Projektas

 

 

LIETUVOS RESPUBLIKOS

EKONOMINIŲ IR KITŲ TARPTAUTINIŲ SANKCIJŲ ĮGYVENDINIMO ĮSTATYMO NR. IX-2160 PAKEITIMO

ĮSTATYMAS

 

2022 m.                  d. Nr.

Vilnius

 

1 straipsnis. Lietuvos Respublikos ekonominių ir kitų tarptautinių sankcijų įgyvendinimo įstatymo Nr. IX-2160 nauja redakcija

Pakeisti Lietuvos Respublikos ekonominių ir kitų tarptautinių sankcijų įgyvendinimo įstatymą Nr. IX-2160 ir jį išdėstyti taip:

 

„LIETUVOS RESPUBLIKOS

TARPTAUTINIŲ SANKCIJŲ

Į S T A T Y M A S

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1 straipsnis. Įstatymo paskirtis

1. Šis įstatymas skirtas užtikrinti Lietuvos Respublikos nacionalinio saugumo ir užsienio politikos interesus įgyvendinant Lietuvos Respublikos tarptautinius įsipareigojimus, Europos Sąjungos bendrąją užsienio ir saugumo politiką, taip pat prisidedant prie taikos, stabilumo ir teisės viršenybės palaikymo pasaulyje, tarptautinės bendruomenės kovos su tarptautiniu terorizmu, žmogaus teisių pažeidimais, teritoriniais, etniniais ir religiniais konfliktais kitose valstybėse.

2. Šis įstatymas nustato pasiūlymų dėl tarptautinių sankcijų teikimo, Europos Sąjungos nustatytų sankcijų, Jungtinių Tautų ir kitų tarptautinių organizacijų, kurių narė yra Lietuvos Respublika arba kuriose dalyvauja Lietuvos Respublika, nustatytų sankcijų įgyvendinimo bendrąsias sąlygas Lietuvos Respublikoje.

3. Šio įstatymo nuostatos taikomos ir Lietuvos Respublikos piliečių, nuolatinių gyventojų, taip pat juridinių asmenų, subjektų ar organizacijų, įsteigtų ar įregistruotų pagal Lietuvos Respublikos teisę (toliau Lietuvos Respublikos fiziniai ir juridiniai asmenys, Lietuvos Respublikos jurisdikcijai priklausantys fiziniai ir juridiniai asmenys) veiksmams ir (arba) neveikimui užsienio valstybių teritorijose, neatsižvelgiant į tai, ar užsienio valstybės įgyvendina sankcijas, kurias įgyvendina Lietuvos Respublika, ar ne.

4. Kitų įstatymų nuostatos šio įstatymo reglamentuojamiems santykiams taikomos tiek, kiek jų nereglamentuoja šis įstatymas.

 

2 straipsnis. Pagrindinės šio įstatymo sąvokos

1. Subjektas, kuriam taikomos sankcijos – valstybė ar jos dalis, teritorija (specialaus statuso zona), fizinis arba juridinis asmuo; bet kokia kita organizacija arba fizinių ar juridinių asmenų grupė ir (ar) organizacijų grupė.

2. Tarptautinės sankcijosEuropos Sąjungos teisės aktais, Jungtinių Tautų ir kitų tarptautinių organizacijų, kurių narė yra Lietuvos Respublika arba kuriose dalyvauja Lietuvos Respublika, sprendimais, kurie Lietuvos Respublikoje taikomi tiesiogiai arba įgyvendinami šio įstatymo nustatyta tvarka, nustatytos sankcijos.

 

3 straipsnis. Tarptautinių sankcijų rūšys

Lietuvos Respublikoje įgyvendinamos ekonominės, finansinės, politinės, susisiekimo, socialinės, taip pat kitokius apribojimus ir įpareigojimus nustatančios tarptautinės sankcijos.

 

4   straipsnis. Tarptautinių sankcijų privalomumas

1.  Lietuvos Respublikoje įgyvendinamų tarptautinių sankcijų šio įstatymo ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka privalo laikytis ir jas įgyvendinti visi Lietuvos Respublikos jurisdikcijai priklausantys fiziniai ir juridiniai asmenys.

