Projektas

 

vALSTYBINĖ kainų ir energetikos kontrolės komisija

 

NUTARIMAS

Dėl administracinių nusižengimų TYRIMO, BYLŲ nagrinėjimo iR NUTARIMŲ ADMINISTRACINIŲ NUSIŽENGIMŲ BYLOSE VYKDYMO KONTROLĖS valstybinėje ENERGETIKOS REGULIAVIMO TARYBOJE TVARKOS taisyklių patvirtinimo

 

2019 m.             d. Nr. O3E-

Vilnius

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos administracinių nusižengimų kodekso 323, 324, 325, 326, 327, 328, 329, 330, 331, 505, 507 straipsniais, 589 straipsnio 14 punktu, 614 straipsnio 2 dalimi ir 615 straipsnio 1 dalimi, Valstybinė kainų ir energetikos kontrolės komisija (toliau – Komisija) nutaria:

1. Patvirtinti Administracinių nusižengimų tyrimo, bylų nagrinėjimo ir nutarimų administracinių nusižengimų bylose vykdymo kontrolės Valstybinėje energetikos reguliavimo taryboje tvarkos taisykles (pridedama).

2. Nustatyti, kad administracinių nusižengimų tyrimai, kurie pradėti iki šio nutarimo įsigaliojimo, bei administracinių nusižengimų bylos, kurios pradėtos nagrinėti iki šio nutarimo įsigaliojimo, baigiami tirti bei nagrinėti pagal Administracinių nusižengimų bylų nagrinėjimo Valstybinėje kainų ir energetikos kontrolės komisijoje tvarkos taisykles, patvirtintas  Komisijos 2018 m. vasario 22 d. nutarimu Nr. O3E-51 „Dėl Administracinių nusižengimų bylų nagrinėjimo Valstybinėje kainų ir energetikos kontrolės komisijoje tvarkos taisyklių patvirtinimo“.

3. Pripažinti netekusiu galios Komisijos 2018 m. vasario 22 d. nutarimą Nr. O3E-51 „Dėl Administracinių nusižengimų bylų nagrinėjimo Valstybinėje kainų ir energetikos kontrolės komisijoje tvarkos taisyklių patvirtinimo“ su visais pakeitimais ir papildymais.

4. Nustatyti, kad šis nutarimas įsigalioja 2019 m. liepos 1 d.

 

 

 

 

Komisijos pirmininkas                                                                                                   

 

 

 

 

PATVIRTINTA

Valstybinės kainų ir energetikos kontrolės

komisijos

2019 m.               d. nutarimu Nr. O3E-

 

administracinių nusižengimų TYRIMO, BYLŲ nagrinėjimo iR NUTARIMŲ ADMINISTRACINIŲ NUSIŽENGIMŲ BYLOSE VYKDYMO KONTROLĖS valstybinėje ENERGETIKOS REGULIAVIMO TARYBOJE taisyklĖS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1.  Administracinių nusižengimų tyrimo, bylų nagrinėjimo ir nutarimų administracinių nusižengimų bylose vykdymo kontrolės Valstybinėje energetikos reguliavimo taryboje tvarkos taisyklės (toliau – Taisyklės) nustato administracinių nusižengimų teisenos Valstybinėje energetikos reguliavimo taryboje (toliau – Taryba) tvarką: Tarybos valstybės tarnautojų surašytų administracinių nusižengimų protokolų (toliau – Protokolas) perdavimo kitiems subjektams pagrindus ir tvarką, administracinių nusižengimų bylų nagrinėjimo Taryboje procedūrą, nutarimų administracinių nusižengimų bylose vykdymo tvarką.

