Projektas

 

 

 

LIETUVOS RESPUBLIKOS VYRIAUSYBĖ

 

NUTARIMAS

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS VYRIAUSYBĖS 2002 M. GRUODŽIO 11 D. NUTARIMO NR. 1950 „DĖL KELIŲ EISMO TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

 

2024 m. _________ __ d. Nr.      

Vilnius

 

Lietuvos Respublikos Vyriausybė n u t a r i a:

1. Pakeisti Kelių eismo taisykles, patvirtintas Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2002 m. gruodžio 11 d. nutarimu Nr. 1950 „Dėl Kelių eismo taisyklių patvirtinimo“:

1.1. Pakeisti 3.17 papunktį ir jį išdėstyti taip:

3.17. Važiuojamųjų kelio dalių sankirta (toliau – važiuojamųjų dalių sankirta) – plotas, kurį riboja tiesios linijos, įsivaizduojamos pratęsus išorinius susikertančių važiuojamųjų dalių kraštus, nevertinant šių kraštų išplatėjimų ir užapvalinimų.“

1.2. Pakeisti 49 punktą ir jį išdėstyti taip:

49. Eismo dalyviai privalo laikytis visų būtinų atsargumo priemonių maršrutinio transporto priemonei (toliau – maršrutinis transportas) atvykstant į stotelę.“

1.3. Pakeisti 92 punktą ir jį išdėstyti taip:

92. Jeigu avarinės šviesos signalizacijos transporto priemonėje nėra arba ji sugedusi ir priverstinai sustojama, kur sustoti arba stovėti draudžiama, arba įvykus eismo įvykiui, taip pat jeigu priverstinai sustojama ten, kur sustojusią transporto priemonę kiti eismo dalyviai pamatytų likus iki jos mažiau kaip 100 m, motorinės transporto priemonės (išskyrus mopedą, motociklą be priekabos), traktoriaus, savaeigės mašinos vairuotojas privalo nedelsdamas prieš transporto priemonių važiavimo kryptį toje važiuojamosios dalies pusėje pastatyti avarinio sustojimo ženklą: gyvenvietėse – ne arčiau kaip 25 m atstumu, o ne gyvenvietėse – ne arčiau kaip 50 m atstumu nuo sustojusios transporto priemonės. Jei važiuojant tamsiuoju paros metu arba esant blogam matomumui sugedo bent viena galinė gabaritinė šviesa ir neveikia avarinė šviesos signalizacija,  norint tęsti judėjimą transporto priemonės gale privalo būti pritvirtintas avarinio sustojimo ženklas.“

1.4. Pakeisti 117 punktą ir jį išdėstyti taip:

117. Jeigu važiuojamoji dalis horizontaliojo ženklinimo linijomis ir (arba) kelio ženklais suskirstyta į eismo juostas, transporto priemonės turi važiuoti šiomis juostomis. Užvažiuoti ant brūkšninių horizontaliojo ženklinimo linijų leidžiama tik persirikiuojant į kitą eismo juostą, kirsti ištisines horizontaliojo ženklinimo linijas leidžiama tik Taisyklių 3 priede nurodytais atvejais. Jeigu yra ištisinė horizontaliojo ženklinimo linija (vienguba ar dviguba), skirianti priešingų krypčių eismo juostas, vairuotojas privalo važiuoti dešiniau nuo jos. Taip pat ištisines horizontaliojo ženklinimo linijas ir nukreipimo saleles leidžiama kirsti išskirtinėje situacijoje, kai tęsti važiavimo nekeičiant eismo juostos neįmanoma dėl stacionarios kliūties važiuojamojoje dalyje (nuvirtęs medis, įvykęs eismo įvykis, priverstinai sustojusi ar neleistinoje vietoje stovinti transporto priemonė ar kiti stacionarūs objektai dėl kurių eismas neįmanomas), kai tai daryti saugu ir nekliudoma kitiems eismo dalyviams.“

