Projektas

 

 

Valstybinė energetikos reguliavimo taryba

 

NUTARIMAS

DĖL VALSTYBINĖS ENERGETIKOS REGULIAVIMO TARYBOS 2009 M. LIEPOS 10 D. NUTARIMO NR. O3E-100 „DĖL GAMTINIŲ DUJŲ, ELEKTROS ENERGETIKOS, SUSKYSTINTŲ NAFTOS DUJŲ ĮMONIŲ INVESTICIJŲ VERTINIMO IR DERINIMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

 

2024 m.                        d. Nr.   

Vilnius

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos energetikos įstatymo 15 straipsnio 3 dalimi bei atsižvelgdama į Valstybinės energetikos reguliavimo tarybos (toliau – Taryba) Dujų ir elektros departamento Elektros skyriaus 2024 m.      d. pažymą Nr. O5E-   „Dėl Gamtinių dujų, elektros energetikos, suskystintų naftos dujų įmonių investicijų vertinimo ir derinimo tvarkos aprašo, Valstybės reguliuojamos gamtinių dujų perdavimo veiklos pajamų ir kainų nustatymo metodikos ir Valstybės reguliuojamų kainų gamtinių dujų sektoriuje nustatymo metodikos pakeitimo“, Taryba nutaria:

Pakeisti Gamtinių dujų, elektros energetikos, suskystintų naftos dujų įmonių investicijų vertinimo ir derinimo tvarkos aprašo, patvirtinto Tarybos 2009 m. liepos 10 d. nutarimu Nr. O3-100 „Dėl Gamtinių dujų, elektros energetikos, suskystintų naftos dujų įmonių investicijų vertinimo ir derinimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ (toliau – Aprašas):

1. Pakeisti 5.3 papunktį ir išdėstyti jį taip:

5.3. Projekto ataskaitinis laikotarpis (toliau – ataskaitinis laikotarpis) – pilnų kalendorinių metų, kuriems pateikiamos investicijų projekto investicijų, veiklos išlaidų, veiklos pajamų, mokesčių, finansavimo, bei socialinės–ekonominės naudos (žalos) prognozės, skaičius, skaičiuojamas nuo investicijų įgyvendinimo pradžios iki investicijomis sukuriamo ilgalaikio turto eksploatacijos (nusidėvėjimo) laikotarpio, numatyto Elektros energetikos įmonių apskaitos sistemos aprašo 3 priede, Gamtinių dujų įmonių apskaitos sistemos aprašo 3 priede ir (ar) SND metodikos 8 priede (toliau visi kartu – Reguliuojamos apskaitos sistemos aprašai), pabaigos, bet ne ilgesnis kaip 25 metai. Jei investuojama į infrastruktūrą, kurios sudedamųjų dalių eksploatacijos (nusidėvėjimo) laikotarpiai yra skirtingi, skaičiuojant investicijų projekto ataskaitinį laikotarpį taikomas turto, kuriam numatoma išleisti didžiausią dalį investicijų, naudingo tarnavimo laikotarpis. Atliekant finansinį ir ekonominį vertinimą, prielaidos vertinamos ir skaičiavimai atliekami projekto ataskaitiniam laikotarpiui;“

2. Papildyti 5.5 papunkčiu:

5.5. Energetikos įrenginių gyvavimo trukmė (fizinis tarnavimo laikotarpis) - teorinis laikotarpis, per kurį energetikos įrenginys, normaliai jį eksploatuojant (nuo įrenginio naudojimo pradžios iki jo eksploatavimo pabaigos), naudojamas nepažeidžiant normalaus naudojimo sąlygų;“

3. Papildyti 5.6 papunkčiu:

5.6. Energetikos įrenginio normalus naudojimas – prevencinių ir kitų priemonių visuma, siekiant užtikrinti energetikos įrenginio naudojimo paskirties reikalavimus per visą jo gyvavimo trukmę. Šios priemonės apima energetikos įrenginio remontą, techninę priežiūrą, valymą, tinkamos būklės palaikymą, atnaujinimą, instaliavimą ir atskirų energetikos įrenginių dalių pakeitimą.“

