Projektas
KAUNO RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA
SPRENDIMAS
Dėl KAUNO R. VANDŽIOGALOS GIMNAZIJOS NUOSTATŲ PATVIRTINIMO
2024 m. gruodžio 19 d. Nr. TS-
Kaunas
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 15 straipsnio 2 dalies 9 punktu, Lietuvos Respublikos biudžetinių įstaigų įstatymo 5 straipsnio 2 dalimi, 3 dalies 1 punktu, Lietuvos Respublikos švietimo įstatymo 43 straipsnio 3 ir 4 dalimis, Nuostatų, įstatų ar statutų įforminimo reikalavimais, patvirtintais Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2011 m. birželio 29 d. įsakymu Nr. V-1164 „Dėl Nuostatų, įstatų ar statutų įforminimo reikalavimų patvirtinimo“, Kauno rajono savivaldybės taryba nusprendžia:
2. Įgalioti Kauno rajono savivaldybės merą pasirašyti šiuo sprendimu patvirtintus Kauno r. Vandžiogalos gimnazijos nuostatus.
3. Įpareigoti Kauno r. Vandžiogalos gimnazijos direktorių įregistruoti šio sprendimo 1 punkte nurodytus nuostatus iki 2025 m. sausio 31 d. teisės aktų nustatyta tvarka Juridinių asmenų registre ir atlikti kitus su šiuo pavedimu susijusius veiksmus.
4. Nustatyti, kad šio sprendimo 1 punkte nurodyti nuostatai įsigalioja nuo jų įregistravimo Juridinių asmenų registre dienos.
5. Pripažinti netekusiu galios Kauno rajono savivaldybės tarybos 2021 m. rugsėjo 23 d. sprendimą Nr. TS-344 „Dėl Kauno r. Vandžiogalos gimnazijos nuostatų patvirtinimo“, įregistravus šio sprendimo 1 punkte nurodytus nuostatus Juridinių asmenų registre.
Šis sprendimas gali būti skundžiamas savo pasirinkimu Lietuvos administracinių ginčų komisijos Kauno apygardos skyriui (Laisvės al. 36, LT-44240 Kaunas) Lietuvos Respublikos ikiteisminio administracinių ginčų nagrinėjimo tvarkos įstatymo nustatyta tvarka arba Regionų administracinio teismo Kauno rūmams (A. Mickevičiaus g. 8A, LT-44312 Kaunas) Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka per vieną mėnesį nuo jo paskelbimo arba įteikimo suinteresuotam asmeniui dienos.
PATVIRTINTA
Kauno rajono savivaldybės tarybos
2024 m. gruodžio 19 d. sprendimu Nr. TS-
Kauno r. Vandžiogalos GIMNAZIJOS NUOSTATAI
I skyrius
Bendrosios nuostatos
1. Kauno r. Vandžiogalos gimnazijos nuostatai (toliau – Nuostatai) reglamentuoja Kauno r. Vandžiogalos gimnazijos (toliau – Gimnazija) teisinę formą, priklausomybę, savininką, savininko teises ir pareigas įgyvendinančią instituciją, jos kompetenciją, buveinę, grupę, tipą, pagrindinę paskirtį, mokymo kalbą, mokymo formas ir būdus, veiklos teisinį pagrindą, veiklos sritis, rūšis, tikslą, uždavinius, funkcijas, mokymosi pasiekimus įteisinančių dokumentų išdavimą, Gimnazijos teises ir pareigas, veiklos organizavimą ir valdymą, savivaldą, darbuotojų priėmimą į darbą, jų darbo apmokėjimo tvarką, turtą ir lėšas, jų naudojimo tvarką, finansinės veiklos kontrolę ir veiklos priežiūrą, reorganizavimo, likvidavimo ar pertvarkymo tvarką.
2. Gimnazijos oficialusis pavadinimas – Kauno r. Vandžiogalos gimnazija, trumpasis pavadinimas – Vandžiogalos gimnazija. Gimnazija įregistruota Juridinių asmenų registre, kodas 191091039.
3. Mokykla įsteigta 1777 m. kaip parapijinė mokykla. 1932 m. pastatyta pradžios mokykla. 1944 m. įsteigta progimnazija. 1949 m. mokykla tapo septynmete, 1953 m. atidaryta vidurinė mokykla. 2014 m. akredituota vidurinio ugdymo programa. Kauno rajono savivaldybės tarybos 2014 m. birželio 19 d. sprendimu Nr. TS-257 „Dėl Kauno r. Vandžiogalos vidurinės mokyklos tipo pavadinimo pakeitimo ir Kauno r. Vandžiogalos gimnazijos nuostatų patvirtinimo“ pakeistas Kauno r. Vandžiogalos vidurinės mokyklos tipas iš vidurinės mokyklos į Kauno r. Vandžiogalos gimnaziją.
