Projektas

 

 

 

Zarasų rajono savivaldybėS TARYBA

 

 

 

SPRENDIMAS

Dėl ZARASŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS KONTROLĖS IR AUDITO TARNYBOS NUOSTATŲ PATVIRTINIMO

 

2024 m.                       d. Nr. SP-

Zarasai

 

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 15 straipsnio 2 dalies 7 punktu, Lietuvos Respublikos biudžetinių  įstaigų įstatymo 5 straipsnio 2 dalimi  ir 3 dalies 1 punktu, Zarasų rajono savivaldybės taryba   nusprendžia:

1.  Patvirtinti Zarasų rajono savivaldybės kontrolės ir audito tarnybos nuostatus (pridedama).

2. Įgalioti Irmą Maldauskienę, Zarasų rajono savivaldybės kontrolierę, pasirašyti ir įregistruoti šio sprendimo 1 punktu patvirtintus nuostatus Juridinių asmenų registre ir atlikti kitus veiksmus, susijusius su nuostatų registravimu.

3. Pripažinti netekusiu galios Zarasų rajono savivaldybės tarybos 2022 m. balandžio 1 d. sprendimą Nr. T-41 „Dėl Zarasų rajono savivaldybės kontrolės ir audito tarnybos nuostatų patvirtinimo“ nuo šio sprendimo 1 punktu patvirtintų Zarasų rajono savivaldybės kontrolės ir audito tarnybos nuostatų įregistravimo Juridinių asmenų registre dienos.

4. Paskelbti sprendimą Savivaldybės interneto svetainėje www.zarasai.lt.

Sprendimas per vieną mėnesį gali būti skundžiamas Zarasų rajono savivaldybės tarybai (Sėlių a. 22, Zarasai) Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymo nustatyta tvarka arba Lietuvos administracinių ginčų komisijos Panevėžio apygardos skyriui (Respublikos g. 62, 35158 Panevėžys) Lietuvos Respublikos ikiteisminio administracinių ginčų nagrinėjimo tvarkos įstatymo nustatyta tvarka, Regionų administracinio teismo Panevėžio rūmams (Respublikos g. 62, 35158 Panevėžys) Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.

 

 

Savivaldybės meras

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Parengė:

Zarasų rajono savivaldybės kontrolierė

Irma Maldauskienė

 

Pateikti: Merei, Zarasų rajono savivaldybės kontrolės ir audito tarnybai

 

 

 

PATVIRTINTA

Zarasų rajono savivaldybės tarybos

2024 m. rugpjūčio     d. sprendimu

Nr. T-

 

ZARASŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS KONTROLĖS IR AUDITO TARNYBOS NUOSTATAI

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1.  Zarasų rajono savivaldybės kontrolės ir audito tarnybos nuostatai (toliau – Nuostatai) nustato Zarasų rajono savivaldybės kontrolės ir audito tarnybos (toliau – Tarnyba) teisinę formą, savininką, savininko teises ir pareigas įgyvendinančią instituciją ir jos kompetenciją, veiklos tikslus, sritis, funkcijas, teises ir pareigas, savivaldybės kontrolieriaus kompetenciją, jo skyrimo ir atleidimo tvarką, Tarnybos darbo organizavimą, šaltinį, kuriame skelbiami vieši pranešimai, Nuostatų keitimo tvarką ir kitas nuostatas, neprieštaraujančias Lietuvos Respublikos biudžetinių įstaigų, Lietuvos Respublikos vietos savivaldos ir kitiems įstatymams.

2.  Tarnyba yra Zarasų rajono savivaldybės (toliau – Savivaldybė) biudžetinė įstaiga.

3.  Tarnybos savininkė yra Zarasų rajono savivaldybė. Savininkės teises ir pareigas įgyvendina Zarasų rajono savivaldybės meras (toliau – Savivaldybės meras), išskyrus tas savininkės teises ir pareigas, kurios yra priskirtos išimtinei ir paprastajai Zarasų rajono savivaldybės tarybos (toliau – Savivaldybės taryba) kompetencijai (jeigu paprastosios Savivaldybės tarybos kompetencijos įgyvendinimo Savivaldybės taryba nėra perdavusi Savivaldybės merui).

4Savininko teises ir pareigas įgyvendinančios institucijos kompetencija nustatyta Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatyme ir Lietuvos Respublikos biudžetinių įstaigų įstatyme.

5Tarnyba yra atskaitinga Savivaldybės tarybai.