2. Visi Lietuvos Respublikos jurisdikcijai priklausantys fiziniai ir juridiniai asmenys privalo imtis veiksmų, kurie privalomi Lietuvos Respublikoje įgyvendinamomis tarptautinėmis sankcijomis, ir (arba) susilaikyti nuo bet kokių veiksmų, jei dėl to būtų nesilaikoma ar išvengiama Lietuvos Respublikoje įgyvendinamomis tarptautinėmis sankcijomis nustatytų apribojimų ir įpareigojimų.

 

II SKYRIUS

TARPTAUTINIŲ SANKCIJŲ INICIJAVIMAS IR ĮGYVENDINIMAS

 

5 straipsnis. Pasiūlymų dėl tarptautinių sankcijų teikimas

Užsienio reikalų ministerija savo iniciatyva, šio įstatymo 11 straipsnio 1 dalyje nurodytos Komisijos ar šio įstatymo 12 straipsnyje nurodytų atsakingų institucijų siūlymu, Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka rengia ir teikia pasiūlymus Europos Sąjungai,  Jungtinėms Tautoms ir kitoms tarptautinėms organizacijoms, kurių narė yra Lietuvos Respublika arba kuriose dalyvauja Lietuvos Respublika, nustatyti, keisti ar atšaukti tarptautines sankcijas.

 

6 straipsnis. Tarptautinių sankcijų įgyvendinimo apimtis

1.  Tarptautinės sankcijos, nustatytos tiesiogiai taikomais Europos Sąjungos teisės aktais, įgyvendinamos visa apimtimi. Prireikus Užsienio reikalų ministerija, savo iniciatyva ar šio įstatymo 12 straipsnyje nurodytų atsakingų institucijų siūlymu, rengia ir teikia Lietuvos Respublikos Vyriausybei tinkamam tarptautinių sankcijų įgyvendinimui reikalingų Lietuvos Respublikos teisės aktų projektus.

2. Tarptautinės sankcijos, nustatytos Jungtinių Tautų Saugumo Tarybos rezoliucijomis, Lietuvos Respublikoje įgyvendinamos visa apimtimi ir tiesiogiai. Tarptautinės sankcijos, nustatytos Jungtinių Tautų Saugumo Tarybos rezoliucijomis įsteigtų sankcijų komitetų sprendimais, Lietuvos Respublikoje įgyvendinamos tiesiogiai taikomais Europos Sąjungos teisės aktais arba prireikus Užsienio reikalų ministerija, savo iniciatyva ar šio įstatymo 12 straipsnyje nurodytų atsakingų institucijų siūlymu, rengia ir teikia Vyriausybei tinkamam tarptautinių sankcijų įgyvendinimui reikalingų Lietuvos Respublikos teisės aktų projektus.

3. Jei tarptautinių organizacijų nustatytų tarptautinių sankcijų įgyvendinimas, kuris yra privalomas pagal Lietuvos Respublikos tarptautinius įsipareigojimus, yra nesuderinamas su įsipareigojimais pagal Europos Sąjungos teisę, dėl šių sankcijų įgyvendinimo turi būti sprendžiama vadovaujantis Europos Sąjungos teise.

4. Jungtinių Tautų Generalinės Asamblėjos, Europos saugumo ir bendradarbiavimo organizacijos, kitų tarptautinių organizacijų, kurių narė yra Lietuvos Respublika arba kuriose ji dalyvauja, rekomenduojamas tarptautines sankcijas Lietuvos Respublika įgyvendina, atsižvelgdama į tai, ar jas įgyvendinti yra būtina norint pasiekti šio įstatymo 1 straipsnyje nustatytus tikslus.  Užsienio reikalų ministerija, savo iniciatyva ar šio įstatymo 12 straipsnyje nurodytų atsakingų institucijų siūlymu, rengia ir teikia Vyriausybei rekomenduojamų tarptautinių sankcijų įgyvendinimui reikalingų Lietuvos Respublikos teisės aktų projektus.

