Projektas Nr. XIVP-2996(2)

 

LIETUVOS RESPUBLIKOS

VIETOS SAVIVALDOS ĮSTATYMO NR. I-533  3, 15, 22, 35, 36, 39, 41 STRAIPSNIŲ PAKEITIMO IR 40 STRAIPSNIO NETEKUSIU GALIOS

ĮSTATYMAS

 

2023 m.                 d. Nr.

Vilnius

 

1 straipsnis. 3 straipsnio pakeitimas

1. Pripažinti netekusia galios 3 straipsnio 2 dalį. 

2. Pripažinti netekusia galios 3 straipsnio 20 dalį.

 

2 straipsnis. 15 straipsnio pakeitimas

Pakeisti 15 straipsnio 1 dalies 13 punktą ir jį išdėstyti taip:

13) sprendimų dėl papildomų ir biudžeto planą viršijančių savivaldybės biudžeto pajamų ir kitų piniginių lėšų paskirstymo, tikslinės paskirties ir specializuotų fondų sudarymo ir naudojimo priėmimas, reglamento nustatyta tvarka įvertinus seniūnijų tarybų sprendimus;“.

 

3 straipsnis. 22 straipsnio pakeitimas

Pakeisti 22 straipsnio 3 dalį ir ją išdėstyti taip:

3. Savivaldybės tarybos sudaromų komisijų nariais gali būti savivaldybės tarybos nariai, valstybės tarnautojai, darbuotojai, dirbantys pagal darbo sutartis, ekspertai, seniūnijų tarybų deleguoti atstovai, visuomenės atstovai (Lietuvos Respublikoje įregistruotų viešųjų juridinių asmenų, išskyrus valstybės ar savivaldybės institucijas ar įstaigas, įgalioti atstovai), nevyriausybinių organizacijų atstovai, kiti savivaldybės gyventojai.“

 

4 straipsnis. 35 straipsnio pakeitimas

1. Pakeisti 35 straipsnio 3 dalies 2 punktą ir jį iš dėstyti taip:

2) seniūnijos tarybos sprendimą dėl seniūnijos – biudžetinės įstaigos – steigimo.“

2. Pakeisti 35 straipsnio 5 dalį ir ją iš dėstyti taip:

5. Seniūnijos – savivaldybės administracijos filialo – veiklą reglamentuoja savivaldybės administracijos direktoriaus patvirtinti seniūnijos nuostatai. Seniūnijos – biudžetinės įstaigos – veiklą reglamentuoja savivaldybės tarybos patvirtinti seniūnijos nuostatai. Patvirtinti seniūnijos nuostatai skelbiami savivaldybės interneto svetainėje.“

3. Pakeisti 35 straipsnio 6 dalį ir ją iš dėstyti taip:

6. Seniūnijos veikla organizuojama pagal seniūnijos metinį veiklos planą. Patvirtintas seniūnijos metinis veiklos planas, taip pat jo įgyvendinimo ataskaita skelbiami savivaldybės interneto svetainėje.“

4. Pakeisti 35 straipsnio 7 dalį ir ją iš dėstyti taip:

7. Seniūnijos veikla finansuojama iš savivaldybės biudžeto ir kitų įstatymuose nustatytų lėšų. Seniūnijų veiklai finansuoti skirti asignavimai (planinės lėšos) tarp seniūnijų paskirstomi, atsižvelgiant į kriterijus (seniūnijų veiklos išlaidas lemiančius rodiklius), kuriuos nustato savivaldybės taryba. Seniūnija gali turėti sąskaitą banke.“