6.  Tarnybos buveinės adresas – Sėlių a. 22, LT-32110 Zarasai.

7.  Tarnyba turi juridinio asmens statusą. Juridinio asmens kodas 188629232. Tarnyba turi sąskaitų bankuose, antspaudą su pavadinimu „Zarasų rajono savivaldybės kontrolės ir audito tarnyba“ ir Savivaldybės herbu.

8.  Tarnybos veikla grindžiama nepriklausomumo, teisėtumo, viešumo, objektyvumo ir profesionalumo principais.

9.  Tarnyba savo veikloje vadovaujasi Lietuvos Respublikos Konstitucija, Lietuvos Respublikos darbo kodeksu, Lietuvos Respublikos vietos savivaldos, Lietuvos Respublikos viešojo administravimo, Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos, Lietuvos Respublikos biudžetinių įstaigų įstatymais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, Savivaldybės tarybos sprendimais, tarptautiniais aukščiausiųjų audito institucijų standartais, Lietuvos Respublikos valstybės kontrolės patvirtintomis metodikomis, savivaldybės kontrolieriaus įsakymais, šiais Nuostatais ir kitais teisės aktais.

 

II SKYRIUS

TARNYBOS VEIKLOS TIKSLAI, SRITIS, RŪŠIS IR FUNKCIJOS

 

10.  Tarnybos veiklos tikslai – prižiūrėti, ar teisėtai, efektyviai, ekonomiškai ir rezultatyviai valdomas ir naudojamas Savivaldybės turtas ir patikėjimo teise valdomas valstybės turtas, kaip vykdomas Savivaldybės biudžetas ir naudojami kiti piniginiai ištekliai. Tarnybos veiklos sritis – išorės auditas ir kontrolė.

11.  Tarnybos veiklos rūšis – Lietuvos Respublikos savivaldybių veikla, kodas 84.11.20.

12.  Tarnyba, įgyvendindama veiklos tikslus, vykdo šias funkcijas:

12.1. atlieka išorės finansinį, atitikties ir veiklos auditą bei vertinimus Savivaldybės administracijoje, Savivaldybės administravimo subjektuose ir Savivaldybės valdomose įmonėse;

12.2. kiekvienais metais teisės aktų nustatytais terminais parengia ir Savivaldybės tarybos veiklos reglamento nustatyta tvarka pateikia Savivaldybės tarybai išvadą dėl pateikto tvirtinti Savivaldybės metinių ataskaitų rinkinio, Savivaldybės biudžeto ir turto naudojimo;

12.3. rengia ir Savivaldybės tarybai teikia sprendimams priimti reikalingas išvadas dėl Savivaldybės prisiimamų įsipareigojimų pagal paskolų, finansinės nuomos (lizingo) ir kitų įsipareigojamųjų skolos dokumentų sutartis, garantijų suteikimo kreditoriams už Savivaldybės valdomų įmonių prisiimamus įsipareigojimus pagal paskolų, finansinės nuomos (lizingo) ir kitų įsipareigojamųjų skolos dokumentų sutartis;

12.4. rengia ir Savivaldybės tarybai teikia išvadas dėl viešojo ir privataus sektorių partnerystės projektų įgyvendinimo tikslingumo ir pritarimo galutinėms viešojo ir privataus sektoriaus partnerystės sutarties sąlygoms, jeigu jos skiriasi nuo sprendime dėl viešojo ir privataus sektorių partnerystės projektų įgyvendinimo tikslingumo nurodytų partnerystės projekto sąlygų;

12.5. rengia ir Savivaldybės tarybai teikia sprendimams priimti reikalingas išvadas dėl skolininkų ir skolininkų, už kurių įsipareigojimų įvykdymą garantuoja valstybė, ūkinės ir finansinės būklės, taip pat dėl iš valstybės vardu pasiskolintų lėšų, teikiamų paskolų ir valstybės garantijų teikimo, paskolų naudojimo pagal tikslinę paskirtį ir paskolų grąžinimo;

12.6. rengia ir Savivaldybės tarybai teikia sprendimams priimti reikalingas išvadas dėl galimybės Savivaldybei prisiimti finansinius įsipareigojimus dėl prioritetinės Savivaldybės infrastruktūros plėtros;

12.7. Valstybės kontrolės prašymu teikia Tarnybos atliktų auditų ataskaitas ir darbo dokumentus audito išorinei peržiūrai atlikti;

12.8. atlieka kitas įstatymuose ir teisės aktuose priskirtas funkcijas.

