Projektas

 

 

LIETUVOS RESPUBLIKOS

AZARTINIŲ LOŠIMŲ ĮSTATYMO NR. IX-325 1, 2, 73, 10, 101, 16, 20, 203, 21, 22, 23, 26, 28, 291, 292 STRAIPSNIŲ IR TREČIOJO SKIRSNIO PAVADINIMO PAKEITIMO, ĮSTATYMO PAPILDYMO 21, 104, 151 STRAIPSNIAIS IR 204, 206 STRAIPSNIŲ PRIPAŽINIMO NETEKUSIAIS GALIOS

ĮSTATYMAS

 

2024 m.          d. Nr.     

Vilnius

 

1 straipsnis. 1 straipsnio pakeitimas

Pakeisti 1 straipsnį ir jį išdėstyti taip:

1 straipsnis. Įstatymo tikslas

Šio įstatymo tikslas – nustatyti azartinių lošimų ir žaidimų žaidimo automatais organizavimo sąlygas ir tvarką Lietuvos Respublikoje ir mažinti azartinių lošimų prieinamumą, patrauklumą ir jų galimą (daromą) žalą asmens sveikatai.“

 

2 straipsnis. 2 straipsnio pakeitimas

1.   Pripažinti netekusia galios 2 straipsnio 28 dalį.

2. Pakeisti 2 straipsnio 29 dalį ir ją išdėstyti taip:

29. Elektroninė automatų duomenų valdymo sistema lošimus organizuojančios bendrovės naudojama elektroninė sistema, skirta automatų identifikaciniams (automato serija ir numeris), veikimo ir elektroninių skaitiklių duomenims tvarkyti ir perduoti Automatų kontrolės informacinei sistemai.“

3.   Papildyti 2 straipsnį 301ir 302 dalimis:

301. Nuotolinio lošimo platforma (toliau – platforma) – visuma programinių priemonių nuotoliniams lošimams organizuoti, kuriomis lošimų organizatorius užtikrina centralizuotą visų lošėjų, dalyvaujančių jo vykdomame lošime, tapatybės nustatymą ir registravimą, šio įstatymo 16 straipsnio 8 dalyje nurodytos informacijos ir lošėjų veiksmų lošiant, taip pat lošimų organizatoriaus veiksmų, įgyvendinant atsakingo lošimo užtikrinimo kontrolės sistemos reikalavimus, registravimą.

302. Probleminis lošimaspasikartojantis elgesys, kai sumažėja arba išnyksta lošėjo galimybė kontroliuoti lošimo pradžią, pabaigą ar intensyvumą, ir lošimas vyksta nepaisant žalingų pasekmių jo fizinei, psichinei, socialinei, finansinei padėčiai ar kitų žmonių interesams.“

 

3 straipsnis. Įstatymo papildymas 21 straipsniu

Papildyti Įstatymą 21 straipsniu:

21 straipsnis. Lošimų valstybės kontrolės politikos principai

Lošimų valstybės kontrolės politika grindžiama šiais principais:

1) lošimų prieinamumo mažinimo, reiškiančio, kad, siekiant valdyti neigiamą lošimų poveikį lošėjo sveikatai ir gyvenamajai aplinkai, viešajai tvarkai, švietimui, kultūrai, teisinio reguliavimo priemonėmis reguliuojamas lošimų pasiūlos pasiekiamumas;

2) lošimų patrauklumo mažinimo, reiškiančio, kad, siekiant visuomenę informuoti apie azartinių lošimų poveikį lošėjo sveikatai ir gyvenamajai aplinkai, viešajai tvarkai, švietimui, kultūrai, naudojamos švietimo ir informavimo priemonės, kurias įgyvendinant galėtų dalyvauti visi suinteresuoti asmenys, įskaitant lošimų organizatorius.“

 

4 straipsnis. 73 straipsnio pakeitimas

1. Pakeisti 73 straipsnio 2 dalies 3 punktą ir jį išdėstyti taip:

3) užtikrinti lošėjus aptarnaujančio personalo kompetenciją, profesionalumą ir kvalifikaciją. Lošimų organizatorius gali priimti asmenį į darbą tik gavęs iš Įtariamųjų, kaltinamųjų ir nuteistųjų registro informaciją, kad asmuo nėra teistas už nusikalstamas veikas, nurodytas šio įstatymo 11 straipsnio 3 dalies 1 punkte. Lošėjus aptarnaujantiems asmenims ne rečiau kaip kartą per metus turi būti organizuojami mokymai atsakingo lošimo organizavimo ir pinigų plovimo prevencijos klausimais;“.