4. Papildyti 81 punktu:

81. Projektas, kurio metu yra sukuriamas arba įgyjamas ilgalaikis turtas (nepriklausomai nuo projekto OPEX dedamosios), kurį norima įtraukti reguliuojamą turto bazę, privalo būti priskiriamas vienam iš 7.2 – 7.4, 7.6 – 7.16 papunkčiuose nurodytų investicijų derinimo procesų.“

5. Papildyti 82 punktu:

82. Investicijos, nurodytos sąrašo 7.2, 7.3, 7.8 papunkčiuose, techninio investicijų projektų pagrindimo vertinimui pateikiamos prieš jų vykdymą. Investicijų nurodytų sąrašo 7.4, 7.7, 7.9, 7.10 7.12 papunkčiuose techniniam investicijų projektų pagrindimui vertinamas pateiktų alternatyvų pagrįstumas.“

6. Papildyti 91 punktu:

91. Tais atvejais, kai Reguliuojama įmonė, planuodama investicijų projektą, numato demontuoti energetikos objekto įrenginius, Reguliuojama įmonė privalo prieš 20 darbo dienų raštu informuoti Tarybą apie numatomus įrenginių demontavimo darbus ir pateikti numatomų demontuoti įrenginių defektų fotofiksaciją ir (arba) videofiksaciją, įrenginių defektavimo aktus. Tarybos Techninės priežiūros departamentas gali atlikti numatomo demontuoti energetikos objekto ir (ar) įrenginio apžiūrą ir surašyti faktinių aplinkybių konstatavimo aktą.“

7. Pripažinti netekusiu galios 11 punktą.

8. Pripažinti netekusiu galios 13 punktą.

9. Pakeisti 14 punktą ir jį išdėstyti taip:

14. Visiems investicijų projektams, numatytiems Aprašo 7.2–7.5 papunkčiuose, taikomi bendrieji informacijos pateikimo reikalavimai. Reguliuojama įmonė, teikdama prašymą derinti individualiai derinamą investicijų projektą, pateikia Aprašo 11 priede nurodytą informaciją ir užpildytus Aprašo 11, 14 ir 15 priedus. Reguliuojama įmonė, teikdama prašymą derinti Sąrašą, pateikia Aprašo 12 priede nurodytą informaciją ir užpildytą Aprašo 12 priedą.“

10. Pakeisti 19 punktą ir jį išdėstyti taip:

19. Elektros energijos PSO Plane, be Elektros energetikos įstatymo 33 straipsnio 2 dalyje nurodytos informacijos, papildomai detalizuoja:

19.1. Elektros energijos poreikius, tinkle veikiančių ar planuojamų elektrinių galias, statomas ir planuojamas statyti sistemas, jų ilgius, naujus techninius pajėgumus,

19.2. numatomą transportuoti elektros energijos kiekį,

19.3. technologinių nuostolių pokyčius ir kokybės rodiklių pokyčius,

19.4. elektros rinkos ir sistemos balansą,

19.5. numatomų investicijų sumas ir metines apimtis pagal pasirinktas investicijų programas (prioritetus), nurodant numatomus finansavimo šaltinius (išskiriant LRAIC sumodeliuotas lėšas), kitas perdavimo sistemos infrastruktūros dalis.

19.6. Artimiausiems 2 metams numatomas bendru sąrašu derinamų investicijų metinis biudžetą.

19.7. numatomų investicijų pagal pasirinktas investicijų programas (prioritetus) palygimą su ankstesniu PSO Planu, pateikiant jų pasikeitimo dydį ir pateikiant paaiškinimus dėl atsiradusių pasikeitimų.“

11. Papildyti 191 punktu:

191. Elektros energijos SSO Plane, be Elektros energetikos įstatymo 391 straipsnio 1 dalyje nurodytos informacijos, papildomai detalizuoja:

191.1. statomas ir planuojamas statyti tinklo sistemas, jų ilgius, naujus techninius pajėgumus, vartotojų ir gamintojų skaičių.