 

7 straipsnis. Tarptautinių sankcijų įgyvendinimo išimtys ir išimčių teikimas

 

1. Jeigu tarptautines sankcijas nustatančiuose tiesiogiai taikomuose Europos Sąjungos teisės aktuose, tarptautinių organizacijų sprendimuose yra numatytos jų įgyvendinimo išimtys ir (arba) nustatyti kriterijai dėl leidimų netaikyti tarptautinių sankcijų nustatytų apribojimų ir įpareigojimų suteikimo, juos taikančias institucijas paskiria ir jų taikymo tvarką nustato Lietuvos Respublikos Vyriausybė.

 

III SKYRIUS

TARPTAUTINIŲ SANKCIJŲ POVEIKIS SANDORIAMS IR PRIEVOLĖMS.  LAIKINOJO ADMINISTRATORIAUS PASKYRIMAS, TURTO REALIZAVIMAS

 

8 straipsnis. Draudimas sudaryti ir vykdyti sandorius ir prievoles, jų nevykdymo teisinės pasekmės

1. Draudžiama sudaryti sandorius, kurių vykdymas prieštarautų Lietuvos Respublikoje įgyvendinamoms tarptautinėms sankcijoms tokie sandoriai yra niekiniai ir negalioja.

2. Draudžiama tarptautinių sankcijų įgyvendinimo laikotarpiu vykdyti sandorius, kurių vykdymas prieštarauja Lietuvos Respublikoje įgyvendinamoms tarptautinėms sankcijoms.

3. Draudžiama prisiimti naujas prievoles, kurių vykdymas prieštarautų Lietuvos Respublikoje įgyvendinamoms tarptautinėms sankcijoms.

4. Draudžiama tarptautinių sankcijų įgyvendinimo laikotarpiu vykdyti prievoles, kurių vykdymas prieštarauja Lietuvos Respublikoje įgyvendinamoms tarptautinėms sankcijoms.

5. Fiziniams ir juridiniams asmenims už sandorių ir prievolių nevykdymą dėl tarptautinių sankcijų įgyvendinimo civilinė atsakomybė netaikoma arba jie atleidžiami nuo jos Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka.

6. Vykdant šį įstatymą teisėtais institucijų veiksmais sukelti fizinių ir juridinių asmenų nuostoliai neatlyginami.

 

9 straipsnis. Laikinasis administratorius

1. Lietuvos Respublikos finansų ministerija turi teisę paskirti laikinąjį administratorių juridiniam asmeniui, kai jo atžvilgiu, juridinio asmens savininko ar juridinį asmenį kontroliuojančio asmens atžvilgiu, Lietuvos Respublikoje įgyvendinamos tarptautinės sankcijos, ir kai laikinasis administravimas yra būtinas, siekiant išvengti neigiamų socialinių, ekonominių, ekologinių ar kitų svarbių pasekmių visuomenei ar valstybei ir užtikrinti, kad būtų laikomasi šio įstatymo 4 straipsnyje nustatytų reikalavimų. Laikinuoju administratoriumi gali būti paskirtas juridinis asmuo arba fizinis asmuo, kuris nėra šioje dalyje nurodytos atsakingos institucijos tarnautojas.

2. Laikinuoju administratoriumi skiriamam fiziniam asmeniui ar juridinio asmens, kitos organizacijos ar jų padalinio vadovui mutatis mutandis taikomi Lietuvos Respublikos juridinių asmenų nemokumo įstatymo 120 straipsnyje nustatyti nepriekaištingos reputacijos reikalavimai. Be to, laikinuoju administratoriumi skiriamam asmeniui taikomi ir tinkamos kvalifikacijos bei patirties reikalavimai, jo neturi saistyti interesų konfliktas su juridiniu asmeniu, kurį jis administruoja, ir šio straipsnio 1 dalyje nurodyta atsakinga institucija. Laikinuoju administratoriumi skiriamo asmens kvalifikacija ir patirtis vertinamos atsižvelgiant į asmens išsilavinimo lygį ir pobūdį, kvalifikacijos tobulinimą, profesinės veiklos ar darbo patirties pobūdį ir trukmę bei į kitus veiksnius, kurie gali turėti įtakos tinkamam funkcijų atlikimui. 

