Projektas Nr. XIIP-786(4)

 

 

 

 

 

LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMAS

 

 

NUTARIMAS

DĖL NACIONALINĖS ŠEIMOS TARYBOS NUOSTATŲ PATVIRTINIMO

 

 

2019 m.                               d. Nr.

Vilnius

 

 

 

Lietuvos Respublikos Seimas n u t a r i a:

 

1 straipsnis.

Patvirtinti Nacionalinės šeimos tarybos nuostatus (pridedama).

 

2 straipsnis.

1. Šis nutarimas įsigalioja 2019 m. sausio 1 d.

2. Per 4 mėnesius nuo šio nutarimo įsigaliojimo Lietuvos Respublikos Seimas nutarimu įsteigia Nacionalinę šeimos tarybą ir patvirtina jos sudėtį.

3. Nustatyti, kad 2020 m. sausio 1 d. įsigalioja tokia šiuo nutarimu patvirtintų Nacionalinės šeimos tarybos nuostatų 2 punkto redakcija:

2. Tarybos veikla finansuojama iš Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto. Nacionalinės šeimos tarybos nuostatus ir sudėtį tvirtina Seimas Seimo Socialinių reikalų ir darbo komiteto teikimu. Tarybos nariai Tarybos veikloje dalyvauja visuomeniniais pagrindais.“

4. Nustatyti, kad 2020 m. sausio 1 d. įsigalioja tokia šiuo nutarimu patvirtintų Nacionalinės šeimos tarybos nuostatų 5 punkto redakcija:

5. Tarybos buveinė yra Vilniuje.“

5. Nustatyti, kad 2020 m. sausio 1 d. įsigalioja tokia šiuo nutarimu patvirtintų Nacionalinės šeimos tarybos nuostatų 21 punkto redakcija:

21. Tarybos darbą techniškai aptarnauja Tarybos sekretoriatas. Įstatymų nustatyta tvarka Tarybos sekretoriato darbuotojus priima į darbą ir atleidžia Tarybos pirmininkas. Tarybos struktūrą ir pareigybių sąrašą tvirtina Tarybos pirmininkas. Tarybos sekretoriato darbuotojų darbo užmokesčio sąlygas ir tvarką nustato įstatymai ir kiti teisės aktai. Tarybos sekretoriato darbuotojų darbas apmokamas iš valstybės biudžete Tarybos išlaikymui skirtų lėšų įstatymų ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.“

6. Nustatyti, kad 2020 m. sausio 1 d. įsigalioja tokia šiuo nutarimu patvirtintų Nacionalinės šeimos tarybos nuostatų 22 punkto redakcija:

22. Tarybos sekretoriatas:

22.1. rengia Tarybos posėdžius, derina jų darbotvarkę su pirmininku, tvarko Tarybos dokumentus, renka informaciją, kurios reikia Tarybos darbui;

22.2. atlieka kitus Tarybos pirmininko pavedimus, susijusius su Tarybos funkcijomis.“

7. Nustatyti, kad 2020 m. sausio 1 d. įsigalioja tokia šiuo nutarimu patvirtintų Nacionalinės šeimos tarybos nuostatų 31 punkto redakcija:

31. Tarybos lėšos naudojamos įstatymų ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka. Tarybos lėšas sudaro:

31.1 valstybės biudžeto lėšos;

31.2 kitos teisėtu būdu gautos lėšos.“

 

 

 

Seimo Pirmininkas

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos Seimo

2018 m.                     d.

nutarimu Nr.

 

 

 

NACIONALINĖS ŠEIMOS TARYBOS

NUOSTATAI

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Nacionalinė šeimos taryba (toliau – Taryba) yra Lietuvos Respublikos Seimo įsteigta ir jam atskaitinga šeimos politikos formavimo ir įgyvendinimo vertinimo patariamoji institucija.

2. Nacionalinės šeimos tarybos nuostatus (toliau – Nuostatai) ir sudėtį tvirtina Seimas Seimo Socialinių reikalų ir darbo komiteto teikimu. Tarybos nariai Tarybos veikloje dalyvauja visuomeniniais pagrindais.

