Projektas

 

LIETUVOS RESPUBLIKOS VYRIAUSYBĖ

 

NUTARIMAS

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS VYRIAUSYBĖS 2009 M. LAPKRIČIO 11 D. NUTARIMO NR. 1480 „DĖL VIEŠOJO IR PRIVATAUS SEKTORIŲ PARTNERYSTĖS“ PAKEITIMO

 

2014 m.                              d. Nr.

Vilnius

 

Lietuvos Respublikos Vyriausybė n u t a r i a:

1. Pakeisti Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2009 m. lapkričio 11 d. nutarimą Nr. 1480 „Dėl viešojo ir privataus sektorių partnerystės“:

1.1. Pakeisti 2 punktą ir jį išdėstyti taip:

2. Sudaryti Viešojo ir privataus sektorių partnerystės projektų komisiją (toliau – Komisija):

Vyriausybės kancleris (Komisijos pirmininkas);

finansų viceministras (Komisijos pirmininko pavaduotojas);

Ministro Pirmininko patarėjas;

Vyriausybės kanceliarijos atstovas;

Finansų ministerijos atstovas;

Susisiekimo ministerijos atstovas;

Ūkio ministerijos atstovas;

Teisingumo ministerijos atstovas;

Lietuvos statistikos departamento atstovas;

viešosios įstaigos Centrinės projektų valdymo agentūros atstovas;

viešosios įstaigos „Investuok Lietuvoje“ atstovas.“

1.2. Pakeisti 3 punktą ir jį išdėstyti taip:

3. Nustatyti, kad Komisija:

3.1. teikia Lietuvos Respublikos Vyriausybei siūlymus dėl viešojo ir privataus sektorių partnerystės būdo taikymo tikslingumo, įgyvendinant centrinės valdžios investicijų projektus;

3.2. svarsto sudarytų viešojo ir privataus sektorių partnerystės sutarčių ir jų vykdymo metinę ataskaitą;

3.3. prireikus teikia viešojo ir privataus sektorių partnerystės projektus įgyvendinančioms institucijoms siūlymus dėl viešojo ir privataus sektorių partnerystės projektų įgyvendinimo.“

1.3. Pripažinti netekusiu galios 6.1 papunktį.

1.4. Pakeisti 7 punktą ir jį išdėstyti taip:

7. Pavesti Finansų ministerijai, Susisiekimo ministerijai, Ūkio ministerijai, Teisingumo ministerijai, Lietuvos statistikos departamentui, viešajai įstaigai Centrinei projektų valdymo agentūrai, viešajai įstaigai „Investuok Lietuvoje“ skirti į Komisiją savo atstovus ir apie tai pranešti Vyriausybės kanceliarijai.“

1.5. Pakeisti nurodytu nutarimu patvirtintas Viešojo ir privataus sektorių partnerystės projektų rengimo ir įgyvendinimo taisykles ir jas išdėstyti nauja redakcija (pridedama).

2. Pavesti viešajai įstaigai Centrinei projektų valdymo agentūrai iki šio nutarimo įsigaliojimo datos patvirtinti viešojo ir privataus sektorių partnerystės projektų rengimo ir įgyvendinimo metodinius dokumentus.

3. Nustatyti, kad tais atvejais, kai viešojo ir privataus sektorių partnerystės projektą įgyvendinanti institucija vykdo pirkimus, reikalingus viešojo ir privataus sektorių partnerystės projektui įgyvendinti, arba kai viešojo ir privataus sektorių partnerystės projektą įgyvendinanti institucija viešojo ir privataus sektorių partnerystės projektą yra arba buvo pateikusi Lietuvos Respublikos finansų ministerijos išvadai arba nuomonei gauti, yra taikomos iki šio nutarimo įsigaliojimo dienos galiojusios Viešojo ir privataus sektorių partnerystės projektų rengimo ir įgyvendinimo taisyklės, o šiuo nutarimu patvirtintos Viešojo ir privataus sektorių partnerystės projektų rengimo ir įgyvendinimo taisyklės pradedamos taikyti tokius projektus pradėjus įgyvendinti.

4. Šis nutarimas įsigalioja 2014 m. lapkričio 1 d.