2.  Taisyklės parengtos, vadovaujantis Lietuvos Respublikos administracinių nusižengimų kodekso (toliau – ANK), Teisės aktų projektų rengimo rekomendacijomis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos teisingumo ministro 2013 m. gruodžio 23 d. įsakymu Nr. R1-298 „Dėl Teisės aktų projektų rengimo rekomendacijų patvirtinimo“, Dokumentų rengimo taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos vyriausiojo archyvaro 2011 m. liepos 4 d. įsakymu Nr. V-117 „Dėl Dokumentų rengimo taisyklių patvirtinimo“, ir kitais teisės aktais.

 

II SKYRIUS

ADMINISTRACINIO NUSIŽENGIMO TEISENOS PRADĖJIMAS, ADMINISTRACINIO NUSIŽENGIMO TYRIMO ATLIKIMAS, PROTOKOLO IR NUTARIMO ADMINISTRACINIO NUSIŽENGIMO BYLOJE PILDYMAS

 

3. Vadovaujantis ANK 589 straipsnio 14 punktu, administracinio nusižengimo teiseną pradėti, administracinio nusižengimo tyrimą atlikti ir surašyti Protokolą turi teisę įgalioti Tarybos valstybės tarnautojai.

4.  Protokolas pildomas, vadovaujantis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2015 m.
birželio 22 d. nutarimu Nr. 640 „Dėl Administracinio nusižengimo protokolo, nutarimo administracinio nusižengimo byloje, nutarimo dėl administracinio nusižengimo, kai protokolas nesurašomas, formų ir jų pildymo taisyklių patvirtinimo“ (toliau – LRV nutarimas) patvirtinta Protokolo forma ir jos pildymo taisyklėmis.

5.  Vadovaujantis ANK 614 straipsniu, 615 straipsnio 1 dalimi ir 589 straipsnio 14 punktu, Taryba yra įgaliota ne teismo tvarka nagrinėti administracinių nusižengimo bylas.

6Nutarimai administracinių nusižengimų bylose pildomi, vadovaujantis LRV nutarimu patvirtinta nutarimo administracinio nusižengimo byloje forma ir jos pildymo taisyklėmis.

 

III SKYRIUS

PROTOKOLO PERDAVIMAS ADMINISTRACINIO NUSIŽENGIMO BYLĄ NAGRINĖTI ĮGALIOTAI INSTITUCIJAI

 

7.  Tarybos valstybės tarnautojas, baigęs administracinio nusižengimo tyrimą, surašo Protokolą, kuris ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo Protokolo surašymo turi būti įregistruotas Administracinių nusižengimų registre. Jeigu į Protokolą buvo įrašytas administracinis nurodymas, Tarybos valstybės tarnautojas kontroliuoja jo vykdymą. Administracinis nurodymas į Protokolą įrašomas, kai nėra ANK 610 straipsnio 2 dalyje nurodytų pagrindų.

8.  Administracinį nusižengimą padariusiam asmeniui per ANK 610 straipsnio 1 dalyje nurodytus terminus sumokėjus administraciniame nurodyme nustatytą baudą, laikoma, kad administracinis nurodymas įvykdytas ir administracinio nusižengimo teisena pasibaigia.

9. Jeigu į Protokolą nebuvo įrašytas administracinis nurodymas, Protokolas ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo jo surašymo dienos, arba jeigu į Protokolą administracinis nurodymas buvo įrašytas, tačiau jis nebuvo įvykdytas per ANK 610 straipsnio 1 dalyje nurodytus terminus, ne anksčiau kaip po 5 darbo dienų, bet ne vėliau kaip po 10 darbo dienų nuo termino administraciniam nurodymui įvykdyti pabaigos, vadovaujantis ANK 614 straipsnio nuostatomis, pagal kompetenciją išsiunčiamas teismui arba perduodamas nagrinėti Tarybai ar Tarybos pirmininkui, Tarybai pagal Lietuvos Respublikos energetikos įstatymo 8 straipsnio 12 dalį pavedus administracinio nusižengimo bylų dėl Lietuvos Respublikos administracinių nusižengimų kodekse nurodytų administracinių nusižengimų nagrinėjimą atlikti Tarybos pirmininkui.