5. Pakeisti 35 straipsnio 9 dalį ir ją išdėstyti taip:

9. Seniūną – ir savivaldybės administracijos filialo, ir biudžetinės įstaigos vadovą – į pareigas priima ir iš jų atleidžia savivaldybės administracijos direktorius, vadovaudamasis šiuo įstatymu ir Valstybės tarnybos įstatymu. Į seniūno pareigas priimama tik konkurso būdu, išskyrus atvejus, kai asmeniui, savo noru atsistatydinusiam iš seniūno pareigų, atkuriamas valstybės tarnautojo statusas taikant Valstybės tarnybos įstatymo 33 straipsnio 1 ir 2 dalyse numatytas garantijas, kai keičiama seniūnijos forma, o seniūno pareigas einantis asmuo atitinka reikalavimus, nustatytus šio straipsnio 10 dalyje. Priimant į seniūno pareigas taip pat netaikomos Valstybės tarnybos įstatymo nuostatos dėl perkėlimo į seniūno pareigas po karjeros valstybės tarnautojų vertinimo ir tarnybinio kaitumo. Pretendentų į seniūno pareigas konkurso komisija sudaroma iš 7 narių: ne mažiau kaip 3 ir ne daugiau kaip 4 šios komisijos nariai turi būti tos seniūnijos tarybos deleguoti asmenys.“

 

5 straipsnis. 36 straipsnio pakeitimas

1. Pakeisti 36  straipsnio 3 punktą ir jį išdėstyti taip:

3) savivaldybės administracijos direktoriui teikia siūlymus dėl savivaldybės strateginio plėtros plano, atskirų savivaldybės ūkio šakų (sektorių) plėtros programos ir savivaldybės veiklos plano projektų, rengia seniūnijos metinio veiklos plano projektą ir šio plano įgyvendinimo ataskaitą, teikia juos svarstyti seniūnijos tarybai; supažindina seniūnaičius ir vietos gyventojus su patvirtintu seniūnijos metiniu veiklos planu ir aptaria seniūnijos metinio veiklos plano įgyvendinimo ataskaitą;“.

2. Pakeisti 36  straipsnio 4 punktą ir jį išdėstyti taip:

4) rengia seniūnijos tarybos sprendimų projektus ir šaukia seniūnijos tarybos posėdžius ar seniūnijos aptarnaujamos teritorijos gyventojų sueigas, rengia šių posėdžių ar sueigų darbotvarkes, apibendrina gyventojų sueigose priimtus sprendimus ir perduoda juos vertinti atsakingoms institucijoms, informuoja šias gyventojų sueigas apie atsakingų institucijų priimtus sprendimus, susijusius su gyventojų sueigose priimtais sprendimais, prireikus organizuoja gyventojų susitikimus su savivaldybės ar valstybės institucijų ir įstaigų atstovais, apibendrina pateiktas pastabas, pasiūlymus ir teikia juos merui ir savivaldybės administracijos direktoriui;“.

3. Pakeisti 36  straipsnio 6 punktą ir jį išdėstyti taip:

6) ne rečiau kaip kartą per metus, laikydamasis šio įstatymo 43 straipsnyje nustatytų reikalavimų, paskelbia seniūnijos aptarnaujamos teritorijos gyventojams seniūnijos metinio veiklos plano įgyvendinimo ataskaitos projektą, teikia jį svarstyti seniūnijos tarybai; seniūnijos tarybos sprendimą ir seniūnijos metinio veiklos plano įgyvendinimo ataskaitą teikia merui, o seniūnas – biudžetinės įstaigos vadovas – ir savivaldybės tarybai;“.

 

6 straipsnis. 39 straipsnio pakeitimas

Pakeisti 39  straipsnio  1 dalį ir ją išdėstyti taip:

1. Seniūnaitis, atstovaudamas seniūnaitijos gyventojų interesams seniūnijoje, savivaldybės institucijose ir savivaldybės teritorijoje veikiančiose valstybės įstaigose:

1) turi teisę tiesiogiai dalyvauti rengiant ir svarstant savivaldybės institucijų sprendimų projektus, iš savivaldybės administracijos gauti su šiais sprendimų projektais susijusią informaciją, kai sprendžiami klausimai yra susiję su jo atstovaujamos gyvenamosios vietovės bendruomenės viešaisiais reikalais;

2) dalyvauja svarstant klausimus dėl piniginės socialinės paramos skyrimo savivaldybės tarybos nustatyta tvarka;

3) dalyvauja pretendentų į seniūno pareigas konkurso komisijoje, savivaldybės tarybos sudaromų komitetų ir komisijų darbe, kai jis yra deleguojamas seniūnijos tarybos sprendimu;

