Projektas XIIP-4713(2)

 

 

LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMAS

 

STATUTAS

 

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO STATUTO NR. I-399

 

1802, 1804,  1805, 1806, 1807, 1809, 18010, 18011, 18015, 18018 IR 18019  STRAIPSNIŲ PAKEITIMO

 

2016 m.                              d. Nr.

 

Vilnius

 

1 straipsnis. 1802 straipsnio pakeitimas

Pakeisti 1802 straipsnio 3 dalies 1 punktą  ir jį išdėstyti taip:

1) dėl pasiūlymų priimti Europos Sąjungos teisės aktus ir kitų Europos Sąjungos dokumentų, susijusių su Europos Sąjungos bendra užsienio ir saugumo politika bei bendra saugumo ir gynybos politika;“.

 

2 straipsnis. 1804 straipsnio pakeitimas

Pakeisti 1804 straipsnį ir jį išdėstyti taip:

1804 straipsnis. Prioritetų nustatymas

1. Seime gauta Europos Komisijos metinė darbo programa registruojama Europos reikalų komitete ir perduodama Seimo komitetams. Seimo specializuoti komitetai ne vėliau kaip per vieną mėnesį nuo perdavimo pagal kompetenciją apsvarsto Europos Komisijos metinę darbo programą ir pateikia Europos reikalų komitetui ir  Užsienio reikalų komitetui savo motyvuotas išvadas dėl šioje programoje numatytų pasiūlymų aktualumo Lietuvai.

2. Atsižvelgdami į Europos Komisijos metinėje darbo programoje numatomo pasiūlymo aktualumą Lietuvai, komitetai savo išvadose priskiria jį vienai iš trijų kategorijų:

1) labai aktualūs;

2) aktualūs;

3) nelabai aktualūs.

3. Europos reikalų komitetas ir Užsienio reikalų komitetas, gavę specializuotų komitetų išvadas, bendrame posėdyje jas apibendrina ir bendrą savo išvadą perduoda Vyriausybei, specializuotiems komitetams, Seimo nuolatiniam atstovui Europos Sąjungoje ir Europos Sąjungos institucijoms.

4. Europos reikalų komitetas arba Užsienio reikalų komitetas, nusprendęs, kad pasiūlymas priimti Europos Sąjungos teisės aktą arba kitas Europos Sąjungos dokumentas, neįtrauktas į Europos Komisijos metinę darbo programą, yra Lietuvai labai aktualus arba aktualus, gali tokį pasiūlymą ar dokumentą priskirti šio straipsnio 2 dalies 1 ir 2 punktuose nurodytoms kategorijoms.

5. Vyriausybė, teikdama pozicijas dėl pasiūlymų priimti Europos Sąjungos teisės aktus, gali siūlyti Europos reikalų komitetui arba Užsienio reikalų komitetui pakeisti Europos Sąjungos teisės akto priskyrimą šio straipsnio 2 dalyje nurodytoms kategorijoms, o teikdama pozicijas dėl pasiūlymų priimti Europos Sąjungos teisės aktus, kurie nebuvo įtraukti į Europos Komisijos metinę darbo programą, gali pasiūlyti Europos reikalų komitetui arba Užsienio reikalų komitetui priskirti juos šio straipsnio 2 dalies 1 ir 2 punktuose nurodytoms kategorijoms.“

 

3 straipsnis. 1805 straipsnio pakeitimas

Pakeisti 1805 straipsnį ir jį išdėstyti taip:

1805 straipsnis. Pasiūlymų priimti Europos Sąjungos teisės aktus ir kitų Europos Sąjungos dokumentų svarstymas

1. Seime gauti pasiūlymai priimti Europos Sąjungos teisės aktus ir kiti Europos Sąjungos dokumentai registruojami Europos reikalų komitete. Europos Sąjungos dokumentai dėl sričių, nurodytų šio statuto 1802 straipsnio 3 dalyje, perduodami Užsienio reikalų komitetui.

2. Pasiūlymai priimti Europos Sąjungos teisės aktus ir kiti Europos Sąjungos dokumentai Europos reikalų komiteto sprendimu arba Užsienio reikalų komiteto sprendimu perduodami specializuotiems komitetams pagal kompetenciją.

3. Pasiūlymai priimti Europos Sąjungos teisės aktus ir kiti Europos Sąjungos dokumentai gali būti svarstomi specializuotuose komitetuose, Europos reikalų komitete ir Užsienio reikalų komitete nelaukiant Lietuvos Respublikos pozicijos pateikimo pagal šio statuto 1807 straipsnį. Sprendimą dėl šių pasiūlymų ar dokumentų įtraukimo į komiteto posėdžio darbotvarkę priima komiteto pirmininkas arba jie įtraukiami į darbotvarkę ne mažiau kaip 1/3 komiteto narių rašytiniu reikalavimu. Tokiu atveju šioje dalyje nurodyti pasiūlymai priimti Europos Sąjungos teisės aktus ir kiti Europos Sąjungos dokumentai svarstomi šio statuto 18010, 18011 ir 18015 straipsniuose nustatyta tvarka.

