Projektas
LIETUVOS RESPUBLIKOS
VALSTYBĖS IR SAVIVALDYBIŲ ĮSTAIGŲ DARBUOTOJŲ DARBO APMOKĖJIMO ĮSTATYMO NR. XIII-198 2, 3, 4, 7, 8, 14, 17 STRAIPSNIŲ IR
5 PRIEDO PAKEITIMO
ĮSTATYMAS
2018 m. d. Nr.
Vilnius
1 straipsnis. 2 straipsnio pakeitimas
1. Pakeisti 2 straipsnio 1 punkto b papunktį ir jį išdėstyti taip:
„b) A2 lygio – pareigybės, kurioms būtinas ne žemesnis kaip aukštasis universitetinis išsilavinimas su bakalauro kvalifikaciniu laipsniu ar jam prilygintu išsilavinimu arba aukštasis koleginis išsilavinimas su profesinio bakalauro kvalifikaciniu laipsniu ar jam prilygintu išsilavinimu, taip pat mokytojų, baleto artistų ir šokėjų bei kilnojamųjų kultūros vertybių restauratorių pareigybės;“
2 straipsnis. 3 straipsnio pakeitimas
Pakeisti 3 straipsnio 2 dalies 3 punktą ir jį išdėstyti taip:
3 straipsnis. 4 straipsnio pakeitimas
1. Papildyti 4 straipsnį nauja 2 dalimi:
„2. Mokytojų, dirbančių pagal bendrojo ugdymo, profesinio mokymo ir neformaliojo (išskyrus ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo programas) švietimo programas, pareigybių skaičius įstaigos darbuotojų pareigybių sąraše nustatomas, atsižvelgiant į:
1) įstaigos atitinkamų ugdymo programų kontaktinių valandų skaičių per mokslo metus, nustatytą atsižvelgiant į: kai mokiniai ugdomi pagal bendrojo ugdymo programas – sąlyginių klasių (grupių) skaičių ir dydį, nustatytus pagal Mokymo lėšų apskaičiavimo, paskirstymo ir panaudojimo tvarkos aprašą, kurį tvirtina Lietuvos Respublikos Vyriausybė, taip pat įstaigos savininko teises ir pareigas įgyvendinančios institucijos papildomai finansuojamą klasių (grupių) skaičių; kai mokiniai ugdomi pagal profesinio mokymo ir neformaliojo (išskyrus ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo programas) švietimo programas – klasių (grupių) skaičių ir dydį, kuriuos nustato įstaigos savininko teises ir pareigas įgyvendinanti institucija;
2) vidutinį kontaktinių valandų, tenkančių per mokslo metus vienai pareigybei, skaičių, kuris nustatomas: kai mokiniai ugdomi pagal bendrojo ugdymo programas – pagal Mokymo lėšų apskaičiavimo, paskirstymo ir panaudojimo tvarkos apraše, kurį tvirtina Lietuvos Respublikos Vyriausybė, nustatytas vidutinių kontaktinių valandų, tenkančių per mokslo metus vienai pareigybei, normas pagal sąlyginį klasės (grupės) dydį; kai mokiniai ugdomi pagal profesinio mokymo ir neformaliojo (išskyrus ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo programas) švietimo programas – pagal šio įstatymo 5 priedo 9 punkte nustatyto mokytojo, turinčio kvalifikacinę kategoriją, mažiausio ir didžiausio galimo kontaktinių valandų skaičiaus per mokslo metus aritmetinį vidurkį.“
3. Pakeisti 4 straipsnio 3 dalį ir ją išdėstyti taip:
„3. Biudžetinės įstaigos vadovas tvirtina biudžetinės įstaigos darbuotojų pareigybių aprašymus, o biudžetinės įstaigos vadovo pareigybės aprašymą tvirtina į pareigas priimanti savininko teises ir pareigas įgyvendinanti institucija ar jos įgaliotas asmuo. Lietuvos Respublikos Vyriausybė ar jos įgaliota institucija patvirtina Valstybės ir savivaldybių įstaigų darbuotojų, išskyrus mokytojų (išskyrus trenerius), pareigybių aprašymo metodiką. Mokytojų (išskyrus trenerius) pareigybių aprašymo metodiką tvirtina Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministras (toliau – švietimo ir mokslo ministras).“
4 straipsnis. 7 straipsnio pakeitimas
1. Pakeisti 7 straipsnio 2 dalį ir ją išdėstyti taip:
„2. Biudžetinių įstaigų vadovų, jų pavaduotojų, išskyrus mokyklos vadovus, jų pavaduotojus ugdymui, pareiginės algos pastovioji dalis nustatoma pagal šio įstatymo 1 priedą, atsižvelgiant į pareigybių sąraše nustatytą darbuotojų pareigybių skaičių ir vadovaujamo darbo patirtį, kuri apskaičiuojama sumuojant laikotarpius, kai buvo vadovaujama įmonėms, įstaigoms ir organizacijoms ir (ar) jų padaliniams. Pagal šio įstatymo nuostatas nustatyta biudžetinės įstaigos vadovo ir jo pavaduotojų pareiginė alga (pastovioji dalis kartu su kintamąja dalimi) negali viršyti praėjusio ketvirčio biudžetinės įstaigos darbuotojų 5 vidutinių pareiginių algų (pastoviųjų dalių kartu su kintamosiomis dalimis) dydžių.“
2. Pakeisti 7 straipsnio 3 dalį ir ją išdėstyti taip:
„3. Biudžetinių įstaigų struktūrinių padalinių vadovų ir jų pavaduotojų, išskyrus mokyklų ugdymą organizuojančių skyrių vedėjus, pareiginės algos pastovioji dalis nustatoma pagal šio įstatymo 2 priedą, atsižvelgiant į pareigybės lygį, vadovaujamo darbo patirtį, kuri apskaičiuojama sumuojant laikotarpius, kai buvo vadovaujama įmonėms, įstaigoms ir organizacijoms ir (ar) jų padaliniams, ir profesinio darbo patirtį, kuri apskaičiuojama sumuojant laikotarpius, kai buvo dirbamas analogiškas pareigybės aprašyme nustatytam tam tikros profesijos ar specialybės darbas arba vykdytos analogiškos pareigybės aprašyme nustatytoms funkcijos.“
3. Pakeisti 7 straipsnio 4 dalį ir ją išdėstyti taip:
„4. Biudžetinių įstaigų darbuotojų, išskyrus biudžetinių įstaigų vadovus, jų pavaduotojus, struktūrinių padalinių vadovus ir jų pavaduotojus, mokytojus (išskyrus trenerius), pagalbos mokiniui specialistus bei darbininkus, pareiginės algos pastovioji dalis nustatoma pagal šio įstatymo 3 ir 4 priedus, atsižvelgiant į pareigybės lygį ir profesinio darbo patirtį, kuri apskaičiuojama sumuojant laikotarpius, kai buvo dirbamas analogiškas pareigybės aprašyme nustatytam tam tikros profesijos ar specialybės darbas arba vykdytos analogiškos pareigybės aprašyme nustatytoms funkcijos.“
4. Pakeisti 7 straipsnio 7 dalį ir ją išdėstyti taip:
„7. Nustatant pareiginės algos pastoviąją dalį, papildomai įvertinamas nacionalinių, valstybinių ir savivaldybių kultūros ir meno įstaigų aukščiausiojo profesinio meninio lygio kultūros ir meno darbuotojų nacionaliniu ir tarptautiniu mastu įgytas pripažinimas, Lietuvos Respublikos Vyriausybės ar jos įgaliotos institucijos nustatytas atskirų profesijų trūkumas Lietuvos Respublikos darbo rinkoje, trenerių ar darbuotojų aukšta kvalifikacinė kategorija, nustatyta pagal tam tikrai darbuotojų grupei keliamus kvalifikacinius reikalavimus. Šiais atvejais šio įstatymo 1– 5 prieduose nustatyti pareiginės algos pastoviosios dalies koeficientai gali būti didinami iki 100 procentų. Trenerio pareiginės algos pastovioji dalis didinama atsižvelgiant į trenerio turimą kvalifikacinę kategoriją: už pirmą kvalifikacinę kategoriją 45 procentais, už antrą – 55 procentais, už trečią – 65 procentais, už ketvirtą – 75 procentais, už penktą – 90 procentų, už šeštą – 100 procentų. Treneriams, neturintiems kvalifikacinės kategorijos, pareiginės algos pastoviosios dalies koeficientai gali būti didinami iki 40 procentų.“
5. Pakeisti 7 straipsnio 8 dalį ir ją išdėstyti taip:
6. Pakeisti 7 straipsnio 10 dalį ir ją išdėstyti taip:
„10. Biudžetinės įstaigos darbuotojo pareiginės algos pastovioji dalis sulygstama darbo sutartyje pagal šio įstatymo nuostatas ir biudžetinės įstaigos darbo apmokėjimo sistemą. Pareiginės algos pastoviosios dalies koeficientas, išskyrus šio įstatymo 8 straipsnyje nurodytų darbuotojų, nustatomas iš naujo pasikeitus darbuotojų pareigybių skaičiui, vadovaujamo darbo patirčiai ir (ar) profesinio darbo patirčiai ar nustačius, kad biudžetinės įstaigos vadovo ar jo pavaduotojo pareiginė alga (pastovioji dalis kartu su kintamąja dalimi) viršija praėjusio ketvirčio biudžetinės įstaigos darbuotojų 5 vidutinius pareiginių algų (pastoviųjų dalių kartu su kintamosiomis dalimis) dydžius. Šio įstatymo 8 straipsnyje nurodytų darbuotojų pareiginės algos pastoviosios dalies koeficientas nustatomas iš naujo pasikeitus mokinių skaičiui, pedagoginio darbo stažui, kvalifikacinei kategorijai, veiklos sudėtingumui ar nustačius, kad mokyklos vadovo ar jo pavaduotojo pareiginė alga (pastovioji dalis kartu su kintamąja dalimi) viršija praėjusio ketvirčio mokyklos darbuotojų 5 vidutinius pareiginių algų (pastoviųjų dalių kartu su kintamosiomis dalimis) dydžius.“
5 straipsnis. 8 straipsnio pakeitimas
Pakeisti 8 straipsnį ir jį išdėstyti taip:
„8 straipsnis. Mokytojų pagalbos mokiniui specialistų, mokyklų vadovų, jų pavaduotojų ugdymui, ugdymą organizuojančių skyrių vedėjų pareiginė alga ir darbo krūvio sandara
1. Mokytojų (išskyrus trenerius) ir pagalbos mokiniui specialistų pareiginės algos pastovioji dalis nustatoma pagal šio įstatymo 5 priedą, atsižvelgiant į pedagoginio darbo stažą, kvalifikacinę kategoriją ir veiklos sudėtingumą.