 

III SKYRIUS

TARNYBOS TEISĖS ir pareigos

 

13.  Tarnyba, įgyvendindama jai pavestas funkcijas, turi teisę:

13.1 . finansinio, atitikties ir veiklos audito ar vertinimo metu netrukdomai įeiti į audituojamo subjekto patalpas;

13.2 . iš audituojamų subjektų gauti visus auditui ar vertinimui atlikti reikalingus dokumentus, duomenis ir informaciją;

13.3 . iš audituojamų subjektų darbuotojų gauti reikiamus rašytinius ir žodinius paaiškinimus;

13.4 . pasitelkti ekspertus (specialistus), turinčius reikiamų žinių, patikrinimo metu iškilusiems klausimams spręsti;

13.5 . pasinaudoti Savivaldybės administracijos padalinio, atliekančio centralizuoto vidaus audito funkcijas, atliktų auditų ataskaitomis ir darbo dokumentais, būtinais vidaus kontrolės vertinimui atlikti, jei audito subjektas ir tikslai sutampa;

13.6 . susipažinti su atliktų kitų išorės auditų Savivaldybės įstaigose ir įmonėse dokumentais;

13.7 . Tarnybos veiklos plane numatytam išorės finansiniam, atitikties ir veiklos auditui ar vertinimui atlikti ir (ar) atliktam auditui peržiūrėti bendradarbiavimo sutarčių pagrindu pasitelkti kitų savivaldybių kontrolės ir audito tarnybų valstybės tarnautojus ir darbuotojus, dirbančius pagal darbo sutartis;

13.8 . jungtis į asociacijas įstatymų nustatyta tvarka;

13.9 . naudotis kitomis Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės aktų suteiktomis teisėmis.

14.  Tarnyba, įgyvendindama jai pavestas funkcijas, privalo:

14.1.  vykdyti šiuose Nuostatuose ir kituose teisės aktuose jai priskirtą veiklą;

14.2.  vykdyti įsipareigojimus pagal sudarytas sutartis ir susitarimus;

14.3.  teikti teisės aktuose nustatytas ataskaitas ir kitą būtiną informaciją subjektams pagal kompetenciją;

14.4.  valstybės, Savivaldybės ir kitas teisėtai gautas lėšas naudoti tiksliai pagal paskirtį ir Nuostatuose bei kituose teisės aktuose nurodytiems tikslams įgyvendinti;

14.5.  vykdyti kitas teisės aktuose nustatytas pareigas.

 

IV SKYRIUS

TARNYBOS VALDYMAS IR DARBO ORGANIZAVIMAS

 

15. Tarnybai vadovauja ir už jos veiklą atsako Savivaldybės kontrolierius.

16. Savivaldybės kontrolierius į pareigas priimamas konkurso būdu arba Vietos savivaldos įstatymo nustatytu atveju be konkurso ir iš jų atleidžiamas Valstybės tarnybos įstatymo nustatyta tvarka. Savivaldybės kontrolierius privalo turėti aukštąjį universitetinį išsilavinimą ir ne mažesnę kaip 3 metų darbo finansų, ekonomikos, teisės, audito arba kontrolės srityse patirtį. Jeigu Savivaldybės kontrolieriaus pirmosios kadencijos savivaldybės kontrolės ir audito tarnybos veiklą Savivaldybės tarybos Kontrolės komitetas įvertina teigiamai, savivaldybės kontrolierius gali būti skiriamas antrai kadencijai be konkurso.

17. Savivaldybės kontrolierius:

17.1. teikia Savivaldybės tarybai tvirtinti Tarnybos nuostatus, nustato Tarnybos struktūrą, valstybės tarnautojų ir darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis, pareigybių skaičių ir pareigybių sąrašą, tvirtina pareigybių aprašymus; Valstybės tarnybos įstatymo nustatyta tvarka priima į pareigas ir iš jų atleidžia valstybės tarnautojus ir Darbo kodekso nustatyta tvarka priima į darbą ir iš jo atleidžia darbuotojus, dirbančius pagal darbo sutartį; atlieka kitas Tarnybos personalo valdymo funkcijas;

17.2. leidžia įsakymus, organizuoja Tarnybos darbą, valstybės tarnautojų ir darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis, mokymą ir jų kvalifikacijos tobulinimą;

17.3. sudaro Tarnybos veiklos plano projektą, jį teikia Savivaldybės tarybos Kontrolės komitetui, su šio plano projektu supažindina Savivaldybės administracijos padalinį, atliekantį centralizuoto vidaus audito funkcijas; kiekvienais metais iki Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatyme nustatytos datos patvirtina ateinančių metų Tarnybos veiklos planą, organizuoja jo vykdymą ir yra už tai atsakingas; prireikus patvirtintą Tarnybos veiklos planą tikslina bendra plano tvirtinimo tvarka;