4. Pasiūlymus, dėl kurių Seimas per 6 mėnesius gali pareikšti nepritarimą pagal Europos Sąjungos sutartyje ar Sutartyje dėl Europos Sąjungos veikimo nustatytą tvarką, nagrinėja Europos reikalų komitetas arba Užsienio reikalų komitetas pagal savo kompetenciją, įvertindami specializuotų komitetų išvadas. Europos reikalų komiteto arba Užsienio reikalų komiteto teikimu Seimas dėl šioje dalyje numatyto pasiūlymo gali priimti rezoliuciją. Šiuo atveju Seimo posėdžio metu pristatomos specializuotų komitetų ir Europos reikalų komiteto arba Užsienio reikalų komiteto išvados. Europos reikalų komitetas arba Užsienio reikalų komitetas pagal kompetenciją yra atsakingi už tai, kad apie šią Seimo rezoliuciją kuo skubiau būtų pranešta Europos Vadovų Tarybai, Europos Sąjungos Tarybai ir Europos Parlamentui, taip pat Europos Sąjungos valstybių narių nacionaliniams parlamentams.“

 

4 straipsnis. 1806 straipsnio pakeitimas

Pakeisti 1806 straipsnį ir jį išdėstyti taip:

1806 straipsnis. Subsidiarumo principo kontrolė

1. Už tinkamai ir laiku atliekamą subsidiarumo principo kontrolę pagal komitetų veiklos kryptis tiesiogiai yra atsakingi specializuoti komitetai.

2. Specializuotas komitetas prireikus pateikia Europos reikalų komitetui ar Užsienio reikalų komitetui (dėl sričių, nurodytų šio statuto 1802 straipsnio 3 dalyje) išvadą dėl pagal teisėkūros procedūrą priimamo akto projekto atitikties subsidiarumo principui paprastai ne vėliau kaip per 5 savaites nuo šio akto projekto gavimo arba per 10 darbo dienų nuo Vyriausybės nuomonės, pateikiamos šio statuto 1807 straipsnio 3 dalyje nustatyta tvarka, dėl pagal teisėkūros procedūrą priimamo akto projekto atitikties subsidiarumo principui gavimo. Seimo kanceliarijos Teisės departamentas specializuoto komiteto prašymu parengia išvadą dėl pagal teisėkūros procedūrą priimamo akto projekto atitikties subsidiarumo principui.

3. Europos reikalų komitetas arba Užsienio reikalų komitetas pagal kompetenciją savo (komiteto pirmininko) iniciatyva arba gavę Seimo Pirmininko prašymą, specializuotų komitetų išvadas, pateiktas pagal šio straipsnio 2 dalį, frakcijos kreipimąsi, Vyriausybės nuomonę, pateiktą šio statuto 1807 straipsnio 3 dalyje nustatyta tvarka, dėl pagal teisėkūros procedūrą priimamo akto projekto atitikties subsidiarumo principui, šio akto projekto atitikties subsidiarumo principui klausimą komiteto posėdyje apsvarsto paprastai per vieną savaitę. Šiame posėdyje taip pat dalyvauja specializuotų komitetų, Seimo kanceliarijos Teisės departamento, pateikusių išvadas dėl pagal teisėkūros procedūrą priimamo akto projekto atitikties subsidiarumo principui, atstovai.

4. Jeigu Europos reikalų komitetas arba Užsienio reikalų komitetas nusprendžia, kad pagal teisėkūros procedūrą priimamo akto projektas gali prieštarauti subsidiarumo principui, Europos reikalų komiteto arba Užsienio reikalų komiteto išvada kartu su Seimo rezoliucijos dėl pagrįstos nuomonės dėl pagal teisėkūros procedūrą priimamo akto projekto prieštaravimo subsidiarumo principui projektu perduodama Seimui svarstyti plenariniame posėdyje.

5. Europos reikalų komiteto arba Užsienio reikalų komiteto išvada dėl pagal teisėkūros procedūrą priimamo akto projekto galimo prieštaravimo subsidiarumo principui turi būti apsvarstyta Seimo posėdyje ne vėliau kaip per vieną savaitę nuo šios išvados užregistravimo Seimo posėdžių sekretoriate ir, jei įmanoma, ne vėliau kaip likus vienai savaitei iki 8 savaičių termino, skaičiuojamo nuo pagal teisėkūros procedūrą priimamo akto projekto perdavimo Europos Sąjungos valstybių narių nacionaliniams parlamentams visomis oficialiomis Europos Sąjungos kalbomis, pabaigos.

6. Europos reikalų komiteto arba Užsienio reikalų komiteto pateiktas Seimo rezoliucijos dėl pagrįstos nuomonės dėl pagal teisėkūros procedūrą priimamo akto projekto prieštaravimo subsidiarumo principui projektas Seimo posėdyje svarstomas ypatingos skubos tvarka. Šio posėdžio metu pristatomos specializuotų komitetų ir Europos reikalų komiteto arba Užsienio reikalų komiteto išvados dėl pagal teisėkūros procedūrą priimamo akto projekto galimo prieštaravimo subsidiarumo principui.