7. Savininko teises ir pareigas įgyvendinanti institucija – Kauno rajono savivaldybės taryba ir meras, kurie:
7.5. skiria ir atleidžia likvidatorių arba sudaro likvidacinę komisiją ir nutraukia jos įgaliojimus;
13. Mokymosi formos ir mokymo proceso organizavimo būdai:
13.1. grupinio mokymosi forma įgyvendinama kasdieniu ir (ar) nuotoliniu mokymo proceso organizavimo būdu;
14. Gimnazijoje vykdomos programos:
15. Mokiniams išduodami mokymosi pasiekimus įteisinantys dokumentai: pažyma, mokymosi pasiekimų pažymėjimas, pažymėjimas, pradinio, pagrindinio, vidurinio ugdymo pasiekimų pažymėjimai, pradinio, pagrindinio išsilavinimo pažymėjimai, brandos atestatai ir brandos atestatų priedai.
16. Gimnazija yra viešas juridinis asmuo, turintis antspaudą su valstybės herbu ir savo pavadinimu, atributiką, turi savarankišką atsiskaitomąją sąskaitą, savo veiklą grindžia Lietuvos Respublikos Konstitucija, Jungtinių Tautų Vaiko teisių konvencija, Lietuvos Respublikos įstatymais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, švietimo, mokslo ir sporto ministro įsakymais, Kauno rajono savivaldybės tarybos sprendimais, kitais teisės aktais ir šiais Nuostatais.
II SKYRIUS
GIMNAZIJOS VEIKLOS SRITIS IR RŪŠYS, tIKSLAS, uŽdaviniai, funkcijos, MOKYMOSI PASIEKIMUS ĮTEISINANČIŲ DOKUMENTŲ IŠDAVIMAS
18. Gimnazijos švietimo veiklos rūšys:
18.1. Pagrindinės veiklos rūšys:
19. Kitos ne švietimo veiklos rūšys:
20. Gimnazijos veiklos tikslas – teikti kokybišką ikimokyklinį, priešmokyklinį, pradinį, pagrindinį, vidurinį ugdymą ir neformalųjį vaikų švietimą, suteikti asmeniui dorinės, sociokultūrinės ir pilietinės brandos pagrindus, bendrąjį raštingumą, technologinio raštingumo pradmenis, ugdyti tautinį sąmoningumą, išugdyti siekimą ir gebėjimą apsispręsti, pasirinkti ir mokytis toliau.
21. Gimnazijos veiklos uždaviniai:
21.1. užtikrinti kokybišką ikimokyklinį, priešmokyklinį ugdymą ir pradinį, pagrindinį ir vidurinį išsilavinimą;
22. Vykdydama jai pavestus uždavinius Gimnazija atlieka šias funkcijas:
22.1. įgyvendina ikimokyklinį, priešmokyklinį, pradinį, pagrindinį, vidurinį ugdymą, individualizuotą pradinio, pagrindinio, vidurinio ugdymo ir neformaliojo vaikų švietimo programas, vadovaudamasi švietimo, mokslo ir sporto ministro tvirtinamomis bendrosiomis programomis, atsižvelgdama į vietos ir Gimnazijos bendruomenės reikmes, konkrečius mokinių mokymo(si) poreikius ir interesus, švietimo stebėsenos informaciją, konkretina ir individualizuoja ugdymo turinį;
22.2. rengia ikimokyklinio, priešmokyklinio, pradinio, pagrindinio ir vidurinio ugdymo programą papildančius bei mokinių poreikius tenkinančius modulius, neformaliojo vaikų švietimo programas, jas pritaiko specialiųjų ugdymosi poreikių turintiems vaikams;
22.3. sudaro mokymosi sutartis ir vykdo jose sutartus įsipareigojimus, užtikrina kokybišką švietimą;
22.4. vykdo vaikų pažangos ir pasiekimų vertinimą švietimo, mokslo ir sporto ministro nustatyta tvarka;
22.5. vykdo pradinio, pagrindinio, vidurinio ugdymo pasiekimų patikrinimą švietimo, mokslo ir sporto ministro nustatyta tvarka;
22.6. išduoda mokymosi pagal pradinio, pagrindinio, vidurinio ugdymo programą pasiekimus įteisinančius dokumentus švietimo, mokslo ir sporto ministro nustatyta tvarka;