191.2. numatomą paskirstyti elektros energijos kiekį,

191.3. technologinių nuostolių ir kokybės rodiklių pokyčius,

191.4. numatomų investicijų sumas ir metines apimtis, pagal pasirinktas investicijų programas (prioritetus) (nurodant finansavimo šaltinius ir išskiriant dotacijas, LRAIC sumodeliuotas lėšas),

191.5. įtakos kainai (pamečiui) vertinimą, pateikiant įtakos kainai vertinimą dėl investicinių projektų, kurie skirti nudėvėto turto pakeitimui, dėl plėtros projektų ir dėl projektų, kurie yra įtraukti į Valstybės strateginių projektų sąrašą. Įtakos kainai vertinimas pateikiamas ne nominaliais skaičiais, o realiais skaičiais (t. y. nevertinant prognozuojamos infliacijos, BVP augimo).

191.6. dėl kiekvienos investicijų programos (prioriteto) įgyvendinimo numatomus sutaupymus ir (arba) naudos ir finansinių kaštų ir naudų santykį.

191.7. Artimiausiems 2 metams numatomų bendru sąrašu derinamų investicijų metinį biudžetą.

191.8. numatomų investicijų pagal pasirinktas investicijų programas (prioritetus) palygimą su ankstesniu SSO Planu, pateikiant jų pasikeitimo dydį ir pateikiant paaiškinimus dėl atsiradusių pasikeitimų.“

12. Papildyti 201 punktu:

201. Taryba, gavusi iš įmonės visą Aprašo 19 arba 191 punkte nurodytą informaciją, per 15 darbo dienų įvertina šios informacijos kokybę ir atitiktį Aprašo reikalavimams. Jeigu Aprašo 19 arba 191 punkte nurodyta informacija neatitinka Aprašo reikalavimų, Taryba apie nustatytus trūkumus (nurodydama konkretų Aprašo punktą) raštu informuoja reguliuojamąją įmonę, kuri per 15 darbo dienų pateikia Tarybai patikslintą ir (ar) pataisytą informaciją. Reguliuojamos įmonės raštišku prašymu informacijos pateikimo terminas gali būti pratęstas. Taryba sprendimą dėl Plano derinimo ar nederinimo priima per 15 darbo dienų nuo paskutinės informacijos gavimo dienos.“

13. Pakeisti 23.4 papunktį ir jį išdėstyti taip:

23.4.                      Įmonė planuodama ir vykdydama investicijų projektus, kurie apimą kelis reguliuojamos veiklos sektorius, vadovaudamasis Reguliuojamos apskaitos sistemos apraše nustatyta tvarka, privalo atskirti ir priskirti investicijų projektus ir (arba) investicijų projektų vertes atitinkamam reguliuojamos veiklos sektoriui. Tokiu atveju įmonė sudaro ir teikia derinti atskirą investicijų Sąrašą atskiram reguliuojamos veiklos sektoriui.“

14. Pakeisti 23.5 papunktį ir jį išdėstyti taip:

23.5.                      Sąrašo vertinimas atliekamas šia tvarka:

23.5.1. Atliekama Sąrašo įtakos kainai įvertinimas. Parodoma Sąrašą sudarančių investicijų projektų įtaka reguliuojamų kainų pajamų ir (ar) kainų viršutinėms riboms ir (ar) reguliuojamoms kainoms.

23.5.2. Jeigu atliekamas Sąrašo techninio pagrįstumo įvertinimas – Sąrašą sudarantys investicijų projektai turi būti techniškai pagrįsti.“

15. Papildyti 23.51 papunkčiu:

23.51. Sąrašą sudarančių investicijų projektų įtaka reguliuojamų kainų pajamų ir (ar) kainų viršutinėms riboms ir (ar) reguliuojamoms kainoms vertinama tokia tvarka:

23.5.11. Sąrašą sudarančių investicijų projektų vertėje yra atskiriamos Aprašo 3 priede nustatytos turto grupės.

23.51.2. Sąrašą sudarančių investicijų projektų vertė paskirstoma reguliuojamos veiklos verslo vienetams ir (arba) paslaugoms.

