Projektas

PLUNGĖS RAJONO SAVIVALDYBĖS

TARYBA

 

SPRENDIMAS

DĖL PLUNGĖS RAJONO SAVIVALDYBĖS BENDRUOMENĖS SVEIKATOS TARYBOS NUOSTATŲ PATVIRTINIMO

 

2025 m. kovo 27 d. Nr. T1-

Plungė

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 15 straipsnio 2 dalies 4 punktu, Lietuvos Respublikos sveikatos sistemos įstatymo 63 straipsnio 6 punktu ir 69 straipsniu, Plungės rajono savivaldybės taryba nusprendžia:

1. Patvirtinti pridedamus Plungės rajono savivaldybės bendruomenės sveikatos tarybos nuostatus (pridedama).

2. Pripažinti netekusiu galios Plungės rajono savivaldybės tarybos 2024 m. birželio 27 d. sprendimą Nr. T1-174 „Dėl Plungės rajono savivaldybės bendruomenės sveikatos tarybos nuostatų patvirtinimo“.

 

 

Savivaldybės meras

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

SUDERINTA:

Savivaldybės tarybos narys Algirdas Pečiulis

Administracijos direktorius Dalius Pečiulis

Administracijos direktoriaus pavaduotoja Jovita Šumskienė

Savivaldybės tarybos posėdžių sekretorė Irmantė Kurmienė

Teisės, personalo ir civilinės metrikacijos skyriaus patarėja Donata Norvaišienė

Teisės, personalo ir civilinės metrikacijos skyriaus vedėjas Vytautas Tumas

Bendrųjų reikalų skyriaus kalbos tvarkytoja Simona Grigalauskaitė

 

Sprendimo projektą rengė sveikatos reikalų koordinatorė Oresta Gerulskienė

PRITARTA

Plungės rajono savivaldybės

tarybos 2025 m. kovo 27 d.

sprendimu Nr. T1-

 

PLUNGĖS RAJONO SAVIVALDYBĖS BENDRUOMENĖS SVEIKATOS TARYBOS NUOSTATAI

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Plungės rajono savivaldybės bendruomenės sveikatos tarybos nuostatai (toliau – Nuostatai) reglamentuoja Plungės rajono savivaldybės bendruomenės sveikatos tarybos (toliau – BST) sudėtį, uždavinius, funkcijas, teises, pareigas, darbo organizavimo tvarką bei atsakomybę. Bendruomenės sveikatos taryba – savarankiška sveikatinimo veiklos koordinavimo institucija prie Plungės rajono savivaldybės tarybos (toliau – Savivaldybės taryba).

2. BST savo veikloje vadovaujasi Lietuvos Respublikos Konstitucija, Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymu, Lietuvos Respublikos sveikatos sistemos įstatymu ir sveikatos apsaugą reglamentuojančiais įstatymais, Plungės rajono savivaldybės tarybos sprendimais, kitais teisės aktais bei šiais Nuostatais.

3. BST veiklą techniškai aptarnauja Plungės rajono savivaldybės administracija (toliau – Administracija).

 

II SKYRIUS

BENDRUOMENĖS SVEIKATOS TARYBOS UŽDAVINIAI IR FUNKCIJOS

 

4. BST koordinuoja Plungės rajono savivaldybės (toliau – Savivaldybė) teritorijoje sveikatos ugdymo, alkoholio, tabako ir narkotikų kontrolės, visuomenės sveikatos saugos ir sveikatos stiprinimo, ligų profilaktikos priemonių rengimą ir įgyvendinimą, nustatyto Savivaldybės visuomenės sveikatos rėmimo specialiosios programos (toliau – Programa) priemonių įgyvendinimo prioritetines sritis bei atlieka kitas funkcijas, priskirtas pagal BST veiklą reglamentuojančius įstatymus bei šiuos Nuostatus.

