.

 

 

 

LIETUVOS RESPUBLIKOS SUSISIEKIMO MINISTERIJA

 

Biudžetinė įstaiga,   Gedimino pr. 17, LT-01505 Vilnius,   tel. (8 5) 261 2363,

faks. (8 5) 212 4335, el. p. [email protected].


Duomenys kaupiami ir saugomi Juridinių asmenų registre,   kodas 188620589

 

 

Lietuvos Respublikos finansų ministerijai,

Lietuvos Respublikos ūkio ministerijai,

Lietuvos Respublikos teisingumo  ministerijai,

Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijai,

Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministerijai,

Lietuvos savivaldybių asociacijai,

Lietuvos automobilių kelių direkcijai prie Susisiekimo ministerijos

 

 

 

2018-09-            Nr.      

 

Į                           Nr.      

 

 

 

 

DĖL TEISĖS AKTŲ PROJEKTŲ

 

 

 

Lietuvos Respublikos susisiekimo ministerija (toliau – Susisiekimo ministerija) teikia išvadoms gauti Lietuvos Respublikos kelių priežiūros ir plėtros programos finansavimo įstatymo
Nr. VIII-2032 4, 6 ir 9 straipsnių pakeitimo įstatymo projektą
(toliau – įstatymo projektas), Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimo „Dėl Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2005 m. balandžio
21 d. nutarimo Nr. 447 „Dėl Lietuvos Respublikos kelių priežiūros ir plėtros programos finansavimo įstatymo įgyvendinimo“ pakeitimo“ projektą
(toliau – nutarimo projektas) ir Lietuvos Respublikos Vyriausybės pasitarimo protokolo „Dėl Kelių priežiūros ir plėtros programos lėšų vietinės reikšmės žvyrkeliams asfaltuoti“ projektą (toliau – protokolo projektas).

Įstatymo projekto, nutarimo projekto ir protokolo projekto tikslas – sudaryti sąlygas efektyviai paskirstyti Kelių priežiūros ir plėtros programos (toliau – Programa) lėšas ir panaudoti jas valstybinės ir vietinės reikšmės kelių tinklui plėtoti.

Įstatymo projektu siūloma nuo 48 iki 50 procentų padidinti Programai skiriamų akcizo pajamų, gautų už realizuotą benziną, dyzelinius degalus, suskystintas dujas, skirtas automobiliams, ir energetinius produktus, kurie pagaminti iš biologinės kilmės medžiagų ar su jų priedais ir skirti naudoti kaip variklių degalai, dalį. Taip pat siūloma numatyti, kad Programos finansavimo lėšas būtų galima naudoti viešojo ir privataus transporto sąveikos aikštelėms, viešojo ir dviračių transporto sąveikos aikštelėms įrengti, jeigu už naudojimąsi jomis neimamas atlygis.

Nutarimo projektu keičiami Programos finansavimo lėšų rezervo (toliau – rezervas) skirstymo principai.  Rezervo lėšos skiriamos Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimu ir paskirstomos taip:  iki 2 procentų skiriama valstybės institucijų ir savivaldybių valdomų vietinės reikšmės kelių, vedančių į teritorijas, kuriose veikiančiose įmonėse kuriamos darbo vietos, projektams įgyvendinti; nuo 3 proc. – valstybės institucijų ir savivaldybių valdomiems vietinės reikšmės keliams skubiai taisyti (remontuoti) ar rekonstruoti dėl avarijos grėsmės, taip pat avarijos ar stichinės nelaimės padariniams pašalinti; mėgėjų sodų teritorijoje savivaldybių valdomų vietinės reikšmės kelių teisinei registracijai būtinoms procedūroms atlikti, šiems keliams taisyti (remontuoti) ar rekonstruoti; valstybės institucijų, kitų institucijų ir įstaigų, išskyrus savivaldybių institucijas ir įstaigas, valdomiems valstybinės reikšmės ir vietinės reikšmės keliams tiesti, taisyti (remontuoti), rekonstruoti, kurios paskirstomos taip: valstybės institucijų ir savivaldybių valdomiems vietinės reikšmės keliams skubiai taisyti (remontuoti) ar rekonstruoti dėl avarijos grėsmės, taip pat avarijos ar stichinės nelaimės padariniams pašalinti – iki 0,5 proc., jeigu savivaldybės skiria 50 proc. savivaldybės biudžeto lėšų, prie prašomų; mėgėjų sodų teritorijoje savivaldybių valdomų vietinės reikšmės kelių teisinei registracijai būtinoms procedūroms atlikti, šiems keliams taisyti (remontuoti) ar rekonstruoti, jeigu pareiškėjas skiria 50 proc. savo lėšų; valstybės institucijų, kitų institucijų ir įstaigų, išskyrus savivaldybių institucijas ir įstaigas, valdomiems valstybinės reikšmės ir vietinės reikšmės keliams tiesti, taisyti (remontuoti), rekonstruoti, jeigu pareiškėjas skiria 50 proc. savo lėšų, taip pat Lietuvos automobilių kelių direkcijai prie Susisiekimo ministerijos nustatytoms funkcijoms atlikti, tai yra Programos finansavimo lėšų naudojimo pagal paskirtį kontrolei, darbų kokybės kontrolei vietinės reikšmės kelių objektuose, – nuo 2,5 proc. Lėšų paskirstymo projektai rengiami pagal Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro patvirtintą tvarką.