 

IV SKYRIUS

ADMINISTRACINIO NUSIŽENGIMO BYLOS NAGRINĖJIMAS

 

10.  Administracinių nusižengimų bylos Taryboje nagrinėjamos rašytinio proceso tvarka, į bylos nagrinėjimą nekviečiant administracinių bylų teisenoje dalyvaujančių asmenų. Tarybai administracinio nusižengimo bylą pavedus nagrinėti Tarybos pirmininkui, administracinio nusižengimo bylos nagrinėjimui, nutarimų administracinio nusižengimo byloje priėmimui, apskundimui ir vykdymui  mutatis mutandis taikomos šių Taisyklių nuostatos.

11Administracinėn atsakomybėn traukiamo asmens prašymu bylos nagrinėjimas gali būti vykdomas žodinio proceso tvarka. Apie tai Taryba praneša administracinio nusižengimo teisenoje dalyvaujantiems asmenims. Prašymas dėl žodinio bylos nagrinėjimo turi būti pateiktas ne vėliau kaip iki administracinio nusižengimo bylos nagrinėjimo pradžios. Jeigu administracinėn atsakomybėn traukiamas asmuo ir nukentėjusysis neatvyksta į žodinį bylos nagrinėjimą, byla nagrinėjama jiems nedalyvaujant rašytinio proceso tvarka. Administracinių nusižengimų bylų nagrinėjimui žodinio proceso tvarka mutatis mutandis taikomos ANK XXXV skyriaus nuostatos, reglamentuojančios administracinių nusižengimų bylų nagrinėjimą pirmosios instancijos teisme.

12Jeigu paaiškinimai nebuvo pateikti administracinio nusižengimo tyrimo metu arba Taryba, gavusi Protokolą ir kitą su administracinio nusižengimo byla susijusią medžiagą, nusprendžia, kad paaiškinimai yra nepakankami ir būtina juos papildyti, administracinėn atsakomybėn traukiamam asmeniui ir nukentėjusiajam registruotu paštu išsiunčiami prašymai pateikti paaiškinimus ir (ar) parodymus dėl administracinio nusižengimo ir kitų, su juo susijusių, aplinkybių paaiškinimo. Prireikus, prašymas pateikti paaiškinimus ir (ar) parodymus, eksperto išvada ir (ar) specialisto paaiškinimas pateikiamas ir liudytojams, ekspertams ir (ar) specialistams. Šioje dalyje nurodyti paaiškinimai ir (ar) parodymai turi būti pateikti Tarybai per 14 kalendorinių dienų nuo prašymo išsiuntimo dienos. Paaiškinimų ir (ar) parodymų nepateikimas laiku neužkerta kelio nagrinėti administracinio nusižengimo bylą.

13.  Ruošdamasi nagrinėti administracinio nusižengimo bylą iš esmės, Taryba:

13.1. patikrina, ar administracinio nusižengimo bylos nagrinėjimas priskiriamas Tarybos kompetencijai. Jeigu administracinio nusižengimo bylos nagrinėjimas nepriskirtas Tarybos kompetencijai, Taryba nedelsdama ją perduoda kompetentingai institucijai;

13.2. patikrina, ar teisingai surašytas Protokolas ir kita su administracinio nusižengimo byla susijusi medžiaga;

13.3. patikrina, ar nėra ANK 591 straipsnyje nurodytų aplinkybių, dėl kurių administracinio nusižengimo teisena negalima;

13.4. nustato, ar reikalinga į administracinio nusižengimo bylos nagrinėjimo posėdį iškviesti specialistą, ekspertą ir (ar) liudytojus;

13.5. nustato administracinio nusižengimo bylos nagrinėjimo posėdžio datą ir valandą bei užtikrina, kad administracinio nusižengimo teisenoje dalyvaujantiems asmenims būtų išsiųsti pranešimai;