3. Taryba savo veikloje vadovaujasi Lietuvos Respublikos Konstitucija, Lietuvos Respublikos civiliniu kodeksu, Lietuvos Respublikos šeimos stiprinimo įstatymu, kitais įstatymais ir teisės aktais bei Nuostatais.

4. Taryba kartą per metus (paprastai iki kovo 1 d.) Seimo Socialinių reikalų ir darbo komitetui pateikia  metinę Tarybos veiklos ataskaitą.

5. Tarybos buveinė yra Vilniuje. Patalpas Tarybai suteikia ir Tarybą techniškai aptarnauja Seimo kanceliarija.

 

II SKYRIUS

TARYBOS UŽDAVINIAI IR FUNKCIJOS

 

6. Pagrindiniai Tarybos uždaviniai yra šie: skatinti šeimos politiką formuojančių valstybės ir savivaldybių institucijų bendradarbiavimą, palaikyti ryšius su Lietuvos šeimomis, šeimų organizacijomis ir su šeimomis dirbančiomis organizacijomis, analizuoti jų lūkesčius, dalyvauti formuojant šeimos politiką ir nustatant strategines šeimos politikos kryptis bei šeimos stiprinimo prioritetus, teikti Seimui ir Lietuvos Respublikos Vyriausybei išvadas ir pasiūlymus dėl šeimos politikos įgyvendinimo gerinimo.

7. Taryba, įgyvendindama pagrindinius uždavinius:

7.1. pagal savo kompetenciją analizuoja, stebi ir vertina šeimos politikos formavimą ir įgyvendinimą, remia šeimai palankios aplinkos kūrimą, nagrinėja aktualius šeimos politikos ir vaiko teisių apsaugos bei vaiko gerovės užtikrinimo klausimus;

7.2. analizuoja ir teikia pasiūlymus Seimui, Vyriausybei, ministerijoms šeimos politikos formavimo, vaiko teisių apsaugos ir vaiko gerovės užtikrinimo bei šių priemonių įgyvendinimo tobulinimo klausimais;

7.3. pagal savo kompetenciją vykdo Seimo ir Seimo komitetų nutarimus ar pavedimus;

7.4. analizuoja ir vertina šalies demografinės raidos tendencijas, jų ryšį su valstybės vykdoma socialine ir ekonomine politika ir apie tai informuoja Seimą, Vyriausybę ir visuomenę, taip pat padeda nustatyti aktualias šeimos politikos ir demografinės raidos problemas ir prioritetus;

7.5. rengia ir kartą per metus (paprastai iki gegužės 1 dienos) pateikia Seimui pranešimą apie šalies šeimų būklę ir šeimos politikos formavimo bei įgyvendinimo padėtį;

7.6. analizuoja ir vertina programų ir priemonių, skirtų šeimai palankiai aplinkai kurti, įgyvendinimą;

7.7. teikia pasiūlymus valstybės ir savivaldybių institucijoms, asociacijoms, kitiems juridiniams ir fiziniams asmenims dėl aktyvios veiklos siekiant įgyvendinti šeimos politiką bei gerinti šalies demografinę padėtį;

7.8. pagal savo kompetenciją teikia pasiūlymus Vyriausybei ir Seimui dėl įstatymų ir kitų teisės aktų projektų;

7.9. Seimo prašymu arba savo iniciatyva vertina numatomo teisinio reguliavimo poveikį šeimai arba atlieka teisės aktuose nustatytą teisinio reguliavimo stebėseną;

7.10. pagal savo kompetenciją bendradarbiauja su kitų valstybių institucijomis, dirbančiomis šeimos politikos srityje;

7.11. teikia visuomenei informaciją apie Tarybos veiklą;

7.12. atlieka kitas teisės aktuose nustatytas funkcijas.

