Projektas

 

LIETUVOS RESPUBLIKOS

PACIENTŲ TEISIŲ IR ŽALOS SVEIKATAI ATLYGINIMO ĮSTATYMO NR. I- 1562

23 IR 24 STRAIPSNIŲ PAKEITIMO

ĮSTATYMAS

 

2015 m.                             d. Nr.

Vilnius

 

1 straipsnis. 23 straipsnio pakeitimas

Pakeisti 23 straipsnio 3 dalį ir ją išdėstyti taip:

3. Skundą pateikti gali pacientas arba jo atstovas. Nagrinėjami tie skundai, kurie yra paciento pasirašyti, nurodytas jo vardas ir pavardė, faktinė gyvenamoji vieta ir duomenys ryšiui palaikyti, išdėstyta skundo esmė. Jeigu skundą pateikia paciento atstovas, nurodomas atstovo vardas ir pavardė, gyvenamoji vieta, atstovavimą liudijantis dokumentas ir pacientas, kurio vardu jis kreipiasi. Skundai, pateikti elektroniniu paštu, turi būti pasirašyti elektroniniu parašu. Neįskaitomi, šioje dalyje nurodytų reikalavimų neatitinkantys skundai grąžinami pacientui ir nurodoma grąžinimo priežastis.”.

 

2 straipsnis. 24 straipsnio pakeitimas

1. Pakeisti 24 straipsnio 2 dalį ir ją išdėstyti taip:

2. Pacientas ar kiti asmenys, turintys teisę į šio straipsnio 1 dalyje nurodytos žalos atlyginimą ir norintys gauti jos atlyginimą, su reikalavimu dėl galimo paciento teisių pažeidimo fakto nustatymo ir tuo padarytos žalos sveikatai atlyginimo privalo kreiptis raštu į sveikatos priežiūros įstaigą, kurioje, jų manymu, buvo pažeistos paciento teisės ir padaryta žala jo sveikatai. Nagrinėjami tie reikalavimai, kuriuose yra nurodytas paciento vardas, pavardė, faktinė gyvenamoji vieta, duomenys ryšiui palaikyti, sveikatos priežiūros įstaigos, kuriai reikalavimas paduodamas, pavadinimas, asmens, kurio veiksmai skundžiami, vardas, pavardė, pareigos, konkretus skundžiamas veiksmas (neveikimas), jo įvykdymo data, reikalavimo esmė, aplinkybės, kuriomis pareiškėjai grindžia savo reikalavimą, ir tai patvirtinantys įrodymai, liudytojų pavardės, vardai ir gyvenamosios vietos, kitų įrodymų buvimo vieta, prašomos atlyginti žalos dydis, pridedamų dokumentų sąrašas, reikalavimo surašymo vieta ir data. Sveikatos priežiūros įstaiga, gavusi reikalavimą, privalo jį išnagrinėti ir raštu pranešti reikalavimą pateikusiam asmeniui apie priimtą sprendimą ne vėliau kaip per 20 darbo dienų nuo reikalavimo gavimo dienos. Pareiškėjai, negavę per nustatytą terminą priimto sveikatos priežiūros įstaigos, kurioje, jų manymu, buvo pažeistos paciento teisės ir padaryta žala sveikatai,  sprendimo ar nepatenkinti sveikatos priežiūros įstaigos sprendimu, privalo kreiptis į Pacientų sveikatai padarytos žalos nustatymo komisiją, veikiančią prie Sveikatos apsaugos ministerijos. Pareiškimai šiai komisijai pateikiami raštu. Pareiškime turi būti nurodyta komisijos pavadinimas, pareiškėjo vardas, pavardė, asmens kodas, gyvenamoji vieta ir duomenys ryšiui palaikyti, taip pat atstovo, jeigu jis yra, vardas, pavardė ir adresas, sveikatos priežiūros įstaigos, kurios veika skundžiama, pavadinimas, buveinė, aplinkybės, kuriomis pareiškėjas grindžia savo reikalavimą (faktinis pareiškimo pagrindas), įrodymai, patvirtinantys pareiškėjo išdėstytas aplinkybes, pareiškėjo reikalavimas (pažeista teisė ir prašomas žalos dydis), pridedamų dokumentų sąrašas, pareiškimo surašymo vieta ir data. Pareiškimą pasirašo pareiškėjas ar jo atstovas. Pareiškimai, pateikti elektroniniu paštu, turi būti pasirašyti elektroniniu parašu. Pareiškėjas kartu su pareiškimu privalo pateikti asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą ir šioje dalyje nurodytą sveikatos priežiūros įstaigos sprendimą. Kai toks pareiškimas siunčiamas paštu ar per pasiuntinį, prie jo turi būti pridėta notaro ar pareiškėjui atstovaujančio advokato patvirtinta pareiškėjo asmens tapatybę patvirtinančio dokumento kopija. Prie atstovo paduodamo pareiškimo turi būti pridedamas atstovo asmens tapatybę ir atstovavimą liudijantis dokumentas. Neįskaitomi ir (arba) šioje dalyje nurodytų reikalavimų neatitinkantys pareiškimai grąžinami pareiškėjui ir nurodoma grąžinimo priežastis. Sveikatos priežiūros įstaigos ir Pacientų sveikatai padarytos žalos nustatymo komisija reikalavimus (pareiškimus) nagrinėja neatlygintinai.“

2. Pakeisti 24 straipsnio 5 dalį ir ją išdėstyti taip:

5. Pacientų sveikatai padarytos žalos nustatymo komisija, svarstydama pareiškimą, turi teisę gauti visą reikiamą informaciją ir dokumentus, reikalingus sprendimui priimti, ir kreiptis į sveikatos priežiūros specialistus dėl išvadų, kurioms padaryti reikalingos specialios žinios, gavimo.“

3. Pakeisti 24 straipsnio 6 dalį ir ją išdėstyti taip:

6. Pareiškimai Pacientų sveikatai padarytos žalos nustatymo komisijoje turi būti išnagrinėti ir sprendimas priimtas ne vėliau kaip per 3 mėnesius nuo pareiškimo gavimo dienos. Kai dėl objektyvių priežasčių per šį terminą pareiškimas negali būti išnagrinėtas ir sprendimas priimtas, sveikatos apsaugos ministras Pacientų sveikatai padarytos žalos nustatymo komisijos argumentuotu teikimu išimtiniais atvejais gali šį terminą pratęsti, bet ne ilgiau kaip 1 mėnesiui.“

 

 

3. straipsnis. Įstatymo įsigaliojimas ir taikymas

1. Šis įstatymas įsigalioja 2015 m. birželio 1 d.

2. Šio įstatymo 2 straipsnio 1 dalimi keičiamos Lietuvos Respublikos pacientų teisių ir žalos sveikatai atlyginimo įstatymo 24 straipsnio 2 dalies nuostata dėl privalomo kreipimosi į sveikatos priežiūros įstaigą su reikalavimu dėl galimo paciento teisių pažeidimo fakto nustatymo ir tuo padarytos žalos sveikatai atlyginimo netaikoma, jei pareiškimas Pacientų sveikatai padarytos žalos nustatymo komisijai buvo pateiktas iki šio įstatymo įsigaliojimo.

 

Skelbiu šį Lietuvos Respublikos Seimo priimtą įstatymą.

 

Respublikos Prezidentas