22.8. sudaro palankias sąlygas veikti mokinių organizacijoms, skatinančioms mokinių dorovinį, tautinį, pilietinį sąmoningumą, patriotizmą, puoselėjančioms kultūrinę ir socialinę brandą, padedančioms tenkinti saviugdos ir saviraiškos poreikius;
22.9. teikia informacinę, psichologinę, socialinę pedagoginę, specialiąją pedagoginę pagalbą, specialiąją pagalbą, vykdo vaikų ir mokinių sveikatos priežiūrą, minimalios priežiūros priemones;
22.10. įvertina mokinių specialiuosius ugdymosi poreikius, teikia švietimo pagalbą ir organizuoja ugdymą teisės aktų nustatyta tvarka;
22.11. sudaro galimybes mokiniams dalyvauti švietimo, mokslo ir sporto ministro nustatytus kokybės kriterijus atitinkančiose, socialines ir emocines kompetencijas ugdančiose, smurto, patyčių, psichiką veikiančių medžiagų vartojimo ar kitose prevencinėse programose;
22.12. organizuoja tėvų (globėjų, rūpintojų) (toliau – tėvai) pageidavimu jų mokamas papildomas paslaugas (klubus, būrelius, stovyklas, ekskursijas ir kita) teisės aktų nustatyta tvarka;
22.15. užtikrina higienos normas, teisės aktų reikalavimus atitinkančią sveiką, saugią mokymosi ir darbo aplinką;
22.16. kuria ugdymo turinio reikalavimams įgyvendinti reikiamą edukacinę aplinką ir materialinę bazę, vadovaudamasi švietimo, mokslo ir sporto ministro patvirtintais teisės aktais;
22.18. organizuoja mokinių pavėžėjimą į Gimnaziją ir iš jos įstatymų ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka;
22.19. planuoja ir organizuoja veiklas bendradarbiaudama su seniūnijos ir kitomis švietimo, kultūros ir sporto įstaigomis ir organizacijomis;
22.21. viešai skelbia informaciją apie Gimnazijos veiklą švietimo, mokslo ir sporto ministro įsakymų ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka;
III SKYRIUS
GIMNAZIJOS TEISĖS IR PAREIGOS
23. Gimnazija, įgyvendindama jai pavestus tikslus ir uždavinius, atlikdama jai paskirtas funkcijas, turi teisę:
23.5. teikti atlygintinas paslaugas, kurių kainas tvirtina Gimnazijos savininko teises ir pareigas įgyvendinanti institucija;
23.7. gauti iš valstybės ir savivaldybių institucijų bei įstaigų informaciją, išvadas, pasiūlymus ir kitokią medžiagą, kurios reikia sprendžiant Gimnazijos teikiamų paslaugų klausimus;
23.8. kreiptis į savininko teises ir pareigas įgyvendinančią instituciją dėl Gimnazijos nuostatų pildymo ir keitimo;
24. Gimnazijos pareigos:
24.3. užtikrinti sveiką ir saugią aplinką, užkertančią kelią smurto, patyčių, prievartos apraiškoms ir žalingiems įpročiams, mokymo sutarties sudarymą ir sutartų įsipareigojimų vykdymą;
24.5. informuoti tėvus apie jų vaiko būklę, ugdymo ir ugdymosi poreikius, pažangą, mokyklos lankymą ir elgesį;
24.6. informuoti Valstybės vaiko teisių apsaugos ir įvaikinimo tarnybą prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos apie atvejus, kai mokinio tėvai neužtikrina vaiko pareigos mokytis iki 16 metų;
iv SKYRIUS
Gimnazijos VEIKLOS ORGANIZAVIMAS IR VALDYMAS
25. Gimnazijos veikla organizuojama pagal Gimnazijos direktoriaus patvirtintus planus:
25.1. Gimnazijos strateginį planą, kuriam yra pritarusios Gimnazijos taryba ir Savivaldybės vykdomoji institucija, ir kuris suderintas su Savivaldybės administracijos Kultūros, švietimo ir sporto skyriaus vedėju;
26. Gimnazijai vadovauja direktorius. Direktorius į pareigas skiriamas ir atleidžiamas Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka.
