Projektas

2024-08-21

Nr. TSP-

 

RADVILIŠKIO RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA

 

 

SPRENDIMAS

DĖL TRIUKŠMO PREVENCIJOS RADVILIŠKIO RAJONO SAVIVALDYBĖS

VIEŠOSIOSE VIETOSE TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO

 

2024 m. rugsėjo 12 d. Nr. T-

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 15 straipsnio 2 dalies 27 punktu, Lietuvos Respublikos triukšmo valdymo įstatymo 13 straipsnio 1 dalies 2 punktu ir Lietuvos higienos norma HN 33:2011 „Triukšmo ribiniai dydžiai gyvenamuosiuose ir visuomeninės paskirties pastatuose bei jų aplinkoje“, patvirtinta Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2011 m. birželio 13 d. įsakymu Nr. V-604 „Dėl Lietuvos higienos normos HN 33:2011 triukšmo ribiniai dydžiai gyvenamuosiuose ir visuomeninės paskirties pastatuose bei jų aplinkoje“, Radviliškio rajono savivaldybės taryba nusprendžia:

1. Patvirtinti Triukšmo prevencijos Radviliškio rajono savivaldybės viešosiose vietose taisykles (pridedama).

2. Pripažinti netekusiu galios Radviliškio rajono savivaldybės tarybos 2013 m. lapkričio 21 d. sprendimą Nr. T-641 „Dėl Triukšmo prevencijos Radviliškio rajono savivaldybės viešosiose vietose taisyklių patvirtinimo“.

 

 

 

Savivaldybės meras                                                                                          Kazimieras Račkauskis

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

PATVIRTINTA

Radviliškio rajono savivaldybės tarybos

2024 m. rugsėjo 12 d. sprendimu Nr. T-

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Triukšmo prevencijos Radviliškio rajono savivaldybės viešosiose vietose taisyklės (toliau – Taisyklės) nustato triukšmo prevencijos viešosiose vietose teisinius pagrindus, triukšmo valdymo subjektų teises, pareigas, triukšmo kontrolės ir atsakomybės tvarką.

2. Taisyklių tikslas – reglamentuoti veiklos, kurią vykdant viešosiose vietose skleidžiamas triukšmas, valdymą, siekiant apsaugoti žmonių sveikatą bei aplinką nuo neigiamo triukšmo poveikio ir užtikrinti žmonių gyvenimo kokybę.

3. Taisyklės parengtos vadovaujantis Lietuvos Respublikos triukšmo valdymo įstatymu (toliau – Triukšmo valdymo įstatymas), Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro įsakymais ir kitais teisės aktais, reglamentuojančiais triukšmo valdymą.

4. Taisyklės netaikomos paties asmens keliamo ir jį veikiančio triukšmo atvejais, esant triukšmui darbo vietose ir transporto priemonių viduje.

5. Šių Taisyklių Radviliškio rajono savivaldybės (toliau – Savivaldybė) teritorijoje privalo laikytis visi fiziniai ir juridiniai asmenys.

 

II SKYRIUS

PAGRINDINĖS SĄVOKOS

 

6. Taisyklėse vartojamos sąvokos atitinka Triukšmo valdymo įstatyme ir kituose triukšmą reglamentuojančiuose teisės aktuose vartojamas sąvokas:

6.1. Aglomeracija – teritorija, kurioje gyvena daugiau kaip 100 tūkstančių žmonių ir gyventojų tankumas atitinka urbanizuotos teritorijos gyventojų tankumą.

6.2. Dienos metas – laikas nuo 7.00 val. iki 19.00 val.

6.3. Vakaro metas – laikas nuo 19.00 val. iki 22.00 val.

6.4. Nakties metas – laikas nuo 22.00 val. iki 7.00 val.

6.5. Dirginimas – per apklausas triukšmo poveikio vietoje nustatytas bendruomenės nepasitenkinimas dėl triukšmo.

6.6. Gyvenamoji aplinka nuolatinis bei laikinasis būstas, gyvenamųjų namų bendro naudojimo ir viešosios paskirties patalpos, gyvenamosios bei rekreacinės teritorijos prie gyvenamųjų namų.

6.7. Renginys – organizuotas viešas žmonių susibūrimas, veiksmas: koncertas, spektaklis, šventė, mugė, akcija, varžybos ir kt., kurio forma nepriskiriama susirinkimo sąvokai (mitingas, piketas, demonstracija, pilietinė akcija ir kt.).

