Projektas
LIETUVOS RESPUBLIKOS APLINKOS MINISTRAS
ĮSAKYMAS
DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS APLINKOS MINISTRO 2010 M. BALANDŽIO 6 D. ĮSAKYMO NR. D1-275 „DĖL KLIMATO KAITOS PROGRAMOS LĖŠŲ NAUDOJIMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO
2021 m. d. Nr. D1-
Vilnius
Pakeičiu Klimato kaitos programos lėšų naudojimo tvarkos aprašą patvirtintą Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2010 m. balandžio 6 d. įsakymu Nr. D1-275 „Dėl Klimato kaitos programos lėšų naudojimo tvarkos aprašo patvirtinimo“:
1. Pakeičiu 2 punktą ir jį išdėstau taip:
„2. Tvarkos aprašas taikomas paskolų ir subsidijų investavimo į įmonių akcijas forma Programos lėšomis finansuojamiems projektams, informaciniams ir tiriamiesiems klimato kaitos projektams, kurie susiję su klimato kaitos padarinių švelninimu (išmetamų šiltnamio efektą sukeliančių dujų kiekio sumažinimu) ir prisitaikymu prie klimato kaitos pokyčių. Tvarkos aprašas netaikomas Programos lėšų naudojimui finansuojant Lietuvos Respublikos įmoką į Europos Sąjungos bendrą finansinį indėlį, teikiant kompensacines išmokas fiziniams asmenims ar subsidijas juridiniams asmenims pagal fiksuotą dydį ir finansuojant projektus prisitaikymo prie klimato kaitos pokyčių ir klimato kaitos padarinių švelninimo priemonėms įgyvendinti trečiosiose valstybėse.“
2. Pakeičiu 3.14 papunktį ir jį išdėstau taip:
3. Pakeičiu 8 punktą ir jį išdėstau taip:
„8. Metinė sąmata gali būti tikslinama metų eigoje. Patikslinta metinė sąmata derinama ir tvirtinama Tvarkos aprašo 7 punkto nustatyta tvarka. Aplinkos ministro įsakymu tvirtinamas metinis Klimato kaitos programos lėšų naudojimo sąmatą detalizuojantis planas (toliau – metinę sąmatą detalizuojantis planas), kuriuo nustatomas nustatytosios šiltnamio efektą sukeliančių dujų normos vienetų įsigijimo ir perleidimo sutartimi ar kitais šaltiniais gaunamų lėšų paskirstymas.“
4. Pakeičiu 26 punktą ir jį išdėstau taip:
5. Pakeičiu 43 punktą ir jį išdėstau taip:
„43. Bendrieji reikalavimai pareiškėjams:
43.1. pareiškėjas nėra bankrutavęs, bankrutuojantis, likviduojamas ir (arba) restruktūrizuojamas, neturi mokestinės nepriemokos valstybės ir (arba) savivaldybės biudžetui arba kitiems valstybės fondams (išskyrus atvejus, kai mokesčių, delspinigių, baudų mokėjimas atidėtas Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka arba dėl šių mokesčių, delspinigių, baudų vyksta mokestinis ginčas). Jeigu pareiškėjas yra įsiskolinęs, parama gali būti teikiama tokiu atveju, kai pareiškėjas pateiks dokumentus, įrodančius, kad jis apmokėjo visus įsiskolinimus valstybei;
7. Pakeičiu 46 punktą ir jį išdėstau taip:
„46. Maksimalus subsidijos dydis vienam pareiškėjui, nevykdančiam ūkinės komercinės veiklos, yra 1 450 000 Eur, o vykdančiam ekonominę veiklą – 200 000 Eur, tačiau subsidijos dydis projektui negali viršyti 80 procentų visų tinkamų finansuoti projekto išlaidų. Metinėje sąmatoje ar metinę sąmatą detalizuojančiame plane, ir (ar) valstybės pagalbos schemoje, tvirtinamoje aplinkos ministro įsakymu gali būti nustatytas kitoks maksimalus subsidijos dydis.“
8. Pakeičiu 47 punktą ir jį išdėstau taip:
„47. Paramos rūšims, kurios pagal Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 107 ir 108 straipsnių nuostatas priskiriamos valstybės pagalbai, subsidijos teikiamos atsižvelgiant į valstybės pagalbos teikimo reikalavimus, nustatytus 2013 m. gruodžio 18 d. Komisijos reglamentu (ES) Nr. 1407/2013 su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2020 m. liepos 2 d. Komisijos reglamentu (ES) 2020/972. Atsakingoji institucija teisės aktuose nustatyta tvarka skiriamą finansavimo sumą registruoja Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos (toliau – de minimis pagalba) registre. Paramos rūšims, kurios viršija de minimis pagalbą, taikomi 2014 m. birželio 17 d. Komisijos reglamento (ES) Nr. 651/2014, kuriuo tam tikrų kategorijų pagalba skelbiama suderinama su vidaus rinka taikant Sutarties 107 ir 108 straipsnius, su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2020 m. liepos 2 d. Komisijos reglamentu (ES) 2020/972 (toliau – Reglamentas Nr. 651/2014), reikalavimai; tokiu atveju Lietuvos Respublikos teritorijoje ekonominę veiklą vykdantiems juridiniams asmenims atskiros valstybės pagalbos schemos tvirtinamos aplinkos ministro įsakymu. Reglamento Nr. 651/2014 reikalavimai netaikomi programos lėšomis finansuojamiems Projektams, įgyvendinamiems pagal Tvarkos aprašo 5.6 papunktį ir ekonominę veiklos nevykdantiems pareiškėjams.“
9. Pakeičiu 50 punktą ir jį išdėstau taip:
„50. Mažos apimties projekto įgyvendinimo laikotarpis turi būti ne ilgesnis kaip 12 mėnesių, vidutinės apimties projekto įgyvendinimo laikotarpis turi būti ne ilgesnis kaip 18 mėnesių, didelės apimties projekto įgyvendinimo laikotarpis turi būti ne ilgesnis kaip 36 mėnesiai. Atsakingoji institucija gali pratęsti projekto įgyvendinimo laikotarpį, tačiau ne ilgiau kaip 6 mėnesiams dėl objektyvių nuo pareiškėjo nepriklausančių priežasčių, kurių pareiškėjas negalėjo numatyti pateikiant ir vertinant paraišką.“
10. Pakeičiu 54 punktą ir jį išdėstau taip:
„54. Pareiškėjui pateikus tinkamai įformintą avansinio mokėjimo prašymą, atsakingoji institucija ar Aplinkos ministerija (informacinių ir tiriamųjų klimato kaitos projektų atveju) per 15 darbo dienų patikrina avansinį mokėjimo prašymą ir perduoda Nacionaliniam bendrųjų funkcijų centrui prašyme nurodytą avansinio mokėjimo sumą išmokėti pareiškėjui.“
13. Pakeičiu 65 punktą ir jį išdėstau taip:
14. Pakeičiu 66.4 papunktį ir jį išdėstau taip:
15. Pakeičiu 77 punktą ir jį išdėstau taip:
16. Pakeičiu 79 punktą ir jį išdėstau taip:
„79. Projektai, įgyvendinami pagal Tvarkos aprašo 5.6 papunkčio priemones, atrenkami, vertinami ir jų stebėsena atliekama vadovaujantis Valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų vystomojo bendradarbiavimo veiklos įgyvendinimo ir humanitarinės pagalbos teikimo tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2014 m. kovo 26 d. nutarimu Nr. 278 „Dėl Valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų vystomojo bendradarbiavimo veiklos įgyvendinimo ir humanitarinės pagalbos teikimo tvarkos aprašo patvirtinimo“, ir kitais susijusiais teisės aktais. Fizinių asmenų projektai ir juridinių asmenų projektai, kuriems subsidijos mokamos pagal fiksuotus dydžius, finansuojami Klimato kaitos programos lėšomis įgyvendinami pagal aplinkos ministro įsakymu patvirtintus tvarkos aprašus.“
17. Pakeičiu 80 punktą ir jį išdėstau taip:
„80. Užpildyta paraiška teikiama atsakingajai institucijai kartu su privalomai pateiktinais dokumentais, nurodytais kvietime. Pareiškėjas ar jo įgaliotas asmuo paraiškas atsakingajai institucijai turi pateikti (vienu iš nurodytų būdų):
80.1. tiesiogiai arba naudojantis pašto ir (ar) pasiuntinių teikiamomis paslaugomis – vieną paraiškos originalo egzempliorių kartu su privalomais pateikti dokumentais ir paraiškos elektroninę versiją (MS Word formatu);