 

III SKYRIUS

TARYBOS TEISĖS

 

8. Taryba, įgyvendindama jai pavestus uždavinius, turi teisę:

8.1. gauti iš ministerijų, Vyriausybės įstaigų, savivaldybių vykdomųjų institucijų, įmonių, įstaigų ir asociacijų teisės aktų, programų projektus ir kitą informaciją, reikalingą Tarybos funkcijoms atlikti;

8.2. pagal savo kompetenciją konsultuoti Seimą, Vyriausybę, ministerijas, Vyriausybės įstaigas, savivaldybių institucijas;

8.3. pagal savo kompetenciją teikti pasiūlymus dėl įstatymų, kitų teisės aktų, socialinės ir ekonominės plėtros programų projektų;

8.4. pagal savo kompetenciją atlikti įstatymų, kitų teisės aktų, reglamentuojančių šeimos politikos įgyvendinimą, programų ir projektų ekspertizę ir teikti jų rengėjams savo išvadas;

8.5. teisės aktų nustatyta tvarka siųsti savo atstovą (atstovus) dalyvauti Seimo komitetų, komisijų, Vyriausybės, ministerijų, Vyriausybės įstaigų posėdžiuose ir kituose renginiuose, kuriuose nagrinėjami su Tarybos kompetencija susiję klausimai;

8.6. deleguoti savo atstovus dalyvauti valstybės ir savivaldybių institucijų, vykdančių šeimos politikos priemonių ir programų finansavimą, veikloje;

8.7. prireikus į Tarybos posėdžius kviesti suinteresuotų ministerijų, Vyriausybės įstaigų, savivaldybių vykdomųjų institucijų, įmonių, įstaigų ir asociacijų atstovus;

8.8. išklausyti savo posėdžiuose ministerijų, Vyriausybės įstaigų, mokslo ir studijų institucijų atstovų pranešimus Tarybos kompetencijos klausimais;

8.9. pasitelkti specialistus, sudaryti ekspertų komisijas (darbo grupes) iš mokslo ir studijų institucijų atstovų, ministerijų, Vyriausybės įstaigų, įmonių, įstaigų ir asociacijų atstovų, suderinusi su jų vadovais, įstatymų ir kitų teisės aktų projektams savo kompetencijai priklausančiais klausimais vertinti. Į šias komisijas prireikus gali būti kviečiami užsienio šalių specialistai;

8.10. skleisti informaciją apie savo veiklą, propaguoti savo tikslus ir uždavinius;

8.11. valstybės ir savivaldybių institucijoms, asociacijoms, kitiems juridiniams ir fiziniams asmenims siūlyti priemones demografinei padėčiai gerinti;

8.12. sudaryti sutartis su valstybės ir savivaldybių institucijoms, asociacijoms, kitais juridiniais ir fiziniais asmenims Nuostatuose numatytiems uždaviniams spręsti;

8.13. įstatymų nustatyta tvarka gauti lėšų ar kitokio turto iš tarptautinių fondų, kitų juridinių ir fizinių asmenų.

 

IV SKYRIUS

TARYBOS SUDARYMAS IR DARBO ORGANIZAVIMAS

 

9. Tarybos sudėtis tvirtinama Seimo Socialinių reikalų ir darbo komiteto teikimu. Tarybą sudaro 15 narių:

9.1. penki Seimo Socialinių reikalų ir darbo komiteto deleguoti savivaldybių šeimų tarybų pirmininkų sueigos savivaldybių šeimų tarybų atstovai;

9.2. septyni Seimo Socialinių reikalų ir darbo komiteto deleguoti šeimas vienijančių ir su šeimomis dirbančių nevyriausybinių organizacijų atstovai;

9.3. trys Seimo Socialinių reikalų ir darbo komiteto deleguoti mokslo ir studijų institucijų atstovai, tyrinėjantys šeimos politikos klausimus.

10. Nuostatų 9.1 papunktyje nurodytus savivaldybių šeimų tarybų atstovus deleguoja Seimo Socialinių reikalų ir darbo komitetas iš savivaldybių šeimų tarybų pirmininkų sueigos pasiūlytų atstovų.