2. Mokyklų vadovų, jų pavaduotojų ugdymui pareiginės algos pastovioji dalis nustatoma pagal šio įstatymo 5 priedą, atsižvelgiant į mokykloje ugdomų mokinių skaičių, pedagoginio darbo stažą ir veiklos sudėtingumą.
3. Mokyklų ugdymą organizuojančių skyrių vedėjų pareiginės algos pastovioji dalis nustatoma pagal šio įstatymo 5 priedą, atsižvelgiant į pedagoginio darbo stažą, ir veiklos sudėtingumą.
4. Mokytojų (išskyrus trenerių), pagalbos mokiniui specialistų kvalifikacinės kategorijos, atsižvelgiant į mokytojų (išskyrus trenerių), pagalbos mokiniui specialistų išsilavinimą ir jų turimų kompetencijų, reikalingų profesinei veiklai, visumą, nustatomos švietimo ir mokslo ministro nustatyta tvarka. Mokytojams (išskyrus trenerius) ir pagalbos mokiniui specialistams, įgijusiems vidurinį išsilavinimą, mokytojams (išskyrus trenerius) ir pagalbos mokiniui specialistams, baigusiems profesinio mokymo programą, įgijusiems vidurinį išsilavinimą ir kvalifikaciją gali būti suteikiamos atitinkamai mokytojo, vyresniojo mokytojo ar pagalbos mokiniui specialisto, vyresniojo pagalbos mokiniui specialisto kvalifikacinės kategorijos. Mokytojams (išskyrus trenerius) ir pagalbos mokiniui specialistams, įgijusiems aukštąjį (aukštesnįjį, įgytą iki 2009 metų, ar specialųjį vidurinį, įgytą iki 1995 metų) išsilavinimą gali būti suteikiamos atitinkamai mokytojo, vyresniojo mokytojo, mokytojo metodininko, mokytojo eksperto ar pagalbos mokiniui specialisto, vyresniojo pagalbos mokiniui specialisto, pagalbos mokiniui specialisto metodininko, pagalbos mokiniui specialisto eksperto kvalifikacinės kategorijos. Mokytojams (išskyrus trenerius) ir pagalbos mokiniui specialistams, įgijusiems aukštąjį (aukštesnįjį, įgytą iki 2009 metų, ar specialųjį vidurinį, įgytą iki 1995 metų) išsilavinimą ir pedagogo kvalifikaciją iš karto suteikiama mokytojo ar pagalbos mokiniui specialisto kvalifikacinė kategorija.
5. Pareigybių, kurias einant atliekamas darbas yra laikomas pedagoginiu ir įskaitomas į pedagoginio darbo stažą, sąrašą tvirtina švietimo ir mokslo ministras.
7. Mokytojų (išskyrus trenerių), pagalbos mokiniui specialistų (specialiųjų pedagogų, logopedų, surdopedagogų ir tiflopedagogų, išskyrus dirbančius švietimo pagalbos įstaigose, auklėtojų, koncertmeisterių, akompaniatorių) darbo krūvio sandara (darbo pareigų paskirstymas laike) pateikiama šio įstatymo 5 priede.“
6 straipsnis. 14 straipsnio pakeitimas
1. Pakeisti 14 straipsnio 1 dalį ir ją išdėstyti taip:
„1. Biudžetinių įstaigų darbuotojų kasmetinio veiklos vertinimo tikslas – įvertinti biudžetinių įstaigų darbuotojų, išskyrus darbininkus, mokytojus ir pagalbos mokiniui specialistus, praėjusių kalendorinių metų veiklą pagal nustatytas metines užduotis, siektinus rezultatus ir jų vertinimo rodiklius.“
2. Pakeisti 14 straipsnio 2 dalį ir ją išdėstyti taip:
„2. Kultūros ir meno darbuotojų, socialinių paslaugų srities darbuotojų, sveikatos priežiūros specialistų, švietimo įstaigų vadovų, jų pavaduotojų ugdymui, ugdymą organizuojančių skyrių vedėjų praėjusių kalendorinių metų veikla vertinama vadovaujantis atitinkamai Lietuvos Respublikos kultūros ministro, Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro, Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro, švietimo ir mokslo ministro patvirtintu atitinkamos srities kultūros ir meno darbuotojų, socialinių paslaugų srities darbuotojų ar sveikatos priežiūros specialistų, švietimo įstaigų vadovų, jų pavaduotojų ugdymui, ugdymą organizuojančių skyrių vedėjų veiklos vertinimo tvarkos aprašu. Kitų biudžetinių įstaigų darbuotojų praėjusių kalendorinių metų veikla vertinama vadovaujantis Lietuvos Respublikos Vyriausybės ar jos įgaliotos institucijos patvirtintu biudžetinių įstaigų darbuotojų veiklos vertinimo tvarkos aprašu.“
3. Pakeisti 14 straipsnio 3 dalį ir ją išdėstyti taip:
„3. Kiekvienais metais, iki sausio 31 dienos, švietimo įstaigos vadovams iki kovo 1 dienos, savininko teises ir pareigas įgyvendinanti institucija arba jos įgaliotas asmuo, vadovaudamiesi Lietuvos Respublikos Vyriausybės ar atitinkamo ministro, nurodyto šio straipsnio 2 dalyje, nustatyta tvarka, ir atsižvelgdami į metinio veiklos plano priemones, biudžetinių įstaigų vadovams, dirbantiems pagal darbo sutartis, nustato metines užduotis, susijusias su biudžetinių įstaigų metinio veiklos plano priemonėmis arba susijusias su metinio veiklos plano priemonėmis ir su biudžetinės įstaigos vidaus administravimu bei veiklos efektyvumo didinimu, siektinus rezultatus ir jų vertinimo rodiklius. Priėmus į pareigas biudžetinės įstaigos vadovą, dirbantį pagal darbo sutartį, metinės užduotys, siektini rezultatai ir jų vertinimo rodikliai nustatomi per vieną mėnesį nuo jo priėmimo į pareigas dienos. Jeigu biudžetinės įstaigos vadovas, dirbantis pagal darbo sutartį, priimamas į pareigas naujai ketverių metų kadencijai, švietimo įstaigos vadovas – penkerių metų kadencijai, iki einamųjų metų pabaigos jam galioja einamųjų metų pradžioje nustatytos metinės užduotys, siektini rezultatai ir jų vertinimo rodikliai. Jeigu, priėmus į pareigas biudžetinės įstaigos vadovą, dirbantį pagal darbo sutartį, iki einamųjų metų pabaigos lieka mažiau kaip 6 mėnesiai, biudžetinės įstaigos vadovui, dirbančiam pagal darbo sutartį, metinės užduotys, siektini rezultatai ir jų vertinimo rodikliai nustatomi iki kitų metų sausio 31 dienos, švietimo įstaigos vadovui – iki kitų metų kovo 1 dienos. Prireikus nustatytos metinės užduotys, siektini rezultatai ir jų vertinimo rodikliai einamaisiais metais gali būti vieną kartą pakeisti arba papildyti, bet ne vėliau kaip iki liepos 1 dienos. Biudžetinių įstaigų vadovams nustatytos metinės užduotys, siektini rezultatai ir jų vertinimo rodikliai skelbiami vadovą į pareigas priimančio asmens ir biudžetinės įstaigos, kurioje eina pareigas vadovas, interneto svetainėje.“
4. Pakeisti 14 straipsnio 4 dalį ir ją išdėstyti taip:
„4. Savininko teises ir pareigas įgyvendinanti institucija arba jos įgaliotas asmuo kiekvienais metais, iki sausio 31 dienos, švietimo įstaigos vadovų iki kovo 1 dienos, įvertina biudžetinių įstaigų vadovų, dirbančių pagal darbo sutartis (išskyrus biudžetinių įstaigų vadovus, dirbančius pagal darbo sutartis, kurie buvo priimti į pareigas praėjusiais metais, iki metų pabaigos likus mažiau negu 6 mėnesiams), praėjusių metų veiklą pagal nustatytas metines užduotis, siektinus rezultatus ir jų vertinimo rodiklius, vadovaudamiesi Lietuvos Respublikos Vyriausybės ar atitinkamo ministro, nurodyto šio straipsnio 2 dalyje, nustatyta tvarka. Biudžetinės įstaigos vadovo, dirbančio pagal darbo sutartį, praėjusių metų veikla gali būti vertinama labai gerai, gerai, patenkinamai ir nepatenkinamai. Jeigu biudžetinės įstaigos vadovo, dirbančio pagal darbo sutartį, metinė veikla įvertinama nepatenkinamai 2 metus iš eilės, savininko teises ir pareigas įgyvendinanti institucija priima sprendimą biudžetinės įstaigos vadovą, dirbantį pagal darbo sutartį, atleisti iš pareigų ir nutraukia su juo sudarytą darbo sutartį per 10 darbo dienų nuo paskutinio kasmetinio veiklos vertinimo, neišmokant jam išeitinės išmokos.“