4) dalyvauja organizuojant gyventojų apklausas ir gyventojų susitikimus su savivaldybės tarybos nariais, meru, seniūnu, savivaldybės administracijos direktoriumi arba šio įgaliotu atstovu, kitais savivaldybės ir valstybės institucijų ir įstaigų atstovais;

5) dalyvauja seniūnijos tarybos posėdžiuose;

6) kalendoriniams metams pasibaigus per 2 mėnesius seniūnaitijos gyventojams pateikia praėjusių kalendorinių metų veiklos ataskaitą ir veiklos kryptis kitiems kalendoriniams metams. Seniūnaičio kalendorinių metų veiklos ataskaita ir veiklos kryptys kitiems kalendoriniams metams skelbiamos savivaldybės interneto svetainėje.“

 

7 straipsnis. 40 straipsnio pripažinimas netekusiu galios

Pripažinti netekusiu galios 40 straipsnį.

 

8 straipsnis. 41 straipsnio pakeitimas

Pakeisti 41 straipsnį ir jį išdėstyti taip:

41 straipsnis. Seniūnijos taryba

1. Seniūnijos aptarnaujamos teritorijos gyvenamųjų vietovių ar jų dalių bendruomenėms rūpimus klausimus svarsto ir sprendimus priima seniūnijos taryba. Seniūnijos tarybą sudaro tos seniūnijos seniūnaičiai ir tos seniūnijos aptarnaujamoje teritorijoje veikiančių bendruomeninių organizacijų deleguoti atstovai (po vieną nuo kiekvienos organizacijos). Kai seniūnijos nesteigiamos, meras, atsižvelgdamas į gyvenamųjų vietovių ar jų dalių bendruomenių poreikius, nustato, kokių gyvenamųjų vietovių ar jų dalių seniūnaičiai įeina į seniūnijos tarybos sudėtį. Seniūnijos taryba laikoma sudaryta ir gali veikti (priimti sprendimus), jeigu ją sudaro ne mažiau kaip pusė išrinktų tos seniūnijos seniūnaičių ir ne mažiau kaip pusė tos seniūnijos aptarnaujamoje teritorijoje veikiančių bendruomeninių organizacijų yra delegavusi savo atstovus.

2. Seniūnijos taryba:

1) priima sprendimus dėl atstovų delegavimo dalyvauti savivaldybės tarybos sudaromų komitetų ir komisijų darbe,

2) priima sprendimus dėl atstovų delegavimo į pretendentų į seniūno pareigas konkurso komisijos narius, taip pat dėl seniūnijos bei seniūno veiklos gerinimo ir teikia pasiūlymus savivaldybės administracijos direktoriui ir merui;

3) priima sprendimus dėl seniūnijos metinio veiklos plano projekto, taip pat dėl seniūnijos metinio veiklos plano įgyvendinimo ataskaitos;

4) priima sprendimus dėl savivaldybės biudžeto projekto, kiek tai yra susiję su seniūnijos veiklos finansavimu, taip pat dėl lėšų iš kitų šaltinių skyrimo seniūnijos veiklai ir / ar seniūnijos aptarnaujamos teritorijos gyvenamųjų vietovių ar jų dalių (seniūnaitijų) bendruomenių viešųjų poreikių ir interesų tenkinimui, savivaldybės tarybos nustatyta tvarka dalyvauja taikant dalyvaujamojo biudžeto priemonę seniūnijos lygmeniu;

5) priima sprendimus dėl bendruomeninės veiklos ir partnerystės su savivaldybių institucijomis stiprinimo, viešųjų paslaugų, už kurių teikimą yra atsakinga savivaldybė, teikimo perdavimo bendruomeninėms ir kitoms nevyriausybinėmis organizacijoms, vietos verslumo skatinimo, taip pat dėl kitų klausimų, susijusių su seniūnijos aptarnaujamos teritorijos gyvenamųjų vietovių ar jų dalių (seniūnaitijų) bendruomenių viešųjų poreikių ir interesų tenkinimu;

6) atlieka kitas seniūnijos tarybos nuostatuose nustatytas funkcijas.