11. Nuostatų 9.2 papunktyje nurodytus šeimas vienijančių ir su šeimomis dirbančių nevyriausybinių organizacijų atstovus deleguoja Seimo Socialinių reikalų ir darbo komitetas iš šių organizacijų pasiūlytų atstovų, pirmenybę teikdamas organizacijoms, turinčioms narių trijuose ar daugiau Lietuvos regionų, ir (ar) organizacijoms, kurių atstovai per pastaruosius 5 metus dalyvavo valstybės (savivaldybių) institucijų patvirtintos sudėties tarybose, komitetuose, komisijose, darbo grupėse, teikė (inicijavo) pasiūlymus (iniciatyvas) dėl viešojo valdymo sprendimo (sprendimų) šeimos politikos srityje.

12. Nuostatų 9.3 papunktyje nurodytus mokslo ir studijų institucijų atstovus, tyrinėjančius šeimos politikos klausimus, deleguoja šių institucijų valdymo organai.

13. Tarybos sudėties projektą rengia Seimo Socialinių reikalų ir darbo komitetas.

14. Tarybos nario kadencija – ketveri metai. Kadencijų skaičius neribojamas. Tarybos nario įgaliojimų laikas skaičiuojamas nuo pirmojo naujos kadencijos Tarybos posėdžio arba nuo to posėdžio, kuris vyksta paskyrus naują narį Nuostatų 15 punkte ir 18 punkte numatytais atvejais.

15. Tarybos narys gali būti atšauktas, jeigu jis atsisako būti Tarybos nariu arba jį atšaukia jį delegavusi organizacija ar institucija. Tokiu atveju iki Tarybos kadencijos pabaigos Nuostatuose nustatyta tvarka deleguojamas ir tvirtinamas naujas Tarybos narys. Tarybos pirmininkas, o kai jo nėra – Tarybos pirmininko pavaduotojas savo iniciatyva arba Tarybos siūlymu turi teisę kreiptis į Tarybos narį delegavusį subjektą su prašymu atšaukti deleguotą atstovą, jeigu Tarybos narys nedalyvavo daugiau kaip dviejuose iš eilės Tarybos posėdžiuose be pateisinamos priežasties.

16. Naujos kadencijos Taryba pradedama sudaryti šiuose nuostatuose nustatyta tvarka ne vėliau kaip likus 3 mėnesiams iki senosios Tarybos kadencijos pabaigos.

17. Tarybos nario įgaliojimai nutrūksta, kai pasibaigia laikas, kuriam jis buvo paskirtas; kai jis atsistatydina; kai nebegali eiti Tarybos nario pareigų dėl ligos ar miršta.

18. Tarybos darbui vadovauja Tarybos pirmininkas. Jeigu jis laikinai negali eiti pareigų, Tarybos pirmininką pavaduoja jo pavaduotojas, o jeigu jo nėra, – Tarybos pirmininko įgaliotas Tarybos narys. Tarybos pirmininką ir jo pavaduotoją iš savo narių renka Taryba, o tvirtina Seimas.

19. Tarybos pirmininkas ir (ar) jo pavaduotojas gali būti atšauktas, jeigu atsisako juo būti arba ne mažiau kaip 2/3 visų Tarybos narių motyvuotu sprendimu. Tarybos pirmininko įgaliojimai pasibaigia išrinkus naują Tarybos pirmininką.

20. Tarybos pirmininkas:

20.1. veikia Tarybos vardu, organizuoja jos darbą, jai vadovauja ir atsako už jos veiklą;

20.2. atstovauja Tarybai valstybės ir savivaldybių institucijose, įmonėse, įstaigose ir asociacijose ar įgalioja tai daryti kitus Tarybos narius;

20.3. šaukia Tarybos posėdžius ir jiems pirmininkauja;

20.4. pristato Seimo Socialinių reikalų ir darbo komitetui Tarybos veiklos ataskaitą;

20.5. pasirašo Tarybos vardu siunčiamus dokumentus, posėdžių protokolus, nutarimus, bendradarbiavimo sutartis ir kitus Tarybos dokumentus;

20.6. kontroliuoja Tarybos nutarimų įgyvendinimą;

20.7. leidžia potvarkius;

20.8. sprendžia kitus su Tarybos veikla susijusius klausimus.