 

Ministras Pirmininkas                                                                     

 

Finansų ministras                                                                           

 

 

Patvirtinta

Lietuvos Respublikos Vyriausybės

2009 m. lapkričio 11 d. nutarimu Nr. 1480

(Lietuvos Respublikos Vyriausybės

2014 m.                       d. nutarimo Nr.       redakcija)

 

 

VIEŠOJO IR PRIVATAUS SEKTORIŲ PARTNERYSTĖS PROJEKTŲ

RENGIMO IR ĮGYVENDINIMO TAISYKLĖS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Viešojo ir privataus sektorių partnerystės projektų rengimo ir įgyvendinimo taisyklės (toliau – Taisyklės) reglamentuoja viešojo ir privataus sektorių partnerystės (toliau – partnerystė) projektų: valdžios ir privataus subjektų partnerystės projektų bei koncesijos projektų – rengimą, teikimą, vertinimą, sprendimų dėl projektų įgyvendinimo priėmimą, įgyvendinimą, partnerystės procese dalyvaujančių institucijų teises, pareigas ir atsakomybę.

2. Taisyklėmis vadovaujasi viešojo sektoriaus subjektai, turintys teisę sudaryti partnerystės sutartis: valdžios ir privataus subjektų partnerystės sutartis bei koncesijų sutartis.

3. Partnerystės projektas, įgyvendinamas kaip informacinės visuomenės plėtros investicijų projektas, turi būti suderintas su Informacinės visuomenės plėtros komitetu prie Susisiekimo ministerijos.

4. Partnerystės projekto įgyvendinimas turi būti numatytas galiojančiuose strateginiuose veiklos planuose ir (arba) tarpinstituciniuose veiklos planuose, ir (arba) savivaldybių vidutinės arba trumpos trukmės strateginio planavimo dokumentuose.

5. Partnerystės projekto rengimui ir įgyvendinimui koordinuoti projektą įgyvendinančios institucijos nustatyta tvarka ir sąlygomis turi būti paskirtas arba viešo konkurso būdu atrinktas atsakingas asmuo (projekto vadovas) ir, jei reikalinga, asmenų grupė (projekto valdymo grupė), atskaitinga projekto vadovui, kurie, be kitų priskirtų partnerystės projekto rengimo ir įgyvendinimo funkcijų, dalyvauja komisijų ir (ar) darbo grupių, sudarytų dėl partnerystės projekto įgyvendinimo (reikalingų dokumentų parengimo, viešųjų pirkimų organizavimo ir pan.), darbe.

6. Taisyklėse vartojamos sąvokos:

6.1. Partnerystės klausimynaspartnerystės projektą įgyvendinančios institucijos pildomas viešosios įstaigos Centrinės projektų valdymo agentūros (toliau – CPVA) direktoriaus įsakymu patvirtintos formos dokumentas, kuriame pateikiami klausimai dėl partnerystės taikymo ypatumų ir partnerystės teikiamos naudos.

6.2. Partnerystės projektą įgyvendinanti institucija – valdžios subjektas, kai dėl partnerystės projekto įgyvendinimo planuojama sudaryti valdžios ir privataus subjektų partnerystės sutartį ar kai ji yra sudaryta, arba suteikiančioji institucija, kai dėl partnerystės projekto įgyvendinimo planuojama sudaryti koncesijos sutartį ar kai ji yra sudaryta.

6.3. Partnerystės projektų rengimo ir įgyvendinimo metodiniai dokumentai (toliau – metodiniai dokumentai) – CPVA direktoriaus įsakymu patvirtintos rekomendacijos dėl partnerystės projektų rengimo ir įgyvendinimo.

7. Kitos Taisyklėse vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos Lietuvos Respublikos investicijų įstatyme (toliau – Investicijų įstatymas), Lietuvos Respublikos koncesijų įstatyme (toliau – Koncesijų įstatymas), Lietuvos Respublikos valstybės skolos įstatyme ir Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatyme (toliau – Viešųjų pirkimų įstatymas).