2. Papildyti 73 straipsnio 2 dalį 5 punktu:

5) teikdamas lošimų paslaugas taikyti šio įstatymo 104 straipsnyje nustatytas atsakingo lošimo organizavimo priemones.“

 

5 straipsnis. 10 straipsnio pakeitimas

1. Pripažinti netekusia galios 10 straipsnio 7 dalį.

2. Pakeisti 10 straipsnio 92 dalį ir ją išdėstyti taip: 

92. Skelbiant šio straipsnio 9 dalyje nurodytą reklamą turi būti pateikti šio įstatymo 104 straipsnio 2 punkte nurodyti informaciniai pranešimai. Informacinių pranešimų turinį ir jų pateikimo reklamoje taisykles nustato Priežiūros tarnyba.“

 

6 straipsnis. 101 straipsnio pakeitimas

Pakeisti 101 straipsnio 1 dalį ir ją išdėstyti taip:

1. Lošimų organizavimo vietose privalo būti iškabinti (nurodyti) įspėjamieji užrašai apie draudimą dalyvauti lošimuose nepilnamečiams ir kitiems asmenims, kuriems draudžiama dalyvauti lošimuose ar būti lošimo patalpose pagal šį įstatymą. Lošimų organizavimo vietose privalo būti nurodyta informacija apie asmens galimybę gauti pažymą apie lošimo laimėjimo išmokėjimą. Su šia informacija privalo būti supažindinti nuotoliniuose lošimuose dalyvaujantys asmenys.“

 

7 straipsnis. Įstatymo papildymas 104 straipsniu

Papildyti Įstatymą 104 straipsniu:

104 straipsnis. Atsakingo lošimo organizavimas

Lošimų organizatorius, teikdamas nuotolinio lošimo paslaugas bei lošimo paslaugas lošimo namuose (kazino), automatų, bingo salonuose, lažybų ir totalizatoriaus punktuose, turi taikyti šias atsakingo lošimo organizavimo priemones:

1) atsakingo lošimo užtikrinimo kontrolės sistemą – nuolat šio įstatymo nustatyta tvarka veikiantį lošėjų elgesio stebėsenos, probleminio lošimo nustatymo, vertinimo ir valdymo mechanizmą. Tuo tikslu lošimus organizuojančios bendrovės privalo nusistatyti vidaus procedūras, atitinkančias šiame įstatyme ir Priežiūros tarnybos tvirtinamose atsakingo lošimo organizavimo taisyklėse detalizuotus atsakingo lošimo organizavimo priemonių, probleminio lošimo nustatymo ir valdymo, lošimo sumos ir laiko, nurodytų šio straipsnio 3 punkte, kontrolės, lošėjų elgesio stebėsenos, probleminio lošimo rizikos vertinimo, informacijos lošėjams, nurodytos šio straipsnio 2 punkte, turinio, formos ir pateikimo tvarkos, informacijos apie lošimų galimą (daromą) žalą turinio, formos ir pateikimo lošėjui tvarkos, lošimus organizuojančių bendrovių personalo švietimo ir mokymo reikalavimus;

2) informavimą apie lošimų riziką. Lošimų organizatorius privalo užtikrinti, kad lošimo namuose (kazino), automatų, bingo salonuose, lažybų ir totalizatoriaus punktuose, taip pat lošimų organizatoriaus, teikiančio nuotolinio lošimo paslaugas, interneto svetainėse ir mobiliosiose programėlėse būtų skelbiami informaciniai pranešimai apie tai, kad dalyvaujant lošimuose gali atsirasti priklausomybė nuo lošimų ar patologinis potraukis lošti, taip pat informaciniai pranešimai apie probleminį lošimą, nurodant būdus ir galimybes gauti pagalbą dėl probleminio lošimo, taip pat galimybę pateikti prašymą Apribojusių savo galimybę lošti asmenų registrui, ir lošimų poveikį lošėjo sveikatai ir gyvenamajai aplinkai, viešajai tvarkai, švietimui, kultūrai;

3) lošimų sumos ir laiko ribojimą. Lošimų organizatorius privalo užtikrinti, kad galimybė dalyvauti nuotoliniame lošime asmeniui suteikiama tik po to, kai:

a) lošėjas, prisijungęs prie savo lošimų sąskaitos, nustato dienos, savaitės ir mėnesio lošimų sąskaitos papildymo pinigų sumos ribas. Lošimų organizatorius privalo kontroliuoti, kad lošėjo sąskaitos vieno mėnesio papildymo pinigų sumos ribos atitiktų lošimų organizatoriaus atsakingo lošimo užtikrinimo kontrolės sistemos reikalavimus. Lošimų organizatorius privalo užtikrinti, kad lošėjo prašymas padidinti lošimų sąskaitos papildymo sumas įsigaliotų ne anksčiau kaip po 48 valandų nuo šio prašymo pateikimo lošimų organizatoriui;

b) lošėjas, prisijungęs prie savo lošimų sąskaitos, nustato didžiausią vieno statymo sumą ir pinigų sumą, kurią jis gali statyti per tam tikrą laikotarpį arba vieno nenutraukiamo lošimo metu. Lošimų organizatorius privalo užtikrinti, kad lošėjo prašymas padidinti statymų sumas įsigaliotų ne anksčiau kaip po 48 valandų nuo šio prašymo pateikimo lošimų organizatoriui;

c) lošėjas nustato vieno lošimo, kuriame jis nuo lošimo pradžios lošia nepertraukiamai (be pertraukos), laiko limitą, kuriam suėjus lošėjui nutraukiama galimybė dalyvauti nuotoliniame lošime. Lošimų organizatorius privalo užtikrinti, kad, suėjus laiko limitui, galimybė keisti nusistatytą laiko limitą ir dalyvauti nuotoliniame lošime lošėjui būtų suteikiama ne anksčiau kaip po 48 valandų nuo paskutinio lošimo pabaigos;