23. 51.3. Jei Sąrašo sudedamųjų dalių nusidėvėjimo laikotarpiai yra skirtingi, skaičiuojant Sąrašą sudarančio investicijų projekto turto nusidėvėjimą yra taikomas 23.511 papunktyje nurodytų trijų turto grupių, kurioms numatoma išleisti didžiausią dalį investicijų, nusidėvėjimo laikotarpių svertinis vidurkis.“

16. Papildyti 23.6 punktu:

23.6. Sąrašas po pateikimo Tarybai negali būti keičiamas arba papildomas. Į einamųjų kalendorinių metų Sąrašą neįtrauktas investicijas reguliuojama įmonė gali teikti derinti įtraukdama šias investicijas į teikiamą Tarybai derinti sekančių ar vėlesnių kalendorinių metų Sąrašą.“

17. Pakeisti 25 punktą ir jį išdėstyti taip:

25. Jeigu Sąrašu derinamo investicijų projekto derinamų investicijų projektų suminė reguliuojamiems verslo vienetams leidžiama priskirti faktinė vertė viršijama daugiau nei 10 proc. šio investicijų projekto Sąrašo suderintos vertės, tokie Sąrašu derinami Sąrašo investicijų projektai, kurie nulėmė didesnį, nei 10 proc. suderintos ir faktinės vertės neatitikimą, turi būti pateikti pakartotinai derinti Tarybai su kitų metų Sąrašu (jei reguliuojamoji įmonė siekia, kad ši vertė būtų įtraukta į RAB). Jeigu Sąrašu derinamo investicijų projekto derinamų investicijų projektų suminė reguliuojamiems verslo vienetams leidžiama priskirti vertė neviršijama daugiau nei 10 proc. šio investicijų projekto Sąrašo suderintos vertės – tokie investicijų projektai neturi būti pateikti derinti pakartotinai ir jie gali būti įtraukiami į RAB faktine verte.“

18. Pripažinti netekusiu galios 28 punktą.

19. Pakeisti 32 punktą ir jį išdėstyti taip:

32. Atlikdami investicijų projektų techninį vertinimą TPD teritoriniai skyriai, pasirenka iš pateikto Sąrašu investicijų projektus, kurių bendra iš Sąrašo pasirinktų investicijų projektų suma (vnt.) turi būti ne didesnė kaip 10 proc. visų Sąrašu pateiktų investicijų projektų (vnt.). Apie techniniam vertinimui atrinktus investicijų projektus Taryba per 7 darbo dienas informuoja reguliuojamąją įmonę, kuri per 10 darbo dienų pateikia Tarybai TPD nurodytą trūkstamą informaciją ir (ar) dokumentus. Įmonės raštišku prašymu informacijos pateikimo terminas gali būti pratęstas. Jeigu nustatoma, kad daugiau nei pusė (vnt.) atrinktų ir patikrintų investicijų projektų yra nepagrįstos, reguliuojamų įmonių pateikti Sąrašas grąžinamas peržiūrėjimui ir patikslinimui. Esant pakartotiniam grąžinimui, investicijų Sąrašas derinamas ir nepagrįstomis sąnaudomis pripažįstamos proporcingai nepagrįstų investicijų projektų (vnt.) dydžiui, padalinus iš tūkstančio.“

20. Pakeisti 33 punktą ir jį išdėstyti taip:

33. Aprašo 31 punkte nurodytiems investicijų projektams reguliuojamoji įmonė per 15 darbo dienų nuo Tarybos rašto apie techniniam vertinimui atrinktų investicijų projektų, pateikto Aprašo 28 punkte nustatyta tvarka, gavimo dienos turi pateikti investicijas ir investavimo tikslus pagrindžiančius dokumentus bei informaciją techniniam investicijų projekto pagrindimo vertinimui atlikti:

33.1Esamo energetikos objektų ir (ar) įrenginių pagrindinės charakteristikos (paskirtis, amžius, gyvavimo trukmė, projektinė, techninė bei išpildomoji dokumentacija, įrenginio pasas ar sertifikatas, technologinės schemos, veikimo režimų kortelės, nuotraukos ir kt.):