 

II SKYRIUS

CENTRINĖS VALDŽIOS PARTNERYSTĖS PROJEKTŲ RENGIMAS, TEIKIMAS, VERTINIMAS IR SPRENDIMŲ DĖL PROJEKTO ĮGYVENDINIMO PRIĖMIMAS

 

8. Centrinės valdžios partnerystės  projektą įgyvendinanti institucija, vadovaudamasi metodiniais dokumentais, parengia investicijų projektą ir įvertina, ar jis gali būti įgyvendinamas taikant partnerystę. Nustačius, kad investicijų projektas gali būti įgyvendinamas taikant partnerystę, centrinės valdžios partnerystės projektą įgyvendinanti institucija, vadovaudamasi metodiniais dokumentais, užpildo partnerystės klausimyną. Tokiu atveju, kai nėra numatomos investicijos, investicijų projektas nėra rengiamas, o centrinės valdžios partnerystės projektą įgyvendinanti institucija, vadovaudamasi metodiniais dokumentais, pildo tik partnerystės klausimyną.

9. Jeigu centrinės valdžios partnerystės projektą įgyvendinanti institucija yra įstaiga, pavaldi Lietuvos Respublikos Seimui, Lietuvos Respublikos Vyriausybei ar ministerijai, teikiamus dokumentus, nurodytus Taisyklių 8 punkte, ji suderina atitinkamai su Lietuvos Respublikos Seimu, Lietuvos Respublikos Vyriausybe ar ministerija.

10. Centrinės valdžios partnerystės projektą įgyvendinanti institucija pagal Taisyklių 8 punktą parengtą investicijų projektą ir užpildytą partnerystės klausimyną arba tik partnerystės klausimyną, kai nėra numatomos investicijos, teikia vertinti CPVA.

11. CPVA per 30 dienų nuo Taisyklių 10 punkte nurodytų dokumentų gavimo dienos įvertina, ar jie buvo parengti vadovaujantis metodiniais dokumentais, ir savo išvadą dėl dokumentų atitikties metodiniams dokumentams (toliau – CPVA išvada) teikia centrinės valdžios partnerystės projektą įgyvendinančiai institucijai.

12. Jeigu CPVA išvadoje nurodoma, kad pateikti dokumentai atitinka metodinius dokumentus, centrinės valdžios partnerystės projektą įgyvendinanti institucija per 30 dienų nuo CPVA išvados gavimo dienos gautą išvadą, investicijų projektą ir (arba) partnerystės klausimyną per Lietuvos Respublikos finansų ministeriją (toliau – Finansų ministerija) teikia Viešojo ir privataus sektorių partnerystės projektų komisijai (toliau – Komisija).

13. Jeigu CPVA išvadoje nurodoma, kad pateikti dokumentai neatitinka metodinių dokumentų, centrinės valdžios partnerystės projektą įgyvendinanti institucija, atsižvelgdama į išvadoje pateiktas pastabas, juos tikslina ir teikia pakartotinai vertinti CPVA, kuri teikia išvadą Taisyklių 11 punkte nustatyta tvarka.

14. Finansų ministerija, gavusi Taisyklių 12 punkte nurodytus dokumentus, parengia ir kartu su gautais dokumentais Komisijos darbo reglamente nustatyta tvarka teikia Komisijai informaciją apie centrinės valdžios partnerystės projektą įgyvendinančios institucijos finansines galimybes prisiimti įsipareigojimus pagal partnerystės sutartį ir organizuoja Komisijos posėdį.

15. Komisija nagrinėja Taisyklių 12 ir 14 punktuose nurodytus dokumentus ir informaciją ir savo darbo reglamente nustatyta tvarka teikia Lietuvos Respublikos Vyriausybei siūlymą dėl partnerystės būdo taikymo tikslingumo, įgyvendinant centrinės valdžios investicijų projektą. Finansų ministerija apie Komisijos siūlymą per 5 darbo dienas praneša centrinės valdžios partnerystės projektą įgyvendinančiai institucijai.

16. Komisijai pateikus siūlymą pritarti partnerystės būdo taikymo tikslingumui, įgyvendinant centrinės valdžios investicijų projektą, centrinės valdžios partnerystės projektą įgyvendinanti institucija per 30 dienų nuo Komisijos siūlymo priėmimo dienos parengia sprendimo dėl partnerystės projekto įgyvendinimo projektą ir kartu su partnerystės klausimynu ir Komisijos siūlymu teikia jį Lietuvos Respublikos Vyriausybei.

17. Komisijai pateikus siūlymą nepritarti partnerystės būdo taikymo tikslingumui, įgyvendinant centrinės valdžios investicijų projektą, toks partnerystės projektas nėra įgyvendinamas.