6.8. Triukšmo ribiniai dydžiai:

6.8.1. Gyvenamųjų pastatų gyvenamosios patalpos, visuomeninės paskirties pastatų miegamieji kambariai, stacionarinių asmens sveikatos priežiūros įstaigų palatos:

6.8.1.1. dienos metu (nuo 7 val. iki 19 val.) triukšmo sukelto dirginimo rodiklis,  t. y. triukšmo lygis decibelais (dB): ekvivalentinis (pastovus) garso slėgio lygis – 45 dB; maksimalus garso slėgio lygis – 55 dB.

6.8.1.2. nakties metu (nuo 22 val. iki 7 val.) triukšmo sukelto miego trikdymo rodiklis,  t. y. triukšmo lygis decibelais (dB): ekvivalentinis (pastovus) garso slėgio lygis – 35 dB; maksimalus garso slėgio lygis – 45 dB.

6.8.1.3. vakaro metu (nuo 19 val. iki 22 val.) triukšmo sukelto dirginimo rodiklis, t. y. triukšmo lygis decibelais (dB): ekvivalentinis (pastovus) garso slėgio lygis – 40 dB; maksimalus garso slėgio lygis – 50 dB.

6.8.2. Gyvenamųjų pastatų ir visuomeninės paskirties pastatų (išskyrus maitinimo ir kultūros paskirties pastatus) aplinkoje, išskyrus transporto sukeliamą triukšmą:

6.8.2.1. dienos metu (nuo 7 val. iki 19 val.) triukšmo sukelto dirginimo rodiklis,  t. y. triukšmo lygis decibelais (dB): ekvivalentinis (pastovus) garso slėgio lygis – 55 dB; maksimalus garso slėgio lygis – 60 dB.

6.8.2.2. nakties metu (nuo 22 val. iki 7 val.) triukšmo sukelto miego trikdymo rodiklis,  t. y. triukšmo lygis decibelais (dB): ekvivalentinis (pastovus) garso slėgio lygis – 45 dB; maksimalus garso slėgio lygis – 50 dB.

6.8.2.3. vakaro metu (nuo 19 val. iki 22 val.) triukšmo sukelto dirginimo rodiklis, t. y. triukšmo lygis decibelais (dB): ekvivalentinis (pastovus) garso slėgio lygis – 50 dB; maksimalus garso slėgio lygis – 55 dB.

6.9. Stacionarus triukšmo šaltinis – triukšmo šaltinis, kurio buvimo vieta yra nekintama.

6.10. Tylioji viešoji zona – urbanizuotų teritorijų zona, netrikdoma transporto, pramonės ar komercinės ir gamybinės veiklos triukšmo.

6.11. Tylioji gamtos zona – zona, netrikdoma transporto, pramonės ar kitų mechanizmų skleidžiamo triukšmo ir buitinės veiklos, kaimynų ar lankytojų keliamo triukšmo ar rekreacinės veiklos triukšmo.

6.12. Triukšmas – nepageidaujami arba žmogui kenksmingi išoriniai garsai, kuriuos sukuria žmonių veikla.

6.13. Triukšmo ribinis dydis – triukšmo rodiklio vertė, kurią viršijus triukšmo šaltinio valdytojas privalo imtis priemonių skleidžiamam triukšmui šalinti ar mažinti.

6.14. Triukšmo rodiklis – garso, suvokiamo kaip triukšmas, duomuo, išreikštas fizikiniais garso matavimo vienetais.

6.15. Triukšmo prevencija – priemonių, mažinančių triukšmo šaltinių įvairovę ir (ar) skaičių, užkertančių kelią viršyti triukšmo ribinius dydžius ir (ar) mažinančių triukšmo šaltinių garso slėgio, galios, stiprumo, energijos lygius, įgyvendinimas.

6.16. Triukšmo prevencijos zona – gyvenamosios (-ųjų) vietovės (-ių) teritorija, kurioje triukšmas viršija ribinius dydžius ir kurioje būtina įgyvendinti triukšmo prevencijos ir mažinimo priemones.