5. Pakeisti 14 straipsnio 9 dalį ir ją išdėstyti taip:
„9. Savininko teises ir pareigas įgyvendinanti institucija, kartu su biudžetinės įstaigos darbuotojų atstovavimą įgyvendinančiais asmenimis, o mokyklos vadovo – su mokyklos bendruomene ir mokyklos taryba, švietimo pagalbos įstaigos vadovo – su švietimo pagalbos įstaigos bendruomene ir švietimo pagalbos įstaigos savivaldos institucija, jei ji yra, įvertinusi biudžetinės įstaigos vadovo praėjusių kalendorinių metų veiklą:
1) labai gerai, – biudžetinės įstaigos vadovui vieniems metams nustato pareiginės algos kintamosios dalies dydį, ne mažesnį kaip 10 procentų pareiginės algos pastoviosios dalies, ir gali skirti premiją;
2) gerai, – biudžetinės įstaigos vadovui vieniems metams nustato pareiginės algos kintamosios dalies dydį;
3) patenkinamai, – biudžetinės įstaigos vadovui vienus metus nenustato pareiginės algos kintamosios dalies dydžio;
4) nepatenkinamai, – biudžetinės įstaigos vadovui, išskyrus mokyklos vadovą, vieniems metams nustato mažesnį pareiginės algos pastoviosios dalies koeficientą, tačiau ne mažesnį, negu šio įstatymo 1 priede tai pareigybei pagal vadovaujamo darbo patirtį numatytas minimalus koeficientas. Mokyklos vadovui vieniems metams nustato mažesnį pareiginės algos pastoviosios dalies koeficientą, tačiau ne mažesnį, negu šio įstatymo 5 priede tai pareigybei pagal mokykloje ugdomų mokinių skaičių ir pedagoginį darbo stažą numatytas minimalus pareiginės algos pastoviosios dalies koeficientas.“
6. Pakeisti 14 straipsnio 10 dalies 4 punktą ir jį išdėstyti taip:
„4) nepatenkinamai, – teikia vertinimo išvadą biudžetinės įstaigos vadovui su siūlymu vieniems metams nustatyti mažesnį pareiginės algos pastoviosios dalies koeficientą, tačiau ne mažesnį, negu šio įstatymo 1–5 prieduose tai pareigybei pagal vadovaujamo darbo patirtį ir (ar) profesinę darbo patirtį ar mokykloje ugdomų mokinių skaičių ir (ar) pedagoginį darbo stažą numatytas minimalus pareiginės algos pastoviosios dalies koeficientas.“
8 straipsnis. Įstatymo 5 priedo pakeitimas
Pakeisti Įstatymo 5 priedą ir jį išdėstyti taip:
„Lietuvos Respublikos
valstybės ir savivaldybių įstaigų
darbuotojų darbo apmokėjimo
įstatymo
5 priedas
MOKYTOJŲ, PAGALBOS MOKINIUI SPECIALISTŲ, MOKYKLŲ VADOVŲ, JŲ PAVADUOTOJŲ UGDYMUI, UGDYMĄ ORGANIZUOJANČIŲ SKYRIŲ VEDĖJŲ PAREIGINĖS ALGOS PASTOVIOSIOS DALIES KOEFICIENTAI
IR MOKYTOJŲ, PAGALBOS MOKINIUI SPECIALISTŲ (SPECIALIŲJŲ PEDAGOGŲ, LOGOPEDŲ, SURDOPEDAGOGŲ IR TIFLOPEDAGOGŲ, IŠSKYRUS DIRBANČIUS ŠVIETIMO PAGALBOS ĮSTAIGOSE, AUKLĖTOJŲ, KONCERTMEISTERIŲ, AKOMPANIATORIŲ) DARBO KRŪVIO SANDARA
I SKYRIUS
MOKYTOJŲ, DIRBANČIŲ PAGAL BENDROJO UGDYMO, PROFESINIO MOKYMO IR NEFORMALIOJO (IŠSKYRUS IKIMOKYKLINIO IR PRIEŠMOKYKLINIO UGDYMO PROGRAMAS) ŠVIETIMO PROGRAMAS PAREIGINĖS ALGOS PASTOVIOSIOS DALIES KOEFICIENTAI IR DARBO KRŪVIO SANDARA
1. Šiame skyriuje nurodytų darbuotojų pareiginės algos pastoviosios dalies koeficientai:
Kvalifikacinė kategorija |
Pastoviosios dalies koeficientai (pareiginės algos baziniais dydžiais) |
||||||
Pedagoginio darbo stažas (metais) |
|||||||
iki 2 |
Nuo daugiau kaip 2 iki 5 |
Nuo daugiau kaip 5 iki 10 |
Nuo daugiau kaip 10 iki 15 |
Nuo daugiau kaip 15 iki 20 |
Nuo daugiau kaip 20 iki 25 |
Daugiau kaip 25 |
|
Nesuteiktos kvalifikacinės kategorijos |
|||||||
Mokytojas |
6,36-6,42 |
6,38-6,44 |
6,42-6,5 |
6,52-6,62 |
6,54-6,82 |
6,56-6,85 |
6,58-6,89 |
Suteiktos kvalifikacinės kategorijos |
|||||||
Mokytojas |
6,62-6,9 |
6,65-6, 91 |
6,69-6,92 |
6,82-6,95 |
6,9-6,97 |
6,93-7,0 |
6,97-7,05 |
Vyresnysis mokytojas |
6,98-7,06 |
6,99-7,08 |
7,0-7,12 |
7,26-7,4 |
7,3-7,44 |
7,33-7,47 |
|
Mokytojas metodininkas |
7,4-7,54 |
7,54-7,68 |
7,78-7,92 |
7,82-7,96 |
7,86-8,0 |
||
Mokytojas ekspertas |
8,4-8,58 |
8,56-8,72 |
8,80-8,94 |
8,84-8,98 |
8,89-9,02 |
2. Pareiginės algos pastoviosios dalies koeficientai dėl veiklos sudėtingumo mokytojams:
2.1. didinami 3–15 procentų:
2.1.1. dirbantiems bendrosiose bendrojo ugdymo mokyklose, profesinio mokymo įstaigose, kurių klasėje (grupėje) ugdomi 2 ir daugiau mokinių, dėl įgimtų ar įgytų sutrikimų turinčių vidutinius specialiuosius ugdymosi poreikius, ir (arba) 1–3 mokiniai, dėl įgimtų ar įgytų sutrikimų turintys didelių ar labai didelių specialiųjų ugdymosi poreikių;
2.1.2. dirbantiems bendrojo ugdymo mokyklose (klasėse), skirtose mokiniams, dėl įgimtų ar įgytų sutrikimų turintiems didelių ar labai didelių specialiųjų ugdymosi poreikių, pagal bendrojo ugdymo ir neformaliojo (išskyrus ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo programas) švietimo programas;
2.1.3. dirbantiems bendrojo ugdymo mokyklose (klasėse), skirtose mokiniams, dėl nepalankių aplinkos veiksnių turintiems specialiųjų ugdymosi poreikių, pagal bendrojo ugdymo ir neformaliojo (išskyrus ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo programas) švietimo programas;
2.1.4. dirbantiems profesinio mokymo įstaigose (skyriuose, grupėse, klasėse), skirtose mokiniams, turintiems specialiųjų ugdymosi poreikių pagal bendrojo ugdymo, profesinio mokymo ir neformaliojo (išskyrus ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo programas) švietimo programas;
2.1.8. mokantiems 1 ir daugiau užsieniečių ar Lietuvos Respublikos piliečių, atvykusių gyventi į Lietuvos Respubliką, nemokančių valstybinės kalbos, dvejus metus nuo mokinio mokymosi pradžios Lietuvos Respublikoje pagal bendrojo ugdymo ir profesinio mokymo programas;
2.1.9. mokantiems dalykus lietuvių kalba bendrojo ugdymo mokyklų, kuriose įteisintas mokymas tautinės mažumos kalba, III–IV gimnazijų klasėse;
2.1.10. Vilniaus rajono, Šalčininkų rajono, Elektrėnų savivaldybės, Širvintų rajono, Švenčionių rajono, Trakų rajono, Visagino savivaldybės ir Vilniaus miesto savivaldybių teritorijose esančiose bendrojo ugdymo mokyklose, kuriose įteisintas mokymas lietuvių kalba, mokytojams dirbantiems pradinėse klasėse (jeigu klasėje mokosi 10 ir daugiau mokinių ir iš jų ne mažiau kaip 50 procentų nemoka valstybinės kalbos);
3. Jei mokytojo, dirbančio pagal bendrojo ugdymo, profesinio mokymo ir neformaliojo (išskyrus ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo programas) švietimo programas, veikla atitinka du ir daugiau šio priedo 2 punkte numatytų kriterijų, jo pareiginės algos pastoviosios dalies koeficientas didinamas ne daugiau kaip 25 procentais.