18. Sprendimą dėl partnerystės projekto įgyvendinimo priima Lietuvos Respublikos Vyriausybė.

19. Sprendimą dėl partnerystės projekto, pagal kurį valstybės turtiniai įsipareigojimai yra didesni, negu Investicijų įstatyme arbe Koncesijų įstatyme nustatyta suma, įgyvendinimo priima Lietuvos Respublikos Seimas Lietuvos Respublikos Vyriausybės siūlymu.

20. Lietuvos Respublikos Vyriausybės sprendime dėl partnerystės projekto įgyvendinimo nurodoma:

20.1. partnerystės projektą įgyvendinanti institucija, įgaliojama pasirašyti partnerystės sutartį;

20.2. partnerystės projekto pavadinimas ir tikslas;

20.3. partnerystės projektui taikomas partnerystės būdas;

20.4. maksimalus partnerystės sutarties laikotarpis;

20.5. privačiam subjektui perduodama veikla, kai partnerystės projektas įgyvendinamas taikant valdžios ir privataus subjektų partnerystę, arba veikla, kurią vykdyti bus suteiktas leidimas koncesininkui, kai partnerystės projektas įgyvendinamas suteikiant koncesiją;

20.6. planuojami maksimalūs valstybės turtiniai įsipareigojimai, kurie apskaičiuojami nominaliąja verte įvertinant investicijų projekto rizikos vertę, išreikšti diskontuotąja verte;

20.7. jei reikia, duomenys apie privačiam subjektui perduodamą valdyti ir naudoti turtą, reikalingą partnerystės projektui įgyvendinti;

20.8. kitos svarbios partnerystės projekto sąlygos.

21. Lietuvos Respublikos Vyriausybei arba Lietuvos Respublikos Seimui priėmus sprendimą dėl partnerystės projekto įgyvendinimo, centrinės valdžios partnerystės projektą įgyvendinanti institucija ne vėliau kaip per 120 dienų nuo tokio sprendimo priėmimo dienos pradeda vykdyti pirkimus, reikalingus partnerystės projektui įgyvendinti – paslaugų ir darbų pirkimą, vykdomą vadovaujantis Viešųjų pirkimų įstatymu, kai partnerystės projektas įgyvendinamas taikant valdžios ir privataus subjektų partnerystę, arba koncesijos suteikimą, vykdomą vadovaujantis Koncesijų įstatymu, kai partnerystės projektas įgyvendinamas suteikiant koncesiją (toliau – pirkimai). Šiame Taisyklių punkte nustatytas pirkimų, reikalingų partnerystės projektui įgyvendinti, vykdymo terminas centrinės valdžios partnerystės projektą įgyvendinanti institucijos vadovo sprendimu gali būti pratęstas, bet ne ilgesniam nei 1 metų laikotarpiui. Jeigu centrinės valdžios partnerystės projektą įgyvendinanti institucija nepradeda vykdyti pirkimų per šiame Taisyklių punkte nustatytą laikotarpį, ji kreipiasi į Komisiją, kuri savo darbo reglamente nustatyta tvarka teikia siūlymus dėl tolesnio tokio partnerystės projekto įgyvendinimo. Šiame Taisyklių punkte nustatyta pirkimų, reikalingų partnerystės projektui įgyvendinti, vykdymo pradžia nedraudžia vykdyti sudėtingiems partnerystės projektams įgyvendinti reikalingų pirkimų, vykdomų etapais, kai pirmiausia siekiama įsigyti dokumentų, reikalingų sprendimams dėl partnerystės projekto įgyvendinimo priimti, parengimo paslaugas, o kiti etapai vykdomi Lietuvos Respublikos Vyriausybei arba Lietuvos Respublikos Seimui priėmus sprendimus dėl partnerystės projekto įgyvendinimo.

22. Centrinės valdžios partnerystės projektą įgyvendinanti institucija, vykdydama pirkimų procedūras, parengia pirkimų dokumentus ir teikia juos CPVA. CPVA, įvertinusi pirkimų dokumentų atitiktį metodiniams dokumentams, per 10 dienų nuo pirkimų dokumentų gavimo dienos turi teisę teikti centrinės valdžios partnerystės projektą įgyvendinančiai institucijai pasiūlymus dėl pirkimų dokumentų patikslinimo ar pakeitimo.