80.2. elektroniniu paštu – paraiškos ir privalomų pateikti dokumentų elektronines versijas, pasirašius teisinę galią turinčiu saugiu elektroniniu parašu;
80.3. Aplinkos projektų valdymo agentūrai – per Aplinkos projektų valdymo informacinę sistemą (toliau – APVIS) – paraiškos ir privalomų pateikti dokumentų elektronines versijas, pasirašius teisinę galią turinčiu elektroniniu parašu. Kvietime gali būti nustatyti kiti paraiškų pateikimo būdai ir tvarka, jei APVIS funkcinių galimybių nepakanka ir (ar) laikinai neužtikrinamos.“
18. Pakeičiu 82 punktą ir jį išdėstau taip:
„82. Gauta paraiška kartu su pateiktais dokumentais užregistruojama Aplinkos ministerijos vieningoje dokumentų valdymo sistemoje (VDVIS) arba APVIS. Pasibaigus kvietimui teikti paraiškas per 10 darbo dienų sudaromas užregistruotų paraiškų sąrašas ir paskelbiamas atsakingosios institucijos interneto svetainėje.“
19. Pakeičiu 83.2 papunktį ir jį išdėstau taip:
21. Pakeičiu 85 punktą ir jį išdėstau taip:
„85. Paraiškos, gautos pasibaigus pagrindinio sąrašo sudarymo terminui, įtraukiamos į rezervinį projektų sąrašą, bet nevertinamos. Projektų paraiškų priėmimui į rezervinį sąrašą nustatomas 30 procentų nuo priimtų paraiškų projektų vertinimui atlikti bendros prašomos subsidijos vertės ribojantis dydis. Rezervinio projekto sąrašo sudarymo būdas nustatomas metinę sąmatą detalizuojančiame plane. Paraiškos registruojamos eilės tvarka pagal registracijos datą. Rezervinių projektų sąrašas tvirtinamas atsakingosios institucijos vadovo įsakymu.“
22. Pakeičiu 86 punktą ir jį išdėstau taip:
„86. Pirmiausia vertinamos ir teikiamos finansavimo sprendimui priimti pagrindiniame sąraše sudarytoje eilėje paraiškos, kurioms pakanka metinę sąmatą detalizuojančiame plane skirtų paramos lėšų. Projektų, esančių rezerviniame sąraše, paraiškos gali būti vertinamos ir sprendimas skirti finansavimą priimamas tuo atveju, jei pateiktos pagrindiniame sąraše paraiškos projektų vertinimui atlikti buvo atmestos, sumažėjo prašomos subsidijos dydis, pareiškėjai patys atsiėmė paraiškas ar dėl kitų priežasčių joms negali būti skiriamas finansavimas. Einamaisiais metais priėmus sprendimą skirti papildomą finansavimą šiai priemonei, naujas kvietimas neskelbiamas, o vertinimui ir finansavimui projektai teikiami eilės tvarka, pirmiausia iš neįvertintų paraiškų pagrindinio sąrašo ir iš rezervinio projektų sąrašo. Sprendimas dėl projektų finansavimo iš rezervinio sąrašo gali būti priimamas ir projektai į pagrindinį sąrašą įtraukiami iki metų, kai paskelbtas kvietimas gruodžio 31 d.“
24. Pakeičiu X skyriaus pavadinimą ir jį išdėstau taip:
24. Pakeičiu 98 punktą ir jį išdėstau taip:
„98. Tvarkos aprašo 5.1, 5.2, 5.4 ir 5.7 papunkčiuose nurodytų mažos, vidutinės ir didelės apimties projektų paraiškų finansavimui gauti pateikimas, vertinimas ir sprendimų dėl projektų finansavimo priėmimas atliekami vadovaujantis vienu iš 83 punkte nustatytu paraiškų pateikimo būdu. Konkretus atrankos būdas priemonei nurodomas metinę sąmatą detalizuojančiame plane.“
25. Pakeičiu 99 punktą ir jį išdėstau taip:
„99. Nustatyta tvarka pateiktos paraiškos vertinamos eilės tvarka pagal jų registracijos datą. Vienos paraiškos administracinės atitikties vertinimas negali trukti ilgiau kaip 30 darbo dienų nuo paraiškos registravimo dienos, kai paraiškų atrankos būdas – tęstinis ir ne ilgiau kaip 30 darbo dienų nuo kvietimo teikti paraiškas pabaigos, kai paraiškų atrankos būdas – konkursinis. Rezervinio sąrašo paraiškos nevertinamos. Esant konkursiniam paraiškų atrankos būdui, atsakingosios institucijos sprendimu, terminas gali būti pratęstas 10 darbo dienų. Administracinės atitikties vertinimo metu nustatoma, ar paraiška tinkamai užpildyta, ar pateikti visi reikalaujami dokumentai, ar pareiškėjas yra tinkamas subsidijai gauti, ar tenkinami nustatytieji specialieji reikalavimai. Paraiškos, netenkinančios einamųjų metų metinę sąmatą detalizuojančiame plane pareiškėjui ir (ar) paramos gavėjui keliamų ar kitokių jame nustatytų reikalavimų, atmetamos.“
26. Pakeičiu 101 punktą ir jį išdėstau taip:
„101. Esant konkursiniam paraiškų teikimo būdui, tuo atveju, kai administracinės atitikties reikalavimus atitinkančiose paraiškose prašoma paramos suma viršija planuojamą paskirstyti paramos sumą, atsakingoji institucija sudaro paraiškų eilę pagal projektų naudingumo kriterijus, nustatytus atsakingosios institucijos tvarkos apraše ir/arba skelbtame kvietime teikti paraiškas. Projektų naudingumo kriterijai apskaičiuojami ir paraiškų eilė sudaroma pagal pirminėje paraiškoje nurodytą informaciją. Paraiškoms, esančioms sudarytoje eilėje, kurioms pakanka einamųjų metų metinę sąmatą detalizuojančiame plane nurodytos paramos, atliekamas aplinkosauginis–techninis vertinimas, o paraiškoms, kurioms nepakanka paramos lėšų, aplinkosauginis–techninis vertinimas neatliekamas.“
27. Pakeičiu 102 punktą ir jį išdėstau taip:
„102. Paraiškų eilė sudaroma vadovaujantis tik ta informacija, kurią pareiškėjas nurodė pateiktoje paraiškoje. Pateiktoje paraiškoje nurodyti duomenys be atsakingosios institucijos paklausimo po paramos paraiškos pateikimo dienos negali būti koreguojami ar tikslinami.
28. Pakeičiu 103 punktą ir jį išdėstau taip:
„103. Atlikus paraiškų, esančių sudarytoje pirminėje eilėje, kurioms pakanka metinę sąmatą detalizuojančiame plane nurodytos paramos sumos, aplinkosauginį–techninį vertinimą, ir nustačius, kad po vertinimo pasikeičia eilėje esančių ir įvertintų projektų naudingumo rodikliai nepasiekia pradinėje paraiškoje deklaruotų rodiklių ir dėl to pasikeičia pirminė paraiškų eilė, tikslinama sudaryta pirminė paraiškų eilė ir sudaroma nauja paraiškų eilė pagal po vertinimo pasikeitusius naudingumo kriterijus. Šiuo atveju atliekamas kitų, naujoje patikslintoje eilėje esančių paraiškų, kurioms pakanka metinę sąmatą detalizuojančiame plane nurodytos paramos sumos, aplinkosauginis–techninis vertinimas. Vertinami ir teikiami atrankos komitetui tik tie projektai, kuriems po aplinkosauginio–techninio vertinimo pakanka metinę sąmatą detalizuojančiame plane nurodytos paramos. Paraiškos, kurioms buvo atliktas aplinkosauginis-techninis vertinimas, ir kurioms po paraiškų eilės tikslinimo pagal apskaičiuotus naudingumo kriterijus neužteko paramos lėšų, neteikiamos atrankos komitetui. Paraiškoms, kurioms nebuvo atliktas aplinkosauginis-techninis vertinimas, kurioms neužteko paramos lėšų, toliau nevertinamos.“
29. Pakeičiu 107 punktą ir jį išdėstau taip:
„107. Jeigu nustatytas reikalavimas, projekto metu planuojamos įdiegti įrangos ir (ar) rangos darbų techniniai(-is) projektai(-as), turi būti parengti (-as) ir pateikti(-as) atsakingajai institucijai vadovaujantis teisės aktų reikalavimais. Įrangos ir rangos darbų viešieji pirkimai turi būti baigti ir pirkimo sutartys pasirašytos finansavimo sutartyje nustatytais terminais.