7. Seimo rezoliucija dėl pagrįstos nuomonės dėl pagal teisėkūros procedūrą priimamo akto projekto prieštaravimo subsidiarumo principui perduodama Vyriausybei, Seimo nuolatiniam atstovui Europos Sąjungoje. Ši Seimo rezoliucija skelbiama Teisės aktų registre, jeigu Seimas nenusprendžia rezoliucijos neskelbti.

8. Europos reikalų komitetas arba Užsienio reikalų komitetas pagal kompetenciją yra atsakingi už tai, kad apie šio straipsnio 7 dalyje nurodytą Seimo rezoliuciją kuo skubiau, ne vėliau kaip per vieną savaitę nuo jos priėmimo, būtų pranešta Europos Parlamento, Europos Sąjungos Tarybos ir Europos Komisijos pirmininkams ir kitų Europos Sąjungos valstybių narių nacionaliniams parlamentams.“

 

5 straipsnis. 1807 straipsnio pakeitimas

1.   Pripažinti netekusia galios 1807 straipsnio 4 dalį.

2.   Buvusias 1807 straipsnio 5 ir 6 dalis laikyti atitinkamai 4 ir 5 dalimis.

 

6 straipsnis. 1809 straipsnio pakeitimas

1.   Pakeisti 1809 straipsnio 1 dalį ir ją išdėstyti taip:

1. Seimo nuomonę dėl pasiūlymų priimti Europos Sąjungos teisės aktus ir (arba) kitų Europos Sąjungos dokumentų į Europos Vadovų Tarybos posėdį vykstančiam Ministrui Pirmininkui ir į Europos Sąjungos Tarybos posėdžius vykstantiems ministrams gali pateikti Europos reikalų komitetas ir (arba) Užsienio reikalų komitetas.“

2.   Pakeisti 1809 straipsnio 3 dalį ir ją išdėstyti taip:

3. Lietuvos Respublikos pozicija gali būti svarstoma Europos reikalų komiteto ir (arba) Užsienio reikalų komiteto posėdyje ir negavus specializuoto komiteto išvados, jeigu Seimo Pirmininko, Europos reikalų komiteto ar Užsienio reikalų komiteto pirmininko sprendimu arba Vyriausybės prašymu šią poziciją reikia apsvarstyti skubiai. Tokiu atveju į šį posėdį turi būti kviečiami specializuotų komitetų atstovai.“

 

7 straipsnis. 18010 straipsnio pakeitimas

Pakeisti 18010 straipsnio 1 dalį ir ją išdėstyti taip:

1. Specializuotas komitetas, nusprendęs pateikti išvadą dėl Lietuvos Respublikos pozicijos, apsvarsto šią poziciją.“

 

8 straipsnis. 18011 straipsnio pakeitimas

Pakeisti 18011 straipsnio 2 dalį ir ją išdėstyti taip:

2. Specializuoto komiteto išvada dėl Lietuvos Respublikos pozicijos paprastai ne vėliau kaip likus vienai darbo dienai iki Europos reikalų komiteto arba Užsienio reikalų komiteto posėdžio perduodama pagal kompetenciją Europos reikalų komiteto arba Užsienio reikalų komiteto pirmininkams.

 

9 straipsnis. 18015 straipsnio pakeitimas

Pakeisti 18015 straipsnio 4 dalį ir ją išdėstyti taip:

4. Komiteto nuomonė Seimo vardu Ministrui Pirmininkui ir (ar) ministrui pareiškiama žodžiu arba raštu ir įrašoma į komiteto posėdžio protokolą.“

 

10 straipsnis. 18018 straipsnio pakeitimas

Pakeisti 18018 straipsnio 1 dalį ir ją išdėstyti taip:

1. Vyriausybė, nusprendusi rengti Lietuvos Respublikos poziciją dėl pasiūlymo priimti Europos Sąjungos teisės aktą ar kito Europos Sąjungos dokumento, išskyrus tuos, kurie nurodyti šio statuto 1801 straipsnio 4 ir 5 dalyse, gali savo nuožiūra kreiptis į Seimą, prašydama pateikti išvadas ar pasiūlymus dėl šios pozicijos.

 

11 straipsnis. 18019 straipsnio pakeitimas

Pakeisti 18019 straipsnio 2 dalį ir ją išdėstyti taip:

2. Kiti Europos Sąjungos dokumentai, apie kuriuos Vyriausybė informuoja Seimą, registruojami Europos reikalų komitete. Šia tvarka gauti Europos Sąjungos dokumentai dėl sričių, nurodytų šio statuto 1802 straipsnio 3 dalyje, perduodami Užsienio reikalų komitetui. Europos reikalų komiteto sprendimu arba Užsienio reikalų komiteto sprendimu šie dokumentai perduodami specializuotiems komitetams pagal kompetenciją.“

 

 

Seimo Pirmininkas