4. Mokytojų, dirbančių pagal bendrojo ugdymo, profesinio mokymo ir neformaliojo (išskyrus ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo programas) švietimo programas, darbo laikas per savaitę yra 36 valandos (kontaktinės ir nekontaktinės).
5. Kontaktinės valandos skiriamos bendrojo ugdymo srities (dalyko), profesinio mokymo, formalųjį švietimą papildančio ugdymo programoms įgyvendinti pagal ugdymo (mokymo) planuose numatytas valandas, neformaliojo (išskyrus ikimokyklinio, priešmokyklinio ir formalųjį švietimą papildančio ugdymo programas) švietimo programoms – pagal programoje numatytas valandas.
6. Nekontaktinės valandos yra skirstomos į valandas, skirtas funkcijoms, susijusioms su kontaktinėmis valandomis, vykdyti, ir valandas, skirtas funkcijoms, susijusioms su veikla mokyklos bendruomenei, vykdyti:
6.1. valandos funkcijoms, susijusioms su kontaktinėmis valandomis, vykdyti skiriamos planuoti ugdomąją veiklą, pasiruošti pamokoms, vertinti mokinių mokymosi pasiekimus, informuoti mokinius, jų tėvus (globėjus, rūpintojus) apie mokinių ugdymo ir ugdymosi poreikius, mokymosi pažangą, profesiškai tobulėti;
6.2. valandos funkcijoms, susijusioms su veikla mokyklos bendruomenei vykdyti, skiriamos kitai ugdomajai veiklai su mokiniais, bendradarbiauti su pedagoginiais darbuotojais, mokinių tėvais (globėjais, rūpintojais) ir mokyklos partneriais; vadovauti klasei (grupei), įstaigos veiklai įsivertinti, siekiant įstaigos ugdymo (mokymo) tikslų atlikti kitus darbus, kurie nėra apibrėžiami kaip kontaktinės valandos ir valandos funkcijoms, susijusioms su kontaktinėmis valandomis, vykdyti.
7. Mokytojo, dirbančio pagal bendrojo ugdymo programas, kontaktinių valandų, valandų, skirtų funkcijoms, susijusioms su kontaktinėmis valandomis, vykdyti ir valandų, skirtų funkcijoms, susijusioms su veikla mokyklos bendruomenei, vykdyti proporcija ir kiekis per mokslo metus:
Pareigybė |
Kontaktinės valandos |
Nekontaktinės valandos |
Iš viso
|
|
Valandos funkcijoms, susijusioms su kontaktinėmis valandomis, vykdyti |
Valandos funkcijoms, susijusioms su veikla mokyklos bendruomenei, vykdyti |
|||
Mokytojas (kurio pedagoginis darbo stažas iki dvejų metų) |
504–756 |
nuo 60 iki 100 % kontaktinių valandų skaičiaus |
iki 40 % visų valandų skaičiaus |
1512 |
Mokytojas Vyresnysis mokytojas Mokytojas metodininkas Mokytojas ekspertas (kurio pedagoginis darbo stažas nuo daugiau kaip dveji metai) |
504–1008 |
nuo 30 iki 50 % kontaktinių valandų skaičiaus |
iki 50 % visų valandų skaičiaus |
8. Mokytojui, dirbančiam pagal bendrojo ugdymo programas, per savaitę skiriama ne daugiau kaip 24 kontaktinės valandos privalomiems dalykams pagal bendruosius ugdymo planus, kuriuos tvirtina švietimo ir mokslo ministras, mokyti.
9. Mokytojo, dirbančio pagal profesinio mokymo ir neformaliojo (išskyrus ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo programas) švietimo programas, kontaktinių valandų, valandų funkcijoms, susijusioms su kontaktinėmis valandomis, vykdyti ir valandų funkcijoms, susijusioms su veikla mokyklos bendruomenei, vykdyti proporcija ir kiekis per mokslo metus:
Pareigybė |
Kontaktinės valandos |
Nekontaktinės valandos |
Iš viso |
|
Valandos funkcijoms, susijusioms su kontaktinėmis valandomis, vykdyti |
Valandos funkcijoms, susijusioms su veikla mokyklos bendruomenei, vykdyti |
|||
Mokytojas (kurio pedagoginis darbo stažas iki dvejų metų) |
672–924 |
nuo 60 iki 100 % kontaktinių valandų skaičiaus |
iki 30 % visų valandų skaičiaus |
1512 |
Mokytojas Vyresnysis mokytojas Mokytojas metodininkas Mokytojas ekspertas (kurio pedagoginis darbo stažas nuo daugiau kaip dveji metai) |
672–1176 |
nuo 25 iki 50 % kontaktinių valandų skaičiaus |
iki 50 % visų valandų skaičiaus |
10. Mokytojo, dirbančio pagal bendrojo ugdymo, profesinio mokymo ir neformaliojo (išskyrus ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo programas) švietimo programas, darbo krūvio sandara nustatoma pagal šio priedo 7 ir 9 punktuose nustatytą kontaktinių valandų, valandų funkcijoms, susijusioms su kontaktinėmis valandomis, vykdyti ir valandų funkcijoms, susijusioms su veikla mokyklos bendruomenei, vykdyti proporciją per mokslo metus, kvalifikacinę kategoriją, ugdymo (mokymo) programą, dalyką (dalykų grupę, mokymo modulį) ir kitus įstaigos darbo apmokėjimo sistemoje nustatytus kriterijus, atsižvelgiant į švietimo ir mokslo ministro patvirtintas rekomendacijas dėl mokytojų, dirbančių pagal bendrojo ugdymo, profesinio mokymo ir neformaliojo (išskyrus ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo programas) švietimo programas, darbo krūvio sandaros.