Nutarimo projektu siūloma aiškiai paskirstyti skiriamas lėšas (4 proc.) valstybinių miškų, valstybės saugomų teritorijų, pasienio, privažiuojamiesiems prie krašto apsaugos objektų vietinės reikšmės keliams ir vietinės reikšmės keliams, kurie patenka į Lietuvos kariuomenės nurodytus priimančiosios šalies paramos poreikiams būtinus maršrutus. Lėšos būtų skirstomos pagal šį principą: valstybinių miškų, valstybės saugomų teritorijų vietinės reikšmės keliams – 2 proc.; pasienio vietinės reikšmės keliams – 0,5 proc.; privažiuojamiesiems prie krašto apsaugos objektų vietinės reikšmės keliams ir vietinės reikšmės keliams, kurie patenka į Lietuvos kariuomenės nurodytus priimančiosios šalies paramos poreikiams būtinus maršrutus, – 1,5 proc.

Nutarimo projekte atsisakoma Programos lėšų (20 proc.) skirstymo vietinės reikšmės kelių projektams, kurių sąrašą sudarydavo ir raštu suderinęs su vidaus reikalų ministru tvirtindavo susisiekimo ministras. Lėšos vietinės reikšmės keliams  sudarys 94 proc. ir bus paskirstytos miestų savivaldybėms vietinės reikšmės keliams – 35 proc. ir kitoms savivaldybėms vietinės reikšmės keliams finansuoti – 65 proc. Taip pat nustatomi lėšų, skiriamų vietinės reikšmės keliams, paskirstymo principai, t. y. pusė sumos – pagal nuolatinių gyventojų skaičių; ketvirtis sumos – pagal savivaldybių tarybų kelių sąrašuose nurodytą kelių ilgį; ketvirtis sumos – pagal Nekilnojamo turto registre įregistruotų kelių ilgį. Šios lėšos skirstomos susisiekimo ministro nustatyta tvarka.

Nutarimo projekte numatoma, kad ne mažiau kaip 58 proc. skirtų lėšų turi būti naudojama turtui įsigytivietinės reikšmės keliams tiesti, teisiškai įregistruotiems vietinės reikšmės keliams rekonstruoti ir kapitališkai remontuoti; ne mažiau kaip 5 proc. skirtų lėšų turi būti naudojama saugaus eismo priemonėms vietinės reikšmės keliuose finansuoti; ne mažiau kaip 2 proc. skirtų lėšų turi būti naudojama savivaldybių valdomų vietinės reikšmės kelių teisinei registracijai būtinoms procedūroms, kol bus įregistruota 100 proc. savivaldybių valdomų vietinės reikšmės kelių.

Protokolo projekte siūloma, įvertinus blogėjančią vietinės reikšmės kelių būklę, siekiant užtikrinti darnų gyventojų judumą ir eismo saugą, numatyti Programoje lėšas Specialiajai vietinės reikšmės žvyrkelių asfaltavimo programai įgyvendinti, t. y. 2019 metais – 30 mln. eurų, iš jų 50 proc. Programos lėšos (15 mln. eurų), su sąlyga, kad 50 proc. lėšų skirs savivaldybės (15 mln. eurų); 2020 metais – 45 mln. eurų, iš jų 66,7 proc. Programos lėšos (30 mln. eurų), su sąlyga, kad 33,3 proc. lėšų skirs savivaldybės (15 mln. eurų); 2021 metais – 60 mln. eurų, iš jų 75 proc. Programos lėšos (45 mln. eurų), su sąlyga, kad 25 proc. lėšų skirs savivaldybės (15 mln. eurų). Specialiosios vietinės reikšmės žvyrkelių asfaltavimo programos lėšos būtų skiriamos savivaldybių valdomiems vietinės reikšmės žvyrkeliams asfaltuoti. Lėšų paskirstymo tvarką nustatytų Lietuvos Respublikos susisiekimo ministras.