33.2Baigiantis energetikos objektų ir (ar) įrenginių eksploatavimo (tarnavimo) laikotarpiui pagal nusidėvėjimo normatyvus sudaromas ir pateikiamas patikslintas jų ekonomiškai pagrįstų gyvavimo trukmių sąrašas. Išsiskyrus nuomonėms dėl gyvavimo trukmės atliekamas nepriklausomas ekspertinis vertinimas;

33.3Naujų energetikos objektų ir (ar) įrenginių investicijų aprašymas ir pagrindimas techniniais aspektais.“

21. Pakeisti 35.1 punktą ir jį išdėstyti taip:

35.1.                      Kai energetikos objektas ir (ar) įrengimas nėra demontuotas, fotofiksacija ir (arba) videofiksacija yra nepateikta (arba pateikta, bet yra nepakankama), Tarybos TPD atitinkamo teritorinio skyriaus specialistas per 10 darbo dienų nuo Aprašo 33 punkte nurodytų dokumentų pateikimo dienos telefonu ir elektroniniu laišku (kontaktais, nurodytais įmonės prašyme dėl Sąrašo derinimo) suderina su reguliuojamąja įmone patikrinimo datą ir laiką bei, vadovaudamasis teisės aktų reikalavimais, atlieka techninės būklės vertinimui atrinkto energetikos objekto ir (ar) įrenginio patikrinimą.“

22. Pakeisti 36 punktą ir jį išdėstyti taip:

36. Tarybos TPD teritorinio skyriaus specialistas, įvertinęs visą techniniais aspektais pagrindžiamą informaciją dėl vertinimui atrinktų objektų ir (ar) įrenginių, per 15 darbo dienų nuo paskutinės informacijos gavimo dienos parengia bendrą TPD pasirinktų Sąrašo investicijų projektų techninio vertinimo išvadą (Aprašo 8 priedas). Tais atvejais, kai techninės būklės vertinimui yra būtinas atrinkto energetikos objekto ir (ar) įrenginio patikrinimas – TPD pasirinktų Sąrašo investicijų projektų techninio vertinimo išvadą (Aprašo 8 priedas) parengia per 15 darbo dienų po atrinktų energetikos objektų ir (ar) įrenginių patikrinimo. TPD šią išvadą raštu pateikia reguliuojamai įmonei per 5 darbo dienas nuo pasirinktų Sąrašo investicijų projekto techninio vertinimo išvados užregistravimo Tarybos dokumentų valdymo sistemoje.“

23. Pakeisti Aprašo 37 punktą ir jį išdėstyti taip:

37. Investicijų projektams, kuriems yra atliekamas techninis vertinimas, keliamas reikalavimas, kad investicijų projektas turi būti techniškai pagrįstas ir tinkamas. Sprendimą dėl Sąrašo įtakos kainai analizės vertinimo Taryba priima tik gavusi TPD pasirinkto investicijų projekto techninio vertinimo išvadą (kai investicijų projekto techninio vertinimo išvada yra privaloma). Tais atvejais, kai Sąrašu derinamą investicijų projektą TPD pripažįsta iš dalies arba visa apimtimi techniškai nepagrįstu ir siūlo Tarybai derinti Sąrašą mažesne verte – TPD techninio vertinimo išvadą reguliuojamai įmonei raštu pateikia per 5 darbo dienas nuo pasirinkto investicijų projekto techninio vertinimo išvados užregistravimo Tarybos dokumentų valdymo sistemoje. Reguliuojama įmonė per 5 darbo dienas nuo techninio vertinimo išvados gavimo pateikia Tarybai atitinkamai patikslintą Sąrašo įtakos kainai analizę. Sąrašo įtakos kainai analizę Taryba vertina tik gavusi patikslintą Sąrašo įtakos kainai analizę.“

24. Pakeisti 40 punktą ir jį išdėstyti taip:

40. Individualiai derinti teikiami šie investicijų projektai:

40.1.  Gamtinių dujų įmonių, išskyrus investicijų projektus, nurodytus Aprašo 7.5–7.15 papunkčiuose, teikiami investicijų projektai, kurių vertė:

40.1.1. PSO, suskystintų gamtinių dujų terminalo (toliau – SGDT) operatoriaus ir skirstymo sistemos operatoriaus (toliau – SSO), aptarnaujančio 100 tūkst. ir daugiau vartotojų, ne mažesnė nei 3 mln. Eur;

40.1.2. gamtinių dujų SSO, aptarnaujančio mažiau nei 100 tūkst. vartotojų, ne mažesnė nei 225 tūkst. Eur;

40.2.  SND įmonių, ne mažesnė nei 225 tūkst. Eur, išskyrus SND įmonės atliekamas investicijas dėl naujų vartotojo dujų sistemų prijungimo prie centralizuotai tiekiamų SND tiekimo sistemos;

40.3.  Elektros energetikos įmonių teikiami investicijų projektai, kurių reguliuojamai veiklai priskiriama vertė:

40.3.1. ne mažesnė nei 5 mln. Eur (elektros energijos PSO teikiamų derinti investicijų atveju);

40.3.2. ne mažesnė nei 3 mln. Eur (elektros skirstomųjų tinklų operatoriaus teikiamų derinti investicijų atveju);

40.3.3. ne mažesnė nei 3 mln. Eur (kitų elektros energetikos įmonių teikiamų derinti investicijų atveju).“

25. Pripažinti netekusiu galios 43 punktą.

26. Pripažinti netekusiu galios 44 punktą.

27. Pakeisti 45 punktą ir jį išdėstyti taip:

45. Individualiai derinamų investicijų projektai, priklausomai nuo investicijų projekto tikslo, vertinami pagal 10 priede nurodytus kriterijus.“

28. Pakeisti 46 punktą ir jį išdėstyti taip:

46. Individualiai derinamiems investicijų projektams, kuriems yra atliekamas techninės būklės vertinimas, keliamas reikalavimas, kad investicijų projektas turi būti pirmiausia techniškai pagrįstas ir tinkamas. Sprendimą dėl individualiai derinamo investicijų projekto ekonominės ir (arba) finansinės bei įtakos kainai analizės vertinimo Taryba priima tik gavusi TPD investicijų projekto techninio vertinimo išvadą (kai investicijų projekto techninio vertinimo išvada yra privaloma).

46.1. Individualiai derinamo investicijų projekto, kurį TPD pripažįsta visa apimtimi techniškai nepagrįstu, ekonominės ir (arba) finansinės bei įtakos kainai analizės Taryba nevertina, TPD parengia Tarybos nutarimo projektą, siūlantį Tarybai nederinti techniškai nepagrįsto investicijų projekto, ir teikia jį Tarybos posėdžiui.

46.2. Tais atvejais, kai individualiai derinamą investicijų projektą TPD pripažįsta iš dalies techniškai nepagrįstu ir siūlo Tarybai derinti investicijų projektą mažesne verte – TPD techninio vertinimo išvadą reguliuojamai įmonei raštu pateikia per 5 darbo dienas nuo investicijų projekto techninio vertinimo išvados užregistravimo Tarybos dokumentų valdymo sistemoje. Reguliuojama įmonė per 5 darbo dienas nuo techninio vertinimo išvados gavimo pateikia Tarybai atitinkamai patikslintą investicijų projekto ekonominę ir (arba) finansinę bei įtakos kainai analizę. Tokio individualiai derinamo investicijų projekto ekonominę ir (arba) finansinę bei įtakos kainai analizę Taryba vertina tik gavusi patikslintą investicijų projekto ekonominę ir (arba) finansinę bei įtakos kainai analizę.“

29. Pakeisti 75 punkto pirmąją pastraipą ir ją išdėstyti taip:

75. TPD, atlikęs techninį individualiai derinamo investicijų projekto pagrindimo vertinimą pagal Aprašo 14 punkte nurodytus reguliuojamosios įmonės pateiktus dokumentus, gali atlikti ir energetikos objekto ir (ar) įrenginio patikrinimą investicijų projekto derinimo pagrindu. Energetikos objekto ir (ar) įrenginio patikrinimas atliekamas, kai energetikos objektas ir (ar) įrengimas nėra demontuotas ir fotofiksacija ir (arba) videofiksacija yra nepateikta arba nepakankama. Tokiu atveju atliekama energetikos objekto ir (ar) įrenginio patikrinimo procedūra:“