17.4. Tarnybos veiklos planą kiekvienais metais per 10 dienų nuo jo patvirtinimo pateikia Valstybės kontrolei;

17.5. pats atlieka ir (arba) skiria Tarnybos valstybės tarnautojus ir darbuotojus, dirbančius pagal darbo sutartis, atlikti išorės finansinį, atitikties ir veiklos auditą bei vertinimus;

17.6. priima sprendimus pagal atlikto finansinio, atitikties ir veiklos audito ataskaitas; nurodo Savivaldybės merui, audituotų subjektų vadovams jų veiklos trūkumus ir nustato terminą (ne trumpesnį kaip 30 dienų), per kurį turi būti pašalinti nustatyti teisės aktų pažeidimai ir apie jų pašalinimą raštu pranešta Savivaldybės kontrolieriui;

17.7. teikia Savivaldybės merui, Savivaldybės tarybai, audituotų subjektų vadovams išvadas, ataskaitas ir sprendimus, kurie buvo priimti dėl finansinio, atitikties ir veiklos audito metu nustatytų ir nepašalintų teisės aktų pažeidimų;

17.8. finansinio, atitikties ir veiklos audito ar vertinimo metu nustatęs nusikalstamos veikos požymių, apie tai praneša teisėsaugos institucijoms;

17.9. imasi prevencinių priemonių, kad būtų ištaisyti ir nepasikartotų nustatyti teisės aktų pažeidimai;

17.10. nagrinėja iš gyventojų gaunamus prašymus, pranešimus, skundus ir pareiškimus dėl Savivaldybės lėšų ir turto, patikėjimo teise valdomo valstybės turto naudojimo, valdymo ir disponavimo juo ir teikia išvadas dėl tokio tyrimo rezultatų;

17.11. įstatymų ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka teikia informaciją valstybės ir Savivaldybės institucijoms;

17.12. Savivaldybės tarybos veiklos reglamento nustatyta tvarka ir terminais pateikia Tarnybos metinių ataskaitų rinkinį ir jį paskelbia Savivaldybės interneto svetainėje;

17.13. Savivaldybės tarybos arba Savivaldybės tarybos Kontrolės komiteto prašymu teikia informaciją pagal savo kompetenciją;

17.14. valstybės kontrolieriaus rašytiniu prašymu gali dalyvauti ar pavesti Tarnybos valstybės tarnautojams ir darbuotojams, dirbantiems pagal darbo sutartis, pagal jų kompetenciją dalyvauti Valstybės kontrolės atliekamuose Savivaldybės administravimo subjektų finansiniuose, atitikties ir veiklos audituose;

17.15. sudaro sąlygas Valstybės kontrolei dalyvauti atliekant Savivaldybės metinių ataskaitų rinkinio auditą tokiu mastu, kad Valstybės kontrolė surinktų tinkamus ir pakankamus įrodymus, reikalingus išvadai dėl nacionalinio metinių ataskaitų rinkinio parengti, ir teikia Valstybės kontrolei duomenis apie Savivaldybės metinių ataskaitų rinkinio audito rezultatus;

17.16. Valstybės kontrolės prašymu teikia Tarnybos atliktų auditų ataskaitas ir darbo dokumentus audito išorinei peržiūrai atlikti;

17.17. pagal savo kompetenciją teisės aktų nustatyta tvarka sudaro sandorius arba įgalioja tai atlikti kitą asmenį;

17.18. atstovauja Tarnybai teismuose, valstybinės valdžios ir valdymo institucijose ir įstaigose arba įgalioja atstovauti kitą asmenį;

17.19. turi teisę dalyvauti Savivaldybės tarybos, komitetų, kolegijos, komisijų posėdžiuose ir pareikšti nuomonę savo kompetencijos klausimais;

17.20. atlieka kitas įstatymų ir teisės aktų jam pavestas funkcijas.

18.  Savivaldybės kontrolieriaus funkcijas jo atostogų ar ligos metu, taip pat kai jis laikinai negali eiti pareigų dėl kitų priežasčių, atlieka Tarnybos valstybės tarnautojas, kurio pareigybės aprašyme nustatyta tokia funkcija, o kai ir jo nėra – kitas teisės aktų nustatyta tvarka paskirtas Tarnybos valstybės tarnautojas. 