27. Direktorius, nepasibaigus jo kadencijai, gali būti atšaukiamas iš pareigų teisės aktų nustatyta tvarka tik dėl šių priežasčių:
28. Direktorius:
28.3. organizuoja Gimnazijos veiklos įsivertinimą ir stebėseną, analizuoja išteklių būklę ir atsako už Gimnazijos veiklos rezultatus. Teikia Gimnazijos bendruomenei ir Gimnazijos tarybai svarstyti Gimnazijos metų veiklos ataskaitą;
28.5. tvirtina Gimnazijos mokytojų ir darbuotojų pareigybių aprašymus, Lietuvos Respublikos darbo kodekso ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka priima į darbą ir atleidžia iš jo Gimnazijos darbuotojus, įgyvendina personalo valdymo priemones, sudaro galimybes ir skatina darbuotojus, užtikrina jų profesinį tobulėjimą ir Pedagogų etikos kodekso normų laikymąsi;
28.6. nustato Gimnazijos darbuotojų darbo apmokėjimo sistemą, jei Gimnazijoje nėra sudaryta kolektyvinė sutartis;
28.7. suderinęs su Gimnazijos taryba ir darbuotojų atstovais tvirtina Gimnazijos darbo tvarkos taisykles, jose nustato vaikų ir kitų lankytojų teises, pareigas ir atsakomybę;
28.8. vadovauja kuriant lyderystės ugdymui kultūrą, išlaikant ir stiprinant kiekvienam mokiniui mokytis ir savo galimybėms atskleisti palankią aplinką;
28.9. kreipiasi dėl minimalios priežiūros priemonių vaikui skyrimo pagal Vaiko minimalios ir vidutinės priežiūros įstatymo numatytą tvarką;
28.10. priima mokinius į Gimnaziją savininko teises ir pareigas įgyvendinančios institucijos nustatyta tvarka, sudaro mokymo sutartis teisės aktų nustatyta tvarka;
28.11. leidžia įsakymus, kontroliuoja jų vykdymą, užtikrina, kad būtų laikomasi Lietuvos Respublikos įstatymų, kitų teisės aktų ir Nuostatų;
28.14. siekdamas efektyvaus įstaigos valdymo, ugdymo kokybės ir mokinių saugumo užtikrina Gimnazijos bendradarbiavimą su kitomis vietovėje veikiančiomis įstaigomis bei organizacijomis;
28.16. inicijuoja Gimnazijos savivaldos institucijų sudarymą ir kartu sprendžia svarbiausius įstaigos veiklos klausimus;
28.18. teisės aktų nustatyta tvarka valdo, naudoja Gimnazijos turtą, lėšas ir jais disponuoja, rūpinasi intelektiniais, materialiniais, finansiniais, informaciniais ištekliais, užtikrina jų optimalų vykdymą ir naudojimą;
28.19. rengia Gimnazijos direktoriaus metų veiklos ataskaitą ir teikia Gimnazijos bendruomenei ir Gimnazijos tarybai svarstyti bei viešai skelbia Gimnazijos interneto svetainėje;
28.20. bendradarbiauja su mokinių tėvais, pagalbą mokiniui, mokytojui ir mokyklai teikiančiomis įstaigomis, Savivaldybės administracijos struktūriniais padaliniais, teritorine policija, socialinių paslaugų ir sveikatos įstaigomis, Savivaldybės administracijos vaiko gerovės komisija ir kitomis institucijomis, dirbančiomis vaiko teisių apsaugos srityje, seniūnijoje veikiančiomis įstaigomis bei organizacijomis;
29. Gimnazijos direktoriaus komandiruočių, atostogų, laikino nedarbingumo ir kitais nebuvimo darbe atvejais jo funkcijas vykdo direktoriaus pavaduotojas ugdymui, jam nesant – kitas teisės aktų nustatyta tvarka paskirtas darbuotojas.
30. Gimnazijoje metodinei veiklai organizuoti sudaroma Metodinė taryba ir metodinės grupės, kurių veiklą koordinuoja direktoriaus pavaduotojas ugdymui.
32. Metodinei tarybai vadovauja tarybos narių išrinktas pirmininkas, kuris renkamas trejiems metams atviru balsavimu balsų dauguma.
34. Metodinės tarybos posėdžiai kviečiami ne rečiau kaip kartą per ketvirtį. Posėdis teisėtas, jei jame dalyvauja ne mažiau kaip du trečdaliai narių. Nutarimai priimami atviru balsavimu, balsų dauguma. Esant vienodam balsų skaičiui, lemia metodinės tarybos pirmininko balsas.
35. Į Metodinės tarybos pasitarimus gali būti kviečiami Gimnazijos pagalbos vaikui, sveikatos priežiūros specialistai, Gimnazijos savivaldos institucijų atstovai.
36. Metodinės tarybos funkcijos:
36.2. inicijuoja pedagoginių inovacijų diegimą Gimnazijoje, svarsto ugdymo turinio formavimo ir jo įgyvendinimo, vertinimo ir įsivertinimo klausimus;
36.3. teikia siūlymus Mokytojų tarybai, Gimnazijos direktoriui dėl ugdymo turinio formavimo ir ugdymo organizavimo gerinimo;
36.4. inicijuoja bei skatina pedagoginių ir metodinių naujovių bei gerosios patirties sklaidą, mokytojų bendradarbiavimą;
37. Metodinės grupės sudaromos iš mokomųjų dalykų mokytojų pagal ugdymo sritis, švietimo pagalbos specialistų, klasių vadovų.
38. Metodinės grupės pirmininkas ir sekretorius renkami iš metodinės grupės narių atviru balsavimu dvejiems metams balsų dauguma. Siūlyti kandidatus arba kelti savo kandidatūrą turi teisę kiekvienas narys; pirmininkas atstovauja metodinei grupei, organizuoja metodinės grupės veiklą, pirmininkauja posėdžiuose, telkia narius metodinės grupės tikslams siekti ir uždaviniams įgyvendinti.