23. Centrinės valdžios partnerystės projektą įgyvendinanti institucija, vykdydama pirkimų procedūras, parengia partnerystės sutarties projektą ir teikia jį Finansų ministerijai:

23.1. jeigu pirkimai organizuojami atviro konkurso arba riboto konkurso būdu, partnerystės sutarties projektas teikiamas prieš skelbiant informaciją apie pirkimą;

23.2. jeigu pirkimai organizuojami konkurencinio dialogo būdu, partnerystės sutarties projektas teikiamas iki baigiant dialogą;

23.3. jeigu pirkimai organizuojami derybų būdu, partnerystės sutarties projektas teikiamas iki baigiant derybas;

23.4. jeigu vykdomas konkursas dėl koncesijos suteikimo arba koncesijų suteikimas be konkurso, partnerystės sutarties projektas teikiamas iki baigiant derybas su konkurso dalyviu.

24. Finansų ministerija per 30 dienų nuo partnerystės sutarties projekto gavimo dienos, vadovaudamasi Europos Sąjungos statistikos tarnybos (Eurostato) sprendimais ir šios tarnybos rengiamo Valdžios sektoriaus deficito ir skolos vadovo, skelbiamo interneto svetainėje http://epp.eurostat.ec.europa.eu, nuostatomis, įvertina partnerystės sutarties projekte nurodytas finansines sąlygas fiskalinės drausmės reikalavimų požiūriu ir centrinės valdžios partnerystės projektą įgyvendinančiai institucijai teikia savo išvadą – pritarimą ar nepritarimą finansinėms sąlygoms (toliau – Finansų ministerijos išvada).

25. Jeigu Finansų ministerijos išvadoje pritariama partnerystės sutarties projekte nurodytoms finansinėms sąlygoms, centrinės valdžios partnerystės projektą įgyvendinanti institucija toliau vykdo pirkimų procedūras ir tuo atveju, kai partnerystės sutarties projekte nurodytos finansinės sąlygos atitinka Lietuvos Respublikos Vyriausybės ar Lietuvos Respublikos Seimo sprendime dėl partnerystės projekto įgyvendinimo nustatytas sąlygas, pasirašo partnerystės sutartį ir įgyvendina partnerystės projektą. Jeigu Finansų ministerijos išvadoje nepritariama partnerystės sutarties projekte nurodytoms finansinėms sąlygoms, centrinės valdžios partnerystės projektą įgyvendinanti institucija Finansų ministerijai teikia patikslintą partnerystės sutarties projektą pakartotinai vertinti arba nutraukia pirkimus. Jeigu partnerystės sutarties projekte nurodytos finansinės sąlygos neatitinka Lietuvos Respublikos Vyriausybės ar Lietuvos Respublikos Seimo sprendime dėl partnerystės projekto įgyvendinimo nustatytų sąlygų, centrinės valdžios partnerystės projektą įgyvendinanti institucija nutraukia pirkimus.

26. Finansų ministerija, rengdama išvadą, turi teisę kviesti Lietuvos statistikos departamentą dalyvauti vertinant partnerystės sutarties projektą. Tokiu atveju Taisyklių 24 punkte nurodytas terminas išvadai parengti gali būti pratęsiamas iki 90 dienų, o motyvuotu Lietuvos statistikos departamento prašymu – ilgesniam nei 90 dienų laikotarpiui.

27. Sprendimą dėl partnerystės sutartyje nurodytos rizikos pasidalijimo įtakos valdžios sektoriaus deficito ir skolos rodikliams priima Lietuvos statistikos departamentas teisės aktų nustatyta tvarka.

 

III SKYRIUS

VIETOS VALDŽIOS PARTNERYSTĖS PROJEKTŲ RENGIMAS, TEIKIMAS, VERTINIMAS IR SPRENDIMŲ DĖL PROJEKTO ĮGYVENDINIMO PRIĖMIMAS

 

28. Vietos valdžios partnerystės projektą įgyvendinanti institucija, vadovaudamasi metodiniais dokumentais ir Taisyklių 8 punktu, parengia investicijų projektą ir užpildo partnerystės klausimyną arba tik užpildo partnerystės klausimyną, kai nėra numatomos investicijos, ir šiuos dokumentus teikia CPVA, kuri pagal Taisyklių 11 punktą atlieka vertinimą ir teikia išvadą.

