projektas

 

 

TELŠIŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS

TARYBA

 

 

SPRENDIMAS

 DĖL NEPRITARIMO POVEIKIO APLINKAI VERTINIMO ATASKAITAI IR PLANUOJAMOS ŪKINĖS VEIKLOS GALIMYBĖMS

 

 2014 m.  liepos      d. Nr. T1-     

Telšiai 

 

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 16 straipsnio 4 dalimi, Lietuvos Respublikos planuojamos ūkinės veiklos poveikio aplinkai vertinimo įstatymo 5 straipsnio 1 dalies 2 punktu, 9 straipsnio 5 dalimi, Telšių rajono savivaldybės taryba                       n u s p r e n d ž i a:

Nepritarti KB „Stanelių grūdai“, KB „Europe eggs“, KB „Baltic egg production“ ir KB „Telšių paukščiai“ planuojamos ūkinės veiklos – vištų dedeklių auginimo Gaudikaičių k., Degaičių sen., Telšių r. 759360 vištų dedeklių vienu metu, poveikio aplinkai vertinimo (toliau – PAV) ataskaitai   ir planuojamos ūkinės veiklos galimybėms dėl šių motyvų:

1. Telšių rajono savivaldybės tarybos 2008 m. balandžio 24 d. sprendimu Nr. T1-165 „Dėl Telšių rajono savivaldybės teritorijos bendrojo plano patvirtinimo“ patvirtintame Telšių rajono savivaldybės teritorijos bendrajame plane Gaudikaičių kaimo teritorija patenka į perspektyvių gyvenamųjų vietovių įtakos arealų zoną, šios zonos arealuose prioritetas teikiamas gyvenamųjų vietovių plėtrai ir individualiai statybai, o žemės ūkio veikla šioje zonoje turi būti plėtojama orientuojant ūkinius subjektus kurti nedidelio ploto, bet intensyvios gamybos ūkius, kurie specializuotųsi miestų ir miestelių gyventojų poreikių tenkinimui. Planuojama ūkinė veikla dėl savo pobūdžio, masto ir poveikio aplinkai yra nesuderinama su šiais Telšių rajono savivaldybės teritorijos bendrojo plano sprendiniais – planuojamos ūkinės veiklos įgyvendinimas užkirstų kelią gyvenamųjų vietovių plėtrai ir individualiai statybai minėtoje zonoje bei atitinkamai paneigtų jai nustatytą gyvenamųjų vietovių plėtros ir individualios statybos prioritetą, be to, ši veikla nėra orientuota į Telšių miesto ir aplinkinių miestelių gyventojų poreikių tenkinimą, t.y. neatitinka Telšių rajono savivaldybės teritorijos bendrojo plano sprendinių ir pasirinktoje teritorijoje nėra galima. 

2. Vadovaujantis Lietuvos Respublikos 1992 m. gegužės 12 d. nutarimu Nr. 343 „Dėl specialiųjų žemės ir miško naudojimo sąlygų patvirtinimo“ patvirtintų Specialiųjų žemės ir miško naudojimo sąlygų (toliau Specialiosios žemės ir miško naudojimo sąlygos) 73 punkto nuostatomis, pastatams, kuriuose perskaičiuotas laikomas vištų kiekis yra didesnis kaip 300 sutartinių gyvulių (toliau – SG), turi būti nustatoma 1000 m sanitarinė apsaugos zona. Gaudikaičių k., Degaičių sen. paukštyne planuojama auginti 759360 vištų dedeklių vienu metu arba apie 5424 SG, sutartinių gyvulių skaičių nustatant vadovaujantis Lietuvos Respublikos aplinkos ministro ir Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2005 m. liepos 14 d. įsakymu Nr. D1-367/3D-342 „Dėl mėšlo ir srutų tvarkymo aplinkosaugos reikalavimų aprašo patvirtinimo“ patvirtinto Mėšlo ir srutų tvarkymo aplinkosaugos reikalavimų aprašo priedu, kur vištų dedeklių skaičius, atitinkantis 1 SG, yra 140, taigi planuojamam paukštynui reikalinga nustatyti 1000 m sanitarinę apsaugos zoną. Specialiųjų žemės ir miško naudojimo sąlygų 74 punkte yra nustatyta, kad pastatų, kuriuose laikomi ūkiniai gyvūnai, sanitarinėse apsaugos zonose draudžiama statyti gyvenamuosius namus ir visuomeninius objektus, išskyrus objektus, aptarnaujančius įmonę ar ūkininko ūkį ir (ar) su įmonės ar ūkininko ūkio ūkine veikla susijusius objektus, esamus pastatus, kuriuose laikomi ūkiniai gyvūnai ir kurių sanitarinėse apsaugos zonose yra gyvenamųjų namų ir (ar) visuomeninių objektų, galima rekonstruoti tik įstatymuose ir kituose teisės aktuose nustatyta tvarka nustačius, kad ūkinė veikla nedarys neigiamos įtakos visuomenės sveikatai. Artimiausio gyvenamojo namo sklypas ribojasi su planuojamo paukštyno teritorija, taigi nustatyti 1000 m dydžio sanitarinę apsaugos zoną yra neįmanoma, o organizatoriai ir poveikio aplinkai vertinimo dokumentų rengėjas neįrodo, kad planuojama ūkinė veikla nedarys neigiamo poveikio gyventojų sveikatai ir aplinkos komponentams, sumažinus planuojamo paukštyno sanitarinę apsaugos zoną iki planuojamos ūkinės veiklos sklypo ribų.

3. Planuojamą ūkinę veiklą numatoma vykdyti 28,6882 ha bendro ploto žemės sklypo rytinėje dalyje, kurios plotas sudarytų apie 14,4810 ha ir kuri yra išnuomota planuojamos ūkinės veiklos organizatoriams. Pagal Taršos integruotos prevencijos ir kontrolės leidimą Nr. T-46, atnaujintą 2012 m. sausio 18 d. (toliau – TIPK leidimas), kitoje šio žemės sklypo dalyje, kurios plotas – 14,2072 ha ir kuri nėra išnuomota planuojamos ūkinės veiklos organizatoriams, jau yra leista vykdyti paukštininkystės veiklą kitam subjektui –  UAB „Anulėnų paukštynas“. Planuojamos ūkinės veiklos poveikio aplinkai vertinimo procese UAB „Anulėnų paukštynas“ nedalyvauja, todėl nėra garantijų, kad planuojamos ūkinės veiklos vykdymo atveju šis subjektas gretimoje tos pačios teritorijos dalyje nevykdys TIPK leidime numatytos veiklos. Todėl pagal galiojantį TIPK leidimą leistina vykdyti UAB „Anulėnų paukštynas“ paukštininkystės veikla vertintina kaip gretimas taršos šaltinis planuojamos ūkinės veiklos atveju, o poveikio aplinkai vertinimo ataskaitoje privalėjo būti įvertinta šių veiklų galima sąveika bei suminis jų poveikis aplinkai. Nors tai nebuvo padaryta, tačiau planuojamos ūkinės veiklos poveikio aplinkai vertinimo ataskaita pagrindžia, jog vien tik TIPK leidime numatytos UAB „Anulėnų paukštynas“ paukštininkystės veiklos neigiamas poveikis aplinkai (oro tarša, kvapai ir pan.) už žemės sklypo ribų viršija teisės norminiuose aktuose nustatytas ribines taršos vertes. Tai patvirtina, kad planuojamos ūkinės veiklos ir gretimų taršos šaltinių (įskaitant ir TIPK leidime numatytą veiklą) kompleksinis, sisteminis ir suminis poveikis aplinkai už veiklai pasirinkto žemės sklypo ribų taip pat viršytų teisės norminiuose aktuose gyvenamajai aplinkai ir (ar) visuomeninės paskirties pastatų aplinkai nustatytas ribines taršos vertes, dėl ko planuojama ūkinė veikla dėl galimo neigiamo poveikio aplinkai ir prieštaravimo teisės norminiams aktams pasirinktoje teritorijoje nėra galima.

4. PAV ataskaitos planuojamos ūkinės veiklos galimo reikšmingo poveikio socialinei ekonominei aplinkai dalis parengta regioniniu lygiu, joje pateiktos išvados apie būsimą vietos demografinės padėties stabilumą, vietos rinkos plėtrą, šalia teritorijos, kurioje planuojama vykdyti ūkinę veiklą, esančių objektų kainų stabilumą ir kitokius socialinės ekonominės gerovės elementus yra galimai nepagrįstos, be to PAV ataskaitoje pateikta informacija apie planuojamą ūkinę veiklą skiriasi nuo pradinės, PAV programoje ir pirmose PAV ataskaitos versijose pateiktos, informacijos: pirmųjų PAV dokumentų tekstinėse dalyse aprašyta toje pačioje teritorijoje numatyta vykdyti kiaušinių perdirbimo ir pašarų ruošimo veikla buvo pateikiama kaip planuojama, o paskutinės PAV ataskaitos versijos tekstinėje dalyje  ši veikla aprašoma tik kaip perspektyvinė, o tai iš esmės keičia nuostatas dėl planuojamos ūkinės veiklos galimybių, planus sulaukti rajono ekonominės padėties gerėjimo dėl žymiai didesnio darbo vietų skaičiaus sukūrimo, didesnio mokesčių surinkimo ir kitų socialinės ekonominės raidos gerinimo veiksnių.      

5. Planuojamai ūkinei veiklai prieštarauja Degaičių kaimo bendruomenė, o planuojamos ūkinės veiklos organizatoriai ir poveikio aplinkai vertinimo dokumentų rengėjas neatsižvelgia į motyvuotus visuomenės pasiūlymus poveikio aplinkai vertinimo procese, įskaitant, bet neapsiribojant, pasiūlymus pakeisti planuojamos ūkinės veiklos pobūdį ir mastą taip, kad veikla atitiktų galiojančių teritorijų planavimo dokumentų sprendinius bei teisės aktų reikalavimus; kaip „nulinę“ alternatyvą įvertinti esamą faktinę aplinkos būklę ir natūralius aplinkos pokyčius; įvertinti kompleksinį, sisteminį ir suminį planuojamos ūkinės veiklos poveikį aplinkai, atsižvelgiant į gretimus taršos šaltinius, gretimai veikiančius Telšių miesto nuotekų valymo įrenginius ir pan.

 

 

Savivaldybės meras                                                                                                     Vytautas Kleiva

 

SUDERINTA

SUDERINTA

SUDERINTA

Administracijos direktorius

Kalbos tvarkytoja

Juridinio, personalo ir dokumentų valdymo skyriaus vedėjas

 

 

 

 

 

Saulius Urbonas

Birutė Žulkutė

Edmundas Vaitkevičius

 

 

 

 

 

 

 

Verslo, ekonomikos ir finansų komiteto pirmininkas

Vietinio ūkio ir ekologijos komiteto pirmininkas

Kaimo reikalų komiteto pirmininkė

 

 

 

Rimantas Adomaitis

Adomas Domarkas

Jadzė Tarvainienė



 

 

 

 

 

 

 

 

 

SUDERINTA

SUDERINTA

 

Sveikatos ir socialinių reikalų komiteto pirmininkė

 

Kultūros, švietimo ir sporto komiteto pirmininkė

 

 

 

 

 

 

Virginija Vitkauskienė

Alfreda Tamoševičienė

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Raimondas Račkauskas, tel. (8~444) 54 285, el. p. [email protected]

Kristina Jankauskienė, tel. (8~444) 51 839, el. p. [email protected]

TELŠIŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBOS SPRENDIMO

DĖL NEPRITARIMO POVEIKIO APLINKAI VERTINIMO ATASKAITAI IR PLANUOJAMOS ŪKINĖS VEIKLOS GALIMYBĖMS

AIŠKINAMASIS RAŠTAS

 

1. SPRENDIMO INICIATORIUS

Telšių rajono savivaldybės administracijos direktorius Saulius Urbonas.

 

2. RENGĖJAS

Statybos ir urbanistikos skyriaus Aplinkos ir civilinės saugos poskyrio vyriausioji specialistė (ekologė) Kristina Jankauskienė, poskyrio vedėjas Raimondas Račkauskas.

 

3. SPRENDIMO TIKSLAS IR UŽDAVINIAI

Telšių rajono savivaldybės administracijai UAB „Ardynas“ 2014 m. birželio 20 d. raštu Nr. 7-166 pateikė patikslintą vištų dedeklių auginimo Gaudikaičių k., Degaičių sen., Telšių r. poveikio aplinkai vertinimo ataskaitą (toliau – PAV), kurią prašoma pakartotinai peržiūrėti ir pateikti išvadą dėl PAV ataskaitos ir planuojamos ūkinės veiklos galimybių. Po pakartotino viešo susirinkimo įvykusios 2014 m. balandžio 10 d. Telšių r. savivaldybės salėje, Savivaldybės administracija 2014 m. balandžio 18 d. raštu Nr. R7-1136  buvo išsiuntusi UAB „Ardynas“ savo klausimus dėl poveikio aplinkai vertinimo ataskaitos. Patikslintoje PAV ataskaitoje esminiai dalykai išlieka nepakeisti: daroma išvada, kad šiai planuojamai ūkinei veiklai sanitarinę apsaugos zonos ribą galima nustatyti sutapatinant su UAB „Anulėnų paukštynas“ žemės sklypo ribomis; PAV ataskaitos rengėjai nepagrindžia tikimybių kaip UAB „Anulėnų paukštynas“ esamame sklype esančių statinių atnaujinimas, teritorijos sutvarkymas įtakos aplinkinių teritorijų nekilnojamojo turto bei žemės vertės padidėjimą; esant ekstremaliai situacijai nėra šiuo metu PAV ataskaitoje užtikrintas efektyvus ir saugus paukščių gaišenų sutvarkymas.   

Šis sprendimas yra parengtas dėl to, kad vykdant planuojamą ūkinę veiklą yra galimas neigiamas poveikis gyventojų sveikatai, aplinkai ir esamiems ūkio subjektams.

Pagal LR planuojamos ūkinės veiklos poveikio aplinkai vertinimo įstatymą per 10 darbo dienų nuo PAV ataskaitos gavimo dienos reikia PAV dokumentų rengėjui pateikti motyvuotas išvadas dėl ataskaitos ir planuojamos ūkinės veiklos galimybių.

 

4. SPRENDIMO NEIGIAMOS PASEKMĖS. -

5. KOKIUS GALIOJANČIUS AKTUS (tarybos, mero, administracijos direktoriaus ) REIKĖTŲ PAKEISTI AR PANAIKINTI, PRIĖMUS SPRENDIMĄ PAGAL TEIKIAMĄ PROJEKTĄ. -

6. BIUDŽETO LĖŠŲ POREIKIS -

7. PRIE SPRENDIMO PRIDEDAMA. -

8. SPRENDIMĄ ĮTEIKTI

Statybos ir urbanistikos skyriaus Aplinkos ir civilinės saugos poskyriui.

 

9. SPRENDIMĄ SKELBTI SPAUDOJE ________________taip_________________________

(taip, ne)

10.TEISĖS AKTŲ ANTIKORUPCINIS VERTINIMAS. Nevertinamas.         

 

 

 

 

PARAŠAI______________________                                          DATA_____________________