5. BST atlieka šias funkcijas:

5.1. koordinuoja Savivaldybės teritorijoje sveikatos ugdymo, alkoholio, tabako ir narkotikų kontrolės, visuomenės sveikatos saugos ir sveikatos stiprinimo, ligų profilaktikos ir kt. sveikatos priemonių rengimą bei įgyvendinimą, kurios patvirtintos sveikatos apsaugos ministro „Dėl savivaldybės visuomenės sveikatos rėmimo specialiosios programos priemonių vykdymo ataskaitos formos patvirtinimo įsakyme; 

5.2. nustato ir tvirtina Programos priemonių įgyvendinimo prioritetines sritis;

5.3. vykdo Programos įgyvendinimą;

5.4. teikia informaciją ir pasiūlymus sveikatinimo klausimais Savivaldybės ir valstybės institucijoms, įstaigoms, visuomenei, nevyriausybinėms organizacijoms;

5.5. rengia BST veiklos planą bei veiklos ataskaitą. BST veiklos ataskaita turi būti pristatyta ir pateikta Savivaldybės tarybai ne vėliau kaip iki einamųjų metų balandžio 1 d.;

5.6. atlieka kitas funkcijas, priskirtas BST pagal Lietuvos Respublikos sveikatos sistemos ir kitus įstatymus bei šiuos Nuostatus.

 

III SKYRIUS

BENDRUOMENĖS SVEIKATOS TARYBOS SUDĖTIS IR DARBO ORGANIZAVIMAS

 

6. Savivaldybės taryba sudaro BST, skiria jos pirmininką bei tvirtina Nuostatus. BST pirmininko pavaduotojas išrenkamas BST narių balsų dauguma pirmojo posėdžio metu.

7. BST sudaroma Savivaldybės tarybos įgaliojimų laikui. BST nario kadencijų skaičius nėra ribojamas.

8. BST sudaro 9 nariai: Administracijos direktoriaus 1 deleguotas darbuotojas, 2 –Savivaldybės tarybos deleguoti tarybos nariai, 3 – Savivaldybės įstaigų ir organizacijų, dirbančių visuomenės sveikatos ugdymo ir stiprinimo srityje, deleguoti atstovai; 3 – visuomeninių organizacijų, ginančių visuomenės sveikatos interesus, deleguoti atstovai.

9. BST nariai turi vengti viešųjų ir privačių interesų konflikto ir, esant jo grėsmei, nedelsdami informuoti apie tai BST pirmininką ir narius bei nusišalinti nuo pareigų atlikimo. Konfidencialią informaciją naudoti tik BST pareigų atlikimo tikslais ir jos neskleisti, išskyrus Lietuvos Respublikos įstatymuose nustatytus atvejus.

10. BST sekretoriaus pareigas atlieka Administracijos direktoriaus paskirtas darbuotojas. Sekretorius nėra BST narys.

11. BST  darbą organizuoja ir jam vadovauja BST  pirmininkas (toliau – pirmininkas). Kai pirmininko nėra ar jis negali eiti savo pareigų, jo pareigas laikinai eina ir posėdžiui vadovauja pirmininko pavaduotojas.

12. BST  pirmininkas:

12.1. organizuoja BST darbą, jai vadovauja, veikia BST vardu, atsako už jos veiklos organizavimą;

12.2. pasirašo BST dokumentus, posėdžių protokolus, BST vardu siunčiamus dokumentus;

12.3. šaukia BST posėdžius, rengia posėdžių darbotvarkes;

12.4. kasmet iki balandžio 1 d. tvirtina BST metinį veiklos planą;

12.5. kasmet ne vėliau kaip iki einamųjų metų balandžio 1 d. pristato Savivaldybės tarybai BST ataskaitą;

12.6. kontroliuoja BST nutarimų įgyvendinimą;

12.7. gali pareikalauti iš įstaigų ir organizacijų informacijos, susijusios su BST veikla;

12.8. sprendžia kitus su BST veikla susijusius klausimus.

13. BST sekretorius rengia BST posėdžių medžiagą, protokoluoja posėdžius.

14. BST  sprendimai yra rekomendacinio pobūdžio ir yra įforminami protokolu.

15. Posėdžio protokolas surašomas ir pasirašomas ne vėliau kaip 5 (penkias) darbo dienas po posėdžio. Posėdžio protokolą pasirašo posėdžio pirmininkas ir sekretorius. BST  posėdžio metu daromas garso ir vaizdo įrašas.