40. Posėdžiai vyksta pagal metodinės grupės veiklos planą arba esant reikalui. Darbą organizuoja, posėdžius kviečia grupės pirmininkas. Nutarimai priimami atviru balsavimu balsų dauguma. Esant vienodam balsų skaičiui, lemia grupės pirmininko balsas.
41. Posėdžiuose mokytojai, švietimo pagalbos specialistai aptaria metodinės veiklos prioritetus, planuoja ugdymo turinį (aptaria programas, mokymo(si) metodus, kontekstą, vadovėlius, mokymo(si) priemones bei jų naudojimą; įvertina ugdymo(si) procese sukauptą patyrimą, susitaria dėl vertinimo būdų, pritaiko ugdymo turinį individualioms reikmėms), nagrinėja praktinę veiklą ir dalijasi gerąja patirtimi, plėtoja profesinės veiklos kompetencijas, suderintas su Gimnazijos strateginiais tikslais, siekia mokinių ir Gimnazijos pažangos.
42. Metodinės grupės teikia siūlymus Gimnazijos tarybai, Gimnazijos direktoriui dėl ugdymo turinio formavimo ir ugdymo organizavimo gerinimo.
V SKYRIUS
MOKYKLOS SAVIVALDA
44. Gimnazijos savivalda grindžiama švietimo tikslais, Gimnazijoje vykdomomis švietimo programomis ir susiklosčiusiomis tradicijomis. Gimnazijos savivaldos institucijos kolegialiai svarsto Gimnazijos veiklos ir finansavimo klausimus ir pagal kompetenciją, apibrėžtą Nuostatuose, priima nutarimus, sprendimus, atlieka visuomeninę Gimnazijos valdymo priežiūrą.
45. Gimnazijos taryba (toliau – Taryba) yra aukščiausioji Gimnazijos savivaldos institucija. Taryba telkia Gimnazijos mokinius, mokinių tėvus, mokytojus ir vietos bendruomenės atstovus demokratiniam Gimnazijos valdymui, padeda spręsti Gimnazijai aktualius klausimus, atstovauja teisėtiems Gimnazijos interesams.
46. Tarybos nariu gali būti asmuo, turintis žinių ir gebėjimų, padedančių siekti švietimo įstaigos strateginių tikslų ir įgyvendinti švietimo įstaigos misiją. Tarybos nariu negali būti Gimnazijos direktorius, valstybės politikai, politinio (asmeninio) pasitikėjimo valstybės tarnautojai.
47. Taryba renkama trejiems metams. Tarybą sudaro 2 tėvai, išrinkti Tėvų taryboje, 2 mokytojai – Mokytojų taryboje, 2 mokiniai – Mokinių taryboje. Vieną vietos bendruomenės atstovą dalyvauti Tarybos darbe pakviečia Gimnazijos direktorius. Nutrūkus Tarybos nario įgaliojimams pirma laiko, naujas narys renkamas atitinkamos bendruomenės grupės narių susirinkime.
49. Tarybos nariai atviru balsavimu Tarybos posėdyje išrenka pirmininką, sekretorių. Pirmininkas organizuoja Tarybos veiklą.
50. Tarybos posėdžiai organizuojami ne rečiau kaip 2 kartus per metus. Teisę sušaukti neeilinį Tarybos posėdį turi Gimnazijos direktorius arba ne mažiau kaip du trečdaliai Tarybos narių. Tarybos posėdis yra teisėtas, jeigu jame dalyvauja ne mažiau kaip du trečdaliai visų jos narių. Nutarimai priimami posėdyje dalyvaujančiųjų balsų dauguma. Esant balsų po lygiai, lemiamą balsą turi Tarybos pirmininkas. Tarybos nutarimai įteisinami Gimnazijos direktoriaus įsakymais.
51. Gimnazijos direktorius Tarybos posėdžiuose gali dalyvauti kviestinio nario teisėmis. Į Tarybos posėdžius gali būti kviečiami Gimnazijos bendruomenės nariai, organizacijų ir įstaigų atstovai be balso teisės.
52. Tarybos funkcijos:
52.2. pritaria Gimnazijos strateginiam planui, ugdymo planui ir metų veiklos planui, vidaus darbo tvarkos taisyklėms, kitiems Gimnazijos veiklą reglamentuojantiems dokumentams, teikiamiems Gimnazijos direktoriaus;
52.3. teikia siūlymus Gimnazijos direktoriui dėl Nuostatų pakeitimo ir papildymo, Gimnazijos vidaus struktūros tobulinimo;
52.5. išklauso Gimnazijos metų veiklos ataskaitas ir teikia siūlymus Gimnazijos direktoriui dėl Gimnazijos veiklos tobulinimo;
52.6. įvertinusi Gimnazijos vadovo metų veiklos užduočių įgyvendinimo ataskaitą ir Gimnazijos bendruomenės narių siūlymus, priima sprendimą dėl vadovo metų veiklos užduočių įvertinimo ir pateikia jį Gimnazijos savininko teises ir pareigas įgyvendinančiai institucijai;
52.7. teikia siūlymus savininko teises ir pareigas įgyvendinančiai institucijai dėl Gimnazijos materialinio aprūpinimo, veiklos tobulinimo;
52.8. svarsto Metodinės tarybos, Tėvų tarybos, Mokinių tarybos ar bendruomenės narių iniciatyvas ir teikia siūlymus Gimnazijos direktoriui;
53. Mokytojų taryba – nuolat veikianti Gimnazijos savivaldos institucija mokytojų profesiniams ir bendriesiems ugdymo klausimams spręsti. Ją sudaro 7 gimnazijoje dirbantys pedagoginiai darbuotojai, renkami trejiems metams. Gimnazijos direktorius negali būti mokytojų tarybos nariu. Mokytojų tarybos sudėtį tvirtina Gimnazijos direktorius.