4) lošimo proceso stebėjimą. Lošimų organizatorius privalo užtikrinti, kad nuotoliniame lošime dalyvaujančiam lošėjui viso jo lošimo metu nuolat aiškiai būtų rodoma informacija, kiek laiko jis dalyvauja lošime, bendra jo atliktų statymų suma ir jo lošimo aktualus rezultatas (laimėjimas arba pralaimėjimas);

5) stebėseną. Lošimo namuose (kazino), automatų, bingo salonuose, lažybų ir totalizatoriaus punktuose turi būti paskirtas atsakingas už probleminio lošimo nustatymą asmuo. Šiose lošimų organizavimo vietose privalo būti pildomas nustatyto probleminio lošimo elektroninės formos registracijos žurnalas, kurio formą, pildymo ir saugojimo tvarką nustato Priežiūros tarnyba. Lošimų organizatorius, teikiantis nuotolinio lošimo paslaugas, privalo paskirti asmenį, atsakingą už probleminio lošimo nustatymą lošėjui lošiant nuotolinius lošimus, kuris platformoje fiksuotų šio įstatymo 16 straipsnio 8 dalies 8 punkte nurodytus atsakingo lošimo užtikrinimo kontrolės sistemos analizės rezultatus;

6) lošimo rizikos vertinimą. Lošimų organizatoriaus paskirtas už probleminio lošimo nustatymą atsakingas asmuo, įvertinęs lošėjo lošimą pagal šio straipsnio 3 ir 5 punktuose numatytas priemones ir, vadovaudamasis probleminio lošimo rizikos vertinimo reikalavimais, nustatęs, kad lošėjo lošimas atitinka aukštą probleminio lošimo rizikos vertinimo laipsnį, privalo nedelsdamas, ne vėliau kaip per 30 minučių nuo probleminio lošimo fakto įregistravimo probleminio lošimo registracijos žurnale laiko, informuoti lošėją apie jo probleminį lošimą, būdus ir galimybes gauti pagalbą dėl probleminio lošimo, galimybes apriboti savo lošimą šio įstatymo 10 straipsnio 20 dalyje nustatyta tvarka ir privalo stabdyti lošėjo lošimą 48 valandoms ir nuo lošėjo lošimo sustabdymo momento neįleisti lošėjo į lošimų organizatoriui priklausančias lošimų organizavimo vietas ir neleisti prisijungti prie lošėjo lošimų sąskaitos.“

 

8 straipsnis. Įstatymo papildymas nauju 151 straipsniu

Papildyti Įstatymą nauju 151 straipsniu:

151 straipsnis. Automatų kontrolės informacinė sistema

1. Automatų kontrolės informacinė sistema (toliau – LAKIS) yra valstybės informacinė sistema, kurios paskirtis:

1) tvarkyti elektroninės automatų duomenų valdymo sistemos perduodamus duomenis, kurie reikalingi automatų atitikčiai šio įstatymo 16 straipsnyje nustatytiems reikalavimams kontroliuoti;

2) tvarkyti lošimus lošimo namuose (kazino) organizuojančių bendrovių perduodamus prie lošimo stalų įmokėtų sumų ir žetonų inventorizacijos rezultatų duomenis;

3) tvarkyti lošimo organizatorių platformų duomenis, susijusius su lošimus organizuojančių bendrovių vykdomo atsakingo lošimo organizavimo stebėsena.

2. LAKIS valdytoja ir LAKIS duomenų valdytoja yra Priežiūros tarnyba.

3. LAKIS sudaro šie saugomi duomenys:

1) automatų identifikaciniai (automato serija ir numeris) duomenys;

2) automatų veikimo ir elektroninių skaitiklių duomenys;

3) prie lošimo stalų įmokėtų sumų ir žetonų inventorizacijos rezultatų duomenys;

4) platformų duomenys, nurodyti šio įstatymo 16 straipsnio 8 dalies 1, 4, 7, 8, 9 ir 10 punktuose.

4. LAKIS saugomi lošėjų asmens duomenys laikomi konfidencialiais ir gali būti atskleisti kitiems asmenims, jeigu teisė gauti šią informaciją nustatyta įstatymuose ar jų pagrindu priimtuose įgyvendinamuosiuose teisės aktuose.“

 

9 straipsnis. Buvusio 151 straipsnio pernumeravimas

Buvusį 151 straipsnį laikyti 152 straipsniu.

 

10 straipsnis. 16 straipsnio pakeitimas

Pakeisti 16 straipsnį ir jį išdėstyti taip:

16 straipsnis. Reikalavimai lošimų įrenginiams, nuotolinio lošimo įrenginiams ir platformai

1. Lietuvos Respublikoje leidžiama pradėti eksploatuoti tik naujus ir nenaudotus lošimo įrenginius, jeigu jie yra pagaminti atitinkamą licenciją (sertifikatą) turinčio gamintojo ir jeigu jų tipai yra Vyriausybės nustatyta tvarka patvirtinti Priežiūros tarnybos.

2. A kategorijos automatų laimėjimų fondą turi sudaryti ne mažiau kaip 90 procentų, o B kategorijos automatų – ne mažiau kaip 80 procentų visos įmokų sumos.