3. Laikinasis administratorius skiriamas šio straipsnio 1 dalyje nurodytos atsakingos institucijos sprendimu. Ši institucija nustato laikinojo administratoriaus paskyrimo terminą, įgaliojimus, funkcijas ir veiksmus, kuriuos laikinasis administratorius gali atlikti tik šiai institucijai iš anksto pritarus. Šioje dalyje nurodytu sprendimu, kai tai būtina, taip pat gali būti nustatyta, kad laikinai sustabdomi tam tikrų ar visų juridinio asmens organų įgaliojimai ir juos laikinai perima laikinasis administratorius arba kad tam tikriems juridinio asmens organų sprendimams priimti reikia gauti laikinojo administratoriaus pritarimą. Institucija apie priimtą sprendimą dėl laikinojo administratoriaus paskyrimo, pakeitimo ar jo įgaliojimų pasibaigimo privalo ne vėliau kaip kitą darbo dieną pranešti juridinių asmenų registro tvarkytojui, kuris faktą dėl paskirto laikinojo administratoriaus nedelsdamas išviešina juridinių asmenų registre. Sprendime turi būti nurodyta: juridinio asmens pavadinimas, kodas, paskirto  laikinojo administratoriaus vardas ir pavardė, asmens kodas, gyvenamoji vieta (jeigu jis yra fizinis asmuo) ar pavadinimas ir kodas (jeigu jis yra juridinis asmuo).

4. Laikinojo administratoriaus veiklos sąlygos nustatomos laikinojo administravimo paslaugų sutartyje, sudarytoje tarp šio straipsnio 1 dalyje nurodytos atsakingos institucijos ir laikinojo administratoriaus. Šioje sutartyje taip pat nustatomas atlyginimas ir kitos išlaidos (įskaitant išlaidas paslaugų teikėjams) laikinajam administratoriui, atsižvelgiant į laikinojo administratoriaus veiklos mastą, kvalifikaciją ir veiklos terminus. Atlyginimas ir išlaidos (įskaitant išlaidas paslaugų teikėjams) išmokami iš juridinio asmens lėšų. Jeigu juridinis asmuo laikinajam administratoriui nesumoka laiku, laikinajam administratoriui privalo sumokėti šio straipsnio 1 dalyje nurodyta atsakinga institucija, kuri turi teisę reikalauti sumokėtų sumų iš juridinio asmens.

5. Laikinasis administratorius skiriamas ne ilgesniam negu vienų metų laikotarpiui. Išimtiniais atvejais laikinojo administratoriaus paskyrimo terminas šio straipsnio 1 dalyje nurodytos  atsakingos institucijos sprendimu gali būti pratęstas. Laikinasis administratorius gali būti bet kuriuo metu atšaukiamas, išnykus jo paskyrimo poreikiui.

6. Laikinasis administratorius savo nuožiūra turi teisę pasitelkti paslaugų teikėjų (įskaitant teisės, apskaitos, audito, valdymo konsultantus), reikalingų tam, kad būtų galima tinkamai atlikti savo funkcijas.

7. Laikinasis administratorius imasi visų reikalingų veiksmų, siekdamas užtikrinti, kad būtų laikomasi šio įstatymo 4 straipsnyje nustatytų reikalavimų ir kad būtų išvengta šio straipsnio 1 dalyje nurodytų neigiamų pasekmių. Jei tai būtina, laikinasis administratorius turi teisę atidaryti depozitines sąskaitas, kurios būtų naudojamos juridinio asmens veiklos tęstinumui užtikrinti. Iš šiose depozitinėse sąskaitose esančių lėšų draudžiama vykdyti juridinio asmens dalyvių, kurių atžvilgiu Lietuvos Respublikoje įgyvendinamos tarptautinės sankcijos, turtinius reikalavimus.