16. BST  pagrindinė veiklos forma yra posėdžiai, kurie gali vykti nuotoliniu būdu ar mišriuoju būdu. Sprendimą organizuoti posėdį nuotoliniu būdu arba mišriuoju būdu priima pirmininkas savo iniciatyva arba gavęs BST nario prašymą dalyvauti posėdyje nuotoliniu būdu. Apie priimtą sprendimą posėdį organizuoti nuotoliniu būdu arba mišriuoju būdu nedelsiant elektroninių ryšių priemonėmis turi būti pranešta BST nariams ir kitiems posėdžio dalyviams. Mišriuoju būdu organizuojamame posėdyje kiti BST nariai ir kiti posėdžio dalyviai savo pasirinkimu gali dalyvauti nuotoliniu būdu arba atvykę į Savivaldybę. BST posėdžiai nuotoliniu būdu arba mišriuoju būdu vykti negali, jeigu tam raštu prieštarauja daugiau kaip pusė visų BST narių, išskyrus:

16.1. kai dėl nepaprastosios padėties, ekstremaliosios situacijos ar karantino posėdžiai negali vykti BST nariams posėdyje dalyvaujant fiziškai;

16.2. artimiausią numatytą nuotoliniu būdu arba mišriuoju būdu vyksiantį BST posėdį.

17. BST  nutarimai priimami posėdyje atviru balsavimu paprasta posėdyje dalyvaujančių BST  narių balsų dauguma ir įforminami protokolu. 

18. BST posėdžiai yra teisėti, jeigu juose dalyvauja daugiau kaip pusė visų BST narių ir sprendimai priimami posėdyje dalyvaujančių narių balsų dauguma. Jeigu balsai pasiskirsto po lygiai (laikoma, kad balsai pasiskirstė po lygiai tada, kai balsų už gauta tiek pat, kiek prieš, taip pat kai balsų už gauta tiek pat, kiek prieš ir susilaikiusių kartu sudėjus), balsuojama dar kartą. Jeigu balsavus dar kartą balsai pasiskirsto po lygiai, skelbiama pertrauka, pertraukos trukmė negali būti ilgesnė nei viena valanda. Pertraukos trukmę nustato BST. Po pertraukos balsavimas tęsiamas balsuojant dar vieną kartą. Jei ir po šio balsavimo balsai pasiskirsto po lygiai, sprendimą lemia BST pirmininko balsas.

19. Posėdžiai rengiami pagal poreikį, bet ne rečiau nei 2 (du) kartus per metus. Apie posėdį posėdžio nariams pranešama elektroniniu paštu ne vėliau kaip prieš  3 (tris) darbo dienas, kartu pateikiama preliminari posėdžio darbotvarkė ir numatomų nagrinėti dokumentų kopijos.

20. Posėdis laikomas teisėtu, jeigu jame dalyvauja ne mažiau kaip pusė BST  narių.

21. BST  narys privalo nusišalinti nuo klausimo, susijusio su juo pačiu ar jo atstovaujama įstaiga/organizacija ir kitais Lietuvos Respublikos viešųjų ir privačių interesų derinimo įstatyme numatytais atvejais.

22. BST posėdyje, patariamojo balso teise, gali dalyvauti Administracijos darbuotojai, ekspertai, konsultantai, kiti kviestieji asmenys.

23. BST nario įgaliojimai pasibaigia, jei nutrūksta jo atstovavimo ar darbo santykiai atstovaujamoje įstaigoje/organizacijoje, BST ar Savivaldybės tarybai pareiškus nepasitikėjimą. Savivaldybės taryba šių Nuostatų nustatyta tvarka vietoj jo paskiria kitą narį.

24. BST  naudojasi Savivaldybės patalpomis ir jose esančia technine įranga. BST patirtos išlaidos už jai priskirtų funkcijų vykdymą yra apmokamos iš savivaldybės biudžeto lėšų.

 

III SKYRIUS

BENDRUOMENĖS SVEIKATOS TARYBOS NARIŲ TEISĖS IR PAREIGOS

 

25. BST pirmininkas turi teisę:

25.1. jos kompetencijai skirtais klausimais gauti iš Savivaldybės ir valstybės institucijų, įmonių, įstaigų ir organizacijų informaciją, reikalingą BST veiklą reglamentuojančių įstatymų ir šių nuostatų numatytoms funkcijoms vykdyti;

25.2. teikti siūlymus Savivaldybės tarybai, merui ir Administracijai visuomenės sveikatos prevencijos srityse;

25.3. BST nariams pritarus, kviesti į BST posėdžius Administracijos valstybės tarnautojus ir darbuotojus, dirbančius pagal darbo sutartį, Savivaldybės įstaigų ir kitų institucijų atstovus, sprendžiant rajono gyventojų sveikatos gerinimo klausimus.