3. Visi lošimų įrenginiai turi būti lošimus organizuojančios bendrovės nuosavybė arba gali būti įsigyjami išperkamosios nuomos (lizingo) būdu.

4. Lošimų organizatorius, organizuojantis nuotolinius lošimus, privalo savo lėšomis įdiegti platformą. Kiekvienas lošimo įrenginys, nuotolinio lošimo įrenginys ir platforma turi atitikti šio įstatymo ir Priežiūros tarnybos nustatytus ir patvirtintus reikalavimus.

5. Kiekvienas lošimo įrenginys, nuotolinio lošimo įrenginys ir platforma turi turėti akredituotų įstaigų išduotą sertifikatą, patvirtinantį, kad atitinka šio įstatymo ir Priežiūros tarnybos nustatytus reikalavimus. Lošimo įrenginių, ir nuotolinio lošimo įrenginių ir platformos atitikties šio įstatymo ir Priežiūros tarnybos nustatytiems reikalavimams įvertinimą atlieka ir atitikties sertifikatus išduoda tik akredituotos įstaigos. Priežiūros tarnybos sprendimu gali būti pripažįstamos ne valstybėje narėje akredituotos įstaigos ir jų išduoti sertifikatai. Ne valstybėje narėje akredituotų įstaigų ir jų išduotų sertifikatų pripažinimo tvarką nustato Priežiūros tarnyba. Nuotolinio lošimo ir platforma turi būti lošimų organizatoriaus nuosavybė arba kitu teisėtu būdu jo valdoma ir įdiegta bei saugoma Lietuvos Respublikoje arba kitoje valstybėje narėje.

6. Lošimo įrenginiai, nuotolinio lošimo įrenginiai ir platforma registruojami Priežiūros tarnybos nustatyta tvarka.

7. Kiekvienas lošimo įrenginys, nuotolinio lošimo įrenginys ir platforma, turintys sertifikatą, privalo būti paženklinti specialiu ženklu Priežiūros tarnybos nustatyta tvarka. Draudžiama eksploatuoti neturinčius sertifikato ir nustatyta tvarka nepaženklintus lošimo įrenginius, nuotolinio lošimo įrenginius ir platformas. Lietuvos Respublikos teritorijoje draudžiama naudoti šiame įstatyme nenumatytus elektroninius arba mechaninius prietaisus, elektroninių bilietų pardavimo automatus, žaidimų automatus ir kitus įrenginius, forma ar turiniu panašius į lošimo įrenginius, nuotolinio lošimo įrenginius, išskyrus šiame įstatyme nustatytas išimtis.

8. Nuotolinio lošimo įrenginiuose ir platformoje esančią informaciją lošimų organizatorius privalo saugoti 8 metus nuo nuotolinio lošimo sutarties nutraukimo dienos bei apsaugoti nuo atsitiktinio ar neteisėto sunaikinimo, pakeitimo, atskleidimo, taip pat nuo bet kokio kito neteisėto tvarkymo. Lošimų organizatorius privalo užtikrinti, kad platformoje būtų tiesiogiai prieinama ši informacija:

1) lošėjo vardas, pavardė, asmens kodas (užsieniečiui – gimimo data, jeigu yra, – asmens kodas ar kita šiam asmeniui suteikta unikali simbolių seka, skirta asmeniui identifikuoti) ir pilietybė; 

2) dokumentų, susijusių su lošėjo asmens tapatybės, lėšų ir turto šaltinio nustatymu, kopijos, dokumentų atnaujinimo data; 

3) lošėjo IP adresai;

4) istorija apie lošėjo prisijungimus prie lošėjo lošimų sąskaitos ir atsijungimus nuo jos (data ir laikas); 

5) lošėjo lošimų sutartis ir jos pakeitimai;

6) lošėjo nurodytos mokėjimo sąskaitos, į jas išmokėtų laimėjimų dydžiai bei sumos, kuriomis buvo pildoma lošėjo lošimų sąskaita;

7) lošėjui taikomi (nusistatyti) apribojimai, limitai, nurodyti šio įstatymo 104  straipsnio 3 punkte

8) komunikacija su lošėju, atsakingo lošimo užtikrinimo kontrolės sistemos analizės rezultatai;

9) jeigu finansinės operacijos atmetamos, – aprašomasis pranešimas, kodėl operacija nebuvo užbaigta taip, kaip buvo inicijuota;

10) lošėjo lošimų balansas (data, laikas, į lošėjo lošimų sąskaitą įmokėtos sumos, lošimo rūšis, lošimo pavadinimas arba lažybų ar totalizatoriaus įvykis, atliktas statymas, išmokėtas laimėjimas, iš lošėjo lošimų sąskaitos išmokėtos sumos, aktualus lošėjo lošimų sąskaitos likutis);

11) finansinė ataskaita iš platformoje esamų duomenų pagal nustatytą laikotarpį, nuotolinio lošimo rūšį, už dalyvavimą lošime įmokėtas sumas, išmokėtus laimėjimus, veiklos rezultatą (iš sumų, įmokėtų už dalyvavimą lošime, išmokėjus laimėjimus, gaunamas veiklos rezultatas).