55. Mokytojų tarybos nariai atviru balsavimu balsų dauguma trejiems metams renka Mokytojų tarybos pirmininką ir sekretorių.
56. Mokytojų tarybos pirmininkas, sekretorius ar narys prieš terminą netenka savo įgaliojimų, kai atsistatydina arba kai savo elgesiu pažeidžia Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro patvirtinto pedagogų etikos kodekso reikalavimus. Nutrūkus pirmininko, sekretoriaus ar nario įgaliojimams pirma laiko, naujas Mokytojų tarybos pirmininkas, sekretorius ar narys renkamas bendra tvarka esamos kadencijos likusiam laikotarpiui.
57. Mokytojų tarybos posėdžiai šaukiami ne rečiau kaip 3 kartus per metus. Prireikus gali būti kviečiamas neeilinis posėdis. Posėdžio šaukimo iniciatyvos teisę turi Mokytojų tarybos pirmininkas Mokytojų tarybos nutarimu, Gimnazijos direktorius, Gimnazijos direktoriaus pavaduotojas ugdymui.
58. Posėdis yra teisėtas, jei jame dalyvauja du trečdaliai Mokytojų tarybos narių. Nutarimai priimami posėdyje dalyvaujančių narių balsų dauguma. Jei balsai pasiskirsto tolygiai, sprendimą lemia pirmininko balsas. Į posėdžius stebėtojo teisėmis gali būti kviečiami vietos savivaldos ir vietos bendruomenės atstovai.
59. Mokytojų tarybos funkcijos:
59.1. aptaria švietimo politikos įgyvendinimo klausimus, praktinius pedagoginės veiklos tobulinimo būdus, mokytojo profesijos kompetencijos tobulinimo galimybes;
59.4. aptaria vaikų sveikatos, socialinės paramos, ugdymo(-si), prevencinės veiklos, poilsio, mitybos, saugumo klausimus;
59.6. nustato mokytojų bendravimo ir bendradarbiavimo būdus, ryšių palaikymo ir tėvų informavimo principus;
59.7. nustato mokinių pažangos ir pasiekimų vertinimo, informacijos rinkimo ir panaudojimo tvarką, atsiskaitymo formas;
60. Mokytojų tarybos pirmininkas informuoja Mokytojų tarybą apie posėdžiuose priimtų sprendimų vykdymą.
61. Mokinių taryba – nuolat veikianti aukščiausia mokinių savivaldos institucija, atstovaujanti visų Gimnazijos mokinių interesams. Jos narių skaičių, formavimo būdą ir veiklos kadencijos trukmę nustato Gimnazijos direktorius. Mokinių tarybos nariai – klasių susirinkimų deleguoti atstovai, išrinkti 5-8 klasių ir I-IV gimnazijos klasių mokinių susirinkimuose atviru balsavimu. Išvykus Mokinių tarybos nariui, naujas narys renkamas laikantis tos pačios tvarkos. Mokinių tarybai vadovauja Mokinių tarybos narių išrinktas pirmininkas.
62. Mokinių taryba:
62.1. inicijuoja ir padeda organizuoti Gimnazijos renginius, akcijas, vykdyti prevencines programas, projektus, socialinę veiklą, rūpinasi drausme ir tvarka Gimnazijoje, kuria teigiamą Gimnazijos įvaizdį;
62.2. teisės aktų nustatyta tvarka dalyvauja rengiant Gimnazijos veiklą reglamentuojančius dokumentus;
62.3. teikia siūlymus dėl mokymo organizavimo, neformaliojo vaikų švietimo programų plėtros, socialinės veiklos;
63. Klasėse renkami klasių seniūnai. Jie renkami vieneriems mokslo metams klasės mokinių susirinkime atviru balsavimu. Klasių seniūnai:
64. Tėvų taryba – Gimnazijos savivaldos institucija, atstovaujanti tėvų interesams ir sprendžianti tėvams aktualias problemas. Ją sudaro klasių tėvų komitetų (toliau – Komitetas) vadovai. Tėvų taryba renkama vieniems metams.