6.17. Triukšmo šaltinio valdytojas – triukšmo šaltinio savininkas arba kitas asmuo, teisėtai valdantis triukšmo šaltinį.

6.18. Triukšmo šaltinis – bet koks įrenginys ar objektas, kuris kelia (skleidžia) triukšmą.

6.19. Judrus triukšmo šaltinis – motorinės transporto priemonės ir kiti judantys mechanizmai, skleidžiantys triukšmą.

6.20. Triukšmingos transporto priemonės ir mechanizmai – motoriniai pjūklai, žoliapjovės, traktoriai ir kita technika, kuria atliekami ūkio darbai, techniškai netvarkingos ar techninių reikalavimų neatitinkančios transporto priemonės.

6.21. Uždara patalpa – izoliuota patalpa, kurios sienos, langai ir durys neleidžia sklisti garsui į aplinką.

6.22. Viešoji vieta – vieša erdvė (aikštės, skverai, parkai, gatvės, paplūdimiai, gyvenamųjų namų kiemai, viešasis transportas ir kita žmonių susibūrimui, poilsiui skirta vieta), į kurią turi teisę patekti visi asmenys ir kurioje būnant asmeniui keliami tam tikri elgesio reikalavimai: gerbti kitų žmonių teises, jų nepažeisti, laikytis rimties, netrukdyti aplinkiniams.

6.23. Viešosios rimties trikdymas – šauksmai, švilpimas, garsus dainavimas arba grojimas muzikos instrumentais ir kitokiais garsiniais aparatais ar kiti triukšmą keliantys veiksmai gatvėse, aikštėse, parkuose, paplūdimiuose, viešajame transporte ir kitose viešosiose vietose, o vakaro ir nakties metu – ir gyvenamosiose patalpose, įmonėse, įstaigose ar organizacijose, jeigu tai trikdo asmenų ramybę, poilsį ar darbą.

 

III SKYRIUS

SAVIVALDYBĖS INSTITUCIJŲ KOMPETENCIJA TRIUKŠMO VALDYME

 

7. Savivaldybės taryba:

7.1. tvirtina triukšmo prevencijos viešosiose vietose taisykles;

7.2. aglomeracijose nustato tyliąsias aglomeracijos zonas ir tyliąsias gamtos zonas; ne aglomeracijose, atsižvelgdamos į vietos gyventojų apklausos rezultatus dėl tyliųjų zonų nustatymo poreikio, – tyliąsias viešąsias zonas ir tyliąsias gamtos zonas;

7.3. tvirtina triukšmo Savivaldybės teritorijoje rodiklius;

7.4. tvirtina aglomeracijų strateginius triukšmo žemėlapius, aglomeracijose esančių pagrindinių kelių ruožų, pagrindinių geležinkelio kelių ruožų ir stambių oro uostų strateginius triukšmo žemėlapius ir aglomeracijų triukšmo prevencijos veiksmų planus;

7.5. tvirtina triukšmo prevencijos zonas;

7.6. nustato Savivaldybės strateginiame plėtros ir (ar) strateginiame veiklos planuose triukšmo prevencijos ir mažinimo priemones;

7.7. prižiūri, kaip Savivaldybės vykdomoji institucija ir kiti pavaldūs viešojo administravimo subjektai įgyvendina funkcijas triukšmo valdymo srityje;

7.8. gali 50 m atstumu aplink tyliųjų viešųjų zonų triukšmo šaltinį nustatyti žemesnį leidžiamą triukšmo lygį negu yra nustatytas triukšmo lygis tyliojoje viešojoje zonoje, jeigu ji pripažįsta, kad tyliųjų viešųjų atskiros zonos dėl jose esančių triukšmo šaltinių kelia pavojų žmonių sveikatai.

8. Savivaldybės meras, kiti pavaldūs viešojo administravimo subjektai:

8.1. rengia teritorijų planavimo sprendinių, susijusių su triukšmo prevencija, viešą svarstymą, poveikio aplinkai vertinimo svarstymą;

8.2. atlieka teritorijų planavimo sprendinių, susijusių su triukšmo prevencija, analizę, vertinimą ir poveikio visuomenės sveikatai vertinimą;

8.3. nustato muzikinių ir kitų masinių renginių, kuriuos organizuoja juridiniai ir fiziniai asmenys, trukmę ir statybos darbų pradžios ir pabaigos laiką;