9. Platforma prie LAKIS turi būti prijungta Priežiūros tarnybos nustatyta tvarka. Platforma turi fiksuoti ir ne rečiau kaip kas 30 dienų perduoti į LAKIS duomenis, nurodytus šio straipsnio 8 dalies 1, 4, 7, 8, 9 ir 10 punktuose.

10. Bendrovė gali keisti arba pradėti naudoti naujus lošimų įrenginius, nuotolinio lošimo įrenginius ir platformas tik įvykdžiusi šio straipsnio 5, 6, 7 ir 8 dalyse nustatytus reikalavimus ir gavusi Priežiūros tarnybos leidimą šio įstatymo nustatyta tvarka.

11. Lošimus organizuojanti bendrovė privalo automatus laidinėmis, radijo, optinėmis ar kitomis elektromagnetinėmis priemonėmis sujungti į elektroninę automatų duomenų valdymo sistemą.

12. Kiekvienas automatas turi turėti elektroninius skaitiklius, kurie lošimo metu didėjimo tvarka fiksuotų šiuos automato duomenis:

1) už dalyvavimą lošime įmokėtus kredito arba piniginius vienetus;

2) laimėtus kredito arba piniginius vienetus;

3) lošimo namų (kazino) arba automatų salono kasoje apmokėtus kredito arba piniginius vienetus (jeigu tokia funkcija įdiegta automate);

4) A kategorijos automatu laimėto kaupiamojo fondo kredito arba piniginius vienetus (jeigu tokia funkcija įdiegta automate);

5) loštų lošimų skaičių.

13. Lošimus organizuojanti bendrovė privalo užtikrinti galimybę Priežiūros tarnybai bet kuriuo metu nuotoliniu būdu prisijungti prie elektroninės automatų duomenų valdymo sistemos ir peržiūrėti joje tvarkomus duomenis.

 

11 straipsnis. 20 straipsnio pakeitimas

Pakeisti 20 straipsnio 4 dalį ir ją išdėstyti taip:

„4. Lošimų organizatorius Valstybinės mokesčių inspekcijos viršininko nustatyta tvarka Valstybinę mokesčių inspekciją informuoti apie įmokėtas sumas ir išmokėtus laimėjimus, jeigu įmokėtos sumos ir išmokėti laimėjimai viršija Lietuvos Respublikos pinigų plovimo ir teroristų finansavimo prevencijos įstatymo 9 straipsnio 9 dalyje nustatytą dydį.“

 

12 straipsnis. 203 straipsnio pakeitimas

Pakeisti 203 straipsnio 4 dalies 5 punktą ir jį išdėstyti taip:

5) informacinius pranešimus, nurodytus šio įstatymo 104 straipsnio 2 punkte;“.

 

13 straipsnis. 204 straipsnio pripažinimas netekusiu galios

Pripažinti netekusiu galios 204 straipsnį.

 

14 straipsnis. 206 straipsnio pripažinimas netekusiu galios

Pripažinti netekusiu galios 206 straipsnį.

 

15 straipsnis. Trečiojo skirsnio pavadinimo pakeitimas

Pakeisti trečiojo skirsnio pavadinimą ir jį išdėstyti taip:

TREČIASIS SKIRSNIS

LEIDIMŲ ATIDARYTI AUTOMATŲ, BINGO SALONUS, LOŠIMO NAMUS (KAZINO) IR ORGANIZUOTI NUOTOLINIUS LOŠIMUS IŠDAVIMAS, JŲ PAPILDYMAS AR PAKEITIMAS IR GALIOJIMO PANAIKINIMAS“.

 

16 straipsnis. 21 straipsnio pakeitimas

1. Pakeisti 21 straipsnio 3 dalį ir ją išdėstyti taip:

3. Bendrovė, pageidaujanti gauti leidimą atidaryti automatų ar bingo saloną, lošimo namus (kazino) arba organizuoti nuotolinius lošimus, pateikia Priežiūros tarnybai prašymą, kuriame nurodoma bendrovės pavadinimas, kodas, buveinės adresas, telefono ir fakso numeriai, lošimų organizavimo vietos adresas, telefono numeris, numatomų organizuoti lošimų rūšys, licencijos organizuoti lošimus išdavimo data, numeris (jeigu leidimas išduodamas licenciją turinčiai bendrovei), bendrovės vadovo arba jo įgalioto asmens, užpildžiusio ir pasirašiusio prašymą, pareigos, vardas ir pavardė, prašymo padavimo data.“

2. Pakeisti 21 straipsnio 4 dalies 9 punktą ir jį išdėstyti taip:

9) jeigu organizuojant totalizatorių ar lažybas naudojami lošimo įrenginiai papildomai pateikiami dokumentai, patvirtinantys šių įrenginių atitiktį Priežiūros tarnybos nustatytiems reikalavimams.“

3. Pakeisti 21 straipsnio 41 dalies 4 punktą ir jį išdėstyti taip:

4) nuotolinio lošimo įrenginių ir platformos aprašymas ir jų atitiktį šiame įstatyme ir Priežiūros tarnybos nustatytiems reikalavimams patvirtinantys duomenys.“