26. BST narių teisės ir pareigos:

26.1. lankytis Savivaldybės teritorijoje esančiose įstaigose ir organizacijose, domėtis vaikų, moksleivių, darbuotojų sveikatos saugos ir stiprinimo sąlygomis bei sveikatos priežiūros prieinamumo gyventojams klausimais;

26.2. dalyvauti Savivaldybės ir šalies renginiuose, skirtuose visuomenės sveikatos priežiūrai, profilaktikai;

26.3. skleisti informaciją apie savo veiklą;

26.4. bendradarbiauti pagal savo kompetenciją su kitų savivaldybių sveikatos tarybomis, įvairiomis savivaldybių, valstybės ir kitų šalių institucijomis, įstaigomis, keistis informacija, patirtimi, dalyvauti programose, projektuose, renginiuose.

27. BST nariai privalo prieš paraiškų vertinimą:

27.1. pasirašyti konfidencialumo pasižadėjimą ir  jo laikytis;

27.2. sąžiningai ir nešališkai atlikti savo darbą.

 

V SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

28. BST veikla turi būti nuolat viešinama, informuojant visuomenę Savivaldybės interneto svetainėje www.plunge.lt.

29. Asmenys, pažeidę Lietuvos Respublikos teisės aktus ir šiuos Nuostatus, atsako Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka.

30. Už darbą BST  nariams, kurie nėra Savivaldybės tarybos nariai, atlyginama vadovaujantis Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka iš Savivaldybės biudžeto.

31. BST  narių įgaliojimai baigiasi, kai į pirmąjį posėdį susirenka naujai kadencijai išrinkti Savivaldybės tarybos nariai.

32. Šie Nuostatai gali būti keičiami, papildomi ir pripažįstami netekusiais galios Savivaldybės tarybos sprendimu.

_____________________________

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

SVEIKATOS REIKALŲ KOORDINATORIUS

 

AIŠKINAMASIS RAŠTAS

PRIE SAVIVALDYBĖS TARYBOS SPRENDIMO PROJEKTO

„DĖL PLUNGĖS RAJONO SAVIVALDYBĖS BENDRUOMENĖS SVEIKATOS TARYBOS NUOSTATŲ PATVIRTINIMO“

 

2025 m. kovo 3 d.

Plungė

 

1. Parengto sprendimo projekto tikslai, uždaviniai. Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 15 straipsnio 2 dalies 4 punktu, Lietuvos Respublikos sveikatos sistemos įstatymo 63 straipsnio 6 punktu ir 69 straipsniu, Plungės rajono savivaldybės taryba patvirtins Plungės rajono savivaldybės bendruomenės sveikatos tarybos nuostatus ir pripažins netekusiu galios Plungės rajono savivaldybės tarybos 2024 m. birželio 27 d. sprendimą Nr. T1-174 „Dėl Plungės rajono savivaldybės bendruomenės sveikatos tarybos nuostatų patvirtinimo“.

Vadovaujantis Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 15 straipsnio 2 dalies 4 punktu, Lietuvos Respublikos sveikatos sistemos įstatymo 63 straipsnio 6 punktu ir 69 straipsniu, Plungės rajono savivaldybės taryba tvirtina Plungės rajono savivaldybės bendruomenės sveikatos tarybą (toliau – Bendruomenės sveikatos taryba), skiria jos pirmininką ir tvirtina Bendruomenės sveikatos tarybos nuostatus (toliau – Nuostatai).

2. Siūlomos teisinio reguliavimo nuostatos, šiuo metu esantis teisinis reglamentavimas, kokie šios srities teisės aktai tebegalioja ir kokius teisės aktus būtina pakeisti ar panaikinti, priėmus teikiamą tarybos sprendimo projektą. Bendruomenės sveikatos taryba – tai savarankiška sveikatinimo veiklos koordinavimo institucija prie Savivaldybės tarybos. Bendruomenės sveikatos tarybą sudaro ir jos Nuostatus tvirtina Savivaldybės taryba. Bendruomenės sveikatos tarybos veiklos programa yra finansuojama iš Savivaldybės biudžeto.