Informuojame, kad išanalizavus Lietuvos verslo konfederacijos siūlymus „Dėl transporto infrastruktūros gerinimo“, priėmus minėtus teisės aktus, bus sudarytos sąlygos efektyviai paskirstyti Programos lėšas ir panaudoti jas valstybinės ir vietinės reikšmės kelių tinklui plėtoti. Programos lėšos bus paskirstomos greičiau, tai leis rangovams ir savivaldybėms efektyviau planuotis darbus ir paskirstyti turimus resursus.          

Teisės aktų projektai atitinka Septynioliktosios Lietuvos Respublikos Vyriausybės programą, kuriai pritarta Lietuvos Respublikos Seimo 2016 m. gruodžio 13 d. nutarimu Nr. XIII-82 „Dėl Lietuvos Respublikos Vyriausybės programos“.

Teisės aktų projektai neperkelia ir neįgyvendina Europos Sąjungos teisės aktų nuostatų.

Teisės aktų projektai nėra notifikuotini Europos Komisijai pagal Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1999 m. gegužės 20 d. nutarimo Nr. 617 „Dėl Informacijos apie techninius reglamentus ir atitikties įvertinimo procedūras teikimo taisyklių patvirtinimo“ reikalavimus.

Vadovaujantis Numatomo teisinio reguliavimo poveikio vertinimo metodikos, patvirtintos Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2003 m. vasario 26 d. nutarimu Nr. 276 „Dėl Numatomo teisinio reguliavimo poveikio vertinimo metodikos patvirtinimo“, 4 punktu, teisės aktų projektų numatomo teisinio reguliavimo poveikio vertinimas neatliekamas.

Teisės aktų projektai atitinka Lietuvos Respublikos valstybinės kalbos įstatymo reikalavimus. Teisės aktų projektuose naujų terminų, vertintinų Lietuvos Respublikos terminų banko įstatymo nustatyta tvarka, nėra.

Teisės aktų projektai paskelbti Lietuvos Respublikos Seimo kanceliarijos teisės aktų informacinėje sistemoje ir Susisiekimo ministerijos interneto svetainėje ir visi suinteresuoti asmenys gali teikti pastabas ir pasiūlymus.

Įvertinus, kad teisės aktų priėmimas turės įtakos Programos lėšų paskirstymui ir savalaikiam paraiškų pateikimui, prašome pastabas ir pasiūlymus teikti skubos tvarka. Atskirų konsultacijų su visuomene nenumatoma.

Teisės aktų projektus parengė Susisiekimo ministerijos Kelių transporto ir civilinės aviacijos politikos departamento (l. e. direktoriaus pareigas Vladislavas Kondratovičius, tel. 239 3867, el. p. [email protected]) vyresnysis patarėjas Tomas Pilukas (tel. 239 3823, el. p. [email protected]).

PRIDEDAMA:

1  Lietuvos Respublikos kelių priežiūros ir plėtros programos finansavimo įstatymo
Nr. VIII-2032 4, 6 ir 9 straipsnių pakeitimo įstatymo projektas, 1 lapas.

2Lietuvos Respublikos kelių priežiūros ir plėtros programos finansavimo įstatymo
Nr. VIII-2032 4, 6 ir 9 straipsnių pakeitimo įstatymo projekto lyginamasis variantas, 1 lapas.

3. Lietuvos Respublikos kelių priežiūros ir plėtros programos finansavimo įstatymo
Nr. VIII-2032 4, 6 ir 9 straipsnių pakeitimo įstatymo
projekto aiškinamasis raštas, 2 lapai.

 

4. Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimo „Dėl Lietuvos Respublikos kelių priežiūros ir plėtros programos finansavimo įstatymo Nr. VIII-2032 4, 6 ir 9 straipsnių pakeitimo įstatymo pateikimo Lietuvos Respublikos Seimui“ projektas, 1 lapas.

5. Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimo „Dėl Lietuvos Respublikos Vyriausybės
2005 m. balandžio 21 d. nutarimo Nr. 447 „Dėl Lietuvos Respublikos kelių priežiūros ir plėtros programos finansavimo įstatymo įgyvendinimo“ pakeitimo“ projektas, 5 lapai.

6. Lietuvos Respublikos Vyriausybės pasitarimo protokolo projektas, 1 lapas.

 

 

 

 

Susisiekimo viceministras

 

 

 

Paulius Martinkus

T.   Pilukas, tel. (8 5) 239 3823, el. p. [email protected]