4. Pakeisti 21 straipsnio 6 dalį ir ją išdėstyti taip:

6. Priežiūros tarnybos valstybės tarnautojai ir darbuotojai patikrina, ar patalpos, kuriose numatoma atidaryti automatų ar bingo saloną arba lošimo namus (kazino), atitinka joms keliamus reikalavimus. Prašymas išduoti leidimą atidaryti automatų ar bingo saloną, lošimo namus (kazino) arba organizuoti nuotolinius lošimus turi būti išnagrinėtas per 30 dienų nuo jo gavimo dienos. Jeigu pareikalaujama papildomų dokumentų ir informacijos, 30 dienų laikotarpis skaičiuojamas iš naujo nuo papildomos informacijos arba paaiškinimų bei pataisų pateikimo dienos. Bendras leidimo išdavimo laikotarpis neturi viršyti 60 dienų, skaičiuojant nuo tos dienos, kurią buvo pirmą kartą pateikti visi reikiami dokumentai ir duomenys.“

 

17 straipsnis. 22 straipsnio pakeitimas

1. Pakeisti 22 straipsnio 1 dalies 4 punktą ir jį išdėstyti taip:

4) lošimo įrenginiai arba nuotolinio lošimo įrenginiai ar platforma neatitinka šio įstatymo ir Priežiūros tarnybos nustatytų reikalavimų;“.

2. Pakeisti 22 straipsnio 1 dalies 6 punktą ir jį išdėstyti taip:

6) Priežiūros tarnybai pateikta informacija (priemonės) nesuteikia galimybės nuotoliniu būdu prisijungti prie lošimų organizatoriaus nuotolinio lošimo įrenginių ir platformos.“

 

18 straipsnis. 23 straipsnio pakeitimas

Papildyti 23 straipsnio 8 dalį 3 punktu:

3) lošimų organizatorius nori naudojamą platformą (platformas) pakeisti kita platforma (platformomis) ar pakeisti naudojamų platformų skaičių.“

 

19 straipsnis. 26 straipsnio pakeitimas

Pakeisti 26 straipsnio 1 dalį ir ją išdėstyti taip:

1. Priežiūros tarnyba yra įstaiga prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos, kartu su kitomis valstybės ir savivaldybių institucijomis ir įstaigomis dalyvaujanti formuojant ir įgyvendinant valstybės politiką lošimų ir žaidimų žaidimo automatais veiklos organizavimo ir kontrolės srityje ir vykdanti lošimų ir žaidimų žaidimo automatais priežiūrą, kad būtų užtikrintas sąžiningas, skaidrus lošimų ir žaidimų žaidimo automatais veiklos vykdymas, lošėjų ir žaidžiančių žaidimo automatais asmenų teisių bei jų teisėtų interesų apsauga.“

 

20 straipsnis. 28 straipsnio pakeitimas

1. Pakeisti 28 straipsnio 8 punktą ir jį išdėstyti taip:

8) tvarko asmenų, pateikusių prašymus neleisti lošti, duomenis, taip pat ir specialių kategorijų asmens duomenis (apie asmenų neveiksnumą arba ribotą veiksnumą šioje srityje);“.

2. Papildyti 28 straipsnį 10–13 punktais:

10) atlieka lošimus organizuojančių bendrovių vykdomo atsakingo lošimo organizavimo stebėseną;

11) rengia probleminio lošimo prevencijos programas, jas koordinuoja ir kontroliuoja jų įgyvendinimą, įgyvendina prevencijos programoje nurodytas jos kompetencijai priskirtas prevencijos priemones;

12) teikia valstybės institucijoms pasiūlymus dėl lošimus reglamentuojančių teisės aktų tobulinimo;

13) atlieka kitas šiame įstatyme nustatytas funkcijas.“

 

21 straipsnis. 29straipsnio pakeitimas

1. Pakeisti 29straipsnio 3 dalį ir ją išdėstyti taip:

3. Atsakomybę lengvinančiomis aplinkybėmis laikoma tai, kad bendrovė pažeidimu nepadarė žalos, savo noru užkerta kelią pažeidimo padariniams, patikrinimo metu geranoriškai bendradarbiauja su Priežiūros tarnyba, apie savo padarytą pažeidimą praneša Priežiūros tarnybai ir jį nutraukia, Priežiūros tarnybai atkreipus bendrovės dėmesį į pažeidimus ar veiklos trūkumus, pripažįsta padariusi pažeidimą ir jį nutraukia, savo iniciatyva imasi priemonių, kad ateityje nebūtų padaromi tokio paties ar panašaus pobūdžio pažeidimai.“

2. Pakeisti 29straipsnio 4 dalį ir ją išdėstyti taip:

4. Atsakomybę sunkinančiomis aplinkybėmis laikoma pažeidimu padarytos žalos dydis, jeigu jį įmanoma nustatyti, tai, kad bendrovė nebendradarbiauja su Priežiūros tarnyba, tęsia pažeidimą, nepaisydama to, kad Priežiūros tarnyba atkreipė dėmesį į bendrovės pažeidimus ar veiklos trūkumus, pažeidimą padaro tyčia, pažeidimas yra trunkamojo, tęstinio pobūdžio, bendrovė per pastaruosius 5 metus yra padariusi teisės aktų, reglamentuojančių lošimų veiklą, pažeidimą ir jai taikyta nors viena poveikio priemonė.“