8.4. sudaro aglomeracijų strateginius triukšmo žemėlapius, aglomeracijose esančių pagrindinių kelių ruožų, pagrindinių geležinkelio kelių ruožų ir stambių oro uostų strateginius triukšmo žemėlapius ir aglomeracijų triukšmo prevencijos veiksmų planus;

8.5. įgyvendina Savivaldybės tarybos patvirtintame Savivaldybės strateginiame plėtros ir (ar) strateginiame veiklos planuose numatytas triukšmo prevencijos ir mažinimo priemones;

8.6. įgyvendina triukšmo prevencijos ir mažinimo priemones, įtrauktas į Radviliškio rajono savivaldybės plėtros planus;

8.7. organizuoja triukšmo stebėsenos (monitoringo) tyliosiose zonose atlikimą;

8.8. vykdo triukšmo, kylančio atliekant statybos darbus gyvenamosiose patalpose ir gyvenamosiose teritorijose, kontrolę Vyriausybės nustatyta tvarka, atlieka triukšmo prevencijos viešosiose vietose taisyklių laikymosi kontrolę;

8.9. atlieka kitas triukšmo valdymo funkcijas, numatytas šiame įstatyme ir kituose teisės aktuose.

 

IV SKYRIUS

TRIUKŠMO PREVENCIJOS PRIEMONĖS VIEŠOSIOSE VIETOSE

 

9. Triukšmo prevencija įgyvendinama siekiant valdyti triukšmą bei jo poveikį žmonių sveikatai.

10. Tyliosiose viešosiose zonose ir tyliosiose gamtos zonose judrius triukšmo šaltinius ir rankinius mechanizmus, keliančius triukšmą, darbo dienomis draudžiama naudoti nuo 22.00 val. iki 7.00 val., poilsio ir švenčių dienomis – nuo 18.00 val. iki 8.00 val.

11. Radviliškio rajono savivaldybės viešosiose vietose nuo 22.00 val. iki 7.00 val. draudžiama:

11.1. trikdyti viešąją rimtį (leisti muziką, groti muzikiniais instrumentais), kai triukšmas sklinda į aplinką, išskyrus renginių metu, kai yra išduotas Savivaldybės mero leidimas;

11.2. skleisti komercinę garsinę reklamą laikinose ir stacionariose prekybos ar paslaugų teikimo vietose, transporto priemonėse, išskyrus renginių ar švenčių metu bei specialių tarnybų garsinę informaciją;

11.3. motorinėse transporto priemonėse leisti muziką ir (ar) tokių transporto priemonių skleidžiamu garsu trikdyti asmenų darbą, poilsį ar miegą;

11.4. naudoti judrius triukšmo šaltinius, rankinius ir mechaninius prietaisus, keliančius triukšmą, jei tai trikdo asmenų ramybę ir poilsį, išskyrus tuos atvejus, kai šios priemonės reikalingos avarijoms likviduoti;

11.5. uždarose patalpose leisti muziką, skleisti garsinę informaciją ar reklamą, naudojant specialią garso stiprinimo aparatūrą, jei patalpose įrengti langai ar durys ar kitos angos yra atidarytos, o garsas tokiu būdu sklinda į išorinę aplinką ir trikdo asmenų ramybę ir poilsį;

11.6. vykdyti prekių pristatymo ir krovos darbus prekybos įstaigose, įsikūrusiose arčiau kaip 100 m nuo gyvenamųjų namų, sveikatos priežiūros, ugdymo įstaigų, neviršijant patvirtintų triukšmo ribinių dydžių ir netrikdant asmenų ramybės ir poilsio.

11.7. naudoti civilines pirotechnikos priemones (išskyrus F1 kategorijos fejerverkus), išskyrus valstybinių švenčių dienomis bei per viešų masinių pramogų renginius, kuriuos rengti nustatyta tvarka išduotas leidimas.

12. Neuždarose patalpose ir atvirose teritorijose įrengti žaidimų, cirko ir kiti atrakcionai gali veikti nuo 7 val. iki 22 val., neviršijant nustatytų triukšmo ribinių dydžių.