8. Šio straipsnio 1 dalyje nurodyta atsakinga institucija gali reikalauti, kad laikinasis administratorius šios straipsnio 4 dalyje nurodytoje sutartyje nustatytais terminais jai teiktų informaciją apie juridinio asmens finansinę būklę ir per laikinojo administratoriaus paskyrimo terminą atliktus veiksmus.

9. Laikinasis administratorius privalo savo funkcijas atlikti apdairiai ir sąžiningai. Laikinasis administratorius negali jam suteiktų teisių panaudoti savo asmeniniams ar trečiųjų asmenų poreikiams tenkinti.

10. Šio straipsnio 1 dalyje nurodyta atsakinga institucija turi teisę bet kuriuo metu inicijuoti laikinojo administratoriaus pakeitimą. Laikinasis administratorius turi teisę atsistatydinti šio straipsnio 4 dalyje nurodytoje sutartyje nustatyta tvarka. Jeigu laikinasis administratorius atsistatydina, šio straipsnio 1 dalyje nurodyta atsakinga institucija nedelsdama inicijuoja naujo laikinojo administratoriaus paskyrimą.

11. Šio straipsnio nuostatos mutatis mutandis taikomos ir tais atvejais, kai šio straipsnio 1 dalyje nurodyta atsakinga institucija skiria laikinąjį administratorių turtui, kuris yra įšaldytas, Lietuvos Respublikoje įgyvendinant tarptautines sankcijas. Institucija apie priimtą sprendimą dėl laikinojo administratoriaus paskyrimo, pakeitimo ar jo įgaliojimų pasibaigimo šioje dalyje nurodytam turtui, kuris registruotinas viešajame registre ar kurį apibūdinantys duomenis kaupiami valstybės informacinėje sistemoje, privalo ne vėliau kaip kitą darbo dieną pranešti atitinkamo viešojo registro ir (ar) informacinės sistemos tvarkytojui, kuris faktą dėl paskirto laikinojo administratoriaus nedelsdamas išviešina atitinkamame viešajame registre ir (ar) informacinėje sistemoje.

 

10 straipsnis. Turto realizavimas

Turtas, kuris yra įšaldytas, Lietuvos Respublikoje įgyvendinant tarptautines sankcijas, ir kuris yra greitai gendantis ar galintis greitai prarasti savo prekinę vertę, taip pat kai jo saugojimo, laikymo ar priežiūros išlaidos gali viršyti jo prekinę vertę, šio įstatymo 12 straipsnyje nurodytų atsakingų institucijų sprendimu gali būti realizuojamas Lietuvos Respublikos civilinio proceso kodekse nustatyta areštuoto turto realizavimo tvarka. Kai šio įstatymo 9 straipsnio nustatyta tvarka yra paskirtas laikinasis administratorius, sprendimą dėl turto realizavimo priima laikinasis administratorius. Lėšos, gautos realizavus turtą, laikomos depozitinėje sąskaitoje.

 

IV SKYRIUS

TARPTAUTINIŲ SANKCIJŲ ĮGYVENDINIMO KOORDINAVIMAS IR ĮGYVENDINIMO PRIEŽIŪRA

 

11 straipsnis. Tarptautinių sankcijų įgyvendinimo koordinavimas

1. Pasiūlymams dėl tarptautinių sankcijų nustatymo teikti ir svarstyti, Lietuvos Respublikoje įgyvendinamų tarptautinių sankcijų įgyvendinimo priežiūrai koordinuoti, Vyriausybė sudaro Tarptautinių sankcijų koordinavimo komisiją (toliau – Komisija) ir tvirtina Komisijos darbo tvarkos aprašą. Komisijai vadovauja Lietuvos Respublikos užsienio reikalų ministras ar jo įgaliotas asmuo.

2. Komisija, šio įstatymo 12 straipsnyje nurodytų atsakingų institucijų siūlymu ar savo iniciatyva:

1) teikia rekomendacijas dėl šio įstatymo 5 straipsnyje nurodytų pasiūlymų  nustatyti, keisti ar atšaukti Lietuvos Respublikoje įgyvendinamas tarptautines sankcijas;

2) koordinuoja valstybės institucijų veiklą sankcijų įgyvendinimo srityje ir teikia Vyriausybei pasiūlymus dėl teisinio reguliavimo tobulinimo bei kitų veiksmų, siekiant užtikrinti veiksmingą sankcijų įgyvendinimą;

3) teikia gaires dėl sankcijų įgyvendinimo siekiant užtikrinti vienodą sankcijų įgyvendinimo praktiką.