65. Tėvų tarybos nario kadencijų skaičius tam pačiam asmeniui neribojamas. Tėvų tarybos nario įgaliojimai prasideda, kai į pirmąjį posėdį susirenka išrinkti Tėvų tarybos nariai ir baigiasi, kai į pirmąjį posėdį susirenka naujai kadencijai išrinkti Tėvų tarybos nariai. Nutrūkus Tėvų tarybos nario įgaliojimams pirma laiko, į jo vietą išrenkamas naujas atstovas iš to Komiteto, kurio įgaliojimai nutrūko anksčiau laiko.
66. Tėvų tarybos nariai atviru balsavimu balsų dauguma pirmajame posėdyje renka Tėvų tarybos pirmininką ir sekretorių.
67. Tėvų tarybos posėdžius kviečia pirmininkas. Tėvų tarybos posėdžiai organizuojami ne rečiau kaip du kartus per mokslo metus. Posėdis yra teisėtas, jeigu jame dalyvauja ne mažiau kaip du trečdaliai Tėvų tarybos narių. Nutarimai priimami Tėvų tarybos posėdyje dalyvaujančiųjų narių balsų dauguma. Esant balsų po lygiai, lemiamą balsą turi Tėvų tarybos pirmininkas. Nutarimai yra teisėti, jei jie neprieštarauja teisės aktams.
68. Tėvų taryba aptaria aktualius klausimus, padeda Gimnazijos administracijai spręsti iškilusias problemas, teikia siūlymus Gimnazijos tarybai ir direktoriui.
69. Mokinių ugdymo organizavimo, elgesio, lankomumo, saugumo užtikrinimo ir kitais tėvams aktualiais klausimais Gimnazijos direktorius gali organizuoti Tėvų tarybos pasitarimus.
70. Klasėse veikia tėvų savivaldos institucijos – Komitetai. Komitetą sudaro visų tos klasės mokinių tėvai. Komitetui vadovauja susirinkime balsų dauguma išrinktas vadovas. Komiteto vadovo kadencija – vieneri mokslo metai. Komitetas aptaria su klasės vadovu lankomumo, elgesio, pažangumo, saugumo, maitinimo, informacijos gavimo apie mokinius klausimus, padeda organizuoti renginius, išvykas, kurti edukacinę aplinką, vykdyti profesinį orientavimą, teikia siūlymus Tėvų tarybai.
VI SKYRIUS
DARBUOTOJŲ PRIĖMIMAS Į DARBĄ, JŲ DARBO APMOKĖJIMO TVARKA IR ATESTACIJA
72. Darbuotojai į darbą Gimnazijoje priimami ir atleidžiami iš jo Lietuvos Respublikos darbo kodekso ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.
73. Gimnazijos darbuotojams už darbą mokama Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.
74. Gimnazijos mokytojai, švietimo pagalbą teikiantys specialistai atestuojasi ir kvalifikaciją tobulina švietimo, mokslo ir sporto ministro nustatyta tvarka.
VII SKYRIUS
GIMNAZIJOS TURTAS, LĖŠOS, JŲ NAUDOJIMO TVARKA, FINANSINĖS
VEIKLOS KONTROLĖ IR MOKYKLOS VEIKLOS PRIEŽIŪRA
76. Gimnazija valdo Savivaldybės perduotą turtą, naudoja ir disponuoja juo teisės aktų nustatyta tvarka.
77. Gimnazijos lėšos:
76.1. valstybės biudžeto specialiųjų tikslinių dotacijų savivaldybės biudžetui skirtos lėšos ir Savivaldybės biudžeto lėšos, skiriamos pagal patvirtintas sąmatas;
76.3. fondų, organizacijų, kitų juridinių ir fizinių asmenų dovanotos ar kitaip teisėtais būdais perduotos lėšos, tikslinės paskirties lėšos pagal pavedimus;
78. Gimnazija finansinę apskaitą organizuoja ir finansinę atskaitomybę tvarko teisės aktų nustatyta tvarka.
VIII SKYRIUS
BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
81. Informacija apie Gimnazijos veiklą ir rezultatus skelbiama Gimnazijos interneto svetainėje, atitinkančioje teisės aktų nustatytus reikalavimus, vadovaujantis Lietuvos Respublikos teisės aktais. Teisės aktų nustatytais atvejais vieši pranešimai skelbiami ir kitose visuomenės informavimo priemonėse ar Juridinių asmenų registro tvarkytojo leidžiamame elektroniniame leidinyje viešiems pranešimams skelbti.