13. Valyti, tvarkyti teritorijas, išvežti atliekas ar vykdyti kitą veiklą, naudojant triukšmą keliančias priemones (pvz., malkų, žolės pjovimas ir kt.), leidžiama darbo dienomis nuo 8 val. iki 22 val., šeštadieniais nuo 10 val. iki 18 val. Sekmadieniais ir švenčių dienomis darbai gali būti vykdomi, tačiau turi neviršyti leidžiamų triukšmo ribinių dydžių.

14. Griovimo bei kiti triukšmingi statybos darbai nuo birželio 1 d. iki rugsėjo 1 d. negali būti vykdomi, jei iki gretutinių gyvenamųjų pastatų, viešbučių, poilsio, mokslo, kultūros, gydymo paskirties pastatų sklypų yra mažiau nei 100 metrų, išskyrus atvejus, kai išduotas Savivaldybės mero leidimas;

15. Sporto aikštelėse bei aikštynuose, esančiuose arčiau kaip 50 metrų nuo gyvenamųjų bei visuomeninės paskirties poilsio pastatų, žaisti triukšmingus žaidimus (krepšinį, lauko tenisą, tinklinį ir kitus) leidžiama nuo 9 val. iki 22 val., išskyrus varžybų, čempionatų ar kitų renginių metu, kai yra išduodamas Savivaldybės mero leidimas.

16. Gyvūnų savininkai arba už juos atsakingi asmenys privalo užtikrinti, kad jų gyvūnai netrikdytų viešosios rimties.

17. Daugiabučių namų savininkų bendrijoms, jungtinės veiklos sutarties dalyviams, bendrojo naudojimo objektų administratoriams rekomenduojama namo vidaus taisyklėse nustatyti triukšmo prevencijos reikalavimus, privalomus visiems daugiabučių namų patalpų savininkams ar kita teise valdantiems turtą asmenims.

18. Triukšmo šaltinių valdytojai, planuojantys savo ūkinėje veikloje naudoti stacionarius triukšmo šaltinius, privalo Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka atlikti triukšmo poveikio visuomenės sveikatai ir aplinkai vertinimą.

19. Muzikinių ar kitų renginių viešosiose vietose metu triukšmas negali viršyti teisės aktais nustatytų ribinių dydžių.

 

IV SKYRIUS

TRIUKŠMO KONTROLĖ

 

20. Siekdama apsaugoti žmonių sveikatą ir aplinką, kai viršijami triukšmo ribiniai dydžiai, Radviliškio rajono savivaldybių institucijos kartu su Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministerija ar jos įgaliota institucija Nacionaliniu visuomenės sveikatos centru prie Sveikatos apsaugos ministerijos turi teisę laikinai:

20.1. apriboti stacionarių triukšmo šaltinių veiklą;

20.2. įpareigoti taikyti kitas triukšmo mažinimo priemones;

20.3. suderinusi su Lietuvos Respublikos susisiekimo ministerija, nustatytoje teritorijoje apriboti arba uždrausti transporto priemonių eismą.

21. Triukšmo šaltinių skleidžiamo triukšmo matavimai atliekami standartizacijos norminių dokumentų nustatyta tvarka.

22. Bendruosius renginių organizavimo Radviliškio rajono savivaldybės viešosiose vietose reikalavimus nustato Renginių organizavimo Radviliškio rajono savivaldybės viešosiose vietose taisyklės.

23. Daugiabučiuose namuose įsikūrusių įmonių (parduotuvių, barų, kavinių ir kt.) ir įstaigų, kurių veikloje naudojami triukšmo šaltiniai, savininkai, esant gyventojų skundams ir kontroliuojantiems pareigūnams nustačius triukšmo ribinių dydžių viršijimus, privalo normalizuoti triukšmo lygį ir (ar) keisti triukšmo šaltinio naudojimo laiką.

24. Savivaldybės teritorijoje statybų, rekonstrukcijų ir remonto darbai gali būti vykdomi:

darbo dienomis nuo 8 val. iki 20 val., šeštadieniais – nuo 10 val. iki 20 val. Sekmadieniais ir švenčių dienomis darbai gali būti vykdomi, tačiau turi neviršyti leidžiamų triukšmo ribinių dydžių.

25. Fizinis arba juridinis asmuo, vykdantis triukšmą keliančią ūkinę, komercinę veiklą gyvenamųjų ir visuomeninės paskirties pastatų aplinkoje, privalo numatyti triukšmo mažinimo priemones ir neviršyti leidžiamų triukšmo ribinių dydžių.