19.  Tarnybos valstybės tarnautojai ir darbuotojai, dirbantys pagal darbo sutartis:

19.1. Savivaldybės kontrolieriaus pavedimu atlieka audituojamų subjektų eilinius ir veiklos plane nenumatytus finansinius, atitikties ir veiklos auditus bei vertinimus;

19.2. įstatymų nustatyta tvarka atsako už jiems nustatytų funkcijų netinkamą atlikimą, už nepagrįstos ar neteisingos audito išvados pateikimą;

19.3. vykdo kitas Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės aktų nustatytas funkcijas, kitus Savivaldybės kontrolieriaus pavedimus ir užduotis.

20.  Savivaldybės kontrolieriaus, Tarnybos valstybės tarnautojų tarnybos, darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis, darbo santykius reglamentuoja Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos ir Vietos savivaldos įstatymai bei Lietuvos Respublikos darbo kodeksas (toliau – Darbo kodeksas).

21.  Tarnybos veikla organizuojama vadovaujantis metiniu veiklos planu.

22.  Tarnybos vidaus darbą reglamentuoja Tarnybos vidaus tvarkos taisyklės, valstybės tarnautojų ir darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis, pareigybių aprašymai, kiti teisės aktai.

23.  Tarnybos atliekamų išorės auditų bei vertinimų atlikimo ir dokumentavimo tvarką tiek, kiek jos nereglamentuoja tarptautiniai aukščiausiųjų audito institucijų standartai ir Valstybės kontrolės patvirtintos metodikos, nustato Savivaldybės kontrolierius.

24.  Audito dokumentai yra Tarnybos nuosavybė ir negali būti perduodami tretiesiems asmenims be rašytinio Savivaldybės kontrolieriaus leidimo, išskyrus atvejus, kai dokumentus reikalauja pateikti teisėsaugos institucijos.

 

V SKYRIUS

TARNYBOS TURTAS IR LĖŠOS, VEIKLOS KONTROLĖ,

VISUOMENĖS INFORMAVIMAS

 

25.  Savivaldybės turtą Tarnyba valdo, naudoja ir disponuoja juo patikėjimo teise Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo, Lietuvos Respublikos biudžetinių įstaigų įstatymo, Lietuvos Respublikos valstybės ir savivaldybių turto valdymo, naudojimo ir disponavimo juo įstatymo bei kitų įstatymų, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimų, Savivaldybės tarybos sprendimų nustatyta tvarka.

26.  Tarnyba yra išlaikoma iš Savivaldybės biudžeto. Tarnybai skiriamų asignavimų dydį Savivaldybės biudžete nustato Savivaldybės taryba. Tarnyba gali turėti ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka gautų lėšų.

27.  Tarnyba finansinę apskaitą organizuoja pagal Lietuvos Respublikos finansinės apskaitos įstatymą.

28.  Tarnybos ūkinį ir materialinį aptarnavimą gali atlikti Savivaldybės administracija teisės aktų nustatyta tvarka.

29.   Savivaldybės tarybos Kontrolės komiteto kompetencija ir įgaliojimai Tarnybos atžvilgiu įtvirtinti Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatyme.

30.  Valstybės kontrolė, kaip aukščiausioji audito institucija, valstybės kontrolieriaus nustatyta tvarka atlieka Tarnybos atliktų auditų išorinę peržiūrą.

31Tarnybos vieši pranešimai skelbiami Juridinių asmenų registro tvarkytojo leidžiamame elektroniniame informaciniame leidinyje.

32.   Audito ataskaitos ir išvados skelbiamos Savivaldybės interneto svetainėje, o jeigu įmanoma, – ir per kitas visuomenės informavimo priemones.

33.  Tarnybos metinių ataskaitų rinkinys skelbiamas Savivaldybės interneto svetainėje.

 

VI SKYRIUS
BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

34.  Tarnybos nuostatai tvirtinami ir keičiami Savivaldybės tarybos sprendimu teisės aktų nustatyta tvarka. Pakeistus Tarnybos nuostatus pasirašo Savivaldybės tarybos įgaliotas asmuo.

35.  Patvirtinti Nuostatai, jų pakeitimai įsigalioja nuo jų įregistravimo Juridinių asmenų registre teisės aktų nustatyta tvarka.

36.  Šiuose Nuostatuose neaptarti Tarnybos veiklos klausimai sprendžiami vadovaujantis Lietuvos Respublikos įstatymais bei kitais teisės aktais.

37.  Tarnyba pertvarkoma, reorganizuojama ir likviduojama įstatymų ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.

 

 

Šie Nuostatai pasirašyti

20

m.

d.

 

(vieta)

 

 

(įgaliotas asmuo)

(parašas)

(vardas, pavardė)

 

 

_______________________