13.6. nustačiusi, kad administracinėn atsakomybėn traukiamam asmeniui nebuvo išaiškintos jo procesinės teisės ir pareigos, išsiunčia pranešimą, kuriame išaiškinamos šios teisės ir pareigos;

13.7. nustačiusi, kad byloje trūksta įrodymų, dėl kurių būtų galima priimti pagrįstą nutarimą, išreikalauja konkrečius papildomus įrodymus, kuriuos asmenys turi pateikti per Tarybos nustatytą terminą, kuris negali būti trumpesnis kaip 10 darbo dienų nuo Tarybos prašymo gavimo dienos;

13.8. nustato, ar administracinėn atsakomybėn traukiamo asmens, nukentėjusiojo, jų atstovų pagal įstatymą, advokatų ar kitų įgaliotųjų atstovų prašymai ir (ar) nušalinimai yra tenkintini ar atmestini.

14.  ANK 591 straipsnyje numatytais atvejais Taryba nutraukia administracinio nusižengimo teiseną, priimdama nutarimą.

15.  Taryba, nagrinėdama bylą, privalo nustatyti:

15.1. ar buvo padarytas administracinis nusižengimas;

15.2. ar asmuo kaltas jo padarymu ir yra trauktinas administracinėn atsakomybėn;

15.3. ar yra atsakomybę lengvinančių arba sunkinančių aplinkybių;

15.4. ar nėra ANK 591 straipsnyje nurodytų aplinkybių;

15.5. ar padarytas turtinis nuostolis;

15.6. kitas aplinkybes, turinčias reikšmės bylai teisingai išspręsti.

16.  Taryba, nagrinėdama administracinio nusižengimo bylą, turi teisę pakeisti nuorodą į ANK straipsnį, straipsnio dalį ar kitą teisės aktą, kuriame nustatyta atsakomybė už atitinkamą nusižengimą, jeigu Protokole nurodyta administracinio nusižengimo esmė yra įrodyta, tačiau suklysta nurodant ANK straipsnį, straipsnio dalį ar kitą teisės aktą, kuriame nustatyta atsakomybė už padarytą administracinį nusižengimą.

17.  Kiekvienas žodinis bylos nagrinėjimas fiksuojamas naudojant informacines ir elektroninių ryšių technologijas. Įrašai saugomi skaitmeninėse laikmenose ir saugomi kartu su kitais procesiniais dokumentais.

18. Administracinio nusižengimo byla paprastai turi būti išnagrinėta per 20 darbo dienų nuo administracinio nusižengimo protokolo įteikimo dienos, kai surašomas administracinio nusižengimo protokolas su administraciniu nurodymu – per 20 darbo dienų nuo ANK 610 straipsnio 1 dalyje nurodytų terminų pabaigos. Tais atvejais, kai asmeniui siunčiamas ANK 616 straipsnio 2 dalyje nurodytas prašymas, administracinio nusižengimo byla paprastai išnagrinėjama per 20 darbo dienų nuo ANK 616 straipsnio 2 dalyje nurodyto termino pabaigos. Kai asmuo vengia administracinės atsakomybės, neturi nuolatinės gyvenamosios vietos, yra ilgam išvykęs ar gyvena užsienyje, ilgai serga, paskelbiama jo paieška. Kai dėl administracinio nusižengimo tyrimo arba kitų objektyvių priežasčių per nustatytus terminus neįmanoma išnagrinėti administracinio nusižengimo bylos, terminas gali būti pratęsiamas, bet ne ilgiau, negu nustatyta ANK 39 straipsnyje.

19Išnagrinėjusi administracinio nusižengimo bylą ir vadovaudamasi ANK 619 straipsniu, Taryba priima vieną iš šių nutarimų:

19.1. skirti administracinę nuobaudą;

19.2. nutraukti administracinio nusižengimo teiseną;

19.3. motyvuotai perduoti bylos nagrinėjimą kitai institucijai, kurios pareigūnas ar valstybės tarnautojas yra įgaliotas nagrinėti administracinio nusižengimo bylą, ar teismui.