26. Triukšmo kontrolę atliekančios institucijos teikia asmenims triukšmo prevencijos ir mažinimo priemonių įgyvendinimo reikalavimus. Šiuos reikalavimus turi įvykdyti:

26.1. juridiniai asmenys, besiverčiantys gamyba, – ne vėliau kaip per 90 kalendorinių dienų;

26.2. juridiniai asmenys, besiverčiantys prekyba, paslaugų teikimu, – ne vėliau kaip per 30 kalendorinių dienų;

26.3.  juridiniai asmenys, atliekantys statybos, rekonstrukcijos, remonto darbus Savivaldybės viešose vietose, gyvenamojoje aplinkoje, – ne vėliau kaip per 4 kalendorines dienas;

26.4. fiziniai asmenys – ne vėliau kaip per 3 kalendorines dienas.

27.  Triukšmo kontrolės institucijos 26.1–26.4 punktuose nurodyti terminai motyvuotu triukšmo šaltinių valdytojų prašymu gali būti pratęsti, bet ne ilgiau kaip pusę atitinkamo termino laiko.

 

V SKYRIUS

TRIUKŠMO ŠALTINIŲ VALDYTOJŲ TEISĖS, PAREIGOS IR ATSAKOMYBĖ

 

28. Triukšmo šaltinių valdytojai, planuojantys statybos, remonto, montavimo darbus gyvenamosiose vietovėse, privalo ne vėliau kaip prieš 7 kalendorines dienas iki šių darbų pradžios pateikti Radviliškio rajono savivaldybės vykdomajai institucijai elektroniniu paštu [email protected] informaciją apie triukšmo šaltinių naudojimo vietą, planuojamą triukšmo lygį ir jo trukmę per parą, triukšmo mažinimo priemones.

29.  Nepateikus Taisyklių 28 punkte nurodytos informacijos, darbai negali būti pradėti, o jau pradėti darbai turi būti nedelsiant nutraukti.

30. Triukšmo šaltinių valdytojai privalo laikytis nustatytų triukšmo ribinių dydžių ir užtikrinti, kad naudojamų įrenginių, inžinerinių statinių ir sistemų, vykdomos ūkinės veiklos ir jos lemiamo triukšmo lygis neviršytų vietovei, kurioje naudojami triukšmo šaltiniai, nustatytų triukšmo ribinių dydžių.

31. Fiziniai ir juridiniai asmenys iš Lietuvos Respublikos Vyriausybės įgaliotų institucijų turi teisę:

31.1. gauti teisingą informaciją apie triukšmo lygius, triukšmo prevencijos ir triukšmo mažinimo priemonių įgyvendinimą, leidžiamus triukšmo normatyvus ir planuojamų naudoti triukšmo šaltinių pavojingumą sveikatai;

31.2. dalyvauti vertinant planuojamos ūkinės veiklos, kurioje numatoma naudoti triukšmo šaltinius, poveikį sveikatai ir aplinkai;

31.3. reikalauti, kad būtų nutrauktas triukšmo šaltinių poveikis visuomenės sveikatai ir aplinkai.

32. Juridiniai ir fiziniai asmenys, pažeidę šių Taisyklių reikalavimus, atsako Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka.

33. Triukšmo šaltinio valdytojas, padaręs žalos žmonių sveikatai, turtui, aplinkai, privalo ją atlyginti įstatymų nustatyta tvarka.

34. Vertinant gyvenamojoje aplinkoje viešosios rimties trikdymą, triukšmo matavimai nėra privalomi, nes gali būti remiamasi ir kitais įrodymais.

 

VII SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

35. Šios Taisyklės gali būti keičiamos, pildomos ir panaikintos Radviliškio rajono savivaldybės tarybos sprendimu.

____________________

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

RADVILIŠKIO RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBOS SPRENDIMO PROJEKTO

DĖL TRIUKŠMO PREVENCIJOS RADVILIŠKIO RAJONO SAVIVALDYBĖS

VIEŠOSIOSE VIETOSE TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO

AIŠKINAMASIS RAŠTAS

 

2024-08-12

Radviliškis

 

1.    Sprendimo projekto tikslas ir uždaviniai.

Šio sprendimo projekto tikslas – patvirtinti triukšmo prevencijos Radviliškio rajono savivaldybės viešosiose vietose taisykles bei pripažinti netekusiu galios praradusį aktualumą teisės aktą.