29. Vietos vadžios partnerystės projektą įgyvendinanti institucija, gavusi CPVA išvadą dėl dokumentų atitikties metodiniams dokumentams, per 30 dienų nuo CPVA išvados gavimo dienos parengia sprendimo dėl partnerystės projekto tikslingumo projektą ir teikia jį savivaldybės tarybai. Sprendimo dėl partnerystės projekto tikslingumo projekte pateikiami Taisyklių 20.1–20.8 papunkčiuose nurodyti duomenys.

30. Savivaldybės tarybai priėmus sprendimą dėl partnerystės projekto tikslingumo, vietos valdžios partnerystės projektą įgyvendinanti institucija per 90 dienų nuo tokio sprendimo priėmimo dienos, vadovaudamasi Taisyklių 22 punktu, parengia pirkimų dokumentus ir teikia juos CPVA, kuri pagal Taisyklių 22 punktą turi teisę teikti pasiūlymus dėl pirkimų dokumentų, ir, gavusi CPVA pasiūlymus, teikia savivaldybės tarybai tvirtinti partnerystės projekto pirkimų sąlygas, pagrindines partnerystės sutarties sąlygas ir pirkimų būdą, kai partnerystės projektas įgyvendinamas taikant valdžios ir privataus subjektų partnerystę, arba nustatyti konkurso etapus, kai partnerystės projektas įgyvendinamas suteikiant koncesiją. Šiame Taisyklių punkte nurodyti duomenys gali būti tvirtinami kartu su Taisyklių 29 punkte nurodytu sprendimu.

31. Savivaldybės tarybai patvirtinus Taisyklių 30 punkte nurodytus duomenis, vietos valdžios partnerystės projektą įgyvendinanti institucija ne vėliau kaip per 120 dienų nuo tokio sprendimo priėmimo dienos pradeda vykdyti pirkimus, reikalingus partnerystės projektui įgyvendinti, vadovaudamasi Taisyklių 23 punktu, parengia partnerystės sutarties projektą ir teikia jį Finansų ministerijai, kuri, vadovaudamasi Taisyklių 24 ir 26 punktais, teikia nuomonę dėl partnerystės sutarties projekte nurodytų finansinių sąlygų (toliau – Finansų ministerijos nuomonė). Jeigu vietos valdžios partnerystės projektą įgyvendinanti institucija per 120 dienų nuo Taisyklių 30 punkte nurodyto sprendimo priėmimo dienos nepradeda vykdyti pirkimų, savivaldybės taryba pratęsia šį laikotarpį arba, vadovaudamasi Taisyklių 30 punkte nustatyta tvarka, tvirtina naujas partnerystės projekto pirkimų sąlygas, pagrindines partnerystės sutarties sąlygas ir pirkimų būdą, kai partnerystės projektas įgyvendinamas taikant valdžios ir privataus subjektų partnerystę, arba nustato konkurso etapus, kai partnerystės projektas įgyvendinamas suteikiant koncesiją. Šiame Taisyklių punkte nustatyta pirkimų vykdymo pradžia nedraudžia vykdyti sudėtingiems partnerystės projektams įgyvendinti reikalingų pirkimų, vykdomų etapais, kai pirmiausia siekiama įsigyti dokumentų, reikalingų sprendimams dėl partnerystės projekto įgyvendinimo priimti, parengimo paslaugas, o kiti etapai vykdomi savivaldybės tarybai priėmus Taisyklių 29 ir 30 punktuose nurodytus sprendimus.

32. Gavusi Finansų ministerijos nuomonę, vietos valdžios partnerystės projektą įgyvendinanti institucija partnerystės sutarties projektą kartu su Finansų ministerijos nuomone teikia savivaldybės tarybai.

33. Savivaldybės tarybai pritarus pateiktam partnerystės sutarties projektui, vietos valdžios partnerystės projektą įgyvendinanti institucija pasirašo partnerystės sutartį ir įgyvendina partnerystės projektą.

34. Savivaldybės tarybai nepritarus pateiktam partnerystės sutarties projektui, vietos valdžios partnerystės projektą įgyvendinanti institucija tikslina partnerystės sutarties projektą ir, vadovaudamasi Taisyklių 31 punktu, teikia jį pakartotinai vertinti Finansų ministerijai, o gavusi Finansų ministerijos nuomonę, Taisyklių 32 punkte nustatyta tvarka teikia savivaldybės tarybai patikslintą partnerystės sutarties projektą arba nutraukia pirkimus.