Bendruomenės sveikatos taryba koordinuoja Savivaldybės teritorijoje sveikatos ugdymo, alkoholio, tabako ir narkotikų kontrolės, visuomenės sveikatos saugos ir sveikatos stiprinimo, ligų profilaktikos priemonių rengimą ir įgyvendinimą, nustato savivaldybės visuomenės sveikatos rėmimo specialiosios programos lėšų naudojimo prioritetus bei atlieka kitas funkcijas, priskirtas pagal kitus įstatymus bei šiuos Nuostatus.

Bendruomenės sveikatos taryba turi teisę:

1) gauti iš Savivaldybės institucijų, Savivaldybės teritorijoje esančių įmonių, įstaigų, organizacijų informaciją, reikalingą Nuostatuose numatytoms funkcijoms atlikti;

2) teikti siūlymus Savivaldybės tarybai, Savivaldybės merui bei Administracijos direktoriui.

3. Kodėl būtina priimti sprendimą, kokių pozityvių rezultatų laukiama.

Bus patvirtinti naujos redakcijos Nuostatai.

4. Lėšų poreikis ir finansavimo šaltiniai. Nėra.

5. Pateikti kitus sprendimui priimti reikalingus pagrindimus, skaičiavimus ar paaiškinimus. -

6. Pateikti sprendimo projekto lyginamąjį variantą, jeigu teikiamas sprendimo pakeitimo projektas. -

7. Sprendimo projekto antikorupcinis vertinimas. Vadovaujantis LR Korupcijos prevencijos įstatymo 8 straipsnio 1 dalies 1 ir 14 punktais, vertinimas atliekamas.

8. Nurodyti, kieno iniciatyva sprendimo projektas yra parengtas. Savivaldybės sveikatos reikalų koordinatoriaus iniciatyva.

9. Nurodyti, kuri sprendimo projekto ar pridedamos medžiagos dalis (remiantis teisės aktais) yra neskelbtina. Nėra.

10. Kam (institucijoms, skyriams, organizacijoms ir t. t.) patvirtintas sprendimas turi būti išsiųstas. Bendruomenės sveikatos tarybos nariams.

11. Kita svarbi informacija (gali būti nurodomos kitos galimos projekto ir (ar) jo įgyvendinimo alternatyvos, taip pat jų poveikio įvertinimas; nurodoma, kokios institucijos būtų atsakingos už jo atlikimą, kokie duomenys turėtų būti renkami, siekiant vėliau įvertinti, ar buvo pasiektas projekto tikslas; nurodoma, ar buvo konsultuotasi su visuomene, apibendrinami konsultavimosi rezultatai (nurodoma, su kokiomis suinteresuotomis grupėmis buvo konsultuotasi, ar atsižvelgta į suinteresuotų grupių pateiktus siūlymus, kiek į juos atsižvelgta) ir kita.). Nėra.

12. Numatomo teisinio reguliavimo poveikio vertinimas*

Sritys

Numatomo teisinio reguliavimo poveikio vertinimo rezultatai

Teigiamas poveikis

Neigiamas poveikis

Ekonomikai

Taip

 

Finansams

Taip

 

Socialinei aplinkai

Taip

 

Viešajam administravimui

 

Nėra

Teisinei sistemai

 

Nenumatomas

Kriminogeninei situacijai

 

Nenumatomas

Aplinkai

 

Nėra

Administracinei naštai

Taip

 

Regiono plėtrai

Teigiama

 

Kitoms sritims, asmenims ar jų grupėms

Taip

 

 

* Numatomo teisinio reguliavimo poveikio vertinimas atliekamas rengiant teisės akto, kuriuo numatoma reglamentuoti iki tol nereglamentuotus santykius, taip pat kuriuo iš esmės keičiamas teisinis reguliavimas, projektą. Atliekant vertinimą, nustatomas galimas teigiamas ir neigiamas poveikis to teisinio reguliavimo sričiai, asmenims ar jų grupėms, kuriems bus taikomas numatomas teisinis reguliavimas.

 

 

Rengėja                                                              

sveikatos reikalų koordinatorė                                                                                 Oresta Gerulskienė