujų kiekiai yra didžiausi. Svarbiausios klimato kaitos švelninimo kryptys yra atsinaujinančių energijos išteklių ir mažo angies dioksido (CO2) kiekio ekonomikos plėtotė, energijos gamybos ir vartojimo efektyvumo didinimas bei prisitaikymo prie klimato kaitos priemonių diegimas. Energetikos ir klimato kaitos politikos formavimas ir įgyvendinimas grindžiamas moksliniais tyrimais ir inovacijomis, sąveika su švietimo sektoriumi ir visuomenės informavimu siekiant užtikrinti asmens ir bendruomenės gyvenimo kokybę bei ekosistemų atsparumą.

5. Komisija atlieka šias funkcijas:

5.1. analizuoja ir nustato energetikos ir klimato kaitos politikos srities įstatymų ir kitų teisės aktų reikalingumą, inicijuoja šios srities teisės aktų projektų rengimą;

5.2. bendradarbiauja koordinuojant Seimo komitetų ir komisijų darbą energetikos ir klimato kaitos politikos srityje;

5.3. teikia Lietuvos Respublikos Vyriausybei (toliau – Vyriausybė) pasiūlymus ir rekomendacijas dėl valstybės strategijos ir politikos formavimo energetikos ir klimato kaitos politikos srityje;

5.4. prižiūri, kaip įgyvendinama valstybės politika ir strategija energetikos  ir klimato kaitos politikos srityje;

5.5. atlieka Lietuvos Respublikos įstatymuose, kituose teisės aktuose įvardytų energetikos ir klimato kaitos švelninimo tikslų ir priemonių jiems pasiekti įgyvendinimo parlamentinę kontrolę;

5.6. užtikrina valstybės, savivaldybių institucijų ir visuomeninių organizacijų dalyvavimą sprendžiant (svarstant) energetikos ir klimato kaitos politikos įgyvendinimo klausimus;

5.7. skatina Lietuvos Respublikos visų lygių tarptautinį bendradarbiavimą su kitomis Europos Sąjungos valstybėmis narėmis ir tarptautinėmis organizacijomis, siekiant saugesnės įperkamesnės ir tvaresnės energijos;

5.8. plečia ir stiprina tarpparlamentinius ryšius energetikos ir klimato kaitos švelninimo klausimais.

 

III SKYRIUS

KOMISIJOS TEISĖS

 

6. Komisija, atlikdama jai pavestas funkcijas, turi teisę:

6.1. svarstyti ir teikti pasiūlymus Seimui, teikti pasiūlymus ir rekomendacijas Vyriausybei dėl energetikos ir klimato kaitos politikos prioritetų;

6.2. rengti ir svarstyti Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės aktų, susijusių su Komisijos veiklos kryptimis, projektus;

6.3. dalyvauti svarstant Seimo komitetų ir kitų komisijų, taip pat Vyriausybės ir kitų valstybės institucijų parengtus įstatymų, programų ir kitų norminių teisės aktų, susijusių su Komisijos veiklos kryptimis, projektus ir teikti išvadas dėl jų;

6.4. rūpintis energetikos ir klimato kaitos švelninimo prioritetinių programų finansavimo užtikrinimu, rengti pasiūlymus ir rekomendacijas energetikos ir klimato kaitos švelninimo klausimais dėl ilgalaikių valstybės ir kitų strateginių programų;

6.5. išklausyti ministerijų ir kitų valstybės bei savivaldybių institucijų informaciją ir pranešimus, kaip vykdomi Lietuvos Respublikos įstatymai ir kiti norminiai teisės aktai, taip pat informaciją apie Lietuvos Respublikos tarptautinėms organizacijoms teikiamas ataskaitas energetikos ir klimato kaitos švelninimo klausimais ir teikti pasiūlymus ir rekomendacijas šiais klausimais;

6.6. dalyvauti tarpparlamentinių ryšių grupių veikloje energetikos ir klimato kaitos švelninimo srityje;

6.7. reguliariai susitikti su tarptautinių organizacijų, atsakingų už energetikos ir klimato kaitos politikos klausimus, taip pat kitų šioje srityje veikiančių organizacijų atstovais;

6.8. dalyvauti visuomenės informavimo energetikos ir klimato kaitos švelninimo klausimais veikloje;

6.9. organizuoti seminarus, konferencijas energetikos ir klimato kaitos švelninimo klausimais, aktyviai dalyvauti kitų institucijų rengiamuose tokio pobūdžio renginiuose;

6.10. svarstyti gautus pasiūlymus dėl energetikos ir klimato kaitos švelninimo sritį reglamentuojančių įstatymų ir kitų teisės aktų;

6.11. svarstyti Komisijai Seimo perduotus įstatymų, kitų Seimo priimamų teisės aktų projektus.

 

IV SKYRIUS

KOMISIJOS PIRMININKO IR KOMISIJOS NARIŲ TEISĖS IR PAREIGOS

 

7. Komisijos pirmininkas:

7.1. organizuoja Komisijos darbą, sudaro jos posėdžių darbotvarkių projektus;

7.2. vadovauja rengiant Komisijai svarstyti teikiamus klausimus;

7.3. šaukia Komisijos posėdžius ir jiems pirmininkauja;

7.4. vykdo kitus teisės aktų jam suteiktus įgaliojimus.