35. Savivaldybės taryba priima Taisyklių 30, 33 ir 34 punktuose nurodytus sprendimus, gavusi savivaldybės kontrolieriaus išvadą, kurioje, be kitų aspektų, turi būti įvertinti partnerystės būdo taikymo teisėtumas ir teikiama partnerystės nauda.

 

IV SKYRIUS

PARTNERYSTĖS PROJEKTŲ ĮGYVENDINIMAS

 

36. Partnerystės projektas pradedamas įgyvendinti įsigaliojus partnerystės sutarčiai.

37. Partnerystės projektą įgyvendinanti institucija prižiūri ir kontroliuoja partnerystės sutarties vykdymą.

38. Ginčai dėl partnerystės sutarties vykdymo sprendžiami partnerystės sutartyje nustatyta tvarka.

39. Partnerystės projekto įgyvendinimo laikotarpiu iškilus poreikiui keisti ar nutraukti pasirašytą partnerystės sutartį, ši sutartis keičiama ar nutraukiama pagal partnerystės sutartyje nustatytas sąlygas. Jeigu keičiamos partnerystės sutarties nuostatos, reglamentuojančios finansines sąlygas, dėl tokių pakeitimų turi būti gauta:

39.1. vadovaujantis Taisyklių 24–26 punktais teikiama Finansų ministerijos išvada, kai partnerystės projektą įgyvendina centrinės valdžios partnerystės projektą įgyvendinanti institucija;

39.2. vadovaujantis Taisyklių 31 punktu teikiama Finansų ministerijos nuomonė, kai partnerystės projektą įgyvendina vietos valdžios partnerystės projektą įgyvendinanti institucija.

 

V SKYRIUS

ATSAKOMYBĖ IR INFORMACIJOS TEIKIMAS IR SKELBIMAS

 

40. Partnerystės projektą įgyvendinanti institucija atsako už:

40.1. partnerystės projektų inicijavimą;

40.2. investicijų projekto parengimą, partnerystės klausimyno užpildymą, partnerystės sutarties parengimą ir šiuose dokumentuose nurodomų duomenų pagrįstumą;

40.3. pirkimų, reikalingų partnerystės projektui įgyvendinti, vykdymą;

40.4. partnerystės sutarties sudarymą ir jos sąlygų vykdymą;

40.5. informacijos apie partnerystės projektų rengimo ir įgyvendinimo eigą pateikimą.

41. Partnerystės projektą įgyvendinanti institucija informaciją apie partnerystės projekto rengimo ir įgyvendinimo eigą teikia vadovaudamasi finansų ministro įsakymu patvirtintomis Informacijos apie viešojo ir privataus sektorių partnerystės projektų rengimo ir įgyvendinimo eigą teikimo taisyklėmis.

42. Finansų ministerija:

42.1. atsako už partnerystės sutarties projekto ir siūlomų partnerystės sutarties pakeitimų finansinių sąlygų įvertinimą;

42.2. kaupia, sistemina, saugo ir tvarko gautą informaciją apie partnerystės projektų įgyvendinimo eigą;

42.3. teikia Lietuvos Respublikos Vyriausybei sudarytų partnerystės sutarčių ir jų vykdymo metinę ataskaitą, kurios formą tvirtina finansų ministras.

43. CPVA:

43.1. atsako už teisės aktus ir gerąją partnerystės projektų rengimo ir įgyvendinimo praktiką atitinkančių metodinių dokumentų rengimą;

43.2. atsako už investicijų projektų, partnerystės klausimynų ir pirkimų dokumentų įvertinimą;

43.3. vadovaudamasi Informacijos apie viešojo ir privataus sektorių partnerystės projektų rengimo ir įgyvendinimo eigą teikimo taisyklėmis, kaupia, sistemina, saugo ir tvarko gautą informaciją apie partnerystės projektų rengimo eigą;

43.4. užtikrina metodinių dokumentų ir informacijos apie partnerystės projektų rengimo ir įgyvendinimo eigą skelbimą interneto svetainėje www.ppplietuva.lt.

44. Lėšos, reikalingos partnerystės projektams įgyvendinti, planuojamos vadovaujantis valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų rengimą, tvirtinimą ir vykdymą reglamentuojančiais teisės aktais.

––––––––––––––––