2.    Sprendimo projekto iniciatoriai (institucija, asmenys ar piliečių atstovai) ir rengėjai.

Sprendimo projekto rengimą inicijavo ir rengė Radviliškio rajono savivaldybės administracijos vyriausioji specialistė Irmina Ruškienė.

3.    Šiuo metu galiojančios ir teikiamu klausimu siūlomos naujos teisinio reguliavimo.

Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 6 straipsnio 35 punktas nustato, kad „savivaldybėms priskirtas triukšmo prevencijos ir triukšmo valstybinio valdymo įgyvendinimas“. To paties įstatymo 15 straipsnio 2 dalies 27 punktas nustato, kad „savivaldybės triukšmo prevencijos ir mažinimo priemonių nustatymas savivaldybės strateginio planavimo dokumentuose, triukšmo savivaldybės teritorijoje rodiklių, aglomeracijų strateginių triukšmo žemėlapių, aglomeracijose esančių pagrindinių kelių ruožų, pagrindinių geležinkelio kelių ruožų ir stambių oro uostų strateginių triukšmo žemėlapių ir aglomeracijų triukšmo prevencijos veiksmų planų, kurie įgyvendinami savivaldybės strateginio planavimo dokumentais, bei gyvenamųjų vietovių teritorijų, kuriose būtina įgyvendinti triukšmo prevencijos ir mažinimo priemones (triukšmo prevencijos zonų), ir triukšmo prevencijos viešosiose vietose taisyklių tvirtinimas, tyliųjų aglomeracijos zonų, tyliųjų gamtos zonų ir tyliųjų viešųjų zonų nustatymas. Mero funkcijų triukšmo valdymo srityje įgyvendinimo priežiūra“. Lietuvos Respublikos triukšmo valdymo įstatymo 13 straipsnio 1 dalies 2 punktas nustato, kad „Savivaldybių tarybos tvirtina triukšmo prevencijos viešosiose vietose taisykles”. Taip pat 2023-04-01 įsigaliojusi nauja LR Vietos savivaldos įstatymo redakcija iš esmės pakeitė daugelį buvusio įstatymo nuostatų, o vienas iš svarbiausių pasikeitimų savivaldybei – merui tapus vykdomąja institucija, už muzikinių ir kitų masinių renginių, kuriuos organizuoja juridiniai ir fiziniai asmenys, trukmės nustatymą ir leidžiamą statybos darbų pradžios ir pabaigos laiką, bus atsakingas nebe savivaldybės administracijos direktorius, o meras.

4.    Laukiami rezultatai.

Atnaujinus triukšmo prevencijos Radviliškio rajono savivaldybės viešosiose vietose taisykles, bus užtikrintas viešosiose vietose skleidžiamo triukšmo valdymas, siekiant apsaugoti žmonių sveikatą bei aplinką nuo neigiamo triukšmo poveikio ir užtikrinti žmonių gyvenimo kokybę.

5.    Galimos neigiamos priimto sprendimo projekto pasekmės ir kokių priemonių reikėtų imtis, kad tokių pasekmių būtų išvengta.

Nėra.

6.    Lėšų poreikis ir šaltiniai.

Sprendimui įgyvendinti lėšos nebus reikalingo

7.    Kokius teisės aktus būtina priimti, kokius galiojančius teisės aktus būtina pakeisti ar pripažinti netekusiais galios priėmus sprendimo projektą.

Pripažinti netekusiu galios Radviliškio rajono savivaldybės tarybos 2013 m. lapkričio 21 d. sprendimas Nr. T-641 „Dėl Triukšmo prevencijos Radviliškio rajono savivaldybės viešosiose vietose taisyklių patvirtinimo“.

8.    Sprendimo projekto lyginamasis variantas (jeigu teikiamas sprendimo pakeitimo projektas).

Nėra.

9.    Sprendimo projekto antikorupcinis vertinimas.

Pridedamas.

10Kiti, sprendimo projekto iniciatoriaus ir / ar  rengėjo nuomone, reikalingi pagrindimai ir paaiškinimai.

Nėra.

 

 

 

Radviliškio rajono savivaldybės administracijos

vyriausioji specialistė                                                                                                       Irmina Ruškienė