Pareiškėjas, atlikęs pirkimo procedūras, atsakingajai institucijai turi pateikti (dokumentų kopijas arba nuorodas, jeigu dokumentai pasiekiami viešai): pirkimo planą, pirkimo paraišką, įsakymą dėl pirkimo atlikimo, skelbimą apie planuojamą pirkimą, pasirašytas pirkimo sutartis, prisijungimo prie CVP IS pirkimo duomenis su suteikta teise peržiūrėti pirkimo dokumentus ir procedūras (jei pirkimas buvo vykdomas CVP IS priemonėmis).“
30. Pakeičiu 108 punktą ir jį išdėstau taip:
„108. Aplinkosauginio–techninio vertinimo metu atsakingoji institucija vertina, ar pateiktoje paraiškoje numatytų projekto tinkamų finansuoti išlaidų suma ir prašomas projektui skirti lėšų dydis yra pagrįstas, atsakingoji institucija raštu informuoja pareiškėją apie siūlomą skirti subsidijos dydį, jei nustatoma, kad prašoma subsidija nepagrįsta. Pareiškėjas atsakingajai institucijai pateikia atsakymą apie sutikimą ar nesutikimą dėl siūlomo skirti subsidijos dydžio per 5 darbo dienas.“
31. Pakeičiu 109 punktą ir jį išdėstau taip:
32. Pakeičiu 110 punktą ir jį išdėstau taip:
„110. Paraiškas teikiant ir atrenkant konkurso būdu, atsakingosios institucijos įvertintus projektus atrenka ir pasiūlymus dėl finansavimo skyrimo ar neskyrimo rengia atsakingosios institucijos direktoriaus įsakymu sudarytas Klimato kaitos programos projektų atrankos komitetas, vadovaudamasis atsakingosios institucijos direktoriaus patvirtintu atrankos komiteto darbo reglamentu ir atsižvelgdamas į finansuojamas veiklos kryptis, atsakingosios institucijos darbuotojų parengtus projekto apibendrinimus, projektus vertinusių nepriklausomų ekspertų ir atsakingosios institucijos darbuotojų išvadas, paraiškose ir su jomis pateiktuose dokumentuose esančią informaciją. Kai projektams, surinkusiems vienodą balų skaičių, finansuoti nepakanka pagal priemonę planuotų paskirstyti lėšų sumos, atrankos komitetas turi teisę suteikti prioritetą projektui (-ams) pagal pasirinktą vieną iš taikytų vertinant paraiškas atrankos kriterijų.“
33. Pakeičiu 111 punktą ir jį išdėstau taip:
„111. Atrankos komitetas gali priimti rekomendacijas dėl rezervinio projektų sąrašo sudarymo, kuriems atsiradus papildomoms lėšoms būtų skiriamas finansavimas. Toks sąrašas sudaromas iš pareiškėjų pateiktų projektų, kurie perėjo visus vertinimo etapus, tačiau dėl kurių nebuvo priimta rekomendacija skirti finansavimą, nes buvo viršytas kvietime numatytas paskirstyti lėšų limitas. Projektai į rezervinį sąrašą įtraukiami eiliškumo tvarka pradedant nuo surinkusių daugiausia balų. Rezervinį projektų sąrašą tvirtina atsakingos institucijos direktorius. Einamaisiais metais priėmus sprendimą skirti papildomą finansavimą priemonei, naujas kvietimas neskelbiamas, o finansavimui projektai teikiami eilės tvarka iš rezervinio projektų sąrašo.“
34. Pakeičiu 112 punktą ir jį išdėstau taip:
„112. Atrankos komiteto atrinkti projektai ir rekomendacijos dėl finansavimo skyrimo ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo projektų atrinkimo teikiami atsakingosios institucijos sprendimui priimti. Atrankos komiteto rekomendacijos dėl finansavimo skyrimo projektams iš rezervinio projektų sąrašo ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo papildomo finansavimo skyrimo teikiamos atsakingosios institucijos sprendimui priimti.“
35. Pakeičiu 113 punktą ir jį išdėstau taip:
„113. Vadovaujantis šiomis atsakingosios institucijos vertinimo išvadomis ar atrankos komiteto rekomendacijomis, ne vėliau kaip per 20 darbo dienų nuo jų gavimo priimamas sprendimas dėl finansavimo skyrimo ar neskyrimo kiekvienam atrinktam projektui. Sprendimą dėl finansavimo skyrimo priima atsakingoji institucija. Atsakingosios institucijos sprendimas neskirti finansavimo įforminamas atsakingosios institucijos raštu, kuriame nurodomi sprendimą pagrindžiantys objektyvūs duomenys, teisės aktų normos, sprendimo motyvai ir sprendimo apskundimo tvarka. Apie priimtą spendimą skirti ar neskirti finansavimą atsakingoji institucija ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo sprendimo priėmimo raštu informuoja pareiškėją ir Aplinkos ministerijos struktūrinį padalinį bei paskelbia sprendimą skirti finansavimą atsakingosios institucijos interneto svetainėje ir Lietuvos Respublikos Seimo kanceliarijos teisės aktų informacinėje sistemoje.“
36. Pakeičiu 114 punktą ir jį išdėstau taip:
„114. Atrankos komiteto ar atsakingosios institucijos sprendimu atmesti projektai grąžinami vertintojams nurodant atmetimo priežastis. Atrankos komitetui ar atsakingosios institucijos sprendimu atmetus projektą dėl informacijos trūkumo ar paraiškos tikslinimo, atsakingoji institucija kreipiasi į pareiškėją prašydama per atsakingosios institucijos nustatytą terminą pateikti trūkstamą informaciją ar patikslinti paraišką ir, ją gavus, teikti projektą pakartotiniam vertinimui. Per atsakingosios institucijos nustatytą terminą pareiškėjui nepateikus prašomos informacijos, paraiška nevertinama. Atsakingosios institucijos sprendimu ar atrankos komitetui atmetus paraišką dėl vertinimo netikslumų, atsakingoji institucija organizuoja pakartotinį vertinimą.“
37. Pakeičiu 115 punktą ir jį išdėstau taip:
„115. Informacija apie projektus, kurių įgyvendinimui numatyta skirti arba neskirti finansavimą, turi būti paskelbta atsakingosios institucijos interneto svetainėje ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo informacijos apie priimtą sprendimą skirti arba neskirti finansavimą gavimo. Šioje informacijoje turi būti nurodyti pareiškėjai, projektų pavadinimai, planuojama veikla ir rezultatai, numatoma skirti paskola ar subsidija, taip pat priežastys, dėl kurių atsisakyta skirti finansavimą.”
38. Pakeičiu 120 punktą ir jį išdėstau taip:
„120. Skyrus finansavimą atsakingos institucijos sprendimu, iki pasirašant finansavimo sutartį, pareiškėjas, esant atsakingosios institucijos pritarimui, gali pakeisti tuos projektų techninius sprendimus, kurių nebuvo galima numatyti paraiškos teikimo ar vertinimo metu, jeigu juos pakeitus išlieka sąlygos pasiekti projekto aplinkosaugos rodiklius, planuojamus energijos sutaupymus, nedidinant mokamos subsidijos sumos ir esant konkursiniam atrankos būdui, jei nesikeičia vertinimo metu skirti balai ir neturi įtakos Atrankos komiteto sprendimui.”
39. Pakeičiu 121 punktą ir jį išdėstau taip:
„121. Pareiškėjui atlikus projekto viešuosius pirkimus ir sudarius pirkimo sutartis, atsakingos institucijos sprendimu pareiškėjo projektui paskirtas maksimalus subsidijos dydis tikslinamas finansavimo sutartimi su galutiniu mokėjimo prašymu, neviršijant atsakingos institucijos sprendime nurodyto maksimalaus subsidijos dydžio.“
43. Pakeičiu 131 punkto pirmąją pastraipą ir ją išdėstau taip:
„131. Didelės, vidutinės ir mažos apimties Tvarkos aprašo 5.1 ir 5.2 papunkčiuose nurodytų projektų atveju pareiškėjas atsakingajai institucijai privalo pateikti išmetamų šiltnamio efektą sukeliančių dujų kiekio sumažinimo ataskaitas, kurių formas tvirtina atsakingosios institucijos direktorius. Ataskaitose turi būti nurodyta veikla ir (ar) įrenginys, kuro rūšis, sunaudoto kuro kiekis (pagamintos šilumos energijos kiekis), sutaupytas šiltnamio efektą sukeliančių dujų kiekis per vienerius metus ir kita susijusi informacija, kuri turi būti pagrįsta apskaitos prietaisų parodymais ir (ar) skaičiavimų rezultatais:“.