3. Pakeisti 29straipsnio 6 dalį ir ją išdėstyti taip:

6. Priežiūros tarnyba, svarstydama, ar taikyti šio įstatymo numatytas poveikio priemones, atsižvelgdama į šio straipsnio 3 dalyje nurodytas aplinkybes ir į tai, kad nėra šio straipsnio 4 dalyje nustatytų atsakomybę sunkinančių aplinkybių, vadovaudamasi teisingumo, ir protingumo kriterijais, gali netaikyti poveikio priemonių, jeigu pažeidimas yra mažareikšmis, nedarantis esminės žalos įstatymų saugomiems interesams, ir jeigu turi pagrindo manyti, kad nustatytų reikalavimų nesilaikymas ar netinkamas laikymasis gali būti pašalintas ir kitomis priemonėmis.“

 

22 straipsnis. 292 straipsnio pakeitimas

Pakeisti 292 straipsnį ir jį išdėstyti taip:            

292 straipsnis. Baudos ir jų skyrimo tvarka

1. Bendrovei už šio įstatymo 10 straipsnio 9, 91, 92, 10, 19 ir 21 dalių, 104, 13 ir 208 straipsnių pažeidimus Priežiūros tarnyba skiria baudą nuo 3 iki 5 procentų praėjusių kalendorinių metų bendrųjų metinių pajamų (nuo sumos, gautos iš lošėjų statomų sumų atėmus lošėjams faktiškai išmokėtų laimėjimų sumą).

2. Bendrovei, per vienus metus nuo sprendimo taikyti šio straipsnio 1 dalyje nustatytą poveikio priemonę įsiteisėjimo dienos padariusiai šio straipsnio 1 dalyje nurodytą šio įstatymo pažeidimą, Priežiūros tarnyba skiria baudą nuo 8 iki 10 procentų praėjusių kalendorinių metų bendrųjų metinių pajamų (nuo sumos, gautos iš lošėjų statomų sumų atėmus lošėjams faktiškai išmokėtų laimėjimų sumą).

3. Už šio įstatymo 10 straipsnio 3, 5, 6, 8, 101, 11, 13, 15 ir 17 dalių, 101 straipsnio 1 dalies, 102 straipsnio 3 dalies, 103 straipsnio 1 ir 3 dalių, 11 straipsnio 5 dalies, 12 straipsnio 2, 3, 4 ir 5 dalių, 15–20 straipsnių, 201 straipsnio 1 ir 2 dalių, 202 straipsnio, 203 straipsnio 3, 4, 5, 8 ir 9 dalių, 205 straipsnio 1, 2 ir 3 dalių ir 25 straipsnio 1 dalies pažeidimus Priežiūros tarnyba bendrovei skiria baudą, nuo 2 iki 4 procentų praėjusių kalendorinių metų bendrųjų metinių pajamų (nuo sumos, gautos iš lošėjų statomų sumų atėmus lošėjams faktiškai išmokėtų laimėjimų sumą).

4. Bendrovei, per vienus metus nuo sprendimo taikyti šio straipsnio 3 dalyje nustatytą poveikio priemonę įsiteisėjimo dienos padariusiai šio straipsnio 3 dalyje nurodytą šio įstatymo pažeidimą, Priežiūros tarnyba skiria baudą, nuo 6 iki 8 procentų praėjusių kalendorinių metų bendrųjų metinių pajamų (nuo sumos, gautos iš lošėjų statomų sumų atėmus lošėjams faktiškai išmokėtų laimėjimų sumą).

5. Pagal šio straipsnio 1–4 dalyse nurodytus dydžius nustatomas bazinis baudos dydis, kuris apskaičiuojamas pagal šiose dalyse nustatytą minimalios ir maksimalios baudų vidurkį. Kai yra atsakomybę lengvinančių aplinkybių, už kiekvieną lengvinančią aplinkybę baudos dydis mažinamas suma, kuri lygi 0,15 procento praėjusių kalendorinių metų bendrųjų metinių pajamų, o kai yra atsakomybę sunkinančių aplinkybių, už kiekvieną sunkinančią aplinkybę baudos dydis didinamas suma, kuri lygi 0,15 procento praėjusių kalendorinių metų bendrųjų metinių pajamų. Kai yra atsakomybę lengvinančių ir sunkinančių aplinkybių, bauda skiriama, atsižvelgiant į jų skaičių.

6. Priežiūros tarnybos direktorius, skirdamas baudą, įvertina sudarytos patariamosios komisijos (toliau – komisija) siūlymus. Komisijos sudarymo, klausimo dėl baudos skyrimo ir jos dydžio nustatymo svarstymo komisijos posėdyje ir komisijos sprendimų priėmimo tvarką nustato Priežiūros tarnyba.

7. Apie komisijos posėdį, iki jo likus ne mažiau kaip 10 darbo dienų, informuojama bendrovė, kuriai ketinama skirti baudą. Bendrovė, kuriai ketinama skirti baudą, turi teisę pateikti visus įrodymus, patvirtinančius, kad nėra šio įstatymo pažeidimo sudėties, nurodyti lengvinančias aplinkybes ar pateikti kitus baudos skyrimui ir jos dydžio nustatymui reikšmingus įrodymus iki komisijos posėdžio pradžios.