3. Užsienio reikalų ministerija teikia informaciją apie tarptautinių sankcijų įgyvendinimą Lietuvos Respublikoje Europos Sąjungos institucijoms, Jungtinėms Tautoms ir kitoms tarptautinėms organizacijoms, kurių nustatytos tarptautinės sankcijos yra įgyvendinamos, ir prireikus užsienio valstybių kompetentingoms institucijoms.

 

12 straipsnis. Tarptautinių sankcijų įgyvendinimo priežiūra ir atsakingos institucijos

1. Už tarptautinių sankcijų įgyvendinimo priežiūrą Lietuvos Respublikoje yra atsakingos šios institucijos pagal joms priskirtas reguliavimo sritis:

1)  už finansinių sankcijų (apribojimų disponuoti lėšomis ir ekonominiais ištekliais) įgyvendinimo priežiūrą – Finansinių nusikaltimų tyrimo tarnyba prie Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos, taip pat Lietuvos bankas;

2) už apribojimų atvykti į Lietuvos Respubliką ar keliauti per jos teritoriją tranzitu asmenims, kuriems taikomos tarptautinės sankcijos, priežiūrą – Migracijos departamentas prie Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos;

3) už ekonominių sankcijų (ekonominės veiklos, kuriai taikomos tarptautinės sankcijos, apribojimų, taikomų Lietuvos Respublikos jurisdikcijai priklausantiems fiziniams ir juridiniams asmenims, ir subjektų, kuriems taikomos tarptautinės sankcijos, ekonominės veiklos Lietuvos Respublikoje apribojimų) įgyvendinimo priežiūrą – Ekonomikos ir inovacijų ministerija, Muitinės departamentas prie Finansų ministerijos, taip pat kitos institucijos pagal joms priskirtas reguliavimo sritis;

4) už politinių sankcijų (diplomatinių santykių apribojimų ir kitų politinio ir diplomatinio poveikio priemonių) įgyvendinimo priežiūrą – institucijos pagal joms priskirtas reguliavimo sritis;

5) už susisiekimo sankcijų (ryšių ir susisiekimo su subjektais, kuriems taikomos tarptautinės sankcijos, apribojimų) įgyvendinimo priežiūrą – Susisiekimo ministerija, Lietuvos transporto saugos administracija, taip pat kitos institucijos pagal joms priskirtas reguliavimo sritis;

6) už socialinių sankcijų (kultūrinių, mokslo, švietimo, sporto ir kitokių visuomeninių ryšių su subjektais, kuriems taikomos tarptautinės sankcijos, apribojimų) įgyvendinimo priežiūrą institucijos pagal joms priskirtas reguliavimo sritis.

2. Jei konkrečių tarptautinių sankcijų įgyvendinimas nepatenka į nė vienos institucijos reguliavimo sritį, Vyriausybė paskiria už konkrečių tarptautinių sankcijų įgyvendinimo priežiūrą atsakingą instituciją.

3. Tarptautinių sankcijų įgyvendinimo priežiūros tvarką nustato Lietuvos Respublikos Vyriausybė. Šio straipsnio 1 ir 2 dalyje nurodytos atsakingos institucijos pagal kompetenciją priima sprendimus, nurodytus tarptautines sankcijas nustatančiuose teisės aktuose, atsako į fizinių ir juridinių asmenų paklausimus, susijusius su jų reguliavimo sričiai priskirtinų tarptautinių sankcijų įgyvendinimu Lietuvos Respublikoje, sprendžia dėl išimčių ar leidimų netaikyti apribojimų ir įpareigojimų suteikimo, gauna ir teikia informaciją šio įstatymo 13 straipsnyje nustatyta tvarka.