1.5. Pakeisti 126 punktą ir jį išdėstyti taip:

126. Vairuotojas, atsižvelgdamas į greitį, privalo laikytis tokio atstumo, kad neatsitrenktų į priekyje važiuojančią transporto priemonę, jeigu ji būtų stabdoma, taip pat palikti tokį tarpą iš šono, kad eismas būtų saugus. Rekomenduojama, kad atstumas iki priekyje važiuojančios transporto priemonės būtų ne mažesnis kaip per dvi sekundes nuvažiuojamas atstumas arba ne mažesnis kaip pusė spidometro rodmens, paversto metrais, pavyzdžiui, kai greitis 70 km/h, atstumas turi būti ne mažesnis kaip 35 m, jeigu eismo sąlygos nereikalauja kitaip. Važiuojant 100 km/h ar didesniu greičiu, atstumas iki priekyje važiuojančios transporto priemonės privalo būti ne mažesnis kaip pusė spidometro rodmens, paversto metrais. Motorinių transporto priemonių, traktorių, savaeigių mašinų vairuotojai, apvažiuodami pėsčiuosius arba apvažiuodami ar lenkdami dviratininkus, elektrinių mikrojudumo priemonių vairuotojus, tarp vairuojamos transporto priemonės ir nurodytų eismo dalyvių privalo palikti ne mažesnį kaip 1,0 m šoninį atstumą, kai motorinių transporto priemonių, traktorių, savaeigių mašinų važiavimo greitis ne didesnis kaip 50 km/h, ir ne mažesnį kaip 1,5 m šoninį atstumą, kai motorinių transporto priemonių greitis didesnis kaip 50 km/h. Reikalavimas dėl nurodyto šoninio atstumo laikymosi netaikomas važiuojant skirtingomis važiuojamosios dalies juostomis.“

1.6. Papildyti 150.17 papunkčiu:

150.17. kelio iš dviejų ir daugiau eismo juostų viena važiavimo kryptimi ruože, kuriame važiavimo greitis didesnis kaip 50 km/h, išskyrus specialiai stovėti skirtas vietas, pažymėtas atitinkamais kelio ženklais ir (ar) horizontaliuoju ženklinimu, arba sustojimą maršrutiniam transportui skirtose stotelėse.“

1.7. Pakeisti 151 punktą ir jį išdėstyti taip:

151. Priverstinai sustojęs ten, kur sustoti arba stovėti draudžiama, transporto priemonės vairuotojas privalo įjungti avarinę šviesos signalizaciją, jeigu tokia įrengta, ir (ar) pastatyti avarinio sustojimo ženklą, kaip nurodyta Taisyklių 92 punkte, ir kuo skubiau, bet ne vėliau kaip per 3 valandas nuo priverstinio sustojimo pradžios, pašalinti transporto priemonę nuo kelio. Jeigu ketinama sustoti neapšviestame kelio ruože tamsiuoju paros metu arba esant blogam matomumui ir avarinės šviesos signalizacijos nėra arba ji sugedusi, transporto priemonė turi būti pastatyta už kelio ribų. Jeigu to negalima padaryti, vietą būtina pažymėti taip, kaip nurodyta Taisyklių 92 punkte.

1.8. Pakeisti 176.3 papunktį ir jį išdėstyti taip:

176.3. palikti stovėti didesnės kaip 3,5 t didžiausiosios leidžiamosios masės krovininius automobilius ir didesnes kaip 3,5 t didžiausiosios leidžiamosios masės priekabas, daugiau kaip 12 sėdimų vietų autobusus, taip pat traktorius, savaeiges mašinas ir jų priekabas;“.

1.9. Pakeisti 1 priedą:

1.9.1.   Pakeisti 1 punktą ir kelio ženklą Nr. 149 išdėstyti taip:

„149

Nukreipiamoji gairė

     A red and white sign  Description automatically generated

Kelio darbų vietoje žymi eismo juostos ribas ir važiavimo trajektoriją“.

1.9.2.   Pakeisti 5 punktą ir jį išdėstyti taip:

5. Galiojimo zoną turinčių draudžiamųjų kelio ženklų Nr. 319, 325, 327, 329, 331–335 draudimai galioja nuo draudžiamojo kelio ženklo iki artimiausios sankryžos (įskaitant sankryžos plotą) ar važiuojamųjų dalių sankirtos (įskaitant sankirtos plotą) už draudžiamojo kelio ženklo, kurios pažymėtos vairuotojui skirtais pirmumo kelio ženklais, kelio ženklais „Lygiareikšmių kelių sankryža“, „Sankryža su šalutiniu keliu“, „Šalutinis kelias iš dešinės“, „Šalutinis kelias iš kairės“ arba „Eismas ratu“, o gyvenvietėse, kai nėra nurodytos sankryžos ar važiuojamųjų dalių sankirtos, – iki gyvenvietės pabaigos, pažymėtos nurodomuoju kelio ženklu „Gyvenvietės pabaiga“.“.

1.9.3.   Pakeisti 8 punktą:

1.9.3.1. Papildyti kelio ženklu Nr. 561:

„561

Mažos taršos zona

Paveikslėlis, kuriame yra tekstas, Kelio ženklas, Šriftas, simbolis  Automatiškai sugeneruotas aprašymas

Savivaldybės tarybos nustatyta miesto teritorija, kurios visuose keliuose už kelio ženklo ribojamas arba visiškai draudžiamas transporto priemonių eismas, išskyrus netaršių transporto priemonių eismą“.