8. Prireikus komisijos posėdyje kviečiami dalyvauti ir savo paaiškinimus pateikti bendrovės, kuriai ketinama skirti baudą, atstovai, kiti suinteresuoti subjektai, taip pat asmenys, kurių dalyvavimas reikalingas klausimui dėl baudos skyrimo ir jos dydžio nustatymo tinkamai išnagrinėti (liudytojai, ekspertai, specialistai ar kiti asmenys). Bendrovės, kuriai ketinama skirti baudą, atstovų ar kitų suinteresuotų subjektų neatvykimas, jeigu jiems apie posėdį buvo tinkamai pranešta, nekliudo surengti komisijos posėdžio ir svarstyti klausimo dėl baudos skyrimo ir paskirtos baudos dydžio nustatymo.

9. Bendrovė, kuriai ketinama skirti ar paskirta bauda, ir kiti suinteresuoti subjektai turi teisę susipažinti su Priežiūros tarnybos surinkta medžiaga, kuria grindžiamas baudos skyrimas ir jos dydžio nustatymas, išskyrus informaciją, kuri yra valstybės, tarnybos ar komercinė kitų ūkio subjektų paslaptis arba kurią atskleidus būtų pažeista fizinio asmens teisė į privataus gyvenimo neliečiamumą.

10. Pasibaigus posėdžiui komisija per 5 darbo dienas savo siūlymus dėl baudos skyrimo pateikia apsvarstyti Priežiūros tarnybos direktoriui, o šis ne vėliau kaip per 5 darbo dienas po komisijos pasiūlymų gavimo dienos priima galutinį sprendimą dėl baudos skyrimo ir paskirtos baudos dydžio. Priežiūros tarnybos direktoriaus sprendimas dėl baudos skyrimo ir paskirtos baudos dydžio, kuriame nurodomi sprendimo priėmimo motyvai, pagrindai ir sprendimo apskundimo tvarka, per 3 darbo dienas pateikiamas bendrovei, dėl kurios jis priimtas.“

 

23 straipsnis. Įstatymo įsigaliojimas, taikymas ir įgyvendinimas

1. Šis įstatymas, išskyrus šio straipsnio 4, 5 ir 7 dalis, šio įstatymo 1 ir 3 straipsnius ir šio įstatymo 10 straipsniu keičiamo Lietuvos Respublikos azartinių lošimų įstatymo 16 straipsnio 9 dalį, įsigalioja 2025 m. liepos 1 d.

2. Šio įstatymo 1 ir 3 straipsniai įsigalioja 2024 m. lapkričio 1 d.

3. Šio įstatymo 10 straipsniu keičiamo Azartinių lošimų įstatymo 16 straipsnio 9 dalis įsigalioja 2026 m. gegužės 1 d.

4. Lošimų priežiūros tarnybos prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos (toliau – Priežiūros tarnyba) direktorius iki 2024 m. gruodžio 31 d. priima šio įstatymo įgyvendinamuosius teisės aktus.

5. Valstybinės mokesčių inspekcijos prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos viršininkas iki 2025 m. sausio 31 d. priima šio įstatymo įgyvendinamuosius teisės aktus.

6. Pradėtoms ir iki šio įstatymo įsigaliojimo dienos neužbaigtoms už šio įstatymo pažeidimus taikomų poveikio priemonių skyrimo administracinėms procedūroms nuo šio įstatymo įsigaliojimo dienos taikomos iki šio įstatymo įsigaliojimo dienos galiojusio Azartinių lošimų įstatymo normos.

7. Bendrovės, kurioms leidimai organizuoti nuotolinius lošimus išduoti iki šio įstatymo įsigaliojimo dienos ir kurios siekia tęsti nuotolinių lošimų organizavimo veiklą po šio įstatymo įsigaliojimo dienos, ne vėliau kaip iki 2025 m. balandžio 1 d. pateikia Priežiūros tarnybai prašymą papildyti leidimą organizuoti nuotolinius lošimus, nurodo naudojamą nuotolinių lošimų platformą ir kartu pateikia patikslintus Azartinių lošimų įstatymo 21 straipsnio 4 dalies 4 punkte ir 41 dalies 4 punkte nurodytus dokumentus ir duomenis.

8. Pradėtoms ir iki šio įstatymo įsigaliojimo dienos neužbaigtoms prašymų išduoti leidimus atidaryti automatų ar bingo saloną, lošimo namus (kazino) arba organizuoti nuotolinius lošimus procedūroms nuo šio įstatymo įsigaliojimo dienos taikomos šio įstatymo nuostatos.

9. Dėl iki šio įstatymo įsigaliojimo dienos pateiktų prašymų išduoti leidimus atidaryti automatų ar bingo saloną, lošimo namus (kazino) arba organizuoti nuotolinius lošimus Azartinių lošimų įstatymo 21 straipsnio 6 dalyje nurodytas terminas, per kurį Priežiūros tarnyba išduoda leidimą arba priima sprendimą dėl atsisakymo išduoti leidimą, skaičiuojamas iš naujo nuo šio įstatymo įsigaliojimo dienos.

 

 

 

 

Skelbiu šį Lietuvos Respublikos Seimo priimtą įstatymą.

 

Respublikos Prezidentas