II SKYRIUS
MOKYTOJŲ, DIRBANČIŲ PAGAL IKIMOKYKLINIO UGDYMO PROGRAMĄ, IR MENINIO UGDYMO MOKYTOJŲ, DIRBANČIŲ PAGAL IKIMOKYKLINIO IR (ARBA) PRIEŠMOKYKLINIO UGDYMO PROGRAMAS, PAREIGINĖS ALGOS PASTOVIOSIOS DALIES KOEFICIENTAI IR DARBO KRŪVIO SANDARA
11. Šiame skyriuje nurodytų darbuotojų pareiginės algos pastoviosios dalies koeficientai:
Kvalifikacinė kategorija |
Pastoviosios dalies koeficientai (pareiginės algos baziniais dydžiais) |
||||
Pedagoginio darbo stažas (metais) |
|||||
Iki 3 |
Nuo daugiau kaip 3 iki 10 |
Nuo daugiau kaip 10 iki15 |
Daugiau kaip 15 |
||
Nesuteiktos kvalifikacinės kategorijos |
|||||
Mokytojas |
4,06–4,22 |
4,32–4,48 |
4,37–4,55 |
4,47–4,66 |
|
Pedagoginio darbo stažas (metais) |
|||||
Iki 10 |
Nuo daugiau kaip 10 iki15 |
Daugiau kaip 15 |
|||
Suteiktos kvalifikacinės kategorijos |
|||||
Mokytojas |
4,34–4,51 |
4,42–4,6 |
4,5–4,68 |
||
Vyresnysis mokytojas |
4,74–4,94 |
4,81–5,01 |
5,0–5,2 |
||
Mokytojas metodininkas |
5,17–5,39 |
5,32–5,54 |
5,46–5,66 |
||
Mokytojas ekspertas |
5,9–6,13 |
5,96–6,19 |
6,12–6,36 |
||
12. Pareiginės algos pastoviosios dalies koeficientai dėl veiklos sudėtingumo:
12.1. didinami 5–10 procentų mokytojams, dirbantiems pagal ikimokyklinio ugdymo programą, ir meninio ugdymo mokytojams, dirbantiems pagal ikimokyklinio ir (arba) priešmokyklinio ugdymo programas:
12.1.1. kurių grupėje ugdomi 2 ir daugiau mokinių, dėl įgimtų ar įgytų sutrikimų turinčių vidutinius specialiuosius ugdymosi poreikius, ir (arba) 1–3 mokiniai, dėl įgimtų ar įgytų sutrikimų turintys didelių ar labai didelių specialiųjų ugdymosi poreikių;
12.2. didinami 5–20 procentų mokytojams, dirbantiems pagal ikimokyklinio ugdymo programą:
12.2.1. ikimokyklinio ugdymo mokyklose (ikimokyklinio ugdymo grupėse), skirtose mokiniams, dėl įgimtų ar įgytų sutrikimų turintiems didelių ar labai didelių specialiųjų ugdymosi poreikių:
12.2.2. kurių grupėje ugdomi 4 ir daugiau mokinių, dėl įgimtų ar įgytų sutrikimų turinčių didelių ar labai didelių specialiųjų ugdymosi poreikių;
12.3. didinami 5–20 procentų meninio ugdymo mokytojams, dirbantiems pagal ikimokyklinio ir (arba) priešmokyklinio ugdymo programas:
12.3.1. ikimokyklinio ugdymo mokyklose (ikimokyklinio arba priešmokyklinio ugdymo grupėse), skirtose mokiniams, dėl įgimtų ar įgytų sutrikimų turintiems didelių ar labai didelių specialiųjų ugdymosi poreikių;
12.3.2. kurių grupėje ugdomi 4 ir daugiau mokinių, dėl įgimtų ar įgytų sutrikimų turinčių didelių ar labai didelių specialiųjų ugdymosi poreikių;
13. Jei mokytojo, dirbančio pagal ikimokyklinio ugdymo programą, ir meninio ugdymo mokytojų, dirbančių pagal ikimokyklinio ir (arba) priešmokyklinio ugdymo programas, veikla atitinka du ir daugiau šio priedo 12 punkte numatytų kriterijų, jo pareiginės algos pastoviosios dalies koeficientas didinamas ne daugiau kaip 25 procentais.
14. Mokytojų, dirbančių pagal ikimokyklinio ugdymo programą, išskyrus nurodytus šio priedo 15 punkte, darbo laikas per savaitę yra 36 valandos, iš jų 33 valandos per savaitę skiriamos tiesioginiam darbui su mokiniais, 3 valandos – netiesioginiam darbui su mokiniais (darbams planuoti, dokumentams, susijusiems su ugdymu, rengti, bendradarbiauti su mokytojais, tėvais (globėjais) ugdymo klausimais ir kt.).
15. Mokytojų, dirbančių pagal ikimokyklinio ugdymo programą, mokyklose (ikimokyklinio ugdymo grupėse), skirtose mokiniams, dėl įgimtų ar įgytų sutrikimų turintiems didelių ar labai didelių specialiųjų ugdymosi poreikių, sanatorijų mokyklose (ikimokyklinio ugdymo grupėse), sutrikusio vystymosi kūdikių namuose, darbo laikas per savaitę yra 26 valandos, iš jų 24 valandos skiriamos tiesioginiam darbui su mokiniais, 2 valandos – netiesioginiam darbui su mokiniais (darbams planuoti, dokumentams, susijusiems su ugdymu, rengti, bendradarbiauti su mokytojais, tėvais (globėjais) ugdymo klausimais ir kt.).
16. Meninio ugdymo mokytojų, dirbančių pagal ikimokyklinio ir (arba) priešmokyklinio ugdymo programas, darbo laikas per savaitę yra 26 valandos, iš jų 24 valandos skiriamos tiesioginiam darbui su mokiniais, 2 valandos – netiesioginiam darbui su mokiniais (darbams planuoti, dokumentams, susijusiems su ugdymu, rengti, bendradarbiauti su mokytojais, tėvais (globėjais) ugdymo klausimais ir kt.).
III SKYRIUS
MOKYTOJŲ, DIRBANČIŲ PAGAL PRIEŠMOKYKLINIO UGDYMO PROGRAMĄ, PAREIGINĖS ALGOS PASTOVIOSIOS DALIES KOEFICIENTAI IR DARBO KRŪVIO SANDARA
17. Šiame skyriuje nurodytų darbuotojų pareiginės algos pastoviosios dalies koeficientai:
Kvalifikacinė kategorija |
Pastoviosios dalies koeficientai (pareiginės algos baziniais dydžiais) |
|||
Pedagoginio darbo stažas (metais) |
||||
Iki 3 |
Nuo daugiau kaip 3 iki10 |
Nuo daugiau kaip 10 iki 15 |
Daugiau kaip 15 |
|
Nesuteiktos kvalifikacinės kategorijos |
||||
Mokytojas |
4,26–5,06 |
4,54–5,38 |
4,59–5,46 |
4,69–5,59 |
Pedagoginio darbo stažas (metais) |
||||
Iki 10 |
Nuo daugiau kaip 10 iki 15 |
Daugiau kaip 15 |
||
Suteiktos kvalifikacinės kategorijos |
||||
Mokytojas |
4,56–5,41 |
4,64–5,52 |
4,73–5,62 |
|
Vyresnysis mokytojas |
4,98–5,93 |
5,05–6,01 |
5,25–6,24 |
|
Mokytojas metodininkas |
5,43–6,47 |
5,59–6,65 |
5,73–6,79 |
|
Mokytojas ekspertas |
6,19–7,36 |
6,26–7,43 |
6,43–7,63 |
18. Pareiginės algos pastoviosios dalies koeficientai dėl veiklos sudėtingumo mokytojams, dirbantiems pagal priešmokyklinio ugdymo programą:
18.1. didinami 5–10 procentų:
18.1.1. kurių grupėje ugdomi 2 ir daugiau mokinių, dėl įgimtų ar įgytų sutrikimų turinčių vidutinius specialiuosius ugdymosi poreikius, ir (arba) 1–3 mokiniai, dėl įgimtų ar įgytų sutrikimų turintys didelių ar labai didelių specialiųjų ugdymosi poreikių;
18.2. didinami 5–20 procentų:
18.2.1. dirbantiems ikimokyklinio ugdymo mokyklose ar priešmokyklinio ugdymo grupėse, skirtose mokiniams, dėl įgimtų ar įgytų sutrikimų turintiems didelių ar labai didelių specialiųjų ugdymosi poreikių;
19. Jei mokytojo, dirbančio pagal priešmokyklinio ugdymo programą, veikla atitinka du ir daugiau šio priedo 18 punkte numatytų kriterijų, jo pareiginės algos pastoviosios dalies koeficientas didinamas ne daugiau kaip 25 procentais.
20. Mokytojų, dirbančių pagal priešmokyklinio ugdymo programą, išskyrus nurodytus šio priedo 21 punkte, darbo laikas per savaitę yra 36 valandos, iš jų 33 valandos skiriamos tiesioginiam darbui su mokiniais, 3 valandos – netiesioginiam darbui su mokiniais (darbams planuoti, dokumentams, susijusiems su ugdymu, rengti, bendradarbiauti su mokytojais, tėvais (globėjais) ugdymo klausimais ir kt.).
21. Mokytojų, dirbančių pagal priešmokyklinio ugdymo programą, mokyklose (priešmokyklinio ugdymo grupėse), skirtose mokiniams, dėl įgimtų ar įgytų sutrikimų turintiems didelių ar labai didelių specialiųjų ugdymosi poreikių, sanatorijų mokyklose (priešmokyklinio ugdymo grupėse), sutrikusio vystymosi kūdikių namuose, darbo laikas per savaitę yra 26 valandos, iš jų 24 valandos skiriamos tiesioginiam darbui su mokiniais ir 2 valandos – netiesioginiam darbui su mokiniais (darbams planuoti, dokumentams, susijusiems su ugdymu, rengti, bendradarbiauti su mokytojais, tėvais (globėjais, rūpintojais) ugdymo klausimais ir kt.).