1.9.3.2. Papildyti kelio ženklu Nr. 562:

„562

Mažos taršos zonos pabaiga

Paveikslėlis, kuriame yra tekstas, simbolis, Šriftas, logotipas  Automatiškai sugeneruotas aprašymas

Pažymi vietą, nuo kurios negalioja kelio ženklo „Mažos taršos zona“ reikalavimai“.

1.9.4.   Pakeisti 81 punktą ir jį išdėstyti taip:

81. Galiojimo zoną turinčių nurodomųjų kelio ženklų Nr. 528–532 stovėjimo tvarkos reikalavimai galioja nuo nurodomojo kelio ženklo iki artimiausios sankryžos ar važiuojamųjų dalių sankirtos už nurodomojo kelio ženklo, kurios pažymėtos vairuotojui skirtais pirmumo kelio ženklais, kelio ženklais „Lygiareikšmių kelių sankryža“, „Sankryža su šalutiniu keliu“, „Šalutinis kelias iš dešinės“, „Šalutinis kelias iš kairės“ arba „Eismas ratu“, o gyvenvietėse, kai nėra nurodytos sankryžos ar važiuojamųjų dalių sankirtos, – iki gyvenvietės pabaigos, pažymėtos nurodomuoju kelio ženklu „Gyvenvietės pabaiga“.“

1.9.5.   Pakeisti 9 punktą:

1.9.5.1. Pakeisti kelio ženklą Nr. 636 ir jį išdėstyti taip:

„636

Automatinė eismo kontrolė

 

Pirmasis kelio ženklas naudojamas kelio ruože, kuriame įrengti stacionarūs (nekilnojami) Taisyklių pažeidimus, išskyrus nustatyto greičio režimo, fiksuojantys automatiniai prietaisai. Antrasis kelio ženklas naudojamas kelio ruože, kuriame įrengti stacionarūs (nekilnojami) nustatyto greičio režimo ir, esant techninėms galimybėms, kitus Taisyklių pažeidimus fiksuojantys automatiniai prietaisai“.

1.9.5.2. Papildyti kelio ženklu Nr. 637:

„637

Eismo kryptys kelio darbų vietose

A yellow sign with black arrows  Description automatically generated 

 

A yellow sign with arrows pointing to the right  Description automatically generated 

Nurodo važiavimo kryptį keliuose, kur vykdomi kelio darbai“.

1.9.6.   Pakeisti 11 punktą:

1.9.6.1. Pakeisti papildomą lentelę Nr. 812 ir ją išdėstyti taip:

„812

Galiojimo kryptis į dešinę

Nurodo kelio ženklų, pastatytų prieš sankryžą, galiojimo kryptis arba važiavimo į esančius prie pat kelio objektus kryptį“.

1.9.6.2. Pakeisti papildomą lentelę Nr. 813 ir ją išdėstyti taip:

„813

Galiojimo kryptis į kairę

Nurodo kelio ženklų, pastatytų prieš sankryžą, galiojimo kryptis arba važiavimo į esančius prie pat kelio objektus kryptį“.

1.9.6.3. Pakeisti papildomą lentelę Nr. 814 ir ją išdėstyti taip:

„814

 

Galiojimo kryptis į abi puses

Nurodo kelio ženklų, pastatytų prieš sankryžą, galiojimo kryptis arba važiavimo į esančius prie pat kelio objektus kryptį“.

1.9.6.4. Pakeisti papildomą lentelę Nr. 851 ir ją išdėstyti taip:

„851

Degalų ir energijos šaltinių rūšys

Paveikslėlis, kuriame yra tekstas, Šriftas, simbolis, skaičius  Automatiškai sugeneruotas aprašymas

Naudojama su ženklu „Degalinė“ ir nurodo degalinėje esančių degalų ir energijos šaltinių rūšis (pavyzdžiui, elektros energija, vandenilio dujos, suslėgtos gamtinės dujos, suslėgtas biometanas, suskystintos gamtinės dujos, suskystintas biometanas, suskystintos naftos dujos)“.

1.9. Pakeisti 3 priedo 1.14 papunktį ir jį išdėstyti taip:

1.14. Dviračių pervaža (dvi lygiagrečios linijos, sudarytos iš kvadratų) žymi vietą, kur dviračių takas, dviračių juosta kerta važiuojamąją dalį. Dviračio, motorinio dviračio ir elektrinės mikrojudumo priemonės vairuotojui leidžiama užvažiuoti ant dviračio pervažos ženklinimo.

 

“.

 

2Nustatyti, kad šis nutarimas įsigalioja 2024 m. lapkričio 1 d.

 

 

 

 

 

Ministras Pirmininkas

 

 

 

 

 

Susisiekimo ministras