20.  Skiriamos baudos dydis nustatomas pagal ANK specialiosios dalies straipsnio sankcijoje numatytą minimalios ir maksimalios baudos vidurkį, atsižvelgiant į padaryto administracinio nusižengimo pobūdį, pažeidėjo kaltės formą ir rūšį, atsakomybę lengvinančias ar sunkinančias aplinkybes. Jeigu yra vien atsakomybę lengvinančių aplinkybių, numatytų ANK 35 straipsnyje, ir kitų šioje dalyje numatytų asmens padėtį gerinančių aplinkybių, skiriama ne didesnė negu vidurkis bauda. Kai yra vien atsakomybę sunkinančių aplinkybių, numatytų ANK 36 straipsnyje, ir kitų šioje dalyje numatytų asmens padėtį bloginančių aplinkybių, skiriama ne mažesnė negu vidurkis bauda. Esant atsakomybę lengvinančių ir sunkinančių aplinkybių, taip pat kitų šioje dalyje numatytų asmens padėtį gerinančių ir bloginančių aplinkybių, bauda skiriama atsižvelgiant į jų kiekį ir reikšmingumą. Baudos dydžio mažinimas ar didinimas turi būti motyvuojamas nutarime.

21.  Taryba, atsižvelgdama į padaryto administracinio nusižengimo pobūdį, pažeidėjo kaltės formą ir rūšį, asmenybę, atsakomybę lengvinančias ir sunkinančias aplinkybes bei vadovaudamasi teisingumo ir protingumo principais, gali paskirti mažesnę baudą, negu ANK specialiosios dalies straipsnio sankcijoje numatyta minimali bauda, skirti švelnesnę administracinę nuobaudą ar administracinio poveikio priemonę, negu numatyta ANK specialiosios dalies straipsnio sankcijoje, arba priimti sprendimą neskirti administracinės nuobaudos ar administracinio poveikio priemonės. Taryba kiekvieną priimta  sprendimą privalo motyvuoti. Tokio pobūdžio Tarybos sprendimą turi sankcionuoti apylinkės teismo teisėjas. Negavus apylinkės teismo teisėjo sankcijos, Taryba turi priimti naują sprendimą dėl administracinės nuobaudos ar administracinio poveikio priemonės skyrimo.

22.  Po nutarimo priėmimo paskirtos baudos mokėjimo išdėstymo klausimai sprendžiami Lietuvos Respublikos mokesčių administravimo įstatyme nustatyta tvarka.

23.  Nutarimas nutraukti administracinio nusižengimo teiseną gali būti priimamas, kai yra bent viena iš ANK 591 straipsnyje ir 592 straipsnio 1 dalyje nurodytų aplinkybių:

23.1. padaryta veika neturi administracinio nusižengimo požymių;

23.2. padaręs priešingą teisei veiką asmuo yra nepakaltinamas;

23.3. yra ANK IV skyriuje nurodyta aplinkybė;

23.4. priimamas amnestijos aktas, kuriuo panaikinamas administracinės nuobaudos skyrimas;

23.5. panaikinamas administracinę atsakomybę nustatantis aktas;

23.6. iki administracinio nusižengimo bylos nagrinėjimo pasibaigia ANK 39 straipsnyje nurodytas administracinės nuobaudos skyrimo terminas;

23.7. dėl to paties fakto administracinėn atsakomybėn patrauktam asmeniui yra priimtas teismo ar ne teismo tvarka institucijos (pareigūno ar valstybės tarnautojo) nutarimas skirti administracinę nuobaudą arba yra įvykdytas administracinis nurodymas, arba nepanaikintas nutarimas nutraukti administracinio nusižengimo teiseną, ar dėl to paties nusižengimo pradėtas ikiteisminis tyrimas;

23.8. mirė asmuo, kuriam buvo pradėta administracinio nusižengimo teisena;

23.9. nustačius, kad padaryta veika turi nusikalstamos veikos požymių, ir iš ikiteisminio tyrimo institucijos ar prokuroro gavus pranešimą apie ikiteisminio tyrimo pradžią.