IV SKYRIUS
SPECIALIŲJŲ PEDAGOGŲ, LOGOPEDŲ, SURDOPEDAGOGŲ, TIFLOPEDAGOGŲ, IŠSKYRUS DIRBANČIUS ŠVIETIMO PAGALBOS ĮSTAIGOSE, PAREIGINIŲ ALGŲ PASTOVIOSIOS DALIES KOEFICIENTAI IR DARBO KRŪVIO SANDARA
22. Šiame skyriuje nurodytų darbuotojų pareiginės algos pastoviosios dalies koeficientai:
Pareigybė |
Pastoviosios dalies koeficientai (pareiginės algos baziniais dydžiais) |
|||
Pedagoginio darbo stažas (metais) |
||||
Iki 3 |
Nuo daugiau kaip 3 iki 10 |
Nuo daugiau kaip 10 iki 15 |
Daugiau kaip 15 |
|
Nesuteiktos kvalifikacinės kategorijos |
||||
Specialusis pedagogas, logopedas, surdopedagogas, tiflopedagogas |
3,76–4,2 |
3,99–4,46 |
4,02–4,5 |
4,13–4,62 |
|
Pedagoginio darbo stažas (metais) |
|||
Iki 10 |
Nuo daugiau kaip 10 iki15 |
Daugiau kaip 15 |
||
Suteiktos kvalifikacinės kategorijos |
||||
Specialusis pedagogas, logopedas, surdopedagogas, tiflopedagogas |
4,0–4,47 |
4,12–4,59 |
4,17–4,65 |
|
Vyresnysis specialusis pedagogas, vyresnysis logopedas, vyresnysis surdopedagogas, vyresnysis tiflopedagogas |
4,61–5,16 |
4,68–5,23 |
4,86–5,45 |
|
Specialusis pedagogas metodininkas, logopedas metodininkas, surdopedagogas metodininkas, tiflopedagogas metodininkas |
5,01–5,6 |
5,18–5,77 |
5,3–5,92 |
|
Specialusis pedagogas ekspertas, logopedas ekspertas, surdopedagogas ekspertas, tiflopedagogas ekspertas |
5,73–6,38 |
5,79–6,46 |
5,94–6,64 |
23. Pareiginės algos pastoviosios dalies koeficientai dėl veiklos sudėtingumo specialiesiems pedagogams, logopedams, surdopedagogams ir tiflopedagogams:
23.1. didinami 5 procentais:
23.1.1. dirbantiems mokyklose, skirtose mokiniams, dėl įgimtų ar įgytų sutrikimų turintiems didelių ar labai didelių specialiųjų ugdymosi poreikių;
23.1.2. dirbantiems mokyklose, skirtose mokiniams dėl nepalankių aplinkos veiksnių, turintiems specialiųjų ugdymosi poreikių;
23.2. didinami 15–25 procentais, kai jie teikia specialiąją pedagoginę pagalbą ikimokyklinio amžiaus vaikams, mokyklinio amžiaus vaikams, apakusiems suaugusiesiems jų namuose ar (ir) ikimokyklinio ugdymo mokyklose, bendrojo ugdymo mokyklose, esančiose kitose gyvenamosiose vietovėse negu jų darbovietė.
24. Jei specialiojo pedagogo, logopedo, surdopedagogo, tiflopedagogo veikla atitinka du ir daugiau šio priedo 23 punkte numatytų kriterijų, jo pareiginės algos pastoviosios dalies koeficientas didinamas ne daugiau kaip 25 procentais.
25. Specialiųjų pedagogų, logopedų, surdopedagogų ir tiflopedagogų, dirbančių mokyklose, socialinės globos namuose, skirtuose vaikams, sutrikusio vystymosi namuose su ikimokyklinio amžiaus vaikais, darbo laikas per savaitę yra 27 valandos, iš jų 22 valandos skiriamos tiesioginiam darbui su mokiniais (mokinių specialiesiems ugdymosi poreikiams įvertinti, specialiosioms pratyboms vesti) ir 5 valandos per savaitę – skiriamos netiesioginiam darbui su mokiniais (darbams planuoti; pasirengti vesti specialiąsias pratybas; pagalbai mokytojams rengiant ugdymo programas; mokytojams, tėvams (globėjams) konsultuoti specialiųjų ugdymosi poreikių turinčių mokinių ugdymo klausimais; dokumentams, susijusiems su ugdymu, rengti ir kt.).
26. Specialiųjų pedagogų, logopedų, surdopedagogų ir tiflopedagogų, dirbančių mokyklose, socialinės globos namuose, skirtuose vaikams, su mokyklinio amžiaus vaikais, darbo laikas per savaitę yra 23 valandos, iš jų 18 valandų skiriama tiesioginiam darbui su mokiniais (mokinių specialiesiems ugdymosi poreikiams tirti ir įvertinti, specialiosioms pratyboms vesti) ir 5 valandos – netiesioginiam darbui su mokiniais (darbams planuoti; pasirengti specialiosioms pratyboms; pagalbai mokytojams rengiant ugdymo programas; mokytojams, tėvams (globėjams, rūpintojams) konsultuoti specialiųjų ugdymosi poreikių turinčių mokinių ugdymo klausimais; dokumentams, susijusiems su ugdymu, rengti ir kt.).
V SKYRIUS
PSICHOLOGŲ ASISTENTŲ, PSICHOLOGŲ, SOCIALINIŲ PEDAGOGŲ IR ŠVIETIMO PAGALBOS ĮSTAIGOSE DIRBANČIŲ SPECIALIŲJŲ PEDAGOGŲ, LOGOPEDŲ, SURDOPEDAGOGŲ IR TIFLOPEDAGOGŲ PAREIGINIŲ ALGŲ PASTOVIOSIOS DALIES KOEFICIENTAI
27. Šiame skyriuje nurodytų darbuotojų pareiginės algos pastoviosios dalies koeficientai:
Pareigybė |
Pastoviosios dalies koeficientai (pareiginės algos baziniais dydžiais) |
|||
Pedagoginio darbo stažas (metais) |
||||
Iki 3 |
Nuo daugiau kaip 3 iki 10 |
Nuo daugiau kaip 10 iki 15 |
Daugiau kaip 15 |
|
Nesuteiktos kvalifikacinės kategorijos |
||||
Psichologo asistentas |
4,09–4,18 |
4,13–4,21 |
4,16–4,25 |
4,21–4,3 |
Specialusis pedagogas, logopedas, surdopedagogas, tiflopedagogas, socialinis pedagogas |
4,3–4,38 |
4,58–4,67 |
4,77–4,87 |
4,82–4,95 |
Pedagoginio darbo stažas (metais) |
||||
Iki 10 |
Nuo daugiau kaip 10 iki 15 |
Daugiau kaip 15 |
||
Suteiktos kvalifikacinės kategorijos |
||||
Specialusis pedagogas, logopedas, surdopedagogas, tiflopedagogas, socialinis pedagogas, ketvirtos kategorijos psichologas |
4,82–4,87 |
4,9–4,96 |
5,07–5,13 |
|
Vyresnysis specialusis pedagogas, vyresnysis logopedas, vyresnysis surdopedagogas, vyresnysis tiflopedagogas, vyresnysis socialinis pedagogas, trečios kategorijos psichologas |
5,4–5,55 |
5,45–5,61 |
5,64–5,83 |
|
Specialusis pedagogas metodininkas, logopedas metodininkas, surdopedagogas metodininkas, tiflopedagogas metodininkas, socialinis pedagogas metodininkas, antros kategorijos psichologas |
5,95–6,14 |
6,1–6,29 |
6,26–6,48 |
|
Specialusis pedagogas ekspertas, logopedas ekspertas, surdopedagogas ekspertas, tiflopedagogas ekspertas, socialinis pedagogas ekspertas, pirmos kategorijos psichologas |
6,71–6,93 |
6,91–7,13 |
7,07–7,28 |
28. Pareiginės algos pastoviosios dalies koeficientai dėl veiklos sudėtingumo:
28.1. didinami 5–20 procentų socialiniams pedagogams, psichologo asistentams, psichologams dirbantiems:
28.1.1. mokyklose, skirtose mokiniams, dėl įgimtų ar įgytų sutrikimų turintiems didelių ar labai didelių specialiųjų ugdymosi poreikių;
28.1.2. mokyklose, skirtose mokiniams dėl nepalankių aplinkos veiksnių, turintiems specialiųjų ugdymosi poreikių;
28.2. didinami 5–20 procentų pedagoginių psichologinių tarnybų, švietimo pagalbos tarnybų specialiesiems pedagogams, logopedams, surdopedagogams, tiflopedagogams, psichologams, socialiniams pedagogams, dirbantiems su vaikais;
29. Jei šiame skyriuje nurodytų darbuotojų veikla atitinka du ir daugiau šio priedo 28 punkte numatytų kriterijų, jo pareiginės algos pastoviosios dalies koeficientas didinamas ne daugiau kaip 25 procentais.
VI SKYRIUS
AUKLĖTOJŲ, KONCERTMEISTERIŲ, AKOMPANIATORIŲ PAREIGINIŲ ALGŲ PASTOVIOSIOS DALIES KOEFICIENTAI IR DARBO KRŪVIO SANDARA
31. Šiame skyriuje nurodytų darbuotojų pareiginės algos pastoviosios dalies koeficientai:
Pareigybė |
Pastoviosios dalies koeficientai (pareiginės algos baziniais dydžiais) |
|||
Pedagoginio darbo stažas (metais) |
||||
Iki 3 |
Nuo daugiau kaip 3 iki 10 |
Nuo daugiau kaip 10 iki 15 |
Daugiau kaip 15 |
|
Nesuteiktos kvalifikacinės kategorijos |
||||
Auklėtojas, koncertmeisteris, akompaniatorius |
4,06–4,10 |
4,32–4,36 |
4,37–4,41 |
4,47–4,52 |
Pedagoginio darbo stažas (metais) |
||||
Iki 10 |
Nuo daugiau kaip 10 iki 15 |
Daugiau kaip 15 |
||
Suteiktos kvalifikacinės kategorijos |
||||
Auklėtojas, koncertmeisteris, akompaniatorius |
4,34—4,37 |
4,42–4,47 |
4,5–4,54 |
|
Vyresnysis auklėtojas, vyresnysis koncertmeisteris, vyresnysis akompaniatorius |
4,74–4,79 |
4,81–4,86 |
5–5,05 |
|
Auklėtojas metodininkas, koncertmeisteris metodininkas, akompaniatorius metodininkas |
5,17–5,23 |
5,32–5,38 |
5,46–5,5 |
|
Auklėtojas ekspertas, koncertmeisteris ekspertas, akompaniatorius ekspertas |
5,9–5,95 |
5,96–6,02 |
6,12–6,17 |
32. Pareiginės algos pastoviosios dalies koeficientai dėl veiklos sudėtingumo:
32.1. didinami 5–20 procentų auklėtojams, dirbantiems:
32.1.1. bendrosiose bendrojo ugdymo mokyklose, profesinio mokymo įstaigose, kurių klasėje (grupėje) ugdomi 2 ir daugiau mokinių, dėl įgimtų ar įgytų sutrikimų turinčių vidutinius specialiuosius ugdymosi poreikius, ir (arba) 1–3 mokiniai, turintys didelių ar labai didelių specialiųjų ugdymosi poreikių;
32.1.2. mokyklose (grupėse), skirtose mokiniams, dėl įgimtų ar įgytų sutrikimų turintiems didelių ar labai didelių specialiųjų ugdymosi poreikių;
32.1.3. mokyklose, skirtose mokiniams, dėl nepalankių aplinkos veiksnių turintiems specialiųjų ugdymosi poreikių;
32.1.4. profesinio mokymo įstaigose (grupėse), skirtose mokiniams, turintiems specialiųjų ugdymosi poreikių;
33. Jei auklėtojo veikla atitinka du ir daugiau šio priedo 32 punkte numatytų kriterijų, jo pareiginės algos pastoviosios dalies koeficientas didinamas ne daugiau kaip 25 procentais.
34. Koncertmeisterių ir akompaniatorių, dirbančių mokykloje darbo laikas per savaitę yra 26 valandos, iš jų 24 valandos skiriamos tiesioginiam darbui su mokiniais ir 2 valandos – netiesioginiam darbui su mokiniais (pasiruošti pamokoms, renginiams ir metodinei veiklai).
35. Auklėtojų, dirbančių bendrojo ugdymo mokyklose (išskyrus bendrojo ugdymo mokyklas, skirtas mokiniams, dėl įgimtų ar įgytų sutrikimų turintiems didelių ar labai didelių specialiųjų ugdymosi poreikių, ir sanatorijų mokyklas), darbo laikas per savaitę yra 30 valandos, iš jų 28 valandos skiriamos tiesioginiam darbui su mokiniais ir 2 valandos – netiesioginiam darbui su mokiniais (darbams planuoti, dokumentams, susijusiems su ugdymu, rengti, bendradarbiauti su mokytojais, tėvais (globėjais, rūpintojais) ugdymo klausimais ir kt.).
36. Auklėtojų, dirbančių su mokyklinio amžiaus vaikais bendrojo ugdymo mokyklose (grupėse), skirtose mokiniams, dėl įgimtų ar įgytų sutrikimų turintiems didelių ar labai didelių specialiųjų ugdymosi poreikių, sanatorijų mokyklose, vaikų socializacijos centruose, socialinės globos namuose, skirtuose vaikams, darbo laikas per savaitę yra 26 valandos, iš jų 24 valandos per savaitę skiriamos tiesioginiam darbui su mokiniais ir 2 valandos – netiesioginiam darbui su mokiniais (darbams planuoti, dokumentams, susijusiems su ugdymu, rengti, bendradarbiauti su mokytojais, tėvais (globėjais, rūpintojais) ugdymo klausimais ir kt.).
VII SKYRIUS
PAGALBOS MOKINIUI SPECIALISTŲ, NENURODYTŲ ŠIO PRIEDO IV-VI SKYRIUOSE, PAREIGINĖS ALGOS PASTOVIOSIOS DALIES KOEFICIENTAI
37. Šiame skyriuje nurodytų pagalbos mokiniui specialistų pareiginės algos pastoviosios dalies koeficientai:
Pedagoginio darbo stažas (metais) |
Pastoviosios dalies koeficientai (pareiginės algos baziniais dydžiais) |
Iki 10 |
3,8–5,95 |
10–15 |
3,83–6,65 |
Daugiau kaip 15 |
3,93–7,35 |
38. Pagalbos mokiniui specialistams, kuriems suteiktos kvalifikacinės kategorijos, pareiginės algos pastoviosios dalies koeficientai didinami: už eksperto kvalifikacinę kategoriją – 30 procentų, už metodininko kvalifikacinę kategoriją – 20 procentų, už vyresniojo pagalbos mokiniui specialisto kvalifikacinę kategoriją – 10 procentų.
39. Pareiginės algos pastoviosios dalies koeficientai dėl veiklos sudėtingumo pagalbos mokiniui specialistams:
39.1. didinami 5–10 procentų:
39.1.1. dirbantiems mokyklose, skirtose mokiniams, dėl įgimtų ar įgytų sutrikimų turintiems didelių ar labai didelių specialiųjų ugdymosi poreikių;
39.1.2. dirbantiems mokyklose, skirtose mokiniams, dėl nepalankių aplinkos veiksnių turintiems specialiųjų ugdymosi poreikių;
VIII SKYRIUS
MOKYKLŲ VADOVŲ IR JŲ PAVADUOTOJŲ UGDYMUI PAREIGINĖS ALGOS PASTOVIOSIOS DALIES KOEFICIENTAI
41. Mokyklų vadovų pareiginės algos pastoviosios dalies koeficientai:
Mokinių skaičius |
Pastoviosios dalies koeficientai (pareiginės algos baziniais dydžiais) |
||
Pedagoginio darbo stažas (metais) |
|||
Iki 10 metų |
Nuo daugiau kaip 10 iki 15 |
Daugiau kaip 15 |
|
iki 200 |
7,2–10,71 |
7,49–11,1 |
7,86–11,37 |
201–600 |
8,0–11,74 |
8,46–11,8 |
8,8–11,81 |
601 ir daugiau |
8,58–11,8 |
8,95–11,82 |
9,24–11,85 |
42. Mokyklų vadovų pavaduotojų ugdymui pareiginės algos pastoviosios dalies koeficientai:
Mokinių skaičius |
Pastoviosios dalies koeficientai (pareiginės algos baziniais dydžiais) |
||
Pedagoginio darbo stažas (metais) |
|||
Iki 10 |
Nuo daugiau kaip 10 iki 15 |
Daugiau kaip 15 |
|
iki 500 |
5,76–10,44 |
5,97–10,46 |
6,15–10,48 |
501 ir daugiau |
7,16–10,5 |
7,45–10,65 |
7,66–10,8 |
43. Pareiginės algos pastoviosios dalies koeficientai dėl veiklos sudėtingumo:
43.1. didinami 5–10 procentų:
43.1.1. ikimokyklinio ugdymo mokyklų, bendrųjų bendrojo ugdymo mokyklų, profesinio mokymo įstaigų vadovams ir jų pavaduotojams ugdymui, atsakingiems už specialiųjų ugdymosi poreikių mokinių ugdymo organizavimą, jeigu šiose įstaigose ugdoma (mokoma) 10 ir daugiau mokinių, dėl įgimtų ar įgytų sutrikimų turinčių didelių ar labai didelių specialiųjų ugdymosi poreikių;
43.1.2. mokyklų vadovams ir jų pavaduotojams ugdymui, jei mokykloje ugdoma (mokoma) 10 ar daugiau užsieniečių ar Lietuvos Respublikos piliečių, atvykusių gyventi į Lietuvos Respubliką, nemokančių valstybinės kalbos, dvejus metus nuo mokinio mokymosi pagal bendrojo ugdymo ir profesinio mokymo programas pradžios Lietuvos Respublikoje;
43.2. didinami 5–20 procentų mokyklų vadovams ir jų pavaduotojams ugdymui:
43.2.1. dirbantiems mokyklose, skirtose mokiniams, dėl įgimtų ar įgytų sutrikimų turintiems didelių ar labai didelių specialiųjų ugdymosi poreikių;
43.2.1. dirbantiems mokyklose, kurios turi padalinius, skirtus specialiųjų ugdymosi poreikių turintiems mokiniams, dėl įgimtų ar įgytų sutrikimų turintiems didelių ar labai didelių specialiųjų ugdymosi poreikių;
43.3. gali būti didinami iki 20 procentų mokyklų vadovams savininko teises ir pareigas įgyvendinančios institucijos nustatytais atvejais;
44. Jei mokyklos vadovo ar mokyklos pavaduotojo ugdymui veikla atitinka du ir daugiau šio priedo 43 punkte numatytų kriterijų, jo pareiginės algos pastoviosios dalies koeficientas didinamas ne daugiau kaip 25 procentais.
45. Bendrojo ugdymo, ikimokyklinio ugdymo mokyklų, profesinio mokymo įstaigų vadovų ir vadovų pavaduotojų ugdymui pareiginės algos pastoviosios dalies koeficientai nustatomi atsižvelgiant į mokinių skaičių einamųjų metų rugsėjo 1 dieną, išskyrus mokyklas, skirtas mokiniams, dėl įgimtų ar įgytų sutrikimų (elgesio ir emocijų ar sveikatos problemų) turintiems didelių ar labai didelių specialiųjų ugdymosi poreikių, ligoninių mokyklų, sanatorijų mokyklų, nepilnamečių tardymo izoliatorių ir pataisos įstaigų mokyklų, tardymo izoliatorių ir (ar) pataisos įstaigų suaugusiųjų mokyklų, vaikų socializacijos centrų vadovų ir vadovų pavaduotojų – pagal vidutinį metinį mokinių skaičių; neformaliojo vaikų švietimo mokyklų vadovų ir vadovų pavaduotojų ugdymui – atsižvelgiant į mokinių skaičių einamųjų metų spalio 1 dieną. Bendrabučiuose gyvenantys mokiniai į bendrą mokinių skaičių įskaičiuojami taikant koeficientą 1,5. Vidutinis metinis mokinių skaičius apskaičiuojamas sudėjus praėjusių mokslo metų kiekvieno mėnesio vidutinį mokinių skaičių ir šią sumą padalijus iš to laikotarpio mėnesių, kuriais buvo mokinių, skaičiaus. Vidutinis mėnesinis mokinių skaičius apskaičiuojamas sudėjus kiekvieną dieną buvusių mokinių skaičių ir šį bendrą skaičių padalijus iš mėnesio dienų, kuriomis buvo mokinių, skaičiaus. Į mokinių skaičių įskaitomi tik tie mokiniai, kurie buvo mokomi.
IX SKYRIUS
MOKYKLŲ UGDYMĄ ORGANIZUOJANČIŲ SKYRIŲ VEDĖJŲ PAREIGINĖS ALGOS PASTOVIOSIOS DALIES KOEFICIENTAI
46. Šiame skyriuje nurodytų darbuotojų pareiginės algos pastoviosios dalies koeficientai:
Pedagoginio darbo stažas (metais) |
Pastoviosios dalies koeficientai (pareiginės algos baziniais dydžiais) |
Iki 10 |
4,85–8,68 |
10–15 |
5,09–8,72 |
Daugiau kaip 15 |
5,35–8,89 |
47. Pareiginės algos pastoviosios dalies koeficientai dėl veiklos sudėtingumo:
47.1. didinami 5–10 procentų:
47.1.1. ikimokyklinio ugdymo mokyklų, bendrųjų bendrojo ugdymo mokyklų, profesinio mokymo įstaigų ugdymą organizuojančių skyrių vedėjams, atsakingiems už specialiųjų ugdymosi poreikių mokinių ugdymo organizavimą, arba jei skyriuje ugdoma (mokoma) 5 ir daugiau mokinių, dėl įgimtų ar įgytų sutrikimų turinčių didelių ar labai didelių specialiųjų ugdymosi poreikių;
47.1.2. mokyklų ugdymą organizuojančių skyrių vedėjams, jei skyriuje ugdoma (mokoma) 5 ar daugiau užsieniečių ar Lietuvos Respublikos piliečių, atvykusių gyventi į Lietuvos Respubliką, nemokančių valstybinės kalbos, dvejus metus nuo mokinio mokymosi pagal bendrojo ugdymo ir profesinio mokymo programas pradžios Lietuvos Respublikoje;
47.2. didinami 5–20 procentų mokyklų ugdymą organizuojančių skyrių vedėjams:
47.2.1. dirbantiems mokyklose, skirtose mokiniams, dėl įgimtų ar įgytų sutrikimų turintiems didelių ar labai didelių specialiųjų ugdymosi poreikių;
47.2.2. dirbantiems mokyklose, skirtose mokiniams, dėl nepalankių aplinkos veiksnių turintiems specialiųjų ugdymosi poreikių;
9 straipsnis. Įstatymo įsigaliojimas ir įgyvendinimas
1. Šis įstatymas, išskyrus šio įstatymo 3 straipsnio 1 dalį, 7 straipsnį ir šio straipsnio 4 dalį, įsigalioja 2018 m. rugsėjo 1 d.
3. Nuo 2018 m. rugsėjo 1 d. iki 2019 m. rugpjūčio 31 d. galioja tokia šio įstatymo 3 straipsnio 1 dalies redakcija:
„1. Papildyti 4 straipsnį nauja 2 dalimi:
„2. Mokytojų, dirbančių pagal bendrojo ugdymo, profesinio mokymo ir neformaliojo (išskyrus ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo programas) švietimo programas, pareigybių skaičius įstaigos darbuotojų pareigybių sąraše nustatomas, atsižvelgiant į:
1) įstaigos atitinkamų ugdymo programų kontaktinių valandų skaičių per mokslo metus, nustatytą atsižvelgiant į: kai mokiniai ugdomi pagal bendrojo ugdymo programas – sąlyginių klasių (grupių) skaičių ir dydį, nustatytus pagal mokymo lėšų apskaičiavimo, paskirstymo ir panaudojimo tvarkos aprašą, kurį tvirtina Lietuvos Respublikos Vyriausybė, taip pat įstaigos savininko teises ir pareigas įgyvendinančios institucijos papildomai finansuojamą klasių (grupių) skaičių; kai mokiniai ugdomi pagal profesinio mokymo ir neformaliojo (išskyrus ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo programas) švietimo programas – klasių (grupių) skaičių ir dydį, kuriuos nustato įstaigos savininko teises ir pareigas įgyvendinanti institucija;
2) vidutinį kontaktinių valandų, tenkančių per mokslo metus vienai pareigybei, skaičių, kuris nustatomas: kai mokiniai ugdomi pagal bendrojo ugdymo programas – pagal mokymo lėšų apskaičiavimo, paskirstymo ir panaudojimo tvarkos apraše, kurį tvirtina Lietuvos Respublikos Vyriausybė, nustatytas vidutinių kontaktinių valandų, tenkančių per mokslo metus vienai pareigybei, normas pagal sąlyginį klasės (grupės) dydį; kai mokiniai ugdomi pagal profesinio mokymo ir neformaliojo (išskyrus ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo programas) švietimo programas – pagal šio įstatymo 5 priedo 9 punkte nustatyto mokytojo, turinčio kvalifikacinę kategoriją, mažiausio ir didžiausio galimo kontaktinių valandų skaičiaus per mokslo metus aritmetinį vidurkį;
4. Lietuvos Respublikos Vyriausybė ir Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministras iki 2018 m. rugpjūčio 31 d. priima šio įstatymo įgyvendinamuosius teisės aktus.
5. Šio įstatymo 6 straipsniu keičiamo Lietuvos Respublikos valstybės ir savivaldybių įstaigų darbuotojų darbo apmokėjimo įstatymo 14 straipsnio nuostatos taikomos, atliekant švietimo įstaigų vadovų, jų pavaduotojų ugdymui, ugdymą organizuojančių skyrių vedėjų 2018 metų ir vėlesnių metų veiklos vertinimą. Švietimo įstaigų vadovų, jų pavaduotojų ugdymui, ugdymą organizuojančių skyrių vedėjų praėjusių metų veikla pirmą kartą įvertinama iki 2019 m. kovo 1 d.
6. Švietimo įstaigų vadovams, jų pavaduotojams ugdymui, ugdymą organizuojančių skyrių vedėjams, kurių darbo užmokestis, įsigaliojus šiam įstatymui, yra mažesnis, palyginti su iki šio įstatymo įsigaliojimo buvusiu nustatytu darbo užmokesčiu, ne ilgiau kaip iki 2019 m. kovo 1 d. mokamas iki 2018 m. rugpjūčio 31 d. jiems nustatytas darbo užmokestis.
7. Jeigu iki šio įstatymo įsigaliojimo mokyklos vadovo, jo pavaduotojo ugdymui, ugdymą organizuojančio skyriaus vedėjo, mokytojo ir pagalbos mokiniui specialisto pareiginės algos pastoviosios dalies koeficientas buvo didesnis už šio įstatymo 8 straipsniu keičiamame Lietuvos Respublikos valstybės ir savivaldybių įstaigų darbuotojų darbo apmokėjimo įstatymo 5 priede nurodytą atitinkamai pareigybei nustatyto pareiginės algos pastoviosios dalies koeficientų intervalo ribose esančią didžiausią pareiginės algos pastoviosios dalies koeficientą (įskaitant ir pareiginės algos pastoviosios dalies koeficiento didinimą dėl veiklos sudėtingumo) mokyklos vadovui, jo pavaduotojo ugdymui, ugdymą organizuojančiam skyriaus vedėjui, mokytojui ir pagalbos mokiniui specialistui taikomas iki šio Įstatymo įsigaliojimo nustatytas pareiginės algos pastoviosios dalies koeficientas tol, kol asmuo eina tas pačias pareigas arba įstatymų nustatyta tvarka pareiginės algos pastoviosios dalies koeficientas bus sumažintas.