30. Pakeisti 75.1 papunktį ir jį išdėstyti taip:

75.1.  Tarybos TPD teritorinio skyriaus specialistas per 10 darbo dienų nuo Aprašo 44 punkte nurodytų dokumentų pateikimo dienos telefonu ir elektroniniu laišku (kontaktais, nurodytais įmonės prašyme dėl investicijų projekto derinimo) suderina su reguliuojamąja įmone patikrinimo datą ir laiką bei, vadovaudamasis teisės aktų reikalavimais, atlieka techninės būklės vertinimui atrinkto energetikos objekto ir (ar) įrenginio patikrinimą.

31. Pakeisti 76 punktą ir jį išdėstyti taip:

76. Tarybos TPD teritorinio skyriaus specialistas, įvertinęs visą techniškai pagrindžiamą informaciją dėl tikrinamų objektų ir (ar) įrenginių, per 15 darbo dienų nuo paskutinės informacijos gavimo dienos parengia Individualiai derinamo investicijų projekto techninio vertinimo išvadą (Aprašo 9 priedas). Tais atvejais, kai yra atliekamas techninės būklės vertinimui atrinkto energetikos objekto ir (ar) įrenginio patikrinimas – TPD Individualiai derinamo investicijų projekto techninio vertinimo išvadą (Aprašo 9 priedas) parengia per 15 darbo dienų po atrinktų energetikos objektų ir (ar) įrenginių patikrinimo. TPD išvadą raštu pateikia reguliuojamai įmonei per 5 darbo dienas nuo investicijų projekto techninio vertinimo išvados užregistravimo Tarybos dokumentų valdymo sistemoje.“

32. Pripažinti netekusiu galios 78 punktą.

33. Pakeisti 81 punktą ir jį išdėstyti taip:

81. Taryba gali nederinti investicijos arba derinti investiciją mažesne, nei prašoma verte:

81.1. Jeigu reguliuojama įmonė per nustatytą laiką nepateikia Tarybai investiciją pagrindžiančios informacijos arba pateikta informacija yra nepakankama Tarybai, kad įsitikinti investicijos pagrįstumu.

81.2. Jeigu buvo pasirinkti neefektyvūs techniniai sprendimai.

81.3 Jeigu investicija neatitinka vieno arba kelių Aprašo 10 priede, Aprašo 45 punkte bei 46 punkte (jeigu taikoma) nustatytų kriterijų.“

34. Pakeisti 92 punktą ir jį išdėstyti taip:

92. Teikdama prašymą derinti OPEX projektą, reguliuojamoji įmonė turi pateikti Aprašo 14 priede nurodytą informaciją ir užpildytą Aprašo 13 priedą.“

35. Pripažinti netekusiu galios 94 punktą.

36. Pakeisti 97 punktą ir jį išdėstyti taip:

97. Aprašo 96 punkte nurodytiems ir techniniam vertinimui atrinktiems OPEX projektams reguliuojamoji įmonė per 15 darbo dienų nuo Tarybos rašto apie sprendimą atlikti OPEX projekto techninį vertinimą, pateikto Aprašo 95 punkte nustatyta tvarka, gavimo dienos turi pateikti Aprašo 13 priede nurodytus pagrindžiančius dokumentus bei informaciją techninio OPEX projekto pagrindimo vertinimui atlikti.“

37. Pakeisti 10 priedą ir išdėstyti jį nauja redakcija (pridedama).

38. Papildyti 11 priedu (pridedama).

39. Papildyti 12 priedu (pridedama).

40. Papildyti 13 priedu (pridedama).

41. Papildyti 14 priedu (pridedama).

42. Papildyti 15 priedu (pridedama).

 

 

 

 

 

Tarybos pirmininkas