3. Seniūnijos tarybos nuostatus tvirtina savivaldybės taryba.

4. Seniūnijos tarybos nariai į posėdžius renkasi savo iniciatyva arba seniūno kvietimu. Seniūnijos tarybos posėdis yra teisėtas, jeigu jame dalyvauja daugiau kaip pusė tos seniūnijos tarybos narių. Seniūnijos tarybos posėdžiui pirmininkauja posėdyje dalyvaujančių seniūnijos tarybos narių išrinktas posėdžio pirmininkas. Kai seniūnijos tarybos nariai į posėdį renkasi patys, kviečiamas atvykti ir seniūnas.

5. Seniūnijos tarybos posėdis yra viešas. Posėdžiui pirmininkaujantis asmuo turi teisę leisti posėdyje pasisakyti kviestiems asmenims, tos seniūnijos teritorijoje veikiančių nevyriausybinių organizacijų, tradicinių religinių bendruomenių atstovams, kitiems suinteresuotiems asmenims. 

6. Seniūnijos tarybos posėdyje sprendimai priimami atviru balsavimu paprasta posėdyje  dalyvaujančių seniūnijos tarybos narių balsų dauguma. Jeigu balsai pasiskirsto po lygiai, lemia posėdžio pirmininko balsas. Seniūnijos tarybos posėdyje priimti sprendimai surašomi posėdžio protokole.

7. Seniūnijos tarybos sprendimai yra rekomendaciniai, tačiau atitinkama savivaldybės institucija privalo reglamento nustatyta tvarka juos įvertinti. Jeigu seniūnijos tarybos sprendimų vertinimas yra savivaldybės tarybos kompetencija, jie vertinami ir sprendimas priimamas artimiausiame tarybos posėdyje; jeigu seniūnijos tarybos sprendimų vertinimas yra mero kompetencija, meras priima dėl jų sprendimą ne vėliau kaip per 20 darbo dienų nuo seniūnijos tarybos sprendimo gavimo dienos. Savivaldybės institucijos privalo nurodyti savo sprendimų priėmimo motyvus. Seniūnijos tarybos posėdžiuose priimti sprendimai ir atitinkamų savivaldybės institucijų sprendimai dėl seniūnijos tarybos sprendimų turi būti paskelbti savivaldybės interneto svetainėje ir tų seniūnijų skelbimų lentose.“

 

9 straipsnis. Įstatymo įsigaliojimas ir įgyvendinimas

1. Šis įstatymas, išskyrus šio straipsnio 2 ir 4 dalis, įsigalioja 2024 m. balandžio 1 d.

2. Savivaldybės iki 2024 m. kovo 31 d. priima šio įstatymo įgyvendinamuosius teisės aktus.

3. Bendruomeninių organizacijų atstovai, kurie iki 2024 m. balandžio 1 d. buvo deleguoti į seniūnijos išplėstinę seniūnaičių sueigą, laikytini tos seniūnijos tarybos nariais. Bendruomeninė organizacija seniūnijos tarybos nuostatų nustatyta tvarka turi teisę atšaukti anksčiau deleguotą į seniūnijos išplėstinę seniūnaičių sueigą savo narį ir į seniūnijos tarybą deleguoti kitą savo atstovą. 

4. Lietuvos Respublikos Vyriausybė iki 2024 m. spalio 1 d. pateikia Lietuvos Respublikos Seimui Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo eilės straipsnių pakeitimo įstatymo projektą, kuriame būtų siūloma nustatyti seniūnijų tarybų, renkamų iš seniūnaitijų gyventojų tiesioginiuose rinkimuose, kurie vyktų savivaldybių tarybų eilinių rinkimų dieną, ir seniūnijų administracijų, kurioms vadovautų seniūnai, turintys karjeros valstybės tarnautojų statusą, organizavimo ir veiklos tvarką.

 

Skelbiu šį Lietuvos Respublikos Seimo priimtą įstatymą.

Respublikos Prezidentas

 

Teikia Seimo nariai