24.  Nutarimas administracinėje byloje paskelbiamas tą pačią Tarybos posėdžio dieną, sudėtingų bylų atvejais – ne vėliau kaip per 10 darbo dienų nuo Tarybos posėdžio dienos, pranešant nutarimo paskelbimo laiką.

25.  Išnagrinėjus administracinio nusižengimo bylą žodinio proceso tvarka, nutarimo rezoliucinė dalis paskelbiama žodžiu, taip pat trumpai išdėstomi sprendimo motyvai. Administracinį nusižengimą padariusiam asmeniui ir nukentėjusiajam išduodamos nutarimo administracinio nusižengimo byloje kopijos (nuorašai). Jeigu šie asmenys nedalyvavo skelbiant nutarimą, nutarimo kopijos (nuorašai) jiems išsiunčiamos registruotu paštu per 3 darbo dienas nuo nutarimo paskelbimo dienos.

26.  Rašytinio proceso tvarka priimto nutarimo administracinio nusižengimo byloje kopijos (nuorašai) per 3 darbo dienas nuo nutarimo priėmimo dienos registruotu paštu išsiunčiamos ar išduodamos asmeniui, dėl kurio priimtas nutarimas, ir nukentėjusiajam.

27.  ANK 573 straipsnio 4 dalyje numatytais atvejais nutarimas administracinio nusižengimo byloje siunčiamas elektroninių ryšių priemonėmis.

 

V SKYRIUS

nutarimo administracinio nusižengimo byloje apskundimas

ir vykdymas

 

28. Nutarimą administracinio nusižengimo byloje gali apskųsti asmuo, dėl kurio priimtas atitinkamas nutarimas, nukentėjusysis (ar jų atstovai).

29.  Tarybos nutarimas administracinio nusižengimo byloje per 20 kalendorinių dienų nuo jo kopijos (nuorašo) išsiuntimo ar išdavimo dienos gali būti apskųstas apylinkės teismui ANK 622 straipsnyje nustatyta tvarka. Jeigu šis terminas praleistas dėl svarbių priežasčių, jį pareiškėjo prašymu rašytinio proceso tvarka gali atnaujinti apylinkės teismas.

30.  Taryba, priėmusi nutarimą administracinio nusižengimo byloje, nepažeisdama ANK 622 straipsnio 2 dalyje nustatyto termino, gali visiškai ar iš dalies sutikti su skundu dėl Tarybos priimto nutarimo administracinio nusižengimo byloje, panaikinti skundžiamą nutarimą, ir, netaikydama ANK 616 straipsnyje nurodytų procedūrų, priimti naują nutarimą išnagrinėtoje administracinio nusižengimo byloje. Tarybai priėmus naują nutarimą išnagrinėtoje administracinio nusižengimo byloje, ANK 623 straipsnyje numatytas apskundimo terminas skaičiuojamas nuo naujo nutarimo priėmimo dienos. Apskundus naują nutarimą išnagrinėtoje administracinio nusižengimo byloje, Taryba negali priimti kito naujo nutarimo ir privalo ANK 622 straipsnio 2 dalyje nustatyta tvarka skundą dėl Tarybos priimto nutarimo administracinio nusižengimo byloje kartu su bylos medžiaga pasiųsti apylinkės teismui.

31.  Tarybos nutarimai turi būti vykdomi suėjus jų apskundimo terminui. Apskundus nutarimą, jis turi būti vykdomas įsiteisėjus teismo nutarčiai, jei šis nutarimas nebuvo panaikintas.