82. Gimnazijos interneto svetainėje skelbiama informacija apie Gimnazijos vykdomas formaliojo ir neformaliojo švietimo programas, jų pasirinkimo galimybes, priėmimo sąlygas, mokamas paslaugas, mokytojų kvalifikaciją, svarbiausius Gimnazijos išorinio vertinimo rezultatus, pasiekimus, Gimnazijos bendruomenės tradicijas, pasiekimus ir kitas vykdomas veiklas. Šioje svetainėje ir kituose informacijos šaltiniuose skelbiami pranešimai, kuriuos vadovaujantis Lietuvos Respublikos teisės aktais ir / ar šiais Nuostatais reikia skelbti viešai.
83. Nuostatai keičiami ir papildomi savininko teises ir pareigas įgyvendinančios institucijos, Gimnazijos direktoriaus ar Gimnazijos tarybos iniciatyva.
84. Gimnazija reorganizuojama, likviduojama ar pertvarkoma Savivaldybės tarybos sprendimu, Lietuvos Respublikos civilinio kodekso, Lietuvos Respublikos švietimo įstatymo, Lietuvos Respublikos biudžetinių įstaigų įstatymo ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.
85. Pasikeitus teisės aktams, reglamentuojantiems šiuose Nuostatuose išdėstytus klausimus, ar teisės aktams atitinkamus klausimus reglamentuojant kitaip nei šiuose Nuostatuose, taikomos tų teisės aktų nuostatos.
Savivaldybės meras
KULTŪROS, ŠVIETIMO IR SPORTO SKYRIUS
SAVIVALDYBĖS TARYBOS SPRENDIMO „Dėl KAUNO R. VANDŽIOGALOS GIMNAZIJOS NUOSTATŲ PATVIRTINIMO“ PROJEKTO
AIŠKINAMASIS RAŠTAS
2024 m. lapkričio 26 d.
Kaunas
1. Sprendimo projekto tikslai, uždaviniai.
Kauno r. Vandžiogalos gimnazijos nuostatai buvo patvirtinti 2021 metais. Pasikeitus teisės aktams, reglamentuojantiems švietimo įstaigos veiklą, būtina atnaujinti minėtos įstaigos nuostatus.
Sprendimo projekto tikslas – patvirtinti Kauno r. Vandžiogalos gimnazijos nuostatus.
2. Siūlomos teisinio reguliavimo nuostatos.
Pritarus sprendimo projektui bus patvirtinti nauji Kauno r. Vandžiogalos gimnazijos nuostatai, kurie įsigalios nuo jų įregistravimo Juridinių asmenų registre dienos.
3. Laukiami rezultatai.
Patvirtinus naujus Kauno r. Vandžiogalos gimnazijos nuostatus, švietimo įstaigos veikla bus suderinta su reglamentuojančiais įstatymais ir kitais teisės aktais.
5. Būtinumas skelbti sprendimą Teisės aktų registre. Viešinimas.
Skelbti Teisės aktų registre, viešinti Kauno rajono savivaldybės ir Kauno r. Vandžiogalos gimnazijos interneto svetainėse.
7. Kiti sprendimui priimti reikalingi pagrindimai, skaičiavimai ar paaiškinimai.
Sprendimo projektas parengtas vadovaujantis Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 15 straipsnio 2 dalies 9 punktu, kuris nurodo išimtinę savivaldybės tarybos kompetenciją – savivaldybės biudžetinių įstaigų nuostatų tvirtinimą mero teikimu. Vadovaujamasi Lietuvos Respublikos švietimo įstatymo 43 straipsnio 4 dalimi, kurioje nustatyta, kad savivaldybės mokyklos nuostatai rengiami vadovaujantis švietimo, mokslo ir sporto ministro patvirtintais Nuostatų, įstatų ar statutų įforminimo reikalavimais.
Kauno r. Vandžiogalos gimnazijos nuostatuose patikslinta savininko teises ir pareigas įgyvendinanti institucija ir jos kompetencija, papildyta nuostata dėl biudžetinės įstaigos vadovo atšaukimo iš pareigų, papildyta biudžetinės įstaigos vadovo kompetencija – nustato biudžetinės įstaigos struktūrą, darbuotojų pareigybių sąrašą bei darbuotojų darbo apmokėjimo sistemą, pagal galiojančius teisės aktus patikslinta įstaigos savivaldos institucijos veikla (Mokyklos direktorius negali būti Mokytojų tarybos nariu, Mokytojų tarybai atstovauja tik mokytojų išrinkti atstovai, atsirado nauja savivaldos institucija – Tėvų taryba).
8. Sprendimo projekto rengėjai. Asmuo, atsakingas už sprendimo įvykdymą.
Sprendimo projektą parengė Kauno rajono savivaldybės administracijos Kultūros, švietimo ir sporto skyriaus vedėjas Jonas Petkevičius. Už sprendimo vykdymą atsakinga Kauno rajono savivaldybės administracijos Kultūros, švietimo ir sporto skyriaus vyriausioji specialistė Sondra Pakalnienė.
Kultūros, švietimo ir sporto skyriaus vedėjas Jonas Petkevičius