21. Tarybos sekretorius:

21.1. rengia Tarybos posėdžius, derina jų darbotvarkę su Tarybos pirmininku, tvarko Tarybos dokumentus, renka informaciją, kurios reikia Tarybos darbui;

21.2. atlieka kitus Tarybos pirmininko pavedimus, susijusius su Tarybos funkcijomis.

22. Tarybos sekretorius yra Seimo kanceliarijos darbuotojas.

23. Tarybos posėdžiai šaukiami ne rečiau kaip kartą per 3 mėnesius. Tarybos neeilinis posėdis šaukiamas ne mažiau kaip pusės Tarybos narių reikalavimu arba Tarybos pirmininko iniciatyva.

24. Taryba gali rengti išvažiuojamuosius posėdžius.

25. Tarybos posėdžiuose patariamojo balso teise gali dalyvauti kviestiniai ekspertai ar konsultantai.

26. Taryba svarstomais klausimais priima nutarimus. Tarybos posėdis teisėtas, kai jame dalyvauja ne mažiau kaip 2/3 Tarybos narių. Tarybos nutarimai priimami, jeigu už juos balsuoja daugiau kaip pusė posėdyje dalyvaujančių Tarybos narių.

27. Tarybos darbas organizuojamas vadovaujantis Tarybos patvirtintu darbo reglamentu.

28. Tarybos pirmininkas, Tarybos pirmininko pavaduotojas ir Tarybos nariai Tarybos veikloje dalyvauja nenutraukdami darbo santykių pagrindinėje darbovietėje.

 

V SKYRIUS

TARYBOS NARIŲ TEISĖS IR PAREIGOS

 

29. Tarybos narys, atlikdamas jam pavestas funkcijas, turi teisę:

29.1. skleisti informaciją apie savo veiklą Taryboje;

29.2. kalbėti Tarybos posėdžiuose, siūlyti įtraukti į Tarybos posėdžio darbotvarkę papildomus klausimus, teikti pastabas ir pasiūlymus dėl Tarybos nutarimo;

29.3. siūlyti sušaukti neeilinį Tarybos posėdį;

29.4. siūlyti kandidatūras į Tarybos pirmininko ir jo pavaduotojo pareigas;

29.5. susipažinti su Tarybos dokumentais ir jų projektais.

30. Tarybos narys privalo:

30.1. Tarybos nutarimu arba Tarybos pirmininko pavedimu dalyvauti Seimo komitetų, Vyriausybės, ministerijų, kitų institucijų posėdžiuose, kituose renginiuose, kuriuose nagrinėjami su Tarybos kompetencija susiję klausimai;

30.2. Tarybos nutarimu arba jos pirmininko pavedimu teikti pagal savo kompetenciją siūlymus dėl įstatymų ar kitų teisės aktų projektų;

30.3. Tarybos nutarimu arba jos pirmininko pavedimu atstovauti Tarybai Lietuvoje ir užsienyje;

30.4. dalyvauti Tarybos posėdžiuose;

30.5. susipažinti su teisės aktais ir jų projektais, susijusiais su Tarybos kompetencija, ir teikti siūlymus dėl jų;

30.6. Tarybos nutarimu arba jos pirmininko pavedimu vadovauti Tarybos komisijoms ir darbo grupėms ir dalyvauti jų veikloje.

 

VI SKYRIUS

TARYBOS LĖŠOS

 

31. Tarybos veikla finansuojama iš Seimo kanceliarijai skirtų valstybės biudžeto asignavimų, kurie gali būti naudojami:

31.1. Tarybos tikslams ir uždaviniams įgyvendinti, funkcijoms vykdyti;

31.2. Tarybos narių kelionės į Tarybos posėdžius Vilniuje transporto išlaidoms kompensuoti;

31.3. Tarybos pasitelktų ekspertų ar konsultantų darbui apmokėti.

 

VII SKYRIUS

TARYBOS REORGANIZAVIMAS IR LIKVIDAVIMAS

 

32. Tarybą reorganizuoja ir likviduoja Seimas.

 

______________________

 

Teikia

Socialinių reikalų ir darbo komiteto vardu

Komiteto pirmininko pavaduotojas                                                                Tomas Tomilinas