32. Taryba ar įgaliotas jos valstybės tarnautojas yra atsakingi už Tarybos priimto nutarimo skirti administracinę nuobaudą nukreipimą vykdyti, šio nutarimo vykdymo kontrolės atlikimą ir visų kitų klausimų, susijusių su šio nutarimo vykdymu,  sprendimą. Taryba šią pareigą turi ir tuomet, kai įsiteisėja teismo priimtas nutarimas skirti administracinę nuobaudą byloje, kurioje administracinio nusižengimo tyrimą atliko Taryba ar įgaliotas jos valstybės tarnautojas. Nutarimo skirti baudą vykdymo, išskyrus kiek tai susiję su ANK 671 straipsnyje ir 675 straipsnio 4 dalyje nurodytais veiksmais, kontrolė pavedama Valstybinei mokesčių inspekcijai. Su nutarimo skirti baudą vykdymu susijusius klausimus, išskyrus numatytuosius ANK 671 straipsnyje ir 675 straipsnio 4 dalyje, sprendžia Valstybinė mokesčių inspekcija.

33. Administracinėn atsakomybėn traukiamas asmuo turi sumokėti baudą ne vėliau kaip per 40 kalendorinių dienų nuo nutarimo skirti baudą išsiuntimo ar išdavimo jam dienos, o apskundus nutarimą skirti baudą – ne vėliau kaip per 40 kalendorinių dienų nuo nutarties, kuria skundas nepatenkintas, išsiuntimo ar išdavimo dienos.

34. Pažeidėjui nesumokėjus baudos per ANK 675 straipsnio 2 dalyje nustatytą terminą, taip pat jeigu baudos dalis nesumokama laiku pagal jos mokėjimo išdėstymo tvarką ir baudos mokėjimas dalimis nutraukiamas, nutarimas skirti baudą pateikiamas vykdyti priverstine tvarka. Baudą priverstinai išieško antstoliai Civilinio proceso kodekse nustatyta tvarka.

35.  Tuo atveju, kai priimami keli nutarimai skirti administracines nuobaudas vienam asmeniui, kiekvienas nutarimas vykdomas atskirai.

36.  Nutarimą skirti administracinę nuobaudą priėmusi Taryba nutarimo vykdymą nutraukia savo nutarimu šiais atvejais:

36.1. kai paaiškėja, kad priešingą teisei veiką padarė nepakaltinamas asmuo;

36.2. kai panaikinamas administracinę atsakomybę nustatantis aktas;

36.3. kai miršta asmuo, dėl kurio priimtas nutarimas.

37.  Nutrauktas nutarimo administracinėje byloje vykdymo procesas gali būti pradėtas iš naujo tik tuo atveju, kai paaiškėja, kad Taisyklių 36.1–36.3 papunkčiuose nurodytų aplinkybių buvimas buvo konstatuotas klaidingai.

38.  Taisyklių 36.2–36.3 papunkčiuose nurodytais atvejais administracinės nuobaudos vykdymas, kai vykdomieji veiksmai buvo pradėti, nutraukiamas toje dalyje, kuri yra likusi neįvykdyta.

39.  Nutarimas skirti administracinę nuobaudą negali būti vykdomas, jei jis  nebuvo perduotas vykdyti per 3 mėnesius nuo priėmimo dienos, išskyrus ANK 676 straipsnyje nurodytus atvejus.

40. Jeigu nutarimas skirti administracinę nuobaudą yra apskųstas, ANK 672 straipsnio 1 dalyje numatyto 3 mėnesių termino eiga sustabdoma iki skundo išnagrinėjimo. Pagal ANK 675 straipsnio
3 dalį išdėsčius nutarimu paskirtos baudos mokėjimą,
ANK 672 straipsnio 1 dalyje nurodyto termino eiga sustabdoma iki išdėstymo termino pabaigos.



VI SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

41.  Pasikeitusių įstatymų, Vyriausybės nutarimų ir kitų teisės aktų nuostatomis būtina vadovautis iš karto, nelaukiant šių Taisyklių pakeitimo ar papildymo.

______________________