8. Komisijos narys turi teisę:

8.1. Seimo statuto nustatyta tvarka gauti informaciją su Komisijos veikla susijusiais klausimais, įstatymų nustatyta tvarka susipažinti su slapta informacija;

8.2. teikti Komisijos pirmininkui pasiūlymus dėl Komisijos darbo organizavimo;

8.3. siūlyti Komisijos pirmininkui įtraukti klausimą į Komisijos posėdžio darbotvarkę;

8.4. pareikšti atskirąją nuomonę, jeigu nesutinka su Komisijos sprendimu.

9. Komisijos narys privalo:

9.1. laikyti paslaptyje duomenis ar informaciją, kurie sudaro valstybės, tarnybos, komercinę ar kitą įstatymų saugomą paslaptį;

9.2. vengti interesų konflikto ir nenaudoti duomenų ar informacijos, gautų atliekant savo pareigas, asmeninei arba kitų asmenų naudai.

 

V SKYRIUS

KOMISIJOS DARBO ORGANIZAVIMAS

 

10. Komisija jos kompetencijai priklausančius klausimus svarsto ir sprendimus dėl jų priima Komisijos posėdžiuose.

11. Sesijos metu Komisija į posėdžius renkasi ne rečiau kaip vieną kartą per mėnesį. Gali vykti neeiliniai Komisijos posėdžiai. Eilinius ir neeilinius Komisijos posėdžius šaukia ir jiems pirmininkauja Komisijos pirmininkas arba jo pavedimu – Komisijos pirmininko pavaduotojas. Neeiliniai Komisijos posėdžiai gali būti rengiami ne mažiau kaip 1/3 Komisijos narių reikalavimu.

12. Komisijos posėdis yra teisėtas, kai jame dalyvauja daugiau kaip pusė visų Komisijos narių.

13. Jeigu Komisijos narys posėdyje dalyvauti negali, jis privalo apie tai pranešti Komisijos pirmininkui.

14. Komisijos posėdžiai yra atviri, išskyrus Seimo statuto nustatytus atvejus.

15. Kai Komisijos pirmininko nėra arba jis negali eiti pareigų, Komisijos pirmininko pareigas laikinai eina Komisijos pirmininko pavaduotojas.

16. Komisija gali pavesti Komisijos sudarytoms darbo grupėms, Komisijos narių grupei ar nariui atlikti tam tikras su Komisijos veikla susijusias funkcijas.

17. Komisijos ir atskirų Seimo komitetų, Seimo komisijų kompetencijai priklausantiems klausimams svarstyti gali būti rengiami bendri posėdžiai.

18. Posėdžio klausimams rengti Komisija gali sudaryti darbo grupes. Į jas gali būti įtraukti Komisijos nariai, valstybės bei savivaldybių institucijų ir visuomeninių organizacijų atstovai, ekspertai.

19. Komisijos posėdžiai protokoluojami. Protokolus pagal Seimo valdybos patvirtintas taisykles rašo Komisijos posėdžio sekretorius.

20. Posėdžio protokolą pasirašo Komisijos posėdžio pirmininkas ir posėdžio sekretorius.

21. Komisijos nariai gali susipažinti su posėdžio protokolu ir pateikti savo pastabas ir pasiūlymus. Pateiktas pastabas išnagrinėja Komisijos posėdžio pirmininkas.

 

VI SKYRIUS

KOMISIJOS SPRENDIMAI

 

22. Įgyvendindama savo įgaliojimus, Komisija priima sprendimus. Jie įrašomi į Komisijos posėdžio protokolą arba įforminami atskiru dokumentu.

23. Komisijos sprendimai priimami posėdyje atviru balsavimu posėdyje dalyvaujančių Komisijos narių paprasta balsų dauguma. Kai balsai pasiskirsto po lygiai, sprendimą lemia Komisijos pirmininko balsas, o kai šio nėra, – Komisijos pirmininko pavaduotojo balsas. Komisijos narys Komisijos posėdžiuose turi tik vieną balsą.

24. Komisijos sprendimai prireikus siunčiami kitoms institucijoms, įstaigoms ar organizacijoms. Į posėdžio protokolą įrašyti sprendimai, jeigu reikia, siunčiami kaip posėdžio protokolo išrašai.

25. Komisija savo išvadas, pasiūlymus ir rekomendacijas pateikia raštu.

 

VII SKYRIUS

VISUOMENĖS INFORMAVIMAS

 

26. Po kiekvieno Komisijos posėdžio gali būti parengiamas pranešimas visuomenės informavimo priemonėms. Pranešimą raštu arba žodžiu pateikia tik Komisijos pirmininkas ar jo įgaliotas Komisijos narys.

 

VIII SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

27. Komisija kiekvienais metais pateikia Seimui savo veiklos ataskaitą.

28. Komisijos veikla baigiasi pasibaigus Seimo kadencijai.

________________