4. Šio straipsnio 1 ir 2 dalyje nurodytos atsakingos institucijos patvirtina nurodymus dėl tinkamo tarptautinių sankcijų įgyvendinimo priežiūros jų reguliavimo srityje.

5. Šio straipsnio 1 ir 2 dalyje nurodytos atsakingos institucijos gali kreiptis į Komisiją su prašymu pateikti nuomonę dėl sudėtingų klausimų, susijusių su tarptautinių sankcijų įgyvendinimu ir tarptautines sankcijas reglamentuojančių teisės aktų taikymu.

 

13 straipsnis. Informacijos gavimas ir teikimas vykdant tarptautinių sankcijų įgyvendinimo priežiūrą

1. Fiziniai ir juridiniai asmenys Vyriausybės nustatyta tvarka ir terminais privalo teikti šio įstatymo 12 straipsnyje nurodytoms atsakingoms institucijoms priežiūrai atlikti reikalingus duomenis.

2. Šio įstatymo 12 straipsnyje nurodytos atsakingos institucijos Vyriausybės nustatyta tvarka ir terminais Užsienio reikalų ministerijai teikia informaciją apie tarptautinių sankcijų įgyvendinimą, kuri reikalinga pateikti Europos Sąjungos institucijoms, Jungtinėms Tautoms ir kitoms tarptautinėms organizacijoms, kurių nustatytos tarptautinės sankcijos yra įgyvendinamos.

3. Šiame įstatyme nurodytos informacijos pateikimas šio straipsnio 1 ir 2 dalyse nurodytoms institucijoms nelaikomas komercinės ar profesinės paslapties ar kitos konfidencialios informacijos atskleidimu.

4. Šio įstatymo 12 straipsnyje nurodytos atsakingos institucijos privalo saugoti įgyvendinant šį įstatymą sužinotas komercines ar profesines paslaptis ir be fizinio ar juridinio asmens sutikimo gali naudoti jas tik tiems tikslams, dėl kurių jos buvo pateiktos.

5. Duomenys, kurie sudaro valstybės ar tarnybos paslaptį, institucijoms teikiami, šiose institucijose kaupiami ir saugomi Lietuvos Respublikos valstybės ir tarnybos paslapčių įstatymo nustatyta tvarka.

 

VI SKYRIUS

ATSAKOMYBĖ UŽ ĮSTATYMO PAŽEIDIMUS

 

14 straipsnis. Atsakomybė už įstatymo pažeidimus

1. Už šio įstatymo pažeidimus fiziniai ir juridiniai asmenys atsako Lietuvos Respublikos  įstatymų nustatyta tvarka.

2. Jeigu įtariama, kad padarytas šio įstatymo pažeidimas turi administracinio nusižengimo arba nusikalstamos veikos požymių, atsakingos institucijos, nurodytos šio įstatymo 12 straipsnyje, kurių pareigūnams nėra suteikta teisė vykdyti administracinių nusižengimų teiseną arba pradėti ikiteisminį tyrimą, visą turimą informaciją, susijusią su galimai padarytu administraciniu nusižengimu ar nusikalstama veika, nedelsdamos perduoda institucijai, kurios pareigūnams yra suteikta teisė vykdyti administracinių nusižengimų teiseną arba pradėti ikiteisminį tyrimą, ir informuoja apie tai Užsienio reikalų ministeriją.“

 

2 straipsnis. Įstatymo įsigaliojimas, įgyvendinimas ir taikymas

1. Šis įstatymas, išskyrus šio straipsnio 2 dalį, įsigalioja 2022 m.  gegužės 1 d.

2. Lietuvos Respublikos Vyriausybė iki 2022 m. gegužės 1 d. priima šiam įstatymui įgyvendinti būtinus teisės aktus.

3. Kituose įstatymuose pateiktos nuorodos į Lietuvos Respublikos ekonominių ir kitų tarptautinių sankcijų įgyvendinimo įstatymą reiškia nuorodą į Lietuvos Respublikos tarptautinių sankcijų įstatymą.

 

Skelbiu šį Lietuvos Respublikos Seimo priimtą įstatymą.

 

Respublikos Prezidentas