Projektas

 

 

LIETUVOS RESPUBLIKOS

KLAIPĖDOS VALSTYBINIO JŪRŲ UOSTO  ĮSTATYMO NR. I-1340 2, 11, 25, 26, 33 IR 34 STRAIPSNIŲ PAKEITIMO

ĮSTATYMAS

 

2019 m.            d. Nr.

Vilnius

 

1 straipsnis. 2 straipsnio pakeitimas

2. Pakeisti 2 straipsnio 24 dalį ir ją išdėstyti taip:

24. Alternatyvieji degalai – suskystintos naftos dujos, gamtinės dujos su biometanu (suskystintos gamtinės dujos, suslėgtos gamtinės dujos, sintetinis dyzelinas), elektros energija, biodegalai (skysti), vandenilis.“

3. Buvusią 2 straipsnio 24 dalį atitinkamai laikyti nauja 25 dalimi:

25. Kitos šiame įstatyme vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos Lietuvos Respublikos transporto veiklos pagrindų įstatyme, Lietuvos Respublikos saugios laivybos įstatyme, Lietuvos Respublikos statybos įstatyme ir Lietuvos Respublikos muitinės įstatyme.

 

2 straipsnis. 11 straipsnio pakeitimas

1. Pakeisti 11 straipsnio 10 ir 13 dalį ir ją išdėstyti taip:

„10) įgyvendinti uosto apsaugos nuo taršos prevencijos priemones bei organizuoti taršos padarinių likvidavimą ir nuolat teikti informaciją visuomenei bei uosto naudotojams apie tai, kokios taršos prevencijos priemonės buvo įgyvendintos;

13) organizuoti ir vykdyti uosto aplinkos apsaugą, nustatyti ir įgyvendinti uosto taršos prevencijos priemones, diegti poveikio aplinkai (aplinkos oro užterštumo, nuotekų ir pan.) stebėsenos priemones, atsižvelgiant į planuojamą ūkio subjektų veiklą, ūkio subjektų aplinkos monitoringo ir kompleksinio vertinimo rezultatus, diegti neigiamą poveikį aplinkai mažinančias ir (ar) kompensuojančias priemones, nustatyti aplinkosauginius reikalavimus nuomininkams ir kontroliuoti šių reikalavimų įgyvendinimą bei organizuoti taršos padarinių likvidavimą.“

 

2. Papildyti 11 straipsnį naujomis 17, 18, 19 dalimis ir jas išdėstyti taip:

 

17. organizuoti ir vykdyti uosto, kaip ūkio subjekto, monitoringą;

18. informuoti visuomenę apie uosto veiklą, jo poveikį aplinkai, atsižvelgiant į stebėsenos rezultatus ir taikomas neigiamą poveikį aplinkai mažinančias ir (ar) kompensuojančias priemones;

19. kas trejus metus pagal ūkio subjekto aplinkos monitoringo, mokslinių tyrimų rezultatus, uoste veikiančių ūkio subjektų apibendrintus aplinkos apsaugos rodiklius atlikti kompleksinį uosto vykdomos veiklos  vertinimą (toliau – kompleksinis vertinimas) ir  viešai skelbti apie jo rezultatus ir aplinkos būklės pokyčius.“

 

3    straipsnis. 25 straipsnio pakeitimas.

Papildyti 25 straipsnio 2 dalį nauju 6 punktu ir jį išdėstyti taip:

6. nuomininko įsipareigojimas įgyvendinti nuomotojo nustatytus aplinkosauginius reikalavimus, atsižvelgiant į šio įstatymo 11 straipsnyje jam įtvirtintą prievolę nustatyti ir įgyvendinti uosto taršos prevencijos priemones ir ūkio subjektų aplinkos monitoringo ir kompleksinio vertinimo rezultatus.“

 

4 straipsnis. 26 straipsnio pakeitimas

Papildyti 26 straipsnį nauja 4 dalimi ir ją išdėstyti taip:

4.Skatinamųjų priemonių, skirtų uosto infrastruktūros, teikiančios alternatyviuosius degalus, sukūrimui ir / ar plėtrai visame uoste, įgyvendinimo taisykles tvirtina susisiekimo ministras.“

 

5    straipsnis. 33 straipsnio pakeitimas

Papildyti 33 straipsnį naujomis 16, 17 dalimis ir jas išdėstyti taip:

16. prevencinėms uosto taršos (aplinkos oro, vandenų ir kt.) valdymo priemonėms įgyvendinti;

17visuomenės informuotumui apie uosto veiklą ir poveikį aplinkai didinti.“

 

6 straipsnis. 34 straipsnio pakeitimas

Papildyti 34 straipsnį nauja 4 dalimi ir ją išdėstyti taip:

4.Uosto rinkliavų taikymo taisyklėse numatyti uosto rinkliavų dydžiai turi būti diferencijuojami atsižvelgiant į laivų naudojamus degalus. Alternatyviuosius degalus naudojantiems laivams nustatomi rinkliavų dydžiai turi būti mažinami ne mažiau kaip 50 procentų.”

 

7 straipsnis. Įstatymo įsigaliojimas

Šis įstatymas įsigalioja 2020 m. sausio 1 d.

 

 

Skelbiu šį Lietuvos Respublikos Seimo priimtą įstatymą.

 

Respublikos Prezidentas

 

 

Teikia

Seimo nariai

Simonas Gentvilas

Kęstutis Mažeika