Lietuvos herbas

 

 

LIETUVOS RESPUBLIKOS SUSISIEKIMO MINISTERIJA

 

Biudžetinė įstaiga,   Gedimino pr. 17, LT-01103 Vilnius,   tel. +370 5 261 2363,

faks. +370 5 212 4335, el. p. [email protected].

Duomenys kaupiami ir saugomi Juridinių asmenų registre,   kodas 188620589


Pagal gavėjų sąrašą                                                                2024-04-         Nr.

 

 

TEISĖS AKTŲ PROJEKTŲ TEIKIMAS IŠVADOMS GAUTI

 

Lietuvos Respublikos susisiekimo ministerija parengė ir teikia išvadoms gauti Lietuvos Respublikos alternatyviųjų degalų įstatymo Nr. XIV-196 2, 18, 22, 23, 24, 25, 27, 28, 29, 34, 35 straipsnių ir priedo pakeitimo įstatymo (toliau – Įstatymo projektas) ir Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2017 m. vasario 1 d. nutarimo Nr. 87 „Dėl 2014 m. spalio 22 d. Europos Parlamento ir Tarybos direktyvą 2014/94/ES dėl alternatyviųjų degalų infrastruktūros diegimo“ pakeitimo (toliau – Nutarimo projektas) (toliau abu kartu – Teisės aktų projektai) projektus.  

Įstatymo projektu siekiama užtikrinti 2023 m. rugsėjo 13 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) 2023/1804 dėl alternatyviųjų degalų infrastruktūros diegimo, kuriuo panaikinama Direktyva 2014/94/ES (toliau – Reglamentas (ES) 2023/1804) nuostatų įgyvendinimą. Reglamente (ES) 2023/1804 nustatomi privalomi nacionaliniai tikslai, pagal kuriuos Europos Sąjungos (toliau – ES) šalyse diegiama pakankama alternatyviųjų degalų infrastruktūra, skirta kelių transporto priemonėms, traukiniams, laivams ir oro uoste stovintiems orlaiviams. Taip pat Reglamente (ES) 2023/1804 nustatomos alternatyviųjų degalų infrastruktūros naudotojų informavimo, duomenų teikimo ir mokėjimo reikalavimų bendros techninės specifikacijos ir reikalavimai.

Įgyvendinant Reglamento (ES) 2023/1804 nuostatas Įstatymo projekte patikslinami reikalavimai viešai prieinamų elektromobilių įkrovimo prieigų įrengimui palei valstybinės reikšmės kelius, taip pat nustatomi reikalavimai, terminai ir išimtys sunkiųjų elektrinių transporto priemonių viešai prieinamų įkrovimo prieigų įrengimui palei valstybinės reikšmės kelius, miestų transporto mazguose ir saugiose ir apsaugotose stovėjimo aikštelėse. Nustatomi reikalavimai, terminai ir išimtys TEN-T pagrindiniam ir visuotiniam tinklui priklausantiems oro uostams tiekti elektros energiją oro uostuose stovintiems orlaiviams, o TEN-T pagrindiniam ir visuotiniam tinklui priklausantiems jūrų uostams ir vidaus vandenų uostams tiekti uostuose stovintiems laivams elektros energiją nuo kranto. Patikslinami reikalavimai įkrovimo prieigų operatoriams dėl atsiskaitymo už suteiktas įkrovimo paslaugas, taip pat nustatomi reikalavimai dėl informacijos apie įkrovimo kainą teikimo, įkrovimo prieigų susiejimo skaitmeniniais ryšiais, išmanaus įkrovimo užtikrinimo ir stacionarių kabelių įkrovimo prieigose įrengimo. Įstatymo projekte taip pat nustatomi vandenilio pildymo punktų įrengimo reikalavimai, terminai ir išimtys palei TEN-T pagrindiniam tinklui priklausančius kelius ir miestų transporto mazguose, o vandenilio pildymo punktų operatoriams nustatomi reikalavimai dėl atsiskaitymo už pildymo paslaugas ir informacijos apie kainą pateikimo. Taip pat nustatomi reikalavimai ir išimtys suskystinto metano pildymo punktų įrengimui TEN-T pagrindiniam tinklui priklausančiuose Lietuvos keliuose, o TEN-T pagrindiniam tinklui priklausantiems Lietuvos jūrų uostams nustatoma prievolė įrengti suskystinto metano pildymo infrastruktūrą pagal nustatytus terminus ir reikalavimus. Susisiekimo ministerija įpareigojama parengti Nacionalinę politikos sistemą iki Reglamente (ES) 2023/1804 nustatytų terminų, taip pat nustatytais terminais teikti nacionalinę ataskaitą dėl nacionalinės politikos sistemos įgyvendinimo pažangos. Taip pat Įstatymo projekte patikslintos įstatymo sąvokos įtraukiant Reglamento (ES) 2023/1804 sąvokas, išbrauktos nebevartotinos sąvokos.

Išsamiau Įstatymo projekte siūlomi pakeitimai aptariami Įstatymo projekto aiškinamajame rašte.

Nutarimo projektu keičiamas Direktyvos 2014/94/ES įgyvendinimas Reglamentu (ES) 2023/1804 atitinkamai pakeičiant prieš tai buvusias institucijų atsakomybes. Susisiekimo ministerija iki Reglamento (ES) 2023/1804 14 straipsnio 1 dalyje nustatyto termino įpareigojama parengti nacionalinės transporto sektoriuje naudojamų alternatyviųjų degalų rinkos plėtojimui ir atitinkamos infrastruktūros diegimui skirtos politikos sistemos projektą ir jį pateikti Europos Komisijai, taip pat iki nustatyto termino Europos Komisijai pateikti galutinę nacionalinės politikos sistemą. Susisiekimo ministerija taip pat įpareigojama parengti ir nustatytais terminais Europos Komisijai teikti pažangos stebėjimo ataskaitą ir nacionalinę ataskaitą dėl nacionalinės politikos sistemos įgyvendinimo pažangos. Įgyvendinant Reglamento (ES) 2023/1804 nuostatas Susisiekimo ministerija įpareigojama parengti Alternatyviųjų degalų įstatymo pakeitimo projektą ir iki nustatyto termino pateikti Lietuvos Respublikos Seimui priimti.

Lietuvos Respublikos energetikos ministerija ir Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų ministerija įpareigojamos peržiūrėti ir prireikus atnaujinti nacionalinius teisės aktus, į kuriuos buvo perkelti atitinkami Direktyvos 2014/94/ES straipsniai, pagal Reglamento (ES) 2023/1804 nuostatas.

AB „Lietuvos geležinkeliai“ įpareigojami Susisiekimo ministerijai pateikti informaciją dėl geležinkelių atkarpų, kurios negali būti visiškai elektrifikuotos, kitų alternatyviųjų degalų technologijų ir pildymo infrastruktūros pritaikymo galimybių įvertinimo, įgyvendinant Reglamento (ES) 2023/1804 13 straipsnį.

Nutarimo projekto 1.8. papunktyje nustatomos institucijos, kurios Susisiekimo ministerijai nustatytais terminais ir pagal iš anksto pateiktą formą turi teikti reikalingą informaciją, skirtą tinkamai parengti nacionalinę politikos sistemą, pažangos stebėjimo ataskaitas ir nacionalines ataskaitas dėl nacionalinės politikos sistemos įgyvendinimo pažangos.

Įgyvendinant Reglamento (ES) 2023/1804 15 straipsnio 3 dalį, Valstybinė energetikos reguliavimo tarnyba, AB „Energijos skirstymo operatorius“, AB „Litgrid“, prireikus pasitelkiant kitus socialinius partnerius, įpareigojami atlikti nustatytą vertinimą ir paskelbti jį viešai.  

Teisės aktų projektai parengti laikantis Lietuvos Respublikos valstybinės kalbos įstatymo bei Lietuvos Respublikos teisėkūros pagrindų įstatymo reikalavimų ir atitinka bendrinės lietuvių kalbos normas.

Vadovaujantis Lietuvos Respublikos teisėkūros pagrindų įstatymo 15 straipsnio 1 dalimi, Įstatymo projekto numatomo teisinio reguliavimo poveikio vertinimas neatliekamas.

Priėmus teisės aktų projektus, neigiamų pasekmių nenumatoma.

Teisės aktų projektai skelbiami Lietuvos Respublikos Seimo kanceliarijos teisės aktų informacinėje sistemoje (toliau – TAIS).  Prašome išvadas dėl įstatymo projekto pateikti per 10 darbo dienų nuo Projekto paskelbimo TAIS.

Įstatymo projektą parengė Susisiekimo ministerijos Ateities susisiekimo politikos grupės (vadovas Darius Stravinskas, tel. +370 694 41323, el. p. [email protected]) vyresnioji patarėja Aistė Gasiūnienė (tel. +370 690 71132, el. p. aistė[email protected]) ir patarėjas Andrius Ružinskas (tel. +370 690 16884, el. p. [email protected]).

PRIDEDAMA:

1.  Įstatymo projektas, 15 lapų.

2.  Įstatymo projekto lyginamasis variantas, 18 lapų.

3.  Įstatymo projekto aiškinamasis raštas, 5 lapai.

4.  Nutarimo projektas, 3 lapai.

5.  Reglamento (ES) 2023/1804 atitikties lentelė, 40 lapų.  

 

 

 

 

Susisiekimo viceministrė                                                                                             Agnė Vaiciukevičiūtė

 

 

 

 

 

 

 

A. Ružinskas, tel. (+370 690 16884) , el. p. andrius.ruzinskas@sumin.lt

 

 

Adresatų sąrašas

 

 

1.   Lietuvos Respublikos aplinkos ministerija

2.   Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų ministerija

3.   Lietuvos Respublikos energetikos ministerija

4.   Lietuvos Respublikos finansų ministerija

5.   Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministerija

6.   Lietuvos Respublikos teisingumo ministerija

7.   Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerija

8.   Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministerija

9.   Lietuvos savivaldybių asociacija

10. Lietuvos transporto saugos administracija

11. Konkurencijos taryba

12. Valstybės duomenų agentūra

13. Valstybinė energetikos reguliavimo taryba

14. Viešųjų pirkimų tarnyba

15. VĮ „Regitra“

16. VšĮ Transporto kompetencijų agentūra

17. AB „Energijos skirstymo operatorius“

18. AB „Lietuvos geležinkeliai“

19. AB „Lietuvos oro uostai“

20. AB „Litgrid“

21. AB „Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija“

22. AB „Via Lietuva“

23. AB